خبرروز ۱۳۹۷/۱۱/۲۳

  • آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی با راهپیمایی پرشکوه مردم در سراسر کشور
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و جمعی از کارکنان نیروی هوایی ارتش: مسئولان از اول باید برمبنای بی‌اعتمادی به آمریکا حرکت می‌کردند، امروز هم به اروپا اعتماد نکنند
  • بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: کودک کشی آشکار تنها بخشی از افکار  و برداشت های متحجرانه وهابیت از اسلام است
  • آیت الله خاتمی: موشک‌‌ بالستیک در راستای سیاست بازدارندگی و دفاعی نظام اسلامی است
  • آیت الله اعرافی: حوزه خود را موظف به دفاع از انقلاب می‌داند
  • آیت الله موسوی اصفهانی: مردم ثابت کردند تا پای جان حامی انقلاب هستند

 

** همشهری ۹۷/۱۱/۲۳
* حمایت آخرین سفیر شاه در آمریکا از جمهوری اسلامی
«اردشیر زاهدی» آخرین سفیر شاه در ایالات متحده آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «آرتی» روسیه، از عملکرد و کارنامه جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته دفاع و حملات تندی را متوجه اپوزیسیون خارج نشین کرد. او سیاست تغییر رژیم را غیر عملی و «خوش خیالانه» دانست. او اپوزیسیون خارج نشین را فاسد و خائن دانست که با گرفتن پول از خارجی‌ها بر ضد مردم ایران فعالیت می‌کنند.اردشیر زاهدی در ادامه این مطلب، با اشاره به اظهارات مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و شروط ۱۲ گانه او برای ایران گفته است: سخنرانی وزیر خارجه آمریکا، مایک پامپئو، درباره ایران غم انگیز و گیج کننده بود. به عنوان رئیس سیاست خارجی یک قدرت بزرگ و مدیر سابق سازمان سیا، ایشان باید ایران، مردم و تاریخ آن را بهتر بشناسد.
** کیهان ۹۷/۱۱/۲۳
*  موافقت رهبرمعظم انقلاب با تخفیف مجازات و عفو گسترده محکومان
به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله مبارک فجر و ۲۲ بهمن جمع زیادی از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی که تا تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ محکومیت آنان قطعیت یافته و واجد شرایط استفاده از عفو یا تخفیف مجازات تشخیص داده شده‌اند، با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی مشمول عفو و تخفیف مجازات قرار گرفته و از رأفت اسلامی بهره‌مند شدند.
*  مسئولان از اول باید برمبنای بی‌اعتمادی به آمریکا حرکت می‌کردند، امروز هم به اروپا اعتماد نکنند
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و جمعی از کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش:
– ۲۲ بهمن امسال به یاری پروردگار و در پرتو همین عوامل تاریخ‌ساز به معنای واقعی کلمه دشمن‌شکن خواهد شد و با هوشیاری ملت و حضور همه سلایق و دیدگاهها، پرشکوه‌تر از سال‌های قبل خواهد بود.
– ما کاری به ملت آمریکا نداریم و مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر حاکمان آمریکا که در این دوره، «مرگ بر ترامپ و بولتون و پمپئو» می‌شود.
– تا وقتی رژیم آمریکا بر مبنای شرارت، دخالت، خباثت و رذالت حرکت می‌کند، شعار مرگ بر آمریکا از دهان ملت مقتدر ایران نخواهد افتاد.
– توصیه می‌کنم به اروپا هم اعتماد نکنید. درباره آمریکا هم از چند سال قبل و در مذاکرات هسته‌ای، هم در جلسات خصوصی و هم در جلسات عمومی مکرر به مسئولان می‌گفتم به آمریکایی‌ها اعتمادی ندارم و شما هم به قول و حرف و لبخند و امضای آنها اعتماد نکنید.
– بنده از گرفتاری‌ها، گرانی‌ها و دیگر مشکلات مطلع هستم اما به کشور نگاه خوشبینانه دارم.
– مردم گله مندی، ناراحتی و توقعاتی دارند اما هیچ مسئله‌ای هرگز موجب نشده و نمی‌شود که ملت از پشتیبانی همه‌جانبه از آرمانها و اهداف امام و انقلاب و نظام رویگردان شود.
– انحراف از راه خدا و تسلیم در مقابل دشمنان موجب ذلت ملت خواهد شد.
– در سایه توکل، احساس مسئولیت و عمل مردم و مسئولان به وظایف خود، پروردگار با لطف و عنایت خویش، راه را برای ملت ایران باز خواهد کرد.
** شرق ۹۷/۱۱/۲۳
*  احتمال تشکیل ۶ کمیته علیه ایران در نشست ورشو
روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد که انتظار می‌رود در نشست ورشو لهستان بر سر آنچه “ارتقای امنیت و ثبات منطقه” خوانده می‌شود، شش کمیته به منظور “تغییر رفتار ایران در منطقه” تشکیل شود.
به نوشته این روزنامه قرار است این کمیته‌ها به بررسی موضوعاتی در زمینه‌های مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، امنیت سایبری، ارتقای موشک‌های بالستیک، حفظ ایمنی و امنیت راه‌های دریایی و حقوق بشر بپردازند. به ادعای این روزنامه، تمامی این موارد می‌توانند به تغییر رفتار ایران در منطقه منجر شوند.
*  می‌خواهیم ایران را پای میز مذاکره بیاوریم
«ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان درباره تلاش برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به آلمان و اروپا هشدار داد و گفت: ترامپ می‌خواهد از طریق تحریم‌ها ایران را ناچار کند که پای میز مذاکره باز گردد و در نتیجه مانع از توسعه تسلیحات هسته‌ای و پیشرفت برنامه موشکی این کشور شود.»گرنل همچنین درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: «ما سنگین‌ترین تحریم‌های ممکن را اعمال کردیم و در عین حال پیشنهاد مذاکره دادیم تا ببینیم آیا رفتار کشورهای خاص تغییر می‌کند یا نه. این موضوع درباره کره شمالی تاکنون کارایی داشته است و همین روند درباره ونزوئلا پیگیری می‌شود.»
** ایران ۹۷/۱۱/۲۳
*  اسلامیت و جمهوریت ما را حفاظت کرد
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین روحانی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد که راه و مسیر انقلاب اسلامی همانند ۴۰ سال گذشته با قدرت ادامه خواهد یافت.
رئیس جمهوری افزود: دستاورد جمهوری اسلامی ایران این بود که نظام مشروعیت را بر مبنای اسلام و جمهوریت قرار داد و امروز تمام مسئولین جمهوری اسلامی ایران از مقام معظم رهبری گرفته تا رئیس جمهور، اعضای مجلس شورای اسلامی، خبرگان و شوراها همه و همه با رأی مردم و با صندوق آرا مسند مسئولیت را به عهده می‌گیرند. وی تأکید کرد: همه باید حواس‌مان جمع باشد که اگر در این ۴۰ سال در برابر انواع توطئه‌ها پیروز شدیم، بخاطر اسلام و جمهوریت بود؛ اسلامیت و جمهوریت ما را حراست و حفاظت کرد.
*  ادعای پمپئو درباره فرزندان برخی مقامات ایران
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در یک پیام ویدئویی که در صفحه فارسی وزارت امور خارجه امریکا منتشر شده، درباره حضور فرزندان برخی از مقامات ایرانی در امریکا به طرح ادعاهایی نخ‎نما و واهی علیه مقامات کشورمان پرداخت و مدعی شد که آنها با پول مردم ایران، فرزندان خود را برای زندگی به خارج از کشور می‌فرستند. وی گفت: ما در حال بررسی این موضوع هستیم. این موضوع که آنها (مقامات ایران) اعضای خانواده‌شان را به خارج می‌فرستند، برای ما هم نگران کننده است. وزیر امور خارجه امریکا همچنین به تکرار این ادعای مضحک پرداخت که کشورش خواهان برخورداری مردم ایران از یک زندگی بهتر و رفاه بیشتر است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۱/۲۳
*  آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی با راهپیمایی پرشکوه مردم در سراسر کشور
در آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی، دیروز در راهپیمائی ۲۲بهمن مردم قدر شناس،عزیز و بزرگوار در سراسر ایران اسلامی چهل سالگی انقلاب اسلامی را گرامی داشته و اقتدار و همبستگی خود را به نمایش گذاشتند.
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی و آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید و اقشار مختلف مردم قم از جمله اصناف، روحانیون، بسیجیان، ورزشکاران، خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان استانی و برخی از مقامات کشوری نیز در این راهپیمایی حضور داشتند.
*  استیضاح «ترامپ» در کمیته‌های کنگره آمریکا بررسی شد
روزنامه لس آنجلس تایمز روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که طی هفته گذشته، ۶ کمیته فرعی در مجلس نمایندگان آمریکا موارد احتمالی برای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را مورد بررسی قرار دادند.
به‌رغم عدم بکارگیری واژه «استیضاح» ازسوی این کمیته‌های فرعی، آنها موظفند تا نقطه نظرات و نتیجه بررسی‌های خود را در قالب واژگانی محدودتر و کمتر تحریک آمیز بکار برند.
** وطن امروز ۹۷/۱۱/۲۳
*  ایران به تجارت آزاد اوراسیا می‌پیوندد
معاون اول وزارت صنعت روسیه اعلام کرد: توافق آزادی تجارت آزاد بین کشورهای اوراسیا و سنگاپور،‌ هند، مصر و ایران در آینده نزدیک امضا می‌شود. سرگئی تسیب اعلام کرد: کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی در حال حاضر بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ اقدام غیرتعرفه‌ای نظیر سهام، مجوزها، محدودیت‌ها و تحریم‌ها درباره کالاهای صنعتی انجام می‌دهند. وی اعلام کرد: بنابراین اگر به صورت جدی به سمت توافق‌های تجارت آزاد برویم برای ما بسیار بااهمیت و سازنده خواهد بود.
*  تظاهرات ایتالیایی‌ها در اعتراض به بی ثباتی اقتصادی
حدود ۲۰۰ هزار شهروند ایتالیایی بنا به دعوت اتحادیه‌های کارگری این کشور و برای بهبود وضع نابسامان اقتصادی در رم تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان از دولت پوپولیست این کشور خواستند برای مبارزه با فقر و بیکاری سرمایه‌گذاری کند. تظاهرکنندگان با شعار «آینده برای کار» از دولت و بخش خصوصی درخواست کردند سرمایه‌گذاری کنند و اصلاحات انجام دهند. در طول ۴ سال گذشته این بزرگترین تظاهرات در ایتالیا بوده است.
** جوان ۹۷/۱۱/۲۳
*  دشمن گزافه‎گویی کند برد موشک‎هایمان را افزایش می‌دهیم
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع مردم ولایتمدار شهر کرد، با اشاره به اینکه ملت ایران ایستاد و ثابت کرد اسلام می‌تواند بر جهان حکومت و مستضعفان را آزاد کند، افزود: ما بر گردن آمریکا شلاق‌های بزرگی زدیم؛ به صورتش سیلی‌های محکمی نواختیم و او را با شکست‌های پی در پی در تاریخ تنها و منزوی گذاشتیم.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی در دوران ۴۰ سالگی انقلاب به معنای واقعی کلمه نشان داده است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، گفت: هنر ملت ایران اثبات این حقیقت بود که تنها قدرتی که می‌توان به آن تکیه کرد و اصالت دارد، قدرت خداوند بزرگ است.
وی با تأکید بر اینکه ما جهان اسلام را از دست آمریکا آزاد خواهیم کرد، ادامه داد: اگر دشمن گزافه‎گویی کند، برد موشک‎هایمان را افزایش می‌دهیم و در این کار از کسی هم اجازه نخواهیم گرفت.
*  رویکرد اروپا مقابل ایران دوگانه است
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا گفت که سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس) باید گسترش یابد و نباید فقط به مایحتاج عمومی و دارو محدود شود. ریابکوف می‌گوید: علائم آشکار وجود دارند که همکاران اروپایی ما، هر چند گام‌های خاصی در راستای ایجاد شرایط برای همکاری عادی اقتصادی با ایران برداشتند، با این وجود رویکرد دوگانه آنها در قبال این کشور (ایران) نیز مشهود است.
وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی خواسته‌های مشخصی را از ایران مطرح کرده‌اند، اظهار داشت: ما معتقدیم که مطرح کردن خواسته‌های مصنوعی و غیرواقعی غیرسازنده است، نباید به اعلام شرایط و طرح خواسته پرداخت بلکه باید اقدامات عملی را (برای اجرای سازوکار مالی اروپا) به اجرا درآورد.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۱/۲۳
*  وزرای خارجه ایران و لبنان دیدار و گفت و گو کردند
وزیران امور خارجه ایران و لبنان در بیروت دیدار و گفت و گو کردند. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جبران باسیل وزیر خارجه لبنان در بیروت دیدار و گفتگو کردند. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در لبنان حضور دارد پیش از ظهر دیروز نیز با میشل عون، رئیس جمهور لبنان در محل کاخ بعبدا دیدار و گفتگو کرد.
 دستگیری ۷ نفر از عناصر داعش
حجت الاسلام سید محمود علوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی در مصلای امام خمینی اظهار داشت: ما تا کنون با اشراف و هوشیاری کامل و با رصد فراگیر، حرکت دشمنان را مد نظر داشتیم و همانطور که دیدید در این ایام، اتفاق خاصی نیفتاد.
وی افزود: البته این به این معنی نیست که دشمن برنامه‌ای نداشت ما با هوشیاری و اشراف فراگیر، اقدامات ضد امنیتی دشمنان را یکی پس از دیگری شناسایی کردیم و شب ۱۹ بهمن گروهی ۷ نفره مرتبط با داعش که برنامه‌هایی داشتند شناسایی و دستگیر شدند.
** رسالت ۹۷/۱۱/۲۳
*  موشک‌‌ بالستیک در راستای سیاست بازدارندگی و دفاعی نظام اسلامی است
امام جمعه موقت تهران گفت: موشک بالستیک دزفول در راستای سیاست بازدارندگی و دفاعی نظام اسلامی است.
آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به رونمایی از موشک بالستیک دزفول اظهار کرد: این موشک در راستای سیاست بازدارندگی و دفاعی نظام اسلامی است. نظام در عرصه دفاع از خود مصمم است و هیچ ملاحظه‌ای در این مسیر ندارد و کم‌ترین پیام این رونمایی این است که با کوچک‌ترین تعرض به نظام اسلامی ایران، این موشک‌ها مانند صاعقه بر سر متجاوزان فرود خواهد آمد. وی با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب گفت: طاغوتی‌ها چهل‌سال پیش وقتی از کشور خارج می‌شدند گفتند یک‌سال دیگر بازمی‌گردیم، اما چهل سال است برای برگشتن خمیازه می‌کشند و بعضی از آنها این آرزو را به گور بردند و مابقی آنان هم در حسرت این آرزو خواهند مرد. وی اضافه کرد: از سال گذشته مسئولان حقیر آمریکا گفتند نخواهیم گذاشت ایران چهلمین سالگرد انقلابش را جشن بگیرد، اما به کوری چشم آنان درحال گرامیداشت پیروزی انقلاب هستیم و مردم فجر فاطمی خود را با شکوه برگزار می‌کنند و این جز ناکامی دشمنان انقلاب معنا ندارد.
*  پیشرفته‌ترین جنگنده‌ها را در آینده نزدیک می‌سازیم
امیر مهدی هادیان معاون هماهنگ‌کننده نهاجا با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاع از آرمان‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی لحظه‌ای دست از تلاش برنخواهد داشت، عنوان کرد: متخصصان نیروی هوایی در حوزه قطعه‌سازی امروز با تمامی توان در حال کار هستند.وی با بیان اینکه ما جنگنده‌های آذرخش، صاعقه و کوثر را ساخته‌ایم و ان‌شاءالله در آینده نزدیک، پیشرفته‌ترین جنگنده‌ها را خواهیم ساخت خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های نیروی هوایی در عرصه‌های جنگ الکترونیک و همچنین ساخت انواع پهپاد در ۴۰ سالگی انقلاب، نشان‎ دهنده حرکت رو به جلوی این نیرو در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
** مردم سالاری ۹۷/۱۱/۲۳
*  افشای کودتای نافرجام در داعش علیه البغدادی
روزنامه گاردین اظهارات جدیدی درباره تلاش کودتا علیه«ابوبکر بغدادی» از سوی عناصر خارجی داعش در داخل آخرین مقر این گروه در سوریه منتشر کرد.
این روزنامه در گزارش خود نوشت که «عدنان عفرینی» از مسؤول نظامی عالی رتبه در نیروهای دموکراتیک سوریه گفت: تندروهای الجزایری الاصل و مراکشی الاصل در درگیری‌های داخل داعش در کنار کودتاچیان بودند. روزنامه گاردین نوشت: «ابو معاذ الجزایری» یکی از شبه نظامیان قدیمی داعش است که مغز متفکر این تلاش نافرجام کودتا بود و داعش جایزه‌ای برای زنده یا مرده او تعیین کرد.
** آرمان ۹۷/۱۱/۲۳
*  نگرانی از بازگشت به قبل از برجام نداریم
سخنگوی سازمان انرژی اتمی بیان کرد: هیچ نگرانی از بازگشت به قبل از برجام نداریم و اگر نیاز باشد به جایگاهی ده‌ها برابر بهتر از قبل باز می‌گردیم. بهروز کمالوند با بیان اینکه دیپلماسی یکی از ابزار اعمال قدرت در دنیا است و باید آن را بشناسیم، تأکید کرد: می‌توان از این ابزار قدرت برای پیشرفت استفاده کرد. وی گفت: در روزگاری قدرت فقط به ابزار نظامی و قدرت دفاعی شناخته می‌شد اما امروز علم و فناوری و قدرت دیپلماسی در دنیا به شاخصه‌های دیگری از قدرت تبدیل شده است . سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشور اظهار کرد: امروز در کشور نیز با حضور جوانان متعهد دلسوز و دانشمند هیچ مشکلی در حوزه انرژی اتمی و هسته‌ای نداریم و به محض تصمیم سران نظام می‎توانیم به جایگاهی بهتر از قبل بازگردیم.
*  ایران لنگرگاه امنیت منطقه خاورمیانه است
معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این‌که ایران در منطقه پرآشوب خاورمیانه، از ثبات و امنیت بی‌نظیری برخوردار است، گفت که ایران لنگرگاه امنیت منطقه محسوب می‌شود. اسحاق جهانگیری افزود: هیچ افق تیره و تاری در مقابل ایران اسلامی وجود ندارد، ما آینده روشنی را پیش روی کشور می‌بینیم. وی اظهارکرد: همه اتفاقات منطقه با هدف بر هم زدن آرامش و ثبات ایران بوده است، البته برخی از کشورهای همسایه کج‌فهمی‌هایی دارند؛ آنان باید بدانند که اگر خدشه‌ای به امنیت ایران وارد شود، کشورهایشان امن نخواهد بود.
** آفرینش ۹۷/۱۱/۲۳
*  مقابله با ایران در یمن به نفع عربستان و جهان است
وزیر مشاور عربستان در امورخارجه با ادعای اینکه جنگ یمن چیزی نبوده که سعودی‌ها خواهان آن باشند، مدعی شد که مقابله عربستان با ایران در یمن، به نفع عربستان و جهان است. عادل الجبیر وزیر مشاور عربستان در امورخارجه درباره طرح کنگره برای ممنوعیت فروش تسلیحات به سعودی‌ها به دلیل نقض گسترده و غیر قابل قبول حقوق بشر در یمن به دست عربستان، پای ایران را به میان کشید و مدعی شد: ما برای این می‌جنگیم که اجازه ندهیم یمن به دست گروهی تروریستی که مورد حمایت ایران و حزب‌الله است، بیفتد.
** قدس ۹۷/۱۱/۲۳
*  واکنش سخنگوی سپاه به طلب کمک آمریکا از مسیح علی‌نژاد و مریم رجوی
سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران گفت: آمریکا امروز به قدری دستش خالی است که با یک دختر بچه خبرنگار که از ایران رفته است، جلسه می‌گذارد تا راه براندازی انقلاب را پیدا کند.
امروز منفورتر از سازمان مجاهدین خلق در کشور وجود ندارد؛ سازمانی که مریم رجوی به عنوان ستون پنجم دستور آتش را در عملیات مرصاد صادر کرد و حالا دشمن از آن‌ها طلب کمک می‌کند. این افراد امثال اپوزیسیون کشور هستند، اما باید دید این‌ها قادر هستند که با مردم ایران مقابله کنند؟
*  آمریکا نیروهایش را تا پایان آوریل از سوریه خارج می‌کند
روزنامه وال استریت ژورنال از تصمیم آمریکا برای خروج تمام نظامیان این کشور از خاک سوریه تا پایاه ماه آوریل (اردیبهشت) خبر داد. جوزف وتل، فرمانده ارشد آمریکا در خاورمیانه نیز اعلام کرد خروج نیروهای این کشور از سوریه در چند هفته آینده آغاز خواهد شد. همزمان اما منابع خبری از استقرار تجهیزات نظامیان آمریکایی و فرانسوی در غرب شهر الرمادی عراق و در نزدیکی مرز مشترک با سوریه به بهانه مبارزه با داعش خبر دادند. مردم رقه سوریه روز شنبه با برگزاری تظاهراتی خواستار خروج نیروهای آمریکایی و فرانسوی از این شهر شدند.
** خراسان ۹۷/۱۱/۲۳
*  بیانیه تفصیلی رهبرمعظم انقلاب در تبیین گام دوم پیشبرد انقلاب اسلامی به زودی منتشر می‌شود
ملت سرافراز ایران اسلامی با هدایت الهی و به اتکای اندیشه دوران‌ساز حضرت امام خمینی رحمه‌ا… و راهبری‌های جانشین صالحش، می‌رود تا با شرکت در جشن ۴۰ سالگی انقلاب پرشکوهش، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کند و وارد فرایند بزرگ و جهانی ۴۰ سال دوم شود. براساس گزارش دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به همین مناسبت و در ارزیابی سرگذشت راه طی شده و مسیری که پیش روی ملت بزرگ ایران است، حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی بیانیه‌ای تفصیلی را در تبیین «گام دوم» برای پیشبرد انقلاب اسلامی به نگارش درآورده‌اندکه به زودی منتشر می‌شود.
*  بی ثباتی در منطقه بدون ایران حل شدنی نیست
یک روز مانده به آغاز نشست ضدایرانی لهستان، بارتوش سیچوکی معاون وزیر امور خارجه این کشور دعوت نشدن ایران به نشست ورشو به دلیل روابط پرتنش با آمریکا را تأیید و تأکید کرد: بی ثباتی در منطقه بدون ایران حل شدنی نخواهد بود. این نشست قرار است روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن برگزار شود.
** اعتماد ۹۷/۱۱/۲۳
*  مردم انقلاب را به راحتی از دست نمی‌دهند
علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: آمریکایی‌ها ملت ما را نشناخته‌اند، ولی ملت ما صبورند و با سابقه فرهنگی چند ده هزار ساله از این گونه تهدیدات زیاد دیده‌اند.
انقلاب اسلامی اکنون بعد از گذشت ۲۰۰ سال سایه استقلال را به خود می‌بیند و دست استعمار غرب را قطع کرده و اختیار خود را به دست گرفته است.
مردم ۴۰ سال پای این انقلاب ایستاده‌اند و در این راه چند صد هزار شهید تقدیم کرده‌اند. مردم، این انقلاب را که ثمره راه گذشتگان است به راحتی از دست نمی‌دهند. کودتای ۲۸ مرداد و دوران مشروطه برای ملت ما کافی است تا قدر این انقلاب را بدانند.
** شهروند ۹۷/۱۱/۲۳
*  معلوم نیست ترامپ تا ۲۰۲۰ رئیس‌جمهور بماند
یک سناتور دموکرات که به تازگی وارد عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شده است، گفت، احتمال دارد رئیس‌جمهوری فعلی تا زمان برگزاری این انتخابات به زندان افتد. الیزابت وارن، سناتور دموکرات آمریکایی در جریان یک سخنرانی در نخستین روز از کمپین انتخاباتی خود در ایالت آیووا، اظهار کرد: زمانی که ما به سال ۲۰۲۰ می‌رسیم، ممکن است دونالد ترامپ دیگر رئیس‌جمهور نباشد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
کودک کشی آشکار تنها بخشی از افکار و برداشت‌های متحجرانه وهابیت از اسلام است
اختصاصی/جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای قتل فجیع کودک خردسال شیعه در عربستان را محکوم کرد و خواستار قصاص قاتل شهید زکریا الجابر شد .در بخشی از این بیانیه آمده است:جنایت سفّاکانه ذبح کودک خردسال با فجیع‌ترین وجه ممکن در برابر چشمان مادر توسط یکی از گمراهان فرقه ضاله وهابیت بار دیگر شیطان‌صفتی و خون‌خوار بودن این تفکر سیاه را بر همگان روشن کرد. این کودک کشی آشکار تنها بخشی از افکار و برداشت‌های متحجرانه وهابیت از اسلام و جنایات و ظلم‌های رژیم سعودی است.در ادامه این بیانیه آمده است:تفکر پلید ضدّ اسلامی و ضدّ انسانی وهابیت با کمک یا سکوت جانب‌دارانه‌ی دولت‌های استکباری، مسلمانان مظلوم را در خون می‌غلتاند و با حمایت‌ها و سیاست‌های اروپا و آمریکا برای ادامه‌ی جنایت‌ها تقویت و تجهیز می‌شود.
حوزه خود را موظف به دفاع از انقلاب می‌داند
حوزه/آیت الله اعرافی در بازدید از حوزه علمیه شیعی جامعه المنتظر لاهور با اشاره به شخصیت والای حضرت زهرا(ع) گفت: حضرت فاطمه(ع) با برخورداری از عالی ترین درجات علمی و معرفتی و ایمانی و اخلاص و تقوا، می‌تواند راهنما و الگوی تمام بشریت باشد. عضو جامعه مدرسین به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز گفت: انقلاب اسلامی از یک عمق و تحلیل عمیق معرفتی و فلسفی و تاریخی بهره مند است و ریشه در اعماق تاریخ و حوزه‌های علمیه و معارف اهل بیت(ع) و آیات قرآن دارد و علاوه بر این باید توجه داشت که انقلاب اسلامی از خاستگاه حوزه‌های علمیه به پیروزی رسید و از این رو حوزه‌های علمیه خود را موظف به پاسداری و مراقبت و دفاع از انقلاب می‌دانند.
مردم ثابت کردند تا پای جان حامی انقلاب هستند
رسا/آیت الله موسوی اصفهانی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن با بیان اینکه باید قدر این مردم را دانست اظهار داشت: امت ما با حضور پرشکوه خود بازهم به همگان ثابت کردند که تا پای جان به پای این انقلاب و نظام ایستاده اند.عضو جامعه مدرسین یادآور شد: حال که انقلاب به چهل سالگی خود رسیده است، باید با همین روش استکبار ستیزی خود از این انقلاب که زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج ) است حراست کنیم.وی تاکید کرد: باید از همه امت حزب الله تقدیر و تشکر کنیم که امروز هم همانند این چهار دهه با حضور خود حمایت خود را از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن را به رخ جهانیان کشیدند.
پاسخ قاطع «ظریف» به توئیت پر از خشم و عصبانیت «ترامپ»
ایسنا/ترامپ در توئیتی به زبان‌های فارسی و انگلیسی نوشت:«۴۰ سال فساد. ۴۰ سال سرکوب. ۴۰ سال ترور. رژیم ایران فقط موجب چهل سال شکست شده است. مردم ایران که مدت‌هاست در رنجند شایسته آینده روشنتری هستند.» محمد جواد ظریف نیز به صورت توئیتری پاسخی صریح و قاطع به دونالد ترامپ داد و در صفحه توئیتر خود نوشت:«چهل سال شکست در پذیرش اینکه ایرانی‌ها هرگز مطیع نخواهند شد.چهل سال شکست در تطبیق دادن سیاست آمریکا با واقعیت.چهل سال شکست در بی ثبات کردن ایران از طریق خونریزی و پول خرج کردن.پس از چهل سال انتخاب‌های اشتباه وقت آن رسیده است که دونالد ترامپ در سیاست شکست خورده آمریکا بازنگری کند».
نتانیاهو و محمدبن‌زاید پس از توافق برجام دیدار محرمانه‌ای داشتند
تسنیم/شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی به دیدار محرمانه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی پس از حصول توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ اشاره و اعلام کرد که انسجام این دو پس از برجام افزایش یافت.بر اساس گزارش شبکه ۱۳ اسرائیل، مذاکرات میان نتانیاهو و ولیعهد ابوظبی درباره پیشبرد روند سیاسی در منطقه بوده و گفت‌وگوها شامل هماهنگی‌ها درباره پرونده هسته‌ای ایران نیز بوده است.
توافق جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای جلوگیری از تعطیلی دوباره دولت آمریکا
تسنیم/دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره به توافقی برای جلوگیری از تعطیلی دوباره دولت دست یافتند.بر اساس گزارش‌ها، جمهوری‌خواهان با بودجه‌ای کمتر از آنچه که “دونالد ترامپ” برای ساخت دیوار مرزی درخواست کرده بود، موافقت کردند.ترامپ ۵.۷ میلیارد دلار برای ساخت این دیوار درخواست کرده بود اما مذاکره کنندگان اعلام کردند با رقمی در حدود ۱.۴ میلیارد دلار موافقت کردند و قرار است جزئیات این توافق تا روز پنجشنبه اعلام نشود.شب گذشته رئیس جمهور آمریکا گفته بود که این بر عهده دموکرات‌هاست که از تعطیلی دولت برای دومین بار، جلوگیری کنند.
حضور ۱۱ کشور خاورمیانه در کنفرانس ضدایرانی ورشو
باشگاه خبرنگاران/وزارت امور خارجه لهستان اعلام کرد تنها ۱۱ کشور منطقه خاورمیانه تایید کرده اند در کنفرانس ورشو شرکت خواهند کرد.جاکیچ کژاپوتوویژ، وزیر خارجه لهستان گفت: عربستان سعودی، بحرین، اسرائیل، یمن (دولت مستعفی و فراری عبدربه منصور هادی)، اردن، کویت، مغرب، عمان و امارات متحده عربی تایید کرده اند هیئت‌های آن‌ها به سرپرستی وزرایشان در این کنفرانس حضور خواهند داشت. مصر و تونس هم احتمالا معاونان وزیرهایشان را خواهند فرستاد.برنامه ریزی این کنفرانس را دولت آمریکا انجام داده و از کشور‌های عربی و اسرائیل برای شرکت در آن دعوت کرده است.
توافق دو ائتلاف بزرگ سیاسی عراق بر رد حضور آمریکا در این کشور
ایسنا/نصار الربیعی، رئیس هیئت سیاسی جریان صدر عراق و عضو ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح اعلام کرد: امروز جلسه‌ای را برگزار کردیم و بر سر رد هرگونه حضور نیروهای خارجی در کشور توافق کردیم.وی افزود: معاهدات و توافقاتی که با طرف‌های بین‌المللی دیگر به امضا می‌رسد، به معنی ماندن آن‌ها تا ابد نیست بلکه در ابتدا به مرحله اجرا می‌رسند و در ادامه بر اساس شرایط و تحولات اصلاح می‌شوند و پیشتر نیز گفته‌ایم که ماندن نیروهای خارجی در عراق به اعلام نیاز دولت به ماندن مشاوران یا کارشناسان و دیگر امور بستگی دارد.
ادامه نقض آتش‌بس الحدیده یمن، ۲۶۰ بار طی ۴۸ ساعت
فارس/«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، ائتلاف عربی به فرماندهی سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۶۰ بار توافق الحدیده را نقض کرده است و جنگنده‌های ائتلاف به صورت گسترده بر فراز الحدیده و تعدادی از شهرهای دیگر یمن جولان داده‌اند.سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد، ائتلاف متجاور علاوه بر شلیک چندین موشک و ۱۲۷ خمپاره ، ۱۰۸ بار شلیک با گلوله‌های نیمه‌سنگین علیه منازل شهروندان یمنی و پایگاه‌های نیروهای یمن صورت گرفته است.
نگرانی آژانس اطلاعات نظامی آمریکا از توانایی‌هایی فضایی ایران روسیه و کره شمالی
مهر/آژانس اطلاعات نظامی آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود این احتمال را مطرح کرده است که روسیه به دنبال توسعه تسلیحات انرژی هدایت شونده از جمله انواع لیزری است که قابلیت انهدام ماهواره‌های دشمن یا تخریب سنسورهای آنها را دارد. از سوی دیگر، آژانس اطلاعات نظامی آمریکا در گزارش اخیر خود مدعی شده ایران و کره شمالی نیز به دنبال توسعه فناوری‌های فضاپایه‌ای هستند که از قابلیت‌های تخریبی برخوردار است.در این گزارش ادعا شده که ایران و کره شمالی از توانایی‌های مستقلی در حوزه پرتاب ماهواره برخوردار هستند که می‌توان از آنها برای آزمایش موشک‌های بالستیک بهره برد.
افزایش توان و بودجه نظامی انگلیس در سایه بریگزیت
ایسنا/گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرده است که بر توان و بودجه نظامی بریتانیا پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا خواهد افزود و نقش این کشور در پهنه گیتی را افزایش خواهد داد.وزیر دفاع بریتانیا نیز همچون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواستار افزایش بودجه نظامی کشورهای عضو ناتو شده است.ویلیامسون تاکید کرده است که بریتانیا باید بر حضور خود در جهان بیفزاید و آمادگی آن را داشته باشد تا در صورت لزوم با بهره گرفتن از قوه قهریه از منافع خود دفاع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *