خبرروز ۱۳۹۷/۱۰/۱۸

  • آیت الله‌العظمی مکارم شیرازی: تکیه بر توانمندی‌های داخلی ضامن حفظ اقتدار کشور است
  • حضرت آیت الله یزدی: حصر خانگی سران فتنه نشانه رأفت نظام اسلامی است
  • رئیس قوه قضائیه: خدمات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به خوبی تبیین نمی‌شود
  • آیت الله حسینی بوشهری: دولت در زمینه ترویج فرهنگ نماز احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد
  • آیت الله کعبی: برنامه‌ریزی اتاق فکر دشمن برای تضعیف مرجعیت انقلابی و حاضر در صحنه است
  • آیت الله فقیهی: تعامل هرچه بیشتر میان حوزه و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور ضروری است

 

 

** جام جم ۹۷/۱۰/۱۸
*  دستگیری ۲۵ اخلالگر ارزی
در پی اشراف اطلاعاتی و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان قزوین،۱۲ نفر از عوامل اخلال در بازار ارز، به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور، قاچاق ارز از طریق خرید و فروش غیرقانونی، تحصیل مال و کسب منفعت نامشروع، فرار مالیاتی و پولشویی در استان‌های قزوین، تهران و مازندران دستگیر و برای رسیدگی به جرایم مزبور، تحویل مراجع قضایی شدند. همچنین سربازان گمنام امام زمان (عج) در آذربایجان شرقی نیز با انجام اقدامات اطلاعاتی چند ماهه موفق به کشف تخلفات گسترده در حوزه حوالجات ارزی گردیدند که در این رابطه ۱۳ نفر از عناصر اصلی به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور که تعدادی از متهمین با هویت جعلی قصد خروج غیر قانونی از کشور را داشتند دستگیر و بعد از مستند سازی جرایم،تحویل مراجع قضایی شدند.
*  حذف صفر از پول ملی حدود ۲ سال طول می‌کشد
رییس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه لایحه پیشنهادی حذف چهار صفر از پول ملی نیازمند تصویب دولت و تایید مجلس است، گفت: برآورد کارشناسان نشان می‌دهد که اجرای این کار نزدیک ٢ سالی طول می‌کشد.
عبدالناصر همتی اظهار کرد: این اقدام در کنار سایر اقدامات اساسی بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی و بکارگیری ابزارهای نوین سیاست‌های پولی و شیوه‌های جدید و کارآمد نظارت بر بانک‌ها خواهد بود و عملیاتی شدن آن عملا متأخر بر اصلاحات بانکی خواهد بود.»
** همشهری ۹۷/۱۰/۱۸
*  ظریف برای مذاکره اقتصادی به هند رفت
محمدجواد ظریف وزیر خارجه در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی عازم هند شد. محمدجواد ظریف در این سفر سه روزه با سوشما سواراج وزیر امور خارجه و وزیر نفت هند دیدار خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود که وی با نارندرا مودی نخست وزیر این کشور دیدار داشته باشد. مدیران ارشد ده‌ها شرکت کارآفرین دولتی و خصوصی وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی خواهند کرد.
** کیهان ۹۷/۱۰/۱۸
*  حصر خانگی سران فتنه نشانه رأفت نظام اسلامی است
سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آیت‌الله‌ یزدی دیدار و گفت‌وگو کرد. حضرت آیت‌الله محمد یزدی در این دیدار با اشاره به فتنه‌ها و دشمنی‌هایی که در سال‌های اخیر متوجه نظام اسلامی بوده است، بیان داشت: برخی افرادی که با این نظام موقعیت پیدا کردند، شرایطی به وجود آوردند که در خیابان علیه مقدسات و دین حرکت شود و به اموال مردم و جامعه آسیب برسد و به مقدس‌ترین مقدسات توهین کردند.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر پرونده این افراد که سال‌ها مورد محبت نظام اسلامی در حصر بوده‌اند، به میان بیاید بیشترین مجازات‌ها در انتظار آنها خواهد بود در حالی که این سال‌ها بیشترین محبت‌ها به آنها شده است.
حضرت آیت‌الله یزدی با تاکید بر اینکه ظرف ۴٠ سال بیش از ۴٠٠ سال به مردم خدمت شده است، ابراز داشت:‌ خدا به مسئولان اجرایی کشور درایت بیشتر بدهد تا به جوانان اعتماد داشته و از توان ایشان استفاده کنند.
*  دیدار بزرگان مقاومت بحرین و عراق
شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش نجباء با شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین دیدار کرد و طی این دیدار در جریان آخرین وضعیت جسمانی و روند درمانی این عالم مبارز بحرینی نیز قرار گرفت. در این دیدار همچنین آخرین تحولات بحرین از جمله سرکوب انقلابیون بحرین به ‌دست رژیم آل‌خلیفه، مورد بررسی قرار گرفت.دبیرکل نجباء با دعا برای سلامتی کامل شیخ عیسی قاسم، جنایات آل‌خلیفه علیه مردم بحرین را که با حمایت‌های آل‌سعود ادامه دارد، محکوم کرد.
** شرق ۹۷/۱۰/۱۸
*  آغاز کار فرستاده جدید سازمان ملل به سوریه
گی‌یر پدرسون، فرستاده جدید سازمان ملل به سوریه به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و ماموریت خود را از استفان دی‌میستورا، فرستاده سابق سازمان ملل به سوریه که چهار سال این سمت را در اختیار داشت و نتوانست براساس ماموریتی که به او واگذار شده پیشرفتی داشته باشد، تحویل گرفت.
*  حجاب را به رفراندوم بگذارید، اکثریت جامعه به آن رأی می‌دهند
علی مطهری نماینده مجلس در سخنرانی روز گذشته‌اش با موضوع حجاب در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار کرد: اگر موضوع حجاب به رفراندوم گذاشته شود، اکثریت جامعه به آن رأی خواهند داد و من براساس شناختی که از جامعه دارم می‌گویم همین امروز اگر برای حجاب رفراندوم برگزار کنیم جامعه به حجاب رای می‌دهد. البته در مسائل فکری و ایدئولوژیک کسی نظرسنجی برگزار نمی‌کند، اما بخشی از همین خانم‌های بی‌حجاب و بدحجاب در رفراندوم به حجاب رای می‌دهند؛ زیرا آثار بی‌حجابی و بدحجابی را می‌دانند. بنابراین فکر نکنید اگر نظرسنجی برگزار شود همه به بی‌حجابی رای خواهند داد.
** ایران ۹۷/۱۰/۱۸
*  چشم امید دشمنان به اختلافات داخلی است
معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بخشی از تعادل اقتصادی شکل گرفته در کشور مربوط به برخوردهای قاطع با مفسدان است و نباید در این امر دچار مصلحت اندیشی بیهوده شویم تا مفسدان اقتصادی و سیاسی فضای کار کردن را راحت گیرند. سردار رسول سنایی در نخستین گردهمایی سیاسی فرماندهان و مدیران نیروهای مسلح استان اصفهان، اظهار کرد: امروز چشم امید دشمنان به اختلافات داخلی و تحریم‌های ثانویه‌ در حوزه‌های مختلف است.سنایی با اشاره به برجام اروپایی افزود: می‌دانیم در برجام اروپایی اتفاقی نخواهد افتاد، اما نباید اعلام کرد که فایده‌ای برای کشور ندارد چرا که ممکن است دشمنان از این لفظ سوء‌استفاده کنند.
*  حفظ قدرت خرید مردم و صرفه تولید
رئیس جمهوری با حضور در وزارت جهاد کشاورزی و دیدار با مسئولان این وزارتخانه، کشاورزی و تولید را ضامن امنیت کشور خواند و تأکید کرد: «حفظ همزمان قدرت خرید مردم و صرفه تولیدات کشاورزی ضروری است، کشاورزان، دامداران و باغداران عزیز امنیت آفرین هستند و وظیفه دولت نیز تأمین امنیت برای فعالیت آنهاست.» حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه دانشگاه و بخش کشاورزی باید با اولویت دادن به نیازهای مردم متصل باشند، تصریح کرد: حرکت به سمت خودکفایی در نهاده‌های کشاورزی و دامی ضروری است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۰/۱۸
*  هند عملیات تجاری در چابهار را آغاز کرد
دولت هند اعلام کرد که از روز دوشنبه عملیات تجاری خود در بندر چابهار جمهوری اسلامی ایران را با ورود یک کشتی قبرسی با محموله ۷۲ میلیون تن ذرت رسما آغاز کرده است.
براساس بیانیه وزارت کشتیرانی هند، این کشور از روز دوشنبه مدیریت بخشی از بندر راهبردی چابهار در استان سیستان و بلوچستان ایران را عملا بر عهده گرفت.
در این بیانیه آمده است، براساس نشست توافق سه جانبه چابهار در تاریخ ۲۴ دسامبر (سوم دی ماه) سال ۲۰۱۸، دولت عملیات بخشی از بندر شهید بهشتی چابهار را بر عهده گرفت.
*  خدمات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به خوبی تبیین نمی‌شود
رئیس قوه قضاییه گفت: یکی از مظلومیت‌های نظام جمهوری اسلامی همین تبیین و اطلاع‌رسانی درست نکردن در مورد خدمات و دستاوردهای آن است.
آیت الله آملی لاریجانی به پروژه ناامید ساختن مردم اشاره کرد و گفت: در همین چند ماه اخیر برای ناامیدسازی مردم انواع تلاش‌ها و ابزارها را به کار گرفتند و تمام رسانه هایشان به صورت شبانه روزی مشغول بمباران تبلیغاتی و ایجاد یاس در جامعه ما هستند. از هر آنچه که به دستشان می‌رسد به نحوی برای تخریب نظام استفاده می‌کنند و متاسفانه ما هم در تبیین دستاوردها و مقابله با این هجوم رسانه‌ای موفق نبوده‌ایم.
** وطن امروز ۹۷/۱۰/۱۸
*  عملیات‌‌های کربلای ۴ و ۵ سرنوشت جنگ را تغییر داد
سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین رونمایی از کتاب‌‌های «حقیقت درخشان» و «منشور هدایت» اظهار داشت: ۲ عملیات کربلای ۴ و ۵ متصل به هم بودند که بدون هم به موفقیت نمی‌رسیدند، هدف این عملیات‌ها از کار انداختن ماشین جنگی عراق بود و توانست سرنوشت جنگ را تغییر دهد و مانند یک تیر خلاص در جنگ بود.
*  داعش در حال جاگیرشدن در افغانستان است
سردار احمد وحیدی در همایش دفاع و امنیت در غرب آسیا طی سخنانی اظهار داشت: امروز منطقه تا حدودی توانسته بر بحران‌ها فائق‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آید. امروز در سوریه در حال گذار از مرحله نظامی به مرحله سیاسی هستیم و‌ در عراق هم دولت پساداعش شکل گرفته است. در یمن آتش‌بس منعقد شده و نشانه‌هایی از صلح هم در افغانستان مشاهده می‌شود و این نشان‌دهنده رو به بهبود بودن اوضاع در منطقه است. رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح کرد: از طرف دیگر، امروز داعش در حال جاگیر شدن در افغانستان و حضور در آسیای میانه است و امروز هنوز صدای طبل جنگ از سوی امارات و عربستان در منطقه به گوش می‌رسد.
** جوان ۹۷/۱۰/۱۸
*  دستور رییس دستگاه قضا برای بررسی ادعای کارگر شرکت نیشکر
آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه با اشاره به انتشار برخی شایعات و ادعاها درباره شکنجه یکی از کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت تپه، به دادستان کل کشور دستور داد که با اعزام تیمی مستقل به منطقه، ابعاد مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و گزارش آن را هر چه سریع تر به اطلاع مردم برساند.
*  ایران قدرتمندتر از آن است که اسرائیل بتواند شکستش دهد
روزنامه صهیونیستی هاآرتص با توصیه به کابینه رژیم صهیونیستی برای الهام‌ گرفتن از سند جدید چشم‌انداز ۵۰ ساله ایران، اذعان کرد: ایران پیچیده‌تر و قدرتمندتر از آن است که بتوان شکستش داد.
هاآرتص ضمن تاکید بر لزوم حفظ امنیت و بازدارندگی رژیم صهیونیستی طی سال‌های آینده، می‌نویسد: «ایران پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین دشمنی است که اسرائیل با آن روبه‌رو بوده است، یک حکومت دینی با چشم‌انداز طولانی‌مدت». این روزنامه با لازم دانستن افزایش تاب‌آوری رژیم صهیونیستی جهت مقابله موثر با جمهوری اسلامی ایران، اذعان کرد: «ایران حقیقتا اولین دشمن (اسرائیل) است که بیش از حد قدرتمند و بزرگ است که بتوان شکستش داد».
** آفتاب یزد ۹۷/۱۰/۱۸
*  کمیسیون امنیت ملی امروز ادعای اسماعیل بخشی را بررسی می‌کند
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رییس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه به بررسی مسائل مرتبط با کارگران هفت تپه و ادعای اسماعیل بخشی را بررسی می‌کند. وی در پاسخ به این سئوال که آیا بخشی نیز در این جلسه حضور می‌یابد، تصریح کرد: این جلسه فقط با حضور مسئولان ذیربط برگزار می‌شود.
*  مشکلات کشور پیچیده اما قابل حل است
معاون اول رئیس جمهوری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان این که حمایت رهبر معظم انقلاب از اصلاح ساختار بودجه منجر به وفاق ملی و اجماع برای انجام این کار بزرگ می‌شود، گفت: لازمه اصلاحات ساختاری در بودجه اجماع و وفاق همگانی است. اسحاق جهانگیری در ادامه با اشاره به اینکه ویژگی مشکلات کشور امروز پیچیده و دشوار است، خاطرنشان کرد: البته این چالش‌ها غیرممکن نیست و می‌توان با اصلاحات مناسب در ساختار بودجه، برنامه‌ها و راه‌کارهای مناسبی را برای حل و فصل این مسائل تدوین کرد.
** رسالت ۹۷/۱۰/۱۸
*  تکیه بر توانمندی‌های داخلی ضامن حفظ اقتدار کشور است
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: امیدی به خارجی‌ها نیست. آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار فرمانده و مسؤولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گزارش ارائه شده از سوی فرمانده قرارگاه را امیدوارکننده خواند و برای دست اندرکاران این قرارگاه آرزوی توفیق کرد.وی با تاکید بر اهمیت مسئله اقتصاد، گفت: امروز جنگ اقتصادی از جنگ نظامی هم فراتر رفته، دشمن بعد از آن که از گزینه نظامی ناامید شد، به مسائل اقتصادی دلبسته است و می خواهد در این عرصه ما را دچار مشکل کند و به عقیده باطل خود ما را پای میز مذاکره بکشاند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تکیه به توانمندی‌های داخلی را ضامن حفظ اقتدار کشور دانست و گفت: به هر میزان به داخل و توانمندی‌های خودمان متکی باشیم به نفع ما است، اگر متکی به خارج باشیم دچار مشکل می شویم.
*  خُلف وعده اروپایی‌ها در پرتاب ماهواره مصباح
وزیر ارتباطات با اشاره به خُلف وعده همکاری‌ بین‌المللی در پرتاب ماهواره مصباح گفت: نباید معطل پرتاب ماهواره‌هایمان از طریق دیگر کشورها باشیم. محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به خُلف وعده همکاری‌های بین‌المللی در عرصه فضایی اظهار داشت: با وجود اینکه ماهواره‌هایی مانند مصباح، پیام و دوستی، اهدافی برای ارتقای زندگی بشر و استفاده کاملاً صلح‌آمیز دارند، اما شواهد نشان می‌دهد که همکاری‌های بین‌المللی خوبی در حوزه فضایی با ایران صورت نگرفته است.
** مردم سالاری ۹۷/۱۰/۱۸
*  غرب دیگر محور امنیت‌سازی در منطقه نیست
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز دوران هژمونی و تسلط غرب به پایان رسیده است و آنها باید به خواست ملت‌های منطقه تن دهند.
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش بین‌المللی «دفاع و امنیت در غرب آسیا» با بیان اینکه «نظم غربی و حاکم کردن دیکتاتورها به پایان رسیده است» تاکید کرد: مقاوت ملت‌های ایران، سوریه، عراق و یمن و شکست طرح تجزیه منطقه نشان دهنده این است که غرب دیگر محور امنیت سازی در منطقه نیست.
*  تکرار ادعاهای بولتون علیه ایران در اراضی اشغالی
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا که برای رایزنی با مقامات صهیونیستی به اراضی اشغالی سفر کرده است، تلاش کرد تا به صهیونیست‌ها اطمینان دهد که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه امنیت آنها را به خطر نمی‌اندازد. بولتون در دیدارش با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر اطمینان داد که آمریکا از این رژیم پشتیبانی می‌کند و گفت که دو طرف در حال حاضر بهترین روابط را در طول تاریخ دارند. وی همچنین در اظهاراتش که آشکارا خطاب به ایران بود، هشدار داد که هر کسی به تجاوز به اسرائیل می‌اندیشد باید دوباره فکر کند.
** آرمان ۹۷/۱۰/۱۸
*  ۱۴ استاندار و ۱۲ معاون استاندار دوباره بازنشسته شدند
جواد ناصریان معاون وزیر کشور در آیین تکریم و معارفه استاندار یزد با بیان این که بعد از تصویب ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان ۱۴ استاندار، ۱۲ معاون استاندار و ۵ فرماندار در کشور شامل حال این قانون شدند، اظهار کرد: جمعاً در وزارت کشور ۲۵ هزار نفر پرسنل در حال فعالیت بوده که حدود ۸۰ نفر بازنشسته شدند. وی با اشاره به این که متوسط سن بازنشستگان در وزارت کشور حدود ۸ سال کاهش یافته است، افزود: توجه وزارت کشور به دو رویکرد جوانگرایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود اولویت انتخاب استاندار جدید بوده است.
*  عربستان به سوالات مهم درباره قتل خاشقجی پاسخی نداده
هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در خصوص قتل فجیع «جمال خاشقجی» منتقد ریاض در کنسولگری این کشور در استانبول اعلام کرد: عربستان تا کنون به سوالات مهم در ارتباط با موضوع قتل جمال خاشقجی پاسخی نداده است. وزیر خارجه آلمان در این خصوص ادامه داد: ما بارها تأکید کرده‌ایم که همکاری مقامات ریاض با مسئولین ترکیه در ارتباط با تحقیقات پیرامون کشته شدن خاشقجی را از عربستان انتظار داریم. وی در ادامه افزود: ریاض باید ضمانت‌ها و شفافیت‌های لازم در استانداردهای بین المللی مربوط به این پرونده را رعایت کند.
** آفرینش ۹۷/۱۰/۱۸
*  شرط اعراب برای حضور اسد در اجلاس آتی اتحادیه عرب
سایت قطری روزنامه العربی الجدید به نقل از یک منبع مطلع مصری از روند مذاکرات ائتلاف چهارجانبه مصر، امارات، عربستان و بحرین درباره سوریه اظهار کرد: مشارکت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در اجلاس آتی سران اتحادیه عرب بستگی به موضع نظام این کشور درباره پایان دادن به حضور ایران در سوریه و اطمینان‌دهی مشخص در این باره دارد.
** قدس ۹۷/۱۰/۱۸
*  اروپا در آزمون مقاومت مقابل آمریکا مردود شد
علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با اشاره به بدعهدی اروپایی‌ها برای راه‌اندازی spv، گفت: اروپایی‌ها علاقمند هستند یک کار جدی را با ایران شروع کنند اما با توجه به اینکه آمریکایی‌ها شرکت‌های متعدد اروپایی و غیراروپایی را تهدید به تحریم می‌کنند و به کشورهای مختلف فشار سیاسی وارد می‌کنند، در اجرای ساز و کار مالی با ایران تعلل‌هایی دارند. اروپایی‌ها تاکنون در آزمون مقاومت در برابر فشار آمریکا نمره ردی گرفتند، اما با توجه به تعهدی که به جمهوری اسلامی ایران دارند باید راهکاری برای عبور از این آزمون را برای خود پیدا کنند.
*  لغو ممنوعیت ترخیص ۱۳ هزار خودروی خارجی از سوی هیئت وزیران
براساس مصوبه جدید دولت که از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده، خودروهای موجود در اماکن گمرکی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دارای قبض انبار تعیین تکلیف شد. طبق اظهارات مسئولان بالغ بر ۱۳ تا ۱۴ هزار خودرو در حال حاضر مشمول این مصوبه می‌شوند که امکان ترخیص آنها وجود دارد.
** خراسان ۹۷/۱۰/۱۸
*  صادرات یک میلیون و ۲۲۵ هزار بشکه‌ای نفت در ماه‌های اخیر
با توجه به آمارهای سازمان برنامه و بودجه، صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه‌های مهر و آبان به دلیل اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا، کاهش چشمگیری یافته و به حدود یک میلیون و ۲۲۵ هزار بشکه در روز رسیده است.
*  انتقاد از دولت موجب رای آوری در انتخابات نمی شود
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به انتقادات اصلاح طلبان از دولت گفت: آن‌ها فکر می‌کنند که این انتقاد موجب رای‌آوری در انتخابات می‌شود در حالی که این روند هم به ضرر خودشان می‌شود و هم به ضرر دولت. محمود واعظی در پاسخ به این پرسش که چرا کمیته مشترک اصلاح‌طلبان و دولت تاکنون تشکیل نشده است، بیان کرد: ما از تشکیل این کمیته استقبال می‌کنیم، ولی نمی‌دانم چرا هنوز این کمیته تشکیل نشده است.
** اعتماد ۹۷/۱۰/۱۸
*  شکایت شورای عالی استانها از سازمان برنامه‌وبودجه
شورای عالی استانها از سازمان برنامه و بودجه به دلیل امتناع از ارسال یک نسخه از برنامه پنج ساله و بودجه کشور به این شورا به مراجع ذی صلاح شکایت کرده است. مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه تاکنون در این زمینه مکاتبات زیادی با سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم، گفت: اما تاکنون پیگیری‌هایی انجام شده بی نتیجه بوده و درست به همین دلیل مجبور شدیم از این سازمان شکایت کنیم که به تکلیف قانونی خود عمل نکرده‌اند.
** شهروند ۹۷/۱۰/۱۸
*  تل‌آویو مدعی شد: ۳ هیئت عراقی به اسرائیل رفته‌اند
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که خبرگزاری آناتولی آن را منتشر کرد، مدعی شد، سومین هیئت عراقی چند هفته پیش به اسرائیل سفر کرد.
در این بیانیه این گونه ادعا شده که این هیئت‌ها شامل شخصیت‌های سنی، شیعه و رهبران محلی تاثیرگذار عراقی بودند. طبق ادعای این بیانیه، این شخصیت‌ها از موزه یَد و شِم برای حفظ یاد قربانیان هولوکاست بازدید کرده و با برخی شخصیت‌های آکادمیک و مسؤولان اسرائیلی نشست داشتند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اسرائیل منشاء همه فتنه‌ها در جهان است
حوزه/ آیت الله العظمی نوری همدانی در تجمع،فضلا و طلاب به مناسبت ۱۷دی ماه، سالروز خیزش علما علیه هتاکی های رژیم پهلوی، گفتند:رکن انقلاب اسلامی ایران، مردم، اسلام و ولایت فقیه است و باید برای حفظ آنها تلاش کرد.ایشان درادامه اظهار داشتند: ما در گفتمان انقلاب تقابل میان حق و باطل را ادامه می‌دهیم، بر این اساس باید با قدرت به مسیر خود ادامه دهیم.ایشان با بیان این که اسرائیل منشاء همه فتنه‌ها در جهان است خاطرنشان کردند: رهبر معظم انقلاب با ادامه دادن راه امام خمینی(ره) کشتی انقلاب را در دنیای متلاطم امروز حفظ کردند.
 دولت در زمینه ترویج فرهنگ نماز احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد
تسنیم/ آیت‌الله حسینی بوشهری در سومین جلسه شورای اقامه نماز استان اظهار داشت: نماز یکی از ارکان مهم اسلام بوده و جمهوری اسلامی با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی باید بر روی نماز سرمایه‌گذاری بیشتری کند. وی با تأکید بر عملیاتی کردن مصوبات شورای اقامه نماز استان افزود: دولت در یک نظام اسلامی مسئولیت پذیرفته و باید در زمینه ترویج و توسعه امر نماز احساس مسئولیت بیشتری کند. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه باید کار ترویج نماز از استان قم شروع شود، خاطرنشان کرد: استان قم به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه اقامه نماز باید باشد.
برنامه ریزی اتاق فکر دشمن برای تضعیف مرجعیت انقلابی و حاضر در صحنه است
رسا/آیت الله کعبی دردیدار طلاب و فضلای مدارس علمیه امام حسین(ع)با آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تجلیل از اقدامات این مرجع تقلیدخاطرنشان کرد: آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این چهار دهه حضوری فعال در راستای تحکیم مبانی انقلاب اسلامی داشته اند.عضو جامعه مدرسین با اشاره به نقشه های دشمنان برای تخریب و تضعیف روحانیت اصیل و مرجعیت انقلابی، تصریح کرد: امروز مرجعیت انقلابی با تخریب پیچیده دشمن روبرو شده است.
تعامل هرچه بیشتر میان حوزه و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نورضروری است
رسا/ آیت‌الله فقیهی دردیدار رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، این مرکز را یکی از دستاورد‌های ارزشمند و بنیادین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر میان حوزه و این مرکز تأکید کرد.عضو جامعه مدرسین ابراز امیدواری کرد تا مرکز نور بتواند با تقویت و توسعه امر پژوهش در علوم اسلامی – انسانی در قالب فناوری اطلاعات، گام‌های بلندتر و مؤثرتری را به جهت اعتلای علوم قرآن کریم و معارف اهل‌بیت علیهم السلام بردارد.
بررسی پیشنهاد اعزام نیروهای عربی به شمال سوریه
فارس/ابوظبی و ریاض در حال بررسی مجموعه‌ای از گزینه‌ها جهت جایگزینی نیروهای عربی به جای نیروهای آمریکایی به خصوص در مناطق کُردنشین سوریه هستند و یکی از این پیشنهادات نیز اعزام نیروهای سوری به این مناطق با هماهنگی کُردها و حمایت مالی و نظارت عربی در سطح کارشناسان نظامی است.منابع دیپلماتیک گفتند که تمامی گزینه‌ها بستگی به پاسخ سوریه به خواسته‌های کشورهای عربی از جمله بازنگری سوریه در روابط با تهران دارد.
ایرانیان خارج از کشور یارانه دریافت می‌کنند
مهر/رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در واکنش به تکذیبیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: ما اسناد و مدارک یارانه بگیران خارج از کشور را در اختیار داریم.جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت: طبق اظهارات دولتمردان ۷۸ میلیون نفر یارانه دریافت می‌کنند در حالی که مطابق با اطلاعات مرکز آمار، جمعیت کل کشورمان ۸۱ میلیون نفر است.
 آمریکا باید نظامیان خود را از افغانستان خارج کند
تسنیم/ شبکه خبری آمریکایی فاکس نیوز اعلام کرد: دولت واشنگتن توان پیروزی در جنگ افغانستان را ندارد و حضور نظامی این کشور نیز خلاف خواست مردم آمریکا است بنابراین باید فرمان خروج نظامی از افغانستان صادر شود.این شبکه خبری با استناد به راهنمای ارتش آمریکا برای مبارزه با تروریسم نوشت: با توجه به جمعیت ۱۱.۶ میلیون نفری از مردم افغانستان که تحت کنترل و یا درگیری طالبان قرار دارند برای مقابله با این گروه در چنین شرایطی ۲۳۲ هزار نیرو لازم است.
 وزیر دارایی آلمان: پایان دوران شکوفایی اقتصادی ما نزدیک است
تسنیم/وزیر دارایی آلمان در مصاحبه‌ای با نشریه “بیلد” آلمان تأکید کرد که سال‌های رشد و شکوفایی و غنای اقتصادی آلمان تمام شده است. اولاف شولتز اعلام کرد: پایان دوران شکوفایی اقتصاد کشورمان فرا رسیده است. وی انتظار هیچ گونه درآمد اضافی پیش‌بینی‌نشده برای کشورش را ندارد.
 راهبرد آمریکا دربرابرایران تغییر نکرده است
باشگاه خبرنگاران/پمپئو اعلام کرد:خروج نظامیان این کشور از سوریه به منزله توقف مأموریت مقابله با گسترش نفوذ ایران در منطقه نیست. وزیر خارجه آمریکا، همچنین مدعی شد در راهبرد ما برای مقابله با ایران، هیچ‌گونه تغییری ایجاد نشده است.
سفر پنهانی رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی به ابوظبی
باشگاه خبرنگاران/ شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرد آوی گبای، رئیس حزب کار اسرائیل در سفری پنهانی به ابوظبی با مقامات عالی‌رتبه امارات دیدار کرد.عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از مدتی قبل همگام با طرح ترامپ موسوم به «معامله قرن» از سوی برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس کلید خورده است.
آمریکایی‌ها باید از عراق خارج شوند
مهر/ «قاسم مصلح» فرمانده عملیات حشد شعبی در استان الأنبار در سخنانی بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از عراق تأکید کرد. وی گفت: امیدواریم که دولت عراق موضع قاطعانه‌ای را در قبال اقدامات تحریک کننده آمریکایی‌ها در کشور اتخاذ کند.وی اظهار داشت: ما خود به تنهایی قادر به حمایت و حفاظت از خاک و مرزهایمان هستیم و نیازی به وجود نیروهای بیگانه نیست.
استرالیا خواستار توسعه همکاری بندری با ایران شد
ایرنا/ سفیر استرالیا در ایران آمادگی کشورش را برای توسعه همکاری مشترک در امور دریایی و بندری با ایران اعلام کرد.’یان بیگز’ در جریان بازدید از بندرشهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران موسوم به دروازه طلایی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در این منطقه، استرالیا علاقه مند به گسترش تبادل های دریایی با ایران است.
جنگ‌های بی‌پایان آمریکا پایان می‌یابد
باشگاه خبرنگاران / دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در پیام توئیتری خود نوشت: جنگ‌های بی‌پایان به ویژه آن دسته از جنگ‌هایی که اساس وجود آن‌ها بر اساس محاسبات غلط بوده است و سال‌های متمادی ادامه داشته و آنهایی که ما از طریقشان کمک‌های مالی یا نظامی اندکی از کشور‌های ثروتمندی دریافت می‌کنیم که از اقدامات ما بسیار سود می‌برند، در نهایت به شکل افتخارآمیزی پایان خواهند یافت.
ترامپ نامناسب‌ترین رئیس‌جمهورآمریکا
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی با اشاره به اقدامات جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا و سوء استفاده او از قدرت، ترامپ را بدترین رئیس‌جمهور این کشور توصیف کرد.در این مطلب آمده است: وی به کرات منافع خود را به منافع کشور ترجیح داده است. وی از جایگاه خود برای پیشبرد اهداف تجاری‌اش استفاده کرده و از کشور‌های خارجی هدایای مالی پذیرفته است.نویسنده این مطلب تاکید کرد: آمریکا تاکنون رئیس جمهوری نامناسب‌تر از ترامپ نداشته است.
راه اندازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها
مهر/ معاون فرهنگی وزارت علوم از راه اندازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها خبرداد وگفت: ایجاد ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاهها برعهده خود دانشگاه‌ها گذاشته شده است.غلامرضا غفاری ادامه داد: این موضوع را با معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها درمیان گذاشته ایم، در آنجا هم رئیس دانشگاه‌ها و مجموعه های دیگر باید ورود پیدا کنند، البته خیلی از دانشگاه‌ها این ستاد را داشته و کارهای مربوط به آن را انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *