خبرروز ۱۳۹۷/۱۰/۱۷

  • حضرت آیت الله جوادی آملی: آمریکایی‌ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند
  • آیت الله‌العظمی نوری همدانی: اسلام پاسخگوی نیازهای بشریت است
  • آیت الله حسینی بوشهری: متولیان فرهنگی در برابر جنگ نرم دشمن فعال باشند
  • آیت الله کعبی: ۱۹ دی روز پیوند عمیق مردم با روحانیت اصیل است
  • آیت الله رجبی: ارتباط بیشتر مسئولین با مردم منجر به افزایش اعتماد نسبت به انقلاب اسلامی می‌شود
  • سخنگوی قوه قضائیه خبر داد: ورود مدعی العموم به موضوع ادامه گرانفروشی پس از کاهش نرخ ارز

 

** جام جم ۹۷/۱۰/۱۷
*  فرانسه زودتر از دیگر کشورها واردات نفت از ایران را متوقف کرد
جدیدترین آمار منتشر شده در پایگاه خبری کمیسیون اروپا نشان می‌دهد فرانسه طی ماه‌های اخیر واردات نفت ایران را کاهش داده و در حالی که به طور معمول ۳۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار تن نفت از ایران به طور ماهانه وارد می‌کرد این رقم را در ماه اوت به ۴۰ هزار تن کاهش داده و در ماه سپتامبر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است.
در حالی فرانسه از ماه سپتامبر واردات نفت ایران را متوقف کرده است که این کشور یکی از امضاکنندگان توافق هسته‌ای بوده و به همراه دو کشور آلمان و انگلیس وعده داده است از تجارت خارجی ایران در برابر تحریم‌های آمریکا محافظت کند.
** همشهری ۹۷/۱۰/۱۷
*  همه استیضاح‌ها پس گرفته شد
علی اصغر یوسف نژاد در حاشیه جلسه علنی روز گذشته در مورد آخرین وضعیت استیضاح‌ها گفت: هیچ استیضاحی در دستور کار مجلس قرار ندارد. وی در پاسخ به این سئوال که آیا با طراحان استیضاح صحبت شده یا خیر، گفت: طراحان تمامی استیضاح‌ها امضاهای خود را پس گرفتند.
*  دیدار ظریف و حناچی
شهردار تهران با محمد جواد ظریف در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار علاوه بر پیروز حناچی، گروهی از معاونان و مسئولان شهری نیز حضور داشتند.
در این دیدار ضمن رد و بدل شدن صحبت‌هایی میان پیروز حناچی و محمدجواد ظریف پیرامون مسائل روز، دو طرف درباره استفاده عمومی از میدان مشق و بهره‌گیری بیشتر از ساختمان‌های تاریخی این محوطه در راستای احیای هویت شهری و تاریخی گفتگو کردند.
** کیهان ۹۷/۱۰/۱۷
*  ورود مدعی العموم به موضوع ادامه گرانفروشی پس از کاهش نرخ ارز
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ﺳﺨﻨﮕﻮی قوه ﻗﻀﺎییه در نشست خبری:
– کسانی هستند که با وجود کاهش قیمت دلار، باز هم کم فروشی و گرانفروشی می‌کنند که حتما با این‌ها برخورد خواهد شد.
– پرونده حسین فریدون هنوز در مرحله دادسراست و اینکه گفته شده است که وی تبرئه شده، کاملا تکذیب می‌شود.
– گزارش جدیدی از یکی از مراکز رسمی در مورد آقای عراقچی و افرادی که در بازداشت هستند به دست بنده رسید که در اینجا اگر گزارش درست باشد، فاز جدیدی در پرونده باز خواهد شد.
– اسامی ۳۹ نفر دیگر از محکومان مالی و اقتصادی اخیر اعلام شد.
*  «لیونی» خواستار ریشه‌کن شدن «نتانیاهو» شد
اختلافات و شکاف در میان سردمداران رژیم ‌اشغالگر قدس با اظهارات وزیر خارجه اسبق این رژیم تشدید شد. او گفته ریشه‌کن کردن نتانیاهو نیازی به عمل جراحی ندارد و کاری ساده است.
«تزیپی لیونی» اظهار داشته: «مقام نخست‌وزیری فقط مربوط به شخص نتانیاهو نیست و نیازی به عمل جراحی برای ریشه‌کن کردن این غده (اشاره به نتانیاهو) هم نیست.»
** شرق ۹۷/۱۰/۱۷
*  نامه ۱۰۵ نماینده مجلس به رهبری برای احیای دریاچه ارومیه
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: نامه‌ای با امضای ۱۰۵ نماینده مجلس شورای اسلامی برای اختصاص ۳۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای احیای دریاچه ارومیه به رهبر معظم انقلاب ارسال شد.
هادی بهادری درباره جزئیات این نامه بیان کرد: نمایندگان در این نامه از رهبر معظم انقلاب درخواست کرده اند تا با اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای تجهیز اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه به آبیاری نوین و ۱۵۰ میلیون دلار نیز برای تکمیل طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه موافقت فرمایند.
*  دیدار فرمانده ارتش با علی لاریجانی
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ ارتش، با حضور در مجلس شورای اسلامی در خصوص موارد مختلف از جمله ارتقای معیشت کارکنان و بازنشستگان ارتش، بودجه ۹۸ ارتش و دیگر موضوعات با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
** ایران ۹۷/۱۰/۱۷
*  پروژه تقویت پول ملی کلید خورد
عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی درنشست با نمایندگان عضو فراکسیون ولایی مجلس از ارائه لایحه حذف چهار صفر از پول ملی به دولت خبر داد. رئیس کل بانک مرکزی در این دیدار تأیید کرد: در نظر داریم چهار صفر را از پول حذف کنیم که باید هر چه زودتر این تصمیم گرفته و انجام شود، حذف چهار صفر به این معنا است که به جای ۱۰ هزار تومان گفته شود ۱۰ تومان.
*  احتمال بازگشایی سفارت عربستان در دمشق
چند منبع دیپلماتیک به روزنامه انگلیسی «ساندی تلگراف» گفتند: عربستان که بزرگترین حکومت مخالف بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در منطقه است، احتمالاً پس از بحرین و امارات سومین کشوری خواهد بود که سفارت خود را در دمشق بازگشایی می‌کند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۰/۱۷
*  از حفظ و تداوم اجرای برجام حمایت می‌کنیم
سفیر آفریقای جنوبی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: از اجرای تعهدات برجامی توسط ایران اطلاع داریم و از حفظ و تداوم اجرای برجام حمایت می‌کنیم.
ویکا خومالو دیروزدر دیدار با حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آفریقای جنوبی بعد از انقلاب دو کشور، همواره روابط دوستانه‌ای با ایران داشته است و هرگز حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران را از آزادی خواهی مردم کشور خود فراموش نخواهد کرد.
*  ۲ سکوی جدید پارس‌جنوبی آماده تولید شدند
مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: با ثبت یک رکورد بی‌سابقه در صنعت فراساحل، ۲ سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی آماده تولید و انتقال گاز به پالایشگاه خشکی شدند.
وزارت نفت به نقل از مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی اعلام کرد: مشعل‌های دو سکوی اصلی (B) و اقماری (D) فاز ۱۳، پس از پایان عملیات ساخت و نصب با راه‌اندازی همه سیستم‌های ایمنی و کنترلی و باز کردن نخستین چاه‌های آماده تولید، روشن شد.
** وطن امروز ۹۷/۱۰/۱۷
*  پرسش از زنگنه درباره فساد درقراردادهای نفتی
در پایان جلسه علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی، هیات‌رئیسه مجلس پرسش جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد از بیژن زنگنه، وزیر نفت درباره فساد در قراردادهای نفتی را اعلام وصول کرد. گفتنی است موضوع قرارداد ایران با توتال که در دادگاه فرانسه رای به فساد مدیران نفتی وقت داده شد، از جمله موارد این پرسش است.
*  استعفای سومین مقام پنتاگون در کمتر از یک‌ ماه
یک مقام ارشد دیگر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از مقامش کناره‌گیری کرده است. دریابان کوین سویینی، رئیس دفتر وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد پس از ۲ سال کار در پنتاگون، حال زمان مناسبی است که از مقامش استعفا کرده و به بخش خصوصی بازگردد. سویینی سومین نفری است که پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور در ماه گذشته اعلام کرد نیروهای این کشور از سوریه خارج خواهند شد، از مقامش کناره‌گیری می‌کند. پیش از این جیمز متیس، وزیر دفاع و دانا وایت، سخنگوی این وزارتخانه از مقام‌شان کناره‌‌گیری کرده بودند.
** جوان ۹۷/۱۰/۱۷
*  سلب فوریت از طرح استانی شدن انتخابات
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از نامه ۵۰ نفر از نمایندگان به هیأت رئیسه برای سلب فوریت از طرح استانی شدن انتخابات خبر داد.
ضیاءالله اعزازی گفت: نظر من در رابطه با استانی شدن انتخابات منفی است و معتقدم این طرح در اجرا با مشکلات زیادی مواجه است و اجرای آن مشکل و سخت است. نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استانی شدن انتخابات مجلس باعث می‌شود زمینه‌های تخلف در انتخابات زیاد شود و هزینه‌های زیادی هم برای مردم و هم برای کاندیداها و هم برای نظام به همراه دارد و همگی ضرر می‌کنند.
*  کوربین متهم به حمایت از ایران شد
یک سیاستمدار بریتانیایی جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر – حزب اصلی مخالف دولت – را به حمایت از حکومت ایران متهم کرده و هدف انتقاد شدید قرار داده است. ‘نایجل فاراژ’ رهبر سابق حزب یوکیپ، حزب راستگرای مخالف عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا «سکوت» کوربین در برابر عملکرد و سیاست‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی را نشانه حمایت او از حکومت ایران دانسته است. فاراژ در حال حاضر یکی از نمایندگان بریتانیا در پارلمان اروپاست و مقاله او با عنوان «این دلیل واقعی است که چرا کوربین در برابر ایران سکوت کرده» در شماره روز یکشنبه ۱۶ دی هفته نامه اکسپرس منتشر شده است.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۰/۱۷
*  پنتاگون از حمله ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در خلیج فارس هراسان است
روزنامه فرا منطقه‌ای رای الیوم چاپ لندن در مقاله‌ای تحت عنوان” بعد از روسیه و چین ایران سومین کشوری است که کشتی جنگی به نزدیکی آب‌های منطقه‌ای آمریکا می‌فرستد و اگر به آن حمله شود، می‌تواند علیه پایگاه‌های پنتاگون در خلیج فارس واکنش نشان دهد” نوشت: کشتی جنگی‌ای که ایران خواهد فرستاد یک ناو پیشرفته و مجهز به سیستم مقابله با جنگنده‌ها و همچنین جنگ الکترونیکی است. در مقاله رأی‌الیوم آمده است: نیروهای آمریکایی می‌توانند در آبهای آزاد با این ناوشکن مقابله کنند اما پنتاگون نگران این است که ایران در واکنش به حمله آمریکا، پایگاه‌های نظامی آمریکا و کشتی‌های جنگی آنها را در کشورهای حاشیه خلیج فارس و آبهای آنها مورد هدف قرار دهد و این سناریو بطور جدی وارد است.
*  کانال سیاسی با ایران حفظ خواهد شد
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان در خصوص دیدار هفته گذشته هیئت طالبان با مقامات سیاسی ایران گفت: ارتباط ما با ایران منحصر به تماس‌ها و گفت‌وگوهای سیاسی است. مسئولان سیاسی طالبان تماس‌هایی با ایران داشته‌اند و دلیل آن هم مشخص است؛ کانال ارتباط سیاسی با همسایه افغانستان بوده است. تماس ما با ایران همانند سایر کشورهای دیگر برقرار است و حفظ تماس با ایران برای ما بسیار اهمیت دارد.
** رسالت ۹۷/۱۰/۱۷
*  اسلام پاسخگوی نیازهای بشریت است
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار رئیس و جمعی از مدیران پژوهشکده بین‌المللی عروه‌الوثقی با اشاره به اینکه دین اسلام همواره پاسخگوی شبهات و نیازهای بشریت بوده است، گفت: بر اساس روایات، همواره در عالم کسانی هستند که دست به قیام می زنند، بنابراین در زمینه علوم دینی نیز باید کسانی باشند تا در حد توان خود قیام داشته باشند، زیرا سکوت و بی تحرکی در اسلام مورد مذمت قرار گرفته است.وی با بیان این که اخلاص و علمیت شرط به ثمر نشستن کارهای تبلیغی است، اظهار داشت: فعالان عرصه بین‌الملل و تبلیغ باید فقیه باشند، زیرا کسی که فقیه باشد می تواند همه ابعاد قضایا را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهد. وی با تأکید بر ضرورت جذب جوانان فقیه، ادیب و دقیق در زمینه قلم و بیان، خاطرنشان کرد: امروز باید باور کنیم که با تیغ چوبین نمی توان به کارزار با دشمن و مبارزه با شبهات رفت.
*  پیوند امت با ولایت موجب عبور انقلاب از فتنه‌های سخت شد
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: پیوند امت با ولایت موجب عبور انقلاب از فتنه‌های سخت شد. حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی در مراسم معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان اظهار داشت: ماندگاری و زنده بودن انقلاب یک معجزه الهی و ولایت فقیه یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌ها و هدیه خداوند برای مردم است.وی با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی برای براندازی نظام گفت: دشمنان با درست کردن جبهه‌ای عظیم، وسیع، نامتجانس و واحد می‌خواهند به عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی ضربه وارد کنند، اما سنگرنشینان این جبهه هرگز اجازه دست‌درازی دشمن به این مرز و بوم را نخواهند داد.
** مردم سالاری ۹۷/۱۰/۱۷
*  CFT دوباره به صحن بهارستان می‌رود
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اصرار این کمیسیون بر نظر قبلی‌اش درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) خبر داد. حشمت الله فلاحت پیشه در توضیح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT با حضور کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت کمیسیون تصمیم گرفت که بر نظر قبلی خود اصرار کند. فلاحت پیشه یادآور شد که این موضوع بعد از تعطیلات مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.
*  ظریف به کردستان عراق می‌رود
سعدالله موسادیان یک مقام کنسولگری ایران در سلیمانیه گفت که محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در جریان سفرش به عراق به اقلیم کردستان نیز خواهد رفت تا با مقامات این منطقه درباره تقویت روابط میان ایران و مردم عراق به منظور ایجاد سازوکاری اقتصادی به گونه‌ای که به نفع هر دو طرف باشد، رایزنی کند.
** آرمان ۹۷/۱۰/۱۷
*  بازدید عراقچی از کنسولگری سابق ایران در مزارشریف
معاون سیاسی وزیر خارجه که برای دیدار با مقامات افغانستان به این کشور همسایه سفر کرده است ، دیروز به مزارشریف رفت و از ساختمان سابق سرکنسولگری ایران در این شهر و محل شهادت دیپلمات‌های کشورمان توسط طالبان بازدید کرد. سید عباس عراقچی در ارتباط با این بازدید در صفحه توئیتر خود نوشت‌: امروز در سفر به شهر مزارشریف توفیق بازدید از ساختمان سابق سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و محل شهادت دیپلمات‌های کشورمان دست داد. خون شهدا مسئولیتی سنگین بر دوش همه ما قرار داده است که برای ادای آن خون دل بسیار باید خورد. نگاه ما به آینده است، اما گذشته را هرگز فراموش نخواهیم کرد.
*  هیچ نظارتی بر فضای مجازی وجود ندارد
وزیر کشور گفت: هیچ‌گونه نظارت منطقی و هیچ قانونی که رفتار در فضای مجازی را نظارت کند و مجوزهای لازم را ارائه دهد، وجود ندارد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی درباره ارائه راهکارهای عملی درباره آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی افزود: فضای مجازی با شرایطی که دارد، در آن هیچگونه نظارت منطقی و قانونی بر رفتارها در فضای مجازی وجود ندارد؛ طبیعی است که باید نهادی بر این موضوع نظارت کند و مجوزهای لازم را دهد. او تاکید کرد: موضوع رسیدگی به فضای مجازی از اختیارات و وظایف شورای عالی فضای مجازی است و ما به‌عنوان شورای اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم که در این مکان بررسی‌ها انجام شود.
** آفرینش ۹۷/۱۰/۱۷
*  زلزله ۵.۹ ریشتری حوالی گیلانغرب را لرزاند
زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۷ و ۱۱ دقیقه و ۵۹ ثانیه دیروز حوالی گیلانغرب کرمانشاه را لرزاند. این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی ۴۵.۶۶ و عرض ۳۴.۱۶ به وقوع پیوست.
*  رزمایش مشترک ایران و روسیه در دریای کاسپین
ایران و روسیه رزمایش مشترکی در دریای کاسپین برگزار می‌کنند. این تمرین مشترک نظامی شامل عملیات ضد زیردریایی و نجات است.دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با اعلام این خبر گفت: تمرین جنگی تاکتیکی، نجات و ضد راهزنی دریایی بین نیروهای دریایی ایران و روسیه در حال برنامه‌ریزی است و در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.ایران و روسیه چندین رزمایش دریایی بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ انجام داده‌اند.
** قدس ۹۷/۱۰/۱۷
*  ۱۵ سال زندان برای مدیرعامل موسسه ثامن الحجج
دادستانی تهران پیرامون حکم محکومیت مدیر عامل موسسه ثامن‌الحجج اطلاعیه‌ای صادر کرد. براین اساس دادگاه به استناد قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ متهم موصوف را علاوه بر محرومیت از خدمات دولتی، به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم می‌نماید.
*  ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه ایرانی در صداوسیما
نمایندگان مجلس تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه یا نمونه کالای ایرانی در صداوسیما و مطبوعات را ممنوع کردند. به موجب این مصوبه فهرست محصولات داخلی و کالاهای ایرانی سالانه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام خواهد شد. در موارد مربوط به حوزه اختیارات وزارت جهاد کشاورزی نظر این وزارتخانه دریافت و عیناً در این فهرست اعلام می‌شود.
** خراسان ۹۷/۱۰/۱۷
*  طرح تحول سلامت با قوت ادامه می‌یابد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی رئیس جمهور در جلسه دیروز هیئت دولت طرح تحول سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم دانست که با گسترش چتر سلامت در همه مناطق کشور و کاهش هزینه‌های سلامت مردم همراه بوده و با قوت تمام تا پایان راه ادامه خواهد یافت.
*  اصلاحات ساختاری در زمینه یارانه‌های پنهان در دستور کار سران قوا
پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: در بلند مدت اصلاحات ساختاری را بر اساس فرمایش‌های مقام معظم رهبری در دستور کار قرار داده ایم و یارانه‌های پنهان و مشوق‌های مالیاتی و مانند آن از مواردی است که سازمان برنامه و بودجه، کارشناسی دقیقی روی آن انجام داده و اکنون در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و سران قواست.
** اعتماد ۹۷/۱۰/۱۷
*  پیشرفت‌های عرصه دفاعی، دشمنان را در موضع ضعف قرار داده است
امیر حاتمی وزیر دفاع گفت: به برکت خون شهدا و پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه علمی و دفاعی و ارتقای قدرت بازدارندگی دشمنان نظام اسلامی در موضع ضعف قرار گرفته اند.
اگر دشمنان لحظه‌ای احساس کنند ما در موضع ضعف قرار گرفته‌ایم توطئه شوم خود را همچون دوران دفاع مقدس در قالب حمله نظامی بر ما تحمیل خواهند کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آمریکایی‌ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند
باشگاه خبرنگاران/ حضرت آیت الله جوادی آملی در اظهاراتی با اشاره به دشمنی تاریخی آمریکا گفت: کفاری که از دشمنی دست برنمی دارند٬ شما هم با آن‌ها دشمن باشید٬ حواستان جمع باشد. وی ادامه داد: پنج سال قبل که مسئولان امور خارجه آمده بودند به آقایان گفتم وقتی به آمریکایی‌ها دست می‌دهید٬ انگشتانتان را بشمارید! آیت‌الله جوادی آملی با تشریح اظهارات خود به مسئولان وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: به آن‌ها گفتم این‌ها به هیچ وجه قابل اعتمادنیستند.
دین، معیار ارزیابی انقلاب است
حوزه/ آیت الله مصباح یزدی با اشاره به لزوم ارزیابی انقلاب در آستانه چهل سالگی گفت: با شعار و به راه انداختن سر و صدا، قرار نیست مشکل حل شود، بلکه گاهی سبب ایجاد وقفه در کار می‌شود. باید از مسائل فکری، فرهنگی، منش و رفتار خودمان گرفته تا مبارزات سیاسی و شهادت، تنها به دنبال شناخت وظیفه و عمل به آن باشیم.ایشان با اشاره به این‌که جوانان باید تاریخ انقلاب و اهداف آن را بشناسند گفت: انقلاب ما، انقلابی فرهنگی بود و باید ببینیم این انقلاب تا چه حدی در این زمینه موفق بوده است. از‌ این‌رو معیار در ارزیابی انقلاب، دین است.
متولیان فرهنگی در برابر جنگ نرم دشمن فعال باشند
رسا/آیت الله حسینی بوشهری در آیین افتتاحیه دوره آموزشی سواد رسانه‌ای ویژه کانون‌های مساجد با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمن بر عرصه جنگ نرم، از متولیان عرصه فرهنگی خواست که به صورت فعال در برابر جنگ نرم دشمن نقش آفرین باشند.عضوجامعه مدرسین با تأکید بر این که فعالان عرصه فضای مجازی علاوه بر کنترل و مهار تهدیدهای فضای مجازی باید فرصت‌های آن را هم در نظر بگیرند، عنوان کرد: در زمینه دنیای مجازی باید کارهای اثباتی انجام دهیم، بر این اساس باید با تولید محتوای مناسب، جذاب و فاخر نوجوانان و جوانان را جذب کرده و در جنگ با دشمن پیروز شویم.
۱۹ دی روز پیوند عمیق مردم با روحانیت اصیل است
حوزه/ آیت الله کعبی با اشاره به قیام مردم ولایتمدار قم در ۱۹ دیماه سال ۵۶ اظهار داشت:مردم قم در۱۹دیماه دعوت مرجعیت شیعه را لبیک گفتند و از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دفاع کردند. عضو جامعه مدرسین گفت: ۱۹ دی روز پیوند عمیق مردم با روحانیت اصیل است به طوری که روحانیت را نمی شود از مردم جدا کرد و علاوه بر این فاصله‌ای بین مردم و روحانیت نباید ایجاد شود.
ارتباط بیشتر مسئولین با مردم منجر به افزایش اعتماد نسبت به انقلاب اسلامی می‌شود
 قدس آنلاین/ آیت الله رجبی گفت: بدیهی است هر چه قدر واسطه‌ها و حجاب‌های بین مردم و مسئولین برداشته شود، مردم با اطمینان خاطر بیشتری از نظام حمایت خواهند کرد.عضو جامعه مدرسین ، با اشاره به اهمیت حضور مسئولین در نزد مردم گفت: نزدیکی و ارتباط بیشتر مسوولین با مردم منجر به افزایش حس امید و اعتماد در آنها نسبت به انقلاب اسلامی می‌شود، لذا هر چقدر ارتباط مسوولین و مردم ساده و بی‌پیرایه‌تر باشد و شیوه ارتباط با آنها سهل‌تر و عملی‌تر باشد، مسوولین یکی از آموزه‌های فرهنگ دینی را در ارتباط با امت اسلامی به منصه ظهور رسانده‌اند.
ناگفته‌هایی از زندگی منافقین در آلبانی
باشگاه خبرنگاران/روزنامه انگلیسی ایندیپندنت جزئیاتی از تشکیلات سازمان‌یافته گروهک تروریستی منافقین در کشور آلبانی و اقدامات و فعالیت‌های این گروهک تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرد.در این گزارش آمده است: مجاهدین خلق که نورچشمی محافظه‌کاران آمریکایی است، در داخل خاک آلبانی، یک کشور با قوانین خودش ساخته است. این گروهک در زمینی به مساحت ۳۴۰ هزار متر مربع (۳۴ هکتار) بر دامنه یک کوه در آلبانی، یک منطقه به شدت امنیتی ایجاد کرده است و با خرج پول‌های هنگفت، یک شبکه مخابراتی به راه انداخته و به منظور تأثیرگذاری بر مباحث مربوط به ایران (در سطح بین‌الملل) عملیات اطلاعاتی گمراه‌کننده را سازماندهی می‌کند.
هشدار درباره حضور نظامیان آمریکایی در بغداد
باشگاه خبرنگاران/ ائتلاف سائرون عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حضور نظامیان آمریکایی در خیابان‌های بغداد درباره تکرار این رفتار تجاوزکارانه هشدار داد.الرکابی، سخنگوی ائتلاف سائرون در مجلس عراق با صدور بیانیه‌ای خواستار توضیح دولت این کشور به مردم در خصوص حضور نظامیان آمریکایی در خیابان المتنبی در بغداد شد.
متجاوزان بارها توافق استکهلم را نقض کرده‌اند
باشگاه خبرنگاران/رئیس شورای عالی انقلاب یمن در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از نقض مکرر توافق سوئد توسط ائتلاف متجاوز خبر داد. الحوثی، در دیدار با مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به مشکلاتی که متجاوزان در مسیر اجرای توافق استکهلم پدید آورده اند، اشاره کرد و اقدام‌های این ائتلاف متجاوز در نقض این توافق را به اطلاع گریفیتس رساند.
ادعای ترامپ: ایرانی‌ها خواستار مذاکره هستند!
باشگاه خبرنگاران/رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی متناقض مدعی شد که در پی خروج کشورش از برجام، ایرانی‌ها خواستار گفتگو با آمریکا هستند.ترامپ: گفت: کنار گذاشتن توافق وحشتناک هسته‌ای با ایران، اثر زیادی روی آن‌ها داشته است. وضعیت آن‌ها خوب نیست و خواستار مذاکره هستند.این در حالیست که ترامپ هفته گذشته در اظهاراتی متناقض مدعی شده بود که آماده مذاکره با ایران است اما تهران هنوز آمادگی ندارد.
ترامپ صرفا آرزوهای باطل خود را بیان می‌کند
ایرنا/ سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به اظهارات تکراری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص وضعیت ایران و ادعای وی مبنی بر تمایل تهران به مذاکره اظهار داشت: ترامپ صرفا آرزوهای باطل و محال خود را در صحبت‌های اخیر خود بیان کرده است.قاسمی یادآور شد: خیال پردازی و اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا تاکنون علیرغم همه تلاش‌های کینه توزانه آنها نسبت به مردم ایران راه بجایی نبرده و بی شک در آینده نیز نخواهد برد.
آمریکا یی‌ها می‌خواهند با ایران مذاکره کنند
مهر/دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش دفاع و امنیت در غرب آسیا که امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت: در سفرم به افغانستان دو نماینده آمریکا به بنده مراجعه کردند و گفتند آمریکا می‌خواهد با شما مذاکره کند. اما ایران با آنها مذاکره نخواهد کرد.
دریابان شمخانی با بیان اینکه مشخص است ما با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم افزود: آمریکا عهدشکن و غیر قابل اعتماد است پس مذاکره با آنها معنایی ندارد.
پمپئو: رابطه اعراب و اسرائیل را بهبود دادیم
مهر/ وزیر خارجه آمریکا می‎گوید در راستای مهار ایران، ائتلاف‌های منطقه‎ای با همکاری رژیم صهیونیستی و اعراب تشکیل شده که ضامن امنیت آمریکا باشد.مایک پمپئو مدعی شد که واشنگتن در راستای مقابله با تهدید ایران، زمینه گسترش رابطه میان اعراب و رژیم صهیونیستی را فراهم کرده است.وی در این باره گفت: ما در راستای ایجاد ائتلافی که ضامن امنیت آمریکا باشد، ارتباطاتی میان اسرائیل و کشورهای عرب ایجاد کردیم.
هدف قرار گرفتن بالگرد متجاوز اسرائیلی درغزه
باشگاه خبرنگاران/بالگردهای رژیم صهیونیستی منطقه‌ای در جنوب غزه را هدف قرار داده‌اند. بر اساس اخبار تایید نشده یک بالگرد اسرائیلی در خزاعه، جنوب نوار غزه با دو فروند موشک نیروهای مقاومت هدف قرار گرفت.
اسرائیل خواهان دریافت غرامت از ایران و اعراب شد
مهر/رژیم صهیونیستی قصد دارد به بهانه دارائیهای بجای مانده از یهودیانی که پس از اشغال اراضی فلسطین در سال ۱۹۴۸ و جنگ اعراب- اسرائیل مجبور به ترک کشورهای خود شدند، از ۷ کشور عرب (مراکش، عراق، سوریه، مصر، یمن، تونس و لیبی) و ایران درخواست غرامت کند. وزیر برابری اجتماعی رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد که «زمان برای اصلاح بی عدالتی تاریخی علیه یهودیان در هفت کشور عرب و ایران و همچنین اعاده حقوق صدها هزار یهودی که داراییهای خود را از دست داده اند، فرارسیده است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *