خبرروز ۱۳۹۷/۱۱/۲۴

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: مسئولان قدردان مردم خصوصا جوانان باشند و بدانند کوتاهی در خدمت گناه بزرگی است
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: مسئولان پیام حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را درک کنند
  • آیت الله خاتمی: راهپیمایی ۲۲ بهمن سبب خفت و خواری دشمنان شد
  • آیت الله حسینی بوشهری: فریاد روحانیت مقابل ناهنجاری‌ها بلند باشد
  • آیت الله اعرافی: نگاه بلند تمدنی می‌تواند مسلمانان را متحد و اختلافات را کمرنگ کند
  • نیروی دریایی سپاه به شناور موشک‌انداز جدید مجهز شد

 

** جام جم ۹۷/۱۱/۲۴
*  نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر ایران را تهدید کرد
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در بازدید از یک پایگاه دریایی تهدید کرد، اسرائیل می‌تواند تمامی نیروهای وابسته به ایران در سراسر خاورمیانه را هدف قرار دهد.
وی که این سخنان را از بندر حیفا مطرح می‌کرد، مدعی شد: «موشک‌های ما می‌تواند مسافت‌های طولانی را طی کرده و با هر دشمنی از جمله نیروهای نیابتی ایران در منطقه‌ مقابله کند.» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که پس از استعفای «آویگدور لیبرمن» مسؤولیت وزارت جنگ این رژیم را نیز برعهده گرفته است، افزود: «ما به طور ثابت بر اساس نیازمان برای مقابله با سنگربندی ایران و نیروهای نیابتی‌ آن در طول مرزهای شمالی و به طور گسترده‌تر در منطقه عمل می‌کنیم.»
** همشهری ۹۷/۱۱/۲۴
*  بازداشت ۵ مقام دولتی در پرونده خودرو‌های وارداتی
دادستان تهران در مورد پرونده خودرو‌های وارداتی گفت: تاکنون ۲۳ نفر بازداشت هستند که ۵ نفر هم در بندر عباس بازداشت شدند، ۱۰ نفر هم در پرونده مفتاح رهنورد خودرو که به پرونده میثم رضایی معروف است بازداشت هستند، همچنین ۴ مقام دولتی در پرونده اصلی و یک مقام دولتی هم در بندر عباس بازداشت هستند.
دادستان تهران درباره پرونده موسسه فرشتگان هم گفت: در واقع موسسه کاسپین که هم اکنون به فرشتگان معروف است، ۸ تعاونی بود که در سال ۹۴ با هم ادغام شدند. وی افزود: حدود ۷ هزار تا ۱۰ هزار میلیارد تومان به موسسه کاسپین یا همان فرشتگان و تا یک میلیارد تومان به اعضا پرداخت شده و حدود ۳۰۰ ملک اعم از تجاری، منقول، ویلا و مسکونی در نقاط کشور شناسایی و توقیف شده است.
** کیهان ۹۷/۱۱/۲۴
*  درخواست ۷ هزار نفر از طلاب و اساتید حوزه برای تجمع در دفاع از معیشت مردم و مخالفت با FATF
۷۲۷۱ نفر از طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم، طی نامه‌ای به رئیس‌جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دبیر و اعضای شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار برگزاری تجمع در مدرسه فیضیه قم در دفاع از معیشت مردم و مخالفت با لوایح استعماری موسوم به FATF شدند.
*  محاصره، گرسنگی و بیماری جان ۸۵ هزار کودک یمنی را گرفت
محاصره ظالمانه یمن توسط ائتلاف سعودی در کنار بیماری و نبود دارو تاکنون باعث جان باختن ۸۵ هزار کودک شده است. این گزارش را یک سناتور آمریکایی اعلام کرده است. «کریس مورفی»، سناتور دموکرات کنگره آمریکا در این مورد اعلام کرده در پی حمله ائتلاف سعودی و محاصره یمن، دست‌کم ۸۵ هزار کودک یمنی از گرسنگی و بیماری از بین رفته‌اند.
** شرق ۹۷/۱۱/۲۴
*  سفر محمود عباس به ریاض
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای بررسی آخرین تحولات وضعیت فلسطین وارد ریاض شد. سفیر فلسطین در ریاض گفت که سفر عباس در راستای ادامه ارتباط میان سران دو طرف با توجه به شرایط سخت بین‌المللی و برای پایان دادن به مسئله فلسطین انجام شده است.
*  معافیت خرید نفت از ایران تمدید نمی شود
برایان هوک نماینده ایالات متحده در امور مربوط به ایران اعلام کرد معافیت‌های داده شده برای خرید نفت از ایران بعد از ماه «می» تمدید نمی شود. وی ادامه داد: سیاست ما کاهش صادرات نفت خام ایران است و به دادن معافیت‌های دیگر به مشتریان نفت ایران پایبند نیستیم و استثنا‌هایی وجود داشت که در گذشته داده شد.
وی ادامه داد قرار است این معافیت‌ها فقط به ۴ مشتری اصلی و بزرگ نفت ایران یعنی چین، هند، کره جنوبی و ژاپن برای خرید نفت ایران به شکل محدود داده شود.
** ایران ۹۷/۱۱/۲۴
*  رئیس جمهوری پنجشنبه به سوچی می‌رود
رئیس جمهوری روز پنجشنبه به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در نشست رؤسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه به سوچی سفر می‌کند. پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌ جمهوری ضمن اعلام این خبر، گفت: علاوه بر نشست سه‌جانبه با موضوع سوریه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی دیدارهای جداگانه و دوجانبه‌ای نیز با همتایان روسی و ترکیه‌ای خود خواهد داشت و در آن، آخرین گزارش‌ها از روند اجرای توافقات فیمابین مورد بررسی قرار می‌گیرد.
*  مردم پایه‌های اصلی اقتدار و امنیت ایران در برابر فشارهای خارجی هستند
نشست «چهار دهه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران»، با حضور وزرای خارجه‌ای که از دولت دوم تا دوازدهم سکان سیاست خارجی کشور را به دست داشته‌اند، برگزار شد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه طی سخنانی در این نشست مردم را پایه‌های اصلی اقتدار و امنیت ایران در برابر فشار‌های خارجی دانست و گفت: «این ملت وقتی پای مصالح ملی و امنیت ملی به میان می‌آید، زیر باران و برف در خیابان حضور می‌یابند و نمایشی را در مقابل جهانیان نشان می‌دهند که بی سابقه است.»
وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه «رعایت حقوق این مردم تنها یک امر اخلاقی نیست، بلکه یک ضرورت امنیت ملی است»، تصریح کرد: «ما بدون مردم هیچ هستیم و با این مردم همه چیز هستیم، این قاعده اول جمهوری اسلامی است؛ ما توانستیم استقلال، توسعه، امنیت و آرامش خودمان را با اتکای به مردم به دست بیاوریم و حفظ کنیم.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۱/۲۴
*  مسئولان قدردان مردم خصوصا جوانان باشند و بدانند کوتاهی در خدمت گناه بزرگی است
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی اظهار داشت:حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال خواب دشمنان این کشور و نظام را آشفته کرد و لرزه بر اندام آن‌ها انداخت واین حضور مردم نشست لهستان را با هرنتیجه‌ای که باشد به شکست کشاند.
این مرجع تقلید ضمن دشمن‌شکن خواندن راهپیمایی ۲۲ بهمن، این حضور گسترده مردمی در چهل سالگی انقلاب را منحصر به فرد دانسته و گفت: مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با یک وحدت و همبستگی نشان دادند که با عزت و سربلندی و اقتدار پشت نظام و انقلاب و رهبری ایستاده‌اند و به هیچ کشوری اجازه جسارت نخواهند داد.
وی با بیان اینکه مسئولان باید قدردان مردم باشند گفت: این مردم با ندای رهبری و با اعتقاد دینی و مذهبی آمدند؛ قدر مردم خصوصاً جوانان را بدانید و آگاه باشید که وظیفه شما در مقابل این مردم بصیر و انقلابی سنگین شد و تعلل در انجام وظایف و خدمت به این مردم گناه بزرگی است.
*  رییس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا به دنبال احیای روابط با اسراییل است
در حالیکه ونزوئلا برای اعلام همبستگی با فلسطینیان روابط با اسراییل را قطع کرده است، رییس جمهور خودخوانده ونزوئلا اعلام کرد که به دنبال احیای روابط با این رژیم است. اسرائیل نیز به همراه آمریکا از رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا حمایت خود را اعلام کرده است. گوایدو اعلام کرد: من بسیار خوشحالم که بگویم روند بهبود و احیای روابط با اسرائیل در صدر اولویت‌ها قرار دارد.
** وطن امروز ۹۷/۱۱/۲۴
*  میان ایران و ژاپن باید گام‌های بلندتری برداشته شود
علی لاریجانی با رئیس و جمعی از اعضای نمایندگان مجلس مشاوران ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد. لاریجانی در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار رئیس مجلس مشاوران گفت: روابط ایران و ژاپن دیرینه بوده و به طور مداوم در حال حاضر که نودمین سال برقراری روابط سیاسی ۲ کشور سپری می‌شود نیز روابط دوستانه است. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرصت خوبی است میان ایران و ژاپن گام‌های بلندتری برداشته شود، افزود: برخی کشورها ممکن است به دنبال ایجاد اختلال در روابط باشند که نباید اجازه داد.
*  تکذیب خبر افزایش حقوق کارکنان سپاه
در پی انتشار خبری جعلی منتسب به سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه مبنی بر افزایش حقوق کارکنان سپاه در بهمن و اسفند ماه، سردار رمضان شریف، سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه اعلام کرد: این خبر جعلی و از اساس کذب بوده که توسط جریان رسانه‌ای معاند با هدف تشویش اذهان عمومی و ایجاد شبهه و اختلاف صورت گرفته است. وی هرگونه افزایش حقوق کارکنان سپاه را تابع مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی دانست.
** جوان ۹۷/۱۱/۲۴
*  نیروی دریایی سپاه به شناور موشک‌انداز جدید مجهز شد
جدیدترین شناور تندرو موشک انداز ساخت جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اقتدار۴۰ رونمایی شد. این شناور تندرو از نوع دوبدنه (کاتاماران) است و ۱۶ متر طول، ۵ متر عرض و ۶۵ سانتی‌متر آبخور دارد.
روی این قایق تندرو، مقر نصب لانچر موشک‌های کروز ضدکشتی قرار گرفته که با توجه به ابعاد آن به نظر می‌رسد، می‌تواند موشک‌های کروز «ظفر» و «نصر» را برای انهدام اهداف خود حمل و شلیک کند.
*  دستگاه محاسباتی آمریکا ملت ایران را نشناخته است
ستادکل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز دهه پنجم انقلاب، از حضور دشمن شکن ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی کرد.در ابتدای این بیانیه با اشاره به توهمات نظام سلطه که با بهره گیری از هجمه رسانه‌ای طرح‌های مضحکی مانند «تابستان داغ» و «زمستان سخت» برای دلسرد کردن مردم دنبال می‌کرد، آمده است: راهپیمایی مردم موقع شناس ایران پاسخ دندان شکن به همه دشمنانی بود که با القائات خود در پی ایجاد فاصله در صفوف مردم از یک سو و واگرایی از نظام اسلامی از سوی دیگر بود.
حضور ده‌ها میلیونی ملت ایران بدون تردید تقویت جمهوریت و قدرت نرم نظام و انقلاب اسلامی و نمایش اتحاد امت مقابل دشمنان بود و نشان داد دستگاه محاسباتی آمریکا همچون ۳۹ سال گذشته در شناخت مردم ایران دچار خطاست.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۱/۲۴
*  مردم مرجع قضاوت درباره عملکرد مسئولان هستند
جلسه مجمع شهرداران کلان شهر‌های ایران عصر دیروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
اسحاق جهانگیری در ابتدای جلسه با اشاره به حضور گسترده و چشم گیر ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: باید مقابل کار عظیم، آگاهانه و هوشمندانه ملت ایران سر تعظیم فرود آورد و دست مردم را بوسید.
وی در ادامه با بیان این که مردم مرجع قضاوت درباره عملکرد مسئولان هستند، بر ضرورت تلاش هرچه بیشتر برای خدمت رسانی به مردم تاکید کرد و افزود: داشتن مسئولیت توفیق و فرصتی بزرگ است تا بتوانیم به مردم خدمت کنیم و اگر در دوره مسئولیت نتوانیم کار مثبتی انجام دهیم نارضایتی مردم و نارضایتی درونی برای ما به همراه خواهد داشت.
*  ایران از روسیه اس ۴۰۰ نخواسته است
مدیرکل اداره کنترل تسلیحات و منع گسترش تسلیحات (کشتار جمعی) وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: ایران تا امروز درخواستی برای خرید سامانه‌های پدافند موشکی اس-۴۰۰ به روسیه نکرده است.
«ولادیمیر یرماکوف» در ادامه به موشک‌های ایران هم اشاره کرد و گفت: روسیه موشک‌های ایران را وسیله مهار در مقیاس منطقه‌ای می‌داند ضمن اینکه برخی کشورهای همسایه ایران موشک‌های بالستیکی تکامل یافته تر از موشک‌های این کشور دارند.
وی گفت: تحرکات کشورهای غربی پیرامون برنامه موشکی ایران و تلاش برای سیاسی کردن این مساله و دامن زدن به آن را جز تلاش برای اعمال فشار بر تهران و واداشتن این کشور به گذشت‌های یکجانبه بویژه در رابطه با هدف آمریکا برای منزوی کردن این کشور و کاهش فعالیت‌های آن در منطقه می‌دانیم.
** رسالت ۹۷/۱۱/۲۴
*  اروپا در اجرای تعهداتش رفوزه شده‌ است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اروپا در اجرای تعهداتش رفوزه شده‌ است.علاءالدین بروجردی سازوکار راه‌اندازی کانال ویژه مالی اروپا با ایران «اینستکس» را مفید و به نفع منافع ملی ایران ندانست و گفت: من فکر می‌کنم تا این لحظه اروپایی‌ها رفوزه این امتحان بسیار مهم تاریخی هستند؛ زیرا آن‌ها علی‌رغم تعهداتشان در برجام و با توجه به توانمندی مجموعه اتحادیه اروپا در ایستادگی برابر فشارهای غیرقانونی آمریکا، تا به امروز به تعهدات خودشان عمل نکرده‌اند.وی خاطرنشان کرد: بنابراین ما باید همچنان در سیاست راهبردی اتکا به توانمندی‌های داخلی خودمان اصرار بورزیم و آن را الگوی ادامه راه قرار دهیم. این تجربه نشان داد که همچنان رهنمودهای مقام معظم رهبری باید پایه و اساس گام‌های بعدی باشد.
*  مسئولان پیام حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را درک کنند
آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم در مواقعی که احساس کنند خطری در میان است پرشورتر از قبل در صحنه حاضر می‌شوند. وی با تاکید بر اینکه طبق قرائن، راهپیمایی روز ۲۲ بهمن بسیار باشکوه و بهتر از سالیان گذشته بود، گفت: هر زمان دشمن فشار بیشتری می‌آورد مردم احساس می‌کنند محکم‌تر باید مشت بر دهان دشمن بکوبند. آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه این حضور باشکوه رسالت و مسئولیت مسئولان را سنگین‌تر می‌کند افزود: مردم هرچه بهتر به میان بیایند، مدیران و مسئولان باید بیشتر در حل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی کوشا باشند؛ امیدوارم مسؤولان پیام این حضور باشکوه را بشنوند و بدانند باید در حل مشکلات بیشترو محکم‌تر بکوشند.
** مردم سالاری ۹۷/۱۱/۲۴
*  سومین جلسه دادگاه محیط زیستی‌های متهم به جاسوسی
سومین جلسه محاکمه چند فعال محیط زیست متهم به جاسوسی از مراکز نظامی کشور صبح دیروز به صورت غیرعلنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور مستشار دادگاه برگزار شد.
در این جلسه از دادگاه که وکلای تعیینی متهمان نیز در آن حضور داشتند، نماینده دادستان تهران در ادامه بخش‌های دیگری از کیفرخواست پرونده را قرائت کرد.
دو جلسه قبلی رسیدگی به پرونده این افراد نیز به شکل غیر علنی و در روزهای چهارشنبه و شنبه دهم و سیزدهم بهمن ۱۳۹۷ برگزار شد.
*  تهدیدات آمریکا علیه ایران تنها دلخوشی عربستان
رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان با ایراد صحبت‌های خصمانه‌ای علیه ایران ابراز امیدواری کرد که سیاست‌های ترامپ به تغییر نظام در ایران بینجامد. «ترکی الفیصل» رئیس پیشین سازمان اطلاعات سعودی با دل خوش کردن به تهدیدات ترامپ گفت: نمی‌دانم که آیا قرار است در ایران تغییر نظام رخ دهد یا نه اما امیدوارم که تحریم‌های آمریکا بتواند باعث تغییر شیوه اداره ایران شود. وی در این‌باره مدعی شد: برای پیش‌بینی چنین چیزهایی هنوز زود است اما آن‌ها (دولت ایران) در حال عاجز کردن مردم خود هستند به جای آنکه به فکر تهیه خدمات درمانی و غذا برای آن‌ها باشد. امیدوارم با تحریم‌های رئیس‌جمهور ترامپ شاهد تغییر در اداره نظام ایران باشیم. مردم ایران اولین قربانیان این نظام هستند.
** آرمان ۹۷/۱۱/۲۴
*  باز شدن مجدد پرونده PMD غیرممکن است
سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مسأله بسته شدن PMD، پروسه سیاسی و حقوقی خود را طی کرده و نمی‌تواند مجددا باز شود ولو اینکه آمریکایی‌ها خیلی به دنبال چنین موضوعی باشند. بهروز کمالوندی در پاسخ به این سوال که ادعای بلومبرگ مبنی بر تصمیم آمریکا برای فشار به آژانس برای گسترش نظام بازرسی‌ها و بازگشایی پرونده PMD تا چه حد درست است و ارزیابی شما از رویکرد آژانس در شرایط کنونی چیست، اظهار کرد: اینکه آمریکا بخواهد فشار بازرسی و تحریم را بیشتر کند، امری طبیعی است و نکته جدیدی مطرح نشده است. آنها تلاش خود را می‌کنند تا مجدداً پرونده PMD بازشود، در حالیکه عملاً این موضوع غیرممکن است.
*  ایران اجازه نداد تروریست‌ها بر غرب آسیا حاکم شوند
دستیار ویژه رئیس مجلس‌ گفت: با وجود رفتار خصمانه آمریکا، ایران گام‌های استوار خود را با قدرت در مسیر پیشرفت، توسعه و رفاه مردم تداوم می‌بخشد. حسین امیرعبداللهیان افزود: تعامل سازنده با همه کشورهای جهان به استثنای رژیم نامشروع اسرائیل، همواره در دستور کار جدی سیاست خارجی و دیپلماسی پارلمانی تهران قرار دارد. ما با افتخار و صدای بلند، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام می‌کنیم که ایران و متحدین اجازه ندادند که تروریست‌ها در منطقه غرب آسیا حاکم شوند و اهداف ضد بشری محور آمریکایی-صهیونیستی را محقق سازند.
** آفرینش ۹۷/۱۱/۲۴
*  «اینستکس» انتظارات ایران را برآورده نمی‌کند
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اینستکس را یک شروع خوب توصیف و در عین حال خاطرنشان کرد این سازوکار انتظارات ایرانیان را از آن برآورده نمی‌کند و توسعه آن برای بازگشت پول ایران و تضمین فروش آن ضرورت دارد.
حشمت‌ا… فلاحت‌پیشه درباره بیانیه اخیر اتحادیه اروپا نیز گفت: به اروپایی‌ها اجازه اتلاف وقت ایران داده نخواهد شد. در دهه ۹۰ میلادی توطئه‌ای تحت عنوان گفت‌وگوی انتقادی بین ایران و اروپا مطرح شد و مدام آنها انتقاداتی مطرح می‌کردند و ایران باید پاسخ می‌داد، الان ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.
*  سالگردهای زیادی برای جشن گرفتن باقی نمانده است
هم‌زمان با چهلمین سالروز بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کاخ سفید ویدیویی از ادعاهای بی اساس و خصمانه مشاور امنیت ملی آمریکا منتشر کرد.کاخ سفید در صفحه توییتری خود ویدئویی منتشر کرد که در آن جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در پی مقاصد بدخواهانه مقامات آمریکایی ادعاهایی مداخله‌جویانه را درباره مسائل داخلی ایران مطرح و اتهام بی‌اساس حمایت از تروریسم در منطقه و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای علیه ایران را تکرار کرد.وی با اشاره به بزرگداشت ملی چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در ادعایی خصمانه و تهدیدآمیز خطاب به مقامات ایران گفت سالگردهای زیادی برای جشن گرفتن باقی نمانده است.
** قدس ۹۷/۱۱/۲۴
*  معرفی رئیس جدید قوه قضائیه تا پایان سال
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در خصوص معرفی رئیس جدید قوه قضائیه گفت: رئیس جدید قوه قضائیه انشاءالله تا پایان امسال و قبل از آغاز سال جدید معرفی می‌شود و کار خود را آغاز می‌کند. وی در خصوص گزینه ریاست قوه قضائیه گفت: تا پایان سال زیاد نمانده و انشاءالله معرفی می‌شود.
وی در خصوص شایعات آزادی مرتضوی دادستان سابق تهران از زندان گفت: این خبر تکذیب شد و وی همچنان در زندان است.وی در پاسخ به این سوال که با توجه به عفو برخی از محکومین قضایی، آیا مرتضوی هم شامل عفو شده، گفت: من خبر ندارم.
*  دفاع از نظام و دین ‌قابل تفکیک از هم نیست
سردار سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز حفظ دین و حفظ ارزش‌های دینی بدون حفظ نظام و بدون حفظ ارزش‌های دینی امکان‌پذیر نیست گفت: این دو در آمیخته شده‌اند و جدا شدنی نیستند.
** خراسان ۹۷/۱۱/۲۴
*  عاملان حادثه تروریستی ماهشهر دستگیر شدند
فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در پی حادثه تروریستی شهرستان ماهشهر پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی استان خوزستان، موفق به دستگیری ۹ نفر از عاملان اصلی و مرتبط با این حادثه شدند .سردار عباس زاده افزود:طی این دستگیری دو قبضه اسلحه جنگی و خودرویی که در عملیات تروریستی استفاده شده است کشف شد.
** اعتماد ۹۷/۱۱/۲۴
*  نشست ورشو تاثیری در قدرت ایران ندارد
سردار سرلشگر محمد باقری اظهارداشت: لهستان قول داده است که در نشست ورشو هیچ حرفی علیه ایران زده نمی شود. وی افزود: باید منتظر بود تا این نشست برگزار شود و ببینیم که لهستانی‌ها چقدر به قول خود وفادار هستند. رییس ستادکل نیروهای مسلح این نشست را بی ارزش و بی اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: چه در نشست ورشو علیه ایران حرفی زده شود و چه حرفی زده نشود، تاثیری در اقدامات و قدرت جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.
** شهروند ۹۷/۱۱/۲۴
*  ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه جنگ سوریه
رئیس کارگروه اقتصاد سوریه هزینه جنگ در سوریه را حدود ۴۰۰ میلیارد دلار برآورد کرد و گفت، بازسازی سوریه احتمالا به مبلغی کمتر از ۱۰۰ میلیارد دلار نیاز دارد در حالی که خسارت بخش کشاورزی سوریه از ۱۶ میلیارد دلار تجاوز کرده است.
رئیس کارگروه اقتصاد سوریه اعلام کرد: مشکل در تمام تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه است و کشورهای تحریم کننده همان طرف‌هایی هستند که توافقنامه برجام را تایید کردند و همان کشورها به مشروعیت نظام سوریه اعتراف می‌کنند و ورود بیش از ۷۰ درصد کمک‌های سازمان ملل به نظام سوریه را تایید می‌کنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تقویت اعتقادات در جامعه و معنویات در انسان وظیفه عالمان دینی است
رسا/حضرت آیت الله جعفر سبحانی در درس خارج خود با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) درباره ویژگی عالمان دینی گفت: حضرت فرمودند انسان باید با عالمی مجالست داشته باشد که شک در عقاید و معارف را به یقین در امور دینی تبدیل کند.وی افزود: عالم نباید این گونه باشد که صرفا با مزاح و شوخی همه کارهای خود را پیش ببرد یا با مسائل دنیوی کار را تمام کند، اگر عالم در مسائل دنیوی بحث می‌کند باید جانبی باشد و کوشش کند که عقیده جامعه را تقویت کند.این مرجع تقلید در پایان سخنان خود با ابراز گلایه از مدیریت حوزه خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها در روز یکشنبه که روز تحصیلی به شمار می‌رود بسته بود، کتابخانه مانند داروخانه است که باید شبانه روزی در خدمت علم آموزان باشد، حال اگر شبانه نمی توانید چرا در روز تحصیلی بسته بوده است.
راهپیمایی ۲۲ بهمن سبب خفت و خواری دشمنان شد
ایکنا/آیت الله خاتمی با اشاره به راهپیمایی ۲۲بهمن بیان داشت: ترامپ خبیث در پیامی که در کانال شخصی خود منتشر کرد، بسیار هتاکانه و بی‌ادبانه سخن گفت. اینها گویای آن است که این گام‌ها دشمن‌ستیز بود و سبب خفت و خواری دشمنان شد.عضو جامعه مدرسین ادامه داد: در عرصه داخلی هم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گام مهمی در زمینه تثبیت و اقتدار نظام اسلامی بود. همچنین به معنای بیعت با امام و شهیدان و اطاعت از ولایت بود.ایت الله خاتمی در پایان گفت: روشن است که مردم در این راهپیمایی‌ برای چهلمین بار وفاداری خود را به نظام و اسلام اثبات کردند و اکنون دیگر نوبت مسئولان است که با مدیریت جهادی و با نظارت قوی بر قیمت‌ها و برخورد قاطع با مفسدان و متخلفان بیش از گذشته به کمک مردم بشتابند، چراکه این مردم شایسته هرگونه تکریم هستند.
فریاد روحانیت مقابل ناهنجاری ها بلند باشد
شفقنا/آیت الله حسینی بوشهری در دهمین جلسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به نقش کلیدی حوزه‌های علمیه در شکل‌گیری، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی بیان کرد: روحانیت در جنبش‌های صدساله اخیر که همیشه پیشتاز بوده منتها با بی مهری‌های فراوانی در فراز و نشیب‌های تاریخ روحانیت مواجه شده به گونه‌ای که نقش روحانیت همیشه کمرنگ جلوه داده شده، گاهی به سکوت گذراندند و گاهی به تحریف پرداختند. نایب رئیس جامعه مدرسین تاکید کرد: روحانیت و حوزه های علمیه باید همچنان دیده بان بیدار باشد. غفلت نکنیم کاملا اطراف را بررسی کنیم نسبت به قضایایی که رخ می‌دهد عادت نکنیم به آن چه که اتفاق می‌افتد. حساسیت‌هایی که عالمان دین در طول تاریخ داشتند را از دست ندهیم، در مقابل ناهنجاری‌ها فریادمان بلند باشد
نگاه بلند تمدنی می‌تواند مسلمانان را متحد و اختلافات را کمرنگ کند
حوزه/آیت الله اعرافی با جماعت اسلامی پاکستان و مولانا سراج الحق به عنوان امیر جماعت اسلامی پاکستان دیدار کرد.مدیر حوزه‌های علمیه در این دیدار گفت: راهبردی ترین رویکرد و استراتژی برای ایجاد وحدت دنیای اسلام، ترسیم اهدافی بلند و آرمانی است که در ذیل آن تمام اختلافات و مسائل فرعی پوشش داده شود. عضو جامعه مدرسین افزود: ما اگر نگاه بلند تمدنی را هدف خود قرار دهیم و تحلیل درستی از مواجهه اسلام و غرب در عرصه تمدنی داشته باشیم و آرمان‌های بزرگ دنیای اسلام را هدفگیری کنیم، این باعث می‌شود مسائل کم اهمیت و اختلافات کنار گذاشته شود و بتوانیم در سایه اهداف بلند خود و نگاه جامع و راهبردی خود اولویت گذاری درستی از مسائل اصلی و فرعی دنیای اسلام داشته باشیم.
شورای امنیت درباره جنایت‌های ائتلاف آمریکایی تحقیق کند
ایسنا/وزارت خارجه سوریه دو نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت پیرامون تجاوزهای جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا به اردوگاه غیرنظامیان در روستای الباغوز در حومه دیرالزور ارسال کرد.وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها خواهان انجام تحقیقات بین‌المللی در خصوص این جنایت‌ها و محکوم کردن آن و انجام اقدامات فوری برای متوقف کردن و ممانعت از تکرار آن و پایان دادن به حضور خصمانه نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای خارجی غیرقانونی در خاک سوریه و ممانعت از اجرای طرح‌هایشان شد.
نقشه ائتلاف آمریکا برای مصادره ۴۰تُن طلای سوریه‌وعراق
مهر/«رامی عبدالرحمن» مدیر مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور تاکید کرد که نیروهای وابسته به ائتلاف آمریکا و نیروهای کرد تحت حمایت آنها در صورتیکه کنترل آخرین پایگاه عناصر داعش در شرق فرات را به دست بگیرند حدود ۴۰ تُن طلا که توسط تروریستها از عراق و سوریه به سرقت رفته مصادره خواهند کرد. عبدالرحمن تاکید کرد: ما درباره ثروت بسیاری زیادی سخن می‌گوییم و بیم آن داریم این ثروت به دست ملت سوریه و عراق نیفتاده و ائتلاف آمریکا آن را مصادره کند. ائتلاف آمریکا به همین دلیل منطقه مذکور را به صورت گسترده بمباران نمی کند تا این طلاها از بین نرود.
آمریکا درصورت تهدید سازوکار مالی با شورای امنیت طرف می‌شود
ایرنا / وزیر امور خارجه پیشین انگلیس هشدار داد، اگر آمریکا در اجرای «سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا» موسوم به ‘اینستکس’ اختلال ایجاد کند با دولت‌های سه کشور بزرگی روبرو می‌شود که عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند.وی درباره تهدید آمریکا علیه استفاده کنندگان از این سازوکار تصریح کرد، هنوز در کاخ سفید عقلایی پیدا می‌شوند که با شکاف در میان کشورهای غرب مخالف هستند.
غیاب اتحادیه اروپا در نشست ورشو حامل پیام مهمی برای آمریکاست
باشگاه خبرنگاران/شبکه سعودی الحدث با اعتراف به اینکه در ساعت‌های منتهی به نشست ورشو سقف انتظارات از این نشست پایین آمده است گزارش داد غیاب اتحادیه اروپا در نشست ورشو حامل پیام مهمی برای آمریکاست مبنی بر اینکه مواضع این اتحادیه در مورد توافقنامه هسته‌ای ایران تغییری نکرده است.حسین قنیبر خبرنگار الحدث گفت: «مثلا غیاب روسیه و اتحادیه اروپا از نتیجه بخش بودن این نشست در پرونده‌های مشخص از جمله در پرونده سوریه می‌کاهد. در مورد پرونده ایران نیز غیاب اتحادیه اروپا حامل پیامی برای آمریکایی هاست مبنی بر اینکه هیچ عقبگردی در مورد توافقنامه هسته‌ای رخ نمی‌دهد.
سنای آمریکا در پی جلوگیری از دستیابی سعودی‌ها به سلاح هسته‌ای
باشگاه خبرنگاران/سناتور‌های آمریکایی از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات قطعنامه‌ای را ارائه کردند که به موجب آن آمریکا باید در هرگونه توافق با عربستان سعودی در جهت انتقال فناوری انرژی هسته‌ای به ریاض اطمینان حاصل کند که این پادشاهی هیچگاه به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد.مشخص نیست آیا اکثریت سنا حاضر به حمایت از قطعنامه تهیه شده به وسیله جف مرکلی و اد مارکی، سناتور‌های دموکرات و رند پل، سناتور جمهوری خواه هستند یا خیر. این قطعنامه البته برای دولت آمریکا غیرالزام آور به شمار می‌رود.
ترامپ از نماینده مسلمان کنگره خواست استعفا کند
ایسنا/دونالد ترامپ از “ایلهان عمر” یکی از دو زن مسلمان در کنگره آمریکا که بعد از مواجهه با موجی از انتقادات و متهم شدن به یهودی ستیزی، عذرخواهی کرده بود، خواست که استعفا دهد و یا از فعالیت در کمیته‌های کنگره منع شود.دونالد ترامپ، در دیدار با اعضای کابینه در کاخ سفید اعلام کرد: یهودی ستیزی هیچ جایی در کنگره آمریکا ندارد. من فکر می‌کنم که او باید استعفا دهد و یا از فعالیت در کمیته امور خارجی کنگره منع شود.چندی قبل ایلهان عمر، قانونگذار مسلمان آمریکا اعلام کرد که حمایت آمریکا از اسرائیل به خاطر پول‌های دریافتی از لابی طرفدار اسرائیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *