خبرروز ۱۳۹۸/۰۳/۱۲

  • پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت امام جمعه کازرون
  • دبیرکل حزب الله لبنان: جنگ علیه ایران یعنی نابودی نیرو‌های آمریکا در منطقه
  • آیت الله حسینی بوشهری: حضور حماسی مردم باعث شکست معامله قرن شد
  • آیت الله اعرافی: برای تعالی چشم به کمک نخبگان داریم
  • آیت الله اراکی: دانشگاه‌ها باید با تولیدات علمی حوزه‌های علمیه آشنا شوند
  • وزیرامور خارجه: دولت ترامپ با دولت‌ اوباما هیچ فرقی نمی‌کند

 

** جام جم ۹۸/۳/۱۲
*  یک ضعف مهم قانون انتخاباتی از زبان کدخدایی
سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی نداشتن قوانین مناسب در خصوص فریب مردم در تبلیغات انتخاباتی را ضعف قانونی در قوانین انتخاباتی ایران دانست.
در توئیت کدخدایی آمده است: محاکمه به دلیل دروغ‌گویی در تبلیغات انتخاباتی!
بوریس جانسون به دلیل دروغ‌گویی در تبلیغات انتخاباتی به دادگاه فراخوانده شده است. موضوعی که در قوانین انتخاباتی ایران به‌درستی در نظر گرفته نشده است و راه فریب مردم را بازگذاشته است.
** همشهری ۹۸/۳/۱۲
*  اعتراض اروپا به تخریب مدارس در فلسطین
اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب مدارس در روستاهای کرانه باختری و حراج تجهیزات موجود در این مدارس را محکوم کرد.
سخنگوی اتحادیه اروپا در بیت‌المقدس اعلام کرد: یکی از واحدهای ارتش اسرائیل پس از تخریب چند مدرسه، اموال این مدارس را به حراج گذاشته است.
به گفته سخنگوی اتحادیه اروپا، این سازمان درخواست رسمی برای بازگرداندن اموالش داده اما رژیم صهیونیستی پاسخی به این درخواست نداده است.
** کیهان ۹۸/۳/۱۲
*  شهادت مظلومانه در شب قدر نشانه پاداش بزرگ الهی به حجت‌الاسلام خرسند است
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی شهادت مظلومانه امام جمعه فعال و موفق کازرون حجت‌الاسلام حاج شیخ محمد خرسند را تبریک و تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت مظلومانه‌ امام‌جمعه‌ فعال و موفق کازرون جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمّد خرسند رضوان‌الله‌علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی کازرون به ‌ویژه ارادتمندان و مستفیدان از آن عالم بزرگوار و بالأخص خانواده‌ گرامی و بازماندگان ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. ایشان در شب قدر و پس از ساعاتی توسّل و تضرع به لقاءالله پیوست و این نشانه‌ پاداش بزرگ الهی به آن روحانی با ‌اخلاص و پر‌تلاش است ان‌شاءالله. از خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیائش را برای ایشان مسئلت می‌کنم.
*  دولت ترامپ با دولت‌ اوباما هیچ فرقی نمی‌کند
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العالم گفت: از نظر ما این دولت آمریکا با دولت قبلی و دولت بعدی هیچ فرقی نمی‌کند. برخی فکر می‌کنند که ما با آقای ترامپ مشکل داریم. این‌گونه نیست. همان‌گونه که گفتم ما با دولت آمریکا مذاکره کردیم، اما آنها تعهداتشان را اجرایی نکردند.
ظریف افزود: در دوران آقای اوباما، دولت آمریکا همه تعهداتش را عملی نکرد، عهدشکنی کردند. در زمان آقای ترامپ هم به صراحت از برجام خارج شدند و پیمان شکنی کردند. این نشان می‌دهد که ما دولتی را در مقابل خودمان نداریم که بتوانیم با او گفت‌وگو کنیم.
** شرق ۹۸/۳/۱۲
*  اعلام کاندیداتوری ترامپ برای انتخابات
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت که کاندیداتوری خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور رسما در گردهمایی ۱۸ ژوئن در فلوریدا اعلام می‌کند؛ این ایالات در پیروزی او در ۲۰۱۶ نقش کلیدی داشت.
*  اذعان به کشتن ۱۳۰۰ غیرنظامی
ائتلاف بین‌المللی علیه گروه داعش به رهبری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اذعان کرد که حملات این ائتلاف در عراق و سوریه به کشته شدن بیش از هزار و ۳۰۰ غیرنظامی در پنج سال گذشته منجر شده است.
** ایران ۹۸/۳/۱۲
*  با کسی مذاکره می‌کنیم که با احترام پشت میز بنشیند
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار با ورزشکاران و قهرمانان ملی گفت: دشمنی که تا سال گذشته اعلام می‌کرد هدفم از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران است امروز به صراحت اعلام می‌کند کاری با نظام ندارد. دشمنی که تا چند ماه قبل ادعا می‌کرد بزرگترین قدرت نظامی جهان است و اگر اراده کند نیروهای مسلح ایران را می‌تواند در هم بشکند، امروز اعلام می‌کند که قصد جنگ ندارد.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در طول این مدت نشان دادیم در برابر قدرت‌های زورگو و زیاده‌خواه، تسلیم نمی‌شویم، تأکید کرد: ما اهل منطق و مذاکره‌ایم؛ اگر با احترام کامل و در چارچوب مقررات بین‌المللی به کنار میز مذاکره بنشیند و نه اینکه فرمان مذاکره صادر کند. در آن صورت ما تابع نخواهیم بود.
*  مراسم سالگرد امام(ره) ۱۴ خرداد با سخنرانی رهبر معظم انقلاب
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی درخصوص جزئیات مراسم سی‌امین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی، در یک نشست خبری گفت: مراسم عصر سه‌شنبه ۱۴ خرداد رأس ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه با قرائت قرآن کریم شروع می‌شود و بعد از برنامه عزاداری بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّ ظلّه العالی) را خواهیم داشت. انصاری ادامه داد: در مراسم امسال همه سفرا، کاردارها و نمایندگان مقیم کشورهای خارجی با نظم خاصی شرکت می‌کنند.
** جمهوری اسلامی ۹۸/۳/۱۲
*  مناسبات تهران-دوشنبه باید همسو با اشتراکات فرهنگی و تاریخی بیش از پیش گسترش یابد
رئیس جمهور در دیدار وزیر امور خارجه تاجیکستان، با بیان اینکه دو کشور از لحاظ فرهنگی، تاریخی، ادبی، اعتقادی و زبان مشترک، پیوستگی زیادی با هم دارند، گفت: باید تلاش کنیم تا مناسبات تهران – دوشنبه در بخش‌های مختلف در راستای منافع دو ملت و تعمیق دوستی‌ها بیش از پیش گسترش یابد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر روحانی در دیدار «سراج الدین مهرالدین» تأکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار ثبات، امنیت کامل، تعالی و پیشرفت تاجیکستان و تقویت روابط و همکاری‌های فیمابین است».
*  موافقت مشروط شورای نگهبان با اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی
شورای نگهبان با دو ایراد جزیی با اصل اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی موافقت کرد.
به موجب این لایحه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تا قبل از ۱۸ سالگی به درخواست مادر و پس از آن به درخواست خود می‌توانند تقاضای تابعیت و شناسنامه ایرانی کنند.
** وطن امروز ۹۸/۳/۱۲
*  ششمین جلسه دادگاه جعبه سیاه نفتی برگزار شد
ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علیرضا زیباحالت منفرد موسوم به جعبه سیاه نفتی به ریاست قاضی صلواتی در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد. این جلسه دادگاه روز گذشته و با حضور مستشاران، وکلای تعیینی مدافع، وکلای شرکت نفت HK و نماینده دادستان برگزار شد. در بخشی از این جلسه متهم خطاب به قاضی گفت: آقای قاضی من قربانی هستم. قربانی عملیات متقلبانه آقای بابک زنجانی هستم. من هم مثل شرکت HK قربانی شده‌ام دفاع دیگری ندارم.
*  ایران و متحدانش تروریسم را در منطقه شکستند
حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در واکنش به بیانیه ضدایرانی شورای همکاری خلیج‌فارس با اشاره به اجلاس فرمایشی اتحادیه عرب و بیانیه برخی سران کشورهای عربی علیه ایران در صفحه توئیترش نوشت: «حکام عربستان به جای پرداختن به آزادی ‎قدس و حمایت از فلسطین، اجلاس فرمایشی اتحادیه عرب، OIC و PGCC را برای مقابله سیاسی با جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته‌‌‌اند. تهران اهل منطق و عمل است و نه نمایش. ایران و متحدان، مقتدرانه تروریسم تکفیری- وهابی- صهیونیستی را در منطقه شکستند».
** جوان ۹۸/۳/۱۲
*  شکایت نمایندگان از زنگنه به قوه قضائیه
ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: جمعی از نمایندگان بنا دارند تا از بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت به دلیل عدم انجام مسئولیت‌هایش در موارد متعدد و وارد کردن میلیارد‌ها دلار خسارت به کشور به قوه قضائیه شکایت کنند. وی افزود: همچنین ۱۰ نفر از نمایندگان در نامه‌ای به هیئت رئیسه درخواست بررسی موضوع عدم انجام مسئولیت‌ها توسط وزیر نفت طبق ماده ۲۳۲ آیین‌نامه داخلی مجلس را دارند.
*  جنگ علیه ایران یعنی نابودی نیرو‌های امریکا در منطقه
سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه شب به مناسبت روز جهانی قدس با اشاره به آتش‌افروزی‌های مقامات امریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: «امروز شاهد آن هستیم که جان بولتون، نتانیاهو و برخی از رژیم‌های حاشیه خلیج فارس بر طبل جنگ با ایران می‌کوبند. اما با این حال، جنگی علیه ایران اتفاق نخواهد افتاد چراکه ایران یک کشور بسیار قوی و قدرتمند است. اگر ایران ضعیف بود، سال‌ها پیش آمریکا علیه این کشور جنگ راه می‌انداخت». نصرالله با بیان اینکه در صورت وقوع درگیری، کل منطقه از آن متضرر خواهد شد، گفت: «اگر جنگی علیه ایران رخ دهد، این بدان معناست که تمامی منافع و نیرو‌های امریکایی در منطقه از بین می‌روند و تمامی توطئه‌چینان و در رأس آن‌ها عربستان و اسرائیل، تاوان سختی پس خواهند داد». نصرالله با تأکید بر توانمندی‌های ایران گفت: «ایران قدرت اول و عظیم منطقه است و کسانی هستند که می‌گویند قدرت اول منطقه، اول عربستان سعودی است، ولی ترامپ می‌گوید اگر هواپیما‌های سعودی بدون حمایت ما بلند شوند، نمی‌توانند بر زمین بنشینند.»
** آفتاب یزد ۹۸/۳/۱۲
*  عراق پیام ایران را به عربستان، امارات و بحرین منتقل می‌کند
سعد عبدالوهاب جواد قندیل سفیر عراق در ایران در ارتباط با پیشنهاد اخیر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با آمادگی ایران جهت امضای پیمان عدم تعرض بین تهران و کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: مسئولان عراقی نیز از این موضوع استقبال کرده و اعلام کردند که این پیشنهاد را به کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص کشورهایی که با ایران ارتباط ندارند از جمله عربستان و بحرین منتقل می‌کنند.
این دیپلمات ارشد عراقی در تهران خاطرنشان کرد: می‌توان این برداشت را کرد که قرار است عراق به عنوان واسطه پیام ایران در این زمینه را به مقامات کشورهای عربستان و بحرین و امارات منتقل کند.
*  مقامات دولت اوباما خواستار خویشتنداری ایران در برابر ترامپ شدند
پایگاه خبری دیلی بیست در گزارش ادعایی خود آورده است که در پی افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن چند تن از مقام‌های دولت باراک اوباما (رئیس جمهور پیشین آمریکا) در تماس‌های خود با مقامات دولت ایران، شامل محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه از تهران خواسته‌اند تا وارد بازی با رئیس جمهور ترامپ نشود و خونسردی خود را حفظ کند.
بنا بر ادعای دیلی بیست، گفت‌وگو میان مقامات دولت اوباما و مقامات دولت ایران از نوامبر ۲۰۱۶ ادامه داشته است و ظریف که هر سال برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر می‌کند، به‌طور معمول با قانونگذاران، اندیشکده‌ها، روزنامه‌نگاران و مقامات سابق آمریکایی دیدار می‌کند.
** رسالت ۹۸/۳/۱۲
*  هر شخصی که مردم را ناامید کند، در جهت خواست دشمن گام برداشته است
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد یأس از سوی دشمنان، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد القا کند که بر بازار کشور کنترلی نیست. بر این اساس مدیران ما با یک برنامه‌ریزی صحیح باید نشان دهند که می‌توانند بر بازار و نظام توزیع کالا، کنترل و نظارت داشته باشند.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: امروز دشمن به‌دنبال ناامید کردن مردم است و ما باید این توطئه را با عمل و اقدام خود خنثی کنیم. هرشخصی که مردم را ناامید کند، بداند که در جهت خواست دشمن قدم برداشته است و هر کاری که در جهت امیدوار کردن مردم انجام شود، به انقلاب، نظام و اعتماد مردم نسبت به کشور و کارآمدی نظام کمک کرده است.
*  محاصره اقتصادی آمریکا را خواهیم شکست
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت ضمن محکوم کردن اظهارات ترامپ و اقدامات دولت آمریکا در تحریم اقتصاد ایران، اظهار کرد: پاسخ ملت ما مقاومت فعال است. ما اطمینان داریم که محاصره اقتصادی آمریکا را خواهیم شکست. بارها ما با آمریکایی‌ها در صحنه‌های مختلف زورآزمایی کرده‌ایم. در ایران ظرفیت‌های بزرگی است که با این محاصره اقتصادی فعال خواهند شد و با سربلندی از این مرحله عبور خواهیم کرد.وی افزود: اقدامات متناقض آمریکا، بیانگر این است که سردمداران کاخ سفید هم در برنامه‌ای که طراحی کرده‌اند با تردید و اشکالات جدی مواجه هستند.
** مردم سالاری ۹۸/۳/۱۲
*  قطع بودجه یک گروه ضد ایرانی مرتبط با وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا در حالی بودجه یک گروه ضد ایرانی مرتبط با این وزارتخانه را قطع کرد که این گروه، کارشناسان و خبرنگاران مخالف تحریم و همچنین حامیان دیپلماسی و برجام را هدف قرار می‌داد.
به گزارش روزنامه گاردین، بودجه گروه ضد ایرانی ” Iran Disinformation Project” از سوی مرکز تعاملات جهانی وزارت خارجه آمریکا تأمین می‌شد. این گروه ابتدا با هدف مقابله با تبلیغات خارجی و اطلاعات نادرست ایجاد شده بود. با این حال در هفته‌های اخیر حساب توییتری این گروه، برخی خبرنگاران، کارشناسان اندیشکده‌ها و فعالان جوامع مدنی را هدف قرار داد و از آنها به عنوان سخنگو و حامیان حکومت ایران یاد کرده بود.
این گروه همچنین بر هدف قرار دادن حامیان توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهان نیز متمرکز بود.
*  دیدار وزرای امور خارجه ایران و تاجیکستان
سرداج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان دیروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان در این دیدار با اشاره به اهمیت سیاسی و راهبردی روابط دو کشور دوست و برادر بر تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند.
** آرمان ۹۸/۳/۱۲
*  سامانه ساماندهی و یکپارچه‌سازی تبلیغات انتخاباتی راه‌اندازی می‌شود
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تدارک لازم برای راه‌اندازی سامانه ساماندهی و یکپارچه‌سازی تبلیغات انتخاباتی در حال انجام است. سیداسماعیل موسوی در جلسه ستاد انتخابات استان قم با اشاره به مفاد و محتوای بیانیه گام دوم انقلاب، انتخابات اسفند ماه مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان را نخستین انتخابات در مطلع گام دوم انقلاب توصیف و اظهارکرد: انتخابات اسفند ۹۸، باید انتخاباتی با حداکثر رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت باشد و اعضا و دست‌اندرکاران ستاد انتخابات، وظیفه برگزاری انتخاباتی باشکوه را بر عهده دارند.
*  همکاری‌های جدید صنعتی،معدنی ایران و روسیه آغاز شد
وزیر صمت گفت: توسعه صادرات به کشورهای همسایه اولویت سال ۹۸ است و ایران آمادگی دارد همکاری‌های جدید اقتصادی و تجاری در رشته‌های مختلف صنعتی و معدنی را با روسیه آغاز کند. رضا رحمانی؛ در نشست با رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه که با حضور فعالان اقتصادی برای بررسی راهکارهای صادرات به روسیه برگزار شد، افزود: در رشته‌های معدنی و همچنین سایر صنایع آمادگی داریم تا با معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طرفین، همکاری‌های متقابل داشته باشیم. او اضافه کرد: شرکت‌های ایرانی آمادگی همکاری مشترک دارند و امکان، گسترش و تعمیق ارتباطات و مراودات تجاری وجود دارد.
** آفرینش ۹۸/۳/۱۲
*  استقبال وزیر خارجه عراق از عقب‌نشینی ترامپ در قبال ایران
محمد علی الحکیم وزیر امور خارجه عراق با انتشار بیانیه‌‌ای در پایگاه رسمی وزارت خارجه عراق تأکید کرد که موضع عراق در قبال تنش موجود بین ایران و آمریکا کاملا صریح و روشن است و آن برقراری آرامش و جلوگیری از بروز جنگ در منطقه است.محمدعلی الحکیم تأکید کرد که عراق از اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر عدم تمایل برای ورود به جنگ استقبال می‌کند.
*  پمپئو خواستار اقداماتی از جانب آلمان علیه ایران شد
وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی کشورش و در راستای سیاست‌های مخرب گروه ب در سفر خود به آلمان در گفت‌وگویی با تهدید خواندن ایران خواستار اقدامات بیشتر آلمان علیه ایران شد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی در اظهاراتی علیه ایران با بیان این که امیدواریم آلمان اقدامات بیشتری انجام دهد، حکومت ایران را یک حکومت مذهبی توسعه‌طلب خواند و گفت: حکومت‌های مردم سالار آزاد وظیفه دارند تا جهان را در برابر این تهدید محافظت کنند.
** قدس ۹۸/۳/۱۲
*  استقرار سامانه‌های پدافندی اطراف حرم امام خمینی(ره)
سردار یزدی فرمانده قرارگاه شهید فهمیده در نشست خبری گرامیداشت سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: سامانه‌های پدافندی هوایی و موشک‌های هاگ در اطراف حرم آماده مقابله با هر گونه تهدیداتی است علت حضور قرارگاه پدافند هوایی و سامانه جنگ الکترونیک، مبارزه با ریزپرنده‌ها به دلیل احتمالاتی بوده که پیش بینی شده است. البته تاکنون گزارشی از پرواز این نوع پرنده‌ها نداشتیم.
*  تنها گناه ایران، حمایت از فلسطین است
فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه ضمن ابراز تاسف از گرایش‌های سیاسی برخی کشورهای عربی – اسلامی برای تضعیف انقلاب اسلامی ایران و با اشاره به خیانت کشورهای عربی گفت: انقلاب اسلامی چه جرمی علیه عربستان و سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مرتکب شده است، تنها گناه ایران این است که با قدس و فلسطین است. ولی این رژیم‌ها در راستای خدمت به اهداف صهیونیست‌ها شکل گرفته‌اند.
** خراسان ۹۸/۳/۱۲
*  سومین جلسه دادگاه محمدرضا خاتمی برگزار شد
سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سید محمدرضا خاتمی نایب رئیس مجلس ششم به دلیل اظهاراتش درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ روز گذشته در مجتمع قضایی رسیدگی به شکایات کارکنان دولت برگزار شد.
*  تهدید وزیر کار به افشای اسامی بدهکاران ۱۳ هزار میلیارد تومانی شستا
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توئیتی بدهکاران شستا را تهدید کرد که نامشان افشا و اقدام قضایی علیه شان انجام می‌شود. در توئیت محمد شریعتمداری آمده است: لیست بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان مطالبات وصول نشده ایجاد شده در دوران پیشین شستا! مشخص شد و تا ریال آخر این مطالبات وصول می‌شود. بدهکاران اقدام نکنند نامشان افشا و اقدامات قضایی شدید علیه آن‌ها انجام خواهد شد.
** اعتماد ۹۸/۳/۱۲
*  انقلاب هم از استقلال دفاع می‌کند، هم از آزادی
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: انقلاب هم از استقلال دفاع می‌کند و هم از آزادی و هیچ یک را به بهانه دیگری کنار نمی‌گذارد. انقلاب هم فقرستیزی می‌کند و هم رفاه را ترویج می‌کند. همین امر به انقلاب اسلامی ارزش مضاعف می‌دهد. او افزود: مسیر این هدف که جمع صفات درونی را می‌خواهیم، اعتدال است و اعتدال راه خروج از بن‌بست‌های درونی است.
یادگار امام گفت: انقلاب را به‌عنوان یک هنر و امام(ره) را هنرمندی بزرگ ببینیم که بین کثرت‌ها وحدت آفرید و همین امر بود که موج بزرگ پدید آورد، وی در پایان با بیان اینکه هر دستی که برای تشتت بلند می‌شود دست ضد انقلاب است، گفت: حفظ این انقلاب فداکاری می‌خواهد زیرا انسان در این راه شماتت می‌شنود.
** شهروند ۹۸/۳/۱۲
*  بایدن پیشتاز کاندیداهای دموکرات ریاست جمهوری
یک نظرسنجی جدیدنشان داد جوبایدن همچنان در میان کاندیداهای ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا با برتری حدودا ۲۰ درصدی بر نزدیک‌ترین رقیبش یعنی برنی سندرز پیشتاز است. بخش عمده تمرکز بایدن در کمپین انتخاباتی‌اش حول این موضوع بوده که شرکت کنندگان در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات باید اولویت اصلی خود را بر مسأله کاندیدایی که بیشترین قابلیت را برای شکست دادن ترامپ داشته باشد، قرار دهند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حضور حماسی مردم باعث شکست معامله قرن شد
حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری در مراسم ضیافت افطاری درحضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم  با ذکر این مطلب که خانواده‌های شهدا، آبرو وعزت اسلام هستند، تصریح کرد: در فرهنگ دینی ما، اسلام دارای مرز نیست و به قول مقام معظم رهبری شهدای غیر ایرانی سعادت و اجری مضاعف دارند.وی  با اشاره به تشکیل داعش وجنایتهای داعشیان در عراق وسوریه گفت: قطعا همه این جنایات برای حفظ امنیت اسراییل بود، ولی نقشه آنها با شکست مواجه شد؛ امروز هم به دنبال معامله قرن هستند و مردم ما وارد این جریان شدند و این معامله را با حضور حماسی خود در صحنه ودر راهپیمایی روز قدس با شکست مواجه کردند.
برای تعالی، چشم به کمک نخبگان داریم
رسا/آیت الله اعرافی در دیداری صمیمی با نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز ضمن پایبندی و حفظ سنن حوزوی باید از تجارب علمی در دنیا استفاده کنیم، افزود: همچنین در زمینه استان‌ها اقدامات مختلفی انجام شده و ده‌ها طرح آماده در حوزه وجود دارد که نیازمند کمک و حمایت است.عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز باید عزمی جدی در پاسخ دادن به نیازهای جهان اسلام و جامعه داشته باشیم، تأکید کرد: حوزه باید محور راهبری معنویت و فکر دینی در جامعه باشد؛ شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه عزم پیشرفت و تعالی دارد و طلاب و نخبگان باید آنها را در این مسیر کمک کنند.
دانشگاه‌ها باید با تولیدات علمی حوزه‌های علمیه آشنا شوند
رسا/ آیت الله اراکی درنخستین نشست هم اندیشی مدیران حوزه‌های علمیه کشورهای عربی و شخصیت‌های بین المللی جهان اسلام  با موضوع «ضرورت‌ها و الزامات حوزه انقلابی و تمدن ساز در عرصه بین الملل» با انتقاد از برخی منبری‌ها بیان کرد: متاسفانه می‌شنویم که برخی از منبری‌ها حوزه علمیه قم را مورد هجمه قرار می‌دهند و این در حالی است که این حوزه تولیدات بسیار زیادی دارد ولی فرصتی برای ظهور تولیدات وجود ندارد. وی ادامه داد: بدون اغراق می‌گویم که تولیدات علمی حوزه علمیه طی چهل سال گذشته که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، برابر می‌کند با کل تاریخ حوزه علمیه شیعه در طول تاریخ.عضو جامعه مدرسین اظهار کرد: دانشگاه‌‌ها باید با تولیدات حوزه‌های علمیه آشنا شوند به طور مثال تولیدات فلسفی، فقهی، اصولی و منطقی حوزه بی نظیر است.
هیئت بلندپایه حوزوی عازم کازرون شد
حوزه/ هیئت بلندپایه حوزوی به منظور پیگیری پرونده شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند، امام جمعه کازرون و شرکت در مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر این شهید والامقام، پس از ورود به استان فارس، عازم کازرون شدند.هیئت بلندپایه حوزوی متشکل از حجج اسلام والمسلمین زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور؛ مجتبی فاضل، مسئول مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه و علی ابراهیمی، رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بودند که ضمن دیدار با خانواده شهید خرسند در مراسم تدفین این شهید شرکت کردند.
شینزو آبه با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه ماینیچی ژاپن به نقل از یک منبع دولتی که هویت وی افشا نشد، اعلام کرد: قرار است شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، در سفر این ماه خود به ایران با آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، دیدار کند. این نخستین دیدار دو مقام خواهد بود. هدف از این دیدار کاهش تنشهاست. نخست وزیر ژاپن قرار است ۱۲ ژوئن به ایران سفر کند. این نخستین سفر یک نخست وزیر ژاپنی به ایران از سال ۱۹۷۸ [۱۳۵۷] خواهد بود.
افزایش دو برابری آمار خودکشی کودکان درآمریکا
فارس /دیلی‌میل فاش کرد: نتایج یک بررسی جدید بیانگر‌ آن است که شمار کودکانی که به دلیل مصرف مواد مخدر در نیوجرسی آمریکا خودکشی می‌کنند طی ۳ سال گذشته دو برابر شده است. آمارها نشان می‌دهد، در سال ۲۰۱۸ شمار کودکانی که تلاش کردند با مصرف قرص به زندگی خود پایان دهند در نیوجرسی ۷۰ نفر بوده و این آمار در سال ۲۰۱۵ شامل ۳۶ کودک می‌شده است.آمارهای مرکز کنترل مسمومیت همچنین حکایت از آن دارد که تنها در یک سال ۱۰۰ کودک در میانگین سنی ۹ تا ۱۲ سال برای خودکشی تلاش کرده‌اند.
مقابله پدافند هوایی سوریه با تهاجم رژیم صهیونیستی
فارس/تلویزیون دولتی سوریه از مقابله پدافند هوایی این کشور با موشک‌های متخاصم در آسمان ریف جنوبی دمشق خبر داد.این حملات موشکی، ساعاتی پس از آن صورت گرفت که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شلیک دو موشک از خاک سوریه به سمت جولان اشغالی شد. به گفته این مقام نظامی سوری، در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه شرقی قنیطره در جنوب سوریه ۳ نفر شهید و ۷ نفر زخمی شدند.
وزیر دفاع یمن: به‌زودی متجاوزان را شگفت‌زده خواهیم کرد
تسنیم/ وزیر دفاع یمن تأکید کرد، صنایع نظامی یمن دستاوردهای تسلیحاتی و فناوری پیشرفته‌ای را به دست آورده است که هم‌سو با خواسته‌ها و مقتضیات دفاع از حاکمیت، وحدت و استقلال جمهوری یمن است.العاطفی گفت: «متکبران و متجاوزان به ملت یمن را با غافلگیری‌هایی، که هرگز انتظار آن را ندارند شگفت‌زده خواهیم کرد».وی گفت: «به توسعه و ساخت موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین مسلح و تهاجمی پرداختیم و راکت‌ها و تعداد زیادی از تسلیحات را ساختیم و ما هم‌اکنون در مراحل پایانی توسعه و ساخت پدافندهای هوایی مختلفی هستیم».
دولت فعلی بیشترین ا‌ختیارات را دارد
تسنیم /عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: با توجه به شرایط کشور، به‌منظور برون‌رفت از تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی موجود و برای عملیاتی کردن طرح‌ها به دولت اختیارات بیشتری داده‌شده است. امیرآبادی فراهانی در سلسله نشست‌های مطالبه گری کارگروه دانشجویی در قم، با تأکید بر مطالبه‌گر بودن جوانان اظهار داشت: این قشر فهیم بایستی درباره ارزش‌های انقلاب و حقوق مردم از مسئولان مطالبه‌گری داشته باشند.عضو هیئت‌رئیسه مجلس ایجاد اشتغال برای آحاد جامعه و قشرهای مختلف را وظیفه دولت دانست و گفت: در این رابطه مجلس وظیفه بسترسازی و قانون‌گذاری دارد.
 موشک‌های مقاومت سبب شکست «معامله قرن» شد
تسنیم/ تحلیلگر مطرح عرب نوشت: موشک‌های مقاومت که در درگیری اخیر از سمت نوار غزه شلیک شد، معامله قرن را به شکست کشاند و همین موشک‌ها در کنار موشک‌های محور مقاومت سوری، لبنانی، عراقی و ایرانی، بلندی‌های جولان و قدس و تمام اراضی اشغالی سوریه را آزاد خواهد کرد.عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در مطلبی در روزنامه رای  الیوم با انتقاد شدید از سخنان سران کشورهای عربی دنباله‌رو رژیم سعودی در نشست‌های مکه مکرمه به تمجید از سید حسن نصرالله و سخنان وی در مراسم روز جهانی قدس پرداخت. عطوان تصریح کرد: آمریکا حق ندارد بر مقاومت تحمیل کند که چه موشکی بسازد و چه موشکی نسازد.
بازداشت دیپلمات‌های انگلیسی و هلندی در پارتی مختلط شبانه در تهران
تسنیم/ دو دیپلمات اروپایی که بامداد روز جمعه در یک پارتی مختلط شبانه در تهران شرکت کرده بودند، بازداشت و پس از احراز هویت آزاد شدند.یک دیپلمات انگلیسی و یک دیپلمات هلندی در این پارتی مختلط و فساد آلود در تهران بازداشت شدند. این پارتی با حضور تعدادی نسبتاً زیاد و به‌صورت مختلط در منطقه ولنجک تهران برگزار شده بود.
 اذعان ژنرال صهیونیست به شکست گنبد آهنین
تسنیم/یک ژنرال رژیم صهیونیستی به شکست سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی و ازبین‌رفتن بازدارندگی این رژیم در دور تازه درگیری‌ها میان تل‌آویو و گروه‌های مقاومت فلسطین اذعان کرد. مرکز مطالعاتی بگین سادات در مطلبی به‌قلم گرشون کوهین ژنرال اسرائیلی اذعان کرد که جنبش حماس در نفوذ به سامانه گنبد آهنین به‌شکل قابل‌توجهی موفق عمل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *