خبرروز ۱۳۹۷/۱۱/۰۱

  • آیت الله العظمی شبیری زنجانی: طلاب و روحانیون با جدیت برای تولید و رشد علوم دینی تلاش کنند
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: فرهنگ دینی و اسلامی را در دانشگاه‌ها نهادینه کنیم
  • آیت الله خاتمی: ولی فقیه، چراغ راه و هویت نظام اسلامی است
  • آیت الله حسینی بوشهری: دستاوردهای چهل ساله انقلاب با امید به آینده تبیین شود
  • حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی خراسانی: رفاه طلبی مسئولان سمّ مهلک است
  • آیت الله فقیهی: روحانیت طوری زندگی نکنند که باعث دوری مردم از دین شود

 

** جام جم ۹۷/۱۱/۱
*  تصمیم درباره برجام بر عهده هیات نظارت است
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برای ماندن یا نماندن در برجام بر عهده هیات نظارت بر برجام است و بر اساس منافع و حاکمیت ملی این تصمیم گرفته می‌شود.
علی‌اکبر صالحی در حاشیه همایش غزه نماد مقاومت درباره صنعت هسته‌ای کشورمان اظهار کرد: ما با تلاش مهندسین خودمان به آستانه‌های این فناوری رسیدیم، البته از کتب و مقالات خارجی استفاده کردیم اما خودمان این صنعت را در کشور پی‌ریزی کردیم و دیگر وابستگی به کسی نداریم و می‌توانیم آن را روز به روز متحول‌تر کنیم.
همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی طی سخنانی در این همایش گفت: معادلات میان رژیم صهیونیستی با جبهه مقاومت به نفع مسلمین در حال تغییر است.
** همشهری ۹۷/۱۱/۱
*  کشف باند قاچاق نقره از چین
وزارت اطلاعات اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان آذربایجان شرقی باند قاچاق سازمان یافته زیورآلات نقره چینی به داخل کشور را کشف و ۹ نفر از قاچاقچیان را دستگیر کردند.
وزارت اطلاعات در این باره اعلام کرد: قاچاقچیان محموله‌های نقره را از چین به مقصد عراق و سپس با جاسازی در اتوبوس به تهران منتقل می‌کردند تا به صورت شبکه سراسری در سطح کشور توزیع شود که نتیجه این اقدامات به تعطیلی کشیده شدن واحدهای نقره سازی و بیکاری فعالان این بخش منجر شده بود.
بر اساس اعترافات به دست آمده از متهمان، این باند از سال ۹۲ تاکنون حدود ۲۳ تن زیورآلات نقره به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان (قیمت کارخانه‌ای) قاچاق کرده‌اند.
** کیهان ۹۷/۱۱/۱
*  منتظر اعلام نظر عراق برای رسمی شدن مرز سومار هستیم
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: تمامی اقدام‌های لازم برای رسمی شدن مرز سومار انجام شده و موافقت کشورمان برای این مهم به طرف عراقی اعلام شده و در این رابطه منتظر نظر عراق هستیم.
شهریار حیدری افزود: مرز رسمی خسروی به عنوان یک ظرفیت راهبردی همواره مورد توجه مسئولان کشورمان است و ما در تلاشیم تا در چارچوب دیپلماسی در ایام عادی سال برای تردد کاروان‌ها راه‌اندازی شود.
*  راهپیمایی زنان آمریکا و اروپا علیه ترامپ
روز شنبه همزمان با دومین سالگرد مراسم تحلیف ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا هزاران زن در واشنگتن و حدود ۳۵۰ شهر این کشور به خیابان‌ها ریختند و مخالفت خود را با ترامپ اعلام کرده و خواستار پایان خشونت علیه زنان و اجرای عدالت شدند. زنان با راهپیمایی در برلین، رم و لندن نیز سالروز اعتراضات چندین میلیونی معترضان در روز مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را گرامی داشتند. سازمان‌دهندگان اعتراضات امسال پیش‌بینی می‌کردند که حدود ۵۰۰ هزار تن فقط در تجمع‌های واشنگتن شرکت کنند.
*  تجمع مردمی مقابل سفارت سوئیس در اعتراض به بازداشت مرضیه هاشمی در آمریکا
جمعی از دانشجویان، اصحاب رسانه و فرهنگ، فعالان بین‌المللی و اقشار مختلف مردم روز گذشته در اعتراض به دستگیری غیرقانونی «مرضیه هاشمی» خبرنگار شبکه پرس‌تی‌‌وی مقابل سفارت سوئیس قسمت حافظ منافع خارجی (آمریکا) تجمع کردند.
تجمع‌کنندگان در این مراسم ضمن سردادن شعارهایی در محکومیت آمریکا و شعار آزادی بیان در این کشور خواستار آزادی سریع و بدون شرط مرضیه هاشمی از زندان‌های آمریکا شدند.
** شرق ۹۷/۱۱/۱
*  مرگ عامل فرار دیپلمات‎های آمریکایی از ایران
آنتونیو جوزف (تونی) مندز، مامور سابق سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا – سیا – که عملیات نجات ۶ دیپلمات آمریکایی از تهران را برنامه‌ریزی و اجرا کرد در سن ٧٨ سالگی درگذشته است. مندز در سال‌های اخیر به بیماری پارکینسون مبتلا بود و با «خودکشی کمکی» جان داد.
گفتنی است در زمان تسخیر لانه جاسوسی، ۶ نفر از دیپلمات‌های آمریکایی به سفارت کانادا در تهران گریختند. به فاصله ۲ ماه، تونی مندز که در قالب فیلمساز و با گذرنامه جعلی به ایران سفر کرده بود، این افراد را در قالب شهروندان کانادایی؛ از ایران خارج کرد.
*  تهاتر نفت با بدهی‌ طرح دولت نیست
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت درباره مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ درخصوص تهاتر نفت در برابر بدهی‌های دولت، مبنی براینکه در پی تصویب آن در صحن علنی، به طلبکارهای دولت به جای پول، نفت‌ داده می‌شود، افزود: چنین موضوعی در لایحه بودجه نیامده و پیشنهاد آن از سمت دولت نبوده است.
** ایران ۹۷/۱۱/۱
*  خودداری وزارتخانه‌ها از رایزنی دوباره برای تغییر بودجه
معاون امور مجلس ریاست جمهوری، با توجه به تأکید رئیس جمهوری، از همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها درخواست کرد به دلیل کار کارشناسی که انجام شده است، از رایزنی‌های دوباره برای تغییر بودجه اجتناب کنند. حسینعلی امیری بودجه ۹۸ را انقباضی عنوان کرد و افزود: این بودجه به گونه‌ای تهیه شده که رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز در آن لحاظ شده است.
*  تأکید سران قوا بر تداوم حمایت دولت از اقشار کم درآمد
شورای عالی هماهنگی اقتصادی در جلسه خود که به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و با حضور علی لاریجانی و صادق آملی لاریجانی، روسای قوای مقننه و قضائیه و دیگر اعضا برگزار شد، طرح‌های دولت برای حمایت از تولید و اشتغال در سال جاری را مورد بررسی قرار داد و بر تداوم توزیع بسته‌های معیشتی برای قشرهای کم درآمد جامعه تاکید کرد. در این جلسه، سران قوا با توجه به تلاش بدخواهان ایران برای کمرنگ نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی و پررنگ نشان دادن مشکلات اقتصادی جاری کشور، تاکید کردند که مسئولان و مدیران کشور و رسانه‌ها با تشریح پیشرفت‌های کشور در طول ۴۰ سال گذشته، نمایشی از تلاش و فعالیت ملت و دولت و تقویت وحدت، همبستگی و اقتدار ملی را به نمایش بگذارند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۱/۱
*  حکم قطعی ۵ صراف صادر شد
پنج صراف که با همکاری تعدادی از دلالان بازار ارز و سوءاستفاده از کارت‌های ملی افراد مختلف، ارز‌های مداخله‌ای بازار را تصاحب کرده بودند، به حبس تعزیری محکوم شدند.
شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی احکام احسان صفوی امیر فرزند محمد، بهزاد بهرامی فرزند احمد، سید مازن قاینی فرزند سید جواد، مجید انصاری فرزند عظیم و پیمان ارغوانی فرزند محمود را صادر کرد.
*  قطعات پازل ضد ایرانی ترامپ چیده نخواهد شد
“تسوی بارئیل” تحلیلگر صهیونیست مسائل عربی با اشاره به اقدامات ضد ایرانی واشنگتن در خاورمیانه تاکید کرد: جنگ با ایران “پازلی” است که قطعاتش آنچنان که “دونالد ترامپ” می‌خواهد، چیده نمی‌شود.
بارئیل افزود: سیاست ضد ایرانی ترامپ در خاورمیانه مستلزم آشتی دادن کشور‌های عربی با یکدیگر، کاهش روابط عراق با ایران، اعمال فشار بر لبنان برای دور کردن حزب‌الله از دولت، بررسی امکان پایان دادن به جنگ یمن و نهایتا متقاعد کردن ترکیه به ترک اتحادش با ایران است. این تحلیلگر صهیونیست گفت: محقق شدن هرکدام از این الزامات غیرممکن به‌ نظر می‌رسد.
** وطن امروز ۹۷/۱۱/۱
*  دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه با مراجع عظام تقلید و علما
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی با سفر به شهر مقدس قم، با مراجع تقلید و علما، حضرات آیات عظام مکارم‌ شیرازی، نوری‌همدانی و جوادی‌آملی دیدار و گفت‌وگو کرد. حاجی‌صادقی در این دیدار‌ها به ارائه گزارشی از اقدامات سپاه و بسیج در حوزه محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری و اجرای پروژه‌های عمرانی و اشتغال‌زایی در نقاط کم‌برخوردار و محروم کشور پرداخت. نماینده ولی‌فقیه در سپاه همچنین گزارشی از اقدامات سپاه در حوزه معنویت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به آحاد کارکنان سپاه و بسیجیان ارائه کرد. مراجع عظام تقلید و علما نیز در این دیدار‌ها تمسک به قرآن و آموزه‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام را چراغ روشنگر مسیر هدایت انسان توصیف و توصیه‌ها و رهنمود‌هایی درباره حفظ و ارتقای بصیرت دینی و روحیه انقلابی آحاد پاسداران و بسیجیان ایراد کردند.
*  ۴۸ درصد آمریکایی‌ها در مرز خط فقر
طبق جدیدترین گزارش سازمان آمار ایالات متحده، تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها در مرز یا زیر خط فقر زندگی می‌کنند. معیار خط فقر در آمریکا درآمد سرانه ۲۵هزار و ۱۰۰ دلار در سال برای یک خانواده ۴ نفره است که بر این اساس۴۸ درصد از آمریکایی‌ها فقیر یا در آستانه فقر محسوب می‌شوند. این در حالی است که تنها ۴/۱ درصد از مردم آمریکا درآمد بالای ۲۵۰ هزار دلار در سال دارند. این در حالی است که رسانه‌هایی چون واشنگتن‌پست از افزایش مشهود فقر حقوق‌بگیران در ایالات متحده بویژه بخش اعظم کارمندان دولت خبر داده‌اند که بر اثر تعطیلی یک‌ماهه دولت فدرال حقوقی دریافت نمی‌کنند.
** جوان ۹۷/۱۱/۱
*  رسانه‌ها سناریو‌های دشمن را خنثی کنند
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا مسیر و رویکرد انقلابی جامعه ما را تغییر دهد، گفت: با وجود تلاش‌های گسترده امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه و صهیونیسم، انتظار است رسانه‌ها و سایت‌های داخلی با هوشیاری به وظایف خود عمل کنند و سناریو‌های دشمنان در القای یأس و ناامیدی در جامعه و شکستن وحدت ملی را خنثی سازند.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری با یادآوری فراز و نشیب‌های سال‌های پس از دفاع مقدس و تأکید بر اینکه دشمن همواره علیه ما توطئه و برنامه‌ریزی داشته و بیکار ننشسته است، اظهار کرد: در این سال‌ها در مقاطعی با تهدیدات نظامی جدی مواجه بودیم، اما بازدارندگی دفاعی کارآمد ایران اسلامی و هراس دشمن از تلفات، خسارات و هزینه‌های سنگین سبب شد تا درگیری نظامی نداشته باشیم.
*  رژیم صهیونیستی با آتش بازی نکند
معین الکاظمی از فرماندهان گروه بسیج مردمی عراق اظهارات شدیداللحنی علیه رژیم صهیونیستی مطرح کرد. الکاظمی در گفت‌وگو با شبکه «رووداو» گفت: «رسانه‌های اسرائیلی قصد دارند از طریق انتشار اخباری مبنی بر حمله به مواضع حشدالشعبی در عراق، دولت عراق را امتحان کنند». وی با بیان این مطلب افزود: «اسرائیل با آتش بازی نکند، هزاران موشک در جنوب لبنان وجود دارد که برای هدف قرار دادن اسرائیل از پیش آماده شده است.»
** آفتاب یزد ۹۷/۱۱/۱
*  درخواست چهره‌های جهانی از کشورهای اروپایی برای تحریم نشست ورشو
شماری از فعالان سیاسی و اجتماعی در آمریکا و کشورهای مختلف طوماری را امضا کردند که در آن از اروپایی‌ها خواسته شده در نشست ورشو شرکت نکنند و به جای آن میزبان اجلاسی با حضور ایران برای ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه باشند. در این طومار عنوان شد: لازم است بجای برگزاری اجلاسی برای تقابل با ایران، ما به جامعه جهانی برای اعمال فشار به آمریکا برای بازگشت دوباره به توافق هسته‌ای با ایران پس از خروج یک جانبه ترامپ از آن و لغو تحریم‌ها علیه ایران اقدام کنیم.
*  آلمان کاردار ایران را احضار کرده است
نشریه «اشپیگل» ادعا کرده که وزارت خارجه آلمان به بهانه بازداشت یک تبعه افغانستان به اتهام جاسوسی از آلمان برای ایران، کاردار جمهوری اسلامی ایران در برلین را احضار کرده است.در این دیدار که با حضور «فیلیپ اکرمن» معاون وزیر خارجه آلمان برگزار شده، برلین «به صراحت» نگرانی خود را از «این فعالیت ادعایی ابراز کرده است.»
** رسالت ۹۷/۱۱/۱
*  ائمه جمعه پناهگاه جامعه باشند
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: ائمه جمعه پناهگاه جامعه باشند. آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این که عالمان دینی از دیدگاه فرهنگ اسلامی افرادی با فضیلت و دارای جایگاه والا هستند، اظهار داشت: علما دارای موقعیت ویژه ای هستند که در این زمان باید وظایف خود را به خوبی بشناسند و به آن عمل کنند.وی ادامه داد: کسانی که امامت جمعه را بر عهده دارند دارای رسالت حساس و مهمتری هستند، یکی از وظایف ائمه جمعه این است که بدانند واسطه نظام اسلامی و مردم هستند و باید ارتباط خود را با مردم تقویت کنند.آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی با بیان این که انقلاب سبب شد نظام اسلامی در ایران مستقر شود، ابراز داشت: امام جمعه باید با اعمال و رفتار خود دعوت کننده به دین باشند، ائمه جمعه در موقعیتی هستند که وظایف مهمی دارند.
*  آمریکا بیش از هر زمان دیگری در خاورمیانه ضعیف شده است
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: آمریکا بیش از هر زمان دیگری در خاورمیانه ضعیف شده است. هاشم صفی‌الدین تصریح کرد، هنگامی که آمریکا تصمیم خروج نیروهای خود را از سوریه به این شکل غافلگیرانه وبدون بررسی اعلام می‌کند، به این معنی است که تصمیمی ضعیف گرفته در نتیجه عرب‌ها و نیز برخی از لبنانی‌ها باید بدانند که آمریکایی‌ها که در گذشته پشت آنها را خالی کرده همان آمریکاست که امروز و در آینده پشت عرب‌ها را خالی خواهد کرد؛ به ویژه اینکه آمریکا اکنون از عرب‌ها به عنوان برگ آخری برای ورود قدرتمندانه به سوریه و مذاکره با نظام آن استفاده می‌کند و چه بسا به مذاکره با ایران هم بینجامد پیش از این که این دست‌نشانده‌ها (اعراب) بتوانند در مذاکره و تفاهم با روسیه، ایران و سوریه از آمریکا پیشی بگیرند و این یک حقیقت است.
** مردم سالاری ۹۷/۱۱/۱
*  طرح سهمیه‌بندی بنزین اعلام وصول شد
علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس از اعلام وصول طرح اصلاح تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی، طرح سهمیه بندی بنزین و طرح استفساریه ب ماده ۱۵۹ قانون برنامه پنجم خبر داد.
*  هوچی‌گری اسرائیل درباره برنامه موشکی ایران
سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل خواستار آن شد تا شورای امنیت برای آن‌چه متوقف کردن تهدید موشک‌های بالستیک ایران خوانده شده، وارد عمل شود. وی در پی آن است که این مسئله را در نشست روز سه‌شنبه سازمان ملل درباره خاورمیانه که معمولا به درگیری میان رژیم غاصب و فلسطین اختصاص دارد، مطرح کند. دنون آزمایش ماهواره‌ای ایران را «اقدامی سرکشانه» خواند و مدعی شد که این تخطی آشکار از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که ایران را از داشتن فعالیت در زمینه موشک‌های بالستیک منع می‌کند. وی افزود: این آزمایش نشان‌دهنده مرحله دیگری از پیشرفت ایران در زمینه موشک‌های بالستیک ‌قاره‌پیما است.
** آرمان ۹۷/۱۱/۱
*  نظام بیش از هر زمان به فداکاری احتیاج دارد
رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه امروز بیشتر از هر زمانی نظام به فداکاری احتیاج دارد، تاکید کرد: ما شرایط سخت جنگ را دیدیم، اما جان سالم به در بردیم. هم ما و هم نظام سربلند بیرون آمدیم. امروز نظام تنومند شده و عقلانیتش بالا رفته و نیاز به مراقبت بیشتر دارد، چراکه ارزش آن بیشتر شده و بهایش بالا رفته است. سیدپرویز فتاح گفت: در چهل سالگی انقلاب هستیم و اربعین انقلاب ماست. انقلاب جان جان ماست و از جان ما شیرین‌‌تر است. همه ما حاضریم جانمان را فدای انقلاب کنیم.
*  ۱۴میلیون خانوار بسته حمایتی دریافت کردند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تاکنون نیمی از جمعیت کشور بسته حمایتی دریافت کرده‌اند، گفت: این بسته بین ۱۴ میلیون خانوار توزیع شده است. محمد شریعتمداری تصریح کرد: برای اجرای آخرین بخش از مرحله نخست توزیع بسته حمایتی، ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین شد تا بتوانیم به بیش از ۵/۶ میلیون نفر کارگری که نام آنها در فهرست بیمه تامین اجتماعی قرار داشت این بسته حمایتی پرداخت شود.
** آفرینش ۹۷/۱۱/۱
*  نباید داعش را به نفع ایران و روسیه بُکشیم!
رئیس جمهوری آمریکا در دفاع از تصمیم خود مبنی بر خروج از سوریه مدعی شد که داعش دشمن ایران و روسیه است و نباید به خاطر آنها خودمان را به دردسر بیندازیم. دونالد ترامپ مدعی شد: ما داعش را به خاطر چه کسانی می‌کشیم؟ شما می‌دانید که داعش بدترین دشمن روسیه، ایران و سوریه است. اکنون باید از خودتان بپرسید که آیا داعش را به خاطر روسیه، ایران، سوریه، عراق و بسیاری از کشورهای دیگر می‌کشیم. اینگونه شما هم خواهان بازگشت نیروها به کشورمان خواهید شد.
*  به دنبال ایجاد تغییرات چشمگیر در جهان اسلام هستیم
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با «ادریس دبی» رئیس‌جمهور چاد، به این کشور سفر کرد.نتانیاهو در این سفر گفت: من و رییس‌جمهور چاد درباره تغییر در جهان اسلام و همین‌طور درباره تغییر روابط بین اسراییل و کشورهای مسلمان گفت‌و‌گو می‌کنیم.وی ادامه داد: اسرائیل به دنبال ایجاد یک تغییر چشمگیر در جهان اسلام است. این چیزی است که ایران و فلسطین را خشمگین می‌کند.نتانیاهو از برنامه‌اش برای سفر به سایر کشورهای عرب و مسلمان درآینده نزدیک خبر داد.
** قدس ۹۷/۱۱/۱
*  مذاکرات موشکی و منطقه‌ای برنامه اوباما برای ایران پس از برجام بود
جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ضمن تکرار ادعای تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای پیش از برجام گفت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از امضای توافق هسته‌ای با ایران قصد داشت به سراغ برنامه موشکی این کشور برود. رئیس جمهور اوباما موفق شد خطر فوری (دستیابی یک کشور به) سلاح هسته‌ای را در سیاست خارجی ما از بین ببرد. قصد و تمایل او این بود که بعد از این کار به مسائل دیگر مانند مسئله موشکی (ایران)، یمن، عراق، بپردازیم. *  پاسخی دردناک در انتظار ریاض است
ائتلاف سعودی – اماراتی شب گذشته به بهانه هدف قرار دادن مراکز نظامی وابسته به انصارالله یمن، مناطق غیرنظامی را در صنعا هدف قرار داده که به کشته و زخمی شدن مردم عادی یمن انجامید. انصارالله یمن این حملات را تنشی جدید توصیف کرده که با پاسخی در خور روبه‌رو خواهد شد.
علی القحوم عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره این حملات گفت: کشورهای متخاصم برای بمباران شدید علیه صنعا و مناطق دیگر مقدمه‌چینی می‌کنند و تشدید حملات کشورهای متخاصم علیه صنعا براساس دستور آمریکا و تحت نظارت این کشور انجام می‌گیرد و آنها با پاسخ شدید ما روبرو خواهند شد.
** خراسان ۹۷/۱۱/۱
*  تقویت رایزنی با ایران در اولویت دولت جدید عراق قرار گرفت
ناظم دباغ نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران درباره سفر اخیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: با توجه به شرایط خاص عراق، تقویت رایزنی‌ها با کشورهای مختلف به خصوص جمهوری اسلامی ایران ضروری است و این موضوع جزو اولویت‌های حکومت جدید عراق قرار گرفت.
** اعتماد ۹۷/۱۱/۱
*  شکست کامل اسرائیل در تازه‌ترین حمله موشکی به دمشق
وزارت دفاع روسیه در واکنش به انتشار خبرها درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای حمله به جنوب سوریه خبر داد که این حمله توسط پدافند هوایی سوریه دفع شده است. طبق گزارش سانا پدافند هوایی سوریه به بهترین نحو حمله رژیم صهیونیستی به منطقه جنوب سوریه را دفع کرده و تل‌آویو به هیچ یک از اهداف خود در این حمله دست نیافته است. وزارت دفاع روسیه درباره تحولات سوریه اعلام کرد: حمله هوایی اسرائیل به فرودگاهی در دمشق هیچ خسارت یا تلفاتی نداشت و سیستم موشکی بوک این کشور هفت موشک (اسرائیل) را رهگیری کرده است.
** شهروند ۹۷/۱۱/۱
*  سیف، دستگیر نشده است
غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده سیف رئیس سابق بانک مرکزی اظهار کرد: طبق آخرین اخبار پرونده سیف به دادگاه نرفته و هنوز برای آن کیفرخواست صادر نشده است و پرونده در حال حاضر در مرحله دادسرا است.
او درباره برخی از شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر دستگیری سیف هنگام خروج از کشور گفت: خبری در این خصوص به دست ما نرسیده است و این خبر صحت ندارد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
فرهنگ دینی و اسلامی را در دانشگاه‌ها نهادینه کنیم
حوزه/آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مسئولان دفاتر استانی نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های سراسر کشور، با بیان این که آینده این کشور به دست دانشجویان و حوزویان است، اظهار داشتند: رجال آینده از حوزه‌ها و دانشگاه‌ها برمی خیزند و اگر این دو کانون اصلاح شود می‌توان به آینده امیدوار بود. ایشان تاکید کردند: هرچه در این جهت سرمایه گذاری شود بجاست؛ چراکه بقای اسلام، نظام و کشور در گرو اصلاح این دو کانون است. استاد حوزه قم تصریح کردند: باید فرهنگ دینی و اسلامی را در دانشگاه‌ها نهادینه کنیم، تحقق این مساله نیاز به برنامه ریزی صحیح و دقیق دارد.
طلاب و روحانیون با جدیت برای تولید و رشد علوم دینی تلاش کنند
رسا/آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار جمعی از طلاب نجف اشرف با یادآوری شرایط سخت علمای گذشته خاطرنشان کرد: این شرایطی که امروز برای طلبه‌های نجف و قم فراهم است برای علمای سابق فراهم نبوده است. آنها با شرایط سختی درس خواندند، از نعمت جوانی خود استفاده کنید. پیشینیان ما با زحمات زیادی علوم فقه و اصول و رجال و غیره را در اختیار ما گذاشتند و باید شرایط کنونی را قدر بدانیم.وی همچنین یادآور شد: این علوم با این زحمات به ما منتقل شده است، عیب است که در دنیا همه علوم غیر دینی رشد داشته باشند و ما تنزل داشته باشیم.
دستاوردهای چهل ساله انقلاب با امید به آینده تبیین شود
حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری، در آیین رونمایی از تولیدات رسانه‌ای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صدا و سیمای مرکز بوشهر، گفت: رسالت کنونی مردم و مسئولان یادآوری دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی با محوریت افتخار به گذشته و امید به آینده است. عضو جامعه مدرسین همچنین با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمن، افزود: اگر چه دشمن ابزارهای قوی برای جنگ رسانه‌ای در دست دارد، اما جمهوری اسلامی ایران هم با تمام توان و دست پر در این عرصه مقابل دشمن ایستاده و باید فضای تبلیغاتی را از دشمن بگیریم .
ولی فقیه، چراغ راه و هویت نظام اسلامی است
حوزه/ آیت الله خاتمی، در جمع مردم آران و بیدگل،با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهارکرد: چیزی که پس از رحلت پیامبر (ص) اتفاق افتاد و تاکنون ادامه داشته، فتنه و نفاق است‌.عضو جامعه مدرسین درادامه ولی فقیه را چراغ راه و هویت نظام اسلامی خواند و گفت: حضرت زهرا(س) زمانی که دید ولایت و امامت با خطر مواجه شده و انحرافات فکری بیداد می‌کند، فدای ولایت شد تا نشان دهد جایی که اساس اسلام در خطر است، باید گرانبهاترین گوهر انسان که جان اوست، در راه آرمان و هدف الهی نثار شود.
روحانیت طوری زندگی نکنند که باعث دوری مردم از دین شود
شفقنا/ آیت الله فقیهی گفت: این مسئله باید خیلی مورد توجه روحانیت باشد که ظاهرشان با باطن فرقی نکند. نباید طوری باشد، که ظاهر مقدسی داشته باشند و در ظاهر حرفهای انقلابی و دم از ساده زیستی بزنند ولی در باطن اعمالشان با انقلابی بودن و زندگیشان با ساده زیستی سنخیت نداشته باشد. عضو جامعه مدرسین افزود: معتقدیم روحانیت نباید زندگی دوگانه داشته باشند و نباید طوری زندگی کنند که باعث دوری مردم از دین شود.وی افزود: اگر مردم به مسئولین اعتماد پیدا نکنند، اعتمادشان به دین و انقلاب از بین می‌رود.
رفاه طلبی مسئولان سمّ مهلک است
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: زندگانی اهل‌بیت(ع) و حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای سعادت بشر بوده و با الگو قرار دادن و بهره‌گیری از سیره، سبک زندگی، عفاف و حجاب ایشان بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رفاه طلبی مدیران نظام جمهوری اسلامی را سمی مهلک دانست و گفت: ملت ایران با رهبری فرزانه انقلاب و پشتیبانی از ولایت فقیه در برابر همه نمرودها، فرعون‌ها و قارون‌ها با قدرت و اقتدار ایستاده و خواهد ایستاد.
ژاپن هم واردات نفت از ایران را آغاز کرد
صداوسیما/رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد:بعد از کشورهای چین، کره جنوبی، هند و ترکیه امروز ژاپن نیز عملیات واردات نفت از ایران را آغاز کرد. همتی در یادداشتی اضافه کرد: به تدریج درآمدهای جدید نفتی در کنار دهها میلیارد دلار منابع فعال بانک مرکزی در نزد بانک‌های خارجی که پشتیبان قوی و مطمئن تجارت کشورمان است به چرخه تجاری وارد می‌شود.
 سوریه پاسخ تجاوز موشکی رژیم صهیونیستی را داد
ایرنا/به دنبال اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حملات موشکی از زمین و هوا به خاک سوریه، رسانه‌های سوری بامداد دوشنبه از اقدام تلافی جویانه دمشق در شلیک چندین فروند موشک به منطقه جبل الشیخ در جولان اشغالی خبر دادند.این اقدام ارتش سوریه پس از دو نوبت تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته به خاک سوریه انجام می‌شود.
اسماعیل بخشی دستگیر شد
فارس/اسماعیل بخشی از عناصر مرتبط با گروهک‌های برانداز که قصد به انحراف کشاندن اعتراضات کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه را داشت و به دروغ مدعی شده بود مورد شکنجه قرار گرفته است، قبل از وصل شدن به تیم خروج از کشور، صبح امروز دستگیر شد. بخشی که با طراحی صورت گرفته از صبح متواری شده بود و مقرر بود با برنامه ریزی صورت گرفته از کشور خارج و پروژه شکنجه سازی علیه نظام را در خارج از کشور اجرایی و ادامه دهد با اشراف موثر نیروهای امنیتی دستگیر شد.
می خواهند حوزه و فعالیت‌های دینی را تخریب کنند
رسا/ حجت الاسلام سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر این که بودجه حوزه علمیه برادران ۳۰ درصد و بودجه حوزه علمیه خواهران ۳۸ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: تبلیغات سوئی که علیه بودجه حوزه‌های علمیه صورت می‌پذیرد، نوعی تخریب است، زیرا اصل بودجه حوزه‌ها مگر چقدر بوده است که آن را هم کاهش داده اند و با اظهارات سوء حوزه را تخریب می‌کنند.
یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی
مهر/صهیونیستها همچنان به سلسله تعرض‌های روزمره خود به مسجدالاقصی ادامه می‌دهند. آخرین اخبار از قدس اشغالی حاکی از آن است که مسجدالاقصی بار دیگر مورد تعرض دهها شهرک نشین صهیونیست قرار گرفته است.رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که تعرض شهرک نشینان به مسجدالاقصی با چراغ سبز نظامیان این رژیم اتفاق افتاده است.شهرک نشینان پس از یورش هتاکانه به مسجدالاقصی اقدام به سر دادن شعارهای ضد اسلامی کردند.
اقدامات بین‌المللی صهیونیست‌ها برای خلع سلاح مقاومت است
تسنیم/مسئول دفتر جنبش اسلامی فلسطین (حماس) در تهران هدف راهپیمایی‌های بازگشت را مبارزه با طرح‌های استعماری علیه فلسطین توصیف کرد. خالد قدومی در همایش «غزه نماد مقاومت» تاکید کرد: اقدامات بین‌المللی صهیونیست‌ها برای خلع سلاح مقاومت است.
 دبیرکل حزب‌الله لبنان در سلامتی کامل به‌سر می‌برد
تسنیم/ شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد که مصاحبه طولانی با «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را شنبه هفته آینده منتشر خواهد کرد. این نخستین گفت‌وگوی وی بعد از غیبت سه‌ماه محسوب می‌شود؛ غیبتی که باعث شد رسانه‌های سعودی و صهیونیستی عوامل یا شایعاتی را در این خصوص منتشر کنند که تا انتشار شایعات مربوط به بیماری و بستری شدنش در تهران یا دمشق و حتی رحلت وی نیز منتهی شد.
اتحادیه اروپا در یک بحران داخلی گرفتار شده است
تسنیم/ “سباستین کورس”، صدر اعظم اتریش در مصاحبه‌ای با روزنامه “دی ولت” آلمان تصویری تیره و تار از اتحادیه اروپا را ترسیم کرده و تاکید کرد که اروپا در جایی است که در رقابت جهانی بر سر بهترین ایده‌ها از آمریکا و چین عقب بماند.وی افزود: من در اتحادیه اروپا یک احساس ترس روزافزون از نوآوری را می‌بینم. علاوه بر این اتحادیه اروپا در یک بحران داخلی گرفتار شده است.و اروپا این توان را ندارد که بر وضعیت سکون فعلی غلبه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *