خبرروز ۱۳۹۷/۱۱/۰۹

  • آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: سیره علمی و عملی امام رضا(ع) به جهانیان معرفی شود
  • آیت الله‌العظمی نوری همدانی: دشمن آرزوی بازگشت به ایران را به گور می‌برد
  • آیت الله حسینی بوشهری: درآمد و عواید موقوفات براساس نیت واقفان هزینه شود
  • جانشین فرمانده کل سپاه: اسرائیل شرارت جدیدی آغاز کند سرزمین‌های اشغالی بازپس گرفته می‌شود
  • سخنگوی سازمان انرژی اتمی: ۳۰ تن اورانیوم چهارشنبه به اصفهان منتقل می‌شود
  • معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: ایران رتبه نخست علمی و فناوری در منطقه را دارد

 

** جام جم ۹۷/۱۱/۹
*  اسرائیل شرارت جدیدی آغاز کند سرزمین‌های اشغالی بازپس گرفته می‌شود
 جانشین فرمانده‌کل سپاه گفت: اعلام می‌کنیم اسرائیل اگر کاری انجام دهد که جنگ جدیدی انجام شود، مسلما این جنگ همان جنگی است که محو آنها را در پی خواهد داشت و سرزمین‌های اشغالی بازپس گرفته خواهد شد. سردار حسین سلامی در پاسخ به سوالی درباره حمله رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت در سوریه اظهار کرد: راهبرد ما محو اسرائیل از جغرافیای سیاسی جهان است و به نظر می‌رسد با شرارت‌هایی که اسرائیل دارد انجام می‌دهد خودش را به این واقعیت نزدیک می‌کند.  سردار سلامی تاکید کرد: در صورت تداوم شرارت‌ها حتی اسرائیلی‌ها در فلسطین گورستانی برای دفن جنازه‌های خود نخواهند داشت.
** همشهری ۹۷/۱۱/۹
*  معاون اول در دمشق
معاون اول رئیس جمهور به منظور دیدار و رایزنی با مقامات بلند‌پایه سوریه، روز دوشنبه سفر دو روزه خود را به این کشور آغاز کرد. قرار است در جریان این سفر توافقنامه همکاری اقتصادی ایران و سوریه به امضای مقامات دو کشور برسد. اسحاق جهانگیری قرار است در جریان این سفر با بشاراسد رئیس جمهور، عماد خمیس نخست وزیر و دیگر مقامات سوری دیدار و در خصوص راهکارهای توسعه تعاملات دوجانبه و شتاب بخشیدن به روند همکاری‌های تهران – دمشق در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مذاکره کند.
** کیهان ۹۷/۱۱/۹
*  دفتر رئیس‌جمهور به جای پذیرش و اصلاح ‌اشتباه فرافکنی می‌کند
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی از فرافکنی دفتر رئیس‌جمهور در پی اظهارات وی درباره حجاب و فضای مجازی انتقاد کرد.
پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی همچنین در ادامه توضیحات کوتاه، فیلم‌هایی از سخنرانی رئیس‌جمهور و اظهارات وی درباره فضای مجازی و حجاب منتشر کرد.
در اطلاعیه پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر این مرجع تقلید آمده است: پس از سخنرانی مشکل دار ریاست جمهوری و موضع گیری صریح آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، متأسفانه دفتر ریاست جمهوری به جای عذر خواهی و اصلاح ‌اشتباه، دست به فرافکنی زده و اظهارات ‌اشتباه دیگری داشته است. با توجه به سؤالات مکرر مخاطبان در مورد سخنان رئیس‌جمهور، موضع معظم‌له و بیانیه دفتر ریاست جمهوری، علیرغم میل باطنی ناچار به انتشار بخش‌هایی از سخنان رئیس‌جمهور شدیم. امیدواریم خداوند متعال عاقبت همه را ختم به خیر بفرماید.
*  نصرالله اگر تجهیزات ما را داشت ۳ روزه اسرائیل را تسخیر می‌کرد
سخنان سه ساعته سید حسن نصرالله با شبکه المیادین با واکنش‌های بسیارگسترده‌ای مواجه شد.
نتانیاهو پس از شنیدن اظهارات سید مقاومت، در گفت وگو با کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به قدرت جنبش حزب‌الله لبنان، گفت: «یقین دارم که اتاق عملیات حزب‌الله نه در زمین بلکه در آسمان است»(!) یک مقام نظامی صهیونیست هم اینگونه به صحبت‌های نصرالله واکنش نشان داد: «اگر نصرالله تسلیحات ما را داشت، سه روزه اسرائیل را ‌اشغال کرده بود و اگر ما سید حسن نصرالله را داشتیم سه ساعته کل جهان را گرفته بودیم.»
** شرق ۹۷/۱۱/۹
*  با شکل دادن FATF می‌خواهند قدرت علمی هسته‌ای ما را کاهش دهند
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در همایش ملی معماری دفاعی امنیتی نظام اسلامی در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ با بیان اینکه امروز وزارت خزانه‌داری آمریکا با ۷۰۰ نفر نیرو تبدیل به یک دستگاه اطلاعاتی شده است» خاطرنشان کرد: امروز دیگر تمام فعالیت‌های دشمن رنگ و بوی امنیتی دارد. در همین موضوع FATF شاهد هستیم که آنها در پوشش یک سازمان مبارزه با پولشویی، یک جریان شکل دهنده امنیتی را بوجود آورده اند و در حقیقت FATF یک سازمان اقتصادی نیست، بلکه یک نظام امنیتی مستقل از سازمان ملل است که ظاهر آن مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریست است که در آن دیگر روسیه و چین حق وتو ندارند، بلکه جزئی از آن شده‌اند؛ آن‌ها با شکل دادن FATF می‌خواهند قدرت علمی هسته‌ای ما را کاهش دهند.
*  احتمال کاندیداتوری مجدد هیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی ظاهراً هنوز کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ میلادی را رد نکرده است.
جف زلنی خبرنگار سی ان ان در کاخ سفید گفت: هیلاری کلینتون به تازگی به مردم گفته که احتمال کاندیداتوریش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ میلادی هنوز پابرجا است.
** ایران ۹۷/۱۱/۹
*  چرا افتخارات ملی را ترکمانچای می‌نامند
محمدجواد ظریف دیروز برای پاسخ به سؤال نمایندگان مجلس راهی بهارستان شد. وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤال علی ادیانی با بیان این که برجام توانست امریکا را در دنیا منزوی کند گفت: چرا افتخارات ملی را با نام ترکمانچای می‌نامید؟ علی ادیانی در جریان سؤال خود با مقایسه توافقنامه برجام با قرارداد ترکمانچای گفته بود: «این الاغ برجامی که تحویل ما دادند چموش است و لگد می‌زند. نه بار می‌برد و نه سواری می‌دهد. این هدف ملت و دولت‌های متعدد ما نبود.»
نهایتاً پس از طرح سؤال نماینده قائمشهر و توضیحات وزیر امور خارجه نمایندگان با ۱۰۲ رأی موافق، ۷۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۱/۹
*  قیمت حامل‌های انرژی در سال ۹۸ افزایش نمی‌یابد
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بنابر تبصره ۱۴، در سال ۹۸ هیچ تغییری در قیمت و نحوه توزیع حامل‌های انرژی صورت نخواهد گرفت.
محمد مهدی مفتح افزود: کمیسیون تلفیق مصوب کرد که قیمت حامل‌های انرژی اعم از بنزین، نفت و گاز و… نه در قیمت و نه در نحوه توزیع هیچ تغییری نسبت به سال ۹۷ نداشته باشد.
*  همدلی کلیدواژه رفع مشکلات است
وزیر اطلاعات از همدلی به عنوان کلیدواژه حل مشکلات کشور یاد کرد و گفت: امیدواریم با همدلی و همراهی همه مسئولان، شاهد رفع مشکلات مردم به ویژه در استان فارس باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی در نخستین روز سفر به استان فارس در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز افزود: استان فارس در گذشته چوب اختلاف را خورده است. وی اظهار داشت: امروز شاهد همگرایی خوبی در استان فارس هستیم، در گذشته چنین همراهی و همکاری را شاهد نبوده‌ایم.
** وطن امروز ۹۷/۱۱/۹
*  حکم حبس ابد شیخ سلمان قطعی شد
دادگاه تجدیدنظر رژیم آل‌خلیفه حکم حبس ابد شیخ علی سلمان، دبیرکل بزرگ‌ترین جمعیت سیاسی معارض بحرین را تأیید کرد. رژیم بحرین شیخ سلمان را به جاسوسی برای قطر در جریان مشارکت در مذاکرات مربوط به حل بحران این کشور در چارچوب راهکار سیاسی قطر و آمریکا متهم کرده است.
*  دعوت از سوریه برای کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس عربی
اردن از رئیس پارلمان سوریه برای حضور در کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس عربی دعوت به عمل آورد. «عاطف الطراونه» رئیس پارلمان اردن گفت: اردن از «حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه برای حضور در کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس عربی که مارس آینده در امان برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آورده است. الطراونه بر اهمیت هماهنگی و همکاری بین اردن و سوریه، بویژه در مسائل پارلمانی تاکید کرد.
** جوان ۹۷/۱۱/۹
*  ضعیف‌ترین ملت‌ها هم دیگر از تهدید آمریکایی‌ها نمی‌ترسند
معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ضعیف ترین ملتها هم دیگر از تهدید آمریکایی‌ها نمی‌ترسند، گفت: انقلاب اسلامی حقایق را برای ملت‌های دنیا آشکار کرد.
سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه، در سیزدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال سپاه که در دانشگاه افسری امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند اراده را برای اداره جامعه به انسانها داده است ولی در جوامع امروزی چنین چیزی نمی‌بینیم. وقتی یک ملت می‌ترسد، قدرت را به یک زورگو واگذار می‌کند و این در طول تاریخ اتفاق افتاده است. وی ادامه داد: امام خمینی(ره) قرن حاضر را قرن قلب اراده ملت‌ها دانستند و انقلاب اسلامی آمد تا سلطه گری را تمام کند.
*  ۳۰ تن اورانیوم چهارشنبه به اصفهان منتقل می‌شود
سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: ۳۰ تن اورانیوم محصول کارخانه اردکان یزد روز چهارشنبه هفته جاری به تاسیسات اصفهان منتقل می‌شود.
علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هفته گذشته در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که ۳۰ تن کیک اورانیوم را به اصفهان منتقل می‌کنیم. بهروز کمالوندی در همین رابطه گفت که کار انتقال ۳۰ تن اورانیوم با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی انجام می‌شود.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۱/۹
*  دستگیری اخلالگران سازمان یافته
سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان آذربایجان شرقی با مجموعه اقدامات اطلاعاتی پیچیده و فنی، شبکه سازمان یافته اخلال در نظام تولیدی کشور در حوزه صنعت پلاستیک را شناسایی و متلاشی کردند.
فروش ۱۴۶ هزار تن مواد اولیه پتروشیمی به ارزش ۵۸۰۰ میلیارد ریال به دلالان بخشی از فعالیت ۳ ساله شبکه اخلال در صنعت پلاستیک بوده است.
وزارت اطلاعات در این زمینه ۲ متهم اصلی را به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور دستگیر و با حکم قضایی بازداشت کرد و ۷ نفر نیز احضار شدند.
*   SPVبا وجود مخالفت‌های آمریکا اجرایی می‌شود
وزیر اقتصاد فرانسه از اجرایی شدن ساز و کار ویژه پرداخت اروپا و ایران با هدف مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران ظرف روزهای آینده خبر داد.
«برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه در گفت‌وگو با رادیو اینتر فرانسه اظهار کرد: فرانسه، انگلستان و آلمان ظرف چند روز آینده یک ساز و کار مالی مستقل را راه‌اندازی خواهند کرد. این توافق برای اجرایی شدن این ساز و کار ظرف چند روز آینده امضا می‌شود تا از این طریق بتوانیم با ساز و کار مستقل مالی با ایران تجارت کنیم، حتی اگر ایالات متحده مخالف این اتفاق باشد و نخواهد که ما این ساز و کار را اجرایی کنیم.
** رسالت ۹۷/۱۱/۹
*  مقابله با جنگ نرم از مأموریت‌های سپاه‌ است
معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: مقابله با جنگ نرم از ماموریت‌های سپاه‌ است. سردار علی فدوی در سیزدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال سپاه گفت: از ابتدای انقلاب به سپاه به عنوان مجموعه فرهنگی نگریسته می‌شد و برخی امور فرهنگی و تبلیغی دست سپاه بود.وی با بیان اینکه سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی است و یکی از وجه‌های آن پاسداری از انقلاب در برابر تهدید سخت، یعنی جنگ است و سایر وجوه جدای از این وجه نیست تصریح کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند ماموریت سپاه فقط مقابله با جنگ سخت است ولی یکی از وجه‌های سپاه پرداختن به مسائل فرهنگی است. فدوی ادامه‌ داد: مقابله با جنگ نرم یکی از ماموریت‌های ماست و همانطور که در جنگ سخت، پاسداران و بسیجیان مدال افتخار دارند، در موضوع جنگ نرم نیز باید موفق باشیم.
*  با قاچاق کالاهای اساسی به اشد وجه برخورد قانونی شود
رئیس قوه قضائیه به دادستان‌های سراسر کشور دستور داد که باقاچاق کالاهای اساسی از جمله قاچاق دام به اشد وجه برخورد قانونی کنند و اجازه ندهند برخی افراد در این برهه دشوار به دنبال سودجویی باشند. آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی با اشاره به بروز مشکلاتی در تامین برخی کالاها از جمله برخی افزایش قیمت ها، تصریح کرد: واقعا دولت و سایر دستگاه‌ها باید توجه داشته باشند که این وضع، زیبنده مردم ما نیست. درست است که تحریم هستیم و دشمن فشار بی سابقه ای را وارد می کند اما مسئولان نیز باید کار جهادی کنند و رفع مشکلات امروز مردم را جهاد فی سبیل الله بدانند.
** مردم سالاری ۹۷/۱۱/۹
*  دیدار عراقچی و آمانو در اتریش
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه به منظور انجام مشورت‌های سیاسی با مقامات سه کشور اروپایی عازم اتریش شد. وی علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با همتایان خود و «یوکیا آمانو»، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، با وزرای امور خارجه و دیگر مقامات سه کشور مزبور نیز دیدار و پیرامون موضوعات روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر خواهد داشت. عراقچی بعد از اتریش به اسلواکی و بلغارستان می‌رود.
*  چهاردهمین نشست کنسولی ایران و ترکمنستان
چهاردهمین نشست مشترک کنسولی، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان به منظور تسهیل درهمکاریهای مرزی و به ریاست معاونان وزارت امور خارجه دو کشور برگزار شد. این نشست به ریاست «حسین پناهی آذر» معاون مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه و «وفا حاجی اف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان در تهران برگزار شد و دو طرف ضمن تاکید بر اجرای توافقات نشست قبل، در خصوص موضوعاتی از قبیل تسهیل صدور روادید، تابعیت، حقوق زندانیان، اسناد قضایی، همکاری‌های پلیس، مسائل مرزی و گمرکی تبادل نظر کردند.
** آرمان ۹۷/۱۱/۹
*  در مقابل کشف حجاب کوتاه نمی‌آییم
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص موضع پلیس در مواجهه با کشف حجاب گفت: شک نکنید پلیس هرگز مرعوب شانتاژ‌ها و جوسازی‌ها نشده و در برخورد با این‌گونه مسائل کوتاه نمی‌آید. سردار حسین رحیمی درباره موضع پلیس در مقابل کشف حجاب، اظهار داشت: بی‌حجابی هنجارشکنی است و برخورد با افرادی که شئونات اخلاقی، اسلامی و عرف جامعه ما را رعایت نمی‌کنند، از اولویت‌های اساسی پلیس پایتخت است.
*  نمکی به عنوان وزیر بهداشت معرفی شد
یک عضو هیات رئیسه مجلس از معرفی سعید نمکی به عنوان وزیر بهداشت خبر داد. علی اصغر یوسف نژاد در جلسه علنی نامه معرفی سعید نمکی را به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت از سوی دولت را به شرح زیر قرائت کرد: جناب آقای علی لاریجانی رئیس مجلس- در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی، سعید نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت برای رأی اعتماد معرفی می‌شود. مشخصات، سوابق و برنامه‌های ایشان نیز ارسال شده است.» علی لاریجانی رئیس مجلس در این باره گفت: بیوگرافی و برنامه‌های آقای نمکی در بین نمایندگان تکثیر شود تا ایشان هفته آینده برای رأی اعتماد به مجلس بیاید.
** آفرینش ۹۷/۱۱/۹
*  هشدار آمریکا به اروپا درباره همکاری مالی با ایران
دولت آمریکا به اتحادیه اروپا هشدار دارد که واشنگتن تلاش‌های آنها را برای تأسیس یک کانال پرداخت مالی جایگزین، برای تسهیل تجارت با ایران زیر نظر دارد.واشنگتن تأکید کرد که اتحادیه اروپا نباید با ایجاد سازوکار جدید پرداخت مالی از تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا علیه ایران سرباز زند. کاخ سفید به صراحت به اروپایی‌ها اخطار داد که اگر بخواهند تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور بزنند، با جریمه‌های سختی مواجه خواهند شد. کاخ سفید اعلام کرد که اتحادیه اروپا به‌طور ناخودآگاه در مسیر ایجاد سازوکار جدید مالی برای تسهیل تجارت و دور زدن تحریم‌ها علیه ایران گام برداشته است که اگر این موضوع عملیاتی شود، می‌تواند باعث ایجاد خصومت بیشتر در روابط آمریکا با کشورهای اروپایی‌ شود.
*  ادعای بی‌اساس وزیر خارجه بحرین درباره حمایت‌های ایران از حزب‌ا…
وزیر خارجه بحرین با انتشار توییتی ضمن مطرح کردن ادعاهای پوچ و بی‌اساس علیه ایران و حزب‌ا… به سخنان اخیر دبیرکل حزب ا… لبنان واکنش نشان داد. «خالد بن احمد»، وزیر خارجه بحرین در واکنش به اظهارات سید حسن نصرا…، در توئیتر خود نوشت: در سال ۲۰۰۲ بیروت در اجلاس سران عرب از طرح ابتکاری صلح عرب حمایت کرد. اما در سال ۲۰۱۹، نصرا… اعلام می‌کند که تونل‌ها از خیلی وقت پیش ایجاد شده‌اند این موضوع مشخص می‌کند که نصرا… نقشه‌ای برای ورود به منطقه الجلیل دارد.وی در ادامه اظهارات خود مدعی شد که لبنان به صلح نیاز دارد تا شکوفا شود، لبنان هزینه می‌کند اما ایران این هزینه را تامین می‌کند.
** قدس ۹۷/۱۱/۹
*  تکذیب ادعای پذیرش FATF در دوره جلیلی
مهدی محمّدی عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ادعای انصاری که گفته است «زمانی که آقای جلیلی در شورای عالی امنیت ملی بود با دست‌خط ایشان توصیه شده تا این کار (FATF) صورت بگیرد»، اظهارداشت: مشکل اظهارنظر آقای انصاری این است که اصل موضوع FATF را با برنامه اقدام ویژه‌ای که میان آقای طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت نخست آقای روحانی با FATF تدوین شده اشتباه می‌گیرند. در دولت گذشته هرگز هیچ برنامه اقدامی آن هم با محتوای خطرناک فعلی برای تعامل با FATF تدوین نشد و چنین برنامه‌ای هم وجود نداشت.
*  ادعای اسرائیل درباره شهادت نیروهای ایرانی بی اساس است
سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران در پاسخ به این پرسش که نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در ظهارات بی اساس خود مدعی شده که در حملات اخیر سوریه پایگاههای ایران را مورد هدف قرار داده‌اند. آیا این را بازی رسانه‌ای آنها نمی‌دانید؟ توضیح داد: اگر ادعای آنان مبنی بر ۱۲ نفر تلفاتی که سپاه داشته، صحت دارد از ۲۰ روز پیش که این موضوع مطرح شده، باید شاهد برگزاری مراسم تشییع پیکر در کشور می‌بودیم و به بهترین نحو این مهم انجام می‌شد، در صورتی که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است؛ بنابراین ادعای نخست وزیر اسرائیل بی پایه و بی‌اساس است.
** خراسان ۹۷/۱۱/۹
*  تقدیر قاطبه مجلس از برگزار کنندگان رزمایش اقتدار ۹۷
اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس، بیانیه ۲۳۵ نفر از نمایندگان در تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری رزمایش اقتدار ۹۷ از تریبون هیئت رئیسه مجلس را قرائت کرد.
در این بیانیه آمده است: ما نمایندگان مجلس از تلاش‌های صادقانه و مجاهدت خستگی‌ناپذیر فرماندهان، افسران، درجه‌داران و سربازان نیروی زمینی ارتش به‌خصوص فرمانده آن نیروی مقتدر در برگزاری موفقیت‌آمیز رزمایش اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش قدردانی می‌کنیم.
*  اعزام زائران ایرانی به سوریه در آینده نزدیک
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از اعزام زائران به حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به دلیل امنیت ایجاد شده در دمشق می‌توانیم مجدد زائران ایرانی را در آینده نزدیک به سوریه اعزام کنیم.
** اعتماد ۹۷/۱۱/۹
*  انتقال داعشی‌ها به آسیای مرکزی با هلی کوپتر
همزمان با افزایش نگرانی‌ها از گسترش نفوذ داعش در جنوب شرق آسیا، کشورهای خاورمیانه هم نسبت به رویدادهای مشکوک در منطقه برای افزایش حضور داعش ابراز نگرانی کرده‌اند. ایگور زوبف وزیر کشور روسیه تاکید کرد که به تازگی تعدادی هلی کوپتر‌های بی نام و نشان تعداد زیادی از تروریست‌های داعش را از خاک پاکستان به نقاط مرزی تاجیکستان و افغانستان منتقل کرده‌اند.
پیش از این حامد کرزای رئیس جمهور پیشین افغانستان از اقدام آمریکا در جابجایی نیروهای داعش با استفاده از هلی کوپترهای بی نشان در خاک این کشور خبر داده بود. تاکنون چندین گزارش در مورد استفاده از هلی کوپترهای ناشناس برای خروج نیروهای داعش از سوریه و کمک به نیروهای این گروه در افغانستان از سوی رسانه‌ها منتشر شده است.
** شهروند ۹۷/۱۱/۹
*  اقدامات فوق العاده برای کنترل گرانفروشی
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه گفت: در خصوص مسئله گرانی حتماً باید یک سری اقدامات فوق العاده انجام شود از جمله اینکه از وزیر محترم دادگستری که تعزیرات تحت مسئولیت وی است، خواسته شد که تعزیرات را کمک کنند و نیروی بیشتری را برای نظارت و کنترل در اختیارشان قرار دهند که وزیر دادگستری هم قول دادند و اعلام کردند برای این موضوع نیروی بیشتری را دراختیار تعزیرات قرار خواهند داد.
وی تاکید کرد: مسئله دیگر اینکه به دادستان‌ها تاکید شد که حتماً تعزیرات را کمک کنند و در خصوص برخورد با متخلفین به هیچ وجه کوتاهی نکنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
سیره علمی و عملی امام رضا(ع) به جهانیان معرفی شود
رسا/ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار اعضای شورای عالی علمی و برنامه‌ریزی نخستین همایش بین المللی امام رضا علیه السلام و گفتگوی ادیان» با بیان این که هدف همه باید اجرای مقاصد اسلامی و هدایت بشریت باشد، بر لزوم معرفی سیره علمی و عملی امام رضا(ع) به جهان تأکید کرد.این مرجع تقلید اظهار داشت: آن حضرت، برای حفظ اسلام و رد هر گونه شبهه و شک، مجاهدت‌های فراوانی داشتند و شخصاً با دانشمندان بزرگِ ادیانِ مختلف، مباحثه کرده و آنها را مُجاب کردند. کار شما در معرفی این سیره، کار بسیار بزرگی است که امیدوارم به نحو احسن بتوانید این سیره را معرفی نمایید.
دشمن آرزوی بازگشت به ایران را به گور می برد
رسا/ آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار مسؤولان عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی کشور گفت: یکی از نعمت های بزرگ خداوند متعال انقلاب اسلامی است که ۴۰ سال از برکات و ثمرات آن بهره مند هستیم، ابتدا باید عظمت انقلاب را بشناسیم و با حفاظت از آن شکرگزار نعمت خدا باشیم.  وی دربخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه باید دشمنی استکبار را برای مردم تبیین کنیم، گفت: دشمن در آرزوی بازگشت به ایران است که این خواب آشفته آنان تعبیر نخواهد شد.
لزوم برخورد قاطع با متخلفان بازار کالا
صدا وسیما/ حضرت آیت الله  سبحانی در دیدار مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران بر برخورد قاطع قانونی با تخلفات ، بکارگیری افراد پاکدست ، فرهنگ سازی مصرف صحیح و قیمت گذاری کالاها تاکید کرد، وی قیمت گذاری دولت بر کالاها و خدمات را در شرایط کنونی ضروری خواندند و افزودند: این کار تکلیف مردم را مشخص می کند .استادحوزه علمیه قم درادامه با اشاره به اینکه وقتی در جایی فساد پیدا می شود عموم جامعه ناراحت و مردم را بدبین می کند ، بر رعایت موازین شرع و اجرای قاطع و بدون تبعیض قانون در برخورد با تخلفات تاکید کرد.
درآمد و عواید موقوفات بر اساس نیت واقفان هزینه شود
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری در جمع مدیرکل و معاونان اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه پرهیز از کلیشه‌ها و روزمرگی در مدیریت امور مسئله مهمی است گفت: اگر این رویه وجود داشته باشد و مدیران گرفتار کارهای تکراری شوند، قدرت خلاقیت و ارائه ایده‌های نو را از دست می‌دهند. نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت عمل بر اساس نیت واقفان گفت: لازم است درآمد و عواید موقوفات دقیقا بر اساس نیت واقفان هزینه شوند و قم باید از این منظور، الگو و نمونه باشد.
محمدنبی حبیبی درگذشت
باشگاه خبرنگاران/ محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بامداد امروز بر اثر ایست قلبی درگذشت.وی پس از حبیب‌الله عسگراولادی سمت دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی را بر عهده داشت.وی همچنین از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۶ به مدت ۴۴ ماه شهردار تهران بود.
جنگ یمن جان بیش از ۱۰۰ هزار کودک را گرفته است
باشگاه خبرنگاران /منابع وابسته به وزارت حقوق بشر یمن خبر دادند تداوم جنگ ائتلاف زیر نظر عربستان علیه یمن در کنار ادامه حملات به مناطق مختلف و مشکلات ناشی از محاصره، جان بیش از ۱۰۰ هزار کودک یمنی را نیز گرفته است.
کنفرانس ورشو هیچ دستاوردی برای واشنگتن ندارد
مهر/ «مارک فیتزپاتریک» معاون اسبق وزارت خارجه امریکا و مدیر فعلی برنامه خلع سلاح و منع اشاعه موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک معتقد است کنفرانس ورشو هیچ دستاورد عملی علیه ایران نخواهد داشت و رئیس جمهوری آمریکا مانند نشست ضدایرانی شورای امنیت منزوی می‌شود. وی افزود: این کنفرانس هر ماهیتی داشته باشد و نام آن هر چه باشد، مشارکت کشورهای اروپایی به هر میزان و در هر سطحی هم که باشد مانع حمایت قوی آنها از برجام نخواهد شد.
ادعای ضدایرانی آژانس امنیت دیجیتال اتحادیه اروپا
مهر/«آژانس امنیت دیجیتال اتحادیه اروپا» در گزارشی مدعی شده که همزمان با سرد شدن رابطه میان ایران و قدرت‌های غربی، فعالیت‌ها و حملات سایبری ایران نیز افزایش خواهد یافت.در این گزارش هکرهای ایرانی عامل حملات سایبری و آنلاین معرفی شده‌اند و گفته که با افزایش تحریم‌ها، میزان حملات سایبری ایران نیز افزایش پیدا خواهد کرد.گزارش مذکور همچنین علاوه بر ایران، دو کشور روسیه و چین را خطرهای عمده برای انجام حملات سایبری معرفی نموده است.
پرتاب ماهواره توسط ایران شباهتی به آزمایش موشکی ندارد
مهر/ «مایکل المان» کارشناس برجسته حوزه دفاع موشکی به تشریح شباهت ها و تفاوت های ماهواره بر سیمرغ و موشک های بالستیک قاره پیما می پردازد و علت نظامی نبودن این اقدام را توضیح می دهد. «مایکل المان» معتقد است آمریکا و متحدانش باید مواظب باشند که ریسک تلاش اخیر ایران برای راه اندازی موشک را بزرگ نکنند.وی تصریح کرد:کاری که ایران در قالب راه اندازی ماهواره انجام داد نه تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و نه یک موشک قاره پیمای بالستیک بود.
پاسخ رئیس پارلمان عراق به مقام انگلیسی
مهر/بعد از گذشت کمتر از ۲ روز از سخنان «آلیستر برت» معاون وزیر خارجه انگلیس در خصوص ضرورت «دور شدن عراق از ایران و عدم اعتماد به آن رئیس پارلمان عراق در جریان دیدار با « ترنر» مشاور نخست وزیر انگلیس در امور امنیتی تاکید کرد که بغداد می خواهد روابط خود را با کشورهای منطقه تقویت کند. الحلبوسی افزود: عراق تمایلی ندارد به میدان درگیری تبدیل شود بلکه می خواهد به نقطه ای برای گرد آمدن همگان تبدیل شود.
طراحی ماهواره ناهید ۲ در حال اتمام است
 فارس/وزیر ارتباطات گفت: امروز زیرساخت‌های متعددی در صنعت فضایی کشور درحال پیاده سازی است ماهواره دوستی هم درحال تکمیل است و امیدواریم سال آینده ماهواره ای در مدار داشته باشیم. آذری جهرمی درباره ماهواره ناهید ۱ گفت: این ماهواره تکمیل شده است و فرایندهای اجرایی و در مدار قرار گرفتن آن را باید آغاز کنیم.وی ادامه داد: ماهواره ناهید ۲ هم اولین ماهواره عملیاتی در مدار خواهد بود و کار طراحی آن درحال اتمام است .
ایران رتبه نخست علمی و فناوری در منطقه را دارد
تسنیم / سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ایران در چهلمین سال انقلاب اسلامی، رتبه نخست علمی و فناوری منطقه را در اختیار دارد.
برنامه ۷ مرحله ای کاهش طلاق اجرا می شود
ایرنا/ رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: برنامه هفت مرحله ای کاهش طلاق شامل آموزش ها و مهارت آموزی برای دختران، آموزش های قبل، حین و بعد از ازدواج و حتی بعد از طلاق در کشور اجرا می شود. رستم وندی در پاسخ به این پرسش که وزارت کشور چه اقداماتی برای کاهش طلاق انجام داده است، تصریح کرد: کار گروه ملی کاهش طلاق چند سال است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مشغول برنامه ریزی است و برنامه هایی نیز ابلاغ شده است.
ایران بر اساس دکترین دفاعی خود اراده ای برای ارتقاء برد موشکها ندارد
ایرنا/ دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن اظهار داشت: توسعه برنامه فضائی برای ارتقای کیفیت زندگی مردم و بالا بردن توان فناورانه کشور را با جدیت دنبال خواهیم کرد. شمخانی گفت: ایران هیچگونه تنگنای علمی و اجرایی برای افزایش برد موشک های نظامی نداشته است ولی در کنار تلاش مستمر برای ارتقای دقت، صرفا بر اساس دکترین دفاعی خود اراده ای برای ارتقاء برد موشکها ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *