خبرروز ۱۳۹۷/۰۹/۲۸

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: خدمت و رسیدگی به مشکلات مـردم وظیفه روحانیت است
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: عقل داشته‌باشیم نباید دنبال ریاست بدویم
  • آیت‌الله مقتدایی: اختلاف افکنی بین حوزه و دانشگاه ترفند دشمن برای ضربه به انقلاب است
  • آیت‌الله ممدوحی: اتحاد بین حوزه و دانشگاه پرورش نیروهای متخصص و متعهد را به همراه دارد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: تمام خیرات انسان در سایه پرتو اهل بیت(ع) رقم می‌خورد
  • آیت‌الله بهشتی: ستادی عالی رتبه برای وحدت حوزه و دانشگاه ایجاد شود

 

** جام جم ۹۷/۹/۲۸
*  تفاهم نامه حج ۹۸ بین ایران و عربستان امضا شد
هیات مذاکره کننده حج تمتع ۹۸ به سرپرستی علی رضا رشیدیان – رئیس سازمان حج و زیارت – به دعوت «بنتن» وزیر حج عربستان سعودی به منظور مذاکرات حج تمتع، روز یکشنبه ۲۵ آذر عازم عربستان سعودی شد که مذاکرات طرفین درباره حج ۹۸ در دو سطح انجام شد و تفاهم نامه دو کشور دیروز به سرانجام رسید. از جمله بندهای مورد توافق طرفین که به موجب قول مساعد وزیر حج و عمره عربستان سعودی صورت گرفته است؛ راه‌اندازی دفتر سازمان حج و زیارت در عربستان و تسهیل ویزا و اقامت اعضای کمیته های اجرایی و تیم کنسولگری در موعد مقرر و پیگیری رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف عملیات اجرایی بوده است.
** همشهری ۹۷/۹/۲۸
*  شرط اصفهانی‌ها برای بازگشت به مجلس
یک عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه ۱۹ نماینده این استان در جلسه چهارشنبه مجلس حضور پیدا نمی‌کنند، گفت: تا زمانیکه تقاضای ما درباره موضوع آب استان اصفهان در بودجه حل نشود ما به استعفایمان ادامه می‌دهیم. حسینعلی حاجی دلیگانی به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: ما منتظریم تا در بودجه اصلاحات لازم برای آب استان اصفهان و همچنین دستور ایجاد ستاد احیا داده شود.
اگر این اتفاق رخ دهد و هنوز فرصت برای پس گرفتن استعفا باشد آنگاه استعفا را پس می‌گیریم، در غیر این صورت مسیر را ادامه می‌دهیم.
** کیهان ۹۷/۹/۲۸
*  شرح حدیثی مهم از سوی رهبر معظم انقلاب درباره ریاست و تبعات آن
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در ابتدای درس خارج فقه به شرح حدیثی از پیامبر اعظم(صلوات‌الله‌علیه‌وآله) درباره‌ «تبعات اخروی ریاست» پرداختند.
بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:
این حدیث درباره‌‌ بنده و امثال بنده است؛
[رسول اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله)] فرمود که هیچ کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر ریاست و امارت داشته باشد [مگر اینکه] این آدمِ رئیس‌را که این‌قدر در دنیا محترم است و رئیس‌است و مدیر است، ‌چنین آدمی را در روز قیامت وقتی که می‌آورند، دست او را به گردنش بسته‌اند.
اگر ماها عقل داشته باشیم، باید دنبال ریاست ندویم؛ واقعاً این‌جوری است. باید دنبال ریاست نرویم؛ ریاست این تبعات را دارد. بعضی می‌دوند دنبال ریاست، نمی‌فهمند که نفْس این آمریّت و ریاست، این خطرات را دارد که روز قیامت وقتی او را بیاورند، مغلولاً می‌آورند؛ این چیز خیلی مهمّی است. مغلولاً می‌آورند او را در پای محاسبه‌ الهی. دنبال کرسی‌های ریاست ]بودن[ – چه ریاست اجرائی، چه ریاست تقنینی؛ عقل نیست، تدبیر نیست. درست این است که اگر چنانچه تکلیفی وجود ندارد، واجب بر انسان نیست، انسان نرود به سراغش و دنبال نکند آن را.
*  پیکر مطهر ۴۶ شهید از مرز مهران وارد کشور شد
پیکرهای مطهر ۴۶ شهید دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها دوری از وطن دیروز با انجام تشریفات قانونی از مرز مهران وارد کشور شد و به آغوش میهن اسلامی بازگشت.این شهدا در عملیات های مختلفی همچون کربلای شش، والفجر سه و نیز عاشورای دو حضور داشتند. پس از برگزاری مراسم وداع، پیکرهای پاک شهدا به منظور استمرار کار شناسایی و در نهایت تشییع و تدفین به تهران منتقل می‌شوند.
** شرق ۹۷/۹/۲۸
*  دیدار هوک و عراقچی قبل از خروج آمریکا از برجام بود
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اظهارات برایان هوک، ‌رئیس گروه «اقدام علیه ایران»، مبنی بر مذاکره معاون سیاسی وزیر خارجه ایران درباره زندانیان آمریکایی در ایران، گفت: ‌پیش از خروج آمریکا از برجام و در زمان برگزاری جلسات کمیسیون مشترک، در حاشیه نشست‌ها فرصتی برای رایزنی نمایندگان هیئت های کشورهای عضو۱+۵ با یکدیگر یا با طرف ایرانی فراهم می‌شد.
گفت و گوی رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در گروه اقدام ایران با معاون سیاسی وزیر امور خارجه مربوط به آخرین جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین پیش از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای است.
** ایران ۹۷/۹/۲۸
*  تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در اوایل سال ۲۰۱۹
محصول فرایند آستانه در ژنو برداشت خواهد شد. وزرای امور خارجه  سه کشور ایران، ترکیه و روسیه به همراه نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه توافق کردند که برای تشکیل اولین نشست کمیته قانون اساسی سوریه اوایل سال آینده میلادی (۲۰۱۹) در ژنو تلاش کنند. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه  کشورمان پس از پایان نشست با انتشار عکسی از خودش در کنار همتایانش از روسیه و ترکیه از کشورهای غربی خواست به جای دیکته کردن راهکارها درباره سوریه راه حل‌های سیاسی را تسهیل کنند.
*  سفیر ایران در کویت استوارنامه خود را تقدیم کرد
محمد ایرانی سفیر جدید کشورمان در کویت بعد از تقدیم استوارنامه خود به امیر کویت در گفت‌وگو با روزنامه الرای با یادآوری اینکه ثبات و امنیت منطقه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و تحقق این امر بدون همکاری کشورهای منطقه امکانپذیر نیست، تأکید کرد: تهران ایمان دارد که امنیت و ثبات کشور ارتباط تنگاتنگی با ثبات منطقه بخصوص امنیت کشورهای همسایه دارد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۹/۲۸
*  ادعای سفیر بحرین در عربستان علیه ایران
سفیر بحرین در عربستان ادعا کرد ایران تلاش داشته در بحرین کودتا کند و منامه با کمک ریاض آن را خنثی کرده است! «حمود بن عبدالله آل خلیفه» در ادامه ادعاهایش گفت: «ایران براساس اصل به اصطلاح صدور انقلاب و رویکرد ولایت فقیه عمل می‌کند و بحرین و کشورهای حوزه خلیج فارس و بیشتر کشورها و جامعه بین‌الملل با این مساله مخالف هستند چرا که این اقدام مداخله آشکار در امور داخلی دیگر کشورها محسوب می‌شود.»
وی این سخنان واهی را برای سرپوش گذاشتن بر اعتراض مردم بحرین به بی‌عدالتی آل‌خلیفه و سرکوب مخالفینی که به صورت مسالمت‌آمیز خواستار اصلاحات در این شیخ‌نشین هستند، به زبان آورده است.
*  غربی‌ها طوطی وار نگرانی‌های نتانیاهو را تکرار می‌کنند
دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ابتدا نتانیاهو می‌آید و کنار کارخانه ساخت بمب اتمی می‌ایستد و ایران را تهدید به نابودی می‌کند. حالا هم خیلی راحت درباره موشک‌های تهاجمی خود به گزاف لاف می‌زند که برد آن می‌تواند به هر جایی برسد.
با این وجود هنوز هم دارد درباره موشک‌های بازدارنده و دفاعی ایران آه و ناله سر می‌دهد و غربی‌ها هم طوطی وار نگرانی‌هایش را تکرار می‌کنند.
** وطن امروز ۹۷/۹/۲۸
*  در اوج اقتدار دفاعی هستیم
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هیچ محدودیتی برای پیشرفت در دریا نداریم و به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به اوج بالندگی و اقتدار دفاعی رسیده‌ایم.
امیر دریادار حسین خانزادی در بیستمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی اظهار داشت: دشمنان با تحریم می‌خواستند دسترسی ایران به دریا را محدود کنند اما نیروی دریایی هیچ‌گاه نگاه به عقب نداشته و پیشرفته‌‌‌‌‌ترین تجهیزات را تولید کرده است و در اقیانوس‌ها حضور دارد. با قاطعیت می‌توانم بگویم دشمن نتوانسته از راه تحریم به اهداف خود برسد.
*  مقامات سعودی هم بن‌سلمان را آمر قتل خاشقجی می‌دانند
یک روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی در بازگشت از سفر عربستان فاش کرد مردم و مقامات سعودی در محافل غیرعلنی، ولیعهد این رژیم را مسؤول قتل جمال خاشقجی برمی‌شمارند.
«نیکلاس کریستوف» فاش می‌کند که در ریاض همه می‌دانند بن سلمان قاتل است: «[مقام‌های] ارشد سعودی در محافل خصوصی می‌پذیرند که محمد بن‌سلمان دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است، اما آنها تأکید می‌کنند رابطه میان آمریکا و عربستان‌سعودی مهم‌تر از زندگی یک انسان است. آنها می‌گویند آمریکا به‌خاطر حفظ ثبات در منطقه باید کنار عربستان سعودی بایستد».
** جوان ۹۷/۹/۲۸
*  خدمت به کشور بارزترین مصداق مرگ بر آمریکاست
سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گردهمایی ۲ هزار نفری بسیجیان صنعت آب و برق کشور با بیان اینکه بارزترین مصداق مرگ بر آمریکا، کار انقلابی و خدمت به کشور است، گفت: باید طوری عمل شود تا ۱۰ سال آینده، اگر کسی هم از ما پرسش نکرد بین خود و خدای‌مان حرفی داشته و به تکلیف خود عمل کرده باشیم.
*  بدون برجام مذاکره با ایران سخت‌تر است
فدریکا موگرینی گفت: من بر این باورم که امنیت امروز، بیش از هر زمان دیگری نیازمند خلع سلاح و عدم اشاعه است. ما ساده و بی‌تجربه نیستیم. گاهی اوقات اروپایی‌ها بی‌تجربه و ساده تلقی می‌شوند اما بر عکس،‌ ما عملگرا و واقع‌بین هستیم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: می‌دانم که این کار ممکن به نظر نمی‌آید و حتی غیر ممکن به نظر می‌رسد اما توافق هسته‌ای با ایران نیز غیر ممکن به نظر می‌آمد.
موگرینی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: بدون برجام مذاکره با ایران درباره برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌اش سخت تر خواهد بود نه راحت‌تر.
** آفتاب یزد ۹۷/۹/۲۸
*  اتمام تحقیقات از مدعی تقلب هشت میلیون رای در انتخابات ۸۸
جعفر‌ی دولت‌آبادی دادستان تهران گفت: اخیرا آقایی گفته بود که در انتخابات سال ۱۳۸۸، هشت میلیون رای تقلب شد و وقتی دادسرا او را احضار کرد و از او سوال شد که چه مدرکی دارید، به اظهارات زید و عمرو استناد می‌کرد؛ لذا این فرد تحت تعقب قرار گرفته و پرونده اتهامی در شرف صدور کیفرخواست است.
*  امیدواریم مقامات عربستان سر عقل بیایند
سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، درباره روند روابط تهران و ریاض علیرغم آمادگی چندین باره ایران برای برقراری روابط با عربستان و اینکه آیا تا زمانی که محمد بن سلمان ولی عهد سعودی بر سر کار است شاهد تحولی در این روابط خواهیم بود؟
اظهار داشت: ‌افرادی مثل ترامپ و محمد بن سلمان دائمی نیستند و تحولات زیادی اتفاق می‌افتد و باید به آینده امیدوار بود که مقامات کشورهای منطقه از جمله عربستان سر عقل بیایند و به گفت و گو رو بیاورند. وی با اشاره به تحولات کنونی در منطقه عنوان کرد: بعد از تحولاتی که در منطقه رخ داده و ناکامی‌هایی که داشتند؛ امیدواریم این قضیه محقق شود و بالاخره روزی همه دور یک میز بنشینند و درباره مصلحت منطقه با هم گفت و گو کنند.
** رسالت ۹۷/۹/۲۸
*  امروز صنایع دفاعی به عنوان پیشران صنعت کشور است
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در جمع مدیران و متخصصین صنایع الکترواپتیک شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع در اصفهان قدرت و اقتدار دفاعی کشور را مرهون آگاهی و بصیرت ملت بزرگ ایران اسلامی، تدابیر فرمانده معظم کل قوا، حمایت‌های دولت و تلاش و مجاهدت‌های رزمندگان نیرو‌های مسلح و متخصصان صنعت دفاعی دانست و افزود: امروز صنایع دفاعی به عنوان پیشران صنعت کشور نماد خود باوری و اتکا به ظرفیت‌های داخلی است.
سرتیپ حاتمی پیشرفت‎های چشمگیر در حوزه‎های مختلف بویژه الکترونیک و اپتیک در وزارت دفاع را مرهون تفکر انقلابی، جهادی و جوان‌گرایی عنوان و بیان کرد: در آینده خبر‌های بسیار خوبی را از پیشرفت‎های صنایع الکترونیک وزارت دفاع به استحضار ملت عزیز و سربلندمان خواهیم رساند.
*  اداره موفق کشور با سفارش و توصیه محقق نمی‌شود
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در درس تفسیر خود با بیان اینکه جاهلیت در اندیشه بر وهم، خیال و گمان حکم می کرد، گفت: همچنین در عصر جاهلیت بر اساس میل و هوی و هوس حرکت می شد و فعالیت‌ها بر اساس عقل و عدل نبود. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه رسول اکرم (ص) جاهلیت را به تمدن اسلامی تبدیل کردند، گفت: حضرت با سفارش و نصیحت کارها را پیش نبردند بلکه با عقل و عدل کارها رابه پیش می بردند.
وی ادامه داد: اگر مسئولی بخواهد در اداره مملکت موفق شود با سفارش و توصیه فایده ندارد، نصایح در رتبه دوم قرار دارند یعنی بعد از اینکه همه کارها تثبیت شد واعظ راه‌های مشخص شده را بیان می کند، از این رو قبل از مشخص شدن راه با سفارش نمی‌توان کار را به پیش برد.
** مردم سالاری ۹۷/۹/۲۸
*  توضیحات زنگنه از تدابیر ایران برای مقابله با تحریم‌ها
سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از جلسه اعضای این فراکسیون با بیژن زنگنه وزیر نفت خبر داد.
فاطمه سعیدی گفت: وزیر نفت به دعوت فراکسیون امید در مجلس حاضر شد و در جمع اعضای فراکسیون پیرامون موضوعات مختلف صحبت کرد و به پرسش نمایندگان پاسخ داد. وی افزود: در این جلسه زنگنه از تدابیر ایران در خصوص تحریم‌ها گفت و گزارشی از آخرین نشست اوپک به نمایندگان ارائه کرد.
** آرمان ۹۷/۹/۲۸
*  سفر رئیس‌جمهور به ترکیه
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهوری گفت: رئیس جمهور به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و برای شرکت در پنجمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی دو کشور به آنکارا سفر می‌کند.
پرویز اسماعیلی افزود: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در صدر هیات بلند پایه‌ای از اعضای سیاسی و اقتصادی کابینه عصر چهارشنبه و برای سفری دو روزه عازم پایتخت ترکیه می‌شود.
وی برگزاری پنجمین جلسه شورای عالی راهبردی ایران و ترکیه به ریاست رؤسای جمهوری دو کشور را از مهمترین برنامه‌های این سفر عنوان کرد و گفت: در این سفر اسناد مهمی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در حضور رؤسای جمهوری دو کشور به امضا خواهد رسید.
*  فرصت دوهفته‌ای به وزیر کشور
محمدجواد کولیوند در توضیح نشست دیروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، گفت: رحمانی فضلی، وزیر کشور جهت پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در کمیسیون حضور یافت.
وی با اشاره به اینکه موضوع زباله‌های شمال کشور، طرح و پروژه مربوط به مرند، مساله ارزش افزوده‌ها، مسائل مربوط به دهیاری‌ها و غیره از محورهای سوالات نمایندگان از وزیر کشور بود، افزود: بر این اساس رحمانی فضلی پاسخ‌های لازم برای هر سوال را بیان کرد و مقرر شد فرصت دو هفته‌ای در نظر گرفته شود تا رایزنی نمایندگان با معاونان مربوطه برای دستیابی به پاسخ‌های قانع‌کننده صورت گیرد.
** آفرینش ۹۷/۹/۲۸
*  مجمع عمومی سازمان ملل، ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌ای که به تصویب رساند ایران را به آن چه نقض حقوق بشر عنوان شده، متهم کرد. این قطعنامه با ۸۴ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۶۷ رأی ممتنع به تصویب رسید.
*  با تأیید کنیست؛ نتانیاهو وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شد
مجلس رژیم صهیونیستی با انتخاب نتانیاهو به‌عنوان وزیر جنگ موافقت کرد. مجلس رژیم صهیونیستی (کنیست) «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر را به‌عنوان وزیر جنگ این رژیم تعیین کرد. «نتانیاهو» با ۵۹ رأی موافق در برابر ۵۶ رأی مخالف نمایندگان مجلس رژیم صهیونیستی به این سمت تعیین شد.نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از استعفای «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق این رژیم، سکان وزارت جنگ را به‌طور موقت در دست گرفت و اکنون با تأیید کنیست، وزارت جنگ کاملاً در اختیار وی قرار گرفته است.
** قدس ۹۷/۹/۲۸
*  اعطای ۲۵۰۰ گرین کارت دروغ پردازی دشمن بود
وزیر اطلاعات که برای پاسخ به دو سوال نماینده درباره تمهیدات این وزارتخانه برای رفع اقدامات مخل امنیت کشور از جمله اقدامات سرویس‌های امنیتی منطقه و اقدامات گروه‌های تروریستی و همچنین شایعه اعطای ۲۵۰۰ گرین کارت به فرزندان مقامات به مجلس فراخوانده شده بود، توانست نمایندگان را از پاسخ‌های خود قانع کند.
حجت‌الاسلام علوی با تشریح سابقه انتشار خبر دروغ اعطای ۲۵۰۰ گرین کارت به مقامات در یک کانال شناخته شده ضد نظام و بازنشر آن توسط رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی از جمله فاکس نیوز و سپس توییت این مسئله از سوی ترامپ تاکید کرد: از مسئولان می‌خواهیم وقتی کانال دروغ پرداز ضد انقلاب مطلبی را مطرح می‌کند در نقل آن دقت کنید؛ زیرا اعتماد عمومی مردم به نظام مورد هدف دشمن قرار گرفته است؛ بنابراین باید هوشیار باشیم تا ناآگاهانه در زمین دشمن بازی نکنیم.
** خراسان ۹۷/۹/۲۸
*  درخواست روسیه برای دریافت فناوری ساخت توربین گاز از ایران
وزیر نیرو گفت: ۴۰ سال پیش نیروگاه‌های کشور محصول کشور بیگانه بود و سدها و شبکه‌های آبیاری توسط خارجی‌ها احداث می‌شد، اما اکنون پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است به طوری که حتی روسیه از ایران درخواست فناوری ساخت توربین گاز و انتقال این فناوری به آن کشور را می‌دهد.
اردکانیان در گردهمایی بسیجیان صنعت آب و برق افزود: این درخواست‌ها نشان می‌دهد که ایران مسیر بلندی را در این چهل سال طی کرده است.
*  نامه اعتراضی خانواده شهدای ترور به سفیر دانمارک
خانواده شهدای ترور کشور در نامه‌ای سرگشاده به سفیر دانمارک در ایران، مراتب اعتراض خود را به حمایت‌های دولت این کشور از گروه‌های تروریستی و جدایی‌طلب اعلام کردند.
در بخشی از این نامه با تاکید بر این که متأسفانه دانمارک در پناه دادن به تروریست‌های ایرانی سابقه خوبی ندارد، آمده است: «عقل و منطق می گوید که بدون حمایت دانمارک از این گروه ها، آن ها به هیچ وجه نمی توانند به فعالیت آزادانه و طراحی اقدامات تروریستی و خشونت آمیز بپردازند… افکار عمومی در ایران منتظر شنیدن پاسخ شماست.»
** اعتماد ۹۷/۹/۲۸
*  استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتفی شد
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از منتفی شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش خبر داد.
علی اصغر یوسف نژاد اظهار کرد: در پی نامه رسمی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به هیات رئیسه، تعداد متقاضیان استیضاح وزیر آموزش و پرورش به زیر ۱۰ نفر رسیده که بر این اساس استیضاح منتفی خواهد شد.
** شهروند ۹۷/۹/۲۸
*  برقراری آرامش در الحدیده یمن پس از اجرای آتش بس
توافق آتش بس بین حامیان دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در شهر الحدیده در غرب یمن که اخیرا در سوئد به امضا رسید، وارد فاز اجرایی شده و اخبار حاکی از برقراری آرامش در شهر است. با اجرایی شدن توافق آتش بس در شهر الحدیده و برخی درگیری‌های محدود در ساعات اولیه دیروز اما آرامش خیابان‌های شهر الحدیده را فراگرفته است. یک مسئول اظهار کرد، آرامش در شهر برقرار است و ساکنان نیز می‌گویند هیچ درگیری بین انصارالله و حامیان دولت مستعفی رخ نداده است.
** سازندگی ۹۷/۹/۲۸
*  نقویان دبیر هیات عالی گزینش کشور شد
رئیس جمهور در حکمی حجت‌الاسلام ناصر نقویان را به عنوان «دبیر هیات عالی گزینش کشور» منصوب کرد.
در متن این حکم آمده است: در اجرای ماده ۵ آیین نامه اجرایی قانون گزینش کشور و بر اساس پیشنهاد هیات عالی گزینش، به موجب این حکم جناب عالی را که فردی آگاه، متعهد، دارای تجربیات ارزنده و مشی و منش اعتدالی هستید با تقویض وظایف مقرر در تبصره ۲ ماده ۵ قانون به عنوان «دبیر هیات عالی گزینش کشور» منصوب می‌نمایم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
خدمت و رسیدگی به مشکلات مردم وظیفه روحانیت است
رسا/ آیت‌‌‌الله العظمی نوری همدانی وظیفه علما، روحانیون و مبلغان را خدمت به مردم خواند و گفت: فلسفه وجودی علما، خدمت به مردم است؛ این مردم بودند که در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش محوری را ایفا کردند، بنابراین امروز وظیفه ما برخورد متواضعانه، مهربانانه و محبت آمیز با آن‌ها است.وی به سیره علمای دین در برخورد با مردم اشاره و عنوان کرد: در طول تاریخ همواره در خانه علما همواره به روی مردم باز بوده و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کردند و همین سبب شد تا مردم علما را پناهگاه خود بدانند؛ امروز نیز ما باید با مردم همینگونه رفتار کرده و با رفع مشکلات شان به آن‌ها خدمت کنیم.
اختلاف افکنی بین حوزه و دانشگاه ترفند دشمن برای ضربه به انقلاب است
رسا/ آیت‌‌‌الله مقتدایی در نشست گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: امروز که دشمنان ایران اسلامی علیه انقلاب متحد شده اند بیش از هر زمان دیگری به وحدت در جامعه و وحدت بین حوزه و دانشگاه نیاز داریم. عضو جامعه مدرسین درادامه افزود: هدف دشمنان دور کردن مردم از این نظام، دین و عقاید اسلامی است، یکی از کار‌های آن‌ها ایجاد شبهه و شایعه علیه روحانیت و ایجاد اختلاف بین جامعه حوزی و دانشگاهی به منظور ساقط کردن این نظام الهی است، اما به یاری خداوند و با وحدت این دو قشر علمی، قدرتی جامع علیه جبهه دشمنان ایجاد خواهد شد و این نظام تا رسیدن به هدف والای خود با قدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد و نقشه‌های شوم و خائنانه دشمنان خصوصا آمریکا و صهیونیسم با شکست مواجه خواهد شد.
اتحاد بین حوزه و دانشگاه پرورش نیروهای متخصص و متعهد را به همراه دارد
ایسنا/ آیت‌الله ممدوحی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه ،بر ضرورت پررنگ شدن اتحاد بین حوزه و دانشگاه تاکید کرد و افزود: اتحاد بین این دو نهاد علمی  موجب تربیت نیروهای متخصص انقلابی خواهد شد که این نیروها می‌توانند مشکلات کشور را مرتفع کنند. عضو جامعه مدرسین درادامه افزود: تخصص بی‌تعهد دردی از مشکلات کشور را دوا نخواهد کرد، لذا حل مشکلات کشور در سایه اتحاد بیشتر حوزه و دانشگاه امکان پذیر خواهد بود.ایشان درادامه افزود:متاسفانه آن مقدار که می‌توانستند ازظرفیت‌های وحدت حوزه ودانشگاه استفاده نشده است.
تمام خیرات انسان در سایه پرتو اهل بیت(ع) رقم می‌خورد
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: شناخت اهل‌بیت(ع) امری ضروری است و باید بدانیم حضرات معصومین چه حقی بر عهده ما دارند و وظیفه خود را در قبال اهل‌بیت(ع) به‌درستی انجام بدهیم. تمامی این مسائل درآیات قرآن کریم و روایات تذکر داده‌شده و مورد توصیه و تأکید واقع‌شده است، حتی نبی گرامی اسلام تا آخرین لحظات عمر مبارکشان محور قرار دادن اهل‌بیت(ع) را تأکید نموده‌اند. دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: فاصله گرفتن از اهل‌بیت(ع) هلاکت انسان را به دنبال دارد و تمام خیرات یک انسان در پرتو ولایت اهل‌بیت(ع) رقم می‌خورد.
ستادی عالی رتبه برای وحدت حوزه و دانشگاه ایجاد شود
حوزه/ آیت‌الله احمد بهشتی، در سخنانی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه بر لزوم ایجاد ستادی عالی برای وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: نمی‌گویم که حوزه داخل دانشگاه برود یا دانشگاه در حوزه هضم شود؛ این مسئله ممکن و مطلوب هم نیست، ولی همان طور که تفکیک قوا داریم، باید حوزه و دانشگاه نیز در عین استقلال به وحدت برسند.
عضو جامعه مدرسین یادآورشد: هر جا ضربه خورده‌ایم ناشی از نبودن وحدت بوده است وگرنه اگر وحدت بود کسی جرئت ضربه زدن به ما را نداشته است و هرجا موفقیت داشتیم عامل آن وحدت بوده است.
اروپا برای صیانت از برجام گام‌های عملیاتی بردارد
فارس/عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان دردیدار با قائم مقام وزارت امور خارجه، و معاون کمیته امور خارجی پارلمان و رئیس گروه دوستی پارلمانی فنلاند حمایت سیاسی اروپا از برجام را ارزشمند خواند ولی کافی ندانست و گفت: کشورهای اروپایی باید برای صیانت از برجام گام‌های عملیاتی بردارند.مقامات فنلاندی در این دیدارها با تاکید بر حمایت کامل کشور متبوع خود از برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ سیاسی، دیپلماتیک، چندجانبه و امنیتی اعلام کردند که دولت فنلاند مصمم به توسعه همکاری‌ها با ایران است.
اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض و کودکان فلسطینی را به قتل می‌رساند
تسنیم/ ملادینوف هماهنگ کننده سازمان ملل در روند سازش خاورمیانه در جریان جلسه شورای امنیت درباره اوضاع فلسطین گفت: اسرائیل قوانین بین المللی را نقض و کودکان فلسطینی را به قتل می‌رساند و شهرک سازی را توسعه می‌دهد. وی افزود: اسرائیل هیچ گونه اقدامی برای توقف شهرک سازی انجام نداده است که این امر نقض قوانین بین‌المللی است.
نگرانی آمریکا از نفوذ فزاینده «حزب‌الله» در لبنان
تسنیم/یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا، روز گذشته طی اظهاراتی، نگرانی کشورش را از نفوذ فزاینده جنبش حزب‌الله در لبنان اعلام کرد.
وی گفت: «امیدواریم که دولت آتی لبنان کشوری باثبات، امن و پایبند به صلح را برقرار سازد، به نیازهای ملت لبنان پاسخ دهد و با ایالات متحده در تمامی زمینه‌های مورد اهتمام طرفین همکاری کند.»
توجه به سواحل مکران یک جهت‌گیری استراتژیک است
مهر/ لاریجانی رئیس مجلس دیروز در بندرعباس گفت: ظرفیت‌های هرمزگان و سواحل مکران برای سرمایه گذاری مطلوب است.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما در برنامه ششم نیز توجه به سواحل مکران را به عنوان یک جهت‌گیری استراتژیک در نظر گرفتیم و برخی مسائل نباید ما را از این جهت‌گیری‌ها غافل کند و قرار است در این سفر در خصوص این مسائل با مدیران و دست‌اندرکاران اقتصادی استان از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کنیم.
 نشانه‌ای از تزلزل در نظام ایران دیده نمی‌شود
مهر/ ژنرال صهیونیست اذعان کرد: برخلاف آنچه که گفته می‌شود ایران ضعیف شده اما نظام ایران بسیار با ثبات است و نشانه ای از تزلزل در آن دیده نمی‌شود.
«یائیر گولان» معاون سابق رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی درادامه افزود: ما باید درباره کشورهای خلیج فارس با احتیاط عمل کنیم. بر کشورهای حوزه خلیج فارس نباید تکیه کرد زیرا آنها ارزش‌های متفاوت با ما دارند.
رئیس موساد در سال گذشته میلادی بارها به عربستان سفر کرده است
باشگاه خبرنگاران/ شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی فاش کرد یوسی کوهن، رئیس موساد در سال گذشته میلادی طی سفرهای چند باره به عربستان بارها با مقامات سعودی دیدار کرده است. روزنامه وال استریت ژورنال نیز اعلام کرده است دولت سعودی تجار صهیونیست را از داشتن ویزا برای سفر به عربستان معاف کرده است.
دعوت روسیه از هنیه خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت
ایرنا/ رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که دعوت روسیه از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس برای سفر به مسکو، خشم و اعتراض سفیر رژیم صهیونیستی در آن کشور را برانگیخت. وزارت امور خارجه روسیه اعتراض تل آویو را رد و تأکید کرد: اسرائیل باید مانند روسیه با حماس مذاکره کند.
نرخ تورم کالاهای صادراتی ۳۷ درصد شد
مهر/ گزارش مقدماتی شاخص قیمت کالاهای صادراتی فصل تابستان ­١٣٩٧ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
بر این اساس، با توجه به اینکه قیمت کالاهای صادراتی یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر میزان مبادلات خارجی کشورها و نیز یکی از عوامل تعیین کننده رابطه مبادله بوده، تغییرات آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. تورم کالاهای صادراتی در تابستان ٩٧ نسبت به فصل مشابه سال قبل، ٣٧.٢٧ درصد و تغییر مجموع چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز، برابر با ٢٠.٩ درصد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *