خبرروز ۱۳۹۷/۱۰/۰۱

  • ابراز همدردی آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی با خانواده‌های داغدار حادثه زاهدان
  • حضرت آیت الله جوادی آملی: کسی مثل فردوسی می‌خواهیم تا انقلاب را تبیین حماسی کند
  • در سفر رئیس‌جمهور به ترکیه مقرر شد: تلاش برای تحقق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری تهران- آنکارا
  • آیت الله حسینی بوشهری: تجربه برجام ثابت کرد دشمن قابل اعتماد نیست
  • آیت الله کعبی: دشمن در تلاش برای منفعل و بی‌اثر کردن روحانیت است
  • آیت الله موسوی اصفهانی: اتاق فکر مشترک حوزه و دانشگاه تشکیل شود

 

** جام جم ۹۷/۱۰/۱
*  شهامت شهدای مدافع حرم آمریکا را وادار به خروج از سوریه کرده است
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: شهامت شهدای مدافع حرم بود که باعث شد آمریکایی‌ها بگویند باید از سوریه خارج شویم. از فلسطین و یمن هم شکست خوردند و به فضل خدا آمریکا و گاو شیرده‌اش یعنی سعودی درتمام دنیا رسوا می‌شوند و با ذلت از بین خواهند رفت.
آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: رئیس جمهور فاسد آمریکا می‌خواهد همه کشورهای منطقه مثل همین آل سعود کثیف باشند؛ یعنی آمریکایی‌ها دنیایی را می‌خواهند که در دست خودشان باشد و همه در فساد و عیاشی باشند، لذا توجه دانشگاه به دین و وحدت حوزه و دانشگاه اساس کار است.
*  سناریو سازان این بار آلبانی را قربانی نقشه‌های شوم قرار دادند
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اقدام دولت آلبانی در اخراج دو دیپلمات ایرانی از این کشور به بهانه‌های امنیتی، با بیان اینکه این اقدام دولت آلبانی غیر قابل قبول و محکوم است، اظهار کرد: سناریوهای آمریکایی – اسرائیلی برای تخریب روابط اروپایی ایران در دستور کار است.
بهرام قاسمی افزود: این اقدام و سناریو تحت فشار دولت آمریکا و سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی و با همکاری برخی گروه‌های تروریستی ضد ایرانی و با بیان ادعاهای واهی و نادرست تدوین شده است.
** همشهری ۹۷/۱۰/۱
* واکنش مقام اطلاعاتی به اظهارات نتانیاهو
مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در واکنش به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو مبنی بر تردد دوره‌ای مدیران امنیتی رژیم صهیونیستی برای نظارت بر برنامه‌های هسته‌ای ایران گفت: نتانیاهو حق دارد از این داستانسرایی‌ها داشته باشد زیرا او به خاطر لو رفتن جاسوسی وزیر اسرائیل برای ایران و نفوذ گسترده دستگاه‌های اطلاعاتی ایران در سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تحت شدیدترین فشارهای داخلی و خارجی قرار دارد.
** کیهان ۹۷/۱۰/۱
* در سفر رئیس‌جمهور به ترکیه مقرر شد؛ تلاش برای تحقق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری تهران- آنکارا
رؤسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در یک بیانیه مشترک که در پایان پنجمین نشست شورای عالی روابط راهبردی دو کشور منتشر شد، تاکید کردند که هرگونه اقدام لازم را به منظور افزایش تجارت فی مابین به هدف ۳۰ میلیارد دلاری به وسیله تقویت ساز و کارهای موجود به کار خواهند گرفت.
رئیس‌جمهور در نشست خبری مشترک با اردوغان: اقدام آمریکا علیه ایران صد درصد تروریستی است چراکه کشورها و شرکت‌های دیگر را ارعاب می‌کند و آنها را از اجرای تجارت آزاد می‌ترساند.
رئیس‌جمهور ترکیه: اقدامات و تحریم‌های غیرقانونی آمریکا تاثیرات منفی و مخربی در حوزه تجارت خارجی دو کشور گذاشته است اما تبعات آن را به حداقل خواهیم رساند.
* جمعی از دانشجویان و مردم در اعتراض به برخورد حاشیه‌ساز نماینده سراوان تجمع کردند
جمعی از دانشجویان و مردم تهران ظهر دیروز بعد از نماز جمعه در اعتراض به برخورد حاشیه ساز نماینده سراوان با کارمند گمرک، تجمع کردند. دانشجویان در این تجمع دست نوشته‌هایی را با خود همراه داشتند که روی آن شعارهایی همچون « من هم کارمند گمرک هستم»؛ نوشته شده بود. تجمع کنندگان در این تجمع ضمن اعلام حمایت از کارمند گمرک، حمایت ۴۰ نماینده مجلس از برخورد حاشیه ساز درازهی را هم محکوم کردند.
*  همه نجومی‌بگیران تعیین تکلیف شده‌اند
عادل آذر رئیس دیوان محاسبات در خصوص احکام رای‌های صادره برای دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی، اظهار داشت: همه نجومی‌بگیران، تعیین تکلیف شده‌اند و انفصال موقت و دائم از خدمت تا کسر حقوق و معرفی به عنوان مجرم به قوه قضائیه از جمله برخورد‌ها با آنهاست.
وی افزود: بررسی‌های ما نشان داده که ۳۹۷ نفر دریافتی‌های غیرقانونی داشتند که در مجموع با دریافتی‌های خالص و وام‌هایی که گرفته بودند مبلغ چهل میلیارد تومان از آن‌ها به دولت برگشت داده شد.
** شرق ۹۷/۱۰/۱
*  روسیه مانع تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا می‌شود
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با عراقچی همتای ایرانی خود گفت که کشورش در تلاش است با گسترش روزافزون روابط در حوزه‌های مختلف و حفظ توافق هسته‌ای، مانع تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران شود.
*  حذف یارانه‌ها امکانپذیر نیست
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که به استان هرمزگان سفر کرده بود، در جمع فعالان اقتصادی با اشاره به بحث یارانه‌های اعطایی در بخش انرژی و آب گفت: اینکه پیشنهاد شد یارانه‌ها به نوعی برداشته شود، در شرایط فعلی امکانپذیر نیست و باید قبول کنیم که کشور شرایط عادی ندارد. ممکن است با برداشتن این یارانه‌ها بخش خصوصی توسعه یابد اما توجه کنیم که فشار روی مردم وجود دارد و اگر می‌خواهیم در این زمینه کاری کنیم، ‌باید با مطالعه و در نظر گرفتن شرایط کشور باشد تا به اقشار فشار مضاعف وارد نشود.
او تصریح کرد: ما در سال حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه می‌دهیم که یارانه مفصلی است و بیش از دو برابر بودجه کل کشور است اما زمان حذف آن نیز الان نیست و باید با تامل حرکت کرد.
** ایران ۹۷/۱۰/۱
*  برای جلوگیری از تضعیف مجلس استعفا را ادامه ندهید
امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر از نمایندگان این استان خواست تا استعفای خود را ادامه ندهند. آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد گفت: از استعفای نمایندگان و مسائل مربوط به آب حمایت کردیم چرا که نمایندگان صدای مردم را به دولتمردان رساندند؛ فعالیت‌های خوبی هم شد و رئیس جمهور هم دستوری به آقای جهانگیری داده است که با توجه به اهمیت زاینده‌رود، برای زندگی مردم و همچنین کشاورزی، صنعت و گردشگری پیشنهاد نمایندگان محترم را بررسی و در هیأت دولت مطرح شود. طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: نظر ما این است که آقایان نمایندگان باید این دستور را پیگیری کنند تا قدم مثبتی برداشته شود، اما نمایندگان از نظر استعفا نباید دیگر کار را ادامه دهند و مجلس را ضعیف نکنند و در هفته آینده در محل کار خودشان حاضر شوند.
* خبرهای خوش همتی درباره روابط بانکی ایران و ترکیه
عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران از تأکید رئیس جمهوری ترکیه بر رفع هرچه سریع‌تر موانع بانکی میان دو کشور خبر داد و گفت: در پنجمین شورای روابط راهبردی ایران و ترکیه، به آقای اردوغان گفتم که روابط بانکی، کلید اصلی این راهبرد است و ما شدیداً در این زمینه گله‌مندیم و اگر موانع بانکی برطرف نشود، از هدف راهبردی دور خواهیم شد. رئیس جمهوری ترکیه این نکته را قبول داشت و بر رفع هرچه سریع‌تر موانع تأکید کرد و عزم دولت‌شان را در این زمینه بیان کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۰/۱
*  آمریکا به دلیل شکست از سوریه خارج می‌شود
شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: آمریکا به این دلیل خروج خود از سوریه را اعلام کرد چون در آن کشور مانند نقاط دیگری در منطقه شکست خورد و در عراق و لبنان هم موفق نبود و در حمایت از اسرائیل نیز راه به جایی نبرد.
*  دست دادن با همه
دانمارک قانون عجیبی را برای مهاجران مسلمان گذاشته است؛ دست دادن با همه. مجلس دانمارک در جدیدترین قانون خود برای مهاجران، آنها را مکلف کرده که در هنگام ملاقات با همه – زن و مرد – باید با آنها دست بدهند. براساس این قانون، همه مهاجران مسلمان باید در یک جلسه معارفه شرکت کرده و با همه حاضران دست بدهند. این قانون باعث اعتراض جمعیت مسلمانان دانمارک و همچنین گروه‌های مدنی شده است.
*  حالا نوبت خروج آمریکا از عراق است
دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق از نیروهای مقاومت اسلامی عراق گفت که حالا نوبت خروج نیروهای آمریکا از عراق است.
شیخ “قیس الخزعلی” در صفحه توییتر خود درباره اعلام خروج نیروهای آمریکا از سوریه این سوال را مطرح کرد که مگر داعش در عراق نیز شکست نخورده است؟ پس چرا آمریکا نیروهایش را از عراق خارج نمی‌کند؟ این نخستین واکنش شخصیت‌های عراقی به خبر خروج نیروهای آمریکا از خاک سوریه است.
** وطن امروز ۹۷/۱۰/۱
*  قاسم سلیمانی بسیار کاریزماتیک است
«استنلی مک‌کریستال» ژنرال آمریکایی در مصاحبه‌ای رادیویی با بیان اینکه فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزو کاریزماتیک‌ترین رهبران نظامی جهان است، تصریح کرد او کارهایش را با اثربخشی فوق‌العاده انجام می‌دهد.
* کارنامه دولت روحانی قابل دفاع نیست
صادق خرازی می‌گوید زندگی مردم نسبت به قبل سخت‌تر شده است و کارنامه دولت روحانی در این دوره قابل دفاع نیست.
** جوان ۹۷/۱۰/۱
*  کسی مثل فردوسی می‌خواهیم تا انقلاب را تبیین حماسی کند
حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در همایش «فرهنگ دفاعی و امنیتی بر اساس آموزه‌های مهدوی» با بیان اینکه اقتدار نیرو‌های مسلح دشمن را به عقب می‌راند، گفت: ملتی که نفوذ بیگانه را تحمل کند، ذلیل محض است.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مطرح کرد: ما در این مملکت گریه زیاد کرده و می‌کنیم و کار خوبی است، شعر‌های آیینی فراوان داشته و داریم که امر خوبی است، اما این مملکت فقط ملت گریه نیست، جای مرحوم فردوسی خالی است، شما باید بیندیشید و شعرای فردوسی‌منش تربیت کنید که حماسه را در این کشور زنده نگه دارند، ما شعرایی مانند فردوسی کم داریم، هرچند مثل او شدن کاری آسان نیست، چراکه حکیم، ادیب، نام‌آور و فیلسوف بود. حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه داد: فردوسی با عظمت فلسفی خود ایران را با دست خالی رستم و سهراب و اسفندیار حفظ کرد، ما صد‌ها رستم تربیت کرده‌ایم، رستم کجا و عزیزان ما کجا، ما به فردوسی نیاز داریم که این انقلاب را به خوبی تبیین کند.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۰/۱
* ابراز همدردی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با خانواده‌های داغدار حادثه زاهدان
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی جانباختن چهار دانش آموز در حادثه آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان را تسلیت گفت و بر لزوم جلوگیری از تکرار چنین حوادثی تاکید کرد.
در بخشی از پیام ایشان آمده است: قطعا عدم اختصاص اعتبارات کافی نباید زمینه‌ساز چنین حوادثی باشد و یقینا اولویت اول اعتبارات بر آموزش و تربیت فرزندان عزیز اسلام بخصوص در مناطق محروم می‌باشد.
*  تحقیقات موشکی سپاه ادامه دارد
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تحقیقات و آزمایش‌های موشکی سپاه به بهترین و فعال‌ترین شکل ممکن ادامه دارد.
سردار پاسدار «علی فدوی»، اظهار داشت: تحقیقات در زمینه تسلیحات نظامی و موشکی یک موضوع دائمی برای این نیرو است. وی افزود: این موضوع برای ما همچون نفس کشیدن امری ضروری و ادامه‌دار محسوب می‌شود مگر می‌توان نفس کشیدن را متوقف کرد؟
دریادار فدوی خاطرنشان کرد: ما تنها قسمت کمی از دستاوردها و اقدامات دفاعی خود را بازگو می‌کنیم و بخش بزرگی از دستاوردهای خود را نمایش نمی‌دهیم.
** رسالت ۹۷/۱۰/۱
* صحنه‌ای به زیبایی حضور مدافعان ‌حرم در جنگ ندیدم
صفحه‌ اینستاگرام منتسب به سردار سرلشگر قاسم سلیمانی، ویدئویی از اظهارات منتشرنشده ‌وی در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم را به اشتراک گذاشت.فرمانده نیروی قدس سپاه در این اظهارات از اشتیاق وصف‌ناپذیر و اصرار و التماس مدافعان حرم برای اعزام و دفاع از حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌گوید.سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در دیدار اخیر با خانواده شهدای مدافع حرم گفت: «من ۱۹ سالم بود که وارد جنگ شدم. ۴۰سال است که در درگیری‌ها هستم اما هیچ صحنه‌ای به زیبایی مدافعان حرم ندیده‌ام. اسرار و التماس… همسرهای جوان را واسطه قرار دادن، مادرها را پدرها را …»
** مردم سالاری ۹۷/۱۰/۱
* دادستان کل کشور: با مسئولان سهل‌انگار حادثه آتش‌سوزی مدرسه در زاهدان قاطع برخورد شود
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با صدور پیامی درگذشت چهار دانش آموز حادثه آتش‌سوزی یک مرکز آموزشی در زاهدان را تسلیت گفت و طی دستوری از دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان خواست که به قید فوریت به پرونده رسیدگی کند.
* کمیته‌ای مشترک از دولت و مجلس به موضوع دعوا در گمرک رسیدگی کند
واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با انتقاد از مطرح شدن استیضاح وزیر اقتصاد در پی درگیری لفظی یک نماینده مجلس با کارمند گمرک گفت: در چنین مسائلی باید کمیته مشترک میان دولت و مجلس تشکیل شده و به موضوع رسیدگی کند.
** آرمان ۹۷/۱۰/۱
* روایت ظریف از تعهد ایران و ترکیه در منطقه
وزیر خارجه کشورمان با اشاره به پنجمین نشست شورای عالی راهبردی ایران و ترکیه عنوان کرد: به همکاری با یکدیگر به منظور پیشبرد امنیت و ثبات در منطقه متعهد هستیم. محمدجواد ظریف در صفحه توئیترش با انتشار تصاویری از این نشست نوشت: به همراه هیأت عالی به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور در پنجمین نشست شورای عالی همکاری راهبردی ایران و ترکیه حضور دارم. وی افزود: ما و ترکیه به عنوان دو همسایه که ۴۰۰ سال صلح را در کنار یکدیگر تجربه کردیم، به همکاری با یکدیگر برای پیشبرد امنیت و ثبات در منطقه خود متعهد هستیم.
** آفرینش ۹۷/۱۰/۱
* ترامپ دستور خروج ۷ هزار نظامی آمریکا از افغانستان را صادر کرد
رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از اعلام خروج همه نیروهای آمریکایی از سوریه، دستور خروج هفت هزار نیروی این کشور از افغانستان را نیز صادر کرد.
* بعد از خروج آمریکا حملات خود در سوریه را افزایش می‌دهیم
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی از افزایش حملات این رژیم در سوریه بعد از خروج آمریکا از این کشور خبر داد. در پی تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، برای خروج نظامیان ایالات متحده از سوریه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، گفت که مبارزه اسرائیل علیه ایران در سوریه تشدید خواهد شد.
** قدس ۹۷/۱۰/۱
*  ممکن است اجرای SPV چند سال طول بکشد
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: متاسفانه دولت از ماه‌ها پیش وعده اجرای SPV از سوی کشورهای اروپایی را داده است اما نگرانیم که این وعده‌ها به چند سال آینده کشیده شود.
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با انتقاد از تعلل اروپایی‌ها در اجرای ساز و کار مالی ویژه خود پس از خروج آمریکا از برجام، گفت: بارها دولت وعده داده که ظرف چند هفته آینده سازوکار جدید مالی اروپا عملیاتی می‌شود اما وعده‌های چند هفته‌ای دولت برای اجرایSPV از چند ماه هم گذشته و ما نگران هستیم که این وعده‌ها به چند سال آینده کشیده شود!
** خراسان ۹۷/۱۰/۱
* رونمایی از عملیات تهاجمی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی
فرمانده نیروی زمینی سپاه با اعلام خبر برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۲ در منطقه عمومی خلیج فارس، گفت: در این رزمایش برای نخستین بار از عملیات تهاجمی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی رونمایی می‌شود. سردار پاکپور با بیان اینکه ما ابتدا به ساکن تهدیدی برای هیچ کشوری نیستیم، تاکید کرد: اما اگر دشمن بخواهد به تهدید و اعمال آن روی بیاورد، ما سراسر تهاجمی و آفندی خواهیم شد.
* سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: برخی می‌گویند حرف صحیح نزنید و نسبت به آینده کشور منفعل باشید، چون ممکن است از این صحبت‌ها برداشت انتخاباتی شود؛ خب بشود! درباره مسائل امروز کشور موضع نگیریم و آنها را پیگیری نکنیم با این بهانه که ممکن است تصور شود کار انتخاباتی می‌کنیم؟
** اعتماد ۹۷/۱۰/۱
*  فیلترینگ در روزهای آینده سخت‌تر می‌شود
امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: با توجه به پایان مهلت جدا شدن هاتگرام و طلاگرام از تلگرام می‌توان انتظار داشت که شاهد اختلالاتی در اینترنت باشیم و فیلترینگ در روزهای آینده سخت‌تر خواهد شد که البته ما در این موضوع نقشی نداریم فقط در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
همچنین هنوز موضوع فیلترینگ اینستاگرام به تصویب مراجع ذی صلاح نرسیده است اما عده‌ای به شدت به دنبال فیلتر کردن این شبکه اجتماعی هستند.
* تمدید معافیت تحریمی عراق
خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از یک مقام دولت عراق از تمدید ۹۰ روزه استثنای عراق از تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران خبر داد.
** شهروند ۹۷/۱۰/۱
* سود سالانه سپرده‌های بانکی معادل یارانه ۵ سال
احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ۷۰ درصد سپرده‌های بانکی کشور تنها متعلق به یک درصد سپرده‌گذاران است، گفت: سالانه ۲۱۶ هزار میلیارد تومان به سپرده‌ها بهره‌ داده می‌شود که معادل یارانه ۵ سال ملت ایران است. او همچنین گفت: این که عده‌ای کار می‌کنند و به بانک‌ها سود می‌دهند و عده‌ای هیچ خطری نمی‌پذیرند و سود بانکی دریافت می‌کنند، عرق شرم بر پیشانی می‌نشاند. نماینده پیشین مجلس افزود: یک درصد جمعیت کشور، ۴۰۳ میلیون حساب را در اختیار دارند و این ثمره نظام بانکی ماست.
** سازندگی ۹۷/۱۰/۱
* استعفای اعتراضی ژنرال متیس
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا چهره‌ای که نقش تعدیل کننده سیاست‌های غیرقابل پیش‌بینی رئیس جمهوری ایالات متحده را بر عهده داشت در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و نادیده گرفتن متحدان بین‌المللی این کشور از سمتش کناره‌گیری کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تجربه برجام ثابت کرد دشمن قابل اعتماد نیست
رسا/آیت الله حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به اینکه دشمنان یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران اسلامی به راه انداخته اند، گفت: دشمن می‌خواهد با فشارهای خود انقلاب را شکست دهد ودوباره بر ایران تسلط پیدا کند. عضو جامعه مدرسین ادامه داد: دشمن فشارهای مختلفی به کشور وارد می‌کند، گاهی تهدید می‌کند و گاهی هم مسؤولان را تشویق می‌کند که اگر فلان کار انجام شود گره گشایی خواهد شد که نمونه آن را در جریان برجام دیدیم، این موضوع باید تجربه‌ای برای جامعه و مسؤولان باشد که نمی توان به دشمن اعتماد کرد.
دشمن در تلاش برای منفعل و بی‌اثر کردن روحانیت است
رسا/آیت الله کعبی، در دهمین کنگره بزرگداشت شهدا و ایثارگران طلبه و روحانی استان اصفهان، یکی از رسالت‌های مهم و ویژه روحانیت را مسأله احیاگری و روشنگری در جامعه برشمرد و تصریح کرد: روحانیت وظیفه دارد حیات بخش جامعه و عامل وحدت و انسجام در میان مردم باشد، عضو جامعه مدرسین با اشاره به تلاش پیچیده دشمن برای تخریب چهره حوزه‌های علمیه و روحانیت، اظهار کرد: استفاده از ابزارهای رسانه‌ای در راستای تخریب چهره حوزه یکی از مهمترین توطئه‌های دشمنان است.
اتاق فکر مشترک حوزه و دانشگاه تشکیل شود
حوزه/آیت الله موسوی اصفهانی در مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه که در کتابخانه مدرسه علمیه آخوند همدانی برگزار شدگفت:وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند زمینه ساز ارائه جامعیت اسلام به دنیا باشد. عضو جامعه مدرسین با بیان این که تشکیل اتاق فکر مشترک بین دانشگاه و حوزه راهکاری مناسب برای ایجاد وحدت است گفت: برای بررسی کارهایی که تاکنون انجام شده و ارزیابی میزان موفقیت آن‌ها و همچنین کارهایی که باید بعد از این انجام گیرد، وجود این اتاق فکر ضروری است.
دولت آمریکا مجددا تعطیل شد
باشگاه خبرنگاران/در پی عدم توافق نمایندگان مجلس سنا بر سر بودجه فدرال که شامل بودجه موردنیاز برای ساخت دیوار مکزیک بود، دولت ترامپ مجددا تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.دلیل اصلی اختلاف کنگره با دولت آمریکا، بودجه پنج میلیارد دلاری موردخواستِ ترامپ برای ساخت دیوار در مرز مکزیک است. این برای نخستین بار در چهل سال گذشته است که سه مرتبه به صورت متوالی چنین اتفاقی برای یکی از دولت‌های آمریکا رخ می‌دهد.
ممنوعیت پرواز هواپیماهای شرکت ماهان در آلمان
باشگاه خبرنگاران/ یک روزنامه آلمانی مدعی شد دولت مرکل قصد دارد پرواز هواپیماهای شرکت هواپیمایی «ماهان» را در خاک این کشور ممنوع کند.
خشم آمریکا از شکست در اتهام‌پراکنی علیه ایران
باشگاه خبرنگاران/شکست آمریکا در اتهام‌پراکنی علیه ایران در قطعنامه شورای امنیت برای تأیید آتش‌بس یمن، عصبانیت هیأت واشنگتن در سازمان ملل را به همراه داشته است.رادنی هانتر، هماهنگ‌کننده هیأت آمریکا در سازمان ملل با اشاره به مفاد ضدایرانی حذف شده از قطعنامه ۲۴۵۰ گفت: «اما اگر این اتفاق بیفتد، این شورا ممکن است بابت این مورد حذف شده تأسف بخورد.»
رد شدن ادعای خسارت دو شرکت ایرانی در دیوان دادگستری اروپا
باشگاه خبرنگاران/دیوان دادگستری اروپا ادعای خسارت شرکت بیمه ایران و پست بانک را رد کرد.این دو شرکت ایرانی برای خسارت ناشی از قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران در بازه زمانی ژوئیه ۲۰۱۲ تا نوامبر ۲۰۱۳ دعوی خسارت کرده بودند.این دادگاه با این استدلال که درخواست کنندگان به میزان کافی خسارت خود را اثبات نکردند، این درخواست‌ها را رد کرد.
مبارزه آلمان با داعش تحت تاثیر آمریکا قرار ندارد
باشگاه خبرنگاران/ آلمان اعلام کرد ماموریت این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم درسوریه، تحت تاثیر مستقیم آمریکا قرار ندارد.یک مقام وزارت دفاع فرانسه نیزاعلام کرد با وجود تصمیم دولت آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از سوریه، نظامیان فرانسه به حضور در سوریه ادامه خواهند داد.
حمیدرضا باقری‌درمنی صبح امروز اعدام شد
باشگاه خبرنگاران / بامدادروز شنبه حکم حمیدرضا باقری درمنی فرزند محمدباقر به جرم افساد فی‌الارض به اجرا گذاشته و نامبرد اعدام شد.
ناو هواپیمابر آمریکایی وارد خلیج فارس شد
باشگاه خبرنگاران/ ناو هواپیمابر «یو. اس. اس جان استنیس» روز جمعه وارد خلیج فارس شد. ورود این ناو به غیبت ۸ ماهه ناو‌های هواپیمابر آمریکا در منطقه پایان می‌دهد که طولانی‌ترین غیبت منطقه‌ای برای ناوگان دریایی آمریکا بعد از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به شمار می‌رود. آسوشیتدپرس همچنین مدعی شده است ۳۰ فروند از قایق‌های ایران ناو آمریکایی و ناوگروه همراه آن را تعقیب و رصد کردند.
جریمه شرکت توتال فرانسه به دلیل پرداخت رشوه در پروژه میدان گازی پارس جنوبی
باشگاه خبرنگاران/شرکت نفت و گاز «توتال» فرانسه در رابطه با پرونده توافق گاز با ایران مجرم شناخته شده و به پرداخت ۵۰۰ هزار یورو جریمه محکوم شد.دادگاه فرانسه جرم شرکت توتال را پرداخت رشوه به طرف‌های خارجی در توافق گازی سال ۱۹۹۷ با ایران در پروژه میدان گازی پارس جنوبی اعلام کرده است.
ایران،ترکیه و روسیه می‌توانند کمر تحریم‌ها را بشکنند
باشگاه خبرنگاران/ دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل بر ضرورت ایجاد ترتیبات و بازی جدید در سیاست بین الملل تاکید کرد و در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:«‏ ایران، ترکیه وروسیه می‌توانند کمر تحریم‌ها را بشکنند؛ امیرعبداللهیان افزود: باید با استفاده از فرصت جدید، ترتیبات و بازی جدید در سیاست بین الملل ایجاد کرد.»
ادامه فروش بمب‌های ایتالیایی به سعودی‌ها
صدا و سیما /با وجود درخواست پارلمان اتحادیه اروپا برای لغو قراردادهای تسلیحاتی کشورهای عضو این اتحادیه با عربستان، دولت ایتالیا همچنان به فروش بمب‌های ساخت این کشور به عربستان ادامه می‌دهد.به گفته کارشناسان،ایتالیا با فروش تسلیحات نظامی به عربستان قوانین خود را نیز نقض می‌کند.
بند موشکی قطعنامه ۲۲۳۱ برای ایران الزام آور نیست
مهر/عضو ارشد مرکز سیاست امنیتی ژنو و سفیر سابق انگلیس در سازمان ملل در مقاله‌ای در «لوبلاگ» ، دولت‌های غربی به ویژه لندن را از بابت اتخاذ سیاست‌های دوگانه در قبال برنامه موشکی ایران، به دو رویی متهم کرد.«جنکینز» با بیان اینکه قطعنامه ۲۲۳۱ از ایران «می خواهد» از توسعه «نوع خاصی از موشکها» اجتناب کند گفت: امریکا حق ندارد ایران را به نقض این قطعنامه متهم کند و بند موشکی قطعنامه ۲۲۳۱ برای ایران الزام آور نیست.
ایران در انتخابات ۲۰۱۸ آمریکا مداخله کرده است!
مهر/ «دن کوتس» مدیر سرویس اطلاعات ملی آمریکا روز جمعه در ادعایی جدید و مضحک و بدون ارائه شواهدی دال بر هرگونه نفوذ در سیستمهای رأی گیری آمریکا، کشورهای ایران، روسیه و چین را به تلاش برای مداخله در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در نوامبر ۲۰۱۸ متهم کرد.
آمریکا درحال ساخت پایگاه جدید درسوریه است
مهر/منابعی در دیده بان حقوق بشر سوریه تاکید کردند که کامیون‌های حامل تجهیزات لجستیکی، سلاح و سوخت از کردستان عراق به سمت پایگاه ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در منطقه حرکت کرد.دیده بان حقوق بشر سوریه ادامه داد: ائتلاف بین المللی برغم اعلام خروج از سوریه در حال ساخت پایگاه نظامی جدید در شرق فرات است.
نرخ تورم آبان ماه به ۱۸.۴ درصد رسید
فارس/ بر اساس محاسبات بانک مرکزی در مورد نرخ تورم و شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی، نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی برای آبان ۹۷ (نرخ تورم نقطه‌ای) به ۱۸.۴ درصد رسید.شاخص کل بهای کالای مصرفی به رقم ۱۵۳.۶ واحد رسید. این نرخ در پایان مهرماه به ۱۵.۹ درصد رسیده بود. نرخ تورم در پایان سال ۱۳۹۶ به رقم ۹.۶ درصد رسیده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *