خبرروز ۱۳۹۷/۱۱/۲۸

  • وداع باشکوه مردم اصفهان با شهدای حمله تروریستی تکفیری زاهدان
  • سیدحسن نصرالله: ایران قدرت‌مندتر از آن است که کسی با جنگی آن را هدف قرار دهد
  • آیت الله خاتمی: معیشت مردم بسیار مهم است
  • روایت آیت ا… شب زنده‌دار از توصیه رهبرمعظم انقلاب درباره «بیانیه گام دوم»
  • آیت الله فاضل لنکرانی: پیام رهبری نشان داد انقلاب بن‌بست ندارد
  • آیت الله کعبی تاکید کرد؛ لزوم شکستن حلقه‌های بسته مدیریتی در «گام دوم»

 

** جام جم ۹۷/۱۱/۲۸
*  افزایش مخالفان پالرمو در مجمع
بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) دیروز در مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه یافت، اما با توجه به طولانی شدن بحث‌ها بازهم نوبت به رای‌گیری درباره این لایحه نرسید و ادامه بررسی‌ها به جلسه بعد موکول شد. حشمت‌ا… فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس که در جلسه دیروز حضور داشت گفت: اگر این لایحه در جلسه دیروز مجمع به رای گذاشته می‌شد قطعا رای نمی‌آورد و اعضا آن را رد می‌کردند؛ چرا که آرای منفی به این لایحه در جلسه دیروز نسبت به جلسه قبل حتی بیشتر هم شده بود.آیت‌ا… محمدی‌عراقی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: به دلیل اقدامات اخیر اتحادیه اروپا دیدگاه‌های مخالفان کنوانسیون پالرمو تقویت شده است.
** همشهری ۹۷/۱۱/۲۸
*  تصویب نشدن FATF کار را سخت‌تر می‌کند
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در شرایط کنونی کشور برای جابجایی پول با مشکلاتی روبروست و جز برخی کشورها، مابقی در این زمینه با ایران همکاری نداشته‌اند و حتی برخی کشورهای دوست نیز اعلام کرده‌اند که اگر ایران از FATF خارج شود، نمی‌توانند مبادلات ارزی با ایران انجام دهند. محمدباقر نوبخت افزود: اگر کشورهای دوست نیز با ایران مبادلات ارزی نداشته باشند، شرایط در خصوص واردات و پرداخت‌ها سخت‌تر می‌شود.
** کیهان ۹۷/۱۱/۲۸
*  اعلام آمادگی ۴۰۰ گروه جهادی برای عملیاتی کردن بیانیه راهبردی «گام دوم»
نخستین اجلاسیه مجمع مرکزی جهادگران به همت سازمان بسیج سازندگی و با همکاری سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد و در این اجلاسیه ۴۰۰ گروه جهادی طی بیانیه‌ای برای عملیاتی کردن راهبردهای بیانیه رهبرمعظم انقلاب اعلام آمادگی کردند.
*  گزارش هاآرتص از نقش اسرائیل در جنگ یمن و جنایات آل‌سعود
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با انتشار مطلبی درخصوص نقش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه مردم بی‌دفاع یمن، دست به افشاگری زد. بر اساس این گزارش، این روزنامه اعلام کرده که رژیم صهیونیستی در جنگ عربستان و ائتلاف تحت سرکردگی آن علیه یمن، شریک است. هاآرتص تأکید کرده، یک کمپانی صهیونیستی که مالکیت آن را مقامات تل آویو برعهده دارند، به ارائه آموزش‌های نظامی به مزدوران سعودی در یمن می‌پردازد.
** شرق ۹۷/۱۱/۲۸
*  ایران به طور آشکار خواهان نابودی اسرائیل است
مایک پنس در نشست امنیتی مونیخ سخنرانی کرد تا تلاش خستگی‌ناپذیر خود را برای اجماع‌سازی علیه ایران ادامه دهد. پنس در مونیخ و در سومین سخنرانی خود در شهرهای اروپایی باز هم گفته‌های قبلی خود را تکرار کرد. این مقام آمریکایی به اظهارات مقامات ایرانی علیه رژیم اسرائیل اشاره کرد و گفت: ایران به طور آشکار خواهان نابودی اسرائیل است. یهودستیزی ایران باید به طور جهانی محکوم شود و برای همیشه پایان یابد. ایران آشکارا خواهان یک هولوکاست دیگر است. ایران می‌گوید که ماموریت جمهوری‌ اسلامی حذف اسرائیل از روی نقشه است.
** ایران ۹۷/۱۱/۲۸
*  اظهارات «پنس» خنده‌دار است
وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «اشپیگل» به سخنان اخیر «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور امریکا علیه ایران واکنش نشان داد و اظهارات وی را مضحک دانست.
محمدجواد ظریف درباره اظهارات پنس در کنفرانس ورشو مبنی بر تشبیه ایران به دولت نازی و اینکه ایران در پی به راه انداختن هولوکاست جدیدی است،گفت: «حرف‌های معاون رئیس‌جمهور امریکا خنده‌دار است. ایران همواره از یهودیان حمایت کرده است ما فقط مخالف صهیونیسم هستیم.» ظریف همچنین درباره نگرانی طرف‌های اروپایی از برنامه موشکی ایران گفت: «آیا ما باید در منطقه‌ای به شدت مسلح بی‌دفاع باشیم؟ اگر اروپا از اینکه ما موشک می‌سازیم شکایت دارد باید به ما جنگنده بفروشد. ما تجربه جنگی هشت ساله با عراق را داریم. ما در آن زمان هیچ چیزی برای دفاع از خود نداشتیم.»
*  حرکت عظیم مردم تلاش‌های امریکا را خنثی کرد
در ابتدای جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی بر تلاش مسئولان در جهت رفع مشکلات معیشتی و اشتغال مردم و رعایت مصالح و عزت کشور، تأکید کرد. وی با تجلیل از حضور حماسی مردم در راهپیمایی و جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، افزود: امریکایی‌ها با میلیون‌ها دلار هزینه، ماه‌ها صرف وقت و بسیج رسانه‌های تحت اختیار، تلاش کردند یأس و ناامیدی را به مردم تزریق کنند که با حرکت عظیم مردم این تلاش‌های فریبکارانه و موذیانه، خنثی شد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۱/۲۸
*  آشنایان به تاریخ، این گونه بی‌پروا سخن دروغ بر زبان جاری نمی‌کنند
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات خصمانه روز گذشته «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در تشبیه ایران به دولت نازی گفت: سابقه تاریخی و فرهنگی ایران در همزیستی و احترام به ادیان الهی به ویژه دین یهود در اسناد معتبر تاریخی ملل مختلف ثبت شده است و تاریخ و تمدن دیر پا و چند هزار ساله ایران گویای نوع تفکر و نگاه ایرانیان به دیگر فرهنگ‌ها و ادیان و همزیستی مسالمت آمیز و برخورداری از تسامح و تساهل در این گونه موضوعات است.
وی در همین راستا افزود: آنانی که اندک شناخت و دانشی از تاریخ و فرهنگ جهان دارا هستند و به عبارتی با کتاب و تاریخ آشنایی دارند و از ذره‌ای انصاف و عدالت در بیان و گفتار برخوردار هستند، این گونه بی پروا سخن بیهوده و به دروغ و خطا بر زبان جاری نمی‌سازند.
*  وداع باشکوه مردم اصفهان با شهدای حمله تروریستی تکفیری زاهدان
پیکرهای پاک و مطهر ۲۷ شهید والامقام جنایت تروریستی در استان سیستان و بلوچستان بر دوش امت قدرشناس و همیشه در صحنه اصفهان تشییع شد. مردم قدرشناس اصفهان با ۲۷ لاله خونین بال لشکر مقدس امام حسین(ع) که در جنایت تکفیری‌های جنایتکار به شهادت رسیده بودند وداع کردند و در میان حزن و اندوه و فریادهای یاحسین، یا زهرا عزیزان خود را تا گلستان شهدای این شهر تشییع و پس از انجام فرائض دینی ۵ تن از شهیدان گرانقدر در کنار گلگون کفنان شهید گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شدند و ۲۲ شهید دیگر برای خاکسپاری به شهرهای خود انتقال یافتند.
** وطن امروز ۹۷/۱۱/۲۸
*  لزوم شکستن حلقه‌های بسته مدیریتی در «گام دوم»
آیت‌الله عباس کعبی منشور گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب منتشر شد را دارای ابعاد گوناگون دانست و گفت: یک بعد این منشور، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و تبیین اوضاع جهان در گذشته، حال و آینده است. بعد دوم منشور، گفتمان‌سازی بر پایه انقلاب اسلامی است. بعد سوم این منشور مهم، رصد و دیده‌بانی و ارزیابی ۴۰ سال گذشته و تلاش برای برداشتن گام‌های استوار در ۴۰ سال آینده است. وی بعد چهارم منشور راهبردی گام دوم را شکستن حلقه‌های مدیریتی بسته و آزاد کردن انرژی جوانان مؤمن انقلابی و پای کار دانست و افزود: دعوت جوانان به حضور در صحنه مدیریت جهادی نظام بر پایه اصل ما می‌توانیم یکی از ابعاد این منشور است. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بعد ششم پیام راهبردی رهبر انقلاب، ذکر کارهای اساسی و پایه‌ای است که انقلاب بر اساس اراده ملی و ارزش‌های اسلامی انجام داده؛ همچنین مجموعه توصیه‌ها بر پایه فرصت‌ها و تهدیدها و چالش‌ها و ذکر مسائل بنیادین و اصلی انقلاب و تحلیلی جامع.
*  فرار افسر آمریکایی به ایران یک ضربه سخت اطلاعاتی بود
در حالی که هنوز خبر فرار افسر سابق نیروی هوایی آمریکا به ایران تایید نشده است، یک رسانه آمریکایی عنوان داشت این موضوع یک ضربه اطلاعاتی سنگین به ایالات متحده محسوب می‌شود. روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات سابق ضداطلاعات آمریکا گزارش داده «مونیکا الفرد ویت» عضو سابق نیروی هوایی ایالات متحده که به ایران گریخته، ضربات شدیدی بر عملیات‌های جاسوسی کشور خود وارد آورده است. او همچنین مظنون به لو دادن اسامی جاسوس‌های دوجانبه بخش ضداطلاعات ارتش آمریکاست و ایران برخی از این جاسوس‌ها را شناسایی کرده است.
** جوان ۹۷/۱۱/۲۸
*  ۲۲۱ نماینده خواهان برخورد قاطع با عاملان حادثه تروریستی زاهدان شدند
۲۲۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محکومیت حادثه تروریستی زاهدان بیانیه‌ای صادر کردند. در بخشی از این بیانیه که احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس قرائت کرد، آمده است: ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن ماه، شهادت این عزیزان را به پیشگاه مقام معظم رهبری و مردم شریف و خانواده های معظم آنها تبریک و تسلیت گفته و برای مجروحان این حادثه آرزوی شفای عاجل داشته و از مسوولین نظامی، انتظامی و امنیتی و قوه قضاییه درخواست هوشیاری و مراقبت بیشتر و نیز برخورد قاطع و قانونی با عوامل این جنایت بزرگ را داریم.
*  زیردریایی«فاتح» پیشرفته‌ترین سامانه هدایت موشک و اژدر را دارد
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع با بیان اینکه فاتح به عنوان نخستین زیردریایی کلاس نیمه سنگین ایران دارای ویژگی‌های منحصربه فردی است، افزود: زیر دریایی فاتح کاملا بومی بوده و از صفر تا صد آن توسط متخصصان توانمند صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و از فناوری‌های روز دنیا برخوردار است که به نوبه خود موجبات افزایش قدرت دفاعی و آفندی نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را فراهم می‌کند.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۱/۲۸
*  اجرای حکم ۹۵ نفر در پرونده‌های اقتصادی اخیر
جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های اقتصادی اخیر در چند شعبه ویژه دادسرای تهران، از احضار ۱۸۰۰ نفر، بازداشت ۱۷۶ نفر، ممنوع الخروجی ۷۳۰ نفر، صدور ۱۳۷ فقره کیفرخواست و تحت تعقیب قرار گرفتن ۲۱۷ نفر در این کیفرخواست‌ها خبر داد و گفت: احکام محکومیت ۹۵ نفر در حال اجرا است.
وی در رابطه با نظر مردم نسبت به عملکرد قوه قضائیه در رسیدگی به این پرونده‌ها، بیان داشت: با این محاکمات مردم شاهد اقدامات امیدبخش بودند و مردمی که از دستگاه قضائی گلایه می‌کردند، پس از این‌که اخلالگران مجازات شدند قدردانی نمودند.
*  پاسخ مرکل به اظهارات ضدبرجامی مایک پنس
صدراعظم آلمان در نشست امنیتی مونیخ در واکنش به درخواست معاون رئیس جمهور آمریکا از کشورهای اروپایی برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران، از تصمیم قدرت‌های اروپایی برای پایبندی به این توافق دفاع کرده و از آن به عنوان یک تکیه‌گاه برای اعمال فشار غرب نام برد. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت که شکاف میان اروپا و آمریکا بر سر ایران مرا بسیار اندوهگین می‌کند. او در عین حال اصل تفاوت‌ها را بی اهمیت جلوه داد. مرکل در ادامه مدعی شد: من شاهد برنامه موشک‌های بالستیک هستم، من شاهد فعالیت‌های ایران در یمن و بالاتر از همه در سوریه هستم.
** رسالت ۹۷/۱۱/۲۸
*  پیام رهبری نشان داد، انقلاب بن‌بست ندارد
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: پیام رهبری نشان داد انقلاب بن‌بست ندارد. آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی پیش از آغاز درس خارج خود، پیام رهبر معظم انقلاب را دارای نکات راهگشا و ارزنده‌ای دانست که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.وی با بیان اینکه اولین نکته این است که چنین جامعیتی در پیام رهبر انقلاب حاکی از اصل مهم ولایت فقیه در رهبری امت و یکی از برکات این اصل است افزود: اگر بخواهیم رهبری امت اسلامی را با رهبری سایر امت‌ها مقایسه کنیم که هیچ قابل مقایسه نیست اما در بقیه ملت‌ها به هیچ وجهی یک مسئول و یک رهبر، حتی در انقلاب‌های دیگر نیست که چنین گذشته و آینده را مورد دقت و مداقه قرار دهد و یک حرکت بیش از ۴۰ سال را تحلیل دقیق کند و وظیفه‌ خودش بداند که نقاط بسیار اساسی و مثبت، آرمان‌ها، موفقیت‌ها و… را به صورت دقیق و مستدل روشن کند و راه آینده و همچنین مخاطبان آینده را تنظیم و معین کند. رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: این پیام محصول ولایت فقیه است و اگر بخواهیم بین ولایت فقیه و سایر نظام‌های دیگر مقایسه کنیم از سایر نظام‌ها چنین پیامی تولید نمی‌شود.
*  انتقام خون شهدای مظلوم مان را خواهیم گرفت
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دولت‌های خائن امارات و عربستان بدانند صبر جمهوری اسلامی ایران به سر آمده و نظام اسلامی حمایت‌های مخفیانه شما از گروهک‌های تکفیری را تحمل نخواهد کرد، عنوان کرد: انتقام خون شهیدان‌مان را از دولت‌های امارات و عربستان خواهیم گرفت.
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکرهای مطهر پاسداران امنیت ایران اسلامی در اصفهان، اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران یکی و دوتا نیستند و برای جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی و ایجاد نا امنی بسیج شده اند، اما نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی در سراسر کشور مشغول مبارزه با این توطئه گری‌ها هستند.
** مردم سالاری ۹۷/۱۱/۲۸
*  ایران قدرت‌مندتر از آن است که کسی با جنگی آن را هدف قرار دهد
«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در سالگرد رهبران شهید حزب الله عنوان داشت: هدف از کنفرانس ورشو حمایت از نتانیاهو و محاصره ایران و هدف قرار دادن محور مقاومت بود. کنفرانس ورشو ترسی را برای ما ایجاد نمی‌کند، چراکه آنچه که قبل از آن رخ داده بود، بسیار بزرگ‌تر بوده و شرایط ما در حال حاضر بسیار بهتر است.
«سید حسن نصرالله» خاطرنشان کرد: ایران قدرت‌مندتر از آن است که کسی با جنگی آن را هدف قرار دهد. پاسخ ایران به تهدیدها و تحریم‌ها، مشارکت ده‌ها میلیون تن در چهلمین سالگرد انقلاب بود. برخی از رسانه‌های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، راهپیمایی سالگرد انقلاب در ایران را پوشش ندادند در حالی که تظاهرات معیشتی را برجسته می‌کردند. ایران در سالگرد انقلاب به محور مقاومت تاکید کرد که پشتیبان قوی و مستحکمی است.
** آرمان ۹۷/۱۱/۲۸
*  احتمال رزمایش مشترک ترکیه-روسیه-ایران
رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که این کشور ممکن است در صورت لزوم به همراه روسیه و ایران رزمایش مشترکی علیه گروه‌های افراطی در ادلب برگزار کند. رجب طیب اردوغان همچنین وعده داد که این کشور در راستای اعمال تمام‌وکمال توافق آنکارا-مسکو که به صلح موقت میان دولت سوریه و گروه‌های تروریستی انجامیده قدم خواهد برداشت. وی گفت: «رزمایش مشترک می‌تواند هر زمانی صورت گیرد. هیچ مانعی در این رابطه وجود ندارد. اقدام‌های صورت‌گرفته فعلی برای راحتی، شادی و شکوفایی مردم ادلب اعمال شده است.»
*  حادثه تروریستی انتقام‌گیری آمریکا و اسرائیل از ملت ایران بود
نایب رئیس مجلس تاکید کرد: حادثه تروریستی خاش انتقام‌گیری آمریکا و اسرائیل از ملت ایران بود.
علی مطهری در جلسه علنی روز گذشته مجلس در نطق پیش از دستور با اشاره به حادثه تروریستی خاش، گفت: اینگونه اقدامات بیش از هر چیز نشانه ضعف دشمن است، این اقدام انتقام‌گیری آمریکا و اسرائیل از ملت ایران به خاطر راهپیمایی اخیر ۲۲ بهمن و حمایت گسترده از انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی این انقلاب الهی بود، ولی کور خوانده‌اند. نایب رئیس مجلس خاطر نشان کرد: ملت مومن و انقلابی ایران به راه خود ایمان دارند و با نیروی بیشتر همچنان پایدار و مقاوم خواهند بود و آمریکا و صهیونیست را به زانو در خواهند آورد.

** آفرینش ۹۷/۱۱/۲۸
*  تکرار اتهامات بی‌اساس آمریکا توسط برایان هوک برای جبران ناکامی نشست ورشو
مسئول گروه اقدام ایران در پی ناکامی آمریکا در نشست ورشو، ادعاهایی بی اساس درباره ایران را دستاویزی قرار داد تا سیاست‌های یک‌جانبه و شکست‌خورده آمریکا در منطقه و به خصوص در برابر ایران را توجیه کند. برایان هوک، مسئول آمریکایی گروه اقدام ایران در گفت‌وگو با روزنامه الشرق‌الاوسط گفت که هیچ کشور شرکت‌کننده در نشست ضد ایرانی ورشو از ایران دفاع نکرد و دولت آمریکا مصمم است تا اوضاع را بر ایران و بر آن‌چه نیروهای نیابتی ایران در منطقه عنوان شد، سخت‌تر کند. برایان هوک با اشاره به نقش ایران در منطقه مدعی شد: اگر به چالش‌هایی که این منطقه با آن روبه‌رو است توجه کنید، ایران معمولاً در مرکزیت تمام آن‌ها قرار دارد. در اینجا (ورشو) هیچ دولتی از حکومت ایران و سیاست‌های آن دفاعی نکرد.
** قدس ۹۷/۱۱/۲۸
*  خبر سخنگوی کمیسیون‌ قضایی مجلس درباره رئیس آینده قوه قضائیه
سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت که قرار است حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به جای آملی لاریجانی سکان دار قوه قضائیه شود.
حجت الاسلام حسن نوروزی در جریان ارائه گزارش کمیسیون قضائی در مورد طرح تمدید قانون شوراهای حل اختلاف گفت: با توجه به اینکه آقای رئیسی قرار است به جای آقای آملی لاریجانی سکان دار قوه قضائیه شود و ما متوجه شدیم که ایشان نظر خاصی در مورد قانون شوراهای حل اختلاف دارند، لذا مجبور شدیم این قانون را یکسال تمدید کنیم که موقتاً اجرایی شود. قول می‌دهیم قبل از ۶ ماه قانون دائمی را به صحن مجلس بیاوریم.
*  تعهدات اروپا در برجام در INSTEX نیامده است
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: تعهدات اروپا در برجام خرید نفت، فروش هواپیما و قطعات، برداشتن تحریم‌های بانک‌ها، فروش قطعات خودرو و آلیاژ‌ها و … است و هیچ یک از این تعهدات اروپایی بعد از انجام تعهدات در داخل انجام نشده و هیچ کدام هم در INSTEX نیامده است.
همین INSTEX سه شرط دارد که این شرط‌ها شامل دست برداشتن از قدرت موشکی ، دست کشیدن از قدرت منطقه‌ای غرب آسیا و هم تصویب کنوانسیون‌های FATF و CFT است.
** خراسان ۹۷/۱۱/۲۸
*  روایت آیت ا… شب زنده دار از توصیه رهبرمعظم انقلاب درباره «بیانیه گام دوم»
آیت‌ ا… شب‌زنده‌دار، عضو شورای نگهبان در درس خارج فقه خود با اشاره به دیدار اخیرش با رهبرمعظم انقلاب، روایتی از دیدگاه رهبری درباره «بیانیه گام دوم انقلاب» را به این شرح نقل کرد: ایشان فرمودند: «من روی این بیانیه خیلی زحمت کشیدم و بنا بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم یا مطلبی می‌گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار کنند ولی راجع به این می‌گویم که این کار را بکنند…» این درخواست و مطالبه را ایشان دارند.
** اعتماد ۹۷/۱۱/۲۸
*  وزیر ارشاد خبر استعفایش از دولت را تکذیب کرد
سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هرگونه استعفا از سمت وزارت را تکذیب کرد و گفت: در این رابطه آقای واعظی صحبت کرده بودند اما من هم می‌گویم که استعفا نامه‌ای که بخواهد بالاتر منتقل شود داده نشده است.
*  بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی شد
اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در جلسه عصر دیروز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم «محمدنبی حبیبی» دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی، انتخاب دبیرکل و اعضای جدید هیات رئیسه حزب را در دستور کار خود قرار دادند. در این جلسه اعضای شورای مرکزی با اکثریت قریب به اتفاق اسدالله بادامچیان را به عنوان دبیرکل و سید مصطفی میرسلیم را به عنوان رییس جدید شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی انتخاب کردند.
** شهروند ۹۷/۱۱/۲۸
*  کلیات لایحه بودجه ۹۸ تصویب شد
نایب رئیس کمیسیون تلفیق از تصویب کلیات لایحه بودجه ۹۸ کل کشور در این کمیسیون خبر داد. علی اصغر یوسف‌نژاد نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ با اشاره به جلسه صبح روز گذشته این کمیسیون گفت: در این جلسه پس از استماع نظر مخالفان و موافقان کلیات لایحه بودجه ۹۸ در دستورکار قرار گرفت. در این جلسه از مجموع ۴۰ نماینده ۲۲ نفر رأی موافق، ۱۶ نفر رأی مخالف و ۴ نفر رأی ممتنع دادند و در مجموع کلیات لایحه بودجه ۹۸ در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
جامعه المصطفی از برکات امام راحل و انقلاب است
رسا/ حضرت آیت الله مظاهری دردیداراعضای هیأت امنای جامعهالمصطفی با بیان اینکه جامعه المصطفی(ص) از برکات انقلاب است، گفت: تبلیغ دین در عرصه‌ بین‌الملل، بدون علم، اخلاق و عقلانیت، اثرگذار نیست.وی با تأکید بر اهمیّت تقویت پایه و بنیۀ علمی متعلّمین المصطفی، اظهار داشت: به هر میزان که بنیه علمیِ مبلّغین، خصوصاً تسلّط کافی آنان به مبانی تشیّع در زمینه‌های اعتقادات، اخلاق و فقه، تقویت شود، قدرت تبیین و نیز دفاع علمی آنان از مبانی و تعالیم انسان‌ساز قرآن و عترت بیشتر خواهد شد.
آیت الله خاتمی: معیشت مردم بسیار مهم است
صداوسیما/آیت الله خاتمی در حاشیه نشست هیأت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به بیانیه اخیر مقام معظم رهبری به عنوان گام دوم انقلاب این بیانیه را بسیار عمیق و نقشه راه چله دوم انقلاب دانست و گفت: در نشست هیأت رئیسه مصوب شد از ناطقان قبل از دستور مجلس خبرگان بخواهیم که نطقشان را حول این بیانیه قرار بدهند تا ابعاد مختلف آن روشن و برای مردم گفته شود که این بیانیه، ویژه است.وی درادامه، معیشت مردم را مسئله و دستور کار دوم اجلاس آینده این مجلس دانست و تاکید کرد: معیشت مردم برای اعضای این مجلس بسیار مهم است به همین علت این بار نیز از مسئولان اقتصادی دعوت می‌کنیم که با حضور در جمع خبرگان علاوه بر ارائه مطالب پاسخگو باشند و به شبهات اعضای این مجلس پاسخ دهند.
حجاب برای حاکمیت یک حکم شرعی است و باید در تحقق آن بکوشد
فارس/آیت‌الله علیدوست درهشتمین نشست از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی فقه حکومتی گفت:‌ عفاف در نسبت به مکلفین فردی به مثابه مقاصد الشریعه است چرا که برای او، حجاب و عفاف احکام مشخصی دارد، اما به نسبت دستگاه حاکمیت یک حکم شرعی است و باید حاکمیت در مسیر تحقق آن کوشش کند.وی ادامه داد: از همین رو، اخیراً این نکته را بسیار گفته شده است که ما نیازمند دو توضیح‌ المسائل هستیم: یکی برای مردم و دیگری برای دولت و دولتمردان.
دولت پاکستان باید پاسخگوی حادثه تروریستی زاهدان باشد
مهر/علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهارداشت: لازم است از حضور شگفت انگیز ملت بزرگوار ایران در ۲۲ بهمن تشکر و سپاسگزاری شود، چرا که حضوری ارزشمند و ذی‌قیمت برای امنیت ملی و منافع ملی کشور است که با هوشمندی ملت عزیزمان تحقق یافت.وی با تسلیت حادثه تروریستی در منطقه خاش سیستان و بلوچستان تأکید کرد: دولت پاکستان باید پاسخگوی این اقدام باشد، چرا که این گروهک در سرزمین آنان طراحی و اقدام کرده است و پاکستان نمی‌تواند در این موضوع غیرمسئولانه برخورد کند.
تمرینات منافقین ؛ هفته‌ای ۳ بار بریدن گلو با چاقو
مهر/ مجله اشپیگل،فاش کرد: اعضای دولت «دونالد ترامپ» از یک فرقه سیاسی حمایت می‌کنند که قصد براندازی حکومت ایران را دارد. بیش از ۲ هزار نفر از اعضای گروهک منافقین در کمپ آلبانی زندگی می‌کنند. کسانی که از آن فرقه جدا شدند، از شکنجه و ترور روحی سخن می‌گویند.اشپیگل در ادامه گزارش خود با اشاره به اینکه با ۱۵ نفر از افراد جدا شده از این گروهک گفتگو کرده، آورده است: بسیاری از اعضای گروهک هفته ای ۳ بار بریدن گلو با چاقو، شکستن دست، درآوردن چشم با انگشت و پاره کردن دهان را تمرین می‌کنند.
«مقاومت»، آرایش دولت در برابر دشمن است
ایسنا/ حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت می‌گوید که دولت آرایش خود برای سال ۹۸ را به گونه‌ای طراحی و ترسیم کرده که در برابر زیاده طلبی‌های دشمنان مقاومت جدی داشته باشد؛ او معتقد است در شرایط فعلی تنها راه حل مقابله با فزون طلبی‌های دشمنان، مقاومت است؛ مقاومتی که انسجام ملی و تقویت هم گرایی در جامعه پیش نیازهای آن هستند.
عرب‌ها دشمنی با اسرائیل را فراموش نکنند
ایرنا/ دبیرکل پیشین اتحادیه عرب، گفت: دشمنی با ایران نباید موجب فراموشی خصومت اسرائیل و حذف آرمان فلسطین از اولویت عرب‌ها شود، اتخاذ چنین موضعی، یک اشتباه سیاسی است. عمرو موسی گفت: عرب‌ها باید به خاطر رفتار ایران و ترکیه در پرونده سوریه و منطقه که موجب شد، آنها در پراکندگی خود و اختلافات با یکدیگر بار دیگر بازنگری کنند، قدردان تهران و آنکارا باشند.
آلمان: نیازمند گفت وگویی سازنده با ایران هستیم
ایرنا/ «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در دیدار با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود گفت: نیازمند گفت وگویی سازنده با ایران برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی در سوریه و یمن هستیم.وزارت خارجه آلمان با انتشارعکسی از دیدار دو وزیر خارجه در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ در بیانیه افزوده است: تا زمانی که ایران به برجام پایبند باشد، برلین نیز پایبند می‌ماند.تاکید وزیر خارجه آلمان بر موضع این کشور در قبال برجام، تنها چند ساعت پس از سخنرانی «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس مونیخ است که او در آن بار دیگر خواستار خروج کشورهای اروپایی از توافق هسته‌ای با ایران شده بود.
 تحریم‌ها را توسط بخش خصوصی دور می‌زنیم
ایرنا/ رییس دفتر رییس‌ جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: آمریکا با تحریم‌های اقتصادی از تمام توان خود برای ایجاد نارضایتی و شکاف بین حاکمیت و ملت استفاده می‌کند تا به هدف‌های سیاسی خود برسد؛ درحالی که از طریق بخش خصوصی می‌توان تحریم‌ها را دور زد. واعظی همچنین با اشاره به حماسه آفرینی‌های مردم در ۲۲ بهمن امسال، اظهار کرد: ملت ایران همواره در طول چهل ساله انقلاب اسلامی نشان داده اند که مثل یک خانواده از حاکمیت و دولت خود حمایت می‌کنند.
عمان: روابط ما با ایران ادامه دار و پایدار است
ایرنا/ وزیر خارجه عمان گفت: ما روابط خود را با ایران ادامه خواهیم داد و همه برادرانمان در کشورهای حاشیه خلیج فارس این مسئله را می‌دانند.بن علوی تاکید کرد که قبل از نزدیکی به هر طرف دیگری، روابط خود را با ایران ادامه خواهیم داد.
 وزیر خارجه انگلیس: اسد در قدرت می‌ماند
ایرنا/ پس از گذشت ۸ سال از بحران سوریه،وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی که به وضوح نشان دهنده تغییر موضع لندن در قبال این بحران است، گفت: بشار اسد به دلیل حمایت روسیه در کوتاه مدت و حتی بیشتر از آن، در قدرت باقی می‌ماند. هانت افزود: روسیه باید به ما نشان دهد برای حل بحران سوریه چه راه حلی ارائه خواهد کرد که به نفع سوری‌ها باشد و صلح و ثبات را در این کشور برقرار کند.وی افزود: لندن هیچ طرحی برای بازگشایی سفارتش در دمشق ندارد.
 هند از تحریم‌ها علیه ایران حمایت نمی کند
ایرنا /سوشما سوواراج وزیر خارجه هند به هنگام توقفی کوتاه در تهران و پیش از عزیمت به اروپا با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه ملاقات و درباره مسایل مورد علاقه دو جانبه و منطقه ای تبادل نظر و تاکید کرد که دولت این کشور از تحریم‌ها علیه ایران حمایت نمی کند. در این دیدار دو طرف ضمن محکوم کردن حوادث اخیر تروریستی در سیستان و بلوچستان و همچنین با ابراز همدردی متقابل، بر ضرورت صلح و آرامش در منطقه تاکید کردند.
دو فراکسیون بزرگ عراق برای اخراج نظامیان آمریکا هم نظرند
ایرنا /عضو فراکسیون «الفتح» در پارلمان عراق گفت که دو فراکسیون بزرگ سازندگی و اصلاح که هر دو، فراکسیون‌های اصلی حامی دولت عراق هستند و اکثریت قاطع پارلمان را تشکیل می‌دهند، در خصوص اخراج نیروهای امریکا از خاک عراق به توافق رسیده‌اند. حسن سالم با اشاره به کافی بودن توافق این دو فراکسیون بزرگ برای تصویب لایحه قانونی اخراج نیروهای امریکایی از خاک عراق در پارلمان تاکید کرد که در حال حاضر یک اکثریت بالا در پارلمان عراق برای تصویب این لایحه قانونی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *