خبرروز ۱۳۹۷/۱۰/۱۶

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: امنیت بستر همه پیشرفت‌های جامعه است
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: فعالیت برای تأمین سلامت جامعه نوعی جهاد و ذخیره یوم‌المعاد است
  • رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: دشمن باید احساس کند که همه ارکان و قوا متحدند
  • آیت الله حسینی بوشهری: خدمت به قم خدمت به اهل‌بیت(ع) است
  • آیت الله اعرافی: قلب حوزه نباید از استقلال خود فاصله بگیرد
  • آیت الله اراکی: مسئله امر به معروف نوعی از اعمال ولایت است

 

** همشهری ۹۷/۱۰/۱۶
*  کشور، رهبر دارد
محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور درباره هشدارهای تریبون‌های نمازجمعه به دولت گفت: اینکه الان کسی خودش مسئولیت نداشته باشد و مرتب بیاید همین طوری نگرانی‌های مردم را اضافه کند، کار درستی نیست. وی در واکنش به ادعای یکی از ائمه جمعه که گفته «FATF مقدمه فتنه ۹۸ است» گفت: کشور، نظام و رهبر دارد، مجلس دارد، مجلسی که مرتب جلسه می‌گذارد و مسائل را پیگیری می‌کند. قوه قضائیه و نیروهای نظامی و انتظامی دارد که در حوزه تحت مسئولیت به وظایف خود عمل می‌کنند بنابراین در چنین کشوری معنی ندارد هر کسی هر آنچه به ذهنش می‌آید بگوید.
** کیهان ۹۷/۱۰/۱۶
*  می‌توانیم تمام ظرفیت‌های کشور را برای حل مشکلات متمرکز کنیم
آیت‌الله رئیسی گفت‌: داشتن نگاه تحولی بسیار مهم است، حق نداریم متوقف شویم و باید در نوع نگرش، فعالیت و اقدام نگاهی پویا داشته باشیم و یقین داریم این حرکت دست‌گیر ما خواهد شد.
آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در مراسم معارفه قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی(ع) با بیان اینکه «ما می‌توانیم تمام ظرفیت‌های کشور را برای حل مشکلات متمرکز کنیم»، گفت: ایجاد معاونت علمی و حرکاتی از این دست در راستای شکل گرفتن کاری جدید در محضر عالم آل محمد(ص) است.
*  ترامپ ۲ تریلیون دلار بدهی بالا آورد، بدهی‌های آمریکا از مرز۲۲ تریلیون دلار گذشت
روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت: بدهی ملی آمریکا ۲ تریلیون دلار در دوره ترامپ افزایش پیدا کرده بدهی کلی آمریکا حالا به ۲۲ تریلیون دلار نزدیک شده است.
بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت بدهی ملی آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۲۱.۹۷۴ تریلیون دلار رسید که ۲ تریلیون دلار بیشتر از زمانی است که ترامپ وارد کاخ سفید شد. این ارقام از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده است.
** شرق ۹۷/۱۰/۱۶
*  سفیر جدید ونزوئلا به تهران آمد
سفیر جدید ونزوئلا در تهران با وزیر خارجه کشورمان دیدار کرد.
کارلوس آنتونیو الکالا کوردونس، سفیر جدید ونزوئلا در تهران در آغاز ماموریت خود در کشورمان با دکتر محمد جواد ظریف دیدار و رونوشت استوار نامه خود را تسلیم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران کرد.
*  هیات عالی رتبه نیروی دریایی پاکستان در بندرعباس
وزارت خارجه پاکستان ضمن انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای تقویت همکاری‌های مشترک میان اسلام آباد و تهران ۴ فروند کشتی نظامی پاکستانی در بندرعباس پهلو خواهند گرفت.
طبق این بیانیه این کشتی‌ها از فردا به مدت ۳ روز در بندرعباس خواهند بود و هیات عالی رتبه نیروی دریایی پاکستان با سران نظامی کشورمان دیدار خواهند داشت. این کشتی‌ها حامل پیام دوستی و صلح پاکستان برای مردم ایران هستند و سفر آنان به منظور تقویت روابط مشترک صورت می‌گیرد.
** ایران ۹۷/۱۰/۱۶
*  سفر پمپئو به خاورمیانه
قرار است وزیر خارجه آمریکا با محوریت ایران، به هشت کشور منطقه سفر کند. وزارت خارجه امریکا روز جمعه اعلام کرد، سفر پمپئو از اردن آغاز شده و به کویت ختم خواهد شد. وی در این تور غرب آسیا که هدف آن جلب حمایت از سوی متحدان منطقه‌ای امریکاست، از کشورهای مصر، بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عربستان سعودی و عمان نیز دیدار خواهد کرد. از قرار معلوم، پمپئو در این سفر که پس از اعلام خروج نیروهای نظامی امریکا از سوریه صورت می‌گیرد، به دنبال کسب حمایت برای شراکت راهبردی به نام «ناتوی عربی» ادعایی امریکا در برابر ایران در منطقه است.
*  تهران خواستار ارتباط و دوستی با همه کشورهای عربی است
ایرج مسجدی به دعوت سرلشکر الشمری، فرمانده و رئیس دانشگاه دفاع ملی عراق در جمع تعدادی از دانشجویان و استادان این دانشگاه در خصوص سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه و عراق سخنرانی کرد.
مسجدی به روابط تهران با کشورهای عربی اشاره کرد و افزود: ایران خواستار دوستی و ارتباط با همه کشورهای عربی است، امریکا دارد اختلاف می‌اندازد، امریکا دنبال شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی است. از آفریقا تا آسیا هیچ فرقی ندارد، ایران و عراق در کنار هم هستند و خواهند بود.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۰/۱۶
*  مشتریان نفت ایران افزایش یافته است
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: تعداد مشتریان بالقوه نفت ایران به دلیل رقابتی بودن بازار و حرص و طمع برای سودآوری بیشتر به مراتب بیشتر از قبل شده است.
امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت درباره شرایط صنعت نفت پس از خروج آمریکا از برجام و تحریم نفت ایران، گفت: همه مجموعه وزارت نفت برای مقابله با تحریم‌ها بسیج شده است. فروش نفت، هم‌اکنون مهم‌ترین اولویت وزارت نفت است تا بازار نفت ایران که پس از برجام به‌سختی به دست آمد، محفوظ بماند و از دست نرود.
*  تلاش ایتالیا برای تمدید معافیت تحریم‌های آمریکا علیه ایران
روزنامه ایتالیایی “لاستمپا”، هدف سفر وزیر امور خارجه این کشور به آمریکا را تمدید معافیت از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران دانست.
روزنامه “لاستمپا” با اشاره به سفر دو روزه “انتزو مواورو میلانزی” به آمریکا، نوشت: تغییرات در منطقه غرب آسیا و نیاز ایتالیا به زمان بیشتر برای بازنگری در روابط با ایران پس از عقب نشینی آمریکا از برجام، محور دیدارهای وزیر خارجه ایتالیا در واشنگتن است.
لاستمپا به نقل از منابع مطلع، افزود: اوضاع منطقه غرب آسیا به سرعت درحال تحول است و رم نیاز به زمان بیشتر (در رابطه با ایران) دارد. آمریکا پیشتر به رم برای معافیت از تحریم‌ها علیه ایران، زمان اعطا کرده بود.
** وطن امروز ۹۷/۱۰/۱۶
*  تحول در نماز جمعه مطالبه همه مردم است
امام‌جمعه موقت تهران، انتصاب حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری به عنوان امام جمعه تهران و اقدامات اخیر وی درباره تحول در نماز جمعه را مسرت‌بخش توصیف کرد. آیت‌الله کاظم صدیقی گفت: برداشتن نرده‌های اضافی در نماز جمعه تهران و دعوت از مسؤولان برای نشستن میان مردم از اقدامات شایسته آقای حاج‌علی‌اکبری بود؛ واقعاً هیچ معنایی ندارد بین مردم و مسؤولان فاصله باشد، چرا که مسؤولان هرچه دارند، از مردم دارند. امام‌جمعه موقت تهران ابراز امیدواری کرد تحول در نماز جمعه در تهران و سایر استان‌های کشور ادامه داشته باشد، چرا که تحول مطالبه جدی مردم و متدینین است.
*  معامله قرن تمام شد!
رئیس تشکیلات خودگردان در دیدار با متفکران، خبرنگاران و نویسندگان مصری در قاهره تأکید کرد آنچه توسط دولت ایالات متحده و رژیم صهیونیستی «معامله قرن» نامیده شده، از نظر او بی‌اعتبار بوده و به آخر خط رسیده است. به گفته محمود عباس، پس از آنکه دونالد ترامپ، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد، دیگر چیزی وجود ندارد که فلسطینی‌ها بتوانند بر سر آن با اسرائیل یا حامیان غربی‌اش مذاکره کنند.
** جوان ۹۷/۱۰/۱۶
*  دشمن باید احساس کند که همه ارکان و قوا متحدند
نخستین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با ریاست آیت‌الله صادق آملی لاریجانی برگزار شد.
آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه ما امروز در کشور با مسائل مهمی مواجه هستیم، گفت: این مسائل بعضاً از بیرون تحمیل شده و بعضاً هم از ناحیه نحوه مدیریت ما در داخل کشور به وجود آمده، در چنین فضایی که دشمن به دست‌اندازی به سرمایه‌های واقعی جمهوری اسلامی به ویژه سرمایه‌های اجتماعی طمع کرده همه دستگاه‌ها و نهاد‌های حقیقی نظام جمهوری اسلامی باید برای برون رفت از این مشکلات دست در دست هم با همه توان تلاش کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: دشمن باید این احساس را بکند که همه ارکان و قوا متحد هستند و در مسیر خدمت به مردم و رفع معضلات کشور با هدایت‌های مقام معظم رهبری عمل می‌کنند.
*  عراقچی با اشرف غنی دیدار کرد
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در سفر به کابل با «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار هر دو طرف در رابطه با اهمیت مناسبات دو کشور، حصول صلح توسط افغان‌ها و چگونگی استفاده بهتر از بندر چابهار بحث و تبادل نظر کردند. معاون وزیر خارجه ایران گزارشی در خصوص دیدار اخیر مقامات ایرانی با طالبان ارائه کرد. وی قرار است با مقامات ارشد دولت افغانستان در خصوص برخی از مسائل از جمله کمیته‌های پنجگانه بین دو کشور بحث و رایزنی کند.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۰/۱۶
*  اظهارات جرم هانت دخالت در امور داخلی یک کشور مستقل است
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به اظهارات مداخله جویانه و ناپسند وزیر امور خارجه انگلیس و بیان ادعاها و بکارگیری واژگان نابجا و غلط نسبت به ایران ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه وزیر خارجه انگلیس طی روزهای اخیر در چند نوبت در خصوص موضوعی که اصولا ارتباطی به کشور متبوع وی ندارد، اظهاراتی عجولانه و نادرست مطرح کرده است که گویای عدم اشراف کافی ایشان به موضوع بوده و به نوعی مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل است.
وی افزود: وزیر امور خارجه انگلیس به کارنامه دولت متبوعش در خاورمیانه در دهه‌ها و سال‌های اخیر نگاه کند و بررسی نماید که سیاست‌ها و حمایت‌های دولت انگلیس از گروه‌های تروریستی و کشورهای متجاوز چه فجایع انسانی و بحران‌هایی را برای ملت‌های خاورمیانه رقم زده است.
جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی مداخله جویانه از ادامه زندان نازنین زاغری انتقاد کرده است.
*  SPV می‌تواند مانع از محاصره ایران شود
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق مالی بین ایران و اتحادیه اروپا “spv” در زمینه اقتصادی ابتکار راهبردی نیست، ادامه داد: این توافق می‌تواند از لحاظ سیاسی، راهبردی بین دو طرف باشد، اروپایی‌ها از آمریکا می‌ترسند و نمی‌توانند سازوکار اقتصادی با ایران تعریف کنند، اما از لحاظ سیاسی، عزم لازم را دارند و ایران هم می‌تواند از این ظرفیت برای ارتباط با کشورهای مختلف دنیا استفاده کند تا مانع از ایجاد محاصره علیه کشورمان شود.
** رسالت ۹۷/۱۰/۱۶
*  فعالیت برای تأمین سلامت جامعه نوعی جهاد و ذخیره یوم‌المعاد است
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: فعالیت برای تأمین سلامت جامعه نوعی جهاد و ذخیره یوم‌المعاد است. آیت‌‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار اعضای مجمع خیرین سلامت کشور، با تقدیر از فعالیت‌های این مجمع، گفت: کار شما یک کار بسیار پر ارزش و با اهمیت است.وی کمک به افراد کم بضاعت بویژه در حوزه سلامت را دارای اهمیت فوق العاده و برخوردار از اجر فراوان دانست و گفت: کسانی که به هر طریقی بتوانند به بیماران کمک کنند و قدری از آلام شان بکاهند خدمت شان دارای ارزش زیادی است.
آیت الله‌العظمی مکارم شیرازی توجه خیرین به موضوع سلامت را مهم تلقی کرد و گفت: به وضع کنونی بسنده نکنید.
*  لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص تصویب شد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در جلسه روز شنبه مجمع خبر داد.حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم از تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: پیش از این ماده ۱ این قانون اصلاح شده بود و اکنون ماده ۵ و ۸ مورد بررسی قرار گرفت. ماده ۸ اصلاحیه داشت که این کار هم انجام شد و به تصویب رسید.وی در پاسخ به این پرسش که لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی چرا به این سرعت در مجمع به تصویب رسید، اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی بحث‌هایی را پیرامون آن انجام داده و کار پخته شده بود و سپس با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس، وزیر اقتصاد و معاون حقوقی رئیس‌جمهور بحث و بررسی شد و نهایتا به تصویب مجمع رسید.
** مردم سالاری ۹۷/۱۰/۱۶
*  رژیم سعودی در توهم است
سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء در مراسم سالگرد شهادت آیت‌الله «نمر باقر النمر»، با تأکید بر اینکه نمی‌توان شهید نمر را به مذهب شیعه یا منطقه جنوب و غرب آسیا منحصر نمود، اظهار داشت: او نماینده امت اسلامی بود که اگرچه تنها به شهادت رسید، ولی به محوری کامل تبدیل شد.
«سید هاشم الموسوی» افزود: ما فقط از شیخ نمر سخن نمی‌گوییم بلکه از امام حسین علیه‌السلام و کربلای گذشته، حال و آینده صحبت می‌کنیم. بنابراین اگر رژیم سعودی گمان می‌کند با کشتن شیخ نمر صدای حوزه را خاموش کرده، بسیار در توهم است.
*  تحقیق درباره ارتباط ترامپ با عربستان
مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد تا درباره روابط میان سازمان ترامپ با عربستان تحقیق کند. «اریک سوالول»، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که این مجلس تحقیقات خود را درباره دست داشتن سازمان متعلق به «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در عملیات پولشویی آغاز خواهد کرد. سوالول افزود: در این تحقیقات همچنین به مسأله روابط سازمان ترامپ با عربستان نیز پرداخته خواهد شد.
** آرمان ۹۷/۱۰/۱۶
*  ورود سپاه به حوزه زیردریایی‌ها
فرمانده نیروی دریایی سپاه از ورود این نیرو به حوزه زیرسطحی‌ها خبر داد و گفت که دستاوردها در این زمینه، در رزمایش‌های آتی رونمایی می‌شوند. سردار علیرضا تنگسیری درباره آمادگی‌های دفاعی این نیرو در برابر تهدیدات گفت: ما در آمادگی کامل به سر می‌بریم و تمام تحرکات دشمنان فرامنطقه‌ای که در منطقه ما حضور دارند را زیر نظر داریم. وی افزود: کوچکترین تحرک دشمنان در منطقه زیر چشم نیروهای اطلاعات و عملیات ما قرار دارد.
*  طرح جامع منطقه آزاد چابهار آماده شد
مشاور رئیس‌جمهوری از آمادگی برای ارائه طرح جامع منطقه آزاد چابهار با مساحت جدید به مجلس خبر داد و گفت:‌ سال آینده عملیات اجرایی ترمینال جدید فرودگاه کنارک آغاز می‌شود. مرتضی بانک اظهار کرد: دو برنامه در خصوص توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی چابهار داریم؛ یکی توافق برای احداث ترمینال جدید در فرودگاه کنونی کنارک است که از سال آینده عملیات اجرایی این ترمینال آغاز می‌شود. او تصریح کرد:‌ همزمان با توجه به فراهم‌شدن مقدمات، پیش‌بینی شده است که توسط وزارت راه و شهرسازی و استانداری، فرودگاهی را در کنار شهر چابهار احداث کنیم.
** آفرینش ۹۷/۱۰/۱۶
*  بغداد بیشترین آسیب را از تحریم‌های ضد ایرانی می‌بیند
سخنگوی وزارت نفت عراق گفت: وابستگی عراق به گاز و برق ایران باعث می‌شود تحریم‌های آمریکا بیشترین تاثیر را روی این کشور داشته باشد.
عاصم جهاد سخنگوی وزارت نفت عراق گفت: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در مرحله نخست عراق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: عراق به این علت که اساسا به گاز و برق ایران متکی است، بیشترین آسیب را از این تحریم‌ها می‌بیند و تعلیق صادرات گاز و برق باعث می‌شود جایگزینی برای حال و آینده نزدیک وجود نداشته باشد.
*  شهرام جزایری به حبس محکوم شد
‌عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه نشست با رئیس اتاق تعاون ایران درباره آخرین وضعیت پرونده شهرام جزایری گفت: پرونده شهرام جزایری که در یکی از شهرستان‌ها دستگیر شده بود، چند وقت پیش به صدور کیفرخواست منجر شد و این فرد در دادگاه بدوی به حبس نسبتا طولانی محکوم شده ولی از آنجایی که حکم قطعی نیست پس از قطعیت، میزان آن اعلام خواهد شد.
** قدس ۹۷/۱۰/۱۶
*  تجربه نقض عهد برجام روبروی مذاکرات صلح یمن است
عدنان قاسم قفله گفت: رهبر انصارالله بارها اعلام کرده ما آماده صلح هستیم اما صلح مردانه. در تجاوز به یمن از همه سلاح‌های ممنوعه استفاده کردند. نتیجه‌ گفتگوهای سیاسی متاثر از نتایج عملیات میدانی است. ما به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم.
این مقام مسئول انصارا… یمن افزود: اکنون تجربه‌های زیادی مثل توافق لوزان و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران(برجام) در مقابل ما قرار دارد. ما با دقت مذاکره می‌کنیم و مقابل دشمنان کوتاه نمی‌آییم. با توکل به خداوند و ایمان یمنی‌ها ان‌شاءالله به پیروزی و نصرت دست خواهیم یافت.
*  لیست اتهامات نتانیاهو تایید شد
دادستان کل اسرائیل ارائه فهرست اتهام علیه نخست‌ وزیر این رژیم به اتهام دریافت رشوه در پرونده‌های روزنامه یدیعوت آحارونوت و تقلب و بی اعتمادی در پرونده معروف به ۱۰۰۰ را تایید کرد. اثبات اتهامات نتانیاهو در دادگاه می‌تواند سرآغازی بر مرگ سیاسی وی باشد.
** خراسان ۹۷/۱۰/۱۶
*  تحویل ۱۵ جنگنده «کوثر» به نهاجا تا ۳ سال آینده
امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش درخصوص جنگنده کوثر و تحویل آن به نهاجا گفت: اولین جنگنده کوثر به نیروی هوایی تحویل داده شده است.وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و پس از تولید انبوه، طی سه سال ۱۵ جنگنده کوثر به نیروی هوایی ارتش تحویل داده خواهد شد.
*  واکنش استاندار خوزستان به ادعای نماینده کارگران هفت تپه درباره شکنجه
در واکنش به ادعای نماینده کارگران هفت تپه مبنی بر شکنجه شدن در مدتی که بازداشت بوده، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: موضوع شکنجه را از دستگاه‌های ذی ربط جویا شدم، آن‌ها به شدت چنین مسئله‌ای را تکذیب کردند.
** اعتماد ۹۷/۱۰/۱۶
*  تیم ابوبکر بغدادی در جنوب شرق کشور منهدم شد
فرمانده قرارگاه قدس سپاه در جنوب شرق گفت: طی ۲،۳ سال اخیر حدود ۳۰ تُن مواد منفجره وارد مرزهای جنوب شرق کشور شده که توسط نیروهای مرزبانی ما کشف شده‌اند. سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس سپاه در منطقه جنوب شرق افزود: تنها یک مورد که برای اولین بار می‌گوییم، مربوط به جلیل قنبرزهی است که من معتقدم او را باید مادر تروریست‌های جنوب شرق کشور و در واقع ابوبکر بغدادی این منطقه بنامیم. نیروهای ما توانستند او و گروهش را با تمامی امکاناتی که داشتند منهدم کنند و از پا دربیاورند. تنها این آدم ۲ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد منفجره با خودش آورده بود.
** شهروند ۹۷/۱۰/۱۶
*  فقط دو ایراد CFT رفع شده است
عباس کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در خصوص لایحه CFT اظهار کرد: در رابطه با این موضوع ایراداتی در گذشته گرفته شد، به مجلس ارسال شد که در بازگشت مجدد مجلس تغییرات متعددی را برای تامین نظر شورای نگهبان انجام داد و نهایتا دو ایراد مرتفع شد اما سایر ایرادات به قوت خود باقی است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
امنیت بستر همه پیشرفت‌های جامعه است
رسا/ آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی با بیان این که انقلاب بستر پیشرفت و تکامل جامعه را به وجود آورده است، اظهار داشت: اسلام، ولایت فقیه و مردم ارکان انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهند، ایشان با تقدیر از فعالیت‌های نیروهای مسلح در افزایش اقتدار کشور و تأمین امنیت جامعه خاطرنشان کرد: امنیت بستر همه پیشرفت‌ها است و خدمت نیروهای مسلح از بزرگترین خدمت‌ها است، انقلاب اسلامی زیرساخت‌ها را تغییر داد و کسانی را روی کار آورد که دارای ایمان و اعتقاد باشند.
توضیحات آیت الله جوادی آملی درباره برخی سوء برداشت‌ها از سخنان اخیرش
رسا/ آیت الله جوادی آملی درباره حواشی سخنان اخیر خود در مراسم رونمایی از کتاب تحریرالاصول توضیحاتی ارائه کرد.وی با اشاره به برخی سوء برداشت از سخنانش گفت: آنچه در مراسم رونمایی کتاب تحریر الاصول گفته شد منظور این است، کسی که سابقه بساطت در زندگی دارد به جایی رسید که یک قرن تمام حوزه‌های شیعه را تحت الشعاع خود قرار داد، این اجلال و عظمت مرحوم آخوند خراسانی است. استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر گفتیم طلبه افغانستانی وهن به آخوند نیست یعنی آخوند از سادگی به اوج رسید و ما چرا اینگونه نباشیم، مرحوم آخوند سلطان فکری ۱۰۰ سال اخیر است اما ما چرا به این حد نرسیم.
عیادت آیت‌الله یزدی از آیت‌الله مومن
رسا/آیت‌الله یزدی ظهر شنبه ۱۵ دی با حضور در بیمارستان از آیت‌الله مومن عیادت کرد.دکتر کولیوند رییس بیمارستان که آیت‌الله یزدی را در عیادت از آیت‌الله مومن همراهی می‌کرد توضیحاتی از وضعیت و مراحل درمان ایشان ارائه و ابراز امیدواری کرد با دعای خیر مردم، علما و علاقه‌مندان شاهد بهبود آیت‌الله مومن باشیم.آیت‌الله محمد یزدی عضو فقهای شورای نگهبان در پایان ضمن دعا برای شفای عاجل آیت‌الله مومن از زحمات شبانه روزی تیم پزشکی قدردانی و تشکر کرد.
خدمت به قم خدمت به اهل‌بیت(ع) است
فارس/آیت‌الله حسینی بوشهری عصر دیروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم با اشاره به ماندگار نبودن مسؤولیت‌ها اظهار کرد: هر مسؤولیتی پایان دارد و آن چیزی که ارزشمند است، این است که مدیر پس از پایان دوره مسؤولیتش احساس رضایت کند که به وظیفه خودش عمل کرده است و مردم نیزاز او احساس رضایت کنند. عضو جامعه مدرسین درادامه با بیان اینکه خدمت به قم خدمت به اهل‌بیت(ع) است گفت: باید مدیران ملی از مدیران استان قم حمایت کنند تا این مدیران بتوانند مشکلات استان را رفع کنند.
قلب حوزه نباید از استقلال خود فاصله بگیرد
حوزه/ آیت الله اعرافی در گردهمایی مدیران مدارس فقهی حوزه با تاکیدبراینکه پاسداشت و صیانت از دستگاه اجتهادی و فقه، بسیار مهم است؛ تصریح کرد: دستگاه فقاهت و اجتهاد که از غنی ترین مکاتب فکری و حقوقی جهان به شمار می‌آید، باید صیانت شود و با همان مبانی پیشین استوار باشد. وی درادامه افزود: معتقد هستیم که قلب حوزه نباید از استقلال خود فاصله بگیرد؛ به همین دلیل طرح کمک هزینه تحلیلی و تحصیلی و.. آماده شده است و مراجع و رهبری معظم با کلیت این بحث موافقت کرده اند که امیدواریم این طرح را به پیش ببریم.
مسئله امر به معروف نوعی از اعمال ولایت است
مهر/ آیت الله اراکی گفت :فرهنگ یک نظام ارزشی است که همه فعّالیّت‌های ارادی انسان را در برمی‌گیرد؛ مجموعه‌ای از داوری‌های ارزشیِ به هم پیوسته و متکامل درباره کلیه رفتارهای انسانیِ انسان که مجموعه ساختاری هماهنگ و واحدی را شکل می‌دهند. از سویی فرهنگ خاستگاه رفتارهای ارادی انسانیِ فردی و اجتماعی است. عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: مسئله امربه‌معروف نوعی اعمال ولایت است، این چیزی بیش از مسئله ترویج است و نشان‌دهنده یک مسئولیت اجتماعی است.
دستگاه‌‌ها مکلف به تامین کالا‌های ایرانی هستند
باشگاه خبرنگاران/ با موافقت نمایندگان مجلس دستگاه‌ها مکلف به تدارک و تامین کالا‌های خود از محصولات داخلی و ایرانی شدند.نمایندگان در صحن علنی امروز مجلس و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی ماده ۱۸ را با ۱۶۵ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.
آمریکا منافقین را در شمال عراق آموزش می‌دهد
باشگاه خبرنگاران / البلداوی، نماینده پارلمان عراق فاش کرد آمریکا در پی بر هم زدن اوضاع در منطقه و بی ثبات کردن ایران است و از همین رو پس از اعلام عقب نشینی از سوریه در حال بازگرداندن عناصر گروهک تروریستی منافقین به شمال عراق و آموزش و تجهیز آن‌هاست.
آمریکایی‌ها معیشت مردم ایران را نشانه گرفتند
ایرنا / معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه برنامه دشمنان،شناسایی و تحریم گلوگاه‌های اصلی اقتصاد کشور و در تنگنا قراردادن مردم است،گفت: مهمترین هدف آمریکایی‌ها جلوگیری و ایجاد موانع در جریان واردات کشور از جمله مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است.اسحاق جهانگیری افزود: در این شرایط و در دوره تحریم، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصاد کشور، بار سنگینی بردوش دارد.
هولوکاست ابزار ادامه اشغالگری اسراییل است
ایرنا / اندیشمند یهودی مغربی گفت: اسرائیل همچنان از هولوکاست بعنوان ابزار توجیه اشغالگری و جلب نظر افکار عمومی جهان استفاده می‌کند. کوهین در همایش’ هولوکاست و برنامه صهیونیست ها’ افزود : اسرائیل سال‌ها در پوشش و سایه هولوکاست به سرکوب ملت فلسطین پرداخته است.وی تاکید کرد: اسرائیل به دنبال صلح نیست، چرا که بر سیستمی استوار است که نمی تواند سلاح را کنار بگذارد.
هزاران نفر در سراسر فرانسه به خیابان آمدند
مهر/معترضان به اوضاع اقتصادی فرانسه و سیاست‌‌های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور موسوم به جلیقه زردها دیروز شنبه در هشتمین شنبه سیاه متوالی و نیز اولین شنبه سیاه در سال نو میلادی در سراسر فرانسه به خیابان‌ها آمدند. بر اساس گزارش رسانه‌ها بیش از ۲۵ هزار نفر به خیابانها آمده اند.منابع خبری از درگیری شدید پلیس با معترضان در پاریس خبر دادند.برخی رسانه‌ها تعداد معترضان امروز در پاریس را ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر برآورد کرده اند.
شرکت ۲۵ هزار نظامی آمریکایی در رزمایش کویت
مهر/برای نخستین بار طی سال‌های اخیر نظامیان آمریکایی در رزمایش مشترکی با نظامیان کویتی شرکت می‌کنند.در این رزمایش مشترک که در جنوب مرزهای عراق انجام خواهد گرفت، نظامیان آمریکایی به اجرای تمرین‌های نظامی با هواپیماهای امدادی، هلی برن با بالگردهای بلک هاوک و تمرین‌های مربوط به تفنگداران دریایی می‌پردازند. بیش از ۲۵ هزار نظامی آمریکایی در رزمایش مشترک با نظامیان کویتی در شمال این کشور شرکت می‌کنند.
پرواز خلبانان با جنگنده‌های ساخت ایران
صدا و سیما/جانشین فرماندهی نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌توان به ساخت جنگنده‌های کوثر و صاعقه اشاره کرد گفت: امروزه غیورمردان کشور هواپیماهایی می‌سازند که باعث افتخار است.امیر حمید واحدی با اشاره به اینکه تولید انبوه این جنگنده‌ها به ثمر خواهد رسید افزود: در آینده تمام خلبانان با جنگنده‌های ساخت کشور پرواز می‌کنند.
با خروج نظامیان آمریکایی امنیت تأمین می‌شود
تسنیم/در حالی که گزارش‌ها مبنی بر کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان است، شماری از نمایندگان پارلمان افغانستان با استقبال از این موضوع اعلام کردند: خروج نیروهای خارجی سبب تأمین امنیت این کشور می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *