خبرروز ۱۳۹۷/۱۰/۰۶

  • پیکر حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: هرچه سرمایه‌گذاری برای اصلاح فضای مجازی صورت گیرد، بجاست
  • رئیس جمهور: قیمت اجناس باید مدیریت شود ستاد تنظیم بازار و سازمان تعزیرات فعالتر شوند
  • آیت الله شب‌زنده‌دار : تنها دغدغه رهبرمعظم  انقلاب حرکت در مسیر الهی و خدمت به اسلام و اهل بیت(ع) است
  • شمخانی سیاست ایران در افغانستان را تبیین کرد: مذاکره با طالبان مقابله با داعش
  • فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء : فاز ۳ پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ماه بعد افتتاح می‌شود

 

** جام جم ۹۷/۱۰/۶
*  خبرنگاران، جلسه هیات دولت را بایکوت کردند
برخی ناهماهنگی‌ها و برخورد نامناسب نیروهای حفاظت نهاد ریاست جمهوری باعث شد جمعی از خبرنگاران که برای پوشش خبری حاشیه جلسه دولت به نهاد ریاست جمهوری رفته بودند، براساس یک تصمیم جمعی از پوشش برنامه دیروز خودداری و محل را ترک کنند. در عین حال دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت در اطلاعیه‌ای ضمن ابراز تاسف از آنچه موجب رنجش برخی خبرنگاران حوزه دولت شد، ابراز امیدواری کرد با هماهنگی‌های بیشتر مسئولان مرتبط این گونه مشکلات حل شود.
*  آخرین وضعیت درمانی آیت الله مومن
یکی از اعضای دفتر آیت الله مومن درباره آخرین روند درمانی ایشان گفت: وضعیت آیت الله مومن نسبت به روزهای گذشته بهتر است و پزشکان معتقد هستند شرایط ثابت و جای امیدواری است. وی با بیان اینکه خوشبختانه عمل جراحی با موفقیت همراه بود و وضعیت هوشیاری تا حدودی بهتر شده است،‌ تصریح کرد: از مردم درخواست داریم برای سلامتی ایشان دعا کنند.
** همشهری ۹۷/۱۰/۶
*  اسیتضاح حجتی یکشنبه
علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه با بیان اینکه حدود ۱۰ نفر از استیضاح کنندگان وزیر جهاد کشاورزی امضای استیضاح خود را پس گرفتند، گفت که جلسه استیضاح محمود حجتی یکشنبه آینده برگزار می‌شود.
*  دفاع وزیر از کارمند گمرک
فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤالی در خصوص ماجرای پیش آمده در گمرک گفت: کارمندان گمرک به نماینده مجلس توهینی نکرده‌اند و رفتار خلاف عرفی نبوده است. به رئیس مجلس نامه دادم که چون تخلفی از سوی همکارانم درگمرک رخ نداده، با آنها برخوردی نمی‌کنم.
** کیهان ۹۷/۱۰/۶
*  فاز ۳ پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ماه بعد افتتاح می‌شود
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی تا پیش از این ۱۰۰ درصد توان خارجی به کار گرفته می‌شد اما قرارگاه در این حوزه خط‌شکنی کرد که نمونه آن پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس است که سال‌ها متوقف مانده بود و با ورود قرارگاه در دوره‌های تحریم، توانستیم با ۶۷ درصد مهندسی ایرانی، ۷۰ درصد کالای ایرانی و اجرای ۱۰۰درصد ایرانی، پروژه را با کیفیت بالا به پایان برسانیم که این از ویژگی‌های کار ما در ستاره خلیج‌فارس بود.
سعید محمد افزود: همه دنیا تلاش می‌کردند با تحریم بنزین به ایران فشار وارد کنند که با احداث پالایشگاه‌ ستاره خلیج‌فارس خطر و ریسک ناشی از تحریم بنزین از سر نظام رفع شد، قرارگاه خاتم توانست‌ در پروژه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با ورود خود، رکورد بزند؛ پروژه در زمان‌بندی معقولی انجام‌ و عایدات آن نصیب کشور شده است. ‌وی اضافه کرد: امروز فاز سوم ستاره خلیج‌فارس در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و فاز چهارم هم در حال اجرا‌ و کار شروع شده است.
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء ادامه داد: برنامه زمان‌بندی کارفرما تا پایان سال بود اما برنامه داریم دهه فجر امسال این فاز را به بهره‌برداری برسانیم و قبل از بهمن‌ ماه امسال فاز ۳ به ظرفیت نهایی می‌رسد.
*  سردرگمی ژنرال ارشد آمریکایی از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه
فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا در بیانی اعتراض‌آمیز و انتقادی، نسبت به تحلیل تصمیم‌های ترامپ درباره عقب‌نشینی از سوریه و افغانستان اظهار عجز و بی‌اطلاعی کرد.
ژنرال «رابرت نلر» فرمانده تفنگداران ارتش آمریکا که با سؤال سربازان تحت امرش درباره اعلام تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج همه ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی از سوریه و همچنین طرحش برای خروج ۷۰۰۰ نظامی از مجموع ۱۴۰۰۰ نظامی این کشور از افغانستان مواجه شد،گفت: « فکر نمی‌کنم که هیچ کسی واقعا بداند چه دارد اتفاق می‌افتد».
*  مخالفت آلمان با استقرار موشک‌های آمریکا در اروپا
وزیر خارجه آلمان در واکنش به تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد، با استقرار و توسعه این موشک‌ها در خاک اروپا مخالفت کرد.
«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری آلمان که روز گذشته منتشر شد گفته، اروپا در هیچ شرایطی نباید به محلی برای مذاکره در زمینه توسعه تسلیحاتی تبدیل شود.
** شرق ۹۷/۱۰/۶
*  نرخ رشد اقتصادی ۶ ماهه با نفت ۴/۰ درصد و بدون نفت ۳/۰ درصد
مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی شش ماهه نخست سال جاری با نفت ۴/۰ درصد و بدون نفت ۳/۰ درصد اعلام کرد.
*  سفر یک هیات از کردهای سوریه به مسکو
دیده‌بان حقوق بشر سوریه از سفر یک هیات کرد سوری به مسکو برای گفت و گو با مسئولان روسیه خبر داد.
این نهاد وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد که ماموریت این هیات، گفت و گو درباره شرق فرات و پیشنهاد مسکو مبنی بر حضور نیروهای مرزبانی سوریه در مناطق مرزی این کشور با ترکیه است.
** ایران ۹۷/۱۰/۶
*  درخواست مصالحه مالباختگان و متهم پرونده سکه ثامن
وکیل مدافع مالباختگان پرونده سکه ثامن گفت: ما می‌خواهیم مالباختگان هر چه زودتر به وجوه خود برسند و اگر پول آنها برگردانده شود رضایت می‌دهیم. رسول کوهپایه‌زاده با بیان این مطلب افزود: تمرکز ما روی پرداخت پول مالباختگان است و پرداخت پول هم تا زمانی که رأی قطعی صادر نشود، انجام نمی‌شود و باید به دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر و اجرای احکام برود تا قطعی شود لذا درخواست‌مان این است که در مرحله دادسرا تدبیری اندیشیده شود تا بین شکات و متهم مصالحه‌ای صورت گیرد. وی گفت: ما می‌خواهیم پول‎هایی که از متهم توقیف شده به شکات برگردانده شود و مالباختگان هم ادعایی ندارند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۰/۶
*  رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت: قیمت اجناس باید مدیریت شود؛ ستاد تنظیم بازار و سازمان تعزیرات فعالتر شوند
– یارانه‌های بخش انرژی و سلامت ادامه می‌یابند.
– سال آینده برای کالاهای اساسی ۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه می‌پردازیم.
– بهبود معیشت و زندگی مردم هدف نخست لایحه بودجه است.
– کسانی که در حادثه اتوبوس در دانشگاه آزاد، قصور یا تقصیر داشتند باید مشخص و به مردم اعلام شوند.
*  ممنوعیت واردات کالاهای دست‌دوم برداشته شد
لغو ممنوعیت ثبت سفارش و واردات کالاهای مستعمل مشمول استاندارد اجباری به گمرک اعلام شد. مطابق با ابلاغ وزارت صنعت معدن و تجارت به مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک جمهوری اسلامی ایران ممنوعیت ثبت سفارش و واردات کالاهای مستعمل مشمول استاندارد اجباری لغو می‌شود.
** وطن امروز ۹۷/۱۰/۶
*  ریاست مجمع را نمی‌پذیرم
آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران که در غیاب آیت‌الله هاشمی شاهرودی ریاست جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایشان سپرده خواهد شد گفت: اگر از من بپرسند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌شوی یا نه خواهم گفت نه.
وی در پاسخ به این سوال که برخی در تلاش هستند و رایزنی می‌کنند تا شما رئیس مجمع شوید؛ آیا درست است؟ گفت: فکر نمی کنم. برنامه ندارم. آقا باید تصمیم بگیرند ولی من تصور نمی کنم.
آیت الله موحدی کرمانی در پاسخ به سوال دیگری در همین رابطه گفت: اگر رهبر انقلاب حکم کنند، می‌پذیرم اما اگر ایشان نظر خودم را درباره ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام بپرسند می‌گویم نه.
*  نگاه دولت تعامل حداکثری با رسانه‌هاست
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نگاه دولت تعامل حداکثری با رسانه‌هاست، گفت: رسانه مکمل دولت و رکن چهارم دموکراسی است و امیدواریم مشکلات خبرنگاران با مسوولان از طریق تعامل مسوولان با رسانه‌ها، رعایت اخلاق و قانون‌های حرفه‌ای توسط اهالی رسانه و در چهارچوب گفت‌وگو حل شود.
صالحی با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان یارانه پرداختی به مطبوعات ٨٠٠ میلیارد ریال بود، گفت: امسال این میزان از ابتدای سال‌جاری تاکنون ٢۵٠ میلیارد ریال بوده است.
وی گفت: مطبوعات کاغذی باید مزیت‌های خود را در صحت، دقت و تولید محتوای کیفی نشان بدهند و جایگاه واقعی خود را حفظ کنند.
وی اضافه کرد: مطبوعات محلی در شرایط سختی منتشر می‌شود و یارانه‌های امسال در شش ماهه دوم با نگاه حمایتی و تغییر ایجاد شده توزیع می‌شود.
** جوان ۹۷/۱۰/۶
*  توسعه همکاری ایران و روسیه برای مقابله با تروریسم
دریابان ایگور اوسیپوف معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه که برای شرکت در دومین کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به کشورمان سفر کرده است، با حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه، با سردار دریادار پاسدار علی فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و پیرامون همکاری‌های دو جانبه دفاعی گفت وگو کرد. در این دیدار طرفین با اظهار خرسندی نسبت به روند موجود سطح همکاری‌های نظامی دو کشور، بر ضرورت توسعه این همکاری‌ها متناسب با الزامات و مقتضیات ناشی از وضعیت‌های امنیتی منطقه و دخالت‌های بیگانه و قدرت‌های فرامنطقه‌ای تأکید کردند.
*  شمخانی در سفر به افغانستان سیاست ثبات‌ساز ایران را تبیین کرد؛ مذاکره با طالبان، مقابله با داعش
دبیرشورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در دیدار حمدالله محب همتای افغانی خود لزوم فعال‌تر شدن سازوکار‌های مشورتی میان نهاد‌های امنیت ملی دو کشور برای تحقق اهداف و توافقات فی‌مابین را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به گفت‌وگو‌های جاری میان جمهوری اسلامی ایران با گروه طالبان به منظور کمک به رفع مشکلات امنیتی موجود در افغانستان خاطرنشان ساخت: مجموعه ارتباطات و گفت‌وگو‌های انجام شده با گروه طالبان با اطلاع دولت افغانستان بوده و این روند همچنان ادامه خواهد یافت. شمخانی با جدی ارزیابی کردن خطر گسترش دامنه نفوذ داعش در افغانستان بر ضرورت اتخاذ اقدامات عملی برای مقابله با این نقشه شوم که توسط امریکا و ارتجاع منطقه حمایت می‌شود، تأکید کرد.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۰/۶
*  فلسطین به دنبال عضویت کامل در سازمان ملل
وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد: ما درصدد هستیم درخواستی را به سازمان ملل برای کسب عضویت کامل در این سازمان ارائه دهیم.
ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین تصریح کرد: بنا به دستورات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در اواسط ماه آتی تلاش‌ها برای ارائه درخواستی به سازمان ملل آغاز می‌شود تا فلسطین عضویت کامل و همیشگی در این سازمان را به دست آورد.
*  هند تمدید معافیتش را در خرید نفت از ایران دنبال می‌کند
رئیس شرکت نفت هند، نفت ایران را دارای جایگاه ویژه‌ای در حفظ تعادل بازار جهانی برشمرده و تاکید کرده که کشورش با جدیت به دنبال تمدید معافیت خود از تحریم‌های یک جانبه آمریکا و ادامه خرید نفت از ایران است.
** رسالت ۹۷/۱۰/۶
*  هرچه سرمایه‌گذاری برای اصلاح فضای مجازی صورت گیرد، بجاست
آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی در دیدار معاون وزیر ارتباطات در امور فضای مجازی بعد از استماع گزارش ارائه شده درباره ساماندهی فضای مجازی، این گزارش را امیدبخش خوانده و در عین حال تاکید کرد که نباید به این میزان بسنده شود.وی با تاکید بر این که باید در برابر آسیب های فضای مجازی هوشیار باشیم، تصریح کرد: مرتفع ساختن آسیب‌ها و آفات این عرصه، یک وظیفه دینی، انسانی و اجتماعی است، این آسیب‌ها هم به لحاظ دینی، هم به لحاظ اجتماعی و هم به لحاظ انسانی خسارت بار است و باید جلوی آن را گرفت. آیت‌الله‌العظمی مکارم‌ شیرازی با تاکید بر این که باید این فضا و راه های مقابله با آسیب‌ها و بهره گیری درست از آن را جدی بگیریم، افزود: در حال حاضر حاکم بر جوامع بشری همین فضاهای مجازی هستند، روز به روز پدیدآورندگان این فضاها به دنبال برنامه‌ها و تحولات جدید هستند تا بتوانند همه چیز را قبضه کنند و در اختیار خودشان قرار دهند.وی بیان کرد: در چنین شرایطی نمی توان غافل نشست، والا یک وقت بیدار می‌شویم و می بینیم همه چیز ما را تحت تاثیر قرار داده و قبضه کرده است.این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری دولت و دیگر دستگاه های ذیربط برای اصلاح فضای مجازی، گفت: هرچه سرمایه گذاری برای اصلاح این فضا صورت گیرد بجا و شایسته است و اگر کوتاهی شود ثمره ای جز پشیمانی نخواهد داشت.
** مردم سالاری ۹۷/۱۰/۶
*  مجوز سران قوا برای فروش ۳ میلیون بشکه نفت در بورس
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با بیان اینکه مرحله سوم عرضه نفت در بورس شاید هفته آینده انجام شود، گفت: مجوز لازم از سران سه قوه اخذ شده تا سه میلیون بشکه نفت در بورس به صورت ۱۰۰ درصد ریالی به فروش برسد.
*  تداوم توافقنامه لغو روادید ایرانیان در گرجستان
محمدی مدیر کل کنسولی جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر امور خارجه گرجستان در مذاکرات مشترک در تفلیس، در مورد تداوم توافقنامه لغو روادید بین دو کشور به توافق رسیدند. طرفین در این ملاقات در مورد روابط کنسولی و تحولات اخیر بحث و تبادل نظر کردند و بر اهمیت مناسبات دوستانه و تداوم توافقنامه موجود در خصوص لغو روادید بین دو کشور تاکید کردند.
** آرمان ۹۷/۱۰/۶
*  اجرای SPV مشخص نیست
جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اروپا برای اعمال فشار بر ایران با زمان بازی می‌کند و زمان دقیقی را برای اجرای SPV اعلام نکرده است.
*  باید دست سودجویان داخلی را از کشور قطع کنیم
سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله گفت: با وجود تمام تهدیدات، تحریم و فشارها، جمهوری اسلامی ایران امروز دست دزدان خارجی را از منابع کشور قطع کرده و این امر باید با قطع ید سودجویان داخلی نیز تداوم یابد.
** آفرینش ۹۷/۱۰/۶
*  گاردین از احتمال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب طی سال آتی خبر داد
روزنامه‌ گاردین نوشت: ۸ سال بعد از اقدام اتحادیه عرب در اخراج کردن سوریه از این بلوک منطقه‌ای اکنون مجددا اعضای این اتحادیه در تدارک برای بازگشت دوباره سوریه در سال آینده میلادی به این اتحادیه هستند. برخی منابع می‌گویند احتمالا در مقطعی در سال آینده میلادی بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای بازپس گیری جایگاهش در میان رهبران جهان عرب مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
*  تحقیقات از مسئولان دانشگاه علوم تحقیقات آغاز شده و ادامه دارد
جعفری دولت آبادی دادستان تهران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: تحقیقات از مسئولان دانشگاه آغاز شده و ادامه دارد.
** قدس ۹۷/۱۰/۶
*  وداع با فقیه عالیقدر
پیکر حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی از ساعت ۱۴ دیروز با حضور جمع کثیری از مردم قم، طلاب و استادان حوزه، مسئولان کشوری و لشکری، تعدادی از اعضای هیئت دولت و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) تشییع شد.
در این مراسم، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، حجت‌الاسلام‌والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، حسینعلی امیری معاون رئیس جمهور، تعدادی از مسئولان قوه قضائیه و مدیران استان قم حضور داشتند.
پیکر آیت الله هاشمی شاهرودی پس از طواف گرد ضریح مطهر حضرت معصومه(س) در مسجد بالاسر و کنار قبور مراجع عظام تقلید و بزرگانی همچون آیت الله مشکینی، آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله بهاءالدینی و آیت الله العظمی گلپایگانی به خاک سپرده شد.
*  عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان در اقدامی بی سابقه در پیامی توییتری از ویرانی‌های به وجود آمده به دلیل حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه انتقاد کرده و مداخله نظامی این کشور در سوریه، عراق و افغانستان را زیر سوال برد.
** اعتماد ۹۷/۱۰/۶
*  جمع‌بندی پرونده نماینده سراوان به جلسه بعدی هیئت نظارت موکول شد
حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: طی ۲ جلسه گذشته هیئت نظارت پرونده نماینده سراوان بررسی و فیلم اتفاق گمرک بازبینی شد. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود دیروز (چهارشنبه ۵ دی) جلسه فوق العاده هیئت برای جمع‌بندی پرونده نماینده سراوان برگزار شود اما به دلیل حضور نمایندگان در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، این جلسه برگزار نشد. جلسه جمع‌بندی پرونده محمدباسط درازهی نماینده سراوان به جلسه بعدی هیئت که احتمالا اوایل هفته آینده باشد، موکول شد.
*  مذاکرات ایران و اروپا برای امضای توافق جامع گمرکی
کاخکی، مدیرکل دفتر همکاری‌های بین المللی گمرک ایران گفت:« ایران به دنبال امضای یک قرارداد همکاری دو جانبه گمرکی با اتحادیه اروپا است».
او گفت:« ایران بیش از دو سال است مذاکراتی جدی برای امضای این قرارداد با اتحادیه اروپا داشته است، آنها خواستار یکسری مدارک هستند که ما آماده کرده‌ایم. مدیران عامل گمرک ایران و اتحادیه اروپا در دو نشست شرکت کردند و دو هیئت نمایندگی از اتحادیه اروپا به خاطر این مسئله به ایران سفر کرده اند». کاخکی ادامه داد:« هیات‌های نمایندگی اتحادیه اروپا از گمرک ایران بازدید و جلساتی با مقامات سازمان گمرک و همچنین سازمان بنادر و کشتیرانی ایران برگزار کرده‌اند».
** شهروند ۹۷/۱۰/۶
*  لزوم رسیدگی به پرونده حادثه اتوبوس دانشگاه
آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه با صدور پیامی درگذشت تعدادی از دانشجویان را به خانواده آنان و ملت شریف ایران تسلیت گفت.
در بخشی از این پیام آمده است: این حادثه تلخ و غم انگیز ضرورت توجه بیش از پیش را از سوی متولیان امر نشان می‌دهد. ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های مصیبت دیده و آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه و تسلیت به مردم شریف ایران از درگاه خداوند منان برای درگذشتگان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم. ضروری است دادستان کل کشور نظارت لازم را در رسیدگی سریع به پرونده حادثه بعمل آورده و نتیجه را اعلام نمایند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تنها دغدغه رهبرمعظم  انقلاب حرکت در مسیر الهی و خدمت به اسلام و اهل بیت(ع) است
رسا/آیت الله شب زنده دار در جلسه درس اخلاق خود ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به رهبری داهیانه رهبرمعظم انقلاب خاطرنشان کرد: باید شکرگزار خداوند متعال باشیم که بعد از امام امت جانشینی صالح برای ایشان انتخاب شده که همانند امام در حال مدیریت و پیشبرد کشور هستند؛ تنها دغدغه ایشان حرکت در مسیر الهی و خدمت به اسلام و اهل بیت(ع) است.وی همچنین با اشاره به شخصیت والای علمی و انقلابی آیت الله مؤمن، برای شفای عاجل این عضو فقیه شورای نگهبان دعا کرد.
برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی
فارس/ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی دیشب از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی با حضور مراجع تقلید ومسئولین لشکری وکشوری در مسجد اعظم قم برگزار شد.یادآوری می‌شود امشب نیز بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم دیگری به منظور بزرگداشت آیت‌لله هاشمی شاهرودی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وسایر مراکزعالی حوزوی با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.
واکنش شدید چهره‌های سیاسی عراق به سفر ترامپ
باشگاه خبرنگاران/سران سیاسی و گروه‌های عراقی سفر روز چهارشنبه دونالد ترامپ، را به یک پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی بغداد محکوم کردند و آن را نقض حاکمیت ملی عراق دانستند.قانون گذاران عراقی اعلام کردند دیداری که قرار بود میان عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و ترامپ برگزار شود به علت اختلاف بر سر جزئیات و محل برگزاری آن لغو شد.صباح الساعدی رئیس فراکسیون پارلمانی اصلاح خواستار برگزاری نشست فوری پارلمان عراق به منظور بررسی این نقش آشکار حاکمیت ملی عراق و توقف چنین تجاوز‌هایی به وسیله ترامپ شد.
حمله موشکی به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد
باشگاه خبرنگاران /منابع عراقی اعلام کردند در پی سفر غیرمنتظره دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به پایگاه نظامی در استان الانبار عراق، سفارت آمریکا در منطقه الخضراء بغداد سحرگاه امروز هدف دو موشک قرار گرفت.سفارت آمریکا در بغداد در پی اصابت دو موشک به نزدیک آن، به حال آماده‌باش درآمده است.
نابودی یک گروه تروریستی وابسته به داعش در هند
باشگاه خبرنگاران / آژانس تحقیقات ملی هند از نابودی یک هسته محلی از شبه نظامیانی در کشور خبر داد که از گروه تروریستی داعش نشات گرفته بودند.سخنگوی آژانس تحقیقات ملی هند با اشاره به کشف و ضبط مقادیری سلاح و مهمات در ۱۷ منطقه مختلف دهلی نو به دست پلیس، اعلام کرد این گروه قصد داشت در روز جشن ملی هند که در ۲۶ ژانویه هر سال برگزار می‌شود، در چندین منطقه اقدام به خرابکاری کند.
۵ مدیر دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات اخراج شدند
باشگاه خبرنگاران /کمیته ویژه پیگیری سانحه مصیبت بار تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات که بر اساس دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد طی اطلاعیه‌ای خبر از برکناری ۵ نفر از معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات داد و اعلام کرد پرونده آن‌ها به جهت اخراج در اختیار «مراجع قانونی» قرار خواهد گرفت.
شکایت سوریه و لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت
باشگاه خبرنگاران /وزارت امور خارجه سوریه و لبنان در اعتراض به حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی در دو نامه‌ جداگانه به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان این اقدام را محکوم کرد.سوریه تاکید کرده است اگر حمایت‌های نامحدود دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی نبود این رژیم دست به اینگونه تهاجم‌های خطرناک  نمی‌زد.وزارت خارجه لبنان از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست تا حملات هوایی اسرائیل و استفاده جنگنده‌های این رژیم از آسمان لبنان برای حمله به «کشوری دوست» را به دلیل نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت محکوم کنند.
ترامپ:آمریکا دیگر نمی تواند ژاندارم جهان باشد
باشگاه خبرنگاران /کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش به طور از پیش اعلام نشده به عراق سفر کرده و با نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور دیدار کردند.ترامپ با حضور در پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار گفت به هیچ عنوان قصد ندارد نیرو‌های آمریکایی را از عراق خارج کند و اگر به انجام کاری در سوریه نیاز باشد از عراق به عنوان پایگاه استفاده خواهد شد.وی تاکید کرد آمریکا دیگر نمی تواند ژاندارم جهان باشد و ما نباید ارتش “قوی” خود را در درگیری‌های دیگر کشورها وارد کنیم. ما در کشورهایی نیروی نظامی داریم که برخی حتی نام آنها را هم نشنیده اند و این وضعیت اسفبار است.
 ایران آماده مشارکت در بازسازی عراق است
ایرنا / وزیر نیرو ضمن سفربه عراق ودر بدو ورود به این کشورگفت که ایران آماده مشارکت در بازسازی عراق بویژه در بخش زیرساخت هاست.اردکانیان با اشاره به توانمندی‌های بالای شرکت‌های ایرانی در زمینه زیرساخت، آمادگی ایران برای مشارکت در امر بازسازی عراق را مورد تاکید قرار داد.وزیر برق عراق نیز گسترش روابط با ایران در همه زمینه‌ها بویژه بخش نیرو را برای منافع دو کشور بسیار با اهمیت دانست.
پارلمان رژیم صهیونیستی منحل شد
باشگاه خبرنگاران /پارلمان رژیم صهیونیستی رسما رای به انحلال خود داد و ۲۰ فروردین را برای برگزاری انتخابات جدید تعیین کرد.دو روز پیش، سران احزاب ائتلاف حاکم در اسرائیل تصمیم گرفتند با انحلال پارلمان  این رژیم انتخابات زودهنگام برگزار کنند.
پنتاگون: ایران خواستار حکومتی باثبات در افغانستان است
مهر/«پنتاگون اذعان کرد: ایران خواستار حکومتی باثبات در افغانستان است.در گزارش وزارت دفاع آمریکا درباره تحولات افغانستان آمده است: ایران خواهان دولتی باثبات در افغانستان است تا  اهداف تهران مانند نابودی داعش در افغانستان، پایان‌ دادن به حضور آمریکا و ناتو و توجه به دغدغه‌‌های ایران مانند حقوق آبی و امنیت مرزی محقق شود.
شهادت ۲۵۳ فلسطینی از آغاز تظاهرات بازگشت
مهر/ یک مرکز فلسطینی در گزارشی اعلام کرد که از آغاز تظاهرات بازگشت در نوار مرزی غزه تاکنون ۲۵۳ فلسطینی به شهادت رسیده اند.این مرکز افزود که رژیم صهیونیستی تا این لحظه همچنان اجساد ۱۱ نفر از شهدا از جمله ۳ کودک را توقیف کرده است.بر پایه این گزارش،تاکنون۲۵۴۷۷ نفر نیز در جریان این تظاهرات زخمی شدند که ۴۳۷۹ نفر کودک هستند.
ایران آماده توسعه‌ همکاری‌های نظامی با روسیه است
تسنیم /جانشین وزیر دفاع کشورمان دردیدار با معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از آمادگی ایران جهت توسعه و تعمیق همکاری‌‌های دفاعی و نظامی با روسیه در کلیه زمینه‌‌ها خبر داد. سردار قاسم تقی‌زاده، درادامه همکاری‌‌های راهبردی تهران و مسکو در مبارزه با تروریسم را الگوی موفقی جهت مدیریت و حل‌وفصل بحران‌‌های منطقه‌‌ای و بین‌‌المللی ارزیابی و خروج نیروهای نظامی آمریکا از کشور سوریه را شکستی دیگر برای سیاست‌‌های نابخردانه ترامپ در منطقه و جهان دانست.”ژنرال اسپینوف” نیز دراین دیدار گفت: در سایه همکاری­‌های نظامی پرحجم و تعامل پرقدرت دو کشور در سوریه، امکان تأمین امنیت و ثبات در منطقه و جهان وجود دارد.
آمریکا را مجبور به خروج از عراق خواهیم کرد
ایرنا / گروههای مقاومت اسلامی عراق درواکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر عدم خروج نیروهای آمریکایی از عراق هشدار دادند در صورتی که نیروهای آمریکایی از عراق خارج نشوند، این گروهها آنها را به این کار مجبور خواهند کرد.’جعفر الحسینی’ سخنگوی کتائب حزب الله عراق  گفت که این نیروهای مقاومت اسلامی هستند که آمریکا را مجبور خواهند کرد نیروهایش را از عراق بیرون بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *