خبرروز ۱۳۹۷/۱۰/۲۹

  • آیت الله جنتی: دل بستن به اروپا در برجام بیهوده است
  • حضرت آیت الله جوادی آملی: کسانی که به بیگانه تکیه می‌کنند تفکر اسلامی ندارند
  • آیت الله فاضل لنکرانی: دشمنان به دنبال حرمت شکنی و قبح زدایی در بحث حجاب در قم هستند
  • آیت الله اعرافی: بروز ظرفیت‌های علمی حوزه نیازمند مهندسی علمی است
  • دست رد اروپا به دعوت آمریکا برای شرکت در نشست ضدایرانی لهستان
  • واشنگتن: سامانه‌های موشکی در اروپا برای مقابله با ایران است

 

** جام جم ۹۷/۱۰/۲۹
*  چراغ سبز پاکستان به فعالیت راحیل شریف درائتلاف نظامی عربستان
کابینه دولت فدرال پاکستان در حکمی به ادامه فعالیت ژنرال راحیل شریف در ائتلاف به اصطلاح ضدتروریسم به رهبری عربستان سعودی چراغ سبز نشان داد.براساس این خبر، مجوز ادامه کار راحیل شریف در نشست هفته گذشته کابینه فدرال دولت پاکستان تصویب شد.
*  دست رد اروپا به دعوت آمریکا برای شرکت در نشست ضدایرانی لهستان
یک رسانه آمریکایی گزارش داده تلاش‌های دولت این کشور برای همراه کردن کشورهای اروپایی با کارزار فشار علیه ایران به بن‌بست خورده و منابع آگاه می‌گویند کشورهای عضو اتحادیه اروپا از شرکت در نشستی که واشنگتن قرار است علیه ایران در «ورشو» برگزار کند، خودداری خواهند کرد. یک مقام اتحادیه اروپا به وال‌استریت‌ژورنال گفت که «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه قصد شرکت در نشست ورشو علیه ایران را ندارد. این مقام ارشد اروپایی گفت که اتحادیه اروپا دقیقاً نمی‌داند این نشست قرار است چه چشم‌اندازی از صلح و ثبات را دنبال کند.
** همشهری ۹۷/۱۰/۲۹
*  اینترپل ایران روی خاوری فعال است
سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا در مورد انتشار شایعاتی پیرامون مرگ محمودرضا خاوری مدیرعامل اسبق بانک ملی و از متهمان اصلی اختلاس ۳ هزار میلیاردی گفت: ما هنوز خبر دقیقی از این موضوع نداریم. او گفته: اینترپل ایران روی مسئله خاوری فعال است.
*  حتی سال ۹۰ هم اینقدر مشکل نداشتیم
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با همه مشکلات، طی ۴۰ سال گذشته کشور را مدیریت کردیم و از این گردنه هم با موفقیت عبور خواهیم کرد. محمدباقر نوبخت با بیان اینکه طرف مقابل ما آدم نابخردی بوده است، اظهار داشت: دنیا اعتراف کرد که ترامپ دنیا را با مشکل مواجه کرده تا جایی که دولت خود را نیز تعطیل کرده است. معاون رئیس جمهوری ادامه داد: در سال ۹۰ تا ۹۱ با وجود آن تحریم‌ها اینقدر با مشکل مواجه نشده بودیم.
** کیهان ۹۷/۱۰/۲۹
*  گزارش داخلی دولت آمریکا از شکست سیاست فشار بر ایران
المانیتور در گزارشی اعلام کرد: دولت آمریکا در یک ارزیابی داخلی اذعان کرده است که سیاست فشار حداکثری به ایران نتوانسته به اهداف خود دست یابد.
بر اساس این گزارش، اندیشکده «گروه بین‌المللی بحران» در گزارش تازه خود به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا نوشته است: «یک ارزیابی داخلی اولیه که توسط دولت انجام گرفته و برای گروه بحران ارسال شده، به این نتیجه رسیده که رویکرد ایالات متحده هنوز نتوانسته رفتار ایران را محدود کند یا تهران را پای میز مذاکره بکشاند.»
*  سامانه‌های موشکی در اروپا برای مقابله با ایران است
در ادامه موضع‌گیری‌های واشنگتن علیه برنامه موشکی ایران، این‌بار یک مقام ارشد دولتی آمریکا که نام او اعلام نشده است، اعلام کرد که سامانه‌های موشکی آمریکایی مستقر در قاره اروپا، با هدف مقابله با تهدیدات تهران هستند.
*  تأکید مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم بر اقدام انقلابی در قبال لایحه پالرمو
۱۲۲ نفر از اعضای مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون لایحه پالرمو،‌بر مغایرت این لایحه با شرع و سیاست‌های کلی نظام تاکید کردند.
در این نامه تاکید شده است: ما نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اعلام برائت از کنوانسیون ننگین پالرمو از حضرت مستطاب عالی خواستاریم با اقدامی انقلابی و قاطع مانع از طرح مجدد آن در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام شده و مخالفت خود را با این گونه کنوانسیونهای استعماری اعلام فرمائید.
** شرق ۹۷/۱۰/۲۹
*  FATF بازوی خزانه‌داری آمریکاست
آیت‌ الله موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه تهران مبارزه با پولشویی را بهانه و مقابله با تروریسم را دروغ دانست و بیان کرد: مرکز پولشویی دنیا آمریکا و اروپاست. مادر تروریسم نیز اروپا، آمریکا و رژیم صهیونیستی است او درباره گروه اقدام ویژه مالی FATF گفت: گرچه این گروه در ظاهر به منظور مبارزه با تروریسم و پولشویی شکل گرفته است اما در حقیقت سازوکاری برای اشراف اطلاعاتی بر منابع و سیستم‌های مالی سایر کشورها و همچنین بازوی خزانه‌داری آمریکا در اعمال هر چه موثرتر تحریم‌های این کشور بر ضد ایران و سایر کشورها به ویژه جریان مقاومت است.
** ایران ۹۷/۱۰/۲۹
*  دل بستن به اروپا در برجام بیهوده است
آیت‌الله احمد جنتی گفت: «فضای مجازی می‌تواند فرصتی برای ما باشد و ما باید تهدیدات فضای مجازی را به فرصت تبدیل و از فرصت‌های آن به نفع اسلام، انقلاب و مملکت استفاده کنیم.»
رئیس مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه «وقتی رادیو و تلویزیون آمده بود همه وحشت کردند که مبادا دین مردم از دست برود، ولی بعداً دیدند که بهترین استفاده‌ها را می‌توان از آن کرد»، گفت: «فضای مجازی نیز همین طور است؛ مطلعین معتقدند ما می‌توانیم به نفع انقلاب از آن استفاده کنیم.» رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه «عده‌ای به دست امریکا نگاه می‌کنند»، موضع اروپا را در امتداد امریکا ارزیابی کرد و گفت: «آنها نیز در قضیه برجام تنها اتلاف وقت می‌کنند حتی برخی همان کشورها از گروهک منافقین هم حمایت به عمل می‌آورند و دل‌بستن به اروپا نیز عین سفاهت است. متأسفانه در قضیه برجام مسئولان کشور ما به توصیه‌های رهبر انقلاب توجه نکردند و امروز نیز نتیجه‌ای نگرفته‌اند.» رئیس مجلس خبرگان با اشاره به سخنان رهبری درباره مقابله با اقدام امریکایی‌ها در صورت پاره کردن برجام، تصریح کرد: «باید از مسئولان گله کنیم که چرا این کار(آتش زدن برجام) را نکردند؛ در نهایت هم باید همین کار را بکنند.»
*  آخرین وضعیت سلامتی آیت‌الله مؤمن
یکی از اعضای دفتر آیت‌الله مؤمن عضو فقهای شورای نگهبان آخرین وضعیت درمانی وی را تشریح کرد و گفت: آیت‌الله مؤمن در کما نیست و در بی‌هوشی هستند و وضعیت ایشان پایدار و تحت کنترل پزشکان است و امیدواریم هرچه زودتر وضعیت ایشان بهبود پیدا کند.
این عضو دفتر با بیان اینکه حالات ایشان تغییر خاصی نکرده و همان حالت سابق است افزود: پزشکان می‌گویند زمان نیاز دارد تا مشخص شود وضعیت ایشان چطور می‌شود و ما هم منتظر‌یم ولی تاکنون تغییر خاص مشهودی در حالات ایشان اتفاق نیفتاده است. از مؤمنین می‌خواهیم دست به‌دعا بردارند تا ان‌شاءالله وضعیت آیت‌الله مؤمن بهتر شود.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۰/۲۹
*  ترامپ در آستانه« استیضاح» یا «برکناری»
روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» گزارش داد، گزارشهایی وجود دارد در زمینه اینکه ترامپ به «مایکل کوهن» وکیل سابق خود دستور داده درباره تلاشهایش برای ساخت یک برج ترامپ (Trump Tower) در مسکو به نمایندگان کنگره دروغ بگوید.
ایندیپندنت می‌گوید: اگر این گزارش‌ها تایید شود، ترامپ با درخواست «استعفا» یا «استیضاح» مواجه خواهد شد.براساس این گزارش، ترامپ درحال حاضر تحت فشار دو تن از مقامات حقوقی ناظر، که در پرونده تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ دخیل هستند، قرار دارد.
*  مسئولین برای ساماندهی فضای مجازی و مقابله با ابتذال اخلاقی و جنگ روانی دشمن، چاره اندیشی کنند
اعضای هیات رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در بیانیه پنجمین جلسه مشترک بر اهمیت فضای مجازی تاکید کردند و از وزارت ارتباطات، شورای عالی فضای مجازی و همه دستگاه‌های ذیربط خواستند که جهت ساماندهی این فضا و مقابله با ابتذال اخلاقی و جنگ روانی دشمن، چاره اندیشی کنند. هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در پایان پنجمین جلسه مشترک خود در دوره پنجم این بیانیه همچنین از تدبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا و اختیارات ویژه‌ای که به این شورا جهت تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی و کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم، تفویض فرموده‌اند تقدیر کرد.
** وطن امروز ۹۷/۱۰/۲۹
*  همسر زاغری به دیدار نازنین نمی‌آید!
سفیر ایران در لندن با بیان اینکه آوریل ۲۰۱۷ امکان سفر همسر نازنین زاغری به ایران فراهم شده بود، گفت: باید از او پرسید چرا از این فرصت برای ملاقات با خانواده‌‌‌‌اش استفاده نکرد؟ حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توئیترش نوشت: «در پاسخ به درخواست‌‌های مکرر برای ملاقات با خانواده، ما (ایران) آوریل ۲۰۱۷ روادید برای همسر خانم نازنین زاغری به منظور سفر به ایران و دیدار با همسر و بویژه اینکه در کنار دخترش باشد را فراهم کردیم. این ماجرا تقریبا مربوط به ۲ سال پیش بود. باید از او (همسر نازنین زاغری) سوال شود چرا از این فرصت برای ملاقات با خانواده‌‌‌‌اش استفاده نکرد؟»
** جوان ۹۷/۱۰/۲۹
*  ایجاد اتصال ریلی با ایران و عراق در اولویت سوریه
علی حمود، وزیر حمل و نقل سوریه با بیان اینکه ایجاد اتصال ریلی میان سوریه، ایران و عراق، یکی از اولویت‌های ماست، گفت که این اقدام یکی از سیاست‌های راهبردی ما برای تقویت مناسبات با تهران و بغداد است.
*  پنجه در پنجه رژیم صهیونیستی انداخته‌ایم
حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه ایران پنجه در پنجه رژیم صهیونیستی انداخته است، افزود: در عرصه‌های مختلف با انجام کارهای اطلاعاتی، این رژیم را شکست داده‌ایم که این امر در آینده نیز تداوم خواهد داشت.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۰/۲۹
*  ادعای ترامپ مبنی بر درخواست ایران برای مذاکره
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی در رابطه با پرتاب ماهواره‌بر ایرانی ادعا کرد: ایران یک ماهواره‌بر را آزمایش کرد که البته شکست خورد. این ماهواره‌بر اگر شکست نمی‌خورد، اطلاعات حیاتی برای ایران مهیا می‌کرد که ایرانی‌ها می‌توانستند با استفاده از آن به سراغ توانایی‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای خود بروند. توانایی که حتی می‌توانست ایالات متحده را هدف قرار دهد. ما نمی‌گذاریم چنین اتفاقی بیفتد. ترامپ در ادامه در اظهاری بی اساس و متوهمانه مدعی شد که ایران خواهان مذاکره با ایالات متحده است.
*  جامعه بین‌المللی رژیم مستبد عربستان را مهار کند
برنی سندرز، سناتور مستقل از ایالت ورمونت آمریکا در سخنانی عنوان داشت: رکوردی که محمد بن سلمان در بازداشت و کشتن فعالان ثبت کرده، به خوبی بیانگر این موضوع است که وی فردی اصلاح‌طلب نیست. این سناتور سرشناس آمریکایی در ادامه تاکید کرد: وقت آن فرا رسیده که جامعه بین‌المللی رژیم مستبد عربستان را مهار کند.
** رسالت ۹۷/۱۰/۲۹
*  ایران فرش قرمز زیرپای مقامات آمریکایی پهن نمی‌کند
سردار سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت: ایران تنها کشوری است که فرش قرمز زیر پای مقامات مشرک آمریکا پهن نمی‌کند و هیچ مسئول آمریکایی اجازه ورود به آن را ندارد و آمریکا غلط می‌کند فکر کند می‌تواند رزق ما را دهد، آمریکا اگر می‌تواند ۵۰ میلیون مردم گرسنه خود را سیر کند.سلامی یادآور شد: امروز دیدیم آمریکا در گوشه‌ای از سوریه هم دوام نیاورد و به اندازه ۱۰۰ سال درآمد نفتی ما هزینه کرد اما چیزی به دست نیاورد و این نشان می‌دهد آمریکا از مسلمانان و ملت ایران می‌ترسد.
*  کسانی که به بیگانه تکیه می‌کنند تفکر اسلامی ندارند
حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه نهج‌البلاغه باید به متن درسی حوزه تبدیل شود، اضافه کرد: کتاب کامل نهج‌البلاغه باید در هر خانه‌ای وجود داشته باشد و طلاب آن را مطالعه کنند تا حقیقت‌ها را دریابند.استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به حکمت ۶۶ نهج‌البلاغه گفت: جامعه اسلامی باید روی پای خود بایستد و به بیگانه تکیه نکند، زیرا اگر جامعه مسلمان مستقل باشد شکوفا می‌شود؛ کسانی که به بیگانگان تکیه می کنند فکر اسلامی ندارند.وی با بیان اینکه کشور از لحاظ منابع بسیار غنی است، یادآور شد: اگر احکام الهی در جامعه اجرا شود، موش صفتان و سلطان‌ها تولید نخواهند شد.
*  دستگیری مرضیه هاشمی نشانه‌ای از دشمنی آمریکا با اسلام است
رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم درمورد دستگیری خبرنگار مسلمان و آمریکایی الاصل پرس تی وی گفت: چنین رفتارهایی نشان از خشم آن‌ها از شکست های پی در پی مقابل ایران است و وقتی دشمنی آمریکا با ایران مطرح می شود محور اصلی این دشمنی، جنگ با اسلام است، برخورد آمریکایی‌ها با یک خبرنگار مسلمان رفتاری غیر انسانی و خلاف ادعاهای خودشان در آزادی بیان و عقیده است.
** مردم سالاری ۹۷/۱۰/۲۹
*  هشدار مدیر کنفرانس امنیتی مونیخ به ایران
مدیر کنفرانس امنیتی مونیخ در واکنش به دستگیری یک فرد دوتابعیتی به اتهام آنچه که جاسوسی برای ایران خوانده شد، ادعا کرد که ایران با چنین رفتارهایی تنها حفظ برجام را سخت‌تر خواهد کرد.
«ولفگانگ ایشینگر»، مدیر کنفرانس امنیتی مونیخ و سفیر پیشین آلمان در واشنگتن در واکنش به دستگیری یک دوتابعیتی افغانی-آلمانی به اتهام «جاسوسی برای ایران»، فعالیت‌های ایران را محکوم کرد.
*  «ترامپ» به «پلوسی» اجازه سفر نداد
رئیس جمهوری آمریکا به «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرد به دلیل تعطیلی بخشی از دولت فدرال امکان استفاده ازهواپیمای نظامی برای یک سفر خارجی را ندارد. این در حالی است که نانسی پلوسی چهارشنبه شب با اشاره به تعطیلی بخشی از دولت فدرال، از ترامپ خواست به دلیل نگرانی‌های امنیتی سخنرانی سالانه خود درباره وضعیت کشور را به زمانی پس از بازگشایی دولت فدرال موکول کند.
** آرمان ۹۷/۱۰/۲۹
*  تکذیب حضور مرتضوی در نجف
چندی پیش یکی از رسانه‌ها در نقل قولی از وکیل مرتضوی اعلام کرده بود که «مرتضوی در راستای خدمت رسانی به امور ساخت حرمین شریف در نجف به نمایندگی از مردم یزد، تا سال آینده در عراق خواهد ماند»، اما ایوبی وکیل مرتضوی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با تکذیب برخی شایعات گفته: «بحث حضور موکلم در نجف اشرف اساسا دروغ است. آقای مرتضوی در حال حاضر در زندان در حال تحمل کیفر است و این شایعه تکذیب می‌شود.»
*  ترور پوتین خنثی شد
صربستان اعلام کرده، یک عضو داعش را که قصد ترور ولادیمیر پوتین در این کشور را داشت دستگیر کرده است. سازمان اطلاعات صربستان خبر داد این فرد ۲۱ ساله قصد داشت این سوء قصد را همزمان با سفر رئیس‌جمهوری روسیه به صربستان و در اعتراض به جنگ روسیه علیه داعش انجام دهد.
** آفرینش ۹۷/۱۰/۲۹
*  تحرکات آمریکا برای راه‌اندازی پایگاه نظامی منافقین در افغانستان
رسانه‌های افغانستان با انتشار خبری محرمانه که حاکی از تلاش عربستان و آمریکا برای راه‌اندازی پایگاه نظامی منافقین در افغانستان است، اعلام کردند این خبر می‌تواند حساسیت ایرانی‌ها را برانگیزد و آنان را به مقابله به مثل با این تحرکات ضد ایرانی وادار کند.
طبق این گزارش، دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا اقدامات جدیدی را علیه ایران آغاز کرده است؛ اقداماتی که می‌تواند بیش از پیش ثبات و امنیت منطقه و جهان را با خطر جدی مواجه کند. بخشی از کمک‌های ضدایرانی ترامپ به دست منافقین رسیده است تا آنان در مناطق مرزی ایران در کشورهای همسایه پایگاه نظامی ایجاد و از آنجا به داخل ایران نفوذ کنند و عملیات خرابکارانه انجام دهند.
*  آماده مذاکره با آمریکا برای نجات معاهده موشکی هستیم
وزیر خارجه روسیه گفت: به رغم شکست مذاکرات با واشنگتن درباره معاهده منع موشک‌های میان‌برد، اما مسکو آماده ادامه مذاکرات برای نجات این معاهده است. سرگئی لاوروف هشدار داد، خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های کوتاه و میان‌برد، ضربه محکمی به ساختار کلی امنیت بین‌المللی از جمله معاهده تسلیحات استراتژیک و فرآیند کنترل سلاح‌های هسته‌ای و عدم اشاعه آن وارد می‌کند.
** قدس ۹۷/۱۰/۲۹
*  ریاض به دنبال تغییر بافت مناطق شیعه‌نشین‌
عربستان تلاش می‌کند بافت منطقه شیعه‌نشین عوامیه در شرق عربستان را که در سال ۲۰۱۷ تخریب شد، تغییر دهد.
عربستان ۶۰ میلیون دلار برای تغییر بافت این منطقه در نظر گرفته است. منطقه العوامیه از مناطق نفت‌خیز عربستان محسوب می‌شود. شیعیان عربستان سعودی از تبعیض‌هایی شاکی هستند که مانع دستیابی آنها به سمت‌های بالای دولتی شده، سبب تعطیلی مساجدشان می‌شود و همچنین مانع سرمایه‌گذاری در مناطق شیعه‌نشین شده است.
*  آغاز عملیات حشدالشعبی در خاک سوریه
یک منبع امنیتی عراقی از حملات توپخانه‌ای حشدالشعبی به مواضع تکفیری‌ها در سوریه و کشته شدن شماری از داعشی‌ها بر اثر این حملات خبر داد. براساس این گزارش، توپخانه حشدالشعبی مواضع داعش را در منطقه سوسه هم‌مرز با عراق هدف قرار داد که براثر این حملات ۱۵ داعشی کشته و شماری دیگر زخمی شدند. از سوی دیگر احمد الجبوری نماینده استان دیالی در پارلمان عراق به ادامه فعالیت داعش در این استان اشاره کرد و خواستار تدابیر امنیتی ویژه‌ای برای ممانعت از خلاء امنیتی در این استان شد.
** خراسان ۹۷/۱۰/۲۹
*  واکنش دادستان کل کشور به بازتاب اظهاراتش درباره قطع دست سارقان
حجت الاسلام منتظری، دادستان کل کشوردر واکنش به بازتاب اظهاراتش درباره قطع دست سارقان گفت: در این موضوع تأکید ما بر این بوده که حدود الهی که در قرآن کریم به آن‌ها تصریح شده تعطیل بردار نیست. ما نباید به علت فشارهای مدعیان دروغین حقوق بشری که با پندار غلط خود حدود الهی را مغایر آن می‌دانند، اجرای این حدود را تعطیل کنیم. وی افزود :نکته اخیر، نه این که نظر این جانب بوده بلکه تخطئه کسانی است که دارای این اندیشه و نظر حقوقی هستند.
*  خبرآنلاین نوشت: داماد امام موسی صدر به اظهارات اخیر آیت‌ا… موسوی خوئینی که امام موسی صدر و شهید چمران را غیرهمراه با انقلاب اسلامی ایران خطاب کرده بود، واکنش نشان داد و گفت : خطاب به این اردوگاه باید بگویم، زمان‌ها عوض می‌شود و شما برای اهداف سیاسی‌تان باید شکل عمل خود را به روز کنید، نمی‌شود با همان شگرد ۵۰-۴۰ سال قبل یعنی تخریب دیگران، امروز هم خودتان را صاحب منزلت کنید…اکثر انقلابیون آن زمان زیر چتر امام موسی صدر فعالیت می‌کردند و امام خمینی، امام موسی صدر را فرزند خود می‌خواندند.
*  اعلام تمرین‌های نظامی مشترک با آذربایجان
سفر دو روزه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان به جمهوری آذربایجان در حالی پایان یافت که سردار سرلشکر باقری تأکید کرد: نیروهای دریایی دو کشور رفت و آمد و تمرین‌های مشترک بیشتری در بخش نظامی با هم برگزار خواهند کرد. باقری افزود: روابط فعلی بین دو کشور به هیچ وجه کفایت نمی کند.
** اعتماد ۹۷/۱۰/۲۹
*  رایزنی واشنگتن و پیونگ یانگ برای دیدار دوم کیم و ترامپ
کیم یونگ چول مقام ارشد امنیتی کره شمالی به واشنگتن سفر کرده است تا در مورد زمینه‌سازی دیدار دوم میان رهبران آمریکا و کره شمالی با مقام‌های آمریکایی گفتگو کند. رسانه‌های کره جنوبی پیشتر مکان برگزاری این دیدار را ویتنام و زمان آن را میانه ماه آینده میلادی (اواخر بهمن) گزارش داده بودند، هر چند رسانه‌های آمریکایی از احتمال برگزاری دیدار بعدی میان دو رهبر در ماه‌های اسفند و فروردین خبر می‌دهند. به نوشته سی ان ان، کیم یونگ چول عصر روز پنجشنبه به وقت واشنگتن وارد فرودگاه دالس این شهر شد و از سوی استیوبیگون نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور کره شمالی مورد استقبال قرار گرفت. سی ان ان به نقل از یک منبع آگاه می‌نویسد که فرستاده کره شمالی نامه‌ای از رهبر کره شمالی همراه خود دارد.
** شهروند ۹۷/۱۰/۲۹
*  تهران؛ امن ترین پایتخت جهان است
سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: امروز با اشراف بر داده‌ها و اطلاعات به دست آمده با افتخار عنوان می‌کنیم که تهران امن ترین پایتخت در میان پایتخت‌های سایر کشورهای جهان است.
او ادامه داد: از جمله پیشرفت‌های قابل توجه پلیس در امور انتظامی مهار و کاهش چشمگیر آمار سرقت است و پلیس پایتخت به مدد تلاش‌های شبانه روزی کارکنان و ماموران پلیس‌های تخصصی موفق شده سرقت‌های خشن را به میزان زیادی کاهش دهد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
بروز ظرفیت‌های علمی حوزه نیازمند مهندسی علمی است
باشگاه خبرنگاران/آیت‌الله اعرافی در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:حوزه باید به رسالت مطالبه‌گری خود بیش از گذشته توجه داشته باشد.وی با اشاره به طرح‌های تحولی حوزه اضافه کرد: بخش مهمی از طرح‌های تحولی حوزه قابلیت بازتعریف در شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد.عضو جامعه مدرسین گفت: برای بروز ظرفیت‌های علمی حوزه باید مهندسی علمی شکل بگیرد، ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حوزه قابل‌توجه است و سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار مبلغ از حوزه علمیه به سراسر کشور اعزام می‌شود.
دشمنان با نشانه گرفتن حجاب و ترویج بد حجابی دنبال حرمت شکنی و قبح زدایی در بحث حجاب در قم هستند
حوزه/ آیت الله فاضل لنکرانی در دیدار بهرام سرمست، استاندار قم، با اشاره به جایگاه شهر قم برتوجه ویژه به شهر قم از نظر عمرانی، زیر ساخت‌های فرهنگی، مراکز صنعتی تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود مسئولینی که برای خدمت رسانی به شهر قم می‌آیند، نگاه ویژه تری به این شهر از نظر شکوفایی و راه اندازی مراکز صنعتی برای تولید، اشتغال و رفع بیکاری داشته باشند. عضو جامعه مدرسین با اشاره به برنامه وسیع دشمن برای تخریب چهره قم اظهار داشت: دشمنان با نشانه گرفتن حجاب و ترویج بد حجابی وکم حجابی دنبال حرمت شکنی و قبح زدایی در بحث حجاب در قم هستند و لازم است این مسئله و مسائل دیگر مورد توجه دقیق و رصد حافظان امنیت اجتماعی ملت قرار گیرد تا دشمنان بیش از این در شهر قم به فکر جولان دادن واشاعه مظاهر فساد و بد حجابی نباشند.
تحریم‌های کره شمالی همچنان باقی خواهند ماند
تسنیم/سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی در جمع خبرنگاران پس از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با فرستاده ویژه رهبر کره شمالی ،گفت: ما به دستیابی به پیشرفت ادامه می‌دهیم. ما مذاکرات را ادامه خواهیم داد. ایالات متحده قصد دارد فشار و تحریم علیه کره شمالی را همچنان حفظ کند.
نمی‌توانیم برنامه موشکی‌تان را تحمل کنیم
فارس/یک رسانه انگلیسی جزئیات تازه‌ای از دیداری که حدود ۱۰ روز پیش در تهران میان نمایندگان اروپایی و ایران برگزار شد، ارائه کرده و با توجه به قصد این کشورها برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران نوشته مواضع آنها به سمت «دونالد ترامپ»، متمایل شده است.خبرگزاری رویترز، گزارش داده دیپلمات‌های کشورهای اروپایی در جلسه ۸ ژانویه با بیان اینکه اروپا دیگر نمی‌تواند آزمایش‌های موشکی ایران و اقدامات این کشور برای ترور برخی افراد در خاک اروپا را تحمل کند باعث عصبانیت مقام‌های ایران شدند.یکی از دیپلمات‌ها گفت: «اتفاقات زیادی افتاد، آنها خوششان نیامد، ولی ما احساس کردیم که لازم است نگرانی‌های جدی‌مان را انتقال دهیم. این نشان می‌دهد که رابطه‌مان دارد پرتنش‌تر می‌شود.»
اعلام جرم دادستان رژیم صهیونیستی علیه نتانیاهو به اتهام رشوه
مهر/یک مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی به شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت که دادستان کل رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است علیه نتانیاهو به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در پرونده موسوم به ۴۰۰۰ اعلام جرم کند.نتانیاهو پیش از این در پاسخ به این سوال که اگر از سوی دادستان کل برای بازجویی فراخوانده شود چه واکنشی نشان خواهد داد، گفته بود: اگر این اتفاق بیفتد از سمت خود استعفا نخواهم داد.
عربستان مقصر جنگ یمن نیست!
ایسنا/ رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان در مقاله‌ای برای روزنامه الشرق الاوسط نوشت: تحلیل و تفسیر جنگ یمن به این شکل، بحران را از دلایل “اصلی” آن که صرفا مربوط به خود یمن است، دور می‌کند.وی گفت: «طرح شورای همکاری خلیج فارس سال ۲۰۱۱ توسط تمامی گروه‌های یمنی از جمله حوثی‌ها امضا شد اما آن‌ها به همراه علی عبدالله صالح، هم‌پیمان سابقشان علیه این دستاورد “کودتا” کردند و از شکنندگی قدرت در مرحله انتقالی “سوءاستفاده” کردند و یمن را به مسیر دیگری کشاندند.»الفیصل گفت: دولت “مشروع” یمن هیچ وسیله‌ای نداشت تا با این “تجاوز” مقابله کند برای همین از عربستان درخواست کمک کرد. حمایت از دولت “مشروع” یمن بخشی از سیاست ثابت عربستان بوده و عربستان هرگز از “حمایت” از تلاش‌های بین المللی دست نخواهد کشید.
آمریکا در ایجاد ائتلاف ضد ایرانی ناکام است
ایرنا/ نویسنده کتاب کودتای مخملی می‌گوید کاخ سفید پس از ناکامی در محاصره ایران در منطقه و ایجاد ائتلاف عربی علیه جمهوری اسلامی به فکر برگزاری نشستی در لهستان افتاده است.’دانیال لزار’ سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا را به منطقه خاورمیانه، ناموفق ارزیابی کرد و افزود: هدف نشست ورشو که از سوی پمپئو مطرح شده است، افزایش فشار سیاسی و منزوی کردن ایران است.وی در پاسخ به اینکه گزارش برخی رسانه‌های آمریکایی درباره درخواست ‘جان بولتون’ از پنتاگون برای ارائه طرح حمله نظامی به ایران را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: در جدی بودن این موضوع تردید دارم و آن را جزئی از علمیات جنگ روانی می‌بینم.
دشمنان امسال را برای ایجاد آشوب‌ و ناآرامی‌ انتخاب کردند اما موفق نشدند
فارس/سردار اشتری در مراسم یست و یکمین گردهمایی معاون اجتماعی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی نیروی انتظامی اظهار داشت: گروه‌های معاند و دشمنان سال ۹۷ را برای ایجاد آشوب‌ها و ناآرامی‌ها انتخاب کردند که به حول و قوه الهی موفق نشدند. فرمانده نیروی انتظامی گفت: حتما معاندین درصدد هستد تا آرامش،صلابت و وحدت و همدلی را در ۲۲ بهمن و دهه فجر برهم زنند؛ بنابراین باید با آ‌مادگی و توان کامل امنیت را برقرار کرد و باید هوشیاری خود را کامل حفظ کرد.
رایزنی برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب
مهر/«محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق در گفتگو با روزنامه الصباح تاکید کرد: ما برای بازگرداندن سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب تلاش می‌کنیم و تماسهای دو جانبه، سه جانبه و چهار جانبه در این خصوص در جریان است.وی در ادامه افزود: ما نسبت به عدم حضور سوریه و لیبی در نشست اقتصادی بیروت ابراز تأسف می‌کنیم.
کارمندان آمریکایی دست به دامن مراکز خیریه شدند
باشگاه خبرنگاران /پایگاه خبری شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد در حالی که تعطیلی دولت فدرال وارد هفته چهارم شده، آن دسته از کارمندان دولت فدرال که به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده‌اند و حقوقی دریافت نکرده‌اند، در تأمین مایحتاج خود با مشکل مواجه شده و برای سیر نگه داشتن خانواده‌هایشان به ناچار دست به دامن موسسات خیریه و مراکز توزیع غذای رایگان شده‌اند.مراکز و سازمان‌هایی که در آمریکا به صورت خیریه غذای رایگان توزیع می‌کنند، می‌گویند با تعطیلی دولت فدرال، میزان مراجعات به آن‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
گسترش اعتراضات به استفاده پلیس فرانسه از سلاح‌های جدید علیه جلیقه‌زردها
تسنیم/کریستوف کستنر، وزیر کشور فرانسه از استفاده ماموران پلیس این کشور از سلاح «فلش بال» با وجود اعتراضهای مطرح شده دفاع کرد.ژاک توبون، مسئول نهاد مستقل اداری دفاع از حقوق شهروندان فرانسوی روز پنجشنبه خواستار تعلیق استفاده از سلاح فلش بال از سوی پلیس شده بود.وزیر کشور فرانسه در پاسخ به درخواست ژاک توبون اظهار داشت: «اگر ابزار دفاع را از ماموران پلیس بگیریم چه چیزی برای آنها باقی می‌ماند؟ تنها برخورد فیزیکی باقی می‌ماند و مطمئنا با زخمی‌های بیشتری روبرو خواهیم شد.»به نوشته یورونیوز، کریستوف کستنر بر لزوم استفاده از گاز اشک آور و سلاح فلش بال برای «حفظ نظم عمومی» تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *