خبرروز ۱۳۹۷/۱۰/۲۴

  • حضرت آیت الله جوادی آملی: اگر مسئولی بی‌عرضه باشد خداوند متعال استیفای حقوق ملت را رها نمی‌کند
  • رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد: طراحی سوخت مدرن ۲۰ درصد برای راکتور اتمی تهران
  • آیت الله استادی: اینکه همه هوس کنند درس خارج بگویند، مقبول نیست
  • حجت‌الاسلام‌ والمسلمین موسوی اصفهانی: نفوذ و اقتدار بین‌المللی ایران پس از انقلاب همواره سیر صعودی داشته است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: زمینه‌ ازدواج باید توسط متدینین فراهم شود
  • وزیر امور خارجه: کشورهای منطقه روی اسب بازنده شرط‌بندی نکنند

 

** جام جم ۹۷/۱۰/۲۴
*  طراحی سوخت مدرن ۲۰ درصد
رئیس سازمان انرژی اتمی از موفقیت دانشمندان هسته‌‌ای کشورمان در طراحی سوخت مدرن ۲۰ درصد خبر داد.
علی اکبر صالحی با بیان اینکه دانش هسته ای را مهار کرده ایم، افزود: در دانش و صنعت هسته ای آن قدر پیشرفت کرده‌ایم که به جای مهندسی معکوس و استفاده از طراحی دیگران، خودمان می‌توانیم سوخت جدید طراحی کنیم که این دستاوردی بزرگ برای کشور است.
وی اضافه کرد: رآکتور هسته ای تهران تاکنون با سوخت قدیم کار می‌کرد اما سوخت مدرن، بهره وری رآکتور را افزایش می‌دهد.
صالحی گفت : اقدامات اولیه برای طراحی سوخت مدرن ۲۰ درصد آغاز شده است و در آستانه آن قرار داریم؛ محصولی که با سوخت ۲۰ درصد قبلی متفاوت است و هر رآکتوری مانند رآکتور تهران ساخته شود، می‌توانیم سوختش را تأمین کنیم.
** همشهری ۹۷/۱۰/۲۴
*  ادعای صهیونیست‌ها درباره حمله به اهداف ایران
نخست وزیر رژیم صهیونیستی مسئولیت حمله روز شنبه به اهدافی در سوریه را پذیرفت و مدعی شد که صدها حمله علیه اهداف متعلق به ایران و حزب الله انجام شده است. بنیامین نتانیاهو همچنین گفت: این حملات نشان می‌دهد که ما برای اقدام علیه ایران و سوریه تا چه حد مصمم هستیم. ما تنها در ۲۶ ساعت گذشته این حملات را انجام دادیم و ثابت کردیم که دست از تسویه حساب با ایران برنمی‌داریم. وی مدعی شد که رژیم صهیونیستی در حملات اخیر خود انبار تسلیحاتی متعلق به ایران را هدف قرار داده است. رژیم صهیونیستی روز جمعه موشک‌هایی را به سمت دمشق پرتاب کرد اما به گفته خبرگزاری سوریه، پدافند هوایی این کشور اغلب آنها را منهدم کرده است.
** کیهان ۹۷/۱۰/۲۴
*  رهبر معظم انقلاب درگذشت والده فرمانده کل ارتش را تسلیت گفتند
در پی درگذشت والده مکرمه سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا پیام تسلیتی صادر فرمودند.
*  آیت‌الله حقیقت، عالم برجسته استان فارس درگذشت
آیت‌الله عبدالکریم حقیقت ارسنجانی از استادان حوزه‌های علمیه فارس در ۹۲ سالگی بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت، این عالم بزرگوار شاگرد امام‌خمینی و آیت‌الله بروجردی بود.
*  اگر مسئولی بی‌عرضه باشد خداوند متعال استیفای حقوق ملت را رها نمی‌کند
حضرت آیت‌الله جوادی آملی در درس تفسیر خود گفت: کسی که در دنیا از دستورهای الهی فاصله گرفت و تنها به جمع مال و جاسازی آن پرداخت مهلت پیدا نخواهد کرد، اینگونه نیست که خون‌های پاک شهدا هدر رود و خدا نسبت به ضعف‌های مدیریتی مسئولان بی‌اعتنا باشد، این‌گونه نیست که عذاب‌ها تنها در آخرت منحصر باشد بلکه در دنیا هم عذاب الهی وجود خواهد داشت. آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه ذات اقدس اله حامی خون‌های شهدا است، گفت: این‌گونه نیست که اگر مسئولی بی‌عرضه بود خداوند متعال حقوق ملت را رها کند.
** شرق ۹۷/۱۰/۲۴
*  بولتون خواهان ارائه طرح نظامی علیه ایران شده بود
وال استریت ژورنال نوشته پس از حمله به سفارت آمریکا در بغداد، مشاور امنیت ملی آمریکا از پنتاگون خواسته بود که گزینه‎های نظامی خود برای اقدام احتمالی علیه ایران را به کاخ سفید ارائه کند.
وال استریت ژورنال مدعی شده جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا از پنتاگون خواسته بود که گزینه‌های نظامی خود را برای “ضربه زدن به ایران” به کاخ سفید ارائه کند. بنا بر این گزارش، این درخواست پس از حمله خمپاره‌ای به سفارت آمریکا در بغداد مطرح شده که آمریکایی‌ها معتقد بودند توسط “شبه‌نظامی‌های وابسته به ایران” انجام شده است. شهریور سال گذشته میلادی سه گلوله خمپاره به اطراف سفارت آمریکا در منطقه حفاظت شده بغداد اصابت کرد که تلفات یا خساراتی بر جای نگذاشت.
*  لهستان باید پاسخگوی عواقب این میزبانی باشد
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به برگزاری همایش ضدایرانی آمریکا در لهستان گفت: قطعا واکنش جمهوری اسلامی ایران به این اقدام بسیار جدی و بدون هرگونه مماشات و ملاحظه‌ای خواهد بود. بهرام قاسمی افزود: لهستان باید پاسخگوی عواقب این میزبانی باشد و مسئولیت و تبعات و پیامدهای آتی مشارکت و میزبانی همایشی علیه کشور مستقل را بپذیرد. او تاکید کرد: مگر آنکه در یک حرکت خردمندانه سمت و سوی این نشست را به مسیری غیر از آن چه در دعوت‌نامه‌های خود بدان اشاره کرده است، تغییر دهد.
** ایران ۹۷/۱۰/۲۴
*  ۵/۱ میلیون بشکه پیش‌بینی صادرات روزانه نفت
مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد: میزان صادرات نفت ‌خام در لایحه بودجه ۱۳۹۸ روزانه یک میلیون و ۵۴۰ هزار بشکه با قیمت هر بشکه ۵۴ دلار و ۱۰ سنت پیش‌بینی شده است.
*  تلاش امریکا برای تأثیرگذاری بر بازار ارز خنثی می‌شود
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی به بهانه تلاش امریکا برای برگزاری کنفرانسی ضد ایرانی با میزبانی دولت لهستان در اینستاگرام خود نوشت: دولت امریکا دور جدیدی از جنگ روانی علیه ملت ایران را آغاز کرده است. اعلام اجماع بین‌المللی علیه ایران آن هم در ضعیف‌ترین کشور اروپایی، ادعای عدم تمدید معافیت‌های نفتی آن هم بعد از سابقه قبلی عقب‌نشینی از اینکه قبلاً می‌خواست صادرات نفت ایران را به صفر برساند و اظهاراتی نظیر آن، حاکی از ناامیدی امریکایی‌ها از مؤثر شدن اقدامات آنها علیه ایران است. شروع و شتاب گرفتن تأمین ارز از طریق هند، کره جنوبی، چین و تصمیم به توسعه مبادلات و تجارت با ترکیه، عراق و سایر همسایگان در کنار ذخایر مطلوب و حضور مؤثر بانک مرکزی در بازار ارز، یکبار دیگر تلاش دولت امریکا برای تأثیر‌گذاری بر بازار ارز را خنثی خواهد ساخت.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۰/۲۴
*  افتتاح چند طرح صنعتی و زیربنایی در کاشان با حضور معاون اول رئیس جمهور
با حضور اسحاق جهانگیر معاون اول رئیس جمهور طرحهای صنعتی و زیربنایی کاشان افتتاح شد. در این سفر یک روزه، واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان، فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب این شهر و خط تولید پایه‌های چدنی توزیع برق به بهره‌برداری رسید.
*  پالایشگاه هندی از ایران یک میلیون بشکه نفت وارد می‌کند
روزنامه فایننشال اکسپرس هند گزارش داد که پالایشگاه بهارات پترولیوم (بی پی سی ال) به عنوان دومین پالایشگاه بزرگ این کشور به لحاظ ظرفیت در ماه‌های فوریه و مارس (بهمن و اسفند) یک میلیون بشکه نفت از ایران وارد می‌کند.
براساس این گزارش، راماچاندران، مدیر مجموعه پالایشگاه‌های بی‌پی سی ال در گفت وگو با این نشریه گفت: از آنجایی که نفت ایران مرغوب‌ترین نفت مورد نیاز پالایشگاه‌های هند است شرکت‌اش قصد دارد بعد از سه ماه وقفه، یک میلیون بشکه از ایران نفت خام وارد کند.
** وطن امروز ۹۷/۱۰/۲۴
*  هیأتی از مجلس به سوریه سفر کرد
هیاتی از مجلس شورای اسلامی به ریاست فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بررسی راهبرد‌های سیاسی و اقتصادی بعد از جنگ و بحران در سوریه به این کشور سفر کرد. قرار است در این سفر با مقامات بلندپایه سوریه دیدار و گفتگو شود. همچنین سیاست‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در سوریه هم مورد بررسی قرار گیرد. هیأت مجلس شورای اسلامی متشکل از جاسمی، رضایی، بیرانوندی و فلاحت پیشه است.
*  کلیات لایحه بودجه ۹۸ تصویب شد
نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق مجلس از تصویب کلیات لایحه بودجه ۹۸ کل کشور در این کمیسیون خبر داد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد با اشاره به جلسه این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه پس از استماع نظر مخالفان و موافقان، کلیات لایحه بودجه ۹۸ در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: در این جلسه از مجموع ۴۰ نماینده ۲۲ نفر موافق و ۱۶ نفر مخالف بودند و ۴ نفر رای ممتنع دادند و در مجموع کلیات لایحه بودجه ۹۸ در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.
** جوان ۹۷/۱۰/۲۴
*  هوشیاری مردم تحرکات تبلیغاتی دشمن را خنثی کرد
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور طی سخنانی به تلاش مذبوحانه دشمنان مردم ایران در سالگرد حوادث دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: به لطف خداوند و هوشیاری مردم کشور، تحرکات تبلیغاتی دشمن نتوانست بر روحیه مردم اثر بگذارد و ضد انقلابیون وابسته به بیگانه بیش از پیش مأیوس شدند.
*  موشک سومار تحویل سپاه می‌شود
جانشین وزیر دفاع، آخرین وضعیت موشک کروز سومار را تشریح کرد.
سردار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخصوص تحویل موشک کروز سومار به نیروهای مسلح تصریح کرد: در این حوزه، بحث تحویل موشک کروز سومار به ارتش و سپاه مطرح بود که عمدتا بحث تحویل موشک سومار به سپاه مطرح است.
موشک کروز زمینی برد بلند سومار برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳ رونمایی شد. این موشک از فناوری‌های نوین در حوزه‌های ناوبری، پیش‌رانش و سازه برخوردار است و دقت بالایی در اصابت به اهداف دارد.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۰/۲۴
*  پایان جلسات ۳جانبه ظریف، کدخدایی و معاون رئیس جمهور
لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور از پایان جلسات سه‌جانبه خود با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و سخنگوی شورای نگهبان در زمینه CFT خبر داد و گفت: ما در این جلسات سعی کردیم با شورای نگهبان تعاملی برای سؤال‌های صورت‌گرفته داشته باشیم اما در نهایت آنها دو، سه مورد را پذیرفتند و بقیه را رد کردند و حالا اگر به‌روی آن اصرار شود این لایحه به مجمع خواهد رفت.
*  نباید مردم را نسبت به آینده ناامید کنیم
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در سخنانی با انتقاد از برخی سیاه نمایی‌ها در کشور افزود: مطمئنا یکی از اصلی ترین اهداف و برنامه‌های آمریکا در شرایط فعلی این است که مردم را نسبت به آینده کشور و نظام مأیوس کنند. وقتی مردم یک کشور به ویژه نسل جوان نسبت به آینده خود مأیوس باشند ممکن است دست به اقدامات و حرکاتی بزنند که نتیجه آن ناخوشایند است.
معاون اول رییس جمهور افزود: هنگامی که مردم این سخنان را می‌شنوند و تصور می‌کنند که در تمام سطوح فساد وجود داشته و امور کشور پیش نمی رود و دشمنان هم دست از دشمنی خود بر نمی دارند نسبت به آینده ناامید می‌شوند در حالی که نباید با دشمن همراهی کنیم.
** رسالت ۹۷/۱۰/۲۴
*  مشکلات کشور با اتکا به ظرفیت بسیج برطرف می‌شود
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مشکلات کشور با اتکا به ظرفیت بسیج برطرف می‌شود. سردار غلامحسین غیب‌پرور در نشست بررسی برنامه‌های قرآنی سازمان بسیج با اشاره به ظرفیت عظیم این سازمان در همه زمینه‌ها اظهار داشت: بسیج مانند یک اقیانوس است که نه‌تنها در مسائل فرهنگی و قرآنی بلکه در هر حوزه که انقلاب اسلامی نیاز دارد، می‌تواند حل‌کننده مسائل و مشکلات باشد.وی ادامه داد: در مسیر جریان‌سازی فرهنگ قرآنی در بسیج تلاش‌های خوبی صورت گرفته، ولی فاصله تا شرایط مطلوب زیاد است.
*  دشمن جرأت انجام کوچک‌ترین اقدام نظامی علیه ایران را ندارد
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: دشمن جرأت انجام کوچک‌ترین اقدام نظامی علیه ایران را ندارد.امیر حبیب‌الله سیاری با اشاره به تهدیدات نظامی گاه و بی‌گاهی که علیه ایران مطرح می‌شود اظهار کرد: مطمئنا دشمنان ما اگر می‌توانستند کاری کنند، تا کنون ده‌ها بار به ما حمله کرده بودند.وی افزود: قدرت دفاعی بازدارنده جمهوری اسلامی ایران که در ۴۰ سال گذشته با یک شیب تند در حال صعود بوده و البته همچنان ادامه دارد، اجازه افکار پلید نظامی را از دشمنان ما گرفته است.معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه دشمن امروز می‌داند که یک ضربه او با ده‌ها ضربه سخت‌تر و کوبنده‌تر پاسخ داده می‌شود، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس با دستان خالی در برابر کل دنیا ایستاد و امروز در حالی‌که ما هم دانش کافی را داریم و هم دستان‌مان پر است، دشمن جرات انجام کوچکترین اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.
** مردم سالاری ۹۷/۱۰/۲۴
*  کشورهای منطقه روی اسب بازنده شرط‌بندی نکنند
وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به بغداد خطاب به کشورهایی که مزاحمت در روابط ایران و عراق ایجاد می‌کنند، گفت: این حرکت‌ها نتیجه شکست سیاست‌های ایالات متحده است و چهل سال است که با شکست روبه‌رو شده و پیشنهاد من به کشورها این است که هیچ وقت روی اسب بازنده شرط بندی نکنند.
«محمد جواد ظریف» که در راس هیاتی عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به عراق رفته است بعد از ورود به این کشور گفت: ما با عراق هم سابقه طولانی داریم و هم کشوری بودیم که در دوران سختی کنار آنها بودیم و مردم این کشور توانستند یک خطر را که برای کل منطقه خطرناک بود را رفع کنند و ما در این راه در کنار آنها بودیم.
*  تاکید «حنا ربانی» به تحکیم روابط پاکستان با ایران
وزیر امور خارجه پیشین پاکستان تاکید کرد که اسلام‌آباد باید به دنبال استحکام روابط به همسایگان خود از جمله ایران باشد. «حنا ربانی»، وزیر امور خارجه پیشین پاکستان در کنفرانسی درباره روابط حاکم میان پاکستان و ایالات متحده در لاهور اظهار کرد: پاکستان باید به جای آمریکا، روابط مستحکمی با همسایگان خود از جمله افغانستان، هند، ایران و چین داشته باشد. ربانی با بیان اینکه روابط با ایران و دیگر کشورهای همسایه پاکستان باید برای این کشور در اولویت باشند، گفت که ایران می‌تواند نقشی تاثیرگذار در حل مسائل افغانستان داشته باشد.
** آرمان ۹۷/۱۰/۲۴
*  دیه زن و مرد برابر می‌شود؟
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد که بحث امکان‌سنجی برابری دیه و زن و مرد مطرح است. معصومه ابتکار با اشاره به سلسله نشست‌هایی که اخیراً با همکاری مراکز دانشگاهی و حوزوی برگزار شده است، اظهار کرد: یکی از لوایحی که تقریباً آماده است و سند پشتیبان آن در حال تنظیم نهایی است، موضوع دیه است که در آن به بحث امکان‌سنجی برابری دیه زنان و مردان پرداخته شده است. وی افزود: این لایحه به زودی به مجلس ارسال خواهد شد.
*  تکذیب خبر حمله قلبی سید حسن نصرا…
حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در توئیتی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله قلبی سید حسن نصرا… را تکذیب کرد و آن را دروغ سال جدید میلادی خواند. متن توییت به شرح زیر است؛«ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر بیماری و حمله قلبی سید حسن نصرا… دبیرکل‌ حزب‌ا…لبنان، دروغ بزرگ سال جدید میلادی است. بی‌تردید روزی که سید حسن نصرا… و رهبران مقاومت فلسطین در مسجدالاقصی نماز خواهند گذارد، صهیونیست‌ها وجود ندارند.»
** آفرینش ۹۷/۱۰/۲۴
*  ایران در صف اول آینده اوپک باقی می‌ماند
دبیرکل سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک) با بیان اینکه معتقدم که ایران در صف اول آینده اوپک باقی می‌ماند، تصریح کرد: هرگز نمی‌تواند اوپک دیگری وجود داشته باشد، این سازمان بی‌همتاست.
محمد سانوسی بارکیندو با بیان اینکه در ۲ سال گذشته اوپک موفقیت‌هایی داشته و ایران نقش مهمی در این موفقیت‌ها ایفا کرد، اضافه کرد: معتقدم که بهترین روزهای ما همچنان در پیش هستند.
*  آمریکا از عمان درخواست توقف پروژه گاز ایران را نداشته است
محمد بن حمد الرومی وزیر نفت عمان در یک کنفرانس خبری گفته است که واشنگتن از این کشور حاشیه خلیج فارس درخواست نکرده است که احداث خط‌لوله گاز با ایران را متوقف کند و مذاکرات همچنان ادامه دارد.
او گفت که برخی از شرکای این پروژه به علت ریسک مجازات شدن توسط واشنگتن در رابطه با ایران، از این پروژه خارج شده‌اند، اما برخی شرکت‌های آسیایی دیگر تمایل دارند در این پروژه شرکت کنند.
** قدس ۹۷/۱۰/۲۴
*  وزیر اسبق رفاه سه شنبه محاکمه می‌شود
در ادامه برخوردهای دستگاه قضا با به اصطلاح دانه درشت ها، هفته جاری اتهامات علی بخشایش مدیرعامل سابق بانک سرمایه، پرویز کاظمی رئیس سابق هیات مدیره بانک سرمایه و وزیر دولت نهم، محمدرضا توسلی عضو سابق حقوقی بانک سرمایه رسیدگی می‌شود.
در جلسه رسیدگی به اتهامات این متهمان که سه شنبه این هفته در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار می‌شود، علی بخشایش فرزند روح الله به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۱ فقره خیانت در امانت، پای میز محاکمه قرار می‌گیرند.
*  آمریکا فکر می‌کرد بعد از ۱۳ آبان قحطی می‌شود
واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان، اظهار کرد: دوران تحریم کوتاه است و طولانی نخواهد شد، دشمن انتظار داشت از ۱۳ آبان با وضع تحریم‌های جدید اتفاقات زیادی در کشور رخ دهد اما آن روز برای ما یک روز معمولی بود.
آمریکا فکر می‌کرد ۱۳ آبان در ایران قحطی و شورش خواهد شد، مردم متوجه شدند که بسیاری از حرف‌های آمریکا فقط حرف است و ما نشان دادیم می‌توانیم در داخل کشور با کمک همدیگر دوران تحریم را کوتاه کنیم.
** خراسان ۹۷/۱۰/۲۴
*  حجت الاسلام سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: آمریکا با بحرانی جلوه دادن شرایط ایران به دنبال تغییر ضرورت‌های کشور است و در نظر دارد ضرورت سازی کند و اولویت‌های کشور را آن طور که خود می‌خواهد به مردم ما القا کند که البته و با تأسف در این زمینه در بین برخی مسئولان ما انفعال دیده می‌شود.
*  عربستان به وعده‌های خود درباره شهدای منا ومسجدالحرام وفا نکرده است
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: موضوع شهدای مسجدالحرام و منا را مرتب پیگیری می‌کنیم اما طرف مقابل به رغم قول‌هایی که در این زمینه داده هنوز به وعده خود وفا نکرده است. قاضی‌عسکر درخصوص احتمال اعزام زائر به سوریه گفت: هیئتی ازسوی سازمان حج وزیارت درآینده نزدیک برای بررسی شرایط به سوریه خواهند رفت و در صورتی که شرایط اعزام فراهم باشد این اقدام انجام خواهد شد.
** اعتماد ۹۷/۱۰/۲۴
*  ۷ هزار بازنشسته از پست‌های خود کناره‌گیری کرده‌اند
سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو فراکسیون جوانان مجلس گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان با قوت در سطوح مختلف نیرو‌های رسمی، پیمانی، شرکتی در موسسات و نهاد‌هایی که این قانون شامل حال آنها می‌شود در حال اجرایی شدن است. حدود ۷ هزار نفر از بازنشستگان از زمان اجرایی شدن قانون مذکور ترک خدمت کرده‌اند، اما طبق برآورد‌ها هزار نفر از بازنشستگان همچنان در پست‌های خود باقی مانده‌اند که باید به تدریج از سِمَت‌های خود کناره‌گیری کنند.
** شهروند ۹۷/۱۰/۲۴
*  قصد ازمذاکره با طالبان ادامه بحران نیست
علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره مذاکره ایران با هیأتی از طالبان گفت: طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی خود در منطقه دست به چنین گفت‌وگوهایی بزند و دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه آمریکایی‌ها می‌خواهند طالبان تبدیل به اهرم فشاری علیه جمهوری اسلامی ایران شود و این شگردهایی است که آنان به دنبالش هستند و ما باتوجه به سیاست‌هایمان در قبال همه همسایگان از جمله افغانستان به برقراری امنیت پایدار و رفاه برای ملت‌های منطقه فکر می‌کنیم و قطعا قصدمان ادامه بحران نیست.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اینکه همه هوس کنند درس خارج بگویند، مقبول نیست
حوزه/آیت الله استادی در آیین  افتتاح بخش‌های جدید کتابخانه آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی گفت: شنیدم که ۳۰۰ درس خارج در قم دایر است که رشد بسیار مهمی است، باید تأمل شود که درست است یا نه. اینکه همه هوس کنند که هنوز درس سطح، زیاد نگفتند درس خارج بگویند، فکر نمی‌کنم مقبول باشد. عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: الآن این شهریه زندگی طلبه‌ها را اداره نمی‌کند. الآن ما باید عائلمون را اداره کنیم. طلبه گرفتار کرایه خانه و دیگر چیزها است و اگر اصلاح نشود به جای خوبی نمی‌رسد. مسئله معیشت طلاب باید حل شود.
زمینه‌ ازدواج باید توسط متدینین فراهم شود
حوزه/حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در جلسه اعضای ستاد «نهضت ملی ترویج ازدواج در مساجد» عنوان کرد: اگر بخواهیم مفاسد اجتماعی کم شود، باید زمینه‌های ازدواج توسط متدینین فراهم شود، چرا که معمولا برای مبارزه با مفاسد باید حرکت‌های مثبت صورت گیرد. معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین درادامه اظهار داشت: اخیرا آمار ازدواج بسیار پایین آمده و آمار طلاق بالا رفته است اگر در مساجد کار فرهنگی در زمینه ازدواج و با درگیر کردن خیرین انجام شود، اتفاقات مناسبی در جهت تسهیل امر ازدواج رخ می‌دهد.
نفوذ و اقتدار بین المللی ایران پس از انقلاب همواره سیر صعودی داشته است
حوزه/حجت الاسلام‌و‌المسلمین موسوی اصفهانی « با بیان این که امروز همه اقشار ملت به خصوص طلاب و فضلای حوزه در راستای صیانت از انقلاب و دستاوردهای آن ، مسئولیت دارند، اظهار داشت: در خود حوزه و برای صیانت از انقلاب اسلامی لازم است که ما در بُعد علمی و معرفتی خود را روز به روز تقویت کنیم که خوشبختانه نگاه و رویکرد مجموعه مدیریت حوزه و تاکید بزرگان نیز ناظر به همین مساله است.عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی این بوده که پس از پیروزی انقلاب و در طول این چهل سال، همواره نفوذ و اقتدار ما در منطقه و جهان، سیر صعودی داشته است.
 اصلاح پیش نویس لایحه انتخابات خبر خوبی است
ایرنا/ سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به سخنان معاون پارلمانی رییس جمهور مبنی بر اصلاح پیش نویس لایحه انتخابات در توییتی نوشت: اگر چه کمی دیر، لیکن خبر خوبی است. کدخدایی افزود: انشاالله با همکاری مجلس، قانون جامع انتخاباتی موثر و در طراز نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.کدخدایی ادامه داد: موضوعاتی چون شایسته گزینی، تبلیغات، هزینه انتخاباتی، زمان رسیدگی ها و… از جمله اشکالات قانون فعلی است که انتخابات را از اهداف اصلی دور می سازد.
 نشست ضد ایرانی در لهستان محکوم به شکست است
ایرنا/ استاد علوم سیاسی و تحلیلگر مصری، تلاش دولت آمریکا برای برگزاری نشست ضد ایرانی در لهستان را بی فایده دانست و گفت، ترامپ معمار این طرح خود در آستانه سقوط و سرنگونی است.حسن نافعه تاکیدکرد: صهیونیست ها عامل اصلی و پشت پرده سیاست های آمریکا در منطقه هستند.دنباله روی حکومت های عربی از این سیاست ها فاجعه های بزرگی به بار می آورد اعراب باید مراقب این دام باشند.
انفجار در ساختمان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی
باشگاه خبرنگاران /پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد بر اثر انفجار یک نارنجک دودزا در ساختمان وزارت امور خارجه این رژیم شماری از نیرو‌های امنیتی زخمی شدند.بر اساس این گزارش، این انفجار در انبار نگهداری نارنجک‌ها متعلق به ساختمان وزارت امور خارجه اسرائیل صورت گرفته است.پلیس در حال حاضر به بررسی حادثه پرداخته و تحقیقات در این زمینه آغاز شده  است.
آمریکا بدنبال تغییر رفتار ایران است
باشگاه خبرنگاران/ پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در نشست مشترک خبری با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، همتای قطری‌اش، در چارچوب مواضع خصمانه واشنگتن در قبال کشورمان، هدف از تشکیل ائتلاف ورشو را تغییر رفتار ایران دانست.او چند روز پس از آنکه از قصد واشنگتن برای برگزاری یک نشست ضدایرانی در پایتخت لهستان در اواخر بهمن‌ماه خبر داد، در یاوه‌گویی جدید خود گفت: «هدف از ائتلافی که برای تشکیل آن در ورشو تلاش می‌کنیم، واداشتن ایران به رفتار کردن به صورت شایسته است.»
عراق مصمم  به تقویت روابط با ایران است
  ایرنا / رهبر جریان حکمت ملی و رئیس فراکسیون اصلاح و سازندگی مجلس عراق در دیدار صمیمانه با وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه با انتقاد شدید از اقدامات یکجانبه آمریکا گفت که تحریم های ضد ایرانی، عراق را به تقویت روابط با این کشور مصمم تر می کند.سیدعمار حکیم افزود: ایران همواره حامی و پشتیبان عراق بوده و بر همین اساس با این تحریم ها مخالفیم و آن را محکوم می کنیم.
 عراق به دنبال توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران
ایرنا/’عادل عبدالمهدی’ نخست وزیر عراق دردیدار با دکتر ظریف تاکید کرد که کشورش به دنبال توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است.وزیر امور خارجه کشورمان دراین دیدار همچنین تداوم حمایت های ایران از کشور و دولت عراق در مرحله پیش رو و تقویت نظام سیاسی و دموکراسی در این کشور را خاطرنشان کرد. همچنین وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در دیدار وزیر خارجه این کشور با همتای ایرانی‌اش روابط دو جانبه و مسائل مورد اهتمام دو کشور بررسی شد.
صف کشور‌های عربی برای ازسرگیری روابط با سوریه
باشگاه خبرنگاران/خبرگزاری آسوشیتد پرس با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود با اشاره به صف‌آرایی کشور‌های عربی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه، نوشت: ۸ سال جنگ و میلیارد‌ها دلار پول و تسلیحات علیه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، نتوانست وی را از قدرت کنار بزند. اکنون بسیاری از کشور‌های عربی دوباره بشار اسد را در میان خود می‌پذیرند؛ اتفاقی که زمانی غیرممکن به نظر می‌رسید.
دشمن در پی ایجاد بی‌ثباتی در کشور است
مهر/ سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش مدیران ارشد روحانی نیروهای مسلح بااشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و توطئه ها و برنامه‌های دشمن در این خصوص،گفت: دشمنان انقلاب اسلامی اراده و هزینه‌ کرده‌اند که جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران برگزار نشود و یا با تلخی همراه باشد و در این راستا با حقد و حسد و بسیج همه امکانات خود در صدد هستند اجازه تداوم ثبات و آرامش در کشور را ندهند.
بلوف مقام رژیم صهیونیستی درباره سردار سلیمانی
باشگاه خبرنگاران/ رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، در گفتگویی تلویزیونی، در پاسخ به اینکه «چرا قاسم سلیمانی تا حالا زنده مانده» و آیا رژیم صهیونیستی برنامه‌ای برای ترور قاسم سلیمانی دارد، در بلوفی اغراق‌آمیز مدعی شد: «نمی‌خواهم تهدید کنم، اما هر کسی که اقدامی علیه ما انجام دهد، زندگی خود را در معرض خطر قرار می‌دهد».آیزنکوت ، با بیان اینکه ایران همچنان بزرگترین تهدید برای امنیت رژیم صهیونیستی است، گفت: «بزرگترین نگرانی تل‌آویو این است که ایران با تثبیت مواضع خود در سوریه ، جبهه جدیدی علیه ما بگشاید».
شکایت هزاران کارمند آمریکایی از ترامپ
فارس/اتحادیه کارمندان تردد هوایی آمریکا در اقدامی که نشان از تنش فزاینده بین کارمندان فدرال و دولت دارد از«ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بابت عدم پرداخت حقوق کارمندان این صنف که ناشی از تعطیلی موقت دولت این کشور است،  شکایت کرده است. به نوشته وبگاه شبکه «سی.ان.بی.سی» کارمندان اداره کنترل تردد هوایی از جمله ۴۲۰ هزار کارمند در آمریکا هستند که ضروری است بدون حقوق کار کنند.
سفر آمریکایی ها به منطقه شکست آنان را جبران نمی کند
حوزه/عضو شورای مرکزی حزب الله گفت:با جانفشانی مقاومت، امت از دستاورد های آن بهره مند شد و خروج نیرو های آمریکا از سوریه اقرار به شکست آنان است.شیخ قاووق افزود: سفر های آمریکایی ها به لبنان و منطقه، شکست آمریکایی ها را جبران نخواهد کرد و هیچ تأثیری بر معادله هایی که پیروزی های مقاومت و محور آن ترسیم کرده اند، ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *