خبرروز ۱۳۹۷/۱۰/۰۲

  • رئیس مجلس شورای اسلامی: جنایات رژیم صهیونیستی باید به گوش جهانیان برسد
  • رزمایش تهاجمی سپاه در شاهراه انرژی جهان؛ فرمانده سپاه: امیدواریم دشمنان به توان پاسخ کوبنده ما پی برده باشند
  • آیت الله شب‌زنده‌دار: قوانین مربوط به قبل از انقلاب اصلاح شوند
  • آیت الله فاضل لنکرانی: نقدهای علمی پویایی و نشاط حوزه را می‌رساند
  • آیت الله اراکی: اصلاح هنجارهای اجتماعی وظیفه حاکمیت است
  • آیت الله مروی: معاونت تهذیب حوزه حذف نمی‌شود

 

** جام جم ۹۷/۱۰/۲
*  واکنش دادستان به شایعه ریاست رئیسی بر قوه قضائیه
دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درباره برخی شایعات در فضای مجاری مبنی بر انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه گفت: فعلا فضای مجازی است و تا به فضای حقیقی تبدیل شود، طول می‌کشد. حجت‌الاسلام منتظری همچنین طی سخنانی با بیان اینکه استفاده از مدیران دوتابعیتی خلاف قانون است، گفت: مگر قحط الرجال است که مسئولیت‌های حساس را به مدیران خارجی بدهیم.
*  جنایات رژیم صهیونیستی باید به گوش جهانیان برسد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی باید به گوش تمام جهانیان برسد و این آشکارسازی مسائل، موجب حمایت بیشتر از آرمان فلسطین می‌شود. علی لاریجانی در دیدار با اعضای مجلس قانونگذاری فلسطین بر حمایت جمهوری اسلامی از فلسطین تاکید کرد و گفت: حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفه هر انسان شرافتمندی است.
** همشهری ۹۷/۱۰/۲
*  گشت زنی قایق‌های تندرو سپاه اطراف ناو آمریکایی
خبرگزاری‌های خارجی مدعی شده‌اند که قایق‌های تندرو سپاه در اطراف ناو هواپیمابر آمریکایی که وارد آبهای خلیج فارس شد، گشت‌زنی می‌کردند.
یک فرمانده ارشد وزارت دفاع درباره جزئیات خبر منتشر شده در خصوص نزدیک شدن شناورهای نیروی دریایی سپاه پاسداران به ناو هواپیمابر آمریکایی گفت: اساسا وقتی هر شناوری وارد منطقه خلیج فارس می‌شود چون از تنگه هرمز و از مسیر آبهای سرزمینی ما عبور می‌کند طبق عرف نظام دریایی، زمان ورود و حتی خروج شناورها از ملیت، ماموریت و مقصد آن سئوال و شناسایی می‌شود.
امیردریادار امیر رستگاری افزود: این شناسایی از طریق نزدیک شدن شناورهای کشورمان به شناورهایی است که در حال ورود به خلیج فارس هستند و این طبق اصول دیپلماتیک و عرف بین‌المللی نظامی در آبراه‌های جهان انجام می‌شود و اصلا چیز جدیدی نیست.
*  اپوزیسیون، درد عدالت ندارد
استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران با اشاره به اپوزیسیون خارج نشین و ظاهرسازی آنان در همسویی‌ با اعتراضات داخلی کشور گفت: اپوزیسیونی که داخل نظام سرمایه‌داری نشسته است و درد عدالت ندارد، چگونه می‌تواند ملجا و نقطه اتکای مردم باشد؟ نقض غرض است کسی که مطالبه عدالت اجتماعی دارد به نظام سرمایه‌داری پناه ببرد. عماد افروغ تصریح کرد: مردم می‌گویند چرا عدالت اجتماعی برقرار نیست و چرا شکاف درآمدی زیاد است؟ مردم به دلیل این مطالبات به نظامی پناه نمی‌برند که ذاتا به این مسائل بی توجه است. انقلاب اسلامی ما براساس عدالت اجتماعی تعریف شده، اما انقلاب اسلامی ومطالبه عدالت خواهانه آن به عنوان معیار نقد عملکرد مسئولان کماکان زنده است.
** کیهان ۹۷/۱۰/۲
*  با حضور وزیر دفاع دستاوردهای نوین سایبری رونمایی شد
وزیر دفاع با حضور در شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع(صاایران) از دستاوردهای نوین الکترونیکی، مخابراتی و سایبری رونمائی و همزمان خطوط تولید محصولات ارتباطی پیشرفته دیجیتال و نرم‌افزار پایه را افتتاح کرد.
 امیر حاتمی در این مراسم، با تقدیر از متخصصین و دانشمندان پرتلاش صنایع الکترونیک ایران (صاایران)، دستاوردهای نوین الکترونیکی و مخابراتی را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی و درون زا بودن صنعت بومی دفاعی دانست و اظهار داشت: امروز مفتخریم که دستاوردهای پیشرفته ارتباطی و الکترونیکی صنایع الکترونیک ایران(صا ایران) در تراز منطقه‌ای از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و با دستیابی به این فناوری‌های نوین خواهیم توانست از یک شبکه ارتباطی امن چند لایه در بین یگان‌های زمینی، هوایی و دریایی برخوردار باشیم.
*  تمام مدارس سیستان و بلوچستان به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند
سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به همراه شماری از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور در منزل چهار دانش‌آموز فوت شده حادثه آتش‌سوزی دبستان غیر‌دولتی اسوه حسنه این شهر با خانواده آنان دیدار و ابراز همدردی کرده و گفت: تمام مدارس سیستان و بلوچستان به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند.
** شرق ۹۷/۱۰/۲
*  آیت الله مومن در بیمارستان بستری شد
حجت‌‌الاسلام احمد مومن فرزند آیت الله مومن درباره علت بستری شدن آیت الله محمد مومن از فقهای شورای نگهبان در یکی از بیمارستانهای شهر قم گفت: آیت الله مومن به دلیل یک خونریزی داخلی مغزی در بیمارستان بستری شدند و سطح هوشیاری وی به شدت پایین است. او افزود: وضعیت ایشان مساعد نیست و از مومنین می‌خواهیم برای شفای ایشان دعا کنند.
*  خرید نفت هند از ایران ادامه دارد
سوراب کومار سفیر هند در تهران در مورد آخرین مراودات نفتی ایران و هند و همچنین ایجاد کانال مالی برای انجام مبادلات مالی گفت: خرید نفت هندوستان از ایران تا به امروز قطع نشده و به طور متوسط ماهانه ۱.۲۵ میلیون تن خرید داشته‌ایم که این امر قطعا ادامه‌دار خواهد بود. او در ادامه گفت: برای این مسئله از مکانیسم روپیه‌ای استفاده کرده و با UCO بانک کار خواهیم کرد که سازوکار آن تا یکی دو هفته آینده مشخص می‌شود.
** ایران ۹۷/۱۰/۲
*  اصلاح‌طلبان در قدرت حضور دارند ، موضع اپوزیسیون نگیرند
محسن هاشمی رفسنجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: نکته مهم برای اصلاح‌طلبان این است که شرایط خود را به‌عنوان یک جریان شریک در قدرت، درک کنند و بپذیرند، اصلاح‌طلبان در ۴ انتخابات اخیر یعنی از سال ۱۳۹۲ تاکنون پیروز شده‌اند و سهم قابل توجهی در قدرت دارند، در شرایط حضور در قدرت نمی‌شود مانند اپوزیسیون موضع گرفت و ایده‌آلیستی برخورد کرد.
*  ۱۳۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند
میدری گفت: با مقایسه کدهای ملی مشخص شده که بیش از ۱۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی۹۷-۹۸ ثبت نام نکرده‌اند.
معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ۳۰ درصد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به سیستان و بلوچستان است؛ ضمن آن‌که استان‌های تهران و خوزستان نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. وی در توضیح چرایی قرار گرفتن استان تهران در این فهرست گفت: والدین معتاد و رهاکردن کودکان، مهمترین علت بازماندن کودکان این استان از تحصیل محسوب می‌شود.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۰/۲
*  روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد: ۷ هزار دروغ ترامپ در۷۰۰ روز ریاست جمهوری
تعداد دروغ‌ها و اظهارات گمراه‌کننده دونالد ترامپ به طور عجیبی افزایش پیداکرده،به نحوی که رئیس جمهوری آمریکا در هشت ماه اول ریاست جمهوری ۱۱۳۷ ادعای گمراه‌کننده داشته که به طور متوسط روزانه پنج مورد ادعای بی‌اساس را شامل می‌شود.
ترامپ در هرکدام از سخنرانی‌ها ۳۵ تا ۴۵ مورد دروغ و ادعا ارائه کرده است.
*  رزمایش تهاجمی سپاه در شاهراه انرژی جهان
مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۲ نیروی زمینی سپاه با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه وحدت ملی و ظرفیت سازی‌های نوین دفاعی»، در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار شد. این رزمایش که از ۲۴ آذر ماه آغاز شده بود، دیروز در مرحله نهایی با هدف قرار دادن اهداف از پیش تعیین شده و با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه وحدت ملی و ظرفیت سازی‌های نوین دفاعی » در منطقه عمومی خلیج فارس انجام شد. در این رزمایش یگان‌های واکنش سریع، نیروی مخصوص و تکاوری، پهپاد‌های رزمی و شناسایی، بالگرد‌های هجومی، ترابری و بارریز، جنگال، مکانیزه، واحد‌های مهندسی و تخریب، سامانه‌های کنترل و فرماندهی و ناو تیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه شرکت داشتند.
این رزمایش در گستره راهبردی، دفاعی و متناسب با تهدیدهای احتمالی دشمنان برگزار شد که شامل اجرای عملیات آبی – خاکی، سرپل گیری در ساحل، هجوم به ساحل و دفاع از آن و قابلیت‌های آن در سامانه رزمی به هم پیوسته و شبیه به صحنه‌های واقعی بود
*  تزیپی لیونی، رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی می‌گوید: «آمریکا با ادعای این که شکست داعش تنها دلیل حضورش در این کشور بوده است، نیروهایش را از سوریه خارج می‌کند و حضور نیروهای ایرانی در سوریه را نادیده گرفته است، این امر برای اسرائیل بسیار خطرناک است و به منزله شکست سیاسی و امنیتی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.» به گزارش رای الیوم، لیونی گفت: خروج نیروهای آمریکایی از سوریه باعث شکست سیاست‌های خارجی اسرائیل می‌شود و در نتیجه آن ایران خواهد توانست جای پای خود را در سوریه تثبیت کند و از توانائی برای چانه زنی و معامله با روسیه می‌کاهد.
** وطن امروز ۹۷/۱۰/۲
*  تجمع دانشجویان در اعتراض به نماینده سراوان
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران ظهردیروز در اعتراض به رفتار حاشیه‌ساز و نامناسب نماینده سراوان با کارمند گمرک، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. دانشجویان تجمع‌کننده با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی خواستار برخورد قانونی با نماینده سراوان شده و از این نماینده هم خواستند هرچه سریع‌تر استعفا کند.
*  مجلس کارآمد نیازمند ساز و کار شایسته‌گزینی است
سخنگوی شورای نگهبان گفت: مجلس کارآمد، نیازمند سازوکار شایسته‌گزینی است. عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود مطلبی درباره رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است: «در پی رفتار برخی از نمایندگان این سوال مطرح شد که چرا شورای نگهبان اقدامی انجام نمی‌دهد و یا اینکه چرا در بررسی صلاحیت‌ها به گونه‌ای عمل نکرده که این نتایج به بار نیاید. باید اذعان کرد: نظارت حداقلی شورا از عهده این مهم برنمی‌آید. مجلس کارآمد، نیازمند سازوکار شایسته‌گزینی است».
** جوان ۹۷/۱۰/۲
*  اهدای ۲۱۰ جهیزیه از سوی آستان قدس به زوجین محروم تهرانی
پرویز سروری سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران از اهدای ۲۱۰ سری جهیزیه از سوی آستان قدس رضوی به زوجین محروم این استان تا پایان سال جاری خبر داد.
*  تسلط بانک مرکزی بر بازار ارز پرقدرت‌تر از همیشه است
عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران در اینستاگرام نوشت: تسلط و احاطه بر بازار ارز پرقدرت‌تر از همیشه است و سیاست‌های بانک مرکزی برای تقویت ارزش پول ملی و واقعی شدن نرخ ارز، بر مبنای نظرات کارشناسی و واقعیت‌های اقتصادی تداوم می‌یابد.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۰/۲
*  میزان ازدواج هر سال ۵ درصد کم می‌شود
سید حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در شرایط فعلی هم میزان ازدواج‌ها و هم میزان فرزندآوری در کشور کاهش یافته، سالانه بین ۵ تا ۷ درصد از میزان ازدواج‌های کم شده به طوری که در سال ۸۹ حدود ۸۹۰ هزار و در سال ۹۶ حدود ۶۷۰ هزار ازدواج انجام شده است.
*  رئیس اینترپل درباره آغاز موج دوم حملات تروریستی هشدار داد و تاکید کرد: اروپا احتمالا به زودی شاهد حملات گروه تروریستی جدیدی موسوم به داعش دوم خواهد بود.
** رسالت ۹۷/۱۰/۲
*  امیدواریم دشمنان به توان پاسخ کوبنده ماپی برده باشند
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه برگزاری دوازدهمین رزمایش پیامبر اعظم نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمایشی که انجام شد، پاسخی بود به ادعاهایی که دشمنان دارند. این را باید بدانند که توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران یک توان بازدارنده است. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اگر بخواهند یکی بزنند، حتما ۱۰ تا خواهند خورد. فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه این توانمندی اینجا اثبات شد که جمهوری اسلامی و رزمندگان ما می‌توانند چنین کاری را انجام دهند. این توانمندی به نظر ما موجب بازدارندگی می‌شود. وی افزود: امیدواریم دشمنان بیش از گذشته به توان پاسخ ما و پاسخ کوبنده به تعقیب بعد از آن پی‌برده باشند.
*  رهبران غربی نسبت به رنج مردم بی تفاوت هستند
یک نظریه پرداز آمریکایی تاکید کرد: رهبران غربی نسبت به رنج و نارضایتی شهروندان خود بی تفاوت هستند. استفان لندمن اظهار داشت : “آنچه امروز در فرانسه رخ می دهد، یک ژست سیاسی یا اجتماعی نیست.نمی توان اعتراض های موجود در فرانسه را به موضوع وضع مالیات بر قیمت سوخت تقلیل داد. آنچه منجر به خشم و نارضایتی شهروندان فرانسوی شده است، بی عدالتی اجتماعی شدید است.موضوعی که به نوعی در غرب نهادینه شده است.
** مردم سالاری ۹۷/۱۰/۲
*  احتمال ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس
بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که احتمالا لایحه بودجه سال ۹۸ روز سه‌شنبه تقدیم مجلس می‌شود. سخنگوی هیئت رییسه مجلس با اشاره به اعلام وصول استیضاح حجتی وزیر جهاد کشاورزی، در جلسه علنی روز چهارشنبه ٢۸ دی ماه نیز گفت که زمان دقیق استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با هماهنگی این وزارتخانه تعیین خواهد شد.
*  تظاهرات جلیقه زردهای فرانسه برای ششمین هفته متوالی
معترضان وابسته به جنبش جلیقه زردها برای ششمین هفته متوالی دیروز (شنبه) در خیابان‌های پاریس گرد هم آمدند. این تظاهرات که در اعتراض به سیاست‌های دولت «امانوئل مکرون»، سازماندهی شده است با حضور صدها تن از معترضان آغاز گردید.
** آرمان ۹۷/۱۰/۲
*  همه موافقان فیلترینگ، تلگرام دارند
محمد کاظمی عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در اظهاراتی قابل توجه اعلام کرد: کمتر از یک درصد کاربرانی که قبل از فیلترینگ تلگرام در آن حضور داشتند، اکنون دیگر از آن استفاده نمی‌کنند؛ همه کسانی که موافق فیلتر تلگرام بودند از جمله نمایندگان اصولگرا اکنون همه تلگرام دارند و ما با آنها در این فضا در تماس هستیم.
*  آزادی بیش از ۱۰ کارگر گروه ملی فولاد
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در خصوص آخرین وضعیت کارگران بازداشتی گروه ملی فولاد ایران گفت: بیش از ۱۰ نفر از کارگران بازداشتی گروه ملی آزاد شده‌اند. وی اظهار کرد: با دادستان استان صحبت‌هایی انجام گرفته است تا سایر کارگران بازداشتی نیز آزاد شوند.
** آفرینش ۹۷/۱۰/۲
*  انتقال نیروهای آمریکایی از سوریه به کردستان عراق «اشغالگری» است
کمیسیون امنیت ملی پارلمان عراق به انتشار گزارش‌هایی درباره تصمیم آمریکا برای انتقال نیروهای آمریکایی از سوریه به منطقه کردستان عراق واقع در شمال این کشور واکنش نشان داد.کمیسیون امنیت ملی پارلمان عراق گفت «انتقال نیروهای آمریکایی از سوریه به منطقه کردستان بدون هماهنگی با بغداد به معنای اشغالگری و نقض حاکمیت است.»
*  برای مبارزه با داعش پس از خروج آمریکا از سوریه نیروهای خود را بسیج خواهیم کرد
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که پس از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، آنکارا نبرد با داعش را در دست خواهد گرفت.
اردوغان در سخنرانی خود در استانبول گفت که این کشور برای پاک کردن باقی‌مانده‌های گروه تروریستی داعش از سوریه نیروهای خود را بسیج خواهد کرد و به‌طور موقت از برنامه خود برای حمله به شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه دست خواهد کشید. اردوغان گفت: «در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری آمریکا به او اطمینان دادم که با برنامه‌های عملیاتی خود خواهیم کوشید نیروهای داعش را که گفته می‌شود هنوز شماری از آن‌ها در سوریه باقی مانده‌اند از میان ببریم.»
** قدس ۹۷/۱۰/۲
*  ظریف وزیر خارجه در گفتگو با هفته‌نامه لوپوئن فرانسه: این سعودی‌ها بوده‌اند که به دنبال صدمه زدن به ما هستند
ما هیچ وقت به دنبال درگیری، با هیچ کس نبوده‌ایم. جمهوری اسلامی ایران همواره مدافع همکاری با همه کشورهای منطقه خلیج فارس بوده است. برعکس، عربستان سعودی بوده است که به دنبال درگیری با ایران در خاورمیانه می‌باشد و این کار را با حمله به یمن و یا محاصره ( اقتصادی ) یمن انجام داده است.
مشکل منطقه ما عربستان سعودی است. (این کشور) تلاش دارد با حمایت آمریکا، فرانسه و انگلیس، ایران را از خاورمیانه محو کند یا حداقل منزوی نماید. عربستان در هر جایی که اقدامی را انجام می‌دهد فقط با انگیزه خصومت با ایران است.
آقای نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که به نیروگاه هسته‌ای”دیمونا” رفته بود یعنی جایی که تسلیحات هسته‌ای اسرائیلی ساخته می‌شود و در آنجا اعلام کرد که ایران را نابود خواهد کرد. وی نگفت که” کشورما باید نابود شود “بلکه گفت” کشور ما را نابود خواهد کرد “. چرا آقای ماکرون به این موضوع واکنشی نشان نداد؟ چرا هیچ کس در فرانسه در باره این سخنان بپا نخواست؟ ( واکنشی نشان نداد). اما درباره آنچه که به ما مربوط می‌شود… ما چه موقع گفتیم که اسرائیل را نابود می‌کنیم؟ فقط یک نفر را پیدا کنید و به ما نشان دهید که این حرف را زده باشد. هیچ کس چنین حرفی نزده است.
آقای احمدی‌نژاد هم چنین حرفی نزده است. وی حرف امام ( خمینی ) را یادآوری کرد که گفته بود: ” اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد “. وی نگفته بود که ” می‌خواهد آن را نابود کند! “. وی گفته بود که اسرائیل با این سیاست‌هایی که دنبال می‌کند به این سرنوشت مبتلا خواهد شد.
** خراسان ۹۷/۱۰/۲
*  سید محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع تشخیص تنها بر اساس مصلحت درباره اختلاف نظر مجلس و شورای نگهبان اعلام‌نظر می‌کند بنابراین، این مجمع نه شورای نگهبان دوم و نه قانون گذار جدید است.
*  ماهواره «دوستی» طراحی و ساخته شد
رئیس سازمان فضایی ایران از طراحی وساخت ماهواره «دوستی» دردانشگاه شریف خبر داد. مرتضی براری در اینستاگرام نوشت:« با تلاش بیش از ۱۵۰ نیروی متخصص و همکاری پنج دانشکده تخصصی در حوزه‌های برق، هوافضا، رایانه، مکانیک و صنایع، ماهواره «دوستی» دانشگاه شریف و ایستگاه‌های زمینی آن طراحی و ساخته شد».
** اعتماد ۹۷/۱۰/۲
*  پرونده نماینده سراوان مختومه نشده است
یک عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با تاکید بر اینکه پرونده مربوط به درگیری لفظی نماینده سراوان در گمرک مختومه نشده است، گفت که اخیرا تعدادی از نمایندگان از آقای درازهی نماینده سراوان شکایتی را مطرح کردند که در جلسه هفته جاری مورد بررسی قرار می‌گیرد. علی‌رضا سلیمی در واکنش به خبر منتشر شده درباره مختومه شدن پرونده نماینده سراوان گفت: اصلا هیات نظارت جلسه‌ای نداشته است.
** شهروند ۹۷/۱۰/۲
*  دیپلمات‌های ایران و آمریکا دیدار نداشته‌اند
حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس در اکانت توییتر خود نوشت: برخی رسانه‌های خبری به نقل از روزنامه الجریده کویت نقل کرده‌اند که این روزنامه ادعا کرده برخی دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی به طور پنهانی در لندن دیدار کرده‌اند و مذاکرات یمنی‌ها در سوئد نتیجه این دیدارها بوده است. این خبر یک دروغ‌پردازی صرف است و کاملا تکذیب می‌شود.
** سازندگی ۹۷/۱۰/۲
*  شلیک سپاه در محدوده ناو آمریکایی
همزمان با برگزاری رزمایش پیامبر اعظم۱۲ در خلیج فارس، ناو هواپیمابر آمریکایی یو اس اس جان سی استنیس روز جمعه ۳۰ آذر وارد منطقه خلیج فارس شده است. در همین زمینه اسپوتیک گفته که نیروی دریایی ایران یک پهپاد را به پرواز درآورده و چند راکت در این منطقه شلیک کرده‌اند. خبرنگاران آمریکایی حاضر روی ناو گزارش دادند که کشتی‌های نیروی دریایی ایران موشک‌هایی را به صورت نمایشی در نزدیکی ناو هواپیمابر ایالات متحده که وارد خلیج فارش شدند، شلیک کردند. این نخستین ناو هواپیمابر آمریکایی است که پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی موسوم به برجام وارد منطقه خلیج فارس می‌شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
یک ملت کریم هرگز از تحریم نمی‌هراسد و زیر بار ظلم نمی‌رود
رسا/آیت الله جوادی آملی با بیان این که تلاش بیگانگان از جلال و شکوه شیعیان نمی کاهد، گفت: یک ملت کریم هرگز از تحریم نمی‌هراسد.وی در ادامه به شرح کلمه چهل و نهم از کلمات قصار نهج البلاغه پرداخت و ابراز کرد: حضرت علی (ع)فرمود: اگر مردان بزرگ خدای ناکرده دستشان تهی بشود مثل افراد پست نیستند که با چاپلوسی شکمشان را سیر کنند؛ حضرت فرمود اگر ملت کریم گرسنه شد زیر بار ظلم نمی‌رود. وی افزود: فرمود بپرهیزید از یک ملت کریمی که تحریم اقتصادی بشود، فقر بر او تحمیل بشود، او هرگز چنین شرایطی را تحمل نمی‌کند.
قوانین مربوط به قبل از انقلاب اصلاح شوند
رسا/آیت‌الله شب‌زنده‌دار در مراسم نکوداشت هفته پژوهش در پژوهشکده شورای نگهبان با بیان اینکه اکنون چهل سال از تشکیل حکومت اسلامی و الهی می‌گذرد، اما در حال حاضر قوانین فراوانی که مربوط به زمان طاغوت است، وجود دارد گفت: جایگزین کردن قوانین جدید به جای قوانینی که مغایر با شرع مقدس هستند، امری لازم است. عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه هر شخصی که متصدی کاری می‌شود نباید آن را ضایع کند و باید کار را درست انجام دهد، تصریح کرد: اگر شخص عزیزی، نماینده محترم مجلس شد باید آن نمایندگی را تضعیف نکند، و باید در کار خود مطالعه و پژوهش داشته باشد و با دقت و جامع‌الاطراف قانون وضع نماید.
نقدهای علمی پویایی و نشاط حوزه را می‌رساند
رسا/آیت الله فاضل لنکرانی با حضور در نشست علمی فقه نظامات به تشریح نظریه خود در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: برخی می‌گویند برای فقه نظام اقتصادی، سیاسی، قضایی و حوزه‌های دیگر باید فقه جدیدی ایجاد کرد که آن را فقه نظامات می‌نامند و فقه موجود را فقه موضوعات، اما بنده می‌گویم فقه موجود می‌تواند به این نیاز‌ها پاسخ دهد و دیگر نیازی به ایجاد فقه جدیدی نیست.عضو جامعه مدرسین افزود: نقد‌های فراوانی بر این نظریه وارد شده است البته وجود چنین نقد‌هایی زنده بودن و پویایی حوزه علمیه را می‌رساند.
معاونت تهذیب حوزه حذف نمی‌شود
مهر/آیت‌الله مروی در دیدار نمایندگان طلاب و فضلای خراسان که در قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز تقویت مباحث اخلاقی در حوزه‌های علمیه از ضرورت است و باید به کسانی که دنبال حذف معاونت تهذیب هستند، بگوییم که نه تنها شورای عالی حوزه‌های علمیه به این مسئله روی خوش نشان نخواهد داد؛ بلکه قضیه برعکس است و با جدیت به دنبال تقویت مسائل تهذیبی است.عضو جامعه مدرسین به موضوع حوزه انقلابی اشاره کرد و اظهار داشت: علت مُحدثه و مُبقیه نظام اسلامی، حوزه‌های علمیه هستند و باید از این نظام دفاع کرد؛ البته معنای حوزه انقلابی، جناح گرایی در حوزه نیست؛ چون حوزه بنگاه این جناح و آن جناح و افراد گوناگون نخواهد بود.
اصلاح هنجارهای اجتماعی، وظیفه حاکمیت است
مهر/آیت الله اراکی در بیست و دومین جلسه درس خارج فرهنگ گفت: اصلاح هنجارها و رفتارهای اجتماعی، وظیفه حاکمیت و دولت است.عضو جامعه مدرسین درادامه افزود:البته مردم هم باید به عنوان کمک حکومت با حکومت همکاری کنند اما وظیفه اصلی، وظیفه حکومت و حاکمیت است. لذا رفتارها یا هنجارهایی که اگر نباشند به کل جامعه ضرر می‌رساند و یا رفتارهایی که اگر باشد به نفع جامعه تمام می‌شود و یک نفع عمومی هم دارد کار حکومت است.
 اگر آمریکا از سوریه خارج شود ترکیه شکست داعش را کامل می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ان‌بی‌سی نیوز با انتشار جزئیات بیشتری از گفتگوی تلفنی هفته گذشته روسای جمهور ترکیه و آمریکا گزارش داد اردوغان به ترامپ گفته اگر آمریکا از سوریه خارج شود ترکیه شکست داعش را کامل می‌کند.یک مقام آمریکایی دیگر هم تأیید کرد که اردوغان در خلال این مکالمه تلفنی گفته بود ترکیه، در صورتی که بتواند در شمال سوریه عملیات کند، از پس باقی‌مانده‌های گروه تروریستی داعش برخواهد آمد.
گزارش تحقیق وتفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صحن ارائه می‌شود
مهر/ رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از این سازمان را تشریح کرد وگفت: حجم تخلفات صورت گرفته در برخی دستگاه‌های مرتبط با سازمان هدفمندی یارانه‌ها بسیار زیاد بود و این مسئله منجر به طولانی شدن روند بررسی این پرونده شد. کوچکی نژاد گفت: ما گزارش نهایی خود را آماده و به کمیسیون اقتصادی ارائه کرده ایم تا پس از تأیید و تصویب در این کمیسیون، جهت قرائت به صحن علنی مجلس ارائه شود.وی افزود: دولت به بیش از ۴ میلیون ایرانی خارج از کشور هم یارانه می‌دهد.
پیروزی های ارزشمندی در برابر صهیونیست‌ها بوجود آمده است
مهر/مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل دردیدار با محمود الزهار ، با اشاره به ضرورت ایستادگی و حمایت از آرمان های فلسطین و قدس شریف و تبریک پیروزی های به دست آمده گفت: در نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین پیروزی های ارزشمندی در برابر صهیونیست‌ها و حامیان آنان به وجود آمده که باید درس بزرگی برای آنان باشد تا هوس تجاوز نکنند.ولایتی افزود: تنها راه نجات در برابر زیاده خواهی‌ها و توطئه های صهیونیست‌ها مقاومت و ایستادگی است و آنچه روشن است این که محور مقاومت هر روز گسترده‌تر و قویتر می‌شود.
دستاوردهای دفاعی ارتش دهه فجر رونمایی می‌‌شود
تسنیم/ معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: برای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و دهه فجر برنامه‌های ویژه‌ای داریم و از ناوشکن، زیردریایی و تجهیزات نظامی نوین خود رونمایی می‌کنیم.امیر سیاری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران توان دفاعی بسیار بالایی دارد و مردم ایران مطمئن‌ باشند که نیروهای مسلح با پشتیبانی مردم همانند گذشته در مقابل تهدیدها خواهند ایستاد.
ادامه تعطیلی دولت آمریکا احتمالاً تا بعد از کریسمس
تسنیم / جلسه دیشب مجلس سنا بدون توافق بر سر راهکاری جهت تصویب لایحه بودجه موقت به پایان رسید. با توجه به اینکه جلسات کنگره تا پنجشنبه برگزار نخواهد شد تعطیلی دولت فدرال تا بعد از کریسمس ادامه خواهد داشت
آمادگی ناجا در برابر هر تحرک و توطئه
فارس/فرمانده نیروی انتظامی به ایفای نقش هوشمندانه پلیس در شناسایی و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی پرداخت و گفت: امروز نیروی انتظامی در برابر هر تحرک و توطئه دشمنان،‌آماده‌تر از همیشه است. سردار اشتری باتاکید براینکه ماموریت‌ها را با روحیه جهادی و انقلابی دنبال می‌کنیم افزود: اظهار رضایت مقام معظم رهبری از ایفای نقش ناجا در ماموریت اربعین برایمان شیرین،‌گوارا و باعث افتخار است.
ایران صدرنشین تولید علم نانو در جهان اسلام
فارس/جعفر مهراد بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه در طول سال های گذشته، پژوهش های نانو فناوری در تمام کشورهای جهان، از جمله در بین کشورهای اسلامی رو به افزایش است، گفت: طبق آمار تولید مقالات علمی، با در نظر گرفتن تعداد دانشگاه‌هایی که هر کدام بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ بیش از ۱۰۰ مقاله فناوری نانو تولید کرده اند ایران، ترکیه و مالزی سه کشور برتر اسلامی هستند که رتبه های اول تا سوم تولید علم را در این حوزه به خود اختصاص داده‌اند.
حدود ۳۰۰ هزار آواره سوری به کشورشان بازگشتند
مهر/وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که تا کنون نزدیک به ۲۹۱ هزار و ۷۹۰ نفر از آوارگان سوری موفق به بازگشت به خانه‌های خود در سوریه شده‌اند.وزیر کشور ترکیه گفته است این تعداد از آوارگان سوریه از زمان انجام عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *