خبرروز ۱۳۹۷/۱۱/۱۵

  • وزارت اطلاعات: یک شبکه اخلال در نظام اقتصادی با ۷۳ شرکت صوری متلاشی شد
  • سازمان ملل: طی‌۳ دهه در ایران ۸۵ درصد از میزان فقر کاسته شده
  • آیت الله مصباح یزدی: مواظب باشیم گرفتار حیله نفوذی‌ها نشویم
  • آیت الله مقتدایی: مردم در سختی و مشکلات معیشتی قرار دارند
  • آیت الله خاتمی: مردم با حضور در عرصه‌های مختلف امانتدار شهدا بوده‌اند
  • حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کعبی: مردم ایران حضور امامت در صحنه اداره جامعه را باز تولید کردند

 

** جام جم ۹۷/۱۱/۲۵
*  حضورمان در عراق برای زیر نظر داشتن ایران است
رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر این‌که قصد ندارد نیروهای نظامی این کشور را از عراق خارج کند، گفت: یکی از دلایلی که می‌خواهم پایگاه در عراق را حفظ کنم این است که می‌خواهم کمی حواسمان به ایران هم باشد، چون ایران یک مشکل واقعی است. دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای در پاسخ به این که آیا حفظ این پایگاه به آن معنی است که آمریکا قصد حمله به ایران را دارد، گفت: نه. تنها چیزی که می‌خواهم، این است که بتوانیم ایران را تحت نظر داشته باشیم.
** همشهری ۹۷/۱۱/۲۵
*  متلاشی شدن شبکه اخلال در نظام اقتصادی
سربازان گمنام امام زمان(عج)، شبکه سازمان یافته اخلال در نظام اقتصادی کشور در حوزه پتروشیمی را در استان یزد شناسایی و متلاشی کردند. براساس اعلام وزارت اطلاعات، متخلفان با راه‌اندازی ۷۳ شرکت صوری و کاغذی، مواد اولیه پتروشیمی را با قیمت یارانه‌ای خریداری کرده و در بازار به قیمت آزاد می‌فروختند. تاکنون گردش مالی مکشوفه آنها از این طریق ۳ هزار میلیارد ریال بوده است. تحقیقات تکمیلی در این پرونده در حال اجراست و برخورد جدی با سایر مفسدان اقتصادی به ویژه بر هم زنندگان امنیت اقتصادی جامعه در دستور کار است.
** کیهان ۹۷/۱۱/۲۵
*  رزمایش بهداری نیروی زمینی سپاه آغاز شد
رزمایش «اقتدار بهداری نیروی زمینی سپاه»، با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد.
در این رزمایش، سامانه‌های جراحی تاکتیکی، سامانه‌های واکنش سریع بهداشت، بیمارستان‌های صحرایی، بیمارستان‌های سیار کانتینری و… برای امدادرسانی به مجروحان و صدمه‌دیدگان تعبیه شده‌ است.
*  طی‌۳ دهه در ایران ۸۵ درصد از میزان فقر کاسته شده
گزارش دفتر توسعه سازمان ملل از کاهش ۸۵ درصدی شمار فقرا در ایران طی سه دهه گذشته خبر می‌دهد.
بر اساس گزارش سال ۲۰۱۸ سازمان ملل، درصد نیروی کار ایران که حقوق کمتر از ۳/۱ دلار در روز داشتند، در سال ۱۹۹۱ میلادی ۷/۲ درصد مجموع کارگران شاغل بوده است که این درصد در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۱/۱ درصد کاهش یافته که افت ۸۵ درصدی شمار فقرا را نشان می‌دهد.
این گزارش حاکی است، بین ۱۳۴ کشور دنیا که در این شاخص طبقه‌بندی شدند، نسبت فقرا در ایران از ۱۱۱ کشور جهان کمتر است و ایران در رتبه ۲۲ به‌لحاظ درآمد بالا قرار دارد.
** شرق ۹۷/۱۱/۲۵
*  با انحصارگران اقلام ضروری برخورد می‌شود
دادستان تهران هدف دادستانی از تشکیل کمیته مقابله با گران‌فروشی را همکاری با دولت و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و مردم اعلام کرد و با هشدار به اخلالگران در توزیع اقلام اساسی گفت: عده‌ای که فکر می‌کنند می‌توانند در این فضای آشفته، کار خود را پیش ببرند، باید بدانند که دادستانی مقصران اصلی این آشفتگی را در هر رده‌ای که باشند تحت تعقیب قرار می‌دهد.
جعفری دولت آبادی با اشاره به اینکه، به منظور صیانت از حقوق عمومی، معاونان دادستان را از پشت میز به کف خیابان آورده‌ایم تا مشکلات مردم حل شود، تاکید کرد: دادستانی تهران به هیچ وجه قصد دخالت در کارهای دولت و دستگاه‌های اجرایی را ندارد.
*  کار فرهنگی مؤثر با «فشار پیامکی» شکل نمی‌گیرد
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید به برخی دوستان گفت هم چنانکه در سیاست خارجی، «فشار ایمیلی» و «توئیتری» نمی‌تواند به تنهایی موثر واقع شود در داخل هم کار فرهنگی و تبیینی موثر با «فشار پیامکی» شکل نمی‌گیرد بلکه باید با تبیین درست و مستمر موضوعات و تحلیل صحیح از روند حرکت انقلاب، رفتار دوستان و باور عمومی جامعه را به حقایق و آنچه که صحیح است نزدیک کرد تا دشمنان نتوانند مطالب غلط را القاء کنند.
** ایران ۹۷/۱۱/۲۵
*  افشای اسناد جدید درباره نقش امریکا در حمایت از صدام در جنگ تحمیلی
شبکه بی‌بی‌سی با انتشار اسنادی که آن را محرمانه و متعلق به وزارتخانه‌های خارجه و دفاع این کشور عنوان کرده، به بازگویی گوشه‌ای از مذاکرات محرمانه دولت‌های وقت بریتانیا و امریکا درباره جنگ ایران و عراق پرداخته است. این گزارش به نقل از جی اچ بویس، رئیس اداره خاورمیانه در وزارت خارجه امریکا می‌نویسد: «امریکایی‌ها در اولین گام تلاش کردند که مانع خرید سلاح توسط ایران شوند تا ایران نتواند دست به حملات بزرگ‌تر علیه عراق بزند. او ادامه می‌دهد: «در بخش نظامی امریکایی‌ها معتقد بودند که یک حمله گسترده و همه جانبه هوایی به تأسیسات زیربنایی اقتصادی ایران باعث تغییر رفتار ایرانیان خواهد شد اما مشکل آنجا بود که عراقی‌ها عزم و برنامه‌ریزی مناسب نظامی برای این کار نداشتند.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۱/۲۵
*  قرارداد ساخت ۴۴ فروند شناور بین وزارتخانه‌های راه و دفاع امضا شد
قرارداد ساخت ۴۴ فروند شناور جست وجو، نجات، کنترل و بازرسی، یدک کش و لایروب بین وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در محل سازمان صنایع دریایی به امضا رسید. ارزش قرارداد ساخت این ۴ شناور ۹.۵ میلیون یورو اعلام شد.
** وطن امروز ۹۷/۱۱/۲۵
*  بیانیه‌ ۲۳۳ نماینده در قدردانی از رزمایش «فداییان ولایت»
۲۳۳ نماینده مجلس با امضای بیانیه‌ای از برگزاری مقتدرانه رزمایش فداییان ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر کردند. در این بیانیه آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نام ملت ایران از تلاش‌‌های صادقانه و مجاهدت خستگی‌ناپذیر فرماندهان، افسران و درجه‌داران نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران به‌خصوص فرمانده نیروی هوایی در برگزاری موفقیت‌آمیز این رزمایش قدردانی می‌نماییم و امیدواریم با توکل به خدا و عنایت حضرت ولیعصر(عج)، تحت فرماندهی مقام معظم رهبری همواره در انجام وظیفه سربازی موفق و منصور باشند.
*  گره زدن اجرای FATF به INSTEX دخالت در امور ایران است
علی مطهری در نشست علنی دیروز مجلس و در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک دهه فجر، گفت: جایگاه امروز ایران در دنیا، منطقه و خاورمیانه قابل قیاس با قبل از انقلاب اسلامی نیست. امروز هیچ قدرتی در اکثر تصمیمات جهانی و منطقه‌ای نمی‌تواند ایران را نادیده بگیرد. نایب‌رئیس دوم مجلس تصریح کرد: یکی از وزرای خارجه اروپا، اجرای سازوکار مالی بین ایران و اتحادیه اروپایی را به اجرای تعهدات FATF از سوی ایران گره زده است که نوعی دخالت در امور داخلی ایران است. وزارت امور خارجه باید پاسخ محکمی به آنان بدهد.
** جوان ۹۷/۱۱/۲۵
*  حضور آمریکا در منطقه متزلزل‌تر از هر زمان دیگر است
سردار علی فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه با اشاره به حضور آمریکایی‌ها طی چند سال گذشته در منطقه اظهار کرد: حضور آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس و غرب آسیا متزلزل تر از هر زمان دیگری است.
وی با اشاره به دستاوردهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: چهار نمایشگاه در سطح شهر تهران دستاوردهای بزرگی در عرصه صنعت دفاعی را برای عموم مردم به نمایش گذاشته اند و بخشی از پیشرفت‌های دفاعی کشور در آنها قابل مشاهده است.
وی با برشمردن ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی تصریح کرد: یکی از ویژگی آشکار انقلاب اسلامی بر حق بودن آن است و به همین دلیل جبهه باطل با کشور ما مشکل دارد.
*  نتانیاهو هم دور اسرائیل دیوار می‌کشد
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه گفت: ما ساخت دیواری را برای ممانعت از نفوذ ساکنان غزه آغاز کرده‌ایم. اگر آرامش در مرز غزه حفظ نشود، در انجام عملیات نظامی تردید نخواهیم کرد، حتی اگر طی کمپین انتخاباتی احزاب اسرائیلی باشد.
روزنامه‌های اسرائیلی نوشتند که این دیوار شش متری بتنی جایگزین فنس‌های آهنی فعلی خواهد شد.
اقدام صهیونیست‌ها برای دیوار کشیدن در مرز غزه پس از شکست اخیر تل‌آویو از مقاومت فلسطینی صورت می‌گیرد که منجر به کناره‌گیری آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۱/۲۵
*  غذا از خارج وارد نمی‌کنیم
حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن در صفحه توئیتر شخصی خود در پاسخ به انتقادات یاسر جبرائیلی منتقد و مخالف برجام که گفته بود “کارکرد INSTEX محدود به مبادلات غذا و داروست؛ مبادلاتی که پیش از راه‌اندازی این کانال نیز جاری بوده است” گفت: نقدهای شما محترم، اما لطفاً این «غذا و دارو» را تکرار نفرمایید. والله وهن ملت ماست. ما غذا از خارج وارد نمی‌کنیم و جز در موارد خاص در اقلام کشاورزی دارویی خودکفاییم. وی تاکید کرد: کانال مالی ایجاد شده از سوی سه کشور اروپایی از جمله برای خرید تجهیزات پزشکی بسیار پیشرفته و داروهای بیماری‌های خاص است که پول آن چند میلیارد است.
*  رأی مثبت مجلس به یک فوریت طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز (یکشنبه) پارلمان، درخواست ۲ فوریت طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
وکلای ملت با ۱۴۴ رای موافق، ۶۸ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در صحن به دوفوریت این طرح رای ندادند. البته نمایندگان مجلس با ۱۶۳ رای موافق، ۴۵ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع به یک فوریت این طرح رای مثبت دادند.
** رسالت ۹۷/۱۱/۲۵
*  طرح استانی‌ شدن انتخابات مجلس به کمیسیون شوراها ارجاع می‌شود
احمد علیرضابیگی عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به اظهارات مسئولان دولتی مبنی بر ارجاع لایحه جامع انتخابات به مجلس، گفت: این طرح دارای بار مالی است و لزوما باید با لایحه دولت ادغام و بعد در صحن علنی مطرح شود.وی گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح استانی شدن انتخابات نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌هاست و تحقق این زیرساخت‌ها نیاز به بار مالی دارد، در نتیجه هیئت‌رئیسه پارلمان طرح استانی شدن را به کمیسیون شوراها ارجاع می‌دهد.علیرضا‌بیگی افزود: در صورتی که لایحه جامع انتخابات به کمیسیون شوراها ارجاع شود، این لایحه با طرح استانی شدن انتخابات مجلس، ادغام می‌شود تا طرح جامعی به صحن علنی ارجاع شود.
*  جلیقه زردها به آلمان رسیدند
شماری از مردم معترض آلمانی به تبعیت از تظاهرات کنندگان فرانسوی موسوم به جلیقه زردها در اعتراض به استفاده از خودروهای دیزلی قدیمی دست به برگزاری تظاهرات زدند. شهر اشتوتگارت شاهد برگزاری تظاهرات شمار زیادی از مردم معترض آلمانی به استفاده از خودروهای دیزلی قدیمی بود. از آنجایی که اشتوتگارت مرکز صنعت خودروسازی آلمان و مقر شرکت های بنز و فولکس واگن است این تظاهرات در این شهر برگزار شده است.
** مردم سالاری ۹۷/۱۱/۲۵
*  کارت زرد مجلس به حجتی
سوال سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران و ۳۹ نفر از نمایندگان از وزیر جهاد کشاورزی درباره علت ایجاد اختلال در فعالیت و زندگی صیادان ایرانی در آب‌های دریای عمان به واسطه قرارداد رسمی بلند مدت سازمان شیلات با کشتی‌های چینی برای صید در عمق ۲۰۰ متری دریای عمان در دستور کار جلسه علنی صبح دیروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
پس از توضیحات نماینده سوال کنندگان و اظهارات حجتی نمایندگان با ۴۳ رای موافق، ۱۴۹ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی قانع نشده اند.
*  مداخله اسرائیل در روابط ایران و بلغارستان
سفارت رژیم صهیونیستی در بلغارستان به دنبال سفر عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران به بلغارستان در اظهاری مداخله‌جویانه گفت که ایران شریک قابل اعتمادی برای دموکراسی نیست. سفارت رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد که عقاید شیعی بنیادی ایران با ارزش‌های قابل قدردانی برای حکومت‌های مردم‌سالار مغایرت آشکار دارد که از جمله این ارزش‌ها آزادی فردی و حقوق بشر هستند. سفارت سرزمین‌های اشغالی در بلغارستان همچنین در ادامه ادعای خود افزود: ایران سیاستی متجاوزانه و سلطه‌جویانه را اجرا می‌کند که تهدید بزرگ برای صلح و امنیت جهانی در بر دارد که خاورمیانه و اروپا را نیز در بر می‌گیرد.
** آرمان ۹۷/۱۱/۲۵
*  حبس برای ۱۳متهم اعتراضات مرداد ۹۷
شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب سیزده نفر از افراد دستگیر شده در تجمعات و اعتراضات مرداد ۹۷ را به شش ماه تا یک سال حبس محکوم کرد. بر اساس این گزارش، دادگاه انقلاب در حکم خود با استناد به ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی و رعایت مواد ۳۷ و ۳۸ این قانون و به لحاظ اظهار ندامت و پشیمانی، پنج نفر از متهمان را با احتساب ایام بازداشت قبلی به تحمل یکسال حبس و هشت متهم دیگر را به تحمل شش ماه حبس محکوم کرد. از این سیزده متهم، پنج نفر زن و بقیه مرد هستند.
*  آمریکا با لغو قرارداد برجام، آبروی خود را برد
حجت‌الاسلام پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه آمریکا با لغو قرارداد برجام، آبروی ملت و دولت خود را برد، تصریح کرد: من خطاب به دولتمردان آمریکایی می‌گویم که در دنیا کسی شما را قبول ندارد و حیثیتی هم برایتان باقی نمانده است. پس اگر با امضای برجام، فکر می‌کنید معامله بدی انجام دادید، آدم هرچند که معامله بد باشد زیر آن نمی‌زند، بلکه می‌گوید اشتباه کردم. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: حال که در برابر همه دنیا، برجام را به ضرر خود دانستند و اگر ترامپ زیر برجام زده به ضرر خودش است و حالا اگر برجام را پاره کرده، چرا هر روز این موضوع را به زبان می‌آورد؟ دلیلش این است که انقلاب اسلامی شجره طیبه و درخت تنومند است و ترامپ این را می‌بیند. امروز دنیا با قدرت تمدن‌ساز و هماوردی به نام ایران مواجه است.
** آفرینش ۹۷/۱۱/۲۵
*  ایران رئیس کمیته صلح فضایی سازمان ملل شد
مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در مراسم روز ملی فناوری فضایی با اشاره به تلاش ایران برای تقویت همکاری های بین المللی در عرصه فناوری فضایی گفت: طی تعاملات صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه در جهت تقویت همکاری های بین المللی و با تلاش متخصصان سازمان فضایی ایران، از این هفته ریاست کمیته فضایی گروه ۷۷ کمیته سازمان ملل متحد در امور استفاده صلح آمیز از فضا به ایران سپرده شد.
*  نشست ورشو حامل پیامی به تهران است
«انور قرقاش» وزیر خارجه امارات اعلام کرد که از ابتکار عمل آمریکا برای برگزاری نشست ورشو به منظور بررسی بحران ‌های خاورمیانه استقبال می ‌کند.وی این نشست را حاوی پیام مهمی درباره نگرانی ‌های جامعه بین‌المللی درباره فعالیتهای منطقه ای ایران دانست.قرقاش با اشاره به نشست مشورتی عرب که با حضور و مشارکت وزرای خارجه عربستان، امارات، کویت، مصر، بحرین و اردن در امان برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که اقدامات مثبت بیشتری برای تقویت هماهنگی بین کشورهای عربی در راستای «کاهش دخالت ‌های منطقه ای روزافزون در منطقه عربی اتخاذ شود‌».
** قدس ۹۷/۱۱/۲۵
*  تخلف ۱/۲ میلیارد دلاری دولت در منابع حاصل از فروش نفت و گاز
چند تن از نمایندگان به رئیس جمهور درباره واریز نشدن درآمدهای فروش داخلی گاز طبیعی به خزانه و فروش نفت و گاز به صندوق توسعه ملی نامه نوشتند. در این نامه آمده است: به استحضار می‌رساند گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ که توسط رئیس دیوان محاسبات در صحن علنی مجلس در چهارم بهمن ۹۷ قرائت گردید، اشعار می‌دارد مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان از محل فروش داخلی گاز طبیعی به حساب خزانه واریز نشده است و نیز مبلغ یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون دلار منابع حاصل از فروش نفت و گاز به حساب صندوق توسعه ملی واریز نشده است. ضروری است جنابعالی در عمل به سوگندی که یاد کرده‌اید برای پاسداری از منافع ملت ایران نسبت به رسیدگی جدی و بازگرداندن اموال ملت به بیت‌المال اقدام کنید.
*  باید بودجه برای انسداد مرزها دو برابر شود
فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حمله تروریستی به ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به این اقدامات تروریستی کور و ایذایی به عنوان برنامه‌های دشمنان علیه ایران، لازم است که بودجه برای انسداد مرزها دو برابر شود و ما از روش‌های سنتی به سمت روش‌های جدید برای انسداد هوشمند مرز برویم. کاری که بسیاری از کشورها انجام داده‌اند. در بودجه دولت الزامات مرزی دیده نشده بود. ما انتظار داریم مجلس بودجه لازم را تصویب کند.
** خراسان ۹۷/۱۱/۲۵
*  نخستین دیداریک پاپ از شبه جزیره عربستان
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، دیروز برای شرکت در کنفرانس بین‌ ادیان با عنوان «کنفرانس جهانی برادری انسانی» وارد ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی شد. این نخستین دیدار یک پاپ از شبه جزیره عربستان است. این سفر در حالی انجام می‌شود که پاپ، از منتقدان جنگ یمن است. مسئله جنگ یمن و اشاره احتمالی به این موضوع یا سکوت درباره آن در دوران حضور پاپ در امارات، از جمله موضوعاتی است که با حساسیت توسط رسانه‌ها دنبال خواهد شد. امارات در جنگ یمن در چارچوب یک ائتلاف نظامی به رهبری عربستان شرکت دارد.
*  با توجه به ظرفیت انقلاب و جوانان، قطعاً کوتاهی‌هایی کرده‌ایم
رئیس فراکسیون امید مجلس درباره کارنامه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی گفت: اگر بخواهیم با توجه به ظرفیت انقلاب،درباره انگیزه و توانایی جوانان خود صحبت کنیم قطعا کوتاهی‌هایی کرده‌ایم. محمدرضا عارف افزود: البته کارهای ارزشمند و خوبی انجام شده و تاکنون روند مناسب و قابل قبولی را در خیلی از زمینه‌ها داشته‌ایم.
** اعتماد ۹۷/۱۱/۲۵
*  حق، عدالت و آزادی خواسته همیشگی مردم بحرین است
رهبر شیعیان بحرین در اولین بیانیه خود پس از سلب تابعیتش به دست رژیم سرکوبگر آل خلیفه، آزادی را خواسته همیشگی و فراموش نشدنی مردم کشورش اعلام کرد. آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد: آزادی خواسته همیشگی مردم بحرین است که آن را فراموش نمی‌کنند، از آن دست نمی‌کشند، از آن غافل نمی‌شوند و در راه رسیدن به آن کوتاهی نمی‌کنند. این اولین بیانیه شیخ عیسی قاسم است که پس از سلب تابعیت وی در سال ۲۰۱۶ از سوی رژیم سرکوبگر آل خلیفه منتشر شده است.
** شهروند ۹۷/۱۱/۲۵
*  تهدید نظامی جمهوری اسلامی همواره نتیجه عکس داده است
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه با بیان این که تکیه بر نیروی جوان در جنگ، معادلات را به نفع جمهوری اسلامی تغییر داده، گفت: فرمان آتش به اختیار از سوی رهبری نیز به همین منظور صادر شد تا مدیریت کشور به جوانان منتقل شود. او در ادامه افزود: تجربه ثابت کرده است که تهدید نظامی جمهوری اسلامی، همواره نتیجه عکس داده است. دشمن در عرصه فکری وارد شده و نظام مردمی و اسلامی ما را مورد هدف تهدیدات نرم خود قرار داده است. جوانان با انگیزه و دوست دار کشور باید در پاسخ به این تهدیدات نرم، دست به کار شوند و نقش خودشان را پیدا کنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مواظب باشیم گرفتار حیله نفوذی‌ها نشویم
ایسنا/ آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: اگر اندیشه امام راحل را باور کردیم، باید بپذیریم، که می‌توان اسلام را با پیروی از ولایت فقیه اجرا کرد اما اگر این باور را نداشته باشیم، بدانیم با هر کشوری مذاکره کنیم، شکست حتمی خواهد بود. آیت الله مصباح یزدی با اشاره به لزوم حفظ وحدت درمیان اقوام ایرانی گفت: اگر کسی را شناختید که نفوذی است و می‌خواهد سیطره شما را از بین ببرد، موضع‌گیری کنید. البته باید مواظب رفتار او باشید و گرفتار فریب و حیله‌اش نشوید اما اگر فردی ندانسته و ناآگاهانه گرفتار شد و فریب خورد و اشتباه کرد با او برخورد ناشایست نکنید.
مردم در سختی و مشکلات معیشتی قرار دارند
تسنیم / آیت‌الله مقتدایی در گردهمایی علما و روحانیون شرق گلستان بابیان اینکه امروز مردم در سختی و مشکلات معیشتی قرار دارند و این مشکلات معیشتی مردم هم یکی از تفکرات اتاق جنگ دشمن است.اظهارداشت: دشمن امروز برای براندازی نظام جمهوری اسلامی اتاق جنگ تشکیل داده که در آن متفکرین بهترین ایده‌های خود را برای تسلیم نظام جمهوری اسلامی و مردم به صورت تحریم طراحی می‌کنند.قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان داشت: تنها چیزی که می‌تواند تمام تفکرات اتاق جنگ دشمن را خنثی کرده و تحریم‌ها را بشکند، مقاومت، اتحاد و یکپارچگی مردم است. تا زمانی که مردم تابع مقام معظم رهبری بوده و وحدت خود را حفظ کنند، دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.
مردم با حضور در عرصه‌های مختلف امانتدار شهدا بوده‌اند
رسا/آیت الله خاتمی، در یادواره ۱۲۰ شهید حسینیه بنی فاطمه اصفهان، با اشاره به مقام والای شهدا و اهمیت تجدید پیمان با شهدا از طریق برگزاری مراسمات بزرگداشت شهدا و حضور در این مراسمات گفت: در این چهل سال ملت ایران امانتدار شایسته‌ای برای شهدا بوده و هرکجا جای حضور بوده ملت در وسط میدان حضور داشته‌اند.عضو جامعه مدرسین درادامه دستیابی به ایران را آرزوی محال استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: دشمنان این آرزو را به گور خواهند برد که انقلاب اسلامی تضعیف شود.
مردم ایران حضور امامت در صحنه اداره جامعه را باز تولید کردند
حوزه/ حجت الاسلام‌والمسلمین کعبی، در همایش «انقلاب فاطمی» درتهران، با گرامیداشت چهلمین فجر انقلاب اسلامی، گفت: همه محاسبات غلط و یاوه گویی های مزدوران شیطان بزرگ در منطقه نقش بر آب شد و ملت مومن و انقلابی ایران چهلمین سالگرد پیروزی را با اقتدار بیشتر و نصرت افزون تر جشن می‌گیرند. عضو جامعه مدرسین افزود: ملت ایران با بازگشت به امامت و الهام از غدیرخم و بر پایه نهضت امام حسین(ع)و با اطاعت از نائب عام امام زمان(عج) حضور امامت را در صحنه اداره جامعه در عصر غیبت باز تولید کردند و این پیام حقیقی انتظار است.
حمله به اتوبوس حامل زائران ایرانی در عراق
باشگاه خبرنگاران/ اتوبوس حامل زائران ایرانی در عراق مورد حمله تروریستی قرار گرفت. در پی این حادثه ۹ زائران ایرانی و یک کمک راننده عراقی مجروح شدند. این گروه از زائران تحت پوشش سازمان حج و زیارت نبوده‌اند.
موشک هویزه، نتانیاهو را مجبور به واکنش کرد
باشگاه خبرنگاران/ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در واکنش به رونمایی از موشک جدید هویزه با لحنی حاکی از عصبانیت مدعی شد: «اسرائیل می‌داند شما (ایران) چه می‌کنید و کجا آن را انجام می‌دهید. با تمام ابزاری که در اختیار داریم، به اقدامات خود علیه شما ادامه خواهیم داد تا امنیت و آینده اسرائیل را تامین کنیم.»نتانیاهو البته این سوال را بی‌پاسخ گذاشت که اگر طبق ادعای او، اسرائیل می‌داند ایران چه کار می‌کند، چرا زودتر درباره تلاش ایران برای ساخت این موشک اظهارنظر نکرده بود. وی همچنین توضیح نداد که اگر ساخت چنین موشکی به عنوان یک دستاورد دفاعی بزرگ، جای افتخار کردن ندارد، چرا او به آن واکنش نشان داد!
برای ارتقاء توان دفاعی از هیچ قدرتی هراس نداریم
صدا و سیما /وزیر دفاع با اشاره به دستاورد‌های متعدد در سایه پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: پیشرفت‌های متعدد ایران در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی، فناورانه، اجتماعی، علوم انسانی و پزشکی از جمله این دستاورد‌ها بوده است. برهمگان واضح و مبرهن است که برجسته‌ترین این پیشرفت‌ها، اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در عرصه دفاع و نیرو‌های مسلح روی داده است. امیر حاتمی درادامه تاکیدکرد: برای ارتقاء توان دفاعی‌مان از هیچ کشوری و قدرتی هراس به خود راه نخواهیم داد و با شجاعت و همدلی ملت، دولت و جوانان و ظرفیت‌های علمی کشورمان به پیشرفت‌هایمان ادامه خواهیم داد.
خرید میعانات گازی ایران توسط کره
ایرنا/ دو شرکت بزرگ نفتی کره در ماه جاری میلادی (فوریه) خرید میعانات گازی از ایران را از سر می‌گیرند. «شرکت هیوندای اویل بانک» کره قصد دارد در ماه فوریه دو میلیون بشکه میعانات گازی از ایران خریداری کند.این نخستین خرید میعانات گازی از سوی این شرکت پس از سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور-مهر ۹۷) است.
نظامیان آمریکا را از کشور بیرون می‌کنیم
ایرنا /نائب رئیس پارلمان عراق اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ماندن نظامیان آمریکایی در عراق را محکوم و بر ضرورت خروج آنها تاکید کرد. ‘الکعبی’ افزود: ‘نیروهای نظامی و مستشارانت را از طریق قانون و با اراده ملی (از عراق) بیرون خواهیم کرد’.ترامپ امروز برای دومین بار طی هفته های اخیر اعلام کرد که نیروهای نظامی آمریکا در عراق باقی می‌مانند تا – به زعم او – مراقب ایران باشند.نائب رئیس پارلمان عراق با تاکید بر این که کشورش هرگز نقطه‌ای برای حمله یا رصد کشور دیگری نخواهد شد، خطاب به ترامپ گفت: نیروهای آمریکایی را از طریق قانونی و با اراده ملی از کشور بیرون خواهیم راند.
 رئیس جمهوری ترکیه بر حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد
ایرنا /رئیس جمهوری ترکیه بر حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد و گفت: در جریان نشست سه جانبه سران ترکیه، روسیه و ایران تحولات سوریه بررسی خواهد شد. رجب طیب اردوغان یادآور شد: به زودی با پوتین رئیس جمهوری روسیه در سوچی دیدار خواهم کرد و در نشستی سه جانبه با سران ایران و روسیه تحولات سوریه را بررسی خواهیم کرد.وی افزود: در تمامی نشست‌هایی که تاکنون در سوچی با ایران و روسیه داشته ایم بر تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه تاکید شده و حفظ تمامیت ارضی سوریه همواره اساس سیاست ما در شمال این کشور بوده است.
سوریه پیش‌شرط بازگشت به اتحادیه عرب را رد کرد
تسنیم/معاون وزیر خارجه سوریه تعیین هرگونه پیش‌شرط برای بازگشت این کشورش به اتحادیه عرب را رد کرد و متذکر شد که چنین تلاش‌هایی هرگز موفق نخواهد شد. «فیصل المقداد» تأکید کرد: «کسانی‌که تلاش می‌کنند سوریه را نادیده بگیرند و یا شروطی برای بازگشت آن به اتحادیه عرب تحمیل کنند، هرگز موفق نخواهند شد.»
 اگر آمریکا از خاک عراق به ایران یا سوریه تعدی کند دستانش را قطع می‌کنیم
تسنیم/ سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق با تأکید بر این‌که نیروهای آمریکایی اهداف مشروع مقاومت عراق هستند، اعلام کرد گروه‌های مقاومت هرگز برای مدتی طولانی منتظر تصمیم پارلمان درباره مساله خروج نظامیان آمریکایی از عراق نمی‌‌‌مانند. «جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق، » هشدار داد در صورتی‌که واشنگتن تصمیم بگیرد از خاک عراق به سوریه یا ایران تجاوز کند «دستانش را قطع خواهیم کرد.»وی تاکیدکرد:رئیس‌جمهوری آمریکا نمی‌تواند هرگز به فکر تعدی علیه ایران از طریق خاک عراق باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *