خبرروز ۱۳۹۷/۱۰/۱۹

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: از آسیب‌های اجتماعی غافل نشویم
  • حضرت آیت الله سبحانی: حب مقام، آفتی بزرگ حتی برای علمای دین است
  • تجلیل از آیت‌الله جنتی به پاس چهل سال مجاهدت و نگهبانی از اسلام ناب محمدی(ص)
  • آیت الله مصباح یزدی: امروز ضعف‌های فرهنگی و نمادهای بی‌دینی در شهرها به وضوح دیده می‌شود
  • روزنامه الحیاه: ایران پیروز واقعی جنگ سوریه است
  • وزیر دفاع: تا پیروزی کامل سوریه را همراهی خواهیم کرد

 

** جام جم ۹۷/۱۰/۱۹
*  ترکیه واردات نفت ایران را از سر گرفت
پس‭ ‬از‭ ‬آن‌که‭ ‬دولت‭ ‬آمریکا‭ ‬به‭ ‬ترکیه‭ ‬معافیت‭ ‬از‭ ‬تحریم‌های‭ ‬ایران‭ ‬را‭ ‬ارائه‭ ‬داد‭ ‬این‭ ‬کشور‭ ‬در‭ ‬ماه‭ ‬دسامبر‭ ‬خرید‭ ‬نفت‭ ‬از‭ ‬ایران‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬سر‭ ‬گرفت‭.‬
‬با‭ ‬توجه‭ ‬به‭ ‬این‌که‭ ‬واشنگتن‭ ‬در‭ ‬ماه‭ ‬نوامبر‭ ‬به‭ ‬ترکیه‭ ‬معافیت‭ ‬از‭ ‬تحریم‌های‭ ‬ایران‭ ‬را‭ ‬داد‭ ‬این‭ ‬کشور‭ ‬در‭ ‬ماه‭ ‬دسامبر‭ ‬به‭ ‬طور‭ ‬متوسط‭ ‬روزانه‭ ‬۵۴هزار‭ ‬بشکه‭ ‬نفت‭ ‬از‭ ‬ایران‭ ‬وارد‭ ‬کرده‭ ‬است‭.‬
بر‭ ‬اساس‭ ‬معافیت‭ ‬ارائه‭ ‬شده‭ ‬از‭ ‬سوی‭ ‬آمریکا،‭ ‬ترکیه‭ ‬می‌تواند‭ ‬به‭ ‬مدت‭ ‬شش‭ ‬ماه‭ ‬از‭ ‬ایران‭ ‬روزانه‭ ‬نفت‭ ‬بخرد.‬
*  به همکاری با اردن برای مقابله با اقدامات ایران در منطقه ادامه می‌دهیم
وزیر‭ ‬خارجه‭ ‬آمریکا‭ ‬گفت‭ ‬که‭ ‬کشورش‭ ‬به‭ ‬همکاری‭ ‬خود‭ ‬با‭ ‬اردن‭ ‬برای‭ ‬مقابله‭ ‬با‭ ‬سیاست‌های‭ ‬ایران‭ ‬در‭ ‬منطقه‭ ‬ادامه‭ ‬خواهد‭ ‬داد‭.‬‬مایک‭ ‬پمپئو،‭ ‬وزیر‭ ‬خارجه‭ ‬آمریکا‭ ‬که‭ ‬به‭ ‬اردن‭ ‬سفر‭ ‬کرده‭ ‬است‭ ‬در‭ ‬نشست‭ ‬خبری‭ ‬مشترک‭ ‬با‭ ‬ایمن‭ ‬الصفدی،‭ ‬وزیر‭ ‬خارجه‭ ‬این‭ ‬کشور‭ ‬گفت‭: ‬ما‭ ‬با‭ ‬اردن‭ ‬در‭ ‬مقابله‭ ‬با‭ ‬فعالیت‌های‭ ‬مخرب‭ ‬ایران‭ ‬در‭ ‬منطقه‭ ‬و‭ ‬دور‭ ‬زدن‭ ‬تحریم‌ها‭ ‬توسط‭ ‬این‭ ‬کشور‭ ‬همکاری‭ ‬می‌کنیم‭.‬
وزیر‭ ‬خارجه‭ ‬آمریکا‭ ‬در‭ ‬ادامه‭ ‬گفت‭: ‬توسعه‭ ‬نفوذ‭ ‬ایران‭ ‬خطری‭ ‬برای‭ ‬منطقه‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬خروج‭ ‬ما‭ ‬از‭ ‬سوریه‭ ‬هرگز‭ ‬بر‭ ‬مقابله‭ ‬ما‭ ‬با‭ ‬ایران‭ ‬یا‭ ‬داعش‭ ‬یا‭ ‬هر‭ ‬طرفی‭ ‬که‭ ‬امنیت‭ ‬منطقه‭ ‬را‭ ‬تهدید‭ ‬می‌کند،‭ ‬تاثیری‭ ‬نمی‌گذارد‭.‬‎
** همشهری ۹۷/۱۰/۱۹
*  ادامه مظلوم‌نمایی انگلیس
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: غربی‌ها با دستگیری جاسوسان به سرعت ژست حقوق بشری و مظلوم‌نمایی می‌گیرند و سعی در تحریک خانواده و وابستگان متهم در ایران دارند که این یک ترفند است. محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به موضوع ادعای وزیر خارجه انگلیس درباره بی‌گناهی نازنین زاغری گفت: متاسفانه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ظلمی به جوانان این سرزمین در کنار همه ظلم‌هایی که می‌کنند، روا می‌دارند؛ جوانان و خانواده‌های کشورمان را آنها فریب می‌دهند.
** کیهان ۹۷/۱۰/۱۹
*  تجلیل از آیت‌الله جنتی به پاس چهل سال مجاهدت و نگهبانی از اسلام ناب محمدی(ص)
در بیست‌وهفتمین همایش سراسری هادیان سیاسی سپاه از آیت‌الله «احمد جنتی» رئیس مجلس خبرگان رهبری به پاس چهل سال مجاهدت و نگهبانی از اسلام ناب محمدی(ص) تجلیل شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تجلیل از شخصیت آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: «آیت‌الله جنتی برجسته‌‌ترین چهره ولایت‌مداری و بهترین مصداق استقامت فکری‌، علمی و روحیه جهادی و انقلابی است.»
*  مرجعیت حذف شدنی نیست
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار طلاب و فضلای مدارس علمیه امام حسین(ع) و الغدیر اهواز با ‌اشاره به تشدید هجمه‌ها علیه روحانیت و مرجعیت، به تبیین چرایی این هجمه‌ها پرداخت و گفت: دشمنان از مرجعیت و عاشورای حسینی ضربه خورده‌اند، آنها تصریح کرده‌اند تا این دو اصل هست، نخواهیم توانست در برابر شیعه و پیروان مکتب اهل بیت(ع) کاری از پیش ببریم.
وی با تاکید بر اینکه مرجعیت حذف شدنی نیست، افزود: آنها تا به حال هرچه تلاش کرده‌اند این دو اصل را کمرنگ کنند نتوانسته‌اند، حوزه علمیه قم امروز چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی قابل قیاس با گذشته نیست؛ عاشورا و اربعین نیز هر سال باشکوه و عظمت بیشتری برگزار می‌شود.
** شرق ۹۷/۱۰/۱۹
*  نباید از امریکای امروز ترسید
جانشین فرمانده کل سپاه در همایش تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی که از صبح دیروز( سه شنبه ۱۸ دی ماه) در ستاد فرماندهی کل سپاه در حال برگزاری است ، انقلاب اسلامی را عامل افول شتابدار قدرت امریکا در دهه اخیر توصیف و تصریح کرد : تیرگی سیطره سیاسی آمریکا تحت طلوع خورشید انقلاب به تدریج در حال از بین رفتن است که این مهم به برکت پرتوهای الهام بخش و ترویج روح مقاومت در پیکره جهان اسلام میسر شده و امریکا را در مسیر زوال قرار داده است. سردار حسین سلامی با تاکید بر اینکه امریکا به معنای واقعی فرو ریخته است گفت : این که امریکایی‌ها امروز اذعان به شکست و خروج از سوریه دارند نشان دهنده این واقعیت است که آنان از ظرفیت‌های خود برای مدیریت منازعات سیاسی تخلیه شده و نباید از امریکای امروز ترسید.
*  سیاست خارجه آمریکا فوبیای ایران گرفته است
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتر خود درباره سفر مایک پمپئو وزیر خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا به منطقه نوشت: با اینکه ممکن است در حالت عادی خوشایند به نظر برسد اما وسواس خالص مایک پمپئو و جان بولتون نسبت به ایران هر لحظه بیش از پیش به رفتار تعقیب‌کنندگان روان‌پریشی شباهت پیدا می‌کند که به طور مداوم در حال شکست خوردن هستند. آمریکا در حال جایگزین کردن یک سیاست خارجه واقعی با وسواس و فوبیای ایران است.
** ایران ۹۷/۱۰/۱۹
*  ایران پیروز واقعی جنگ سوریه است
یک روزنامه پرتیراژ نزدیک به خاندان سعودی در مقاله‌ای ایران، روسیه و سوریه را برنده و امریکا را بازنده جنگ سوریه معرفی کرد. روزنامه الحیاه در یادداشتی تحت عنوان «بازندگان و برندگان جنگ سوریه» به قلم جهاد الخازن نوشت: دولت جورج بوش پسر در سال ۲۰۰۳ با شعار ایجاد دموکراسی سه‌گانه متشکل از اهل سنت، شیعیان و کردها وارد عراق شد، این پروژه با شکست مواجه شد و شیعیان پیروز شدند؛ در واقع ایران پیروز حقیقی بود.
*  ژاپن واردات نفت ایران را از سر می‌گیرد
شرکت JXTG Holdings ژاپن قصد دارد بارگیری نفت ایران را در اواخر ژانویه از سربگیرد و همزمان شرکت کاسمو اویل قصد دارد حدود ۱.۸ میلیون بشکه نفت ایران را در اواخر ماه میلادی جاری به محض نهایی شدن موارد مالی، بارگیری کند. رئیس انجمن نفت ژاپن گفت: ما به دنبال تمدید معافیت‌ها از تحریم‌های امریکا برای ادامه واردات نفت ایران هستیم.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۰/۱۹
*  تا پیروزی کامل، سوریه را همراهی خواهیم کرد
امیر سرتیپ حاتمی در دیدار سپهبد محمود الشواء معاون وزیر دفاع سوریه با تجلیل از مقاومت ملت، دولت و نیروهای مسلح سوریه در مقابله با تروریسم گفت: ملت سوریه با اقدامات خود در مبارزه با تروریسم خطر بزرگی را از خود و منطقه دفع کرد و ما نیز همانگونه که تا کنون همراه ملت سوریه بودیم تا پیروزی کامل سوریه را همراهی خواهیم کرد.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیروزی‌های ملت سوریه و آزاد سازی بخش اعظمی از خاک این کشور از اشغال تروریست‌ها افزود: اکنون سوریه در مرحله بازسازی است و ما حاضر هستیم در بخش بازسازی این کشور اقدامات لازم را انجام دهیم.
*  قضاوت‌های ناعادلانه درمورد دفاع مقدس نباید تکرار شود
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: نگاه‌های تعجیلی و قضاوت‌های ناعادلانه درمورد دوران دفاع مقدس نباید تکرار شود.
سردار سرلشگر محمد باقری در حاشیه بازدید از نمایشگاه ۴۰ سال ایستادگی و پیشرفت اظهار داشت: حوادث مربوط به دفاع مقدس در یک دوره تاریخی خاص و با پیچیدگی‌های فوق‌العاده بالا اتفاق افتاد از این رو با یک تحلیل قشری، خطی و تعجیلی به هیچ وجه نمی‌شود واقعیات دفاع مقدس را به خوبی بیان کرد.
** وطن امروز ۹۷/۱۰/۱۹
*  عده‌ای هنوز به دنبال توافق با غرب هستند
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین همایش راویان دفاع‌مقدس با اشاره به شرایط کنونی کشور و قیاس آن با مقطع دفاع‌مقدس گفت: سیاست امروز ترامپ شبیه حرکت صدام پس از پذیرش قطعنامه است، آن زمان همین کسانی که برجام را امضا کردند، قطعنامه را تایید کردند ولی صدام باز حمله کرد و تا ۳۰ کیلومتری کرمانشاه آمد. حال اگر در همان برهه زمانی پیروز می‌شد، قطعنامه را قبول نمی‌کرد. وی با بیان اینکه امروز فشار زیادی به مردم وارد شده ولی عده‌ای هنوز به دنبال توافق با غرب هستند، اظهار داشت: ترامپ می‌گوید باید دوباره برجام را بنویسید، اگر صدام هم بعد از قطعنامه پیروز می‌شد، درخواست قطعنامه جدید می‌کرد.
*  خط و نشان گروه‌های مقاومت عراق برای آمریکا
گردان‌های حزب‌الله و جنبش عصائب اهل‌الحق عراق تهدید شدید‌اللحنی را علیه آمریکایی‌ها مطرح کردند. این گروه‌ها تأکید کردند گشت‌زنی معاون فرماندهی عملیات ارتش آمریکا در خیابان‌های بغداد نقض آشکار حاکمیت ملی عراق بوده و توهینی وقیحانه به مردم این کشور به شمار می‌رود. این گروه‌ها خاطرنشان کردند در حال حاضر اتخاذ یک موضع قاطعانه در قبال اتفاق اخیر و همچنین تحرکات جدید آمریکایی‌ها در عراق را به دستگاه دیپلماسی، نخست‌وزیر و پارلمان عراق واگذار می‌کنیم اما در صورتی که دیپلماسی نتیجه ندهد، مقاومت عراق برای مقابله با اشغالگری‌های مستقیم و غیرمستقیم آمریکایی‌ها در این کشور آماده است ماشه پیروزی را به روی آنها بچکاند.
** جوان ۹۷/۱۰/۱۹
*  قرار گرفتن واحد اطلاعاتی وزارت اطلاعات در فهرست تروریسم اروپا
وزارت خارجه دانمارک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است که یکی از واحد‌های وزارت اطلاعات ایران را در فهرست «گروه‌های تروریستی» این اتحادیه قرار دهد. بر اساس گزارش وزارت خارجه دانمارک، علاوه بر قرار گرفتن یکی از واحد‌های معاونت امنیت وزارت اطلاعات در فهرست تروریسم اروپا، دو نفر از کارکنان «معاونت امنیت» وزارت اطلاعات ایران، نیز در این فهرست قرار گرفته‌اند. وزارت خارجه دانمارک گفته که این تصمیم اتحادیه اروپا در واکنش به «طرح‌های خنثی‌شده تروریستی در فرانسه و فعالیت‌های اطلاعاتی ایران در دانمارک و اروپا» انجام شده است؛ ادعایی که ایران بار‌ها آن را رد کرده است. وزیر خارجه دانمارک گفته است پیش از این «سرویس‌های اطلاعاتی هیچ کشور دیگری در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا قرار نگرفته‌اند.»
*  اردوغان بولتون را به حضور نپذیرفت
جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای رایزنی با مقامات ترکیه دو شنبه شب وارد آنکارا شد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه که از حمایت‌های واشنگتن از کرد‌های سوریه خشمگین است، دیدار با بولتون را رد کرد. رئیس‌جمهور ترکیه اظهارات جان بولتون درباره یگان‌های مدافع خلق را غیرقابل قبول خواند و تأکید کرد که آنکارا نمی‌تواند شرط حفاظت از تروریست‌های کرد را بپذیرد.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۰/۱۹
*  روند ایجاد سازوکاز مالی با ایران، به خوبی در حال پیشرفت است
مایا کوچیانچیک، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ذکر تاریخ دقیق راه اندازی ساز و کار ویژه مالی برای همکاری با ایران خودداری کرد و گفت که روند ایجاد سازوکار مالی ویژه با ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا ادامه دارد.
وی ادامه داد: در حقیقت این کاری است که توسط کشورهای عضو (اتحادیه اروپا) در حال انجام است. طبق اطلاعاتی که داریم این روند ادامه دارد و به خوبی در حال پیشرفت است. کوچیانچیک گفت: این سازوکار به زودی راه‌اندازی خواهد شد.
*  سومین کارت زرد نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ وضعیت حقوق انتشارات و اهل فرهنگ کشور قانع نشدند. در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی شهاب نادری نماینده ساوه و ثلاث باباجانی سوالی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی علت تضعیف حقوق انتشارات و اهل فرهنگ کشور را مطرح کردند. در نهایت نمایندگان با ۹۶ رای موافق، ۶۵ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در مجلس پاسخ‌های وزیر را قانع کننده ندانستند و به او سومین کارت زرد را دادند.
** رسالت ۹۷/۱۰/۱۹
*  عده‌ای برای حل مشکلات کشور به آمریکا و اروپا آویزان می‌شوند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: عده‌ای برای حل مشکلات کشور به آمریکا و اروپا آویزان می‌شوند. سردار غلامحسین غیب‌پرور در دومین همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی گفت: تمام عالم به ما غبطه می‌خورد ولی عده‌ای این را قبول ندارند و به آمریکا و اروپا آویزان می‌شوند. وی ادامه داد: من در تاریخ جایی ندیده‌ام اینها برای ما خیر بخواهند. امروز برای حل مشکلات اقتصادی نباید در خانه آمریکا را کوبید.
*  از آسیب‌های اجتماعی غافل نشویم
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که مسئله حجاب یکی از ضروریات دین اسلام است، گفت: متولیان فرهنگی باید به این موضوع مهم توجه بسیاری داشته باشند.وی افزود: درست است که ما همواره باید با بیگانگان در جنگ و مبارزه باشیم، اما نباید از مسائل اجتماعی داخلی غفلت کنیم؛ امروز مسئولان و متولیان فرهنگی باید به مسئله کم حجابی و بدحجابی دقت بسیاری داشته باشند.وی با بیان این که الزام رعایت حجاب باید از سوی دولت آغاز شده و الزام رعایت آن به همه وزارتخانه‌ها اعلام شود، بیان کرد: مسئله کم حجابی و بدحجابی یکی از معضلات بزرگ جامعه امروزی است.
** مردم سالاری ۹۷/۱۰/۱۹
*  سفر هیات ویژه دادستانی کل کشور به خوزستان
رییس دفتر دادستان کل کشور از حضور هیات ویژه کارشناسی دادستانی کل کشور در خوزستان برای بررسی ادعای اسماعیل بخشی خبر داد. علی اکبر بختیاری در این باره اظهار کرد: با توجه به دستور رییس محترم قوه قضاییه به منظور بررسی شایعات و ادعاها درباره شکنجه یکی از کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت تپه، هیئت کارشناسی ویژه از سوی دادستان کل کشور تعیین شد و برای رسیدگی به موضوع در استان خوزستان حضور دارند.
*  استحکام بیشتر در روابط تهران و دمشق
معاون وزیر دفاع سوریه که به تهران سفر کرده با تاکید بر روابط خوب تهران و دمشق و همکاری مداوم میان دو کشور گفت: تهران و دمشق برای مستحکم‌تر کردن روابط خود، برنامه‌هایی را دستورکار قرار داده‌اند.
«سپهبد محمود الشواء»، معاون وزیر دفاع سوریه که به منظور شرکت در کنفرانس امنیتی دفاعی غرب آسیا به تهران سفر کرده در حاشیه این کنفرانس با تاریخی خواندن روابط ایران و سوریه گفت: همکاری و روابط میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه از همان اوایل انقلاب ایران ریشه‌دار شد.
** آرمان ۹۷/۱۰/۱۹
*  اتهام‌زنی وزیر خارجه هلند علیه ایران
وزیر خارجه هلند اتهام‌های بی‌اساسی را علیه ایران مطرح کرد. «استیف بلاک» وزیر خارجه هلند در سخنانی مدعی شده که ایران مسئول قتل دو فرد مخالف نظام ایران است که ظاهرا ساکن این کشور بودند. این منبع خبری هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نکرده است.
*  بازداشت نظامی سابق آمریکا در ایران
در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت یک نظامی سابق آمریکایی در ایران، وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده که این خبر صحت دارد و یکی از شهروندان این کشور در ایران بازداشت شده است. براساس ادعای روزنامه نیویورک تایمز،‌ این نظامی سابق نیروی دریایی آمریکا که مایکل آر. وایت نام دارد ظاهرا تابستان گذشته هنگام خروج از ایران در فرودگاه مشهد بازداشت شده است.
** آفرینش ۹۷/۱۰/۱۹
*  همایش تجاری ایران و هند برگزار شد
همایش تجاری مشترک ایران و هندوستان در دهلی‌نو آغاز به کار کرد.
این همایش مشترک در محل کنفدراسیون صنایع هند با سخنرانی محمدجواد ظریف آغاز شد و قرار است در آن راه‌های پیشرفت مناسبات اقتصادی دو طرف و همچنین بحث سرمایه‌گذاری در بندر چابهار موردبحث و گفتگو قرار گیرد.وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیئت بلندپایه اقتصادی و سیاسی به هندوستان سفر کرده، با وزیر حمل‌ونقل و کشتیرانی این کشور دیدار و درباره گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور و همکاری تهران و دهلی‌نو در بندر چابهار گفتگو کرد.
*  برای هر جنگ احتمالی با اسرائیل آماده‌ایم
عباس ابراهیم، مدیر کل امنیت عمومی لبنان در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد: تونل‌هایی که رژیم صهیونیستی مدعی است متعلق به حزب‌الله لبنان هستند، قدیمی بوده و از سال‌ها پیش وجود داشته‌اند اما طرف اسرائیلی آن‌ها را تازه کشف کرده و به دنبال یک پیروزی خیالی است. ابراهیم با بیان این که وقوع جنگ میان لبنان و رژیم صهیویستی بعید نیست، تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم این جنگ رخ دهد اما ما برای آن آماده هستیم در حالی که اسرائیل آمادگی این جنگ را ندارد.
** قدس ۹۷/۱۰/۱۹
*  تاکید وزیر اطلاعات بر شکنجه نشدن بخشی در دوران بازداشت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبق توضیحات وزیر اطلاعات به هیچ وجه اسماعیل بخشی کارگر کارخانه نیشکر هفته تپه شکنجه نشده است. او هنگام دستگیری با ماموران درگیر شده و به همکاری با حزب کمونیست کارگری اعتراف کرده است.
*  ۱۰۰ اقدام تروریستی در ایران خنثی شد
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: در دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ مورد اقدامات تروریستی که بنا بود در ایران صورت گیرد، خنثی و پیشگیری شد. آنچه ما شاهد هستیم این است که جریان بیرونی بویژه معاند و همچنین کشورهای متخاصم با ایران، به دنبال این هستند که حتی یک تجمع بسیار کوچک ۱۰ تا ۱۵ نفره را که مطالبه‌های بحقی هم دارند، پوشش خبری داده و عملیات روانی روی آن انجام داده و دیگران را تحریک کنند تا از این طریق بتوانند مشکلاتی را به وجود آورند.
** خراسان ۹۷/۱۰/۱۹
*  مرزبانان ربوده شده میرجاوه دست به دست شده‌اند
صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی درباره آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده گفت: این موضوع در حال پیگیری است. بنده هم هفته پیش سفیر پاکستان را به این جا (مجلس) خواستم، او هم قول داد که پیگیری کند و آزاد شوند. ظاهرا هنوز جای همه آن‌ها کشف نشده است و مقداری دست به دست شده‌اند.
*  نیروی زمینی ارتش هجومی و واکنش سریع شده است
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این که یگان‌های نیروی زمینی ارتش (نزاجا) متحول و به یگان‌های «متحرک هجومی» و «واکنش سریع» تبدیل شده است افزود: این یگان‌ها از یگان‌های تکاوری ارتش که در گذشته فعال بوده اند ، کارآمد تر و دارای قابلیت‌های عملیاتی بیشتری هستند.امیرسرتیپ حیدری تشکیل این یگان‌ها را امری بی سابقه و چشمگیر توصیف کرد.
** اعتماد ۹۷/۱۰/۱۹
*  با ایران فضای امنیتی و اقتصادی مشترک داریم
ویجای کومار سینگ، وزیر مشاور در امور خارجه هند در سخنانی در نشست اقتصادی مشترک ایران و هند گفت: روابط دو کشور جدید نیست و برای مدت زمانی طولانی برقرار بوده است. جوامع تجاری ما برای مدت زمان زیادی همدیگر را می‌شناسند.
ایران برای هند، فقط یک شریک تجاری نیست بلکه همسایه‌ای نزدیک است که ما با آن فضای اقتصادی و امنیتی مشترکی داریم.
** شهروند ۹۷/۱۰/۱۹
*  آمریکا به خون تازه نیاز دارد
اوباما در سخنرانی خود در هاوایی خواستار تزریق “خون تازه‌ای” در رگ‌های رهبری سیاسی آمریکا شد. رییس جمهور پیشین آمریکا گفت: افراد به جای آنکه قدرت را در افراد دیگر ببینند، به آن می‌چسبند. وی افزود: کشور اکنون با خلاء رهبری روبه‌رو است و به خون تازه‌ای (در رهبری کشور) نیازمندیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حب مقام، آفتی بزرگ حتی برای علمای دین است
حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی به روایتی از معصوم علیه السلام اشاره کردند و اظهار داشتند: آخرین چیزی که از محبت دنیا از قلب مؤمنان راستین خارج می‌شود، جاه طلبی است. ایشان خاطرنشان ساختند: اگر انسان بتواند «حب جاه» و «مقام خواهی» را از خود کم کند و حقیقت خواه باشد، بسیاری از گناهان را مرتکب نمی‌شود. این استاد حوزه تصریح کردند: تاریخ نشان می‌دهد که بسیاری از علما نیز بوده‌اند که به خاطر حب جاه و مقام لغزیدند؛ پس باید مراقب بود.
امروز ضعف‌های فرهنگی و نمادهای بی‌دینی در شهرها به وضوح دیده می‌شود
ایسنا/ آیت‌الله مصباح یزدی، در دیدار با جمعی از پاسداران قرارگاه سازندگی تهران، پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری نظام را مهم‌ترین حادثه در عالم اسلام و در این عصر دانست.وی با اشاره به پیشرفت‌ها در برخی عرصه‌های نظامی و علمی اظهار کرد: در برخی عرصه‌ها، کمبودهایی به چشم می‌خورد که خلاف انتظار بوده و نمی‌توان برای آن عذری تراشید؛ امروز ضعف‌های فرهنگی و نمادهای بی‌دینی در شهرها به وضوح دیده می‌شود و مشکلاتی در برخی خانواده‌ها وجود دارد که اصلا انتظار نمی‌رود. باید اعتراف کنیم در این زمینه پیشرفت چندانی نکرده‌ایم.
هجمه به بودجه حوزه آدرس اشتباه دادن به مردم است
حوزه/ رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، بودجه حوزه‌های علمیه را در مقابل دیگر دستگاه ها، بسیار ناچیز دانست و تصریح کرد: هجمه به بودجه حوزه‌های علمیه و نهادهای دینی و همچنین فرافکنی در این زمینه، گم کردن مسیر و سرپوش گذاشتن بر بودجه‌های دیگر و آدرس اشتباه دادن به مردم است.حاجی بابایی، به نقش بی بدیل حوزه‌های علمیه و روحانیون در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه همان طور که در پیروزی انقلاب نقش محوری و کلیدی داشتند، در نگهداری و تداوم آن نیز نقش کلیدی دارند.
شورای عالی آمار مانع انتشار آمار بانک مرکزی شد
تسنیم/ همزمان با تصمیم بانک مرکزی برای عدم‌انتشار آمار تورم تا اطلاع ثانوی، مرکز آمار از تصمیمی رونمایی کرد که طبق آن بانک مرکزی اجازه محاسبه و نشر آمارهای اقتصادی را نخواهد داشت! عدم انتشار آمار تورم ماهانه از سوی بانک مرکزی ظاهراً زمینه‌ساز بروز یک اختلاف قدیمی بین دو دستگاه مهم آماری شده است.مرکز آمار و بانک مرکزی از سال‌ها قبل در خصوص انتشار آمارهای اقتصادی اختلاف‌هایی با یکدیگر داشتند.
در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان باید استوار و ثابت قدم بود
تسنیم/ رئیس مجلس در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۹ دی ماه)، ضمن گرامیداشت حماسه قیام ۱۹ دی سال ۵۶ مردم قم، اظهار داشت: در کالبدشکافی این قیام و سایر قیام‌های صدساله اخیر در ایران، می‌توان به این نکته دست یافت که بطن فرهنگ ملت ایران، تفکر دینی و تعلق به میراث گرانقدر عصمت و طهارت است.لاریجانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با تهاجم فرهنگی غربی‌ها تصریح کرد: ریشه و اساس تغییرات و اصلاحات واقعی منوط به رونق بخشی به تفکر دینی و اعتقادی است؛ لذا در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان باید استوار و ثابت قدم بود.
حمایت آمریکا از تروریست‌ها در سوریه آشکار است
مهر/ معاون وزیر دفاع سوریه حمایت واشنگتن از گروههای مسلح تروریستی در سوریه را امری آشکار توصیف کرد.محمود الشوا همچنین تاکید کرد که هیچ مذاکره‌ای با نیروهای آمریکایی در سوریه انجام نخواهد شد،وی در ادامه عقب نشینی آمریکا از سوریه را دلیلی بر عزم ارتش سوریه برای آزادی وجب به وجب از خاک کشور از دست نیروهای بیگانه و تروریستی برشمرد.
 سفر هیئتی از جهاد اسلامی به دمشق
تسنیم / هیئتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین که به سوریه سفر کرده است با بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.خالد البطش در این دیدار بر ضرورت بسیج نیروهای امت عربی و اسلامی برای مقابله با پروژه به فراموشی سپردن مسئله فلسطین موسوم به معامله قرن تأکید کرد.وی بر پیشگام بودن جمهوری عربی سوریه در محور مقاومت و حمایت دمشق از مقاومت و مبارزه‌ها و خواسته‌های ملت فلسطین تأکید کرد.
مراسم معارفه آیت‌الله آملی لاریجانی در شورای نگهبان برگزار شد
صدا و سیما/جلسه معارفه آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در شورای نگهبان با حضور اعضای این شورا برگزار شد.در این جلسه، دبیر شورای نگهبان از عضویت آیت‌الله آملی لاریجانی در شورای نگهبان ابراز خرسندی و اظهار امیدواری کرد حضور وی، حرکت جدیدی در پیشبرد امور این شورا ایجاد کند.آیت الله آملی لاریجانی نیز در سخنان کوتاهی از اعتماد مقام معظم رهبری و عضویت دوباره در این شورا پس از ۱۷ سال قدردانی کرد.
کلیات طرح استانی شدن انتخابات به تصویب نمایندگان رسید
فارس/نمایندگان با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کردند که این طرح برای بررسی بیشتر مواد به کمیسیون شوراها ارجاع شد.
ایتالیا: نیاز به سیاست مستقلی از آمریکا داریم
تسنیم/ نخست‌وزیر سابق ایتالیا پس از دیدار با دکترظریف با بیان اینکه به تکامل مثبت روابط ایران و اروپا امیدوار است، ضمن تأکید بر روابط اقتصادی ایران و اروپا گفت: ما مواضع آمریکا را به‌طور جدی بررسی می‌کنیم اما ما نیاز به سیاست مستقلی داریم. «پائولو جنتیلونی»، در پاسخ به سؤالی درباره تجارت غیردلاری ایران و ایتالیا گفت: من فکر می‌کنم که ما باید بر روابط اقتصادی خوب با ایران اصرار داشته باشیم. این یک تعهد تاریخی کشورم هست. و من امیدوارم که شرایط بین المللی به ما اجازه دهد که به این کار ادامه دهیم.
ناکامی سنای آمریکا در تصویب تحریم‌ها علیه ایران
تسنیم /مجلس سنای کنگره آمریکا شب گذشته برای تصویب پیش‌نویس قانون اعمال تحریم‌هایی علیه کشورهایی که به دولت سوریه کمک می‌کنند، نتوانست رأی لازم را به‌دست آورد.سناتورهای دموکرات به‌خاطر مخالفت با ادامه تعطیلی دولت آمریکا، از تصویب پیش‌نویس قانون پیشنهادی جمهوری‌خواهان که اعمال تحریم‌های جدید علیه سوریه، روسیه و ایران را در نظر گرفته، خودداری کردند.این سند تحت عنوان «تقویت امنیت آمریکا در خاورمیانه» تنها از سوی کمتر از دوسوم تعداد کل صد سناتور حاضر در نشست روز سه‌شنبه مورد حمایت قرار گرفت.
فراتر از برجام هیچ تعهدی نمی‌پذیریم
مهر/معاون اول رئیس‌جمهور در گفتگو با شبکه یورونیوز گفت: اگرچه از کارآمدی اروپا برای انجام یک اقدام عملی تاحدود زیادی ناامید شده‌ایم، ولی هنوز جای امیدواری است که اروپا بتواند اقدامی در مورد برجام انجام دهد.جهانگیری تاکید کرد:، ما هیچ تعهدی را فراتر از برجام قبول نمی کنیم، آنچه مهم است فعلا موضوع برجام است. طبق برجام باید همه طرفینی که این توافق را امضا و درخصوص آن مذاکره کردند باید به تعهداتشان عمل کنند.
دیدار رئیس «موساد» با سران سازمان‌های اطلاعاتی عربی
مهر/ «میدل‌ایست‌آی» گزارش داد که « کوهن» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) در پایتخت یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با سران سازمان‌های اطلاعاتی عربستان امارات و مصر دیدار داشته است. محور اصلی این دیدار بررسی گام‌های کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران و ترکیه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *