خبرروز ۱۳۹۷/۱۱/۱۴

  • رئیس مجلس شورای اسلامی: اسرائیل اگر جرأت دارد ایران را بزند
  • حضرت آیت الله جوادی آملی: کمک به فقرا برنامه جهانی اسلام است
  • آیت الله نمازی: وظیفه امروز ما حفظ امانت شهدا است
  • آیت الله شب‌زنده‌دار: مراقب باشیم تبلیغات دشمن و مشکلات ما را از مسیر حق انقلاب سست و ناامید نکند
  • آیت الله فاضل لنکرانی: راز بقای انقلاب، استقامت و تدبیر دقیق مسئولین برای حل مشکلات است
  • آیت الله اعرافی: انقلاب اسلامی تئوری های پایان دین در جامعه را جمع کرد

 

** جام جم ۹۷/۱۱/۱۴
*  منطقه «جازان» در جنوب عربستان موشکباران شد
نیروهای موشکی ارتش یمن و انصارا… شامگاه شنبه چهار فروند موشک «زلزال-۱» را به صورت همزمان به سمت محل استقرار شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی حاضر در منطقه «ام‌بی‌سی» در منطقه الخوبه واقع در جازان شلیک کردند. منابع یمنی می‌گویند که در این حمله موشکی، تعدادی از این شبه نظامیان کشته یا زخمی شدند.
*  اسرائیل اگر جرات دارد ایران را بزند
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان در واکنش به ادعاهای اسرائیل مبنی بر حمله به مواضع ایران در سوریه خطاب به اسرائیلی‌ها گفت: اگر جرأت دارید ایران را بزنید. به نظرم اسرائیلی‌ها به دنبال ساختن یک پرستیژ کاذب برای خود هستند. البته برای خود نیز دردسر ایجاد می‌کنند.
** همشهری ۹۷/۱۱/۱۴
*  سازوکار ویژه چینی‌ها برای مقابله با تحریم
سفیر ایران در پکن گفت: راه‌اندازی سیستم مالی جدید ایران و اروپا موسوم به اینستکس تحریم‌های آمریکا را خنثی خواهد کرد. محمد کشاورززاده تصریح کرد: از مکانیسم جدید مالی اروپا برای ایران استقبال می‌کنیم؛ اگرچه مقداری هم دیر شده، اما امیدواریم این سیستم بتواند مشکلات مالی موجود بر سر راه فعالیت‌های تجاری ایران و اروپا را مرتفع کند. وی اضافه کرد: چینی‌ها از مدت‌ها قبل روش خاصی را برای کار با ایران به کار گرفته‌اند و فکر می‌کنم با تجربه اروپایی‌ها و چینی‌ها عملا باید گفت تحریم‌های آمریکا علیه ایران با شکست مواجه خواهد شد.
** کیهان ۹۷/۱۱/۱۴
*  ایران را انتخاب کردم چون با سیاست‌های وحشیانه آمریکا مقابله می‌کند
مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس ‌تی‌وی در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان تاکید کرد: هدف آمریکا از بازداشت وی دادن این پیام شفاف بوده است که حمایت از جمهوری اسلامی ایران هزینه دارد.
مجری و خبرنگار شبکه پرس ‌تی‌وی پس از تحمل ۱۱ روز بازداشت غیرقانونی در آمریکا در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی گفت که به چهل‌سالگی انقلاب نزدیک شدیم و به خودم می‌بالم در این انقلاب مسلمانم. هاشمی این را هم گفت که، اسلام را انتخاب کردم چون ایران با سیاست‌های ددمنشانه آمریکایی‌ها مقابله می‌کند. ما باید متوجه شدت رفتارهای جنایتکارانه آمریکایی‌ها باشیم. بازداشت‌مان ثابت کرد با کنار گذاشتن اختلافات و ایجاد انسجام به هدف می‌رسیم.
*  زنگ انقلاب اسلامی در مدارس کشور نواخته شد
در دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی زنگ انقلاب اسلامی در مدارس سراسر کشور به صدا در آمد. گفتنی است، امسال به دلیل مقارن شدن روز ۱۲ بهمن‌ماه با جمعه و تعطیلی مدارس در این روز، گلبانگ انقلاب با یک روز تاخیر در مدارس سراسر کشور طنین‌انداز ‌شد.
*  ایران با تحمل ۴۰ سال سختی به این نقطه از اقتدار رسیده است
به گفته معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، ایران با وجود ۴۰ سال تحمل سختی و فشار دشمن، ایستادگی کرده و به مروارید کشورهای منطقه تبدیل شده و حالا با پیشرفت‌هایی که کسب کرده، مردمانش شکست‌ناپذیر شده‌اند. «شیخ نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در یک سخنرانی در منطقه «عین‌الدلبه» گفته: «مشکل آمریکا مسئله هسته‌ای و یا نقض قوانین بین‌المللی نیست بلکه مشکل آنها ایران مستقل، سربلند و حامی مستضعفین است که این مسئله را نمی‌تواند تحمل کند.»
** شرق ۹۷/۱۱/۱۴
*  دریافت استوار نامه سفرای جدید ۸ کشور
رییس جمهور کشورمان با سفرای جدید کشورهای قزاقستان، سیرالئون، پاکستان، تونس، ترکیه، کرواسی، مالی دیدار کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدارهای جداگانه، استوارنامه‌های «اسخت ارازبار» سفیر جدید قزاقستان، «علی بادارا کامارا» سفیر جدید سیرالئون، خانم «رفعت مسعود» سفیر جدید پاکستان، «طارق بالطیب» سفیر جدید تونس، «دریا اورس» سفیر جدید ترکیه، «دراگا اشتانبوک»، سفیر جدید کرواسی، «ویانگینا دی یایا ورکوره» سفیر جدید مالی و ” کارلوس آنتونیو آلکا لاکوردونس” سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا دریافت کرد.
*  سفر منطقه‌ای ولیعهد عربستان به آسیا
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سفر منطقه‌ای خود را پس از انتقاد کشورهای مختلف از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی در استانبول و با هدف بهبود چهره این کشور انجام می‌دهد. او قرار است بعد از هند در راستای گسترش همکاری‌های عربستان با کشورهای شرق آسیا به چین و کره جنوبی سفر کند. همچنین مجتهد، فعال توییتری معروف عربستانی نوشت: محمد بن سلمان توانسته پدر خود را با ورق بازی و جشن‌های رقص و پایکوبی با زنان سرگرم کند تا او درباره همسر زندانی خود سئوالی نپرسد.
** ایران ۹۷/۱۱/۱۴
*  دستور رئیس جمهوری برای اجرای راه‌آهن گرگان – مشهد
سیدمناف هاشمی استاندار گلستان گفت که رئیس جمهوری چند روز پیش دستور آغاز اجرای راه‌آهن گرگان – گنبد – مشهد را به‌عنوان مطالبه جدی مردم این استان، توسط وزارت راه و شهرسازی صادر کرده است. وی در آیین متمرکز راه‌اندازی و آغاز اجرای ۴۰۲ طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی گنبدکاووس افزود: با اجرایی شدن این طرح علاوه بر مردم گلستان، مردم استان‌های خراسان شمالی و رضوی نیز از مزایای آن بهره‌مند شده و خطوط ریلی استان ما به کریدور شمال – جنوب وصل می‌شود.
*  تداوم فروش «نرم‌افزارهای جاسوسی» اروپا به ریاض
رئیس کمیسیون تجارت جهانی پارلمان اروپا هشدار داد، با وجود افشای رد پای عربستان در قتل جمال خاشقجی، فروش نرم‌افزارهای جاسوسی از شماری از کشورهای اروپا به ریاض همچنان ادامه دارد. او این اقدام را یک رسوایی بزرگ و «شرم‌آور» خواند. برت لانگه، رئیس کمیسیون تجارت جهانی پارلمان اروپا گفت: یکی از نرم‌افزارهایی که به ریاض صادر می‌شود برنامه‌ای است به‌نام «Spyware» که قادر است با پیگیری ردی که کاربران در اینترنت به جا می‌گذارند «پروفایل» آنها را بازسازی کند. چنین برنامه‌هایی می‌توانند از طریق لینکی در یک ایمیل ارسال شوند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۱/۱۴
*  تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند تاثیری در روابط ایران با دنیا بگذارد
رئیس‌ جمهور هنگام دریافت استوارنامه «دراگا اشتانبوک»، سفیر جدید کرواسی، با اشاره به اینکه امروز اتحادیه اروپا قدم اولیه را اگر چه با تاخیر زیاد در زمینه مالی برداشته است، اظهار داشت: از اینکه اتحادیه اروپا نشان داد می‌تواند در برابر چهره خشم‌آلود آمریکا استقلال عمل داشته باشد، خوشحال هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران، گفت: امروز دنیا و سازمان‌های بین‌المللی این کار کاخ سفید را محکوم می‌کنند و بی‌تردید از این مسائل عبور خواهیم کرد و اهمیتی برای آن قایل نیستیم.
وی با تاکید بر اینکه دوران اقدام نادرست آمریکا بسیار کوتاه است، اظهار داشت: این اقدام آمریکا نمی‌تواند تاثیری در روابط جمهوری اسلامی ایران با دنیا بگذارد.
*  صعود ۲۴ پله‌ای تولید برق در ایران طی چهل سال گذشته
وزیر نیرو گفت: رتبه کشور در چهل سال گذشته از نظر تولید برق از رتبه ۳۸ جهانی به جایگاه چهاردهم ارتقا یافته است و اکنون با همه همسایگان خود ظرفیت تبادل برق داریم.
«رضا اردکانیان» با مقایسه عملکرد این وزارتخانه در چهل سال گذشته افزود: در سال ۱۳۵۷جمعیت روستایی کشور ۱۹ میلیون نفر بود و ۴ هزار و ۳۶۷ روستا برق داشت و بخش قابل توجهی از نعمت برق محروم بودند که اکنون جمعیت این بخش به ۲۱ میلیون نفر رسیده و ۵۰ هزار و ۹۷ روستا از نعمت برق برخوردار هستند.
** وطن امروز ۹۷/۱۱/۱۴
*  دومین جلسه محاکمه ۸ متهم جاسوسی برگزار شد
دومین جلسه محاکمه ۸ متهم جاسوسی از مراکز نظامی کشور صبح دیروز به صورت غیرعلنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور مستشار دادگاه برگزار شد. در این جلسه از دادگاه که وکلای تعیینی متهمان نیز در آن حضور داشتند، نماینده دادستان تهران بخش دیگری از کیفرخواست پرونده را قرائت کرد. جلسه بعدی دادگاه متعاقبا اعلام خواهد شد.
*  آغاز به کار ۴٠ هزار طرح عمرانی زودبازده
سردار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه در ‌آیین آغاز به کار ۴٠ هزار طرح عمرانی زودبازده اظهار داشت: در طول ۴۰ سال گذشته ملت ما و ملت‌های دیگر منطقه و حتی مناطق دوردست شاهد پیروزی‌ها و فتوحات بزرگی به برکت انقلاب اسلامی بوده‌اند. جعفری افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف بسیار زیاد است و فقط منحصر به موضوع امنیت و دفاع نیست. وی گفت: بنا بر آمار و ارقام مراکز آمار جهانی، رشد و پیشرفت در ایران اسلامی پرشتاب و کم‌نظیر بوده است. فرمانده سپاه تصریح کرد: رمز پیروزی و بقای انقلاب اسلامی همین فتح‌الفتوح اصلی انقلاب یعنی جذب دل جوانان مومن و انقلابی به این مسیر الهی است.
** جوان ۹۷/۱۱/۱۴
*  توافق با امریکا ارزش جوهر مصرف کردن هم ندارد
محمد جواد ظریف در واکنش به خروج امریکا از پیمان هسته‌ای میان‌برد، گفت: این اقدامات نشان می‌دهد، توافق‌هایی که با امریکا امضا می‌شود، حتی به اندازه جوهر مورد استفاده برای نگارش آن توافق هم ارزش ندارد. «محمدجواد ظریف» در توئیتر نوشت: یک خروج دیگر دولت ترامپ از تعهد‌های خود؛ این بار معاهده منع موشک‌های میان‌برد اتمی با روسیه. وزیر خارجه تصریح کرد: مشکل فقط برجام و ایران نیست؛ به نظر می‌رسد این جماعت نسبت به هرچه امضای امریکا زیر آن باشد آلرژی دارد. ظریف نتیجه‌گیری کرد: هر توافقی با دولت امریکا ارزش صرف جوهرش را ندارد، حتی اگر معاهده‌ای باشد که کنگره آن را تصویب کرده است.
*  رایزنی لاورنتیف با تهران در آستانه «آستانه»
الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه با حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه گفتگو کرد. این دیدار در آستانه نشست سه‌جانبه رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه (سه کشور ضامن روند آستانه) درباره سوریه که قرار است ۲۵ بهمن (۱۴ فوریه) در شهر ساحلی سوچی برگزار شود، انجام شده است.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۱/۱۴
*  ثبت شرکت اینستکس قدم امیدوارکننده‌ای است
رئیس سازمان انرژی اتمی ثبت اینس تکس از سوی کشورهای اروپایی را امیدوار کننده خواند و گفت: انتظار داریم اروپایی‌ها قدم‌های نهایی را با شتاب بیشتری بردارند. علی اکبر صالحی درباره سازوکار مالی اروپا گفت: اروپایی‌ها در بعد اقتصادی قدم امیدوار کننده‌ای برداشتند، امیدواریم در همین مسیر با سرعت و شتاب بیشتر حرکت کنند.
وی افزود: سازمان انرژی اتمی همواره آماده است و چنانچه طرف مقابل در چارچوب تعهدات برجامی عمل نکند، تصمیمات مقتضی را در زمان خود خواهیم گرفت.
*  قاطعانه به برجام پایبند خواهیم ماند
وزارت امور خارجه انگلیس در حساب توئیتری خود نوشته است لندن قاطعانه تا زمانیکه ایران به برجام پایبند باشد به این توافق متعهد خواهد ماند.
وزارت امور خارجه انگلیس در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشته است که این کشور “قاطعانه به تعهد خود به توافق تاریخی هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران [برجام]” پایبند خواهد ماند و این تعهد “تا زمانی که ایران به اجرای آن ادامه دهد” ادامه می‌یابد.
** رسالت ۹۷/۱۱/۱۴
*  موشک‌های ساحل به دریا، هوا به زمین و زمین به زمین کروز در راه است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موشک‌های ساحل به دریا، هوا به زمین و زمین به زمین کروز در راه است. سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، در مراسم رونمایی از موشک کروز زمینی هویزه گفت: چند سالی است که در حوزه موشک‌های کروز، کارمان آغاز شده است. خب، در این بخش یک مانع اساسی در حوزه موتور‌های جت و پیشران داشتیم که خوشبختانه آن‌هم در سال‌های اخیر به نتیجه رسیده و محصول شده است. طبیعتا شاهد این نوع موشک‌ها چه ساحل به دریا، چه هوا به زمین و چه زمین به زمین کروز خواهیم بود.
*  شروط INSTEX نقض برجام است
قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از ساز و کار جدید مالی اروپا برای مراودات اقتصادی با ایران گفت: شروطی که اروپا ضمن عقد INSTEX مطرح کرده است نقض برجام و استقلال ملی ایران است.وی با بیان اینکه اروپا و آمریکا طبق برجام موظف بودند دسترسی ایران به تجارت جهانی را تسهیل کنند و هدف اصلی ایران از حضور در مذاکرات برجام حل برخی محدودیت‌های اقتصادی بود، گفت: INSTEX در واقع تحقیر ملت ایران است و مشخص نیست دولت تا چه زمانی می خواهد این تحقیر را ادامه دهد. این سازوکار ضعیف مشکلات دسترسی ایران به تجارت جهانی را حل نمی کند.عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: غربی‌ها در قبال ایران شرطی شده اند. نقاط ضعف برجام و همچنین دفاع ضعیف دولت از برجام موجب شده است غرب و آمریکا با استفاده از این ابزار بر دولت ضعیف فشار وارد کند.
** مردم سالاری ۹۷/۱۱/۱۴
*  اروپا نباید FATF را با اینستکس مرتبط کند
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «اثر سازوکار مالی اینستکس بیشتر سیاسی است»، گفت: سازوکار جدید مالی اروپا برای ایران انزوای بیشتر آمریکا را به دنبال خواهد داشت.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه توضیح داد: اروپایی‌ها برای آنکه اینستکس را توجیه سیاسی کنند آن را فقط به گذشته ربط داده‌اند حال این‌که این موضوع با آینده هم ارتباط دارد. این‌که FATF و مسائل دیگری را با اینستکس مرتبط کنند درست نیست، اروپایی‌ها هنوز در برجام گام عملی برنداشتند، بنابراین نباید انتظار داشته باشند که ایران درباره FATF به خاطر اروپا گام بردارد.
*  استقبال پکن از راه‌اندازی کانال مالی اروپا با ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: پکن از تلاش کشورهای اروپایی برای ایجاد سیستم مالی جدید با ایران موسوم به «اینستکس» و حفظ توافق هسته‌ای تهران حمایت می‌کند.
«گنگ شوانگ» راه اندازی این کانال را بیانگر عزم و اراده اتحادیه اروپا برای مقابله با یک جانبه گرایی و حمایت از چند جانبه‌گرایی دانست.
او با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه همکاری‌های اقتصادی و تجاری جامعه بین‌الملل و ایران را ترویج می‌کند افزود: چین قاطعانه از اتحادیه اروپا و ایران برای ادامه همکاری حمایت می‌کند و به عنوان طرف سوم این سامانه، مکانیسم را در اسرع وقت ارتقاء می‌دهد.
** آرمان ۹۷/۱۱/۱۴
*  درخواست مجوز ATR از آمریکا برای تحویل هواپیما به ایران
مدیرعامل هواپیمایی‌جمهوری‌اسلامی‌ایران از درخواست کمپانی ATR به وزارت خزانه‌داری آمریکا برای صدور مجوز اوفک جهت تحویل هواپیماهای باقیمانده به ایران‌ایر خبر داد و گفت: در کنار کانال مالی ویژه ایران و اتحادیه اروپا، ایران‌ایر نیز با همین کشورها کانال مالی ویژه حمل‌ونقل هوایی راه‌اندازی کرده است. فرزانه شرفبافی درباره اثرگذاری سیستم مالی جدید، موسوم به اینستکس اظهار کرد: نتیجه ایجاد کانال مالی ویژه حمل‌ونقل هوایی ایران و اتحادیه اروپا با سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس، افزایش پروازهای بین‌المللی هما، امکان ورود و خرید هواپیمای جدید و امکان خرید قطعات هواپیما خواهد بود.
*  ۸۰ درصد از درآمدهای مالیاتی کشور وصول شد
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در اجلاس سراسری مالیاتی گفت: از ۱۲۰۰ پرونده بزرگ مالیاتی ۸۰ درصد درآمد مالیاتی کشور وصول می‌شود. سیدکامل تقوی‌نژاد در اجلاس سراسری مالیاتی افزود: مهم‌ترین مطالبه من از همکاران سازمان این است که در دو ماه باقیمانده سال باید تلاشتان را مضاعف کنید. رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه وصول معوقات و مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید از دیگر برنامه‌های جدی ما در ماه‌های باقیمانده سال است، اظهار کرد: تنها در حوزه کارت بازرگانی حدود هشت هزار میلیارد تومان معوقات داریم که با جرایم آن به حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود که تمرکز بر این بدهی‌ها، بسیارضروری است.
** آفرینش ۹۷/۱۱/۱۴
*  نگران برنامه آمریکا برای ساخت سلاح هسته‌ای خفیف هستیم
وزیر امور خارجه روسیه از ساخت سلاح هسته‌ای با شدت کم در آمریکا و استفاده از آن در موشک‌های کوتاه و میان برد ابراز نگرانی کرد.
سرگئی لاوروف روز شنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و سرگئی شایگو وزیر دفاع این کشور که در راستای اعلام تعلیق پیمان موشکی از سوی روسیه همزمان با آمریکا برگزار شده بود، این مطلب را بیان کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: در سند توانمندی هسته‌ای آمریکا بر ساخت مهمات هسته‌ای با قدرت پایین تاکید شده است که می‌توان آنها را در موشک‌های میانبرد بکار گرفت.
** قدس ۹۷/۱۱/۱۴
*  مغایرت‌های میان مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان باید کاهش یابد
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید مغایرت‌های میان مصوبات مجلس و شورای نگهبان کاهش داد، گفت: در تمام ابعاد باید به برنامه‌های علمی توجه داشت و در نهادهای سیاسی همچون مجلس و قوه قضائیه از سیاستگذاری‌های کلی بهره برد. وی افزود: عده زیادی به مجمع نقد داشتند و عده‌ای گفتند که مجمع می‌خواهد وارد بحث قانونگذاری شود؛ اما به دنبال مجلس سنا شدن در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیستیم و کارمان بررسی جوانب علمی کار است.
*  عصبانیت آمانو از سنگ‌اندازی‌های رژیم صهیونیستی در روند برجام
منابع مطلع، از عصبانیت و ناراحتی شدید «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای صدمه زدن به برجام و مداخله در امور آژانس مرتبط با توافق هسته‌ای ایران خبر می‌دهند.
بلومبرگ به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد که پخش خبری جعلی در روز سه‌شنبه ۹ بهمن از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مبتنی بر خروج ایران از برجام، انتقاد شدیداللحن آمانو را در پی داشت. آمانو در نشستی خصوصی در وین گفت: استقلال آژانس نباید تضعیف شود. اگر اقداماتی برای به‌دست گرفتن کنترل بخش‌های آژانس هرچند هم کوچک انجام شود یا فشارهایی به آن در امور راستی آزمایی هسته‌ای وارد آید، مخرب و بسیار زیان‌بار خواهد بود.
** خراسان ۹۷/۱۱/۱۴
*  تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزیر نیرو شد
شهردار سابق مشهد معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا شد. تقی زاده خامسی که حدود دو ماه قبل به دلیل بازنشستگی از سمت شهرداری مشهد کنار رفت، با حکم رضا اردکانیان، معاون وزیر نیرو شد تا گامی اساسی برای اصلاح ساختار بخش آب وزارت نیرو برداشته شود و شرکت‌های مادر تخصصی مثل آبفای کشور و شرکت مدیریت منابع آب ایران را به معاونت تبدیل کند.
** اعتماد ۹۷/۱۱/۱۴
*  نرخ بنزین به تصمیم مجلس بستگی دارد
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه امسال بنزین گران نمی‌شود، گفت: قیمت بنزین برای سال ۹۸ به تصمیم‌گیری مجلس در خصوص لایحه بودجه مرتبط است. محمود واعظی با بیان اینکه بحث قیمت بنزین با کمک‌هایی که دولت به روش‌های مختلف به مردم انجام می‌دهد، ارتباط دارد، ادامه داد: بحث قیمت بنزین در حال حاضر در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس در حال بررسی است و دولت منتظر جمع‌بندی مجلس در این زمینه است و پس از آن نسبت به تعیین نرخ بنزین اقدام خواهد کرد.
** شهروند ۹۷/۱۱/۱۴
*  رویارویی موشکی واشنگتن و مسکو
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در واکنش به تصمیم آمریکا گفته که این کشور نیز از پیمان کنترل موشک‌های هسته‌ای میانبرد خارج می‌شود. پوتین در نشستی با وزرای خارجه و دفاع روسیه گفت: آمریکا اعلام کرده است که مشارکتش را در پیمان کنترل موشکهای هسته‌ای میانبرد به حال تعلیق درمی‌آورد، ما هم متقابلا همین کار را می‌کنیم.
رئیس جمهوری روسیه همچنین با بیان این موضوع که نمی‌خواهد رقابتی تسلیحاتی را آغاز کند، افزود که این کشور کار بر روی نوع جدیدی موشک مافوق صوت میانبرد با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آغاز کرده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
کمک به فقرا برنامه جهانی اسلام است
رسا/ حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق خود با بیان اینکه کمک به فقرا برنامه جهانی اسلام است، گفت: شکر نعمت این است که انسان نعمت را در جای خود مصرف کند و به داد دیگران برسد.عضو جامعه مدرسین درادامه افزود: کمک به فقرا جزء برنامه‌های بین‌المللی اسلام است و اختصاصی به مسلمان‌ها ندارد. در قیامت وقتی از عده‌ای سؤال می‌کنند که چطور به جهنم افتادید؟ اینها چند دلیل ذکر می‌کنند، یکی از آنها این است که می‌گویند ﴿لَمْ نَکُ نُطْعِمُ الْمِسْکینَ﴾؛ ما به فقرا کمک نمی‌کردیم. ببینید در قیامت می‌گویند حالا کافر بودی باش، ولی کمک به فقیر وظیفه هر انسانی است.
وظیفه امروز ما حفظ امانت شهدا است
رسا/آیت الله نمازی با تبریک فرا رسیدن دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران را حاصل خون هزاران شهید و امانت شهدا دانست و افزود: وظیفه امروز همه ما حفظ امانت شهدا است و باید مراقب بود از هرآنچه که سبب تضعیف نظام و انقلاب و ولایت است پرهیز شود.عضو جامعه مدرسین درادامه تاکیدکرد: اراده خداوند در این است که انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و هیچ قدرتی هم در برابر اراده خداوند تاب مقاومت و مقابله ندارد و این انقلاب به آرامی در حال نزدیک شدن به ظهور امام زمان (عج) است.
مراقب باشیم تبلیغات دشمن و مشکلات ما را از مسیر حق انقلاب سست و ناامید نکند
رسا/آیت الله شب زنده دار  با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: با اخلاص، جانفشانی ها، عمل به وظایف و وفاداری مردم و روحانیت خداوند متعال نعمت انقلاب و حکومت اسلامی را که آرزوی شیعه بود عطا فرمود که باید شکرانه آن را به جا بیاوریم.عضو جامعه مدرسین درادامه با بیان این که دشمنان از اسلام و انقلاب ضربه های بسیاری خورده اند، ابراز داشت: صیانت از انقلاب واجب تعینی برای همه افراد جامعه در هر منصب و جایگاهی است و برای رسیدن به آرمان های انقلاب باید فعال باشیم. عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه مشکلات نباید سبب یأس جامعه از انقلاب شود،گفت: مراقب باشیم تبلیغات دشمن و مشکلات ما را از مسیر حق انقلاب سست نکند.
انقلاب اسلامی تئوری های پایان دین در جامعه را جمع کرد
حوزه/ آیت الله اعرافی، در مراسم جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه مبارکه فجر گفت: آنان که در علوم احتماعی و سیاسی و تئوری غرب مطالعه دارند، یک اصل را می بینند علوم فلسفی و اجتماعی غرب در قبل از انقلاب پدید آمد و تئوری همه آنان این بود که دوران دین به پایان رسیده و بشر باید با علم منهای دین زندگی خود را سامان دهد اما انقلاب اسلامی تئوری های بسیاری را در دنیا نابود کرد.عضو جامعه مدرسین ابراز کرد: انقلاب اسلامی خط بطلان بر افکاری کشید که عصر دین را پایان یافته می دانستند.
راز بقای انقلاب، استقامت و تدبیر دقیق مسئولین برای حل مشکلات است
شفقنا /آیت الله فاضل لنکرانی در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه آزادی، استقلال و دخالت مردم در حاکمیت از برکات اسلام و انقلاب است گفت: راز بقای انقلاب، استقامت و تدبیر دقیق مسؤلین برای حل مشکلات است.عضو جامعه مدرسین  با اشاره به ثمرات حاکمیت دین درایران بعداز انقلاب تصریح کرد: امروز دشمن بدنبال ناامید کردن مردم است.وی با اشاره به اینکه مشکلات را کسی انکار نمی کند گفت: بسیاری مشکلات امروز عوامل داخلی دارد، تحریم و دشمنی وجود دارد ولی عمده مشکلات از داخل است و بی توجهی ها، بی سلیقه گی ها، بی اعتمادی ها و افترا زدن ها مشکل ساز است.
کسی توانایی مقابله با موشک «هویزه» را ندارد
باشگاه خبرنگاران / وب‌سایت امنیتی «دبکا فایل» رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به ویژگی‌های رادارگریزی موشک‌های کروز، نوشت: ایران به سلاح جدید قدرتمندی مجهز شده است.این رسانه درادامه با اشاره به آزمایش موفقیت‌آمیز موشک «هویزه»، تأکید کرد برخلاف برآورد اشتباه کارشناسان غربی، نه آمریکا و نه اسرائیل ظرفیت و توانایی مقابله با موشک کروز جدید ایران را ندارند.
بین ۵ تا ۷ هزار شرکت آلمانی خواهان داد و ستد با ایران هستند
ایرنا / «میشائیل توکوس» عضو ارشد اتاق بازرگانی آلمان و ایران ، با ابراز خوش بینی در مورد کارآیی کانال مالی ویژه اروپا با ایران، هراس افکنی طرف آمریکایی در مورد شکست این ساز و کار را بیهوده دانست.وی راه اندازی کانال مالی موسوم به اینستکس را امیدوار کننده خواند و گفت این دیدگاه که مبادلات با ایران متوقف خواهد شد، اشتباه است.وی افزود: برآورد ما این است که بین ۵ هزار تا ۷ هزار شرکت متوسط و کوچک آلمانی همچنان خواهان ادامه تجارت با ایران هستند.
به اقتضای شرایط و بر اساس تغییر رفتار بازیگران، راهبرد دفاعی ایران تغییر می کند
باشگاه خبرنگاران /جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه کشور ما دارای یک راهبرد دفاعی کاملا مستقل است، گفت: قلب این راهبرد دفاعی ایجاد بازدارندگی در برابر دشمنان بزرگ است . سردار سلامی یادآور شد: ما امروزه خوشبختانه در توسعه قدرت موشکی با هیچ مانع فناورانه‌ای مواجه نیستیم و راهبرد دفاعی کشور ما موضوع ثابتی نیست، و به اقتضای شرایط و بر اساس تغییر رفتار بازیگران، تغییر می کند. وی تصریح کرد: به همه سفارش می‌کنیم در موضوع قدرت موشکی که یکی از ارکان توانمندی بازدارندگی ما به حساب می‌آید، هیچ کس با ما مذاکره ای، توصیه و درخواستی نداشته باشد و ما را وادار به تغییر در معادلات بازدارندگی نکنند.
محموله جدید سلاح های آمریکایی وارد سوریه شد
مهر/مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که یک محموله بزرگ سلاح و تجهیزات نظامی آمریکایی از کردستان عراق وارد شمال شرق سوریه شد. این محموله شامل ۶۰ کامیون حامل سلاح، مهمات و تجهیزات پشتیبانی است که وارد استان حسکه سوریه شده است. با ورود این ۶۰ کامیون، شمار کامیون های حامل سلاح های آمریکایی که در ۴۸ ساعت گذشته وارد خاک سوریه شده است به ۱۳۰ کامیون افزایش یافت. همچنین یک منبع نظامی، اعلام کرد که ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا راس ساعت ۱۱:۳۰ شنبه‌شب یک پایگاه محل استقرار توپخانه ارتش سوریه در منطقه «السکریه» در غرب البوکمال را بمباران کرد که به مجروح شدن دو نظامی منجر شد.
جلیقه‌زردها پرچم اتحادیه‌اروپا را آتش زدند
مهر/در دوازدهمین هفته پیاپی از اعتراضات مردمیِ فرانسه، جلیقه‌زردها در پاریس پرچم اتحادیه‌اروپا را آتش زدند.در حالیکه جنبش اعتراضی به اوضاع اقتصادی فرانسه و سیاست‌ های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور موسوم به جلیقه زردها در دوازدهمین شنبه سیاه به برگزاری تجمعات خود ادامه داده اند، رسانه های خبری از درگیری میان معترضان با پلیس در شهر پاریس پایتخت این کشور خبر می دهند.بر اساس اعلام این رسانه، با گسترش اعتراضات مردم در پایتخت، دست کم تا کنون ۱۶ نفر از آن ها توسط پلیس بازداشت شده اند.
سفر شیخ عیسی قاسم به مشهد مقدس
فارس/ رهبر شیعیان بحرین وارد مشهد شد. شیخ عیسی قاسم، در سال ۲۰۱۷ از طرف دادگاه بحرین به یک سال حبس و مصادره تمام اموال محکوم شد.نیروهای بحرینی، در ۲۳ مه ۲۰۱۷ با ورود به خانه وی، او را بازداشت کردند، ۲ نفر از شیعیان را به شهادت رساندند و ۱۰۰ نفر را زخمی کردند.
ایران مطابق برجام عمل کرده است
تسنیم/ ارنست مونیز، وزیر پیشین انرژی آمریکا وعضوتیم مذاکره کنند آمریکا در برجام درباره پایبندی ایران به چارچوب‌های مورد نظر برجام گفته «تحقیقات دانشمندان ایرانی چیزی خارج از توافق برجام نیست بلکه بر اساس موارد تعیین شده و مورد توافق است. شواهد قطعی داریم که ایران مطابق برجام عمل کرده است.»دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با ادعای اینکه ایران به برجام پایدار نبوده از برجام خارج شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *