خبرروز ۱۳۹۷/۱۱/۲۵

  • حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب در تشریح گام دوم انقلاب اسلامی
  • رهبر معظم انقلاب در بیانیه راهبردی گام دوم خطاب به جوانان: خیز بردارید حماسه بیافرینید همه راه‌حل‌ها در داخل کشور است
  • پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان
  • آیت الله جنتی: مسؤولان همه توان خود را برای حل مشکلات به کار بندند
  • آیت الله حسینی بوشهری: خدمات نظام به روستاها بدون تبعیض بوده است
  • حجت‌الاسلام‌ والمسلمین طبسی: انقلاب اسلامی مایه عزت شیعیان است

 

** جام جم ۹۷/۱۱/۲۵
*  نام ایران در فهرست سیاه پولشویی کمیسیون اروپا باقی ماند
کمیسیون‭ ‬اتحادیه‭ ‬اروپا‭ ‬دیروز‭ ‬فهرست‭ ‬به‭ ‬روز‭ ‬شده‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬کشورهایی‭ ‬که‭ ‬می‌گویند‭‬ابه ‌خاطر‭ ‬اهمال‭ ‬در‭ ‬مبارزه‭ ‬با‭ ‬حمایت‭ ‬مالی‭ ‬از‭ ‬تروریسم‭ ‬و‭ ‬پولشویی‭ ‬برای‭ ‬اتحادیه‭ ‬اروپا‭ ‬تهدید‭ ‬هستند‭ ‬را‭ ‬منتشر‭ ‬کرد‭ ‬که‭ ‬نام‭ ‬ایران‭ ‬نیز‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬فهرست‭ ‬دیده‭ ‬می‌شود‭.‬قرار‭ ‬گرفتن‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬لیست،‭ ‬در‭ ‬روابط‭ ‬مالی‭ ‬با‭ ‬اتحادیه‭ ‬اروپا‭ ‬پیچیدگی‌هایی‭ ‬به‭ ‬وجود‭ ‬می‌آورد‭. ‬همچنین‭ ‬بانک‌های‭ ‬اتحادیه‭ ‬اروپا‭ ‬باید‭ ‬بررسی‌های‭ ‬اضافه‌ای‭ ‬راجع‭ ‬به‭ ‬پرداخت‭ ‬پول‭ ‬به‭ ‬نهادهای‭ ‬کشورهایی‭ ‬انجام‭ ‬دهند‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬فهرست‭ ‬قرار‭ ‬دارند‭.‬‭
** همشهری ۹۷/۱۱/۲۵
*  گزارش FATF به ایران داده شده است
فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد درباره انتشار گزارشی مبنی بر حذف نام ایران از فهرست دعوت جلسه یکشنبه آینده FATF گفت: اعضای FATF در بعضی جلسات باید خودشان تصمیم بگیرند؛ جلساتی که نماینده ایران دعوت می‌شد برای جلسات مقدماتی بود که به ما نیاز داشتند. تا آنجایی که اطلاع دارم، گزارش FATF به ایران داده شده و کارهایی که ما از حیث ارائه گزارش اقدامات انجام شده به FATF باید انجام می‌دادیم، صورت گرفته است. ما امیدواریم گروه ویژه اقدام مالی با کارهایی که دولت صورت داده است، تعلیق حضور ایران در لیست سیاه کشورهای عضو FATF را تمدید کنند.
** کیهان ۹۷/۱۱/۲۵
*  خیز بردارید حماسه بیافرینید همه راه‌حل‌ها در داخل کشور است
رهبر معظم انقلاب در بیانیه راهبردی گام دوم خطاب به جوانان:
– دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) است، نزدیک کنید.
– بدانید که اگر بی‌توجّهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ چهل‌ساله نمی‌بود -که متأسّفانه بود و خسارت‌بار هم بود- بی‌شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمان‌های بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمی‌داشت.
– نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور به دلیل آنکه این ارزش والا باید گوهر بی‌همتا بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد و هنوز نیست، نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است.
– شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره‌ تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است.
– خیز بردارید حماسه بیافرینید همه راه‌حل‌ها در داخل کشور است.
*  ناوهای موشک‌انداز و زیردریایی‌های جدید به ناوگان ارتش اضافه می‌شود
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: سال آینده تعدادی ناو‌های موشک‌انداز و زیردریایی به مجموعه منطقه دوم نیروی دریایی ولایت جاسک اضافه می‌‌شود.
امیر دریادار حسین خانزادی در مراسم بهره‌برداری از طرحهای عمرانی در جاسک هرمزگان افزود: با اضافه شدن این تجهیزات بخش آمایشی نیروی دریایی جاسک تکمیل می‌شود.
** شرق ۹۷/۱۱/۲۵
*  دادگاه لاهه صلاحیت خود را برای رسیدگی به پرونده شکایت ایران علیه آمریکا تایید کرد
دادگاه لاهه صلاحیت خود را برای رسیدگی به شکایت ایران علیه آمریکا تایید کرد؛ بعد از حدود پنج ماه تلاش تیم حقوقی ایران در دیوان بین‌المللی دادگستری، این پرونده مربوط به توقیف دو میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی ایران در آمریکاست. ایران در این پرونده مثل پرونده تحریم‌ها، به استناد عهدنامه مودت دو سال پیش شکایتی علیه آمریکا طرح کرده؛ اما آمریکایی‌ها به صلاحیت دادگاه ایراد گرفته بودند. براین اساس جلسات استماع این پرونده از مهرماه سال جاری آغاز شد و حالا دادگاه صلاحیت خود را تایید کرده اکنون پرونده شکایت ایران علیه آمریکا وارد مرحله ماهیت می‌شود.
*  سفر محرمانه رئیس سابق موساد به عربستان
تلویزیون اسرائیل فاش کرد که تامیر پاردو، رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) سال ۲۰۱۴ سفری محرمانه به ریاض داشت.
این شبکه به نقل از دیپلمات‌های غربی اعلام کرد که اواخر ۲۰۱۳ و در پی امضای توافق برجام گشایش بزرگی در روابط میان اسرائیل و عربستان حاصل شد.
** ایران ۹۷/۱۱/۲۵
*  اهل گفتگو هستیم اما زور و فشار را نمی‌پذیریم
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در جلسه دیروز هیأت دولت با تأکید بر ضرورت ایستادگی در برابر اعمال فشارهای خارجی افزود:اگر می‌خواهیم بایستیم باید از اول بایستیم و بی تردید مردم ما در برابر تعدی، تجاوز و تحمیل دشمنان، ایستادگی می‌کنند.وی افزود: البته اگر کسی در یک موضوع خاصی با ما حرف و گفت و گو داشت، در صورتی که حرمت کشور و قانون و مقررات بین‌المللی را محترم بشمارد، ما همیشه اهل گفت‌وگو، کلام، منطق و جدال احسن به تعبیر قرآن مجید هستیم، اما حاضر به پذیرش تحمیل، زور و فشار و زیر پا گذاشتن حقوق ملی خود نیستیم.
*  نشست ورشو در بدو شروع مُرده است
نشست جنجالی ورشوی لهستان با غیبت قابل ملاحظه‌ای از سوی کشورهای اروپایی روبه‌رو شده است. متمرکز شدن مباحث این نشست بر موضوع ایران از جمله دلایلی بود که باعث شد کشورهای اروپایی که در حال تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای هستند، اقبال چندانی برای مشارکت در آن نشان ندهند.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی با خبرنگاران خارجی با بیان اینکه این تلاشی دیگر توسط امریکا برای پیگیری وسواس‌هایش درباره ایران است که خوب پایه‌ریزی نشده است، تأکید کرد که «نشست ورشو در بدو شروع مُرده است.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۱/۲۵
*  تندروها مردم را از انقلاب جدا می‌کنند
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت:اسلام، انقلاب و نظام به وسیله دشمنان خارجی از بین نخواهد رفت ولی به وسیله دوستان ممکن است این اتفاق بیفتد که از جمله این عوامل، تندورها هستند که با پیمودن راه اشتباه مردم را از انقلاب جدا می‌کنند.
این مرجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود اظهار داشت: سه گروه هستند که می‌توانند از داخل به انقلاب ضربه وارد کنند، نخست گروهی که نغمه اختلاف را سر می‌دهند و دعوت به اختلاف می‌کنند.
ایشان ادامه داد: گروه دوم کسانی هستند که دنبال منافع شخصی خود هستند، همه‌اش دنبال منافع خود می‌روند و کاری به سایر مسائل ندارند.
گروه سوم که به انقلاب ضربه می‌زنند، افراد تندور هستند که در اثر تندروی،اکثریت مردم را از انقلاب جدا می‌کنند، اکثر مردم طرفدار تندروها نیستند اما تندرو‌ها می‌توانند اکثر مردم را از انقلاب جدا کنند.
*  اعتراض سفارت ایران در لهستان به نشست ورشو
سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو طی بیانیه‌ای اعلام کردکه برغم ادعای مقامات لهستانی مبنی برعدم ارتباط نشست ورشو با ایران، اما مقامات آمریکایی از اعلام اهداف اصلی این نشست مبنی بر هدف قرار دادن ایران در منطقه اجتناب نمی‌کنند.
سفارت ایران در لهستان در بیانیه خود تصریح کرد: اهداف مخرب آمریکا در نشست ورشو تلاش دیگری است ازسوی دولت ایالات متحده برای تضعیف و جلوگیری از توافقنامه‌های بین‌المللی در جهت حفظ صلح و امنیت که در سازمان ملل متحد و شورای امنیت بدست آمده است.
** وطن امروز ۹۷/۱۱/۲۵
*  مسؤولان همه توان خود را برای حل مشکلات به کار بندند
آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان به پیشگویی‌های غلط مسؤولان آمریکایی مبنی بر اینکه ملت ایران چهلمین سال پیروزی انقلاب خود را نخواهند دید، اشاره و تصریح کرد: ملت بصیر ایران با این حضور شکوهمند خود در صحنه ثابت کرد تحلیل سیاسی دشمنان خارجی و داخلی غلط است. وی با اظهار تاسف از برخی بی‎توجهی‌های مسؤولان به خواسته‌های بحق مردم که گاهی رنگ و بوی عمدی بودن به منظور ایجاد نارضایتی دارد، افزود: حالا که مردم با وفا، در حمایت از نظام خود خوب در صحنه حاضر شدند، مسؤولان هم باید همه توان خود را برای حل مشکلات گرانی و معیشت به کار بندند، بویژه که اکنون در آستانه سال نو دغدغه مردم و اقشار آسیب‌پذیر کم نیست.
*  با هرگونه پایگاه خارجی در عراق مخالفیم
نخست‌وزیر عراق در دیدار با سرپرست وزارت دفاع آمریکا، در بغداد درباره حضور نظامیان آمریکایی گفت‌وگو کرده است. عادل عبدالمهدی به پاتریک شاناهان گفت که بغداد هیچ پایگاه خارجی را در عراق نمی‌پذیرد، در تصمیمات خود مستقل عمل می‌کند و تحت تاثیر هیچ طرفی قرار نخواهد گرفت. سفر این مقام آمریکایی به بغداد بعد از آن انجام شد که دونالد ترامپ هفته گذشته به شبکه سی‌بی‌اس گفته بود نیروهای آمریکایی را برای رصد و زیر نظر داشتن ایران در عراق حفظ می‌کند.
** جوان ۹۷/۱۱/۲۵
*  تمکین حریری به سلاح حزب‌الله لبنان
روزنامه تایمز آو اسرائیل در گزارشی نوشت که سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان روز گذشته هنگام قرائت بیانیه وزارتی دولت جدید این کشور در مقابل پارلمان به‌رغم اینکه نامی از حزب‌الله به میان نیاورده، اما به‌طور ضمنی گفته است که دولت وی در آینده به حزب‌الله اجازه حفظ سلاح‌هایش را که در جنگ بزرگ خود علیه اسرائیل در سال ۲۰۰۶ استفاده کرد، خواهد داد. در این گزارش آمده است: حریری در بیانیه مذکور با اشاره به حق گروه‌های مقاومت در برابر اسرائیل برای حفظ سلاح‌هایشان، تأکید کرده که شهروندان لبنانی حق مقاومت در برابر اشغال و تجاوز اسرائیل را دارند. «تایمز آو اسرائیل» در ادامه نوشت: حزب‌الله قدرتمند و مورد حمایت ایران دستاورد‌های بزرگی را به دست آورده است و درحال حاضر بر سه وزارتخانه تسلط دارد.
*  اتحادیه اروپا عربستان را هم به لیست سیاه پولشویی اضافه کرد
کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد: نام عربستان، پاناما و چندین کشور دیگر را به فهرست سیاه کشورهایی که این بلوک را به دلیل مقابله ضعیف با تامین مالی تروریسم و پولشویی تهدید می‌کند، اضافه کرد. همزمان با قرار گرفتن عربستان در لیست سیاه اروپا، دو سایت بلژیکی و فرانسوی فاش کردند که عربستان برای بهبود وجهه مخدوش خود در سطح جهان، از دو شرکت اروپایی حمایت مالی به عمل می‌آورد.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۱/۲۵
*  وزیر ارشاد استعفا نداده است
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استعفا داده است؟ اظهار کرد: تاکنون هیچ استعفایی از آقای صالحی دریافت نکرده‌ایم. اتفاقاً من امروز در این باره با ایشان صحبت کردم و ایشان اعلام کردند که هیچ استعفایی برای رئیس جمهوری ارسال نکردند.
*  طرح جدید نمایندگان برای استیضاح وزرا در صورت دریافت ۳ کارت زرد
رئیس کمیسیون تدوین‌ آیین‌نامه داخلی مجلس از طرح جدید نمایندگان برای تغییر نحوه سوال از وزرا در صحن علنی پارلمان خبر داد.
غلامرضا کاتب با بیان اینکه ضمانت اجرایی در آیین‌نامه داخلی مجلس برای اینکه وزیری پس از دریافت ۳ کارت زرد از مجلس استیضاح شود وجود ندارد و این موضوع در آیین نامه مسکوت مانده است، افزود: برخی از نمایندگان طرحی را تدوین کرده‌اند تا اگر وزیری از نمایندگان ۳ کارت زرد دریافت کرد به صورت اتوماتیک استیضاحش در پارلمان کلید بخورد.
** رسالت ۹۷/۱۱/۲۵
*  عملکرد صهیونیست‌ها منجر به نابودی رژیم جعلی صهیونیستی خواهد شد
سخنگوی ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: عملکرد صهیونیست‌ها منجر به نابودی رژیم جعلی صهیونیستی خواهد شد. سردار ابوالفضل شکارچی درباره تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان گفت: دشمنان ما چشمشان را باز کنند و ببیند که تحریم‌های ظالمانه علیه ما، پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته است.وی با بیان اینکه دنیای امروز به دنبال محو رژیم صهیونیستی است تصریح کرد: عملکرد رژیم صهیونیستی در جهان امروز خود به خود منجر به نابودی این رژیم جعلی خواهد شد و این قطعی است.
*  ملت محکم‌تر از قبل پای انقلاب هستند
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: ملت محکم‌تر از قبل پای انقلاب هستند. آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی با تقدیر از حضور دشمن شکن امت بصیر ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: مردم نشان دادند نسبت به عهدی که با امام و شهدا و رهبری بسته‌اند از گذشته مستحکم‌تر هستند و حساب اصل انقلاب و نظام را با عملکرد برخی از مسئولان جدا می دانند. آیت الله‌العظمی نوری همدانی مردم سالاری را شاخصه اصلی انقلاب دانست و ادامه داد: حضور پرشور و گسترده مردم حمایت از انقلاب، نظام و رهبری بود نه برای تایید عملکرد بعضی از مسئولان چون مردم حقیقتاً از عملکرد اقتصادی و معیشتی و حتی فرهنگی مسئولان رضایت ندارند اما با حضور خود چشم فتنه داخل و خارج را کور کردند.
** مردم سالاری ۹۷/۱۱/۲۵
*  سود آمریکا در بازگشت به برجام
نشریه فارین پالیسی در یادداشتی با اشاره به پایبندی ایران به تعهداتش در برجام تاکید کرد که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا باید به توافق هسته‌ای بازگردد چراکه این کار به نفع آمریکا خواهد بود.
نشریه فارین پالیسی در یادداشت خود با اشاره به ادامه پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) علی‌رغم خروج رئیس جمهور آمریکا از این توافق نوشت: به نظر می‌آید که تهران نشان داده است که اگر بتواند تا سال ۲۰۲۱ در برابر فشار اقتصادی تاب بیاورد، رئیس جمهور جدید آمریکا می‌تواند از تصمیم دونالد ترامپ پیروی نکند و به توافق هسته‌ای بازگردد.
*  مخالفت ناگهانی طالبان با مذاکرات صلح
«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان تاکید کرد: جنبش طالبان با دولت اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان هرگز مذاکره نخواهد کرد. نشست نمایندگان طالبان با زلمای خلیل‌زاد، نماینده آمریکا در روند صلح افغانستان صرفاً نشست با نماینده آمریکاست اما اشرف غنی یک دستیار داخلی است او و نظامش مشکل فرعی افغانستان هستند که پس از حل مشکل اصلی یعنی اشغال‌گری حل خواهند شد.
** آرمان ۹۷/۱۱/۲۵
*  واکنش کدخدایی به ادعای ترامپ
سخنگوی شورای نگهبان به ادعاهای اخیر رئیس‌‌‌‌‌جمهور آمریکا و مشاور امنیت او درباره ایران واکنش نشان داد. عباسعلی کدخدایی در توئیتر خود نوشت؛ آقای ترامپ مدعی شده که مردم ایران شایسته آینده روشن‌تری هستند. می‌توان با این گزاره موافق بود اما یک شرط دارد؛ و آن اینکه ترامپ و بولتون دست از دخالت در سرنوشت دیگر ملت‌ها بردارند و اقدامات خصمانه علیه مردم و حمایت از تروریست‌ها را پایان دهند. ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان.
*  آیت‌ا… عیسی قاسم در تهران بستری شد
المقاوم دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌ا… شیخ عیسی قاسم اعلام کرد: آیت‌ا… عیسی قاسم برای تکمیل پروسه معالجه و انجام برخی آزمایش‌های مورد نیاز در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد. شایان ذکر است که قبلا المقاوم پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌ا… عیسی قاسم از نقل مکان ایشان از نجف اشرف به شهر مقدس مشهد خبر داده بود. گفتنی است که آیت‌ا… شیخ عیسی قاسم بیش از دو سال در محاصره نظامی رژیم آل خلیفه بود. تیرماه امسال و پس از گذشت ۱۴ ماه از حبس خانگی و وخامت حال آیت‌ا… عیسی قاسم سرانجام با موافقت پادشاه بحرین وی برای درمان بیماری‌ به لندن منتقل شد.
** آفرینش ۹۷/۱۱/۲۵
*  آمریکا به دنبال شروع جنگ با ایران نیست
«برایان هوک»، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران مدعی شد: ادامه آزمایش‌های موشکی ایران باعث بالا رفتن احتمال نزاع و درگیری در منطقه می‌شود.
وی در ادامه در مورد احتمال جنگ آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا به دنبال شروع جنگ با ایران نیست. برایان هوک ضمن اعلام حمایت از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام مدعی شد که این تصمیم ترامپ آزادی لازم را به آمریکا برای فشار بیشتر و اقدام علیه ایران داده است.
*  آمریکا ۹ فرد و ۲ مجموعه ایرانی را تحریم کرد
وزارت خزانه داری آمریکا ۹ فرد و ۲ مجموعه ایرانی را در لیست تحریمهای خود قرار داد.
براساس گزارش رسانه های آمریکایی اسامی این افراد که اعلام شده است عبارت است از: حسین عباسی، مجتبی معصوم پور، میلاد میرزا بیگی و حسین پرور از شرکت «نت پیگرد سماوات» و همچنین حامد قشقاوی، غلامرضا منتظمی، نادر طالب زاده، زینب مهنا طالب زاده، محمد باقر شیرین کار، که به ادعای آمریکا با سازمان جنگ الکترونیک و دفاع سایبری سپاه ارتباط دارند، تحت تحریم قرار گرفته‌اند.
** قدس ۹۷/۱۱/۲۵
*  ایران در بیانیه دستور کار نشست ورشو قرار ندارد
وزیر خارجه آمریکا و لهستان بیانیه مشترکی درباره دستور کار نشست ورشو منتشر کردند که در آن به ایران اشاره‌ای نشده است.
پایگاه «تایمز اسرائیل» گزارش داد که برخلاف ادعای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که تمرکز اصلی نشست ورشو ایران خواهد بود، بیانیه مشترک سازمان‌دهنده‌گان اصلی این نشست نشان می‌دهد گفتگو درباره جنگ‌های داخلی در سوریه و یمن و همچنین تنش اسرائیل و فلسطین و دیگر موضوعات امنیتی مرتبط با خاورمیانه موضوعات اصلی نشست ورشو است.
*  فساد سیستمی واقعیت ندارد
سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به شاخص ادراک فساد و تفاوت آن با خود فساد گفت: برخی می‌گویند که فساد در کشور سیستمی شده است در حالی که اگر چنین بود باید همه مسئولان درگیر فساد می‌شدند که این چنین نیست و باید در مقابل این تبلیغات بی جهت علیه نظام ایستاد و خاطیان را مجازات کرد.
** اعتماد ۹۷/۱۱/۲۵
*  چهارمین جلسه محاکمه محیط زیستی‌ها برگزار شد
چهارمین جلسه محاکمه محیط زیستی‌های متهم به جاسوسی از مراکز نظامی کشور صبح امروز به صورت غیرعلنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور مستشار دادگاه برگزار شد.
در این جلسه از دادگاه که وکلای تعیینی متهمان نیز در آن حضور داشتند، نماینده دادستان تهران در ادامه بخش‌های دیگری از کیفرخواست پرونده را قرائت کرد.
همزمان ایرنا از عدم حضور نیلوفر بیانی یکی از فعالان محیط زیستی در جلسه دادگاه خبر داد که به نظر می‌رسد این تصمیم به دلیل اعتراض‌های او در دو جلسه نخست و اختلال در روند قرائت کیفرخواست اتخاذ شده است.
** شهروند ۹۷/۱۱/۲۵
*  حمله تروریستی به اتوبوس کارکنان سپاه
دیروز حمله‌ای تروریستی به اتوبوس کارکنان سپاه در محدوده چانعلی جاده خاش – زاهدان انجام گرفت. در اطلاعیه روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه آمده است: در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودروی مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند. سپاه نیوز در ساعات پس از حادثه از ۲۷ شهید و ۱۳ زخمی خبر داد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب در تشریح گام دوم انقلاب اسلامی
اختصاصی/جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای به حمایت از بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب در تشریح گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت. در بخشی از این بیانیه آمده است:جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر و تشکر از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) و تجدید بیعت با معظم له آمادگی کامل خود را برای حرکتی پویاتر و پر تحرک تر در صراط پر فروغ انقلاب اسلامی اعلام می‌دارد و چون همیشه پیشتاز پیگیری و اجرای منویات و رهنمود‌های ایشان خواهد بود. در ادامه این بیانیه آمده است:در این میان حوزه‌های علمیه و عالمان دینی که همواره با ایثار جان خود از شجره طیبه انقلاب اسلامی صیانت کرده‌اند، امروز نیزتمام توان خود را برای برداشتن گام دوم انقلاب و نقش آفرینی در میدان‌های عمل و مجاهده به منصه ظهور خواهند رساند. امید داریم مردم و مسئولان نیز با التزام و توجه به این منشور برای تحقق فصل جدید زندگی در جمهوری اسلامی ایران گام‌های بلندی بردارند.
پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان
اختصاصی/جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی جنایت تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد. در بخشی از این پیام آمده است:حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت جمعی از پاسداران مدافع وطن شد بار دیگر زبونی و حقارت دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مزدورانش را آشکار کرد. این‌گونه جنایات کینه توزانه و خباثت آلود در عزم و اراده ملت ایران خللی ایجاد نمی کند و قدم‌های استوار مردم ایران را محکم تر خواهد کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است:این اقدامات جنایات آمیز که با طراحی سرویس‌های امنیتی رژیم‌های مستکبر و مرتجعین منطقه ای آنان توسط مزدوران متعصب و جاهل اجرایی می‌شود در حقیقت انتقام از ملتی است که با خروش انقلابی خود چهل سالگی انقلاب را با عظمت و شکوه در تاریخ ماندگار کرد و نشانه ی روشنی از به بن بست رسیدن آمریکا و اسرائیل در مواجهه با ملت مومن و انقلابی ایران است.
خدمات نظام به روستاها بدون تبعیض بوده است
ایرنا/آیت الله حسینی بوشهری در دیدار معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب، مسئولان خدمت رسانی بسیاری از مراکز استان‌ها گرفته تا دورترین نقاط کشور انجام داده‌اند. عضو جامعه مدرسین این خدمات را نشان دهنده نگاه بلند نظام اسلامی به مردم دانست و افزود: روستاییان به عنوان اقشاری که بار مسئولیت تولید در بخش‌های کشاورزی، دامداری و صنایع دستی بر دوش آنها بوده مستحق خدمت می‌باشند. عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در چهل سال گذشته کارهای بزرگ و ارزشمندی برای روستاییان انجام شده و اگر ادعا کنیم این خدمات نظام بدون تبعیض بوده، ادعای درستی است.
انقلاب اسلامی مایه عزت شیعیان است
حوزه/حجت الاسلام‌والمسلمین نجم‌الدین طبسی، در همایش یک روزه «ولایت» با اشاره به آیه شریفه «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِینِکُمْ….»، اظهارداشت: تلاش‌های مذبوحانه جریان انحرافی در خصوص انجام اعمال و فعالیت‌های سخیف، نشان از نا امیدی و شکست آن‌ها دارد به طوری که خود اعتراف کرده اند که «مأیوس» شده اند.حجت الاسلام و المسلمین طبسی، همچنین بیان داشت: انقلاب اسلامی مایه عزت تشیع شده و بسیاری از شیعیان و اهل سنت از جای‌جای جهان، معترفند تا قبل از انقلاب ایران، اسم شیعه را نشنیده بودند! اما امروز به برکت نظام اسلامی تشیع را با نام امام خمینی(ره) شناخته اند.
آمریکا ایجاد نیروهای ناظر در شمال شرق سوریه را پیشنهاد داد
ایسنا/سرپرست وزارت دفاع آمریکا اظهار کرد، کشورش برای ایجاد نیروی ناظر در شمال شرق سوریه زیر چتر ائتلاف بین‌المللی داعش برنامه‌ریزی می‌کند.پاتریک شاناهان، پس از مشارکتش در نشست وزیران دفاع عضو ناتو در بروکسل تصریح کرد: در جریان نشست این پیشنهاد را به ائتلاف ناتو دادم. به اعتقاد من تشکیل نیروهای نظارتی فرصت متفاوتی را فراهم خواهد کرد.وی در واکنش به سوالی درباره ماهیت این نیروها، اینکه چه کسی آنها را هدایت خواهد کرد و آنها در کجا مستقر خواهند شد، پاسخ داد، مذاکرات کنونی درباره نحوه تامین امنیت و ثبات در منطقه در پی خروج آمریکا از سوریه در جریان است.
محکومیت کنفرانس ورشو از سوی جهاد اسلامی فلسطین
باشگاه خبر نگاران/مصعب البریم، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد ما تلاش‌های آمریکا برای دور زدن حقوق فلسطین و زیرپا گذاشتن آن از طریق کنفرانس‌های مشکوک در ورشو را محکوم می‌کنیم. البریم گفت: هدف از کنفرانس ورشو دستیابی به راه حلی با هدف معرفی رژیم اشغالگر قدس به عنوان یک متحد و معرفی یک دشمن ساختگی وهمی و دروغین به امت عربی و اسلامی است.
کنگره آمریکا توقف حمایت از جنگ یمن را تصویب کرد
مهر/مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را که خواستار توقف حمایت این کشور از جنگ یمن است، به تصویب رساند.بر اساس این گزارش، این طرح با ۲۴۸ رأی موافق در مقابل ۱۷۷ رأی مخالف به تصویب رسید.در همین حال، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که طرح کنگره این کشور درباره یمن را وتو خواهد کرد.
اجلاس ورشو بر موضوع ایران متمرکز نیست
فارس/«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا که در هفته‌های گذشته، برای تعمیم دستور کار نشست ورشو به همه تحولات خاورمیانه، تحت فشار بوده است، بار دیگر بامداد پنجشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «پی‌بی‌اس» گفت که این نشست بر موضوع ایران متمرکز نیست. زمانی که مجری برنامه از او درخصوص اظهارات جنگ طلبانه روز چهارشنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرسید، پمپئو با ابراز بی‌اطلاعی از این اظهارات گفت که موضوع این نشست، نه صرفا ایران که «صلح و ثبات خاورمیانه» است.
خوشحالم که نمایندگان اسرائیل، عربستان و امارات را با هم می‌بینم
فارس/«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکاکه در ضیافت شام حاضران در نشست ضدایرانی «ورشو» لهستان صحبت می‌کرد، گفت: «معتقدم که امشب که [بنیامین] نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل و سرانی از بحرین، عربستان سعودی و امارات عربی متحده همگی دور یک میز جمع شده‌اند، ما در حال آغاز عصر تازه‌ای هستیم.»وی سپس این گردهمایی را «نمادی از همکاری و نشانه‌ای امیدوارکننده از آینده‌ای روشن‌تر که در انتظار کشورهای خاورمیانه است» توصیف کرد و گفت: «باید بپذیریم که ما با در کنار هم بودن، قدرتمندتر از وقتی هستیم که از هم جدا باشیم.»
همزمانی نشست به اصطلاح صلح و امنیت خاورمیانه با نشست منافقین در ورشو!
باشگاه خبرنگاران/همزمان با نشست به اصطلاح صلح و امنیت در خاورمیانه گروهک تروریستی منافقین نیز در ورشو، پایتخت لهستان به برگزاری نشستی ضدایرانی اقدام کرده است.مریم رجوی از طریق ویدئو کنفرانس با سخنرانی در این نشست و در اظهاراتی بی‌اساس نظام ایران را محکوم و به لزوم اتخاذ اقدامات عملی پس از کنفرانس ورشو درباره ایران تاکید کرد.رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، احمد غزالی نخست وزیر سابق الجزایر و روبرت توریچلی عضو سابق مجلس سنای آمریکا و همچنین شماری از نمایندگان پارلمان لهستان در این نشست مشارکت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *