خبرروز ۱۳۹۷/۱۱/۲۹

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: پایان عمر وهابیت نزدیک است
  • دفاع قاطع ظریف از توان موشکی کشور در اجلاس مونیخ: مگر قرار است با شمشیر از خود دفاع کنیم؟!
  • آیت الله ممدوحی: وحدت کلمه مردم ایران کمر دشمنان را شکسته است
  • آیت الله نمازی: نیروهای مسلح انتقام سختی از تروریست‌ها می‌گیرند
  • آیت الله اعرافی: قم باید دارای هزار مسجد تراز انقلاب اسلامی باشد
  • آیت الله حسینی خراسانی: دردهه پنجم انقلاب سیاست گذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که ما را به تمدن نوین اسلامی سوق دهد

 

** جام جم ۹۷/۱۱/۲۹
*  طرح استیضاح رئیس‌جمهور در ۱۴ محور کلید خورد
طرح عدم کفایت و استیضاح رئیس‌جمهور توسط جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه و تدوین شده و مجتبی ذوالنور، نماینده قم درحال گرفتن امضای نمایندگان مجلس برای این طرح است. براساس این گزارش، طرح استیضاح رئیس‌ جمهور دارای ۱۴ محور از جمله عدم‌برخورد با بیکاری، سوءمدیریت در کنترل بازار ارز، وارد آمدن خسارت به منافع ملی، سوءمدیریت در کنترل قیمت کالاها و… است.
** همشهری ۹۷/۱۱/۲۹
*  اصلاحیه جدید قانون بازنشستگی رسید
نمایندگان مجلس طرح جدیدی را برای اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان آماده کرده‌اند. متن این قانون به گونه‌ای اصلاح شده است که افراد بدون جایگزین که کمتر از ۶۵ سال سن دارند با درخواست بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا نهاد مربوط و تایید سران قوا برای مدت حداکثر ۵ سال به کارگیری می‌شوند. در اصلاحیه این قانون، اعضای پیوسته فرهنگستان‌های کشور از شمول این قانون مستثنی هستند.
** کیهان ۹۷/۱۱/۲۹
*  مگر قرار است با شمشیر از خود دفاع کنیم؟!
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ در پاسخ به سئوالی درباره مذاکره موشکی با اروپا و توقف توان موشکی:
– آیا ایران باید مثل مرده دراز بکشد و به همه خواسته‌ها تن بدهد؟
– من برای راضی‌کردن آقای لودریان (وزیر خارجه فرانسه) کشورم را بی‌دفاع نمی‌کنم، تا کسانی در منطقه بیایند و مردم ما را بکشند و به آنها آسیب برسانند.
– همین امروز آیا کسی به ما سلاح می‌فروشد؟ آیا کسی به ما جنگنده‌ای برای دفاع از خود می‌فروشد؟ اگر مورد حمله قرار بگیریم قرار است با شمشیر از خود دفاع کنیم؟
– چه چیزی منطقه را بیشتر تهدید می‌کند؟ موشک‌های بیشماری که برای وحشت یمن به‌کار رفته‌اند؟ یا موشک‌های دفاعی ایران که تنها و صرفا بر ضد داعش در دفاع مشروع از خود استفاده شده‌اند؟
*  منشور «گام دوم» چراغ راه نظام اسلامی؛ این بیانیه باید در حوزه مورد بحث قرار گیرد
آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در نشست هیئت ‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری به پیام مهم رهبر معظم انقلاب ‌اشاره و این پیام را جامع، مفید و کارساز دانست و تأکید کرد: لازم است ابعاد این پیام مهم و تاریخی علاوه‌بر اینکه از سوی جوانان مؤمن و انقلابی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد باید از سوی مسئولان مورد عمل و چراغ راه آینده انقلاب و نظام باشد. امیدواریم خداوند ما را قدردان زحمات مقام معظم رهبری قرار دهد.
*  حوزه برای تمرکز‌زدایی از قم چاره‌اندیشی کند
استاد برجسته درس خارج حوزه با‌اشاره به خالی شدن شهرها از علمای بزرگ تأکید کرد که حوزه باید برای این موضوع و تمرکززدایی از قم چاره‌اندیشی کند.
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز شهرهای کشور از وجود فقهای بزرگ خالی شده است، حوزه باید برای خالی شدن شهرها از روحانیت و فقهای بزرگ چاره‌اندیشی کند، حوزه‌های علمیه باید برای تربیت طلاب فقیه و آگاه به زمان سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند. وی با تاکید بر هجرت طلاب از قم به شهرستان‌ها و پاسخگویی به نیازهای جامعه افزود: طلاب نباید در قم متمرکز باشند بلکه با حضور در شهرستانها باید رسالت طلبگی خود را ایفا کنند.
** شرق ۹۷/۱۱/۲۹
*  پیگیری ترکیه و ایران برای سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی
دِریا اورس با تأیید مشکل سوخت‌رسانی در کشورش به هواپیماهای ایرانی از زمان آغاز تحریم‌های آمریکا، اظهار کرد: این مشکل از طرف بالاترین مقامات دو کشور در حال پیگیری است و درباره‌ی راه‌کارهایی صحبت شده است اما من از جزئیات آن اطلاعی ندارم.
سفیر ترکیه در ایران گفت: امیدوارم این مشکل در اسرع وقت حل شود.
*  معرفی کاتس به عنوان وزیر خارجه اسرائیل
شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز (یکشنبه) یسرائیل کاتس را به عنوان وزیر خارجه موقت منصوب کرد. وی تا زمان پایان انتخابات اسرائیل که آوریل برگزار می‌شود، در این سمت باقی خواهد ماند.
آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی قبلاً به خاطر اختلافات با نتانیاهو از سمت خود استعفا داده بود.
** ایران ۹۷/۱۱/۲۹
*  ایران روابط برادرانه با همه کشورهای منطقه را می‌خواهد
رئیس جمهوری روز گذشته سفر خود به استان هرمزگان را از بندرلنگه آغاز کرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در برنامه نخست این سفر با حضور در ورزشگاه تختی با اشاره به حادثه تروریستی روز چهارشنبه گذشته در زاهدان و اینکه تروریست‌ها به هیچ عنوان معیارهای انسانی مد نظر آنها نیست، خطاب به آنان تأکید کرد: باید بدانند که ملت ما بی‌تردید انتقام خون این شهیدان عزیز را خواهد گرفت.
وی افزود: نخواهیم گذاشت تروریست‌هایی که سلاح و پولشان را از جاهای دیگر تأمین می‌کنند، در منطقه ما فعالیت کنند و دست به اقدامات تروریستی بزنند.
رئیس جمهوری با بیان اینکه در این منطقه روابط برادرانه و صمیمی با همه کشورها را می‌خواهیم و هیچ‌گاه ما آغازگر تجاوزی در منطقه نبوده‌ایم، اضافه کرد: کسانی که در منطقه فکر می‌کنند امریکا و صهیونیست‌ها برایشان امنیت می‌آفرینند سخت در اشتباه هستند.
*  توضیح درباره سفر آیت‌الله جزایری به انگلیس
حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس به ‌منظور تنویر افکار عمومی درباره شایعات سفر آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان به انگلیس نوشت: آیت‌الله جزایری مصادف با ایام فاطمیه و سالگرد انقلاب در سفر به انگلیس با علما و مردم در لندن، منچستر و‌ بیرمنگام ملاقات داشت. هماهنگی سفر از مرحله درخواست ویزا تا اقامت توسط مؤسسات فرهنگی غیردولتی صورت گرفت. ایشان در این سفر همچنین از مراکز اسلامی شهرهای اطراف بازدید کرد و در مراسمی که از ایشان دعوت به‌عمل‌آمده بود، به ایراد سخنرانی پرداخت.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۱/۲۹
*  ایران صادرکننده بنزین شد
فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو۵ امروز با حضور رئیس جمهوری و مسئولان ارشد دولتی رسماً افتتاح می‌شود.
با بهره‌برداری از این فاز هم‌اکنون ظرفیت تولید بنزین کشور به‌میزان ۱۰۵ میلیون لیتر در روز به تثبیت رسیده و درحالی که میزان مصرف روزانه این فرآورده نفتی بین ۸۵ تا ۹۰ میلیون لیتر در روز است، می‌توانیم کنار ذخیره‌سازی مازاد تولید بنزین محموله‌هایی را برای صادرات این فرآورده نفتی آماده کنیم.بر این اساس نخستین محموله‌های صادرات بنزین ایران آماده شده و ایران از بهمن ماه ۹۷ به صادرکننده بنزین تبدیل شد.
*  اگر اروپا داعشی‌های بازداشتی را تحویل نگیرد، آزادشان می‌کنیم
رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارنظر توییتری درباره عملیات ائتلاف واشنگتن در سوریه برای «شکست ۱۰۰ درصدی داعش»، به اروپا هشدار داد.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که بیش از یک هفته است درحال وعده دادن برای اعلام پیروزی ۱۰۰ درصدی بر داعش در سوریه است، در توییتر نوشته است: «ایالات متحده آمریکا از انگلیس، فرانسه، آلمان و دیگر متحدان اروپایی می‌خواهد بیش از ۸۰۰ جنگجوی داعشی که ما در سوریه دستگیر کردیم را تحویل گرفته و محاکمه کند. خلافت داعش در آستانه فروپاشی است. جایگزین این موضوع که راه خوبی نیست آن است که ما مجبور به آزاد کردن آنها شویم».
** وطن امروز ۹۷/۱۱/۲۹
*  حمایت‌اطلاعاتی عربستان و امارات از تروریست‌ها
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه این کمیسیون با مسؤولان ذی‌ربط درباره حادثه تروریستی زاهدان را تشریح کرد. محمدابراهیم رضایی با اشاره به جلسه ویژه دیروز این کمیسیون گفت: مسؤولان ایرانی عنوان کردند پاکستانی‌ها مراقب باشند که روابط ایران با پاکستان تحت تأثیر رفتار سوء عربستان، امارات، اسرائیل و آمریکا قرار نگیرد. نماینده مردم خمین در مجلس اضافه کرد: طبق گزارش‌های ارائه‌شده این حمله تروریستی با حمایت اطلاعاتی عربستان و امارات انجام شده و مواد منفجره استفاده‌شده در این حادثه از خاک پاکستان وارد کشور شده است.
** جوان ۹۷/۱۱/۲۹
*  اجازه نمی‌دهیم رؤیای دشمنان آرامش جامعه را خدشه‌دار کند
در پی حضور حماسی و باشکوه ملت شریف ایران در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان امنیت کشور که در جنایت تروریستی سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده بودند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.
سپاه پاسداران در این پیام بر عزم خود در صیانت از سپر امنیت، شرف و حیثیت مردم ایران اسلامی تاکید و اعلام کرد: اجازه نمی‌دهیم رؤیای باطل و تعبیر ناشدنی دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی و حامیان تروریست‌های تکفیری آرامش جامعه را خدشه‌دار و به مخاطره اندازد.
*  پاکستان در شناسایی عوامل جنایت تروریستی زاهدان سریع عمل کند
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام احضار سفیر پاکستان در تهران، ضمن اشاره به افزایش اقدامات تروریستی از داخل خاک پاکستان، از جمله حادثه تروریستی اخیر در جاده خاش- زاهدان، اعتراض کشورمان ابلاغ و با صراحت تأکید شد که ایران از دولت و ارتش پاکستان انتظار دارد با قاطعیت و جدیت لازم علیه پایگاه‌ها، تحرکات و استقرار گروهک‌های تروریستی فعال در مناطق مرزی این کشور با جمهوری اسلامی ایران برخورد کند. در ادامه از دولت پاکستان خواسته شد که اقدامات سریع و لازم را جهت شناسایی و دستگیری عوامل جنایت تروریستی جاده خاش- زاهدان انجام دهد».
** آفتاب یزد ۹۷/۱۱/۲۹
*  از ایران سپاسگزاریم
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر درباره روابط کشورش با ایران و ترکیه پس از آنکه کشورهای عربی قطر را تحریم کردند، گفت: ایران همسایه ماست ما با ایران مرز مشترک داریم. ما در ذخایر گاز و مرزهای‌مان با ایران شریک هستیم. این جغرافیا است. ما پس از تحریم قطر به فضای پروازی و مسیر تجاری نیاز داشتیم، آنها مرز هوایی خود را به روی ما باز گذاشتند و ما از این مسئله سپاسگزاریم. وی با بیان اینکه اگر اختلاف نظری هم با ایران وجود دارد باید از طریق گفت‌گو حل شود، افزود :از اختلاف ایران و عربستان ناراحتیم و امیدواریم که مسائل میان آنها هرچه زودتر حل‌وفصل شود چراکه برای ما و منطقه خوب است.
*  خروج از برجام، بهانه‌ای برای شروع جنگ با ایران است
«کارل بیلت» نخست وزیر سابق سوئد با انتشار پیامی در توییتر به اظهارات مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا واکنش نشان داد. وی در توییتر خود نوشت: خیلی عجیب است که مایک پنس از اروپایی‌ها می‌خواهد که توافق هسته‌ای با ایران را ترک کنند. این خواسته قطعا عملی نخواهد شد. آیا این اتفاق که ما ایران را به از سرگیری فعالیت‌های پیشرفته هسته‌ای مجبور کنیم، جزو منافع آمریکا محسوب می‌شود؟ یا این کار تنها بهانه‌ای برای شروع جنگ است؟
** رسالت ۹۷/۱۱/۲۹
*  وحدت کلمه مردم ایران کمر دشمنان را شکسته است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وحدت کلمه مردم ایران کمر دشمنان را شکسته است.آیت‌الله حسن ممدوحی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب آن را صادر کردند، سرشار از امید و آینده‌نگری دلسوزانه نسبت به آینده این مرز و بوم است.وی با بیان اینکه باوجود مشکلاتی که وجود دارد و همچنین با توجه به تبلیغات و سرمایه‌گذاری‌های تبلیغاتی و رسانه ای که دشمنان نظام و انقلاب انجام می‌دهند اما این ملت با دارا بودن وحدت کلمه به صورت واحد از انقلاب دفاع می کنند و این معجزه است خاطرنشان کرد: مردم هیچگاه از انقلاب روی برنمی‌گردانند، زیرا به آینده این نظام و انقلاب امید دارند. وی تصریح کرد: با وجود نظامی الهی، رهبری دلسوزو آینده‌نگر و مردمی مومن، متدین و انقلابی، زمینه‌های رشد و پیشرفت در کشور مهیاست و می‌توانیم قله‌های رشد و توسعه را فتح کنیم.
*  سیاست خارجی ترامپ سیبل انتقاد همه طرف‌ها در مونیخ شد
روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده سیاست خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست امنیتی مونیخ، از سوی همه مورد انتقاد قرار گرفته است. واشنگتن‌پست نوشته در این کنفرانس امنیتی که از دیرباز متحدان غربی از آن برای ایجاد مواضع متحد استفاده می‌کردند، یک‌شنبه به صحنه‌ای برای حمله تمام عیار به سیاست خارجی ترامپ تبدیل شد.این روزنامه نوشت: «سران کشورهای اروپایی، رقبای انتخاباتی بالقوه از حزب دموکرات و حتی حامیان جمهوری‌‌خواه رئیس‌جمهور هنگامی که تریبون در اختیارشان قرار گرفت رویکرد تکروانه رئیس‌جمهور [ترامپ ] را مورد سرزنش قرار دادند.»
** مردم سالاری ۹۷/۱۱/۲۹
*  تکذیب دیدار مخفیانه هوک و کری درباره ایران
«برایان هوک»، نماینده ویژه وزارت امورخارجه آمریکا در خصوص ایران گزارشات اخیر را در فضای مجازی مبنی بر اینکه وی به‌طور مخفیانه با «جان کری»، وزیر امورخارجه پیشین آمریکا پیرامون ایران دیدار کرده است، رد کرد.
یک روزنامه‌نگار و مفسر روز جمعه تصاویری را از «برایان هوک» در مونیخ در فضای مجازی منتشر کرد و مدعی شد که منابع آگاه به او گفته‌اند که هوک در این تصاویر در حال رفتن به یک دیدار مخفیانه با «جان کری» و افرادی متشکل از چند مرد و نیروهای امنیتی بوده است که همگی به زبان فارسی صحبت می‌کرده‌اند.
** آرمان ۹۷/۱۱/۲۹
*  راه خروج از جنگ اقتصادی مذاکره نیست
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در برجام هر وظیفه‌ای برعهده جمهوری اسلامی بوده انجام دادیم اما آمریکا حتی یک مورد وظایفش را انجام نداد، اگر تسلیم شویم مثل قبل از انقلاب جز بردگی هیچ چیز عایدمان نخواهد شد. قاضی ناصر سراج با بیان اینکه امروزه جنگ اقتصادی است و جنگ فرهنگی بالاتر از آن درحال انجام است، گفت: بارها رهبر معظم انقلاب روی این موضوع تکرار و تاکید کردند و حتی از عبارت ناتوی فرهنگی استفاده کردند. وی گفت: دشمنان از این راه هم نتوانستند کاری کنند لذا جنگ سیاسی و اقتصادی را شروع کردند. می‌گویند مذاکره کنیم تا مشکل حل شود اما مگر لیبی و یمن و این کشور گاو شیرده مشکلش حل شد؟
*  دستور ویژه رهبری در شرایط خاص اقتصادی
رئیس مجلس گفت که مقام معظم رهبری به صورت کتبی اعلام کردند که با توجه به شرایط خاص اقتصادی سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت ۲۰ درصد باشد.علی لاریجانی در جلسه علنی نوبت صبح دیروز مجلس و در جریان بررسی تبصره ۱ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در بخش درآمدی مربوط به سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، گفت: مقام معظم رهبری سیاست‌های صندوق توسعه ملی را بیان می‌کنند، هر ساله افزایش سه درصدی سهم صندوق داشتیم، اما امسال ایشان به صورت کتبی اعلام کردند که با توجه به شرایط خاص اقتصادی سهم صندوق توسعه ملی ۲۰ درصد باشد.
** آفرینش ۹۷/۱۱/۲۹
*  اتریش به توافق هسته‌ای ایران پایبند است
«سباستین کورتز» صدر اعظم اتریش در گفت‌وگو با روزنامه دی پرسه در آستانه سفر به آمریکا به منظور دیدار و گفت‌وگو با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور اظهار داشت: واشنگتن و وین همواره از مناسبات قابل قبولی برخوردار بوده اند. وی در ادامه با اشاره به وجود برخی اختلاف نظرها در زمینه سیاست خارجی میان دو کشور گفت: آمریکا و اتریش در برخی موارد دارای اختلاف نظرهایی هستند که از جمله آنها می توان به توافق هسته ای ایران اشاره کرد. کورتز در توضیح گفته خود افزود: اتریش برخلاف آمریکا خواهان حفظ توافق هسته ای با ایران بوده و به آن پایبند است.
*  اعزام هیئتی از پاکستان به ایران برای بررسی حادثه زاهدان
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ضمن ابراز همدردی، تسلیت و محکوم کردن شدید حادثه تروریستی اخیر در شرق کشور اظهار داشت: یک هیئت تخصصی امروز برای گفتگو با مقامات ذیربط به ایران اعزام خواهند شد. وی افزود: پاکستان آماده هر گونه همکاری برای بررسی این حادثه تاسف بار و مبارزه مشترک با گروه‌های تروریستی است.
** قدس ۹۷/۱۱/۲۹
*  ارتقای تجهیزات الکترونیکی و اُپتیکی در دستور کار ناجا
سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در چند ماهه گذشته افرادی با هدف انجام اقدامات تروریستی به صورت غیرمجاز وارد کشور شده اما با هوشیاری و همت مرزبانان دستگیر شدند، تصریح کرد: در سال آینده، نیروی انتظامی درصدد است با افزایش و تزریق نیرو و همچنین ارتقاء تجهیزات الکترونیکی واپتیکی در مرزهای کشور، بیش از گذشته مأموریت‌ها را با سرعت بیشتری انجام دهد.
*  فاتح ایرانی در خلیج فارس
نخستین زیردریایی نیمه‌سنگین ساخت ایران تحت عنوان «فاتح» با حضور جمعی از مسئولین کشوری و لشکری با صدور فرمان الحاق توسط رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست تا در آبهای خلیج فارس و دریای عمان به حراست از مرزهای جمهوری اسلامی بپردازد. زیردریایی کاملا بومی فاتح توسط متخصصان و دانشمندان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری نیروی دریایی ارتش و دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان طراحی و ساخته شده است.
** خراسان ۹۷/۱۱/۲۹
*  خبرهای داغ سخنگوی قوه قضائیه از دادگاه فریدون، پرونده عباسی و شکایت از شریعتمداری
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضایی در صد وسی و ششمین نشست خبری خود با رسانه‌ها:
– کیفرخواست پرونده حسین فریدون قبل از این که نمایندگان نامه بنویسند، در دوم بهمن ماه صادرشده، به دادگاه رفته و تعیین وقت شده است و به زودی هم اولین جلسه آن یعنی در اسفندماه برگزار می‌شود.
– دادستان کل کشور و وزارت اطلاعات مطالبی را درباره اظهارات توهین آمیز اخیر حسن عباسی درباره رئیس جمهور و رئیس مجلس به دادستان تهران ارسال کرده‌اند و این موضوع در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.
– تعدادی از متهمان بانک سرمایه حکم‌شان در حال تدوین است اما عده‌ای هم دادگاهشان شروع نشده و عده‌ای هم پرونده شان در دادسراست.
در ادامه این نشست خبری، معاون اول قوه قضاییه به بیان اسامی برخی دیگر از محکومان قضایی پرونده‌های دادگاه‌های ویژه اقتصادی که در یک ماه اخیر حکم شان قطعی شده پرداخت.
** اعتماد ۹۷/۱۱/۲۹
*  در صنعت دفاعی به بلوغ رسیده‌ایم
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع گفت: مهم‌ترین ویژگی دفاع ما، کم هزینه بودن و بومی بودن آن است که البته با هم ارتباط دارند و ما با تکیه بر توان داخلی، امروز موفق شده‌ایم بیش از ۸۵ درصد نیازهای تسلیحاتی و تجهیزاتی نیروهای مسلح را در داخل تأمین کنیم و اعلام می‌کنم ما در صنعت دفاعی به بلوغ رسیده ایم و این در حالی است که بودجه دفاعی ما به رغم تهدیدهای مختلف نظامی که وجود دارد و باید نیروهای مسلح آماده و توانمند در اختیار داشته باشیم، با کشورهای مشابه در منطقه قابل مقایسه نیست و بسیار پایین‌تر از آنهاست.
** شهروند ۹۷/۱۱/۲۹
*  تکلیف لایحه پالرمو را مشخص کنید
مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت هرچه سریع‌تر تکلیف لایحه پالرمو و CFT را مشخص کند. این لوایح اگر تصویب نشوند تاوان آن را مردم جامعه خواهند داد نه کسانی که در سطوح بالا نشسته اند.
پزشکیان تاکید کرد: مجلس نظر خود را در این خصوص داده است و در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم افراد کارشناس و عاقل حضور دارند که باید سریع تر در این خصوص تصمیم گیری کنند.
او در ادامه گفت: باید سریع‌تر تصمیم بگیریم زیرا زمان این نیست که فرصت‌ها را از دست بدهیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پایان عمر وهابیت نزدیک است
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس دانشگاه علامه طباطبایی و اعضای ستاد برگزاری همایش ملی نقد مبانی سلفی گری، با بیان این که مساله سلفیه و وهابیت از بلاهای بزرگی است که دامن گیر اسلام شده و همه باید در مقابل آن بایستند، تصریح کرد: سلفی گری و وهابیت در حقیقت ریشه آن در جمود و افراطی گری است و محصول آن نیز جز ویرانی، کشتار و مفاسد اخلاقی نیست.این مرجع تقلید با بیان این که پایان عمر وهابیت نزدیک است، عربستان سعودی رازادگاه تروریسم تکفیری دانست وتاکید کرد: وهابیت و سلفی گری را نباید تفسیری از اسلام دانست؛ اینها بر اثر جمود فکری و انتخاب گزینشی از آیات قرآن کریم، مطابق امیال خودشان عمل می‌کنند.
نیروهای مسلح انتقام سختی از تروریست‌ها می‌گیرند
حوزه/آیت الله عبدالنبی نمازی در حاشیه مراسم تشییع پیکر پاک سه شهید مدافع امنیت کاشان، پیام ملت ایران به دشمنان را نترسیدن از مرگ، تهدید، توطئه و تحریم دانست و خطاب به دشمنان، گفت: ملت ایران به دلیل این که پیرو مکتب اهل بیت(ع) و عاشورا است، هیچ موقع از تهدیدات شما نمی ترسند. عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح، مصمم و با قدرت انتقام سختی از تروریست‌ها می‌گیرند، گفت: باید با سازمان دهی، وحدت و تجهیزات لازم انتقام مظلومان را از ظالمان گرفت.
قم باید دارای هزار مسجد تراز انقلاب اسلامی باشد
حوزه/آیت الله اعرافی در دیدار مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی قم، باتجلیل از حضور حماسی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: حرکت انقلابی و همیشه در صحنه ملت بصیر ایران حرکتی ارزشمند بود که در چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی بار دیگر شکل گرفت و مسئولین باید قدردان چنین مردمی باشند و برای رفع مشکلات آنان تلاش کنند.وی به نقش و محوریت مسجد در فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنید کاستی‌ها و کمبودهای مساجد در مناطق مختلف کشور را جبران کنید.وی با اشاره به اینکه امروز آن چیزی که مورد نیاز جامعه است، حضور و فعالیت مساجد تراز انقلاب اسلامی می‌باشد گفت: قم باید دارای هزار مسجد تراز انقلاب اسلامی باشد.
دردهه پنجم انقلاب سیاست گذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که ما را به تمدن نوین اسلامی سوق دهد
فارس/آیت الله حسینی خراسانی بیانیه اخیر مقام معظم رهبری به عنوان گام دوم را راهبردی و بسیار مهم توصیف کرد و گفت:‌ این بیانیه مشتمل بر بحث‌های اصولی، اساسی،کلان و راهبردهای فراوانی است و بایستی در جایگاه خود توسط متخصصان امر جهت عملیاتی و اجرایی شدن تبیین و تشریح شود.وی با اشاره به نکات حائز اهمیت در بیانات مقام معظم رهبری گفت‌: در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی ما بایستی به سمت هدف‌های متعالی حرکت کنیم و برنامه ریزی و سیاست گذاری به گونه‌ای باشد که ما را به تمدن نوین اسلامی سوق دهد. این امر نیازمند همت، تلاش، انسجام و اراده ملی و هماهنگی میان همه دستگاه‌هاست. درواقع چشم‌انداز و افق دور درخشانی در بیانیه مقام معظم رهبری شاهد بودیم.
سفر آسیایی ولیعهد عربستان با شکست روبه‌رو شد
باشگاه خبرنگاران/ الخلیج آنلاین گزارش داد؛سفر دوره‌ای ولیعهد سعودی به آسیا با شکست روبه‌رو شده است، از آنجاکه سفر وی به مالزی و اندونزی لغو شده و سفرش به پاکستان نیز یک روز به تاخیر افتاده است. همچنین ساکنان شهرهای مختلف پاکستان در مخالفت با سفر پیش‌روی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به اسلام آباد تجمعات اعتراضی برگزار کردند.
ایران جزو ۱۱ کشور برتر جهان در ساخت زیردریایی است
مهر /رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما جزو ۱۱ کشور برتر جهان هستیم که به توانایی ساخت زیردریایی دست یافتیم.امیر رستگاری با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۸۷ ساخت زیردریایی فاتح بنا به درخواست نیروی دریایی راهبردی ارتش در دستور کار وزارت دفاع و سازمان صنایع دریایی قرار گرفت، افزود: در مدت ۱۰ سال، این زیردریایی ساخته شد که به نوعی رکورد محسوب می‌شود زیرا میانگین جهانی بین ۱۲ تا ۱۵ سال است.
توافق انصار الله و دولت مستعفی یمن بر خروج از الحدیده
مهر/ جنبش انصارالله یمن و دولت مستعفی این کشور در مورد نخستین مرحله از عقب نشینی اختیاری نیروها از شهر بندری و مهم «الحدیده» به توافق رسیدند؛ توافقی که سازمان ملل آن را یک پیشرفت مهم خواند.گفتنی است که تغییر مکان نیروها از بندر الحدیده بخشی مهم و اساسی از توافق آتش بسی است که ماه دسامبر در سوئد منعقد شد.
فرمانده تیپ «ملک عبدالعزیز» عربستان برکنار شد
مهر/منابع خبری اعلام کردند که سرتیپ «عبود الشهرانی» به دلیل شکست سنگین یکی از گردان‌های نظامیان سعودی در جبهه نجران برکنار و سرتیپ «نایف الحربی» جایگزین وی شد.این منابع افزودند: نیروهای ویژه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا عملیات گسترده‌ای را علیه مواضع ارتش عربستان در منطقه «الشرفه» نجران انجام دادند و توانستند ده‌ها نظامی سعودی را کشته یا زخمی کنند.
اسرائیل ۱۳۸ میلیون دلار از درآمدهای ملت فلسطین را مصادره کرد
مهر/مقامات رژیم صهیونیستی به بهانه پرداخت حقوق از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین به خانواده شهدا، اسرا و مجروحان فلسطینی، حدود ۱۳۸ میلیون دلار از درآمدهای مالیاتی متعلق به این تشکیلات را مصادره کردند.افزون بر این، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در نظر دارد که با تصویب یک لایحه، امکان توقیف و کاهش مبالغی از درآمدهای مالیاتی فلسطینیان را که معادل حقوق پرداختی به خانواده اسرای فلسطینی است، فراهم سازد.
شکایت دادستان کل کالیفرنیا از ترامپ
خبرگزاری مهر/دادستان کل ایالت کالیفرنیای آمریکا اعلام کرد که این ایالت «به طور قطع و یقین» علیه اعلان وضعیت اضطراری ملی از سوی «دونالد ترامپ» که با هدف تصاحب بودجه ۸ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی صورت گرفته است، اقامه دعوی خواهد کرد. دادستان کل ایالت کالیفرنیا در ادامه سخنان خود، از همراهی سایر ایالتها خبر داد.در واقع کارشناسان پیش بینی می‌کنند که سایر ایالتهای دموکرات آمریکا نیز به پویش شکایت از ترامپ در دادگاه فدرال بپیوندند.
آمریکا به اهداف خود در نشست ورشو دست نیافت
مهر/ رئیس اسبق بخش تحلیل عملیات سازمان سیا تصریح کرد امریکا نتوانست به اهداف خود در نشست ورشو برسد «پل پیلار» با تاکیدبراینکه نشست ورشو به هدفش درباره ایران دست نیافت افزود:هدف دولت ترامپ این بود که حمایت بیشتری از کشورهای اروپایی برای منزوی ساختن و منزوی کردن ایران جلب کند و همبستگی آمریکا و اتحادیه اروپا را از نظر سیاستی که نسبت به ایران دارند نشان دهد.
آمریکا قدرت اجماع بین المللی علیه ایران را ندارد
ایرنا/ یک رسانه چینی در تحلیلی با تاکید بر اینکه آمریکا قدرت اجماع بین المللی علیه ایران را ندارد، نوشت: نشست ورشو به هیچ وجه با «خواست آمریکا برای منزوی کردن ایران» به پایان نرسید.
تارنمای «چاینا ارگ» آورده است: آمریکایی‌ها سرمایه‌گذاری زیادی برای برگزاری اجلاسی کردند که نهایتا یک ناکامی دیگر را برای واشنگتن رقم زد.رسانه چینی با اشاره به اینکه خیلی از کشورها به این کنفرانس پشت کردند، تصریح کرد: دنیا شاهد شکستی دیگر برای آمریکا بود.
ایران به ۱۵ کشور رادیودارو صادر می‌کند
ایرنا/رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران یکی از کشورهای پیشتاز و پیشرو در غرب آسیا در تولید رادیودارو و توسعه ‏رادیوداروهای جدید است و اکنون رادیوداروهای تولید داخل به ۱۵ کشور مانند مصر، هند، پاکستان، عراق، لبنان، سوریه و ‏برخی کشورهای اروپایی صادر می‌شوند.‏
صالحی افزود: رادیوداروها، داروهایی هستند که در ساخت آنها از مواد رادیواکتیو استفاده می‌شود و در تشخیص و درمان برخی بیماری‌ها کاربرد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *