خبرروز ۱۳۹۷/۱۱/۰۳

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: مردم وعده‌های زیادی شنیدند اما ارزانی در سفره خود ندیدند
  • روزنامه نیویورک تایمز: هیچ کشوری مانند ایران لیاقت رهبری خاورمیانه را ندارد
  • آیت الله اعرافی : قوانین اسلامی در مسائل اقتصادی اجرایی شود
  • رئیس سازمان انرژی ا تمی: ۳۰ تن کیک اورانیوم راهی اصفهان می‌شود
  • رئیس شورای روابط خارجی آمریکا: سیاست ترامپ علیه ایران بی اثر است
  • سفیر روسیه در سازمان ملل: نشست ورشو مخرب امنیت منطقه است

 

** جام جم ۹۷/۱۱/۳
*  عظمت جمهوری اسلامی را نمی‌توان حذف کرد
رئیس مجلس با تاکید بر این‌که عظمت جمهوری اسلامی ایران را نمی‌توان حذف کرد گفت: ناتوانی در حذف ایران از معادلات منطقه صرفا به خاطر سخت‌افزار نیست بلکه به علت عظمت تفکر انقلاب اسلامی است.
علی لاریجانی در نشستی با اعضای ستاد برگزاری مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در مرحله‌ای است که دشمن نسبت به آن حیله‌گری می‌کند و به‌دلیل اهمیت آن به دنبال دسیسه هستند تا وزن انقلاب را کاهش دهند و بسترهایی نیز وجود دارد.
*  نامه ۴۰ نماینده به رئیس دیوان محاسبات
۴۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات خواستار بررسی پرونده‌های قاچاق شدند.
در این نامه پس از بر شمردن برخی از این پرونده‌ها آمده است: تأسف‌بار این است که تعدادی از مسؤولان گمرکی که خود به لحاظ کیفری یا اداری متهم پرونده‌های مذکورند، همچنان در مناصب حساس گمرکی مشغول فعالیت هستند و عدم تعیین تکلیف پرونده‌های آنها ممکن است منجر به ایراد خسارات بیشتر به حقوق ملت شود. مستدعی است دستور فرمایید گزارش کاملی از پرونده‌های مشروح تهیه و برای نمایندگان ارسال شود.
** همشهری ۹۷/۱۱/۳
*  انتقاد ایران از اقدام تحریمی آلمان
سخنگوی وزارت خارجه با ابراز تاسف از  لغو مجوز پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایر به آلمان آن را اقدامی شتابزده و غیرقابل توجیه دانست و این اقدام طرف آلمانی را مغایر با روح حاکم بر روابط دیرینه ملت‌های ایران و آلمان خواند. بهرام قاسمی ابراز امیدواری کرد دولت آلمان با بررسی حقایق و بازنگری مجدد داده‌های اطلاعاتی خود نسبت به تجدید نظر بهنگام در این تصمیم‌ ناصواب و نامطلوب که می‌تواند ارتباطات و رفت‌وآمدهای مردمی را تحت تاثیر قرار داده و بی شک خلاف مصالح و منافع روابط فی مابین است، اقدام کند. بی تردید هیچ منطق و دلیلی نمی‌تواند توجیه‌گر اینگونه رفتارهای یکسویه و مبتنی بر داده‌های غلط و موهوم باشد.
*  درخواست استرداد یک لایحه از سوی دولت
هیئت وزیران به دلیل تغییر در اولویت‌های کنونی دولت، شرایط جاری کشور و لزوم تمرکز وزارتخانه بر مأموریت‌های قانونی، خواستار استرداد لایحه “تشکیل وزارتخانه‌های “رفاه و تأمین اجتماعی” و “کار و تعاون” از مجلس شده است.
سازمان اداری و استخدامی کشور پیشنهاد تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه را در قالب متن لایحه و با قید دوفوریت جهت سیر مراحل قانونی به هیئت وزیران ارائه داده بود.
لایحه یادشده در جلسه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ هیئت وزیران تصویب و ۷ مردادماه ۱۳۹۷ برای طی تشریفات قانونی به مجلس ارسال شد.
** کیهان ۹۷/۱۱/۳
*  هیچ کشوری مانند ایران لیاقت رهبری خاورمیانه را ندارد
روزنامه نیویورک تایمز در یادداشتی درباره روابط ایران و آمریکا با تاکید بر اینکه هیچ کشور مسلمانی به اندازه ایران برای ایفای نقش رهبری در منطقه مناسب نیست، نوشت: اگر رئیس‌جمهور ترامپ خواهان ثبات خاورمیانه است باید به جای خصومت ورزی، با ایران وارد تعامل شود. نیویورک تایمز در ادامه با‌اشاره به اینکه دولت آمریکا افزایش فشار بر ایران را اصل کلیدی سیاست خارجی خود قرار داده است، نوشت: پمپئو و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا که پیش از روی کار آمدن در این دولت خواهان تغییر نظام و حمله علیه ایران بودند، در حال پیشبرد این رویکرد به شدت سخت هستند.
*  مردم وعده‌های زیادی شنیدند اما ارزانی در سفره خود ندیدند
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با‌اشاره به اینکه مسئله اقتصاد نقش بسیار مهمی در زندگی مردم دارد، گفت: مقوله فرهنگ و سیاست به اندازه مسئله اقتصاد محسوس نیستند، زیرا مردم می‌خواهند رونق اقتصادی را در سفره خود مشاهده کنند. وی با بیان اینکه تنها ارائه دادن آمار و ارقام نمی‌تواند مشکلات زندگی مردم را حل کند، اظهار داشت: مردم از مسئولان انتظار دارند که به وعده‌های خود عمل کنند؛ مردم همواره می‌خواهند نتیجه انتخاب‌ها را به سرعت مشاهده کنند.
*  رهبر معظم انقلاب درگذشت حاج محمدرضا اعتمادیان را تسلیت گفتند
حضرت آیت‌الله ‌العظمی خامنه‌ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت حاج «محمّدرضا اعتمادیان» از مبارزان انقلاب اسلامی و عضو هیئت‌مدیره و خزانه‌دار ستاد دیه کشور را تسلیت گفتند.
** شرق ۹۷/۱۱/۳
*  برآورد ۲۰ میلیارد دلاری درآمدهای نفتی
وزیر نفت با همکاری ۹ شرکت داخلی، نگهداشت و افزایش تولید نفت را در دستور کار قرار داد. این قراردادها که در کوشک به امضا رسید، یک میلیارد دلار می‌ارزد و به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، براساس برآوردها تقریبا ۲۰ میلیارد دلار در نتیجه این قراردادها افزایش درآمد خواهیم داشت که این افزایش در  دو یا سه سال آینده محقق خواهد شد. بیژن زنگنه تصریح کرد: اجرای طرح افزایش تولید و توانمندسازی پیمانکاران طرح پیام روشنی به بیگانگان و برخی داخلی‌هاست که تلاش می‌کنند با تحریم در دل مردم نگرانی ایجاد کنند.
** ایران ۹۷/۱۱/۳
*  مراقب باشیم  در بازی دشمن گرفتار نشویم
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: امریکا و برخی کشورهای منطقه با توسل به جنگ اقتصادی، روانی و تبلیغاتی درصدد هستند ما را از اهداف و آرمان‌هایمان منحرف کنند، بنابراین باید مراقب باشیم که در بازی دشمن گرفتار نشویم. محمود واعظی در دیدار روسای روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌های سراسر کشور گفت: در شرایطی که دشمن برای یأس و ناامیدی مردم برنامه ریزی جدی دارد و اتاق فکری در این زمینه درمنطقه و واشنگتن فعال شده است باید بسیار هوشیار و مراقب بود.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۱/۳
*  روند تصویب لوایح FATF شتاب می‌گیرد
«محمد شریعتمداری» ضمن تایید نامه برخی از وزیران به رهبر معظم انقلاب درباره لوایح مرتبط با FATF گفت: مفاد این نامه تقاضا از ایشان برای تسریع در رسیدگی این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام است. وی به برخی شروط و تحفظ‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد کنوانسیون‌های مختلف و عضویت در سازمان‌های بین‌المللی اشاره کرد و افزود: فکر می‌کنم دو یا سه اظهارنظر مکتوب رهبر معظم انقلاب ذیل نظر شورای عالی هماهنگی سه قوه – هم منفردا در مورد هر کدام از این لوایح به صورت جداگانه و هم مجتمعا اخذ شده است؛ یعنی کاملا پیداست که متناسب با روند طبیعی قانونی کار، رهبر معظم انقلاب با تحقق این شرایط موافقت فرموده‌اند.
*  سوئیس نیز سازوکار مالی مستقل خود با ایران را آماده کرد
یک ماه پس از آنکه وزیر تجارت سوئیس اعلام کرد این کشور به دنبال ایجاد یک کانال مالی مستقل برای ادامه تجارت با ایران است، اکنون رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس از آماده شدن این سازوکار خبر داد. «شریف نظام مافی» به ضرورت تزریق پول به کانال مالی سوئیس اشاره کرد و گفت: اکنون پولی متعلق به ایران در اروپا وجود ندارد؛ بیشتر پول‌های ایران در کشورهای واردکننده نفت یعنی هند، چین و کره جنوبی است.
** وطن امروز ۹۷/۱۱/۳
*  مخالفت کمیسیون انرژی با طرح سهمیه‌‌‌بندی بنزین
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فعلا هیچ بحثی برای سهمیه‌‌‌بندی بنزین نیست و در ارتباط با این موضوع کمیسیون هیچ تصمیمی نگرفته است. فریدون حسنوند در ارتباط با طرح برخی از نمایندگان تحت عنوان سهمیه‌‌‌بندی بنزین گفت: از کل کشور تماس‌‌‌هایی با کمیسیون انرژی صورت گرفت به همین منظور باید رفع ابهام شود.
** جوان ۹۷/۱۱/۳
*  سفیر سوئیس در تهران به وزارت خارجه احضار شد
با توجه به طولانی شدن بازداشت خانم مرضیه هاشمی شهروند ایرانی و خبرنگار شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» سفیر سوئیس (حافظ منافع آمریکا) در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران درخصوص بازداشت غیرقانونی ایشان در آمریکا، توسط مدیرکل آمریکا وزارت امور خارجه به سفیر سوئیس ابلاغ شد.
در این ملاقات یادداشت رسمی اعتراض به اقدام مأموران دولت آمریکا در بازداشت و برخوردهای غیرانسانی و تبعیض آمیز با خبرنگار پرس‌تی‌وی که به منظور دیدار با خانواده‌اش به آمریکا سفر کرده بود، به سفیر سوئیس تحویل و آزادی فوری و بدون قید و شرط ایشان خواسته شد.
*  نشست لهستان محکوم به شکست است
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه گفت: آمریکایی‌ها به دلیل شکست‌های پی در پی سیاست‌های‌شان به خصوص در منطقه غرب آسیا در حال دست و پا زدن برای ایجاد اجماع جهانی علیه محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران هستند. سردار اسماعیل کوثری با اشاره به اجلاس ضدایرانی پیش‌رو در لهستان که با محوریت آمریکا قرار است برگزار شود و با بیان اینکه بسیاری از کشورهای مهم و تاثیرگذار در اجلاس «ورشو» شرکت نخواهند کرد و این عدم شرکت را صراحتا اعلام کرده‌اند، افزود: عدم شرکت کشورهای تراز اول دنیا در اجلاس لهستان، یک شکست سیاسی سنگین برای آمریکاست. وی افزود: یقینا اجلاس لهستان نمی‌تواند در سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوچکترین خدشه‌ای وارد کند.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۱/۳
*  ایران هیچ پایگاه یا انبار تسلیحاتی در عراق ندارد
وفیق السامرائی مشاور امنیت ملی رئیس جمهور پیشین عراق در واکنش به شایعات مبنی بر احتمال حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای الحشد الشعبی به بهانه وجود پایگاه‌های ایرانی گفت: ایران هیچگونه پایگاه، انبار تسلیحاتی و یا پادگانی در عراق ندارد.
ادعاهای منتشر شده در رابطه با حملات هوایی اسرائیل علیه نیروهای الحشد الشعبی چیزی جز توهم نیست زیرا ایران هیچگونه پایگاه، انبار تسلیحاتی و یا پادگانی در عراق ندارد.
*  باید دامن جمهوری اسلامی را از فساد پاک کنیم
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در سخنانی گفت: از لحظه‌ای که یک مسئول مطلع شود که برخی افراد زیردست او آلوده شده‌اند یا به دنبال رانت و سوءاستفاده هستند، باید فورا اصلاحاتی انجام دهد و اگر در این زمینه اقدامی نکند، ممکن است به این معنا باشد که خودش نیز آلوده شده است. وی با تاکید بر اینکه باید دامن جمهوری اسلامی ایران را از فساد پاک کنیم، اظهار داشت: باید از مدیران کاردان کشور حمایت کنیم و به این نکته توجه داشته باشیم که گرایش‌های سیاسی مربوط به زمان انتخابات است و پس از انتخابات همه ما یک مسئولیت داریم که آن باز کردن گره از زندگی مردم و اداره مطلوب کشور است.
** رسالت ۹۷/۱۱/۳
*  مردم از مسئولان دلسوزی ببینند پای کار خواهند ماند
آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار مدیرکل اوقاف استان قم، وظایف اداره اوقاف و امور خیریه را از کارهای مهم و سنگین دانست و گفت: خدمات خوبی در اوقاف ارائه می شود اما باید بیش از این خدمت شود.وی افزود: اگر دست به دست هم دهیم و کنار یکدیگر باشیم بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد، مسئولان باید سعی کنند که از خود یادگاری و آثاری بگذارند که همواره در ذهن مردم ماندگار باشند. وی عنوان کرد: اگر نیت انسان در مسئولیت‌ها الهی باشد خدا یاری خواهد کرد و اگر مردم ببینند که مسئولان دلسوز هستند حتما کمک خواهند کرد ولو اینکه در جاهایی گله‌مند باشند.
*  ایران قدرتمندترین نیروی اسلامی است
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای همیشگی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت که به مقابله با تلاش‌های تهران برای تثبیت نظامی در سوریه ادامه می‌دهند.نتانیاهو طی نشست خبری مشترک با «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین در قدس اشغالی، مدعی شد: «ما اکنون از سوی نیروهای اسلامِ ستیزه‌جو مورد حمله قرار داریم. قدرتمندترین نیروی اسلام ستیزه‌جو، رژیم ایران است. آنها در حال بلعیدن یک کشور پس از دیگری هستند – سوریه، یمن، لبنان، عراق».
** مردم سالاری ۹۷/۱۱/۳
*  حمیرا ریگی سفیر جدید ایران در برونئی شد
اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رییس جمهوری، «حمیرا ریگی زیروکی» به عنوان سفیر جدید ایران در برونئی منصوب شد. اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگوی در بخشی از این اطلاعیه افزوده است: ریگی طی روزهای آینده عازم محل ماموریت می شود.
«حمیرا ریگی زیروکی» پیش از این فرماندار شهر قصرقند در استان سیستان و بلوچستان بود.
*  دعوت بن سلمان به نشست تل آویو
رئیس اتحادیه خلبانان شرکت هواپیمایی «العال» رژیم صهیونیستی در نامه‌ای از ولیعهد عربستان خواست تا در کنفرانس هواپیمایی که در تل‌آویو برگزار می‌شود، شرکت کند. مدیان بار، رئیس اتحادیه خلبانان شرکت هواپیمایی «العال» رژیم صهیونیستی در نامه‌ای رسما محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را برای مشارکت در یک کنفرانس هواپیمایی در تل‌آویو دعوت کرده است. وی در ابتدای این پیام پس از معرفی خود گفته است: من و تو هم سن و سال هستیم و این سن میانگین سن خلبانان در شرکت‌های هواپیمایی تجاری اسرائیل است.
** آرمان ۹۷/۱۱/۳
*  ۳۰ تن کیک اورانیوم راهی اصفهان می‌شود
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دهم یا یازدهم ماه جاری از اردکان ۳۰ تن کیک اورانیوم را راهی اصفهان می‌کنیم. علی‌اکبر صالحی در پاسخ به این سوال که آیا به اجرای سازوکار مالی از سوی اروپایی‌ها خوشبین هستید، افزود: من همیشه تفعل به خیر می‌زنم. من مسئول فنی هستم و می‌خواهم عرض کنم که ما چیزی را از دست نداده‌ایم. بارها این را گفته‌ام و تاریخ هم شهادت خواهد داد. وی تاکید کرد: ما اکتشاف و استخراج می‌کنیم، غنی‌سازی را انجام می‌دهیم، نیروگاه جدید می‌سازیم، به صنایع دیگرمان خدمت می‌دهیم، سانتریفیوژهای جدید را می‌سازیم. همه این کارها را انجام می‌دهیم اما طبق یک آهنگ درست.
*  سلطانی‌فر رفت
دکترمحمد سلطانی‌فر بعد از یک سال فعالیت در قامت معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ادامه این فعالیت استعفا داد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز با استعفای محمد سلطانی‌فر موافقت کرد تا این وزارتخانه بعد از یک سال، مجدداً به‌فکر انتصاب فردی جدید برای این پست باشد. سلطانی‌فر دی ماه سال گذشته جایگزین حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده بود.
** آفرینش ۹۷/۱۱/۳
*  سیاست ترامپ علیه ایران بی‌اثر است
رئیس شورای روابط خارجی آمریکا راهبرد رئیس جمهور این کشور علیه ایران را بی‌اثر دانست. سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی در حساب کاربری خود راهبرد دونالد ترامپ علیه ایران را مورد انتقاد قرار داد. در یادداشت توئیتر سفارت کشورمان آمده است: اهداف مهم آمریکا در برگزاری نشست ماه آینده میلادی (۲۴ و ۲۵ بهمن) در لهستان ایجاد هرج‌ومرج در ایران است؛ ولی با توجه با گفته‌های ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا، سیاست خاورمیانه‌ای دونالد ترامپ علیه ایران بی‌اثر و ناکارا است.
*   تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه
ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای تیراندازی علیه نظامیانش در مرزهای نوار غزه، با تانک به سوی اهدافی در این منطقه شلیک کرد. در بیانیه ادعایی ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: «تانک‌های اسرائیل  در واکنش به تیراندازی از داخل غزه به سمت نظامیان این رژیم که در مناطق مرزی مستقر بودند، به یک پست دیده‌بانی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شلیک کرده‌ است».
** قدس ۹۷/۱۱/۳
*  آمادگی ۱۱۰ شرکت کوچک اروپایی برای مشارکت در طرح‌های نفتی ایران
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از آمادگی ۱۱۰ شرکت کوچک و متوسط اروپایی برای حضور در پروژه‌های صنایع نفت و گاز ایران خبر داد و گفت: مشارکت اروپایی‌ها در طرح‌های توسعه صنعت نفت نیازمند برقراری کانال مالی بین ایران و اروپاست.
رضا خیامیان افزود: بهترین کاری که در شرایط حاضر می‌توانیم انجام دهیم و پیشنهاد آن به ریاست‌جمهوری داده شده، این است که شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی با شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی پروژه‌های نفت و گاز را مشترکاً پیش ببرند.
*  رهبری نظری درباره پالرمو و CFT به مجمع اعلام نکرده‌اند
توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا درباره لوایح پالرمو و CFT از سوی رهبر معظم انقلاب توصیه یا درخواستی شده است، گفت: نه، هیچ نظری به مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام نشده است و مجمع براساس وظایف خود عمل خواهد کرد.
** خراسان ۹۷/۱۱/۳
*  عملکردمان طی ۴۰ سال گذشته در محیط زیست قابل دفاع نیست
عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به  آسیب  فرسایش خاک در کشور و از بین رفتن جنگل‌های هیرکانی گفت: شاید بتوانم از مدیریت دوره خودم در محیط زیست دفاع کنم اما عملکردمان در ۴۰ سال گذشته در حوزه محیط زیست قابل دفاع نیست.  ما در بخش های فراوانی از کشور توسعه یافته ایم که متناسب با سن انقلاب بوده است، مثل بخش بهداشت، صنایع و خدمات اما تنها بخشی که  وضعیت آن بهبود نیافته، محیط زیست است.
** اعتماد ۹۷/۱۱/۳
*  اگر نگاه مردم از یک حکومت برگردد، می‌توانند آن را تغییر دهند
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند جمهوری اسلامی، مردم‌محور است پس افکار عمومی، ذهن و فکر مردم می‌تواند بر حکومت تاثیر بگذارد؛ به همین دلیل باید بر افکار مردم تاثیر گذاشت و مدل‌های جدیدی از اثرگذاری بر حکومت را ایجاد کرد که این موضوع، اهمیت افکار عمومی در ایران را نشان می‌دهد. افکار عمومی یکی از دارایی‌های ملی کشورها است که می‌تواند استقلال و حاکمیت را حفظ کند و نیز اگر نگاه مردم از یک حکومت و حاکمیت برگردد، می‌توانند آن را تغییر دهند.
** شهروند ۹۷/۱۱/۳
*  حصر باقی است و پوسته آن نشکسته است
دادستان تهران با اشاره به اظهارات یک مقام دولتی مبنی بر این‌که «از حصر پوسته‌ای باقی نمانده است»، گفت: در مورد گوینده این مطلب کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است.
او با بیان اینکه حصر باقی است و پوسته آن نیز نشکسته است، اظهار کرد: هر زمان این پوسته شکست، از سوی مراجع ذیربط اعلام خواهد شد و مطبوعات اخبار حوزه حصر را صرفاً پس از تایید دبیرخانه شورای امنیت ملی کشور منتشر کنند چرا که ممکن است فردی به موضوعی اعتقاد داشته باشد ولی این که رسانه‌ها اعتقاد این فرد را منتشر کنند، تعجب‌برانگیز است. دولت‌آبادی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی سقوط نخواهد کرد، از برخی افراد که بلند‌گوی تبلیغاتی برای برخی و جریان‌های خاص می‌شوند خواست که از فضاسازی منفی خودداری کنند و به پیشبرد اهداف انقلاب کمک کنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
واکنش آیت الله  العظمی مکارم شیرازی به اظهارات رییس جمهور
رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی بااشاره به سخنان اخیر آقای رییس جمهور درباره مساله حجاب و فضای مجازی گفت: متاسفانه هر دو سخن زننده بوده است.وی با بیان این که مساله حجاب جزو مسائل ضروری تمام مذاهب اسلامی است، گفت: رییس جمهور که در ابتدای کار قسم خورده ارزش های اسلامی را حفظ کند، باید حفظ کند؛ ما اگر این همه شهید و اسیر و جانباز دادیم، برای حفظ ارزش های اسلامی بوده، اگر با همه گرفتاری‌ها و مشکلاتی که داریم در منطقه قدرت اول هستیم بر اثر اسلام است.این مرجع تقلید خطاب به رییس جمهور تاکید کرد: شما رییس جمهور یک کشور اسلامی هستید نه یک کشور دموکراتیک و سکولار. استادحوزه علمیه قم اضافه کرد: درباره فضای مجازی هم سؤال کنید ببینید چقدر مفاسد پیدا شده است، ما مخالف استفاده از تکنولوژی های نوین نیستیم، اما چشم و گوش بسته نباید بود، باید جلوی مفاسد را گرفت.امیدوارم آقای رییس جمهور اشتباه خود را جبران کند.
دیرکرد بانک‌ها ربا محسوب می‌شود
تسنیم/حضرت آیت الله سبحانی در دیدار اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به خاطر تحریم‌ها و بخشی دیگر نیز به خاطر مشکلات داخلی است و اگر تولید کشور افزایش پیدا کند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.وی با بیان اینکه دیرکرد بانک‌ها ربا محسوب می‌شود، گفت:هم اکنون استفتائات رسیده به دفتر مراجع و علما مربوط به عملکرد بانک‌ها در زمینه تسهیلات بانکی است.
قوانین اسلامی در مسائل اقتصادی اجرایی شود
رسا/آیت‌الله اعرافی در دیدار رییس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از اهتمام کمیسیون اقتصادی نسبت به حل مسائل و گرفتاری‌های مردم تشکر کرد و گفت: در بحث‌های اقتصادی نباید افراط و تفریط وجود داشته باشد و باید با لحاظ قوانین اسلامی و توجه به مسائل کارشناسی مسائل حل شود و نکته دیگر اینکه باید به بخش تولید توجه جدی شود و در این راستا همگرایی‌های لازم انجام شود. مدیر حوزه های علمیه با بیان این که باید با لحاظ قوانین اسلامی و مسائل کارشناسی مشکلات حل شود، بر لزوم توجه ویژه مسؤولان به امر تولید تأکید کرد.
واکنش استاد حسینی خراسانی به گمانه زنی ها برای تولیت آستان قدس رضوی: بنده در جریان نیستم!
حوزه/حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر انتصاب قریب الوقوعش به تولیت آستان قدس رضوی به خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: متاسفانه برخی اخبار و مطالب بدون حساب و کتاب در فضای مجازی منتشر می شود. بنده الان مسافرتم و در جریان این انتصاب نیستم!برخی محافل و رسانه ها اسامی مختلفی همچون آیات و حجج اسلام آقایان علم الهدی، اراکی، حسینی خراسانی و ابوترابی را مطرح کرده بودند.
ایستادگی ۴۰ ساله مردم انقلابی ایران، مرگ تدریجی آمریکا را رقم زده است
حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایستادگی انقلابی ملت ما در طول چهل سال اخیر، مرگ تدریجی ایالات متحده آمریکا را رقم زده است.حجت الاسلام و المسلمین صادقی افزود: بصیرت افزایی و روشنگری در راستای دفاع از انقلاب و حراست از دستاوردهای کم نظیر و گاه بی نظیر آن یکی از اساسی ترین وظایف هر فرد انقلابی به خصوص فضلا و طلاب حوزه های علمیه است.
کنگره آمریکا لایحه تحریم حامیان سوریه را تصویب کرد
مهر/مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آراء لایحه ای را به تصویب رساند که به موجب آن، افراد یا نهادهای حامی بخشهای انرژی، هوافضا و کسب و کار در سوریه مشمول تحریمهای جدید آمریکا می شوند.
وزیر علوم درباره بازدید بازرسان آژانس از دانشگاه‌ها توضیح داد
مهر/وزیر علوم درباره صحبت رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر بازدید بازرسان آژانس بین المللی اتمی از دانشگاه ها گفت: تصمیمات مربوط به انرژی اتمی مبتنی بر تصمیمات شورای عالی امنیت ملی است.منصور غلامی، گفت: آقای صالحی خود مسئولیت فعالیت‌های انرژی اتمی را برعهده دارند.وی ادامه داد: تصمیمات مربوط به انرژی اتمی مبتنی بر تصمیمات شورای عالی امنیت ملی است و باید از همین طریق هم پیگیری های لازم انجام شوند.
بازداشت جاسوس «موساد» در لبنان
مهر/ فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یکی از عناصر و مزدوران وابسته به سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» را بازداشت کرده است.بر اساس این گزارش، عنصر بازداشت شده در عملیات تلاش برای ترور «محمد حمدان» یکی از رهبران برجسته جنبش حماس در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۸ در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان دست داشته است.
ارتش آمریکا: ایران تنها پیروز جنگ عراق است
مهر/نیوزویک اعلام کرد: ارتش آمریکا ارزیابی خود را از تهاجم سال ۲۰۰۳ میلادی به عراق، منتشر کرد حال آنکه چکیده این گزارش ۲ جلدی این بود که «ایران تنها برنده جنگ عراق است».در بخشی از این گزارش حجیم می‌خوانیم: از بُعد ژئواستراتژیک، جنگ عراق نتایج عمیقی در پی داشت و در زمان تکمیل این پروژه تحقیقی در سال ۲۰۱۸، به نظر می‌آید که ایران تنها برنده این جنگ باشد.
مستشاران ایرانی در حملات اخیر صهیونیست‌ها به شهادت نرسیده‌اند
مهر/ یک منبع آگاه با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به برخی اماکن و پایگاه‌ها در سوریه هیچ یک از نیروهای مستشاری ایرانی به شهادت نرسیده‌اند.
افشای ۱۰ سال مذاکرات محرمانه کره شمالی و آمریکا
مهر/روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های فعلی و پیشین آمریکا فاش کرد که آمریکا و کره شمالی طی ۱۰ سال گذشته مذاکراتی محرمانه را دنبال کرده‌اند.وال استریت ژورنال در گزارش خود می‌افزاید که کانال ارتباطی مذکور مسیری برای ارتباط میان آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و جاسوسان مورد اعتماد در کره‌شمالی بوده است.
سفر محرمانه حریری به دمشق و دیدار با بشار اسد
مهر/برخی منابع لبنانی اعلام کردند که بهاء حریری برادر سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان به شکل محرمانه به دمشق سفر کرده و با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرده است. ؛ محور گفتگوهای وی درباره پروژه های سرمایه گذاری در سوریه و فرصت های پیش رو بوده است. وی از سوی بشار اسد در جریان اوضاع سوریه قرار گرفته است و مراحلی که سوریه از ابتدا بحران تاکنون پشت سرگذاشته است و نیز حل و فصل سیاسی که جریان دارد به اطلاع وی رسانده شده است.
اردن سطح روابط دیپلماتیک خود با سوریه را ارتقا داد
تسنیم/ مقامات دولت اردن با تعیین کارداری در سفارت خود در دمشق، سطح روابط دیپلماتیک اردن و سوریه را ارتقا دادند. اخیرا، کشورهای دیگر نیز فعالیت خود را در سوریه از سر گرفته‌اند.
نشست ورشو مخرب امنیت منطقه است
ایرنا/نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد ، نشست ورشو را یک گردهمایی ضد ایران دانست و گفت: این اقدام بر صلح و امنیت منطقه اثری مخرب دارد.واسیلی نبنزیا افزود: ما در این کنفرانس شرکت نخواهیم کرد. وی اظهار کرد: از برخی هیات های دیپلماتیک شنیدم که برای حضور درنشست ورشو مجبور شده اند.وی ادامه داد: ایران یکی از مهم ترین و بزرگترین کشور در منطقه است. این کنفرانس بر رویکرد یکجانبه تمرکز دارد.
سیاست های ارزی ایران مستقل از چرخه مالی اروپاست
ایرنا/ رئیس کل بانک مرکزی با تاکید براینکه برنامه ریزی و سیاست های ارزی ایران مستقل از چرخه مالی اروپاست، ابراز امیدواری کرد که سازوکار مالی ویژه اروپا (SPV) برای ایران در آینده نزدیک راه اندازی شود.همتی افزود: امروز با افتخار می گویم به سمت پایداری رخدادهای اجتماعی و اقتصادی آن پیش می رویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *