خبرروز ۱۳۹۷/۱۱/۲۷

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: اقتدار انقلاب و نیروهای مسلح خواب دشمنان را آشفته کرده است
  • پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی شهادت پاسداران در سیستان و بلوچستان: دستگاه‌های مسئول ارتباط عاملان جنایت با سازمان‌های جاسوسی را با جدیت دنبال کنند
  • آیت الله شب‌زنده‌دار : علما پیام رهبرمعظم انقلاب را برای مردم تبیین کنند
  • آیت الله اعرافی: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد انقلاب زنده است
  • حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی خراسانی: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد مردم انقلاب اسلامی را دوست دارند
  • دکتر ظریف: اقدام نظامی علیه ایران خودکشی خواهد بود

 

** جام جم ۹۷/۱۱/۲۷
*  متلاشی شدن ۱۹۰ باند سرقت داخل خودرو
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام بیش از ۱۹۰ باند فعال در زمینه سرقت داخل خودرو در سال ۹۷ خبر داد.
سردار علیرضا لطفی گفت: با توجه به افزایش تعداد وقوع سرقت‌های داخل خودرو، کارآگاهان با اقدامات ویژه پلیسی موفق به انهدام ۱۹۳ باند فعال در زمینه سرقت داخل خودرو شدند که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۲۲ درصدی در انهدام باند‌های فعال در این زمینه بوده ایم.
وی افزود: در بازرسی از مخفی گاه متهمان نیز شاهد رشد ۱۵.۶ درصدی در میزان کشفیات اموال مسروقه در مقایسه با سال گذشته هستیم.
** همشهری ۹۷/۱۱/۲۷
*  استقبال ترکیه از SPV
رجب طیب اردوغان در دیدار رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه مصمم هستیم تمام توافقات را به سرعت اجرایی کنیم، گفت: ترکیه از سازوکار SPV اروپا برای همکاری تجاری با ایران استقبال می‌کند و آماده همکاری در چارچوب آن و همچنین ایجاد مکانیسم مشابه دوجانبه است. رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: همکاری چندجانبه با ایران در موضوعات مختلف دستاوردهای مثبتی داشته و ترکیه آماده است همکاری‌های چندجانبه با ایران را به سایر کشورهای منطقه گسترش دهد.
*  دیدار شهردار تهران با مراجع و علما
شهردار تهران پس از پایان مناسبتهای دهه فجر که امسال مصادف با ایام فاطمیه بود، برای ارائه بیلان کاری و دریافت رهنمودهای مراجع تقلید و علما به شهر قم رفت. مراجع تقلید و علما در این دیدارها توصیه‌هایی برای خدمت بیشتر به شهروندان ارائه کردند. شهردار تهران نیز در این ملاقاتها شرح فعالیت‌های شهرداری در این ایام را بیان کردند.
** کیهان ۹۷/۱۱/۲۷
*  دستگاه‌های مسئول ارتباط عاملان جنایت با سازمان‌های جاسوسی را با جدیت دنبال کنند
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را تسلیت گفتند و خطاب به دستگاه‌های مسئول تأکید کردند با تمرکز بر این جنایت که ارتباط عاملان آن با سازمان‌های جاسوسی برخی کشورها مسلّم است، موضوع را با جدیت دنبال کنند.
متن پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
دست جنایتکار مزدوران بار دیگر به خون جوانان صالح و خدمتگزار کشور آلوده شد و جمعی از سرمایه‌های انسانی که خود را وقف حراست از مرزها و پاسداری از امنیت مردم کرده بودند، در حمله‌ تروریست‌های سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسیدند. ارتباط عاملان این جنایت با سازمان‌های جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه مسلّم است و دستگاه‌های مسئول کشور باید بر آن تمرکز کنند و آن را با جدیت دنبال کنند. اینجانب به خانواده‌ها و بازماندگان این شهیدان مظلوم و به خانواده‌ بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت و تبریک می‌گویم و صبر و پاداش الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهدای عزیز و شفای عاجل برای مجروحان از خداوند متعال مسئلت می‌کنم. پیگیری قصور احتمالی در این حادثه نیز وظیفه‌ حتمی سپاه است.
*  مسئولان قضایی استان سریعاً عاملان حادثه تروریستی زاهدان را شناسایی و مجازات کنند
رئیس ‌قوه قضائیه با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت جمعی از نیروهای سپاه پاسداران در حمله تروریستی مزدوران تکفیری، خواستار شناسایی و مجازات سریع عاملان این حادثه شد.در پیام آیت‌الله آملی لاریجانی آمده است:از مسئولین دستگاه قضایی استان اکیداً می‌خواهم، با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی در اسرع وقت نسبت به شناسایی عاملین این حادثه جنایتکارانه اقدام و آنان را به سزای اعمال ننگین خود برسانند.»
** شرق ۹۷/۱۱/۲۷
*  تاکید بحرین بر عادی سازی روابط با اسرائیل
روزنامه یدیعوت آحارنوت گزارش داد که وزیر خارجه بحرین برقراری روابط دیپلماتیک میان بحرین و اسرائیل را در آینده بعید ندانسته است. خالد بن احمد آل خلیفه در حاشیه کنفرانس ورشو گفت: این امر زمانی که وقتش برسد، صورت خواهد گرفت.
** ایران ۹۷/۱۱/۲۷
*  ایران، روسیه و ترکیه برای پایان دادن به بحران سوریه توافق کردند
سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه روز پنجشنبه در «سوچی» روسیه گرد هم آمدند تا پیرامون آخرین تحولات سوریه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند. در مذاکرات روز پنجشنبه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در «سوچی» به غیر از تصمیم ایالات متحده مبنی بر خروج نیروهایش از سوریه، درباره ایجاد امنیت و پاکسازی در شمال شرق سوریه، بازگشت آوارگان و در نهایت کمک به تعیین سرنوشت این کشور با هدف تدوین قانون اساسی جدید برای این کشور و نیز ادامه حضور کشورهای حاضر در سوریه رایزنی شد.
*  گزارش «نیویورک تایمز» از طرح امریکا برای خرابکاری در صنایع موشکی ایران
روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی از طرح مخفیانه دولت امریکا برای خرابکاری در صنایع موشکی ایران پرده برداشت. این رسانه نوشته که طرح مذکور از دولت «جرج دبلیو بوش» آغاز شده و در اوایل دولت «باراک اوباما» نیز در جریان بود، اما بعدها اجرای آن تا سال ۲۰۱۷ که دولت ترامپ روی کار آمد و منابع جدیدی به آن اختصاص داد، با شدت کمتری پیگیری شد. نیویورک تایمز نوشت که اکنون در دولت «دونالد ترامپ» این طرح شتاب بیشتری گرفته است. بر اساس این گزارش، هدف از طرح یاد شده، ورود قطعات معیوب به چرخه تأمین صنعت هوافضای ایران بوده است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۱/۲۷
*  دادگاه لاهه آمریکا را ملزم به بازپرداخت ۲ میلیارد دلار به ایران کرد
روزنامه “تله سور” ونزوئلا گزارش داد که دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه به آمریکا دستور داد که ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های توقیف شده ایران را به این کشور بازپرداخت کند.
براساس این گزارش، ۱۵ عضو دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه وابسته به سازمان ملل تاکید کردند که ادعا و اتهامات آمریکا علیه ایران برای حمایت از تروریسم وجاهت قانونی نداشته و نمی‌تواند بهانه منطقی و مبنایی برای مصادره دارایی‌های ۲ میلیارد دلاری ایران در آمریکا باشد، لذا واشنگتن ملزم به بازپرداخت این مبلغ به ایران است.
*  به حمایت از برجام ادامه می‌دهیم
“شینزو آبه” نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد به حمایت از توافق بین‌المللی در مورد برنامه هسته‌ای ایران موسوم به برجام ادامه خواهد داد.
نخست‌وزیر ژاپن در ملاقاتی که در توکیو با “علی لاریجانی” رئیس مجلس شورای اسلامی ایران داشت این مطلب را بیان کرده است.
آبه در این دیدار تداوم اجرای توافق هسته‌ای توسط ایران پس از خروج یکجانبه ایالات متحده آمریکا از این توافق در سال میلادی گذشته را مورد تمجید قرار داد.
** وطن امروز ۹۷/۱۱/۲۷
*  علما پیام رهبرمعظم انقلاب را برای مردم تبیین کنند
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: نامه رهبرمعظم انقلاب باید در میان طلاب به مطالعه و بحث گذاشته شود تا از طریق فهم دقیق آن، بخوبی برای مردم تبیین شود. آیت‌الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار در جلسه درس اخلاق و سلوک انقلابی که در مدرسه علمیه نواب برگزار شد، نامه رهبر معظم انقلاب درباره شروع گام دوم انقلاب را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید این نامه را به فرموده ایشان به دقت مطالعه کنند و آن را به بحث و بررسی بگذارند. این امر موجب خواهد شد محتوای این نامه بخوبی فهم شود و از این طریق نشر و انتقال آن به جامعه به آسانی انجام شود.
*  به FATF هم بپیوندیم مشکلات حل نخواهد شد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر ما به FATF هم بپیوندیم مشکلات حل نخواهد شد چون ریشه مشکلات داخلی است، اصلا خودشان هم می‌گویند معلوم نیست با این کار وضعیت بهتر شود. احمد توکلی در جمع متحصنان معترض به تصویب لوایح FATF در مسجد امام خمینی بازار بزرگ تهران گفت: اینکه کنواسیون‌های پالرمو و CFT با استقلال سازگار نیست موضوعی است که همه آن را قبول دارند. استقلال هم یعنی اینکه بدون فشار موثر خارجی مردم یک کشور بتوانند درباره امورات خودشان تصمیم بگیرند.
** جوان ۹۷/۱۱/۲۷
*  اقدام نظامی علیه ایران خودکشی خواهد بود
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «مطمئناً برخی افراد هستند که قبلاً در راه‌اندازی جنگ [با عراق]موافق عمل کرده‌اند، اما من فکر می‌کنم در نهایت عقل حکمفرما خواهد شد و این افراد می‌فهمند که جنگ با ایران برایشان در حکم خودکشی خواهد بود». ظریف، تاکید کرد که جنگ طلبی با ایران مربوط به کل دولت ترامپ نیست. او گفت: «من نمی‌گویم دولت ترامپ [به دنبال جنگ با ایران است]. می‌گویم که عده‌ای به دنبال رقم زدن همان رویداد هستند و باورم این است که شکست خواهند خورد. هر گونه تلاش برای اقدام نظامی با ایران در حکم خودکشی خواهد بود».
*  ۲۲ بهمن تحقیر دشمنان و هشدار به نفوذی‌ها بود
حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه ۲۲بهمن همواره نماد شکر ملی مردم ایران است، اظهار داشت: ۲۲ بهمن امسال یک سجده شکر ملّی و دو رکعت سجده شکر به ساحت قدس ربوبی، از سوی ملّتی صبور، خوش‌فکر و باوفا و یک عرض ادب به ساحت مقدس ولی الله الاعظم به عنوان کارگردان انقلاب و صاحب اصلی این انقلاب بود؛ یک خداقوت عاشقانه به رهبری حکیم بود؛ یک دست مریزاد هوشیارانه به خادمان مردم و یک بوسه عارفانه بر جبین خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان و یک لبخند مهر به مستضعفان عالم؛ و در عین حال، یک طوفان خشم و یک سیلی به‌یادماندنی بر چهره سیاه شیاطین و دشمنان ملّت و یک تحقیر تاریخی برای دشمنان و یک هشدار جانانه برای خائنان و «کم‌گذاران» و نفوذی‌ها و ناراضی‌تراش‌ها بود.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۱/۲۷
*  ایران به عضویت کمیسیون صلح سازی سازمان ملل در آمد
اعضای شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل برخلاف مخالفت‌های آمریکا با عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون صلح سازی ملل متحد موافقت کردند.
در نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد (اکوسوک) که در مقر این سازمان برگزار شد، جمهوری اسلامی ایران را با کسب ۳۵ رای مثبت از مجموع ۴۶ رای اخذ شده، به عضویت کمیسیون صلح سازی ملل متحد درآورد. دوره عضویت ایران در این نهاد سازمان ملل دو ساله خواهد بود.
** رسالت ۹۷/۱۱/۲۷
*  طراحان حادثه تروریستی خاش در کنفرانس ورشو نشسته‌اند
عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در حساب شخصی توئیتر خود به حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای حافظ امنیت مرزهای کشور واکنش نشان داد و نوشت: حمله تروریستی در زاهدان چهره عریان تروریسم است و شاهدی دیگر بر اینکه ایران خود قربانی تروریسم می باشد. طراحان و حامیان آن هم اکنون در کنفرانس ورشو نشسته‌اند تا مثلا با تروریسم در خاورمیانه مبارزه کنند! آیا جرات دارند همانجا تعهد دهند که حمایت از تروریسم را متوقف خواهند کرد؟
*  توطئه منافقین برای بمب‌گذاری در نشست ورشو لو رفت
همزمان با برگزاری نشست ضدایرانی ورشو در پایتخت لهستان، برخی گزارش‌ها از تلاش گروهک تروریستی منافقین برای بمب‌گذاری در این نشست به منظور متهم کردن ایران خبر می‌دهند.طبق این گزارش‌ها، پایگاه خبری dorzeczy لهستان در تشریح دستورکار نشست ورشو به نقل از منابع آگاه از دستگیری چند عضو گروهک مجاهدین خلق (MEK) به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در حاشیه این نشست خبر داد اما دقایقی بعد از انتشار، این بخش از خبر را از گزارش خود حذف کرد. این مسئله واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.
** مردم سالاری ۹۷/۱۱/۲۷
*  از تروریست‌ها انتقامی سخت خواهیم گرفت
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات با صدور پیام تسلیتی در پی شهادت تعدادی از پاسداران در عملیات تروریستی تاکید کرد: یقیناً سربازان گمنام آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر اساس حکم صریح قرآن کریم «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» با ایمان، اقتدار و اشراف کامل اطلاعاتی، انتقامی سخت و کوبنده از طراحان، عاملان و حامیان این جنایت هولناک ضد بشری خواهند گرفت و این جانیان بالفطره را به سزای اعمال ننگینشان خواهند رساند.
*  کنفرانس مونیخ زیر سایه اختلافات آمریکا و اروپا
کنفرانس امنیتی مونیخ که از دیروز(جمعه) با حضور ده‌ها تن از سران و وزیران خارجه و دفاع کشورهای جهان آغاز شد، در پی اتهامات ضد ایرانی نشست آمریکایی ورشو فرصتی برای تبیین سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت صلح و امنیت در غرب آسیا است.
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز (جمعه) به منظور شرکت در پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ وارد آلمان شد. ظریف علاوه بر سخنرانی در این کنفرانس مهم بین المللی با مقامات و شخصیت‌های حاضر در این نشست دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
** آرمان ۹۷/۱۱/۲۷
*  آمریکا باید سیاست‌هایش را تغییر دهد
کمال خرازی وزیر اسبق امورخارجه اظهار داشت: «بین ایران و ایالات متحده خصومت وجود دارد و آنها(آمریکایی‌ها) از همه ابزارهایشان برای اعمال فشار علیه ایران استفاده می‌کنند.» وی افزود: «آنها باید سیاست‌هایشان را تغییر دهند و سیاستی جدید از خود نشان دهند. متاسفانه، ایالات متحده در حال تلاش برای ایجاد امپریالیسم مالی است. اگر در گذشته امپریالیسم مبتنی بر سلاح و جنگ بود، امروز آمریکایی‌ها به ابزارهای مالی وابسته هستند.» رئیس شورای راهبردی کشور در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه موشک‌های بالستیک ایران گفت: ما چاره دیگری نداشتیم جز اینکه فناوری موشکی خود را برای دفاع از خود توسعه دهیم.
*  کره‌جنوبی ۷/۱ میلیون بشکه نفت خرید
کره‌جنوبی در پی دریافت معافیت از تحریم‌های ایران ۷/۱ میلیون بشکه نفت خام از ایران در ژانویه وارد کرد. اطلاعات اولیه خدمات گمرکی کره‌جنوبی نشان می‌دهد این کشور ۲۲۷۹۴۱ تن نفت خام از ایران در ژانویه وارد کرد که ۷۵ درصد کمتر از سال گذشته بود.
** آفرینش ۹۷/۱۱/۲۷
*  شورای امنیت حمله تروریستی درسیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرد
اعضای شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را «بزدلانه» و «شنیع» خواند و خواستار همکاری تمام کشورها با دولت ایران برای محاکمه عاملان این جنایت شدند. اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور یک بیانیه حمله تروریستی شامگاه سه شنبه در استان سیستان و بلوچستان ایران را که ۲۷ شهید و ۱۳ مجروح برجای گذاشت، به شدت محکوم کردند.اعضای شورای امنیت با ابراز عمیق ترین مراتب همدردی و تسلیت خود به خانواده های داغدار شهدای این حمله تروریستی و همچنین دولت ایران، برای مجروحان این حادثه آرزوی بهبودی کردند.
*  روسیه تلاش‌های ضد ایرانی آمریکا را محکوم کرد
واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در واکنش به برگزاری اجلاس ورشو تلاش‌های آمریکا برای تشکیل ائتلاف ضد ایرانی را محکوم کرد و اذعان کرد که این‌گونه اقدامات کمکی به حل بحران در منطقه غرب آسیا نمی‌کند.
وی ادامه داد: «این اجلاس یک نشست ضد ایرانی بود. ایجاد یک چنین ائتلاف‌های ضد ایرانی مطمئناً برای حل بحران‌های موجود در منطقه خاورمیانه مفید نخواهند بود.»
** قدس ۹۷/۱۱/۲۷
*  نامه رئیس جمهور به رهبر معظم انقلاب درباره بیانیه “گام دوم انقلاب اسلامی”
رئیس جمهور با ارسال نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب، بیانیه راهبردی ایشان را به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، موجب زدوده شدن القائات دشمنان از چهره انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد که دولت تحقق منویات ایشان را در اولویت قرار خواهد داد. دولت وظیفه خود می‌داند نسبت به اجرای توصیه‌های راهبردی حضرت مستطاب عالی اقدام نماید؛ به همین منظور شوراهای عالی کشور و هیئت دولت را موظف می‌کنم تا سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی مناسب برای تحقق منویات آن‌حضرت را در اولویت کار خود قرار‌دهند.
*  فرجام نشست از پیش شکست خورده ورشو، یک بیانیه بی خاصیت بود
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه پایانی کنفرانس ورشو گفت: به رغم تلاش‌های گسترده واشنگتن برای برگزاری یک نشست فراگیر و ایجاد یک ائتلاف جدید علیه ایران، تعداد و سطح پایین شرکت کنندگان که آنان نیز از همراهی با هر گونه تصمیم ضد ایرانی امتناع کردند، در فرجام این نشست از پیش شکست خورده، بیانیه پایانی آن را به سندی بی خاصیت تبدیل کرد؛ متن و نوشته‌ای که تنها از سوی دو کشور برگزارکننده صادر شد و فاقد هر گونه اعتبار و تصمیم بود.
** خراسان ۹۷/۱۱/۲۷
*  جزئیات دیدار کروبی با چند روحانی اصلاح طلب
فرزند مهدی کروبی با تأیید خبر دیدار پدرش با برخی از روحانیون اصلاح طلب گفت: فضای این دیدار دوستانه که با حضور چند تن از اعضای مجمع روحانیون مبارز و یکی از روحانیون اصلاح طلب برگزار شد، مثبت بوده است. حسین کروبی همچنین درباره شخصیت‌های حاضر در این دیدار گفت که ملاقات یاد شده و افراد حاضر در آن، بنا به پیشنهاد و تایید نهادهای امنیتی انجام شده است.
*  انتقام می‌گیریم
فرماندهان نظامی کشورمان در واکنش به جنایت گروهک تروریستی جیش الظلم در محور خاش-زاهدان که منجر به شهادت ۲۷ تن و مجروح شدن ۱۳ تن از حافظان مرزهای میهن اسلامی شد، تأکید کردند که انتقام سختی از عاملان این حادثه تروریستی گرفته خواهد شد. سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی تاکید کرد: نیروهای مسلح راجع به مجازات تروریست‌ها و دیگر تهدیدگران امنیت کشور اقدام خواهند کرد. سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه در پیام خود تأکید کرد: سپاه انتقام خون این شهیدان مظلوم را از دشمنان خبیث و وابسته به اردوگاه استکبار جهانی خواهد گرفت.
** اعتماد ۹۷/۱۱/۲۷
*  درخواست از اروپا برای خروج از برجام
مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا که به عنوان بلندپایه‌ترین مقام آمریکایی در کنفرانس ضدایرانی ورشو سخنرانی کرد، برای اولین بار رسما از کشورهای اروپایی خواست که از اجرای برجام خودداری کنند و برای شکستن قوانین بین‌المللی به آمریکا بپیوندند. معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: وقت آن رسیده است که شرکای اروپایی ما از توافق هسته‌ای با ایران خارج شوند و در فشار دیپلماتیک و اقتصادی به ایران بپیوندند. وی در ادامه گفت: شوربختانه گروهی از اصلی‌ترین شرکای اروپایی ما در این زمینه به هیچ وجه همکاری نکرده‌اند. در واقع آنها تلاش‌هایی را برای ایجاد مکانیسم‌هایی برای شکستن تحریم‌ها ایجاد کرده‌اند.
** شهروند ۹۷/۱۱/۲۷
*  جسد خاشقچی احتمالا در تنور سوزانده شده است
مقام‌های امنیتی استانبول در گزارشی جدید اعلام کرده‌اند که احتمال می‌رود جسد خاشقچی از کنسولگری به محل اقامت سرکنسول عربستان منتقل شده باشد. براساس این گزارش، در محل اقامت سرکنسول، سه چاه وجود دارد که دو مورد آن برای نگهداری آب است و یکی دیگر به تنور تبدیل شده تا از آن برای کباب کردن گوشت استفاده شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تروریست‌های تبهکار به کیفر جنایتهای خود می‌رسند
ایرنا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی با صدور پیامی جنایت اخیر تکفیری‌ها در سیستان و بلوچستان، را محکوم و شهادت جمعی از پاسداران اسلام را تسلیت گفت .در این پیام آمده است: جنایت وحشیانه گروهی از ددمنشان تکفیری که موجب شهادت جمعی از عزیزان ما شد و جمع دیگری را مجروح ساخت، مایه تأسف شدید گردید. به یقین آن‌ها به رحمت الهی رسیدند و در جوار پروردگار زنده اند و جانیان تبهکار به کیفر جنایت خود در دنیا و آخرت خواهند رسید.
اقتدار انقلاب و نیروهای مسلح خواب دشمنان را آشفته کرده است
رسا/ آیت الله العظمی نوری همدانی با صدور پیامی جنایت تروریستی خاش را محکوم کرد و شهادت شماری از پاسداران انقلاب را تسلیت گفت.در این پیام آمده است: ایران عزیز با توکل به خداوند متعال و توجهات حضرات معصومین علیهم السلام و هدایت‌های رهبری و به برکت خون شهدا و همت نیروی‌های مسلح بویژه پاسداران عزیز که همیشه خار چشم دشمنان بوده‌اند مقتدر تر از هر زمانی میباشد که اوج شکوه این اقتدار حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن بود که خواب دشمنان ملت را آشفته ساخت.
حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد انقلاب زنده است
مهر/ آیت الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم با تقدیرازحضورگسترده مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: حضور پرشور مردم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران موجب عزت و افتخار است ملتی که در طول این ۴۰ سال از گردنه‌های خطرناکی عبور و خیل شهیدان را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کردند. وی تاکیدکرد: راهپیمایی باشکوه و کم‌نظیر ملت ایران در ۲۲ بهمن امسال نشان داد که انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب زنده است.
حضور با شکوه مردم در راهپبمایی ۲۲بهمن نشان داد مردم انقلاب اسلامی را دوست دارند
صداوسیما/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی دردیدار از قسمتهایی ازصدا و سیما مرکز خراسان رضوی با تجلیل ازحضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن گفت: بیگانگان و دشمنان به اسلام نمی خواستند چهل سالگی این انقلاب را ببینند اما حضور پر شور و با عظمت مردم پیام محکمی به آنها بود و آن اینکه” مردم انقلاب و دستاوردهای آن را دوست دارند”.عضو جامعه مدرسین همچنین با تقدیراز پوشش سنجیده صدا و سیما در راهپیمایی ۲۲ بهمن. گفت: پوشش سنجیده صدا و سیما در حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن موثربوده است.
فیلمی که رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخت
مهر/حزب‌الله لبنان با ارسال یک فیلم برای تلفن‌های همراه مقامات صهیونیست درباره شهید عماد مغنیه، ترس و وحشت را در میان آنها برانگیخت.ویدئوی ارسال شده حاوی تصاویری از شهیدمغنیه است که در مرز اراضی اشغالی قدم می‌زند و به یکی از محافظانش می‌گوید: اینجا شهرک «شلومی» است.در این فیلم که به زبانهای عربی، عبری و انگلیسی از طریق واتس آپ برای شمار زیادی از مسئولین صهیونیست ارسال شده است، مغنیه می‌گوید: انتقام گریزناپذیر است، هدف واضح، مشخص و دقیق است، نابودی اسراییل.
تکذیب شایعه درگذشت آیت الله مؤمن
رسا/فرزند آیت الله مؤمن برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر درگذشت آیت الله مؤمن را تکذیب کرد.وی گفت: وضعیت ایشان تفاوتی نکرده است.وی همچنین از مردم مؤمن و متدین ایران اسلامی درخواست کرد که برای شفای آیت الله مؤمن دعا کنند.
دستگیری سفیر سابق آفریقای جنوبی در ایران
مهر / سالوجی، سفیر سابق آفریقای جنوبی در ایران بر طبق اعلام مقامهای این کشور به اتهام دریافت رشوه از طرف‌های خارجی در ارتباط با مجوز فعالیت شرکت مخابراتی ام تی ان در ایران بازداشت شده است.این اتفاق حدود ۱۰ سال پیش افتاده و سالوجی متهم به دریافت حق حساب ۱.۴ میلیون راند آفریقای جنوبی از این معامله شده است و این پول نه به حساب شخصی وی بلکه به حساب یک شرکت منتقل شده است.
سفر مخفیانه نتانیاهو به ۴ کشور عربی
مهر/ شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نتانیاهو بعد از نشست ورشو در لهستان اعلام کرده که مخفیانه به ۴ کشور عربی سفر کرده است.در ادامه این گزارش آمده است که این کشورها روابط رسمی با رژیم صهیونیستی ندارند.نتانیاهو از احتمال تقویت روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی در آینده نزدیک خبر داده است.
«گوترش» خواستار لغو محدودیتهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شد
مهر/دبیرکل سازمان ملل از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا محدودیتهای ظالمانه خود علیه آزادی حمل و نقل و نقل مکان مردم فلسطین را لغو نمایند. گوترش اظهار داشت: «من از اسرائیل می‌خواهم تا محدودیتها بر آزادی ورود و خروج کالا و افراد را لغو نماید؛ زیرا این محدودیتها تلاشهای سازمان ملل و سایر سازمانهای بشردوستانه را مختل کرده و عملاً نقشی در رفع نگرانیهای امنیتی [و ادعایی این رژیم] ندارد».
موگرینی: برجام ضامن صلح در منطقه است
مهر/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس امنیتی مونیخ با اعلام موضع قاطع اروپا در لزوم پایبندی به توافق هسته ای ایران، برجام را برای امنیت اروپا امری حیاتی و تعیین کننده دانست.«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خطاب به بیش از یکصدتن از سران و مقامات کشورهای جهان در پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ، با اعلام موضع قاطع اروپا در لزوم پایبندی به توافق هسته ای ایران تصریح کرد که ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا «این توافق را ضامنی مؤثر برای صلح می‌دانند».
نشست ضد ایرانی ورشو مایه شرمساری آمریکا شد
فارس/تحلیل‌ها درباره نشستی که اخیرادر «ورشو»، پایتخت لهستان برگزار شد ادامه دارد و «اکونومیست» با توجه به شکست خوردن آن در اهدافش برای منزوی ساختن ایران، از آن انتقاد کرده است. اکونومیست، چاپ لندن در تحلیلی درباره این نشست نوشت: «همایشی که قرار بود ایران را منزوی کند، بیشتر مایه شرمساری آمریکا شد.»این رسانه نوشت: «تیمی که عهده‌دار سازمان‌دهی سیاست‌های ترامپ درباره ایران است، به زحمت توان برگزاری یک همایش را دارد.»
آمریکا نتوانست میان اروپا و برجام جدایی ایجاد کند
ایرنا/روزنامه ایندیپندنت به اهداف آمریکا از برگزاری نشست ورشو اشاره کرد و نوشت که ترامپ به بهانه‌های امنیتی همچون خطر نفوذ روسیه به شرق می‌خواست برخی کشورهای اروپای شرقی و مرکزی را متقاعد کند که با سیاست‌های واشنگتن از جمله در قبال ایران همراهی بیشتری کرده و از این طریق میان آنها و کشورهای اروپای غربی فاصله بیندازد.آمریکا از همراه ساختن کشورهای اروپای غربی برای خروج از برجام و اتخاذ سیاست ضد ایرانی ناکام ماند. نشریه اتریشی ‘دی پرسه’ نیز در این باره نوشت که نشست ورشو سبب تشکیل دو جبهه در مقابله با سیاست‌های آمریکا شده است، یکی جبهه اروپای غربی و روسیه و دیگری کشورهای اروپای شرقی و مرکزی.
 مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستیم
ایرنا/معاون وزیر امور خارجه کویت در واکنش به اعتراض‌های اخیر به خاطر حضور در عکس دسته جمعی شرکت کنندگان کنفرانس ورشو در کنار نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بر مخالفت کشورش با عادی سازی روابط با این رژیم تاکید کرد.خالد الجارالله گفت: حضور کویت در کنفرانس ورشو به دعوت آمریکا و لهستان صورت گرفت و ما با این دو کشور دارای ائتلاف و پیمان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *