خبرروز ۱۳۹۷/۱۰/۰۴

  • پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی
  • رئیس جمهور در صحن علنی مجلس: هدف اصلی آمریکا به زانو درآوردن ایران است
  • رئیس قوه قضائیه: قوه قضائیه در صدد رفع موانع سرمایه‌گذاری است
  • آیت الله اعرافی: تبیین انقلاب و دستاوردهای آن نیاز به یک مهندسی جامع و کلان دارد
  • آیت الله علیدوست: باید آثار فاخر تولید شده در حوزه‌های علمیه به خوبی معرفی شوند
  • دریادار سیاری: اجازه نزدیک شدن ناوهای آمریکایی را به آب‌های ایران نمی‌دهیم

 

** جام جم ۹۷/۱۰/۴
*  خبر طرح استیضاح وزیر اقتصاد در حمایت از نماینده سراوان دروغ بود
علی اصغر یوسف نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: روزی که وزیر اقتصاد برای شرکت در جلسه غیر علنی مجلس حضور یافت و اتفاقات مربوط به نماینده سراوان افتاد، خبری در برخی از رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه طرح استیضاح وزیر اقتصاد در حمایت از نماینده سراوان با ۴۰ امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شده است. وی افزود: نمی‌دانم بر چه اساس و با چه هدفی این خبر منتشر شد، اما به عنوان عضو هیات رییسه مجلس که مسئول پیگیری طرح‌های استیضاح و تحقیق و تفحص‌ها هستم، اعلام می‌کنم که چنین طرحی به هیات رییسه مجلس تقدیم نشده است. عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: بر این اساس خبر تقدیم طرح استیضاح وزیر اقتصاد در حمایت از نماینده سراوان با ۴۰ امضا از اساس دروغ بود و صحت نداشت و چنین طرحی تا امروز به مجلس تقدیم نشده است.
*  اجازه نزدیک شدن ناوهای آمریکایی را به آب‌های ایران نمی‌دهیم
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت که به هیچ عنوان اجازه نزدیک شدن ناوگروه آمریکایی را به آب‌های سرزمینی تحت حاکمیت خود نمی‌دهیم. دریادار سیاری حضور ناوگروه آمریکایی در خلیج فارس را بی اهمیت توصیف و تاکید کرد: آنان نمی‌توانند اقدامی علیه ما داشته باشند، زیرا آنقدر آماده و دارای امکانات هستیم که بتوانیم در مقابل چنین اقدام تبلیغی بایستیم.
** همشهری ۹۷/۱۰/۴
*  گذرگاه مرزی جدید بین ایران و عراق
استاندار واسط عراق از موافقت عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور با ایجاد گذرگاه مرزی جدید میان ایران و عراق خبر داد. وی گفت: این گذرگاه منطقه شیخ سعد و استان ایلام را به هم وصل می‌کند. استاندار واسط گفت: این گذرگاه روزانه می‌تواند از دو هزار نفر استقبال کند و در ایام خاص و مناسبت‌های دینی مختلف گنجایش آن را دارد که پذیرای دو میلیون مسافر باشد. المیاحی تاکید کرد که این گذرگاه اساسا برای مبادلات تجاری میان ایران و عراق و انتقال مسافران دو طرف راه‌اندازی خواهد شد.
*  واکنش رهبری به نگرانی‌های اقتصادی آیت الله جنتی
آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: روزی خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم، در آن جلسه آقای جنتی در رابطه با مسائل اقتصادی خیلی ابراز نگرانی کرد، اما ایشان تبسمی کردند و گفتند: آقای جنتی، نگران نباشید، ان‌شاءالله از این مرحله عبور خواهیم کرد.
** کیهان ۹۷/۱۰/۴
*  واشنگتن پست خطاب به مردم آمریکا: بیدار شوید ارتش آمریکا شکست‌ناپذیر نیست
واشنگتن پست: آشکار‌ترین داستان این روز‌ها در واشنگتن، از دست رفتن قدرت نظامی آمریکاست.
– تصمیم عجولانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور، برای خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از سوریه و اعلام مقامات کره شمالی که پیونگ‌یانگ تسلیحات هسته‌ای خود را حفظ خواهد کرد، از نشانه‌های شکست آمریکا است.
– ‌آمریکایی‌ها پس از جنگ سرد تصور می‌کردند هیچ کشوری در جهان نمی‌تواند با قدرت نظامی آمریکا و نقش رهبری آن در عرصه فناوری به مقابله برخیزد.
– برنامه‌های دفاعی مدرن و پیشرفته امروزی در روسیه و چین و نیز پیشرفت‌های اخیر در ایران و کره شمالی، قابلیت‌ها و توانمندی‌های آمریکا را در معرض تهدید قرار داده است.
– برتری هوایی که آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم از آن برخوردار بود، دیگر تضمین شده نیست.
– آمریکا بدون کنترل آسمان‌ها، کشتی‌ها و نظامیان دیگر کشورها، به شدت آسیب‌پذیر خواهد بود.
*  پس‌لرزه‌ بزرگ جنگ ۲ روزه؛ پارلمان اسرائیل منحل شد
دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد کنست (پارلمان) این رژیم منحل و انتخابات زودهنگام در ماه آوریل(فروردین) برگزار خواهد شد.
درپی نشست روز گذشته سران ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی و عدم توافق آنها برای حفظ ائتلاف کابینه فعلی «بنیامین نتانیاهو»، انتخابات زودهنگام در فلسطین ‌اشغالی برگزار خواهد شد.
** شرق ۹۷/۱۰/۴
*  آیت الله هاشمی شاهرودی دعوت حق را لبیک گفت
آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سن ۷۰ سالگی ساعت ۲۲ و ۳ دقیقه شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
*  محکومیت نواز شریف به ۷ سال حبس
دادگاه مبارزه با فساد پاکستان محمد نوازشریف نخست وزیر سابق این کشور را به هفت سال حبس محکوم کرد. نواز شریف که برای سه دوره نخست وزیر پاکستان بوده است، انگیزه اتهامات نسبت داده شده به خود را که شامل هزینه مالکیت کارخانه فولاد در عربستان سعودی نیز هست، سیاسی می‌داند.
** ایران ۹۷/۱۰/۴
*  رئیس جمهور کشته شدن صدها نفر از شهروندان اندونزی را تسلیت گفت
رییس جمهوری در پی وقوع سونامی و کشته و زخمی شدن صدها تن از شهروندان اندونزی، با صدور پیام تسلیتی، با دولت و ملت اندونزی ابراز همدردی کرد و از خداوند متعال برای جان باختگان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت کرد.
*  تقابل با ایران خطرناک است
سفارت روسیه در آفریقای جنوبی در صفحه توئیتر رسمی خود به نقل از سرگئی لاوروف نوشت: «این‌که بخواهیم به تمامی مشکلات منطقه‌ای از دید مقابله با ایران بنگریم، – همانند همان کاری که امریکا و برخی از متحدانش می‌کنند- خطرناک است. این سیاستی خطرناک است که هیاهوی شیعه و سنی در جهان اسلام را به‌دنبال دارد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۰/۴
*  اولویت دولت برنامه ریزی برای بازگشت ثبات اقتصادی کشور است
اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی اشتغال بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند اعطای تسهیلات برای حمایت از اشتغال روستایی و عشایری تاکید کرد و از دستگاه‌های ذیربط و بانکهای عامل خواست به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی، فرایند تسهیلات دهی به طرح‌های روستایی و عشایری را سرعت ببخشند.
معاون اول رئیس جمهور افزود: پس از اعمال تحریم‌ها ازسوی آمریکا، بخش‌هایی از اقتصاد کشور تحت فشار قرار گرفت و در نتیجه، تلاطم‌هایی در برخی شاخص‌ها نظیر تورم، نرخ ارز، رشد اقتصادی، رشد سرمایه‌گذاری و نرخ بیکاری ایجاد شد. در این شرایط اولویت دولت بر مدیریت و برنامه‌ریزی برای کاهش فشارهای ناشی از تحریم قرار گرفت تا تلاطم‌های موجود در مدت زمانی کوتاه به ثبات تبدیل شود.
*  دکتر اصغری رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد: خودکفایی در تولید رادیو داروها
با همکاری سازمان انرژی هسته‌ای تمام نیاز خود به رادیو دارو‌ها را در داخل تامین می‌کنیم.
پیشرفت خودکفایی صنعت دارویی از ۲۵ درصد به بیش از ۹۶ درصد رسیده است، این پیشرفت در منطقه و سطح جهان یک رکورد محسوب می‌شود.
*  بهره‌مندی ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بیمار از یارانه تحول سلامت
دکتر ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمارهای مربوط به دستاوردهای طرح تحول سلامت گفت: از اردیبهشت سال ۹۳ تاکنون ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بیمار در بیمارستانهای دولتی بستری شده‌اند و از یارنه‌های مالی و تجهیزاتی و خدماتی طرح تحول سلامت استفاده کرده‌اند.
** وطن امروز ۹۷/۱۰/۴
*  سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما با انتقاد از خروج آمریکا از سوریه: ترامپ به ایران هدیه کریسمس داد.
*  هیچ دستوری برای خروج نیامده است
اسکات میلر، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان با بیان اینکه دستور جدیدی درباره خروج نیروهای خارجی آمریکا از افغانستان دریافت نکرده است، گفت: در این زمینه دستور جدیدی دریافت نکردم، بنابراین هیچ چیزی تغییر نکرده است. ترامپ طی روزهای گذشته و پیش از تعطیلی دولت آمریکا گفته بود ۷ هزار نیروی آمریکایی را از افغانستان بیرون خواهد آورد.
** جوان ۹۷/۱۰/۴
*  ایجاد امنیت اخلاق مدار اولویت اصلی سپاه حفاظت هواپیمایی
سردار موسوی تامین امنیت اخلاق مدار و تکریم مسافران را اولویت اصلی سپاه حفاظت هواپیمایی عنوان و تصریح کرد: با تلاش نیروهای سپاه در ۶۷ فرودگاه و ۱۵ شرکت هواپیمایی به ارائه خدمات پرداخته و به بهترین شکل ممکن امنیت را به مردم عزیزمان ارائه می‌دهیم. همزمان با سی و چهارمین سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر استقرار سپاه در فرود گاه‌ها و تامین امنیت پرواز در ۵ دی ماه ۱۳۶۳، سردار سرتیپ دوم پاسدار صفرعلی موسوی فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی در نشست خبری با تاکید بر اینکه سالانه بیش از پنجاه میلیون مسافر با سلایق مختلف از خطوط هوایی استفاده می‌کنند، اظهار کرد: با رویکرد تکریم مسافر و برقراری امنیت اخلاق مدار سپاه حفاظت هواپیمایی به خوبی امنیت خطوط هوایی را تامین کرده است ، در حالی که برخی کشورهای منطقه این ماموریت را به سایرین واگذار کرده اند.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۰/۴
*  برای حل مسئله سوریه باید با ایران مذاکره کرد
رند پاول سناتور جمهوری‌خواه آمریکا با اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور کشورش برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تاکید کرد که بدون مذاکره با روسیه، ایران و بشار اسد نمی‌توان به راه‌حلی برای سوریه دست پیدا کرد.
*  وزیر خارجه پاکستان با ظریف دیدار کرد
شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان، عصر دیروز – دوشنبه – در محل وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار طرفین در خصوص شماری از مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی به گفت وگو و رایزنی پرداختند. وزیران خارجه دو کشور همچنین در خصوص اهمیت ثبات، امنیت و همگرایی سازنده در منطقه بویژه بین افغانستانی‌ها در شرایط کنونی و تشریک مساعی دو کشور در این زمینه تاکید کردند.
** رسالت ۹۷/۱۰/۴
*  گرانی با ارائه آمار از بین نمی‌رود
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار رؤسای کارگروهای تخصصی و اجرایی ستاد مرکزی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر شکر نعمت‌های الهی مانند انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: اگر قدردان نعمت‌ها نباشیم، قطعا گرفتار کفران نعمت خواهیم شد.وی با بیان اینکه بالاترین نعمت، پیروی از ولایت و اهل بیت(ع) است، بر عمل به سیره اهل بیت(ع) تأکید کرد. وی با بیان اینکه انقلاب برای خدمتگذاری مردم بوده است، از عملکرد نامناسب مسئولین در خدمت‌رسانی و مشکلات گرانی انتقاد کرد و گفت: امروز این مردم در رفاه نبوده و در مضیقه هستند؛ مردم از مسئولین نظام خدمت‌گزاری می‌خواهند؛ رفاه حق مردم است و با ارائه آمار، مشکلات گرانی از بین نمی‌رود.
*  نامه نمایندگان به رئیس قوه قضائیه برای ممنوع‌الخروجی پوری حسینی
احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس از نامه تعدادی از نمایندگان مجلس به رئیس قوه قضائیه برای ممنوع‌الخروجی پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی خبر داد.وی نوشت: این نامه را بیش از۵۰نفر از همکاران امضا کرده اند.
** مردم سالاری ۹۷/۱۰/۴
*  باور نمی‌کنم آمریکا نیروهایش را از سوریه خارج کند
معاون وزیر خارجه روسیه تردید خود را نسبت به تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه ابراز کرد و گفت که آمریکا حضور نظامی خود در سوریه را امری ضروری برای تحقق منافع خود می‌داند.
سرگئی ریابکوف گفت: من به عنوان فردی که با ایالات متحده در تعامل هستم و مدتی را در واشنگتن فعالیت کرده‌ام، می‌گویم که این امر را باور نمی‌کنم.
*  خرید ۱۱ هزار واگن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی
وزیر راه و شهرسازی گفت: تهیه و خرید ۱۱ هزار واگن باری و مسافری به همراه ۲۲۰ لوکوموتیو در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد. محمد اسلامی در بازدید از خط آهن قزوین-رشت افزود: در خصوص تهیه و خریداری این واگن‌ها با شرکت‌های داخلی وارد مذاکره شده‌ایم.
** آرمان ۹۷/۱۰/۴
*  آخرین وضعیت درمانی آیت‌ا… مومن
یکی از اعضای دفتر آیت‌ا… مؤمن با اشاره به آخرین روند درمانی ایشان‌ اظهار داشت: وضعیت آیت‌ا… مومن نسبت به ابتدای بستری شدن بهتر شده و رو به بهبودی است. وی با بیان اینکه خوشبختانه عمل جراحی ‌با موفقیت همراه بود و وضعیت هوشیاری تا حدودی بهتر شده است، تصریح کرد: از مردم درخواست داریم برای سلامتی ایشان دعا کنند.
*  منتظر اروپایی‌ها در انجام تعهدات‌شان نمی‌مانیم
وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اینکه گزینه‌های زیادی بعد از خروج آمریکا از برجام داریم گفت: اروپایی‌ها در انجام تعهداتشان به برجام کُند عمل می‌کنند، ما منتظرشان نمی‌مانیم مگر اینکه گام عملی اتخاذ کنند. محمدجواد ظریف گفت: حضور آمریکا در سوریه از همان ابتدا غیرقانونی بود، آمریکا به‌طور مطلق با داعش نجنگید و حضور آن به نفع ملت سوریه و یا با موافقت دولت آن کشور نبود.
** آفرینش ۹۷/۱۰/۴
*  دفتر حافظ منافع ایران در سفارت سوئیس در عربستان ایجاد می شود
رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در نخستین نشست خبری خود در خصوص مذاکرات این سازمان با وزارت حج عربستان و دیگر مسئولان مربوط در خصوص حج ۹۸ گفت: در صورت موافقت نهایی وزارت حج عربستان با پیشنهاد این سازمان و گشایش دفتر حافظ منافع کشورمان ۱۰ نفر از اعضای تیم اعزامی وزارت خارجه برای انجام سهولت در کار حجاج ایرانی در عربستان در این سفارت مستقر خواهند شد.وی اظهار داشت: ارائه خدمات کنسولی موجب تسهیل در امور زائران حج و رفع مشکلات غیر منتظره و اداری حجاج ایرانی خواهد شد.
*  درخواست پامپئو برای ورود نیروهای عراقی به سوریه به جای آمریکایی‌ها
سایت شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از خبرنگار این شبکه مدعی شد، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که اخیرا تماسی تلفنی با رئیس‌جمهوری و نخست وزیر عراق داشته از آنها خواسته نیروهای عراقی را وارد محدوده‌ ۷۰ کیلومتری خاک سوریه کنند و جای خالی نیروهای آمریکایی را بعد از خروج آنها از سوریه پر کنند. این سایت به نقل از منابع ویژه ادعا کرده است انتظار می‌رود ارتش آمریکا در اربیل با نیروهای پیشمرگ و نیروهای دموکراتیک سوریه جهت هماهنگی علیه مداخله‌های ایران اتاق عملیات مشترک ایجاد کنند.
** قدس ۹۷/۱۰/۴
*  نصب موشک‌انداز کورنت روی نفربرهای ارتش
جدیدترین دستاورد‌های متخصصان صنایع شهید زرهرن با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش مورد بهره برداری قرار گرفت.
متخصصان ارتش برای اولین بار در ایران موفق به نصب موشک انداز کورنت بر روی نفربرها شدند. این دستاورد به صورت لیزری ، کنترل و برد و دقت درگیری با دشمن را چندین کیلومتر افزایش می دهند.
برای ساخت این موشک اندازه حدود شش ماه وقت صرف شده است. دستاورد بعدی تست میدانی توپ ۱۵۵ با نام عاشوراست. این توپ که سال گذشته در مرحله نمونه سازی قرار داشت اکنون به تولید انبوه رسیده و در اختیار نیروهای ارتش قرار گرفته است.
سامانه فرماندهی و مخابراتی سیار با نام عقیل از دیگر دستاوردهای بهره برداری شده است. همچنین از تانک‌های بهینه سازی شده بهره برداری شد.
به گفته سرهنگ سلیمانی فرمانده صنایع شهید زرهرن ، بهینه سازی تانک ها تا پیش از این در حد ۳۰ درصدی قرار داشت و اکنون تمام تانک های چیفتن­ حتی موتور آنها بهینه سازی می شود.
*  چین خواستار توضیح آمریکا در زمینه اقدامات جاسوسی شد
وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای خواستار توضیح آمریکا در ارتباط با خرید تجهیزات جاسوسی در سفارتخانه‌های این کشور شد. این درخواست چین پس از آن صورت می‌گیرد که سایت ویکی لیکس به تازگی با انتشار گزارشی اعلام کرد که سفارتخانه‌های آمریکا در همه کشورها فهرستی را برای خرید صدها پایگاه اطلاعاتی سایبری تهیه کرده است.
** خراسان ۹۷/۱۰/۴
*  طی ۱۰ ماه گذشته شاهد افزایش امنیت و آرامش در منطقه بودیم
سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه با بیان این که در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۲ ترکیب متنوع از تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و سناریو‌های مختلف متناسب با تهدیدات متصور از سوی دشمن، تمرین شد، افزود: در ۱۰ ماه گذشته به واسطه حضورنداشتن ناو آمریکایی در خلیج فارس و دریای عمان، شاهد افزایش امنیت و آرامش و کاهش حوادث در این منطقه راهبردی بودیم.
*  ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار شغل مستقل در سال ۹۶
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در سال ۹۶ ایران با جهش بسیار خوبی روبه رو بود و بیش از ۳۰۰ هزار شغل ایجاد شده است. سورنا ستاری در جریان بازدید از پارک فناوری پردیس با بیان این که از ابتدای دولت تاکنون حرکت ما به سمت گسترش اقتصاد دانش بنیان بوده است افزود: تا پایان سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار شغل مستقل برای دانش آموختگان کشور ایجاد شد.
** اعتماد ۹۷/۱۰/۴
*  می‌توانیم از تحریم‌ها عبور کنیم
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما به عنوان بخش دفاعی از آنجایی که از روز اول با تحریم‌ها مواجه بودیم این امر را با تمام وجود خود حس می‌کنیم که باید به ظرفیت‌های کشور تکیه کنیم و این جز با تکیه بر داشته‌های خود امکان پذیر نیست. کشور می‌تواند همه نیازهای خود را از طریق ظرفیت‌های موجود در کشور تامین کند. تمرکز ما برای تامین نیازمندی‌ها باید به داخل کشور باشد از این طریق ما می‌توانیم از تحریم‌ها که حتما اینبار مدت زمان آن کوتاه‌تر می‌شود عبور کنیم.
** شهروند ۹۷/۱۰/۴
*  قوه قضائیه در صدد رفع موانع سرمایه‌گذاری است
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه برخی در صدد تبلیغ این معنا هستند که این برخوردهای دستگاه قضایی نشان می‌دهد، سرمایه گذاری در کشور ما امن نیست، تاکید کرد: مقابله ما با مفاسد اقتصادی در واقع حمایت از سرمایه گذاری سالم و ایجاد فرصتهای برابر است. بر این اساس مجددا تاکید می‌کنم که قوه قضاییه حامی جدی سرمایه گذاری سالم و مشروع در کشور بوده و همواره در صدد رفع موانع سرمایه گذاری است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی
اختصاصی/در پی ارتحال حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی ضمن تسلیت ارتحال این فقیه مجاهد تصریح کرد: این عالم برجسته، فقیهی مبرز، آراسته به صلاحیت‌ها و برخوردار از مراتب عالی علم و عمل بود این فقیه مجاهد در جریان مبارزات انقلابی علیه رژیم بعث عراق حضور فعال داشته که منجر به دستگیری و شکنجه ایشان گردید و در این راه نیز سه تن از برادران گرامیشان به شهادت رسیدند.دربخش دیگری ازاین پیام با اشاره به خدمات آن مرحوم به نظام اسلامی آمده است: تاریخ نام ایشان را در زمره خادمان و مجاهدان راه انقلاب اسلامی ثبت و ضبط خواهد کرد. این فقیه عالیقدر از وفاداران به ولایت فقیه و از حامیان جدّی آن بود و به ولی فقیه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» ارادت ویژه و از جان برآمده‌ای داشتند.
برخی گروه‌ها نسبت به حجاب و مجالس آلوده حساسیت ندارند
فارس/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به استمرار انقلاب اسلامی اظهار کرد: با وجود همه دشمنی‌ها و مخالفت‌ها با انقلاب به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رسیدیم که این مساله جای شکر دارد و استمرار انقلاب نعمت کمی نیست. این مراجع تقلید دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اسیبهای انقلاب یکی از آسیب‌های انقلاب را کمرنگ شدن مسائل اسلامی دانست و گفت: برخی از گروه‌ها نسبت به مسائل اسلامی همچون حجاب و مجالس آلوده حساسیت ندارند. این مساله ارزش‌های انقلاب اسلامی را کمرنگ می‌کند و با کمرنگ شدن این ارزش‌ها اسلامیت جمهوری اسلامی حذف می‌شود.
دیدار جمعی از علما و روحانیون اهل سنت با آیت‌الله سبحانی
حوزه/ آیت الله سبحانی در دیدار جمعی ازعلمای اهل سنت گفتند: امروز شاهد گرفتاری مسلمانان هستیم. اگر مردم توبه و استغفار کنند و پاک شوند، مشکلات هم از بین می‌رود. وی درادامه با بیان اینکه اگر انسان دچار لغزش و اشتباه شد بر اساس آیات قرآن لازم است توبه کند، گفتند: اگر انسان معتقد به وحی و آیات نباشد و مادی فکر کند، منظور از توبه واستغفار و غفران الهی را نمی‌فهمد. معتقدیم با پاکی درهای رحمت هم باز خواهد شد و این امر هم قطعی و حتمی است.
تبیین انقلاب و دستاوردهای آن، نیاز به یک مهندسی جامع و کلان دارد
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در جلسه رؤسای کارگروه‌های تخصصی و اجرایی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را باید گرامی بداریم و در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم، گام‌های بزرگی برداریم.وی اظهار داشت: تبیین انقلاب و دستاوردهای آن، نیاز به یک مهندسی جامع و کلان دارد و اگر این مهندسی نباشد، نمی‌توان نسل جوان را قانع کرد؛ همچنین تبیین این دستاوردها نباید صرفا برای سال جاری دیده شود و باید در قالب برنامه‌های بلند مدت پیگیری شود.
باید آثار فاخر تولید شده در حوزه‌های علمیه به خوبی معرفی شوند
حوزه/ آیت الله علیدوست در جلسه شورای آموزش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که عده‌ای فقط درس و تدریس در حوزه‌ها را می‌بینند، گفت: در حوزه‌های علمیه بعداز انقلاب اسلامی و ۴۰ سال گذشته، برخلاف دوران قبل از آن، پژوهش بر آموزش غلبه دارد. عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: در دهه‌های اخیر حوزه‌های علمیه در معرفی آثار فاخر و فخیم تولید شده خود در قالب رساله، پایان نامه، کتاب، سمینار، میزگردها، همایش‌ها و مجموعه مقالات، کمتر توفیق داشته اند. وی افزود: رصد ومعرفی آثار فاخر تولید شده از جمله وظایفی است که درحوزه‌های علمیه باید انجام شود.
هدف اصلی آمریکا به زانو درآوردن ایران است
ایرنا/رییس جمهورکشورمان صبح امروز پیش از تقدیم لایحه بودجه ۱۳۹۸ به مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف اصلی آمریکا به زانو درآوردن نظام پرقدرت جمهوری اسلامی ایران است گفت:آمریکایی‌ها مانع بزرگ خود در منطقه را ایران سرافراز و قدرتمند می‌بینند. هر گاه ما توانستیم حرکت بزرگی به وجود بیاوریم پیش روی نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتند.حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: لایحه بودجه ۹۸ در شرایطی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود که ما از اواخر سال گذشته با شرایط فشار و تحریم ظالمانه آمریکا مواجه شدیم.روحانی خاطرنشان کرد:بی تردید آمریکا به هدف خود نخواهد رسید و ایران سرافراز تر ،قدرتمند تر و با استقامت و هوشیاری بیشتر در برابر این توطئه‌ها خواهد ایستاد.
بودجه ۹۸ اطمینان‌بخش و مایه آرامش است
ایرنا/ وزیر کشور و رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با بیان این که رویکرد عمومی بودجه ۹۸ اطمینان بخش، مایه آرامش مردم و ثبات بازار است، بر دفاع کارشناسی و منطقی دستگاه‌های مختلف اجرایی در رسانه‌ها از این بودجه تأکید کرد. «رحمانی فضلی» با اشاره به این که این بودجه متناسب با شرایط و واقعیت‌های اقتصادی جاری در کشور باز تنظیم شده است، گفت: بایستی انتقادات مطرح در رسانه‌ها و افکار عمومی را با سعه صدر بشنویم و به صورت کارشناسی و منطقی به سوالات و شبهات پاسخ دهیم.
جزئیات مراسم تشییع و تدفین آیت الله شاهرودی
رسا/ یک عضو دفتر آیت الله هاشمی شاهرودی جزئیات برنامه تشییع و تدفین رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تشریح کرد.وی گفت: برنامه تشییع آیت الله هاشمی شاهرودی ابتدا فردا صبح در تهران برگزار و رهبر معظم انقلاب بر پیکر ایشان اقامه نماز خواهند کرد.این عضو دفتر آیت الله هاشمی شاهرودی افزود: همچنین برنامه تشییع پیکر مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی عصر چهارشنبه در شهر مقدس قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود و ایشان در حرم مطهر بانوی کرامت به خاک سپرده می‌شوند.
ایران بزرگترین پیروز خروج آمریکا از سوریه است
مهر/ سناتور ارشد آمریکا در واکنش به دستور ترامپ اعلام کرد: ایران بزرگترین پیروز خروج واشنگتن از سوریه است. «لیندسی گراهام» در واکنش به اظهارات روز گذشته «دونالد ترامپ» درباره وعده ترکیه پیرامون ریشه‌ کنی باقیمانده داعش در سوریه افزود: تکیه به ترکیه برای نابود کردن داعش، اشتباهی بزرگ است.
اف‌دی‌دی: ترامپ پیروزی را تقدیم ایرانی‌ها کرد
باشگاه خبرنگاران/ لابی صهیونیستی-آمریکایی « بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها (FDD) که روابط بسیار نزدیکی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دارد و از نفوذ بالایی نیز در کاخ سفید برخوردار است، در یادداشتی اعتراضی اعلام کرد دونالد ترامپ با تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه، پیروزی را تقدیم ایران کرده و تصویری ضعیف و در حال عقب‌نشینی از آمریکا نشان داده است.
عراق از آمریکا برای مبارزه با داعش دستور نمی‌گیرد
فارس/ نخست‌وزیر عراق به خبر منتشر شده مبنی بر درخواست واشنگتن از بغداد برای اعزام نیروهای عراقی به سوریه پس از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور، واکنش نشان داد.عادل عبدالمهدی تاکید کرد که دولتش برای ورود نیروهای امنیتی به منظور مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه به خاک این کشور، از طرف آمریکا دستور نمی‌گیرد.وی تاکیدکرد دولت عراق در تصمیم‌گیری در تمامی سطوح از جمله تصمیمات امنیتی، کاملا مستقل است
عربستان هزینه بازسازی سوریه را تامین می‌کند
ایسنا/رئیس جمهوری آمریکا در توییتی اعلام کرد: عربستان با تامین بودجه بازسازی سوریه موافقت کرده و به جای آمریکا این کار را انجام خواهد داد.وی افزود: خیلی خوب است که کشورهای خیلی ثروتمند در همسایگی سوریه به جای آنکه کشوری بزرگ( آمریکا) در ۵۰۰۰ مایلی کار بازسازی را انجام دهد این ماموریت را برعهده بگیرند.ترامپ در پایان این توییت نیز نوشت: “تشکر عربستان”. این در حالی است که ریاض هنوز واکنش فوری به این مساله نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *