خبرروز ۱۳۹۷/۱۰/۱۰

  • با حکم رهبرمعظم انقلاب آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس ‌مجمع تشخیص مصلحت و عضو فقهای شورای نگهبان شد
  • یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد برگزار می‌شود
  • آیت الله مصباح یزدی: مدعیان حقوق بشر با وجود کشتار فرانسه باید از خجالت بمیرند
  • آیت الله خاتمی: دشمنان آرزوی جدایی حوزه علمیه و نظام اسلامی را به گور خواهند برد
  • آیت الله شب‌زنده‌دار: دشمن برای تشکیک در مبانی حکومت اسلامی و ولایت فقیه با ظواهر علمی تلاش می‌کند
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی: ملت‌های منطقه مانع از تحقق «معامله قرن» می‌شوند

 

** جام جم ۹۷/۱۰/۱۰
*  مدیرکل صداوسیمای کیش برکنار شد
در پی اهمال و بی توجهی در نظارت بر پخش یک فیلم سینمایی خارجی در مرکز کیش که به انتشار تصاویر ضدفرهنگی در آن جزیره منجر شد، با دستور دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی، مدیرکل صداوسیمای مرکز کیش برکنار شد.
*  ملت‌های منطقه مانع از تحقق «معامله قرن» می‌شوند
دبیر شورای عالی امنیت ملی اجرای طرح «معامله قرن» را ضربه‌ای بزرگ بر پیکره فلسطین دانست و گفت: گروه‌های مقاومت و ملت‌های بیدار منطقه مانع از تحقق این نیت شوم می‌شوند.
علی شمخانی در دیدار «زیاد النَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر حمایت مستمر از آرمان مقاومت فلسطین به عنوان یکی از اصول بنیادین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
وی اظهار کرد: از بدو شکل گیری جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم مقاوم و مظلوم فلسطین بوده‌ایم و این مسیر بر گرفته از اعتقادات دینی و باورهای انسانی تا پیروزی کامل جریان مقاومت ادامه خواهد داشت.
** همشهری ۹۷/۱۰/۱۰
*  برگزاری حماسه ۹ دی در سراسر کشور
در نهمین سالگرد حماسه ۹ دی ۱۳۸۸، شهرهای مختلف ایران به ویژه مراکز استانها همزمان با تهران شاهد برگزاری مراسمی برای بزرگداشت این روز بودند.
در تهران مراسم سالگرد ۹ دی با سخنرانی سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.
سردار حسین سلامی در این اجتماع فتنه ۸۸ را از جنگ تحمیلی سهمگین‌تر و علل تحریم کشور خواند و اظهار داشت: فتنه هزاران میلیارد به اقتصاد کشور ضرر زد. فتنه‌گران بر چهره مردم‌سالاری چنگ زدند و این تصور را پیش آورد که ملت ایران متزلزل شده است و این به ایجاد طمع به دشمنان ما جهت هجوم مجدد به این ملت کمک می‌کرد. وی افزود: رهبر عزیز و بزرگوار ما بزرگترین نقش را در هدایت ملت در جریان این توطئه داشتند. ایشان شرح صدر به خرج دادند. ایشان با الهام‌بخشی خود بذر آگاهی و ایمان را در دلهای ما کاشتند که امروز شاخسارهای آن در عالم دیده می‌شود.
*  حمله سایبری، انتشار روزنامه‌های آمریکایی را مختل کرد
یک حمله سایبری چاپ و توزیع شماری از بزرگترین روزنامه‌های آمریکایی از جمله لس آنجلس تایمز، نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال در غرب این کشور را مختل کرد.
به نوشته وبسایت روزنامه لس آنجلس تایمز، این حمله سایبری از خارج از آمریکا اتفاق افتاده و چاپخانه این روزنامه‌ها را هدف قرار داده است.
** کیهان ۹۷/۱۰/۱۰
*  با حکم رهبرمعظم انقلاب؛ آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس ‌مجمع تشخیص مصلحت و عضو فقهای شورای نگهبان شد
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای: با توجه به نقش بی‌بدیل مجمع تشخیص مصلحت نظام در اداره و قوام و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی و با عنایت به ارتحال عالم مجاهد آیت‌الله هاشمی شاهرودی رحمه‌الله‌علیه و ضرورت سامان‌یابی هرچه سریعتر ارکان مجمع، جنابعالی را به ریاست آن مجمع مهم و تأثیرگذار و نیز به عضویت فقهای شورای محترم نگهبان منصوب می‌کنم.
با عنایت به اهمیت مسئولیت‌ها در مجمع و شورای نگهبان انتظار می‌رود در فرصت زمانی مناسب، با تنسیق امور در قوه قضائیه، در مسئولیت‌های خطیر یادشده مُتَمحّض گردید. از خداوند متعال توفیق وافر و کمک همه‌جانبه‌اش را برای آن جناب و همکاران مسألت می‌نمایم.
** شرق ۹۷/۱۰/۱۰
*  دستور روحانی برای بررسی علل حادثه دانشگاه آزاد
رئیس جمهوری در جلسه شب گذشته هیئت دولت، موضوع سانحه اسفبار جان باختن تعدادی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بر اثر واژگونی اتوبوس در محوطه دانشگاه را مورد بررسی قرار داد و گزارش وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و کشور از روند رسیدگی به علل این حادثه، به هیات وزیران ارایه شد.
حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی با ابراز تأسف عمیق از وارد آمدن این فاجعه تکان دهنده و تسلیت به بازماندگان حادثه و جامعه دانشجویی، با توجه به مسئولیت نظارتی دولت و دفاع از حقوق عمومی، از وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و کشور و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور خواست با تشکیل هیأت رسیدگی به این حادثه، ضمن بررسی علل و عوامل مؤثر در وقوع آن و گفت وگو با دانشجویان، اساتید و مدیران دانشگاه و نهادهای مسئول، گزارش آن را به هیات وزیران ارایه نموده و تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه اتخاذ نمایند.
** ایران ۹۷/۱۰/۱۰
*  قول مساعد دادستان برای آزادی کارگران
مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران با بیان اینکه در حال حاضر ۷ کارگر این کارخانه در بازداشت هستند، از قول مساعدت دادستان استان خوزستان برای آزادی آنها خبر داد. کسری غفوری گفت: از سوی دادستانی استان پیگیر مسأله آزادسازی کارگران بازداشتی هستیم.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۰/۱۰
*  مردم فلسطین مصمم تر از گذشته تا پیروزی کامل به مبارزه ادامه خواهند داد
زیاد النَخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در دیدار علی شمخانی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از حامیان واقعی آرمان فلسطین است، گزارشی از برگزاری انتخابات جنبش جهاد اسلامی ارائه کرد.
زیاد النخاله تصریح کرد: مقاومت در مقایسه با گذشته از ظرفیت و توانمندی بالایی در برابر متجاوزین برخوردار شده است، حاصل این توانمندی‌ها در راهپیمایی‌های بازگشت و شکست تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی جلوه‌گر شد که اعلام انتخابات زودهنگام در سرزمینهای اشغالی از ثمرات آن است.
این فعال فلسطینی همچنین ضمن یادآوری تلاش‌هایی که ازسوی برخی از کشورهای عربی و غربی برای شکستن مقاومت صورت می‌گیرد، گفت: مردم فلسطین مصمم‌تر از گذشته تا پیروزی کامل به راه پرافتخار خود ادامه خواهند داد.
*  انتشار تصویر خانم «جمانه غنیمات» سخنگوی دولت اردن درحالی که برای ورود به دفتر اتحادیه‌های صنفی این کشور از روی پرچم رژیم صهیونیستی عبور می‌کند، خشم این رژیم را بشدت برانگیخت. روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت وزارت خارجه اسرائیل بشدت به این موضوع اعتراض کرده و سفارت این رژیم در «امان» یادداشت اعتراضی به «امان» تسلیم کرده است.
*  آبرسانی به ۵/۵ میلیون نفر از جمعیت روستایی در ۵ سال اخیر
رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، بیش از ۵.۵ میلیون جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه‌های آبرسانی قرار گرفتند.
** وطن امروز ۹۷/۱۰/۱۰
*  مشکلات معیشتی محصول مدیریت جریان فتنه است
آیت‌الله عباس کعبی با گرامیداشت سالگرد حماسه ۹ دی گفت: حماسه ۹ دی نشانه انسجام ملی در دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی و ولایتمداری مردم ایران است، ۹ دی روز هوشیاری برای مقابله با فتنه‌‌های جدید دشمن است، فتنه به دنبال دوقطبی کردن جامعه بود و نباید فتنه ۸۸ را نزاع بین چپ و راست و گروه‌‌های سیاسی دید. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: تجربه برجام و اینکه از حق مسلم ملت ایران در برجام عقب‌نشینی شده نتیجه تفکر جریان تکنوکرات و جریانی است که دلبسته به کدخداست که عقبه‌‌های آنان را باید در فتنه ۸۸ جست‌وجو کرد؛ باید بگوییم اینکه تحریم‌ها بعد از برجام نه‌تنها کمتر نشده، بلکه بیشتر شده، دنباله‌‌های مدیریت فتنه‌گران است. آیت‌الله کعبی عنوان کرد: این جریان‌ها به جای ادعا و گزافه‌گویی باید پاسخگوی این وضعیت باشند، مشکلات معیشتی موجود محصول مدیریت افرادی است که حامی فتنه‌گران محسوب می‌شوند و با حمایت فتنه‌گران سر کار آمدند.
*  سفر مخفیانه ترامپ به عراق نشانه خفت آمریکاست
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، خروج آمریکایی‌ها از سوریه و سفر مخفیانه ترامپ به عراق را نشانه شکست و خفت آمریکا دانست. سرلشکر پاسدار محمد باقری با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی‌ماه سال ۱۳۸۸، روز مقابله عملی با فتنه‌گران، گفت: ۹ دی‌ماه ملت ایران نشان داد چگونه در اوج بصیرت و وقت‌شناسی در هنگامی که انقلاب اسلامی نیاز به حضور در صحنه دارد به صورت خودجوش و توفانی، آتش فتنه را خاموش می‌کند.
** جوان ۹۷/۱۰/۱۰
*  صادرات با رشد ۵ درصدی به ۳۳ میلیارد دلار رسید
بر اساس آمار گمرک، حجم تجارت غیرنفتی ایران در ۹ ماه امسال به ۳۳ میلیارد دلار و مازاد تراز تجارت خارجی کشور تا پایان آذر ماه سال‌جاری به ۷۳۸ میلیون دلار رسید.
*  ضرغامی: فتنه ۸۸ برنامه‌ریزی شده بود و ربطی به مناظره‌ها نداشت
ضرغامی با رد آنکه مناظره‌های سال ۸۸ باعث به وجود آمدن اغتشاشات شد، فتنه ۸۸ را از قبل برنامه‌ریزی شده دانست و گفت: این مناظره‌ها در سال‌های ۹۲ و ۹۶ هم برگزار شد و بعد از این دو انتخابات شاهد چنین تجمعاتی نبودیم در حالی که اتهاماتی که در سال ۹۶ نامزد‌های انتخاباتی در هر برنامه چهار ساعته به هم زدند ۱۰ برابر آن چیزی بود که در سال ۸۸ در مناظره‌ها گفته شد.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۰/۱۰
*  کره‌شمالی ماه دسامبر ردیاب‌های امواج رادیویی را آزمایش کرد
روزنامه یومیوری شیمبون ژاپن به نقل از منابع آگاه نوشت، کره شمالی در ماه دسامبر ردیاب‌های امواج رادیویی را مورد آزمایش قرار داده که برای ردیابی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما استفاده می‌شوند.
این اقدام کره شمالی به رغم اظهارات پیونگ‌یانگ مبنی بر توقف آزمایش‌های موشکی‌اش صورت گرفته است. به گفته این منابع آگاه، این تجهیزات در موشک‌های بالستیک نصب شده و به نیروهای نظامی اجازه می‌دهند تا سرعت، موقعیت مکانی و مسیر این موشک‌ها را ردیابی کنند.
*  عراق و سوریه برای بمباران داعش به یکدیگر اختیار تام دادند
یک منبع دولتی در عراق اعلام کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به نیروی هوایی عراق اختیار کامل برای بمباران مواضع داعش را در خاک سوریه داده است. او در گفت‌و‌گو با شبکه «راشا تودی»، گفت که عراق صرفا باید دولت سوریه را در جریان بمباران هوایی داعش قرار بدهد و نیازی به اجازه نیست.
شبکه المیادین نیز گزارش داد که هماهنگی امنیتی برای مبارزه با سازمان‌های تروریستی میان بغداد و دمشق بالا رفته است و طرفین اجازه داده‌اند تا تروریست‌ها را در خاک یکدیگر بمباران کنند.
** رسالت ۹۷/۱۰/۱۰
*  رئیس شورای مرکزی و دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی انتخاب شدند
اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در جلسه‌ای با اکثریت آراء «اسدالله بادامچیان» را به سمت رئیس و «سید مصطفی میرسلیم» را به عنوان نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی انتخاب کردند.همچنین «محمدنبی حبیبی» با رای اعضای شورای مرکزی در سمت دبیرکلی حزب مؤتلفه اسلامی ابقا شد.
*  مردم ولی نعمت و صاحبان واقعی انقلاب هستند
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در جمع اقشار مختلف مردم از حضور حماسی مردم در مراسم گرامیداشت ۹ دی، قدردانی کرد و گفت: حضور مردم متدین نشان از بصیرت و هوشیاری آنان نسبت به فتنه‌ها است.وی با بیان اینکه فتنه گران در فتنه ۸۸، دنبال تغییر نظام و ضربه زدن به اصل ولایت فقیه بودند گفت: مردم در روز ۹ دی به میدان آمدند و ثابت کردند همیشه با انقلاب و ولایت هستند و نگذاشتند فتنه گران به اهداف خود برسند. وی گفت: مردم ولی نعمت و صاحبان واقعی انقلاب هستند.
** مردم سالاری ۹۷/۱۰/۱۰
*  انتشار خبر استعفای وزیر بهداشت
الیاس حضرتی نماینده تهران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «متاسفانه باخبر شدم، دکتر قاضی‌زاده هاشمی در اعتراض به کاهش بودجه‌ سلامت، استعفا داده و چند روزی است در جلسات هیات دولت شرکت نمی‌کند. الیاس حضرتی همچنین اظهار کرد: آقای قاضی زاده هاشمی نسبت به بودجه بخش سلامت اعتراض دارند و در این رابطه بحثشان شده است. وی افزود: ایشان سه چهار جلسه است که در جلسات هئیت دولت شرکت نمی‌کند و استعفای خود را نیز تقدیم رییس‌جمهور کرده است. همچنین محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان درباره استعفای وزیر بهداشت، اظهار کرد: آقای قاضی‌زاده‌هاشمی از سمت خود استعفا داده اما هنوز رییس جمهور نپذیرفته است. البته حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه علنی مجلس، خبر استعفای وزیر بهداشت را تکذیب کرد.
*  فایننشال تایمز مدعی شد: افزایش شمار ورود مهاجران غیرقانونی ایرانی به بریتانیا
مقامات مرزبانی بریتانیا می‌گویند از زمان اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا و وخامت اوضاع اقتصادی ایران، شاهد افزایش شمار ورود پناهجویان ایرانی از طریق دریا به بریتانیا هستند. وب سایت نشریه فایننشال تایمز با انتشار گزارشی به نقل از برخی مقامات بریتانیایی از افزایش شمار ورود مهاجران غیرقانونی ایرانی به بریتانیا از زمان آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران و وخامت اوضاع اقتصادی ایران خبر داده‌اند.
** آرمان ۹۷/۱۰/۱۰
*  قرار بود اینستاگرام فیلتر شود
بنابر این بود که تا پایان آذر ۹۷ فیلترینگ انجام شود، اما همچنان زمان دقیق فیلترینگ مشخص نیست. یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما نمی‌توانیم با وجود فسادهایی که در تلگرام و پیام‌رسان‌های مشابه است تا آخر منتظر باشیم که «تلگرام باشد و ما هم باشیم» و باید روزی فعالیت تلگرام و اینستاگرام به اتمام برسد. حجت‌الاسلام احمد سالک در خصوص از میان رفتن حس رقابت بین پیام رسان‌های داخلی و خارجی با فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام، اظهار کرد: مساله‌ اصلی عبارت است، از مدیریت بومی پیام‌رسان‌های داخلی و به این منظور باید از مدیریت پیام‌رسان‌های بیگانه خارج شویم. مسلما این هدف هزینه‌هایی را در پی خواهد داشت که از میان رفتن حس رقابت بین پیام‌رسان‌ها از این جمله است.
** آفرینش ۹۷/۱۰/۱۰
*  توجیهی برای ممنوعیت‌های جدید شورای امنیت علیه ایران وجود ندارد
سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که تاکنون هیچ سندی مبنی بر تخطی‌ و قانون‌شکنی ایران به شورای امنیت ارائه نشده و بنابراین توجیهی جهت اعمال ممنوعیت‌های جدید علیه ایران وجود ندارد.
نبنزیا همچنین اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا احتمالا در تلاش است تا ممنوعیت‌های بیشتری بوسیله شورای امنیت علیه ایران به کار گیرد.
*  پروازهای امارات به سوریه ازسر گرفته می‌شود
مدیر کل شرکت خطوط هوایی امارات از فراهم کردن مقدمات برای ازسرگیری پروازها میان این کشور و سوریه خبر داد.
** قدس ۹۷/۱۰/۱۰
*  رد پیشنهاد مذاکره کابل از سوی طالبان
در حالی که نمایندگان طالبان، آمریکا و چند کشور منطقه ماه جاری میلادی در امارات برای مذاکره درباره پایان جنگ ۱۷ ساله افغانستان دیدار کردند، اما طالبان برگزاری هرگونه مذاکره رسمی با دولت افغانستان را رد کرد. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز اعلام کرده است که رهبری این گروه با دولت افغانستان مذاکره نخواهد کرد.
*  نوری مالکی، نخست وزیر اسبق عراق می‌گوید: کاملا یقین دارم اگر اعدام صدام یک روز به تاخیر می‌افتاد، او به خارج از کشور فرار می‌کرد.
*  المعلومه: سازمان الحشد الشعبی عراق از اقدامات اولیه برای ایجاد یک نیروی دریایی جدید در چارچوب فرماندهی عملیات صلاح‌الدین خبر داد.
** خراسان ۹۷/۱۰/۱۰
*  چرا شکایت از نماینده سراوان منتفی شد؟
حجت الاسلام نصرا…پژمانفر نماینده مشهد در مجلس درباره طرح شکایت تعدادی از نمایندگان از نماینده سراوان گفت: بنده یکی از افرادی بودم که این نامه را امضا کردم که به همراه امضای تعداد دیگری از نمایندگان به هیئت نظارت ارائه شد. وی درباره علت نرسیدن نامه نمایندگان به هیئت نظارت اظهارکرد: قرار بود این نامه مورد پیگیری قرار بگیرد اما از آن جایی که وزیر اقتصاد آقای دژپسند خواست این موضوع پیگیری نشود ما امضای خود را پس گرفتیم و در نتیجه این نامه برگشت.
*  مخالفت لاریجانی با تشکیل کمیسیون زنان در مجلس
‌درحالی که موضوع تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده در دستور کار جلسه صحن قرار داشت با تذکر سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر، لاریجانی دستور مسکوت ماندن آن را داد.لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده که اعلام کرد «اگر بخواهیم به این منوال پیش رویم باید برای کارگران، فرهنگیان و بازنشستگان نیز کمیسیون ویژه‌ای تشکیل دهیم» گفت: تذکر وارد و قابل تأمل است.
** اعتماد ۹۷/۱۰/۱۰
*  بخش‌های مرتبط با وزارت اطلاعات در قلاده‌های طلا دروغ است
یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات در پی بازپخش فیلم «قلاده‌های طلا» از رسانه ملی اعلام کرد: متأسفانه امسال هم رسانه ملی علی‌رغم تذکراتی که در سال‌های قبل داده شده بود، این فیلم را پخش کرد.
این مقام آگاه گفت: پرداختن هنری به ماجرای فتنه سال ۸۸ اقدام ارزشمندی است اما متاسفأنه بخش‌هایی از فیلم که مرتبط با وزارت اطلاعات است، سراسر دروغ‌پردازی و مشحون از تهمت‌های ناروا به مجموعه سربازان گمنام امام زمان (عج) می‌باشد. وی اظهار کرد: البته از کارگردان فیلم که جزو پرسنل وزارت اطلاعات بوده و به هر دلیل از این وزارتخانه منفصل شده است، انتظار چنین تهمت‌پراکنی‌هایی نمی‌رفت.
** شهروند ۹۷/۱۰/۱۰
*  حادثه دانشگاه آزاد بسیار تاثربرانگیز بود
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نطق روز گذشته مجلس بعد از تبریک ۹ دی، در واکنش به حادثه جان‌باختن ۱۰ نفر در حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این حادثه بسیار تاثربرانگیز بود به خانواده این عزیزان تسلیت می‌گویم. لازم است کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این زمینه رسیدگی کامل داشته باشد و نتیجه را به مجلس ارائه کند تا افرادی که قصور یا تقصیری داشتند مشخص شوند.
*  به تو ربطی ندارد؛ صحبت نکن
محمدباسط دُرازهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی پس از پایان نشست علنی روز یکشنبه پارلمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که توضیحی درباره حواشی اخیر بدهید، گفت: سؤال نپرس و دنبالم نیا؛ سرما می‌خوری، گلویم درد می‌کند؛ همه چیز در سایتم هست.
او در پاسخ به این سؤال که همه موارد در سایت شما مطرح نشده، گفت: به تو ربطی ندارد،‌ صحبت نکن.
نماینده مردم سراوان در مجلس درباره اینکه ابهاماتی پیرامون مقاله شما مطرح شده، اظهار داشت: من اصلا رشته‌ام ادبیات است و مقاله رباتیک است، من هم فردا می‌توانم اسم شما را در یک مقاله ثبت کنم، البته برای این موضوع امتیازی هم نگرفته‌ام.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مدعیان حقوق بشر با وجود کشتار فرانسه باید از خجالت بمیرند
فارس/ آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه کسانی که در دنیا مدعی آزادی و حقوق بشر هستند، باید با وجود فجایع و کشتار در فرانسه، از خجالت بمیرند، گفت: تا زمانی که یک درصد جامعه از خون بقیه جامعه می‌مکند و بر جمع‌آوری ثروت، حریص‌تر می‌شوند، این کشمکش‌ها و نزاع‌ها ادامه خواهد داشت.عضو جامعه مدرسین درادامه با اشاره به وضعیت امروز فرانسه به عنوان مهد تمدن غربی اظهار کرد: البته در آمریکا هم وضع بهتر نیست؛ حدود ۸۰ درصد آمریکایی‌ها رئیس‌جمهورشان را دوست ندارند بلکه او را مایه ننگ خود می‌دانند.
دشمنان آرزوی جدایی حوزه علمیه و نظام اسلامی را به گور خواهند برد
 فارس/ آیت‌الله خاتمی در اجتماع باشکوه علماء، طلاب وفضلای حوزه علمیه واقشار مختلف مردم قم در بزرگداشت حماسه ۹ دی در مدرسه فیضیه بیان کرد: حماسه نهم دی قابل تشبیه با حرکت عاشورایی مردم در سال ۵۷ بوده و بصیرت این مردم کمر فتنه را شکسته و خواهد شکست.عضو جامعه مدرسین با اشاره به انقلابی بودن حوزه علمیه قم اظهار کرد: طلاب امروز با شرکت در مراسم بزرگداشت نهم دی نشان دادند که انقلابی بودند، انقلابی هستند و انقلابی خواهند ماند. دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند که آرزوی جدایی حوزه علمیه قم از نظام اسلامی را به گور خواهند برد، فتنه گران بدانند که آفرینندگان حماسه نهم دی در صحنه هستند و می‌توانند دوباره حماسه‌های نهم دی را تکرار کنند.لازم به ذکراست مردم انقلابی قم در ادامه پس از این تجمع، راهپیمایی بزرگی را در فاصله بین مدرسه علمیه فیضیه و میدان شهدا برگزار کردند.
یازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد برگزار می‌شود
رسا/آیت الله حسینی بوشهری اعلام کرد: یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با عنوان «راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی» روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه در پژوهشگاه علامه طباطبایی(ره) شهر قم، برگزار می‌شود.نایب رییس جامعه مدرسین با اشاره به در نظر گرفتن سه کمیسیون در این اجلاسیه گفت: کمیسیون‌های حوزه وروحانیت، صیانت و امنیت و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی سه کمیسیونی هستند که در این اجلاسیه در نظر گرفته‌شده و علمای بلاد در روز چهارشنبه ۱۲ دی‌ماه باشرکت درکمیسیونها ضمن هم‌افزایی برنامه‌های لازم ارائه می‌شود. عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: روز سیزدهم دی‌ماه اجلاس عمومی برگزار ونتایج کمیسیونها درنشست عمومی مطرح خواهد شد.
دشمن برای تشکیک در مبانی حکومت اسلامی و ولایت فقیه با ظواهر علمی تلاش می‌کند
رسا/آیت الله شب زنده دار، با گرامیداشت حماسه ۹ دی نسبت به تلاش دشمن جهت اثرگذاری درحوزه و تشکیک درمبانی حکومت اسلامی و ولایت فقیه با ظواهرعلمی هشدار داد وخواستارهوشیاری طلاب شد. عضو جامعه مدرسین همچنین با ابراز نگرانی از برخی کم کاری‌ها در عرصه فرهنگی ابراز داشت: گاهی شنیده می‌شود که در سیمای جمهوری اسلامی مباحث نادرستی ترویج داده می‌شود، متأسفانه در مسأله حجاب، مراودات زن و مرد و مسائل اقتصادی اهتمام لازم وجود ندارد، اگر در اقتصاد و مسائل فرهنگی مشکل داریم باید مردم وارد کار شوند تا مشکلات حل شود.
اتحادیه اروپا نشان داد در برابر فشارهای آمریکا ناتوان است
مهر/سخنگوی وزارت امور خارجه پیرامون مذاکرات با اروپا و تاخیر در اعلام اجرای مکانیسم مالی اروپا اظهار داشت: پیچیدگی این شرایط و مکانیسم مالی از یک سو، فشار آمریکا بر کشورهای اروپایی و ناتوانی اروپایی‌ها در برابر آمریکا از سوی دیگر منجر به زمان بر شدن این مساله شد.قاسمی افزود: کشورهای اروپایی علی رغم میل سیاسی به انجام این کار، نشان دادند در برابر فشارهای آمریکا توانمند نیستند و نتوانستند این سازوکار را در زمان مناسب عملیاتی کنند.وی بیان کرد: امیدواریم اروپا بتواند از حیثیت خود در این آزمون و در برابر آمریکا دفاع کند چرا که در صورتی که اروپا نتواند این سازوکار را عملیاتی کند باید منتظر عواقبی برای اروپایی‌ها باشیم و این هزینه‌ای است که آنها می‌پردازند.
واکنش آل خلیفه به سفر شیخ «عیسی قاسم» به عراق
رسا/سفر آیت الله شیخ «عیسی قاسم» به عراق و دیدار با آیت الله العظمی سیستانی برخی محافل عربی را به خود مشغول کرده است. محافل رژیم آل خلیفه با ابراز نگرانی از سفر آیت الله عیسی قاسم به عراق و دیدار با مرجعیت نجف، مدعی شدند که وی در صدد باز کردن جبهه جدید علیه رژیم است.
دستگیری ۲۷۵ اخلالگر اقتصادی در سال جاری
صدا و سیما/فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: امسال در حوزه مبارزه با اخلالگران اقتصادی بیش از یک‌هزار نفر احضار و ۲۷۵ نفر دستگیر شدند. سردار رحیمی همچنین گفت: در ۹ ماه اخیر ضد انقلاب شبانه‌روز فراخوان داد و هزار و ۶ مورد فراخوان آنها با اقدامات پیش دستانه و اشراف اطلاعاتی پلیس ناکام ماند.
ائتلاف آمریکابه کشتن بیش از۱۱۰۰غیرنظامی در عراق و سوریه اقرار کرد
مهر/ائتلاف ادعایی آمریکا علیه داعش با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کرد که از آغاز عملیات نظامی در سال ۲۰۱۴، بیش از ۱۱۰۰ غیرنظامی در حملات هوایی این ائتلاف در عراق و سوریه جان خود را از دست داده‌اند. در بیانیه این ائتلاف آمده است که در حملات هوایی ائتلاف آمریکا دست کم ۱۱۳۹ غیرنظامی سهواً (!) کشته شده‌اند.
سران فتنه ۸۸به کشور خیانت کردند
فارس/ فرمانده نیروی انتظامی گفت: سران فتنه به کشور خیانت کردندو باعث شدند که در ۸ ماه کشور دچار مشکل شود؛ اینها باید در دادگاه عدل الهی و پیشگاه مردم محاکمه شوند.سردار اشتری ، ۹دی را میثاق مجدد با مقام معظم رهبری، امام و شهدا عنوان و گفت: کسانی که با توطئه‌ها و نقشه‌ها در صدد براندازی نظام بودند ولی با هوشیاری مردم ناکام ماندند و باید گفت یکی از روزهای پرافتخار برای مردم ۹ دی است.
 ائتلاف سعودی به نقض آتش‌بس ادامه می‌دهد
تسنیم/ منابع یمنی از ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی اماراتی و مزدورانشان به الحدیده و نقض مستمر آتش‌بس خبر دادند. متجاوزان و مزدوران آنها به نقض توافق استکهلم ادامه می‌دهند و تا کنون با تجاوزات بی وقفه خود به الحدیده و مناطق مختلف آن، آتش‌‌بس به دست آمده بر اساس این توافق و قطعنامه ۲۴۵۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کنند.
قایق‌های سپاه رادارگریز و مجهز به موشک‌های جدید می‌شوند
ایرنا/ فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: قایق‌های تندروی این نیرو رادار گریز و مجهز به موشک‌های جدید می‌شوند.دریادارتنگسیری تاکید کرد: در نیروی دریایی سپاه سرعت و تحرک بالا در انجام ماموریت‌ها همواره مورد توجه است.وی با تاکید بر اینکه روز به روز توان این نیرو افزایش می‌یابد، اعلام کرد: ‘موشک‌های جدید بسیار چابکی در حال تعبیه شدن بر روی شناورهای نیروی دریایی سپاه هستند.’
وزارت ورزش طرح حضور بانوان را در ورزشگاه‌ها ارائه دهد
ایرنا /دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گوید : در مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، باید مسئولان وزارت ورزش طرح و پیشنهاد خود را ارائه دهند تا با استفاده از نظرات همه کارشناسان و رعایت موازین شرعی بررسی شود. مخبردزفولی در بیست و ششمین نشست کمیسیون فرهنگی، تربیت ‌بدنی و ورزش در محل این وزارتخانه، اظهار کرد: برخی اسناد خاص به منظور برطرف ساختن مشکلات باید تدوین و تصویب شود و وزارت ورزش و جوانان در این زمینه‌ها مانند حضور بانوان در ورزشگاه‌ها پیشنهاد ارائه دهد.وی تاکید کرد: در این بخش باید یک تصمیم عالمانه و متکی به مقتضیات مذهبی و ملی اتخاذ شود.
طرح خروج از سوریه فعلا مسکوت می‌ماند
ایرنا/ «لیندسی گراهام» عضو مجلس سنای آمریکا روز یکشنبه پس از دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور گفت که او را مجاب کرده، طرح خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را مسکوت گذاشته و زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری در این ارتباط بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *