خبرروز ۱۳۹۷/۱۰/۲۳

  • آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: مسئولان به سلامت جامعه اهتمام داشته باشند
  • رهبر معظم انقلاب: دانشجویان ایرانی در هر نقطه‌ای می‌توانند پیشگام بی‌نیاز کردن کشور از بیگانگان باشند
  • آیت الله نمازی: همه توطئه‌های دشمن با هدایت‌های امام و رهبری خنثی شده است
  • آیت الله حسینی بوشهری: تبیین دین و شریعت به عنوان وظایف ذاتی روحانیت محسوب می‌ شود
  • آیت الله کعبی: حماسه سا‌زان فاطمی نماد دفاع از حرم و حریم ولایت شدند
  • حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی: ولایتمداری و بصیرت بالای ملت از عوامل مهم حفظ و بقای انقلاب است

 

** جام جم ۹۷/۱۰/۲۳
*  بهره‌برداری‭ ‬دشمن‭ ‬از‭ ‬تصاویر‭ ‬دوربین‌های‭ ‬مداربسته
سردار‭ ‬غلامرضا‭ ‬جلالی،‭ ‬رئیس‭ ‬سازمان‭ ‬پدافند‭ ‬غیرعامل‭ ‬کشور‭ ‬در‭ ‬نشست‭ ‬رئیسان‭ ‬و‭ ‬دبیران‭ ‬کمیته‌های‭ ‬پدافند‭ ‬غیرعامل‭ ‬دستگاه‌های‭ ‬اجرایی‭ ‬کشور‭ ‬یکی‭ ‬از‭ ‬تهدیدات‭ ‬علیه‭ ‬کشور‭ ‬را‭ ‬هوشمندسازی‭ ‬اشیا‭ ‬دانست‭ ‬و‭ ‬گفت‭: ‬دشمنان‭ ‬با‭ ‬استفاده‭ ‬از‭ ‬این‭ ‬ظرفیت‭ ‬قطعا‭ ‬تلاش‭ ‬می‌کنند‭ ‬تا‭ ‬اطلاعات‭ ‬مورد‭ ‬نیاز‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬جامعه‭ ‬ما‭ ‬به‭ ‬دست‭ ‬آورند؛‭ ‬مثلا‭ ‬با‭ ‬فروش‭ ‬دوربین‌های‭ ‬مداربسته‭ ‬و‭ ‬تعریف‭ ‬برنامه‌هایی‭ ‬برای‭ ‬آنها،‭ ‬کاری‭ ‬کنند‭ ‬که‭ ‬این‭ ‬دستگاه‌ها‭ ‬هر‭ ‬چیزی‭ ‬را‭ ‬که‭ ‬تصویربرداری‭ ‬می‌کنند‭ ‬یک‭ ‬نسخه‭ ‬از‭ ‬آن‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬آدرس‭ ‬موردنظر‭ ‬ارسال‭ ‬کنند.
** همشهری ۹۷/۱۰/۲۳
*  اروپا مأمن تروریست‌هاست
رئیس دفتر رئیس جمهوری با انتقاد شدید از برخی کشورهای اروپایی به دلیل متهم کردن تهران به حمایت از تروریسم، تاکید کرد: اروپا در صورت صداقت، از حمایت منافقین و گروههای تجزیه‌طلب دست بردارد. محمود واعظی یادآور شد: جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست که اروپا مأمن تروریست‌ها – چه منافقین و چه دیگر گروههای تروریستی تجزیه‌طلب- است و طی ۴۰ سال گذشته با ارائه حمایتهای مختلف زمینه فعالیت این گروهها برای انجام اقدامات تروریستی در داخل کشور را فراهم آورده است.
** کیهان ۹۷/۱۰/۲۳
*  دانشجویان ایرانی در هر نقطه‌ای می‌توانند پیشگام بی‌نیاز کردن کشور از بیگانگان باشند
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای پیامی به پنجاه و سومین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا صادر کردند.
متن پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی که صبح دیروز حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای آن را در مرکز اسلامی هامبورگ قرائت کرد، به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جوانان عزیز
همه می‌دانیم که شما دانشجویان در شمار برترین امیدهای آینده‌ کشورید. آنچه همه باید بدانند این است که به توفیق الهی هم اکنون خیل عظیمی از دانشجویان دیروز، در کشور به کارهای بزرگ سرگرمند و لذت خدمت به پیشرفت دانش و فناوری در میهن خود را با همه‌ وجود حس میکنند. دانشجویان امروز ما – در هر نقطه‌ جهان- این فرصت را خواهند داشت که به این مجموعه‌های مؤمن و خدوم بپیوندند و کشور را از بیگانگان کاملاً بی‌نیاز کنند. این حرکت آنگاه که با نیت صادقانه و خدایی انجام گیرد، جهاد فی سبیل الله است. شما جوانان انجمن‌های اسلامی میتوانید پیش‌گامان و راهبران این جهاد باشید. توفیق روزافزون شما را از خداوند خواهانم.
*  برگزاری چهل و دومین راهپیمایی بازگشت در غزه با ۲ شهید و ۱۸۵ زخمی
شمار زیادی از مردم فلسطین با حضور در امتداد مرزهای شرقی غزه با اراضی‌اشغالی و در چهل و دومین تظاهرات بازگشت که روزهای جمعه بر گزار می‌شود، شرکت کردند.
در جریان سرکوب چهل و دومین تظاهرات بازگشت در غزه، که با عنوان «با پایداری ما محاصره خواهد شکست» برگزار شد، نظامیان صهیونیست، دو فلسطینی دیگر را به شهادت رسانده و۱۸۵ نفر دیگر را با گلوله جنگی مجروح کردند، بدین ترتیب تعداد شهدا از آغاز تظاهرات بازگشت از ۲۷۰ نفر گذشت و تعداد مجروحان نیز به ۲۷ هزار نفر نزدیک شد.
** شرق ۹۷/۱۰/۲۳
*  آذرماه امسال ۶۵ میلیارد ریال پرونده تخلف در کشور تشکیل شد
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: آذرماه امسال ۳۶ هزار و ۱۱۴ مورد بازرسی از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه در سراسر کشور انجام شد که منجر به تشکیل ۸۵۱ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶۵ میلیارد ریال و ارسال آنها به مراجع قضایی شد.
به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، در این مدت استان تهران با پنج هزار و ۷۸۵ مورد بازرسی و ۱۲۷ مورد تشکیل پرونده و استان البرز با بیش از ۳۳ میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق کشف شده بالاترین عملکرد را در بین استان‌ها داشته اند.
*  نام ایوانکا ترامپ در بین نامزدهای ریاست بانک جهانی
نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل و ایوانکا ترامپ دختر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در میان نامزدهای احتمالی آمریکا برای جایگزینی، جیم یونگ کیم، رئیس کنونی بانک جهانی هستند.
جیم یونگ کیم چند روز گذشته به طور ناگهانی اعلام کرد که می‌خواهد از این سمت کناره‌گیری کند.
** ایران ۹۷/۱۰/۲۳
*  شایعه قتل خاوری در کانادا
بر اساس شایعات، محمودرضا خاوری متولد ۱۳۳۱ شامگاه جمعه توسط افراد ناشناس در کانادا به قتل رسیده و پلیس این کشور جسد وی را حوالی منزل شخصی‌اش در سان کرست از منطقه بردیل پت شناسایی کرده است.
*  اسناد محرمانه جنگ، سال آینده منتشر می‌شود
سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت که اسناد محرمانه جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران ابتدای سال آینده، روی یک سایت یا سامانه منتشر خواهد شد. البته او اضافه کرد که «۹۰ درصد کل اسناد دوران دفاع مقدس قابل انتشار هستند.» سردار کارگر در عین حال، از ۵۶ طرح مطالعاتی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس سخن گفت و آن را به جعبه سیاه جنگ تشبیه کرد و افزود: «تمام مسائل جنگ در همه ابعاد در این طرح‌ها آمده است و ممکن است این آثار را در قالب ۲۰۰ کتاب منتشر کنیم یا ۵۰ فیلم از روی آنها بسازیم و تا پایان برنامه ششم فرصت انتشار این طرح‌ها را داریم.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۰/۲۳
*  پیش‌بینی نوبخت برای ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال ۹۸
محمود نگهبان سلامی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور با اشاره به برگزاری اولین جلسه کمیسیون تلفیق با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، همتی رئیس کل بانک مرکزی و زنگنه وزیر نفت اظهار کرد: در این جلسه دکتر نوبخت سه هدف اصلی بودجه را اشتغال، کاهش فقر مطلق و مهار تورم دانست. وی افزود: نوبخت همچنین گفت ۶۵۳۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد یک میلیون و هفتاد و هفت هزار شغل در سال ۹۸ در نظر گرفته شده و همچنین ۱۴ میلیارد دلار با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی و دارو.. پیش‌بینی شده است.
*  کشورهای عربی ما را مانند «دستمال کاغذی» دور انداختند
یک معارض سوری در جریان دیدار با شماری از سرکرده‌های گروههای تروریستی گفت:کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به آنان گفته‌اند که دیگر به آنها نیازی ندارند. روزنامه الاخبار لبنان به نقل از یکی از چهره‌های سرشناس معارض سوریه گزارش داد که «تاریخ تکرار می‌شود. همان گونه که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند عربهای خلیج [فارس] ما را مانند دستمال کاغذی دور انداختند».
** وطن امروز ۹۷/۱۰/۲۳
*  کشف ۱۱۷هزارتن کالای قاچاق
فرمانده پلیس راه‌آهن گفت: همزمان با تشدید کنترل انبار توشه و اثاثیه همراه مسافران در یگان‌های این نیرو، در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۱۷ هزار تن کالای قاچاق در حوزه ریلی کشف و ضبط شد. سرهنگ حشمت‌الله ملکی افزود: نیروهای پلیس راه‌آهن در ۹ ماهه امسال موفق شدند ۱۱۷ هزار تن کالای قاچاق به ارزش ۷۴۹ میلیارد و ۵۹۸ میلیون و ۸۸۲ هزار ریال را در شبکه حمل‌ونقل ریلی کشف کنند و در این رابطه ۴۷۵ نفر شناسایی و دستگیر شده‌‌‌اند.
*  ارتش اسرائیل فشل است!
اسحاق بریک کمیسیونر بخش شکایات سربازان ارتش عبری که به دنبال اختلاف‌نظر با فرماندهان عالی ارتش رژیم صهیونیستی بازنشسته شد، بلافاصله در گفت‌وگو با تلویزیون مرکزی اسرائیل پرده از فشل بودن ارتش این رژیم در یک جنگ واقعی برداشت، از جمله اینکه فاش کرد: آنها در انتقال سریع نیروها به میدان درگیری عاجزند. او گفت: «کاهش تعداد نیروهای نظامی و مدت خدمت سربازی مردان موجب ایجاد فاصله‌ای غیرقابل جبران میان ماموریت مورد نظر و تعداد نیروها شد».
** جوان ۹۷/۱۰/۲۳
*  افتتاح ۲۲ پروژه بخش سلامت در سفر رئیس‌جمهور به گلستان
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افتتاح ۲۲ پروژه بخش سلامت با اعتبار ۱۸۶ میلیارد تومان در سفر رئیس‌جمهـور و اعضـای کابینـه خبــرداد.
محمد نعیمی با اشاره به سفر روز دوشنبه رئیس‌جمهور به استان گلستان، اظهار کرد: افتتاح چندین مرکز جامع سلامت، خانه بهداشت و پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای، افتتاح بخش مغز و اعصاب بیمارستان آل جلیل آق‌قلا با ظرفیت ۲۵ تخت و افتتاح سلامتکده طب ایرانی و مکمل از برنامه‌های سفر کاروان تدبیر و امید به گلستان است.
*  باید تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم
دکتر سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در آیین آغاز عملیات اجرایی متروی اسلامشهر با بیان اینکه توان مهندسی سپاه که در عرصه‌های مختلف به نمایش درآمده حاصل همکاری مشترک میان سپاه با دولت‌ها بوده است، اظهار کرد: عرصه‌ای در مهندسی نیست که قله‌های آن توسط فرزندان ایران فتح نشده باشد؛ شاید این تحریم‌ها به‌عنوان یک فرصت برای ما تلقی شود و باید آن‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و به‌طرف بومی‌سازی،‌ ایرانی‌سازی و اقتصاد مقاومتی برویم. وی افزود: در حوزه مترو مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با توجه به لزوم توسعه این بخش در خدمت مجموعه نظام است لذا به دلیل اهمیت آن، عمده ارز کشور سالیانه به خاطر تأمین تجهیزات مترو خارج می‌شود.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۰/۲۳
*  رسیدگی به پرونده ۲۰ شرکت پیش فروش خودرو با ۵ هزار و ۱۰۰ شاکی
جعفری دولت آبادی دادستان تهران در نشست بررسی وضعیت پرونده‌های پیش فروش خودرو با اشاره به نارضایتی مردم از وضعیت پیش فروش خودرو، آمار پرونده‌های در حال رسیدگی با موضوع پیش فروش خودرو در دادسرای تهران را در مجموع بیست فقره با ۵ هزار و ۱۰۰ شاکی و مطالبات دو هزار میلیارد تومانی اعلام نمود و ضرورت پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی در حوزه پیش فروش خودرو را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید به نحوی اقدام شود که این پرونده‌ها در ابتدا شکل نگیرد و اگر به شرکتی مجوز داده می‌شود، مثل تیری در فضا نباشد که فقط شلیک و رها شود، بلکه نظارت‌های بعدی بر عملکرد شرکت‌ها ضروری است.
*  سفر ظریف به عراق درصدر هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی
سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر روز یکشنبه ظریف به عراق خبرداد. بهرام قاسمی افزود: مدیران ارشد دهها شرکت کارآفرین دولتی و خصوصی وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی خواهند کرد.
قاسمی دیدار با مقامات بلند پایه عراقی، شرکت در همایش تجاری مشترک تجار دو کشور در چند شهر عراق بویژه کربلا و سلیمانیه را از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر مهم منطقه‌ای برشمرد.
** رسالت ۹۷/۱۰/۲۳
*  امیدواریم اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم
سید کمال خرازی ریاست شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: امیدواریم اشتباهات گذشته را در حوزه سیاست خارجی تکرار نکنیم. سید کمال خرازی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد:‌ ریشه مشکلاتمان هم با کشورهایی مثل آمریکا همین است که آن‌ها نمی‌خواهند موجودیت جمهوری اسلامی ایران را برتابند و بعضی از آن‌ها به‌صراحت می‌گویند می‌خواهیم تغییر رژیم انجام دهیم. بعضی‌ها نیز با پرده این را صحبت می‌کنند، بنابراین بسیاری از مشکلات ما ناشی از استقلال‌طلبی ما است، این‌که بر ارزش‌های خود پابرجا هستیم، از مستضعفین جهان حمایت می‌کنیم، این‌ها بر اساس قانون اساسی وظیفه ما است و آن‌ها نمی‌خواهند این ارزش‌ها را برتابند.
*  دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را پاک کند
دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: یادآوری به میزبان و شرکت‌کنندگان کنفرانس ضد ایرانی: کسانی که در آخرین نمایش ضد ایرانی توسط آمریکا شرکت کرده بودند، یا مرده‌اند، یا بی‌آبرو شده و یا به حاشیه رانده‌شده‌اند و ایران قوی‌تر از همیشه است. دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را پاک کند، درحالی‌که ایران لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد، این کشور اکنون میزبان یک سیرک درمانده ضد ایرانی می‌شود.
** مردم سالاری ۹۷/۱۰/۲۳
*  ایران با لهستان برخورد قاطع کند
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان را جنگی روانی دانست که می‌تواند به عرصه شکست آمریکایی‌ها تبدیل شود. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان گفت: برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان اقدام انفعالی آمریکاست.
وی در واکنش به میزبانی لهستان برای برگزاری اجلاس ضد ایرانی، گفت: لهستان از کشورهای اروپایی و محل اقدامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در زمان جنگ سرد بود و بعد از آن هم به پایگاهی تبدیل شد. لازم است ایران برخورد قاطع با لهستان داشته باشد و این برخورد فراتر از گلایه ساده صورت گیرد.
*  نهمین شنبه اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه
جلیقه زردها در فرانسه دیروز (شنبه) وارد نهمین هفته اعتراضات خود شدند و تظاهرات خود را از ساختمان وزارت اقتصاد و امور مالی آغاز و به سمت کاخ الیزه حرکت کردند. معترضان با فریاد کناره‌گیری مکرون، رییس‌جمهور و همچنین بازداشت و حبس «الکساندر بنالا» را خواستار شدند. به تازگی نخست وزیر فرانسه اعلام کرد که ۸۰ هزار مامور پلیس برای حفظ امنیت در کل فرانسه از جمله ۵ هزار نفر در پاریس گسیل شده‌اند. همچنین معترضان جلیقه زردها از حامیان خود خواستند که پول‌هایشان را از بانک‌های فرانسوی بیرون کشیده و سیستم بانکی را بر هم بزنند.
** آرمان ۹۷/۱۰/۲۳
*  با وجود همه دشمنی‌ها در اوج قدرت هستیم
معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: دشمن درصدد ایجاد قدرت بازدارنده در برابر ماست. سردار سرتیپ علی فدوی اظهار داشت: دشمن درصدد ایجاد قدرت بازدارنده در برابر ماست و ما پس از گذشت ۴۰سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در شرف تکمیل شدن هستیم؛ همانطور که در قرآن، روایات معصومین و سیره علمای اسلام، عدد ۴۰ معنای خاصی داشته و دارد. وی ادامه داد: با این میزان دشمنی علیه انقلاب اسلامی ما در اوج قدرت هستیم و دشمنان ما اذعان می‌کنند باید دنبال قدرت بازدارنده در برابر ما باشند در حالی که از نظر ثروت و تجهیزات از ما جلوتر هستند. *  ارسال ۱۱۰ پرونده زمین‌خواری به هیأت رئیسه مجلس
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: از بیش از ۱۱۰پرونده که به صورت میدانی د‌ر استان‌های مختلف کشور تشکیل شده بو‌د، بازدید‌های میدانی به عمل آمده و تخلفاتی که د‌ر این پرونده‌ها وجود داشت بررسی و گزارش آن به هیأت رئیسه مجلس ارائه شد. داوود محمدی د‌ر ادامه عنوان کرد: همچنین گزارشی پیرامون زمین‌خواری د‌ر کمیسیون اصل۹۰ داشتیم که آن هم تنظیم شده و به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده است.
** آفرینش ۹۷/۱۰/۲۳
*  تشکر آمریکا از فرانسه برای اتخاذ مواضع ضد ایرانی
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از مواضع فرانسه علیه برنامه موشکی ایران تشکر کرد.
«رابرت پلادینو» در حساب کاربری خود در توئیتر سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه درباره توقف برنامه موشکی ایران را ستود.
وی در توئیتر خود نوشت: از بیانیه قدرتمند فرانسه در مورد برنامه موشکی بالستیک ایران تقدیر می‌کنیم. فناوری پرتاب فضاپیما عملاً همان فناوری موشک بالستیک بین‌قاره‌ای بوده و اقدام ایران سرپیچی از قطع‌نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. دنیا ابعاد کامل تهدید ایران را می‌شناسد.
*  دعوت پمپئو از نتانیاهو برای شرکت در اجلاس ضدایرانی ورشو
وزیر خارجه آمریکا از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای شرکت در نشست بین‌المللی علیه ایران دعوت کرد. «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا در نشست بین‌المللی علیه ایران که قرار است ۱۳ فوریه در ورشو برگزار شود، شرکت کند.
کشورهایی چون مصر، اردن، عربستان سعودی، بحرین، مراکش و امارات متحده عربی بناست در این اجلاس شرکت کنند.
** قدس ۹۷/۱۰/۲۳
*  احتمال از سرگیری سفر سوریه تقویت شد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: هیئتی از سوی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در آینده نزدیک برای بررسی شرایط به سوریه خواهند رفت و در صورتی که شرایط اعزام فراهم باشد و مراجع رسمی مجوز لازم را صادر کنند این اقدام انجام خواهد شد.
*  زیردریایی فاتح نهم بهمن به ناوگان نداجا ملحق می‌شود
دریادار حسین خانزادی در پاسخ به سوالی درباره الحاق زیر دریایی فاتح به ناوگان این نیرو، اظهار داشت: این زیردریایی نهم بهمن‌ماه امسال به ناوگان نداجا ملحق می‌شود. فرمانده نداجا همچنین درباره آخرین وضعیت ناوشکن دماوند، تصریح کرد: هفته پیش از روند بازسازی ناوشکن دماوند بازدید کردیم؛تاکنون کار سازه تمام شده و اقدامات مربوط به روسازه نیز در حال اتمام است. امیدواریم تا پایان سال دماوند در آب باشد.
** خراسان ۹۷/۱۰/۲۳
*  Spv از ابتدا بازی بود
پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به این که spv از ابتدا بازی بیش نبود، زیرا اروپاییان برای اجرای آن اراده‌ای ندارند، گفت: اروپا به علت بدهی‌های سنگین به آمریکا توانایی مقابله با آن را ندارد، زیرا آمریکا در اقتصاد اروپا حرف اول را مطرح می‌کند
** اعتماد ۹۷/۱۰/۲۳
*  تمام سلاح‌هایی که تولید می‌کنیم از استاندارد دفاعی برخوردار است
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تمامی سلاح‌هایی که ما تولید می‌کنیم، از استاندارد دفاعی جمهوری اسلامی برخوردار است. مثل همه کشورها این استانداردها بخشی جهانی و بخشی بومی هستند. ما براساس نیازهایی که فرمانده هان‌مان اعلام می‌کنند، تولیدات را انجام می‌دهیم و معتقدم این تولیدات واقعا بالاترین کارکرد را برای دفاع از کشور دارد. شاید شاهد مهم این مسئله همین حساسیتی است که دشمنان نسبت به تولیدات دفاعی ایران دارند.
** شهروند ۹۷/۱۰/۲۳
*  آمریکا قافیه را باخته است
دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به برگزاری اجلاس ضدایرانی در لهستان که توسط وزیر خارجه آمریکا مطرح شد، اظهار کرد: تبدیل تحریم‌ با حداکثر فشار به سمینار و کنگره به معنای باختن قافیه است.
او در واکنش به بیانیه آمریکا و لهستان درباره برگزاری اجلاسی ضدایرانی در ماه آینده میلادی، اظهار کرد: آدمی که می‌گوید تحریم با حداکثر فشار، وقتی به سمینار و کنگره می‌رسد، مفهومش این است که قافیه را باخته است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسؤولان به سلامت جامعه اهتمام داشته باشند
رسا/ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار دبیر و اعضای مجمع خیرین سلامت کشور مسأله سلامت را از مسائل مهم اسلامی دانست و گفت: اقدامات شما در راه سلامت مردم، بسیار ارزشمند و دارای اجر و ثواب فوق العاده است. این مرجع تقلید اظهار داشت: امثال این اقدامات، اسباب آبرومندی جامعه است و اگر نباشند مردمانی که این برنامه‌ها را پیاده کنند، آبروی جامعه از بین می‌رود. مسؤولان و دولت هم باید در زمینه سلامت مردم، اهتمام بیشتری داشته باشند.
همه توطئه‌های دشمن با هدایت‌های امام و رهبری خنثی شده است
رسا/آیت الله نمازی با اشاره به اینکه برای ورود به هر فن و تخصصی باید الگو و نمونه و اسوه‌ای داشت، افزود: قرآن می‌فرماید، برای جامعه اسلامی و توحیدی بهترین الگو پیامبر و اهل بیت (ع) هستند و یکی از وظایف ما در جامعه اسلامی آشنایی با تاریخ و حیات و زندگی پیامبر و ائمه معصومین و اهل بیت (ع) است. عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: دشمن امروز از ملت ایران عصبانی است و تمام توطئه‌های آن‌ها با رهبری امام و رهبرمعظم انقلاب اسلامی نقش بر آب شده است.
تبیین دین و شریعت به عنوان وظایف ذاتی روحانیت محسوب می‌ شود
رسا/آیت الله حسینی بوشهری در نشست سالانه امامت پژوهان مرکز تخصصی امامت اهل بیت(ع) گفت: تبیین دین و شریعت به عنوان وظایف ذاتی روحانیت محسوب می‌ شود، همین طور دفاع از مبانی شریعت همیشه بر دوش عالمان دین در لسان اهل بیت(ع) یاد شده است.وی با اشاره به این که شرایط جامعه امروزی از جهاتی حساس تر از عصر امام صادق(ع) است، گفت: امروز موج شبهات علیه امامت دیده می‌ شود و در همین قم مدعیان دروغینی دیده شده که حتی طلبه‌های غیرآگاه را به جرگه خود کشانده است؛ چنین شرایطی اقتضاء می‌ کند که استوار تر و پایدار تر ایستادگی کنیم.
حماسه سا‌زان فاطمی نماد دفاع از حرم و حریم ولایت شدند
فارس/آیت‌الله کعبی در اولین یادواره شهدای مدافع حرم استان تهران اظهار داشت: این لشکر مقدس بر پایه اخلاص و نام اهل بیت(ع) شکل گرفت که امروز آمریکای جنایتکار،رژیم صهیونیست، داعش، تکفیری‌ها و آل سعود از نام فاطمیون وحشت دارند.عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه محور مقاومت معادلات آمریکا و صهیونیست را برهم زد ادامه داد: حماسه سا‌زان فاطمی نماد دفاع از حرم و حریم ولایت شدند و برای دفاع از حرم مبشر شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی بر پایه علم، ایمان و دگرگونی قدرت براساس نظریه مقاومت در مقابل دشمن قوی‌پنجه شدند.
ولایتمداری و بصیرت بالای ملت از عوامل مهم حفظ و بقای انقلاب است
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی بااشاره به دیدار اخیر مردم قم با مقام معظم رهبری اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مردم قم نیز فرمودند دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و حتی قبل از آن در مواجهه با انقلاب اسلامی و ملت ایران دچار ضعف محاسباتی بوده و همچنان این وضعیت استمرار دارد.وی افزود: پس از عنایات الهی آن چه باعث حفظ ، تداوم و اقتدار انقلاب اسلامی ایران در این چهار دهه با همه سختی ها و مشکلات و فراز و فرودها شده، ولایتمداری ، بصیرت دینی و انقلابی ملت و به خصوص هدایت‌های حکیمانه امام و رهبری بوده است.
حمله پهپادی بی‌سابقه ارتش سوریه به نشست النصره
تسنیم/ در پی حمله پهپادی بی سابقه ارتش سوریه به محل برگزاری نشست تروریست‌های النصره در حومه شمالی حماه خسارات و تلفات سنگینی به این گروه تروریستی وارد شد.یک منبع نظامی در پاسخ به سؤالی درباره دلیل استفاده پهپاد در این حمله گفت: ما نیازمند شناسایی دقیق محل برگزاری این نشست و هدف آن بودیم و این اقدام از طریق سلاح‌ها و امکانات جنگی کلاسیک و غیر دقیق میسر نبود و به همین دلیل با استفاده از پهپاد تروریست‌ها را غافلگیر کردیم.
 ایتالیا سفارتش را در سوریه بازگشایی می کند
تسنیم/ کشور ایتالیا که در سال ۲۰۱۲ سفارت خود در دمشق را بسته بود، قصد دارد به عنوان نخستین کشور اروپایی پس از فروکش کردن بحران سوریه، سفارتخانه خود را در آن کشور بازگشایی کند. “انزو موآورو” وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد دولت این کشور در حال بررسی بازگشایی سفارتخانه در دمشق است.
آمریکا و اسرائیل در منطقه شکست خورده اند
حوزه/ نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: عادی سازی روابط از سوی کشور‌های خائن، اسرائیل را به رژیم مورد قبول ملت‌های منطقه تبدیل نمی کند، شیخ علی دعموش تصریح کرد: کشور ها و ملت ها برای مقابله با تهدید ها و شکست توطئه‌های آمریکایی و اسرائیلی، راهی جز ثبات، پایداری و مقاومت ندارند؛ چرا که مقاومت در لبنان، فلسطین، سوریه، ایران و یمن توانسته تجاوز، تحریم، محاصره و فتنه ها را ناکام بگذارد و پروژه آمریکایی اسرائیلی سعودی را در سوریه شکست دهد.
شورای همکاری خلیج فارس هیچ قدرتی ندارد
مهر/ وزیر خارجه قطر در دیدار با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و وزیر خارجه عمان در دوحه گفت که شورای همکاری خلیج فارس و دبیرکل آن «هیچ قدرتی ندارند». «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» هم چنین تاکید کرد که شورای همکاری خلیج فارس نیاز به اصول و قوانین جدید دارد.
کشورهای عربی نیازی به معامله قرن ندارند
مهر/وزیر خارجه و نخست وزیر سابق قطر با بیان اینکه تداوم بحران بین کشورهای عربی برای برخی اطراف مناسب است و ایالات متحده و بسیاری از کشورها از این بحران سود می برند، افزود: اطمینان سازی بین کشورهای این شورا حتی اگر به شرایط مشابه قبل از بحران بازگردد، باز هم به سال‌های طولانی نیاز خواهد داشت.بن جاسم ضمن انتقاد از «معامله قرن» که آمریکا در اجرای آن اصرار دارد، افزود: کشورهای عربی نیازی به معامله قرن ندارند.
عدم ذکر جزئیات دو سوم بودجه، بخشی از ایرادات شورای نگهبان است
مهر/ سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: اگر متولیان بودجه نگاهی به نظرات سالهای گذشته شورا کرده بودند درخواست بیان جزییاتی که بارها اظهار شده نمی کردند. کدخدایی افزود: اعلام تنها یک ریال در بسیاری ردیفها بجای هزینه یا درآمد واقعی، عدم ذکر جزییات دو سوم بودجه (شرکتهای دولتی) و وضع احکام دائمی در لایحه یکساله بودجه بخشی از ایرادات است.
لغو قرارداد تسلیحاتی کرواسی با رژیم صهیونیستی
مهر/ پلنکوویچ نخست وزیر کرواسی اعلام کرده تصمیم دارد تا معامله خرید تسلیحاتی امضاء شده بین زاگرب و تل آویو را بطور کامل لغو کند. با لغو این توافقنامه، رژیم صهیونیستی معامله ای به ارزش نیم میلیارد دلار را از دست خواهد داد.
هدف حمله اسرائیل طولانی کردن بحران سوریه است
مهر/وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و نیز رئیس دوره ای شورای امنیت به حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه واکنش نشان داد.در این نامه ها آمده است: این حملات ناجوانمردانه در راستای تلاش‌های متوالی اسرائیل برای طولانی کردن بحران سوریه و جنگ تروریستی که سوریه در معرض آن قرار دارد، است.
ایالات متحده دیگر مهم‌ترین بازیگر دنیا نیست
فارس/ سفیر سابق آمریکا در ناتو گفت: آمریکا «دیگر مهم‌ترین بازیگر در عرصه مسائل جهانی به شمار نمی‌رود.»«ایو دالدر» که در حال حاضر ریاست اندیشکده «شورای شیکاگو در امور جهانی» را بر عهده دارد در ادامه افزود: «مطمئن نیستم که در سال ۲۰۲۱، برای رهبران دنیا هنوز هم اهمیتی داشته باشد که ایالات متحده می‌خواهد چه کاری انجام دهد.»
کاردار لهستان به وزارت خارجه فراخوانده شد
فارس/ در اعتراض به کنفرانس ضد ایرانی در ورشو، کاردار لهستان در تهران دیروز (شنبه) به وزارت خارجه فراخوانده و به وی اعلام شد که در صورت عدم اقدام جبرانی فوری، تهران هم ناچار به اتخاذ اقدامات متقابل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *