خبرروز ۱۳۹۷/۰۹/۲۶

  • نشریه آمریکایی نشنال اینترست: استراتژی ترامپ علیه ایران جواب نمی‌دهد
  • حضرت آیت‌الله جوادی آملی: پژوهش و تحقیق وقتی به بار می‌نشیند که زاد و راحله‌اش معارف قرآن‌وعترت باشد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: نهایت همدلی بین حوزه علمیه اصفهان و مدیریت حوزه علمیه قم وجود دارد
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید حوزه‌‌های علمیه را تضعیف کرد
  • آیت‌الله رجبی: بین تحقیقات انجام شده با ظرفیت عظیم حوزه تناسب وجود ندارد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: دشمنی آمریکا با ملت ما همواره در تاریخ ادامه دارد

 

** جام جم ۹۷/۹/۲۶
*  قانون اساسی را اجرا کنیم نیازی به همه‌پرسی نیست
نایب رئیس مجلس ضمن اظهار بی اطلاعی از نامه نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس به رهبر معظم انقلاب برای برگزاری همه‌پرسی گفت: مشکل امروز ما اجرای قانون فعلی است. ما پیگیری اجرای قانون اساسی و قوانین مصوب را رها کرده‌ایم و می‌خواهیم با همه‌پرسی مشکلات را حل کنیم. مسعود پزشکیان افزود: ما اگر می‌توانستیم همین قوانین را اجرا کنیم، امروز شاهد رانت، زمین‌خواری، پولشویی، قاچاق و رشوه نبودیم. ما آنها را رها کردیم و امروز می‌خواهیم با همه‌پرسی مشکلات را حل کنیم. با همه پرسی این مشکلات حل می‌شود؟ ما اگر اجرای قوانین موجود را پیگیری کنیم، می‌توانیم مانع وقوع اتفاقاتی که گفتم،‌ شویم، اما نکردیم.
** همشهری ۹۷/۹/۲۶
*  چرخش مواضع ترکیه نسبت به بشاراسد
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه که برای شرکت در نشست بین‌المللی دوحه به قطر سفر کرده است، گفت: نباید فراموش کنیم در نهایت این مردم سوریه هستند که باید حاکمان خود را از طریق انتخابات قانونی و دمکراتیک انتخاب کنند و ما باید به اراده مردم این کشور احترام بگذاریم؛ بنابراین اگر بشاراسد در چنین انتخاباتی پیروز شود، تعامل با او و دولت وی در آینده را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
این اظهارنظر چاووش اوغلو که از سوی رویترز به عنوان چرخش ترکیه در قبال سوریه تفسیر شد با واکنش تندی از سوی مخالفان بشاراسد روبرو شده است. علاوه بر ترکیه، کشورهایی نظیر عربستان و امارات نیز مواضع خود را به طور قابل توجهی در قبال نظام اسد تغییر داده‌اند.
** کیهان ۹۷/۹/۲۶
*  استراتژی ترامپ علیه ایران جواب نمی‌دهد
یک نشریه آمریکایی تصریح کرد: استراتژی ترامپ علیه ایران جواب نمی‌دهد، بلکه ایران را در راهبرد خود مصمم‌تر می‌کند. نشنال اینترست می‌نویسد: سیاست اعمال فشار حداکثری بر ایران توسط دولت ترامپ، موفق نشده تغییر و تحول خاصی در رفتار ایران ایجاد کند. این نشریه آمریکایی می‌افزاید: پشت پا زدن به توافق هسته‌ای باعث شده ایرانی‌ها نگاهی حاکی از اعتماد به ترامپ به عنوان یک طرف مذاکره نداشته باشند.
** شرق ۹۷/۹/۲۶
*  دانشگاه‌ها نشاط سیاسی دارند
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به خدمات و اقدامات انجام شده از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هیچ وقت آرامشی به خوبی وضع فعلی در دانشگاه‌ها نداشتیم و امروز مشاهده می‌کنیم دانشگاه‌ها هم نشاط سیاسی دارند و هم در دانشگاه‌ها به مسائل علمی به خوبی پرداخته می‌شود و رؤسای دانشگاه‌ها در صحنه حضور دارند.
*  رد تقاضای ارجاع اظهارات ظریف به قوه قضائیه
علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اعضای این کمیسیون درخواست تعدادی از نمایندگان را برای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی و ارجاع موضوع اظهارات ظریف درباره پولشویی در کشور به قوه قضائیه وارد ندانستند و با این درخواست مخالفت کردند.
** ایران ۹۷/۹/۲۶
*  رونمایی از ۱۲ جلد کتاب تبیین اندیشه‌های راهبردی دفاعی رهبرمعظم انقلاب
چهارمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد. در این مراسم، از ۱۲ عنوان جلد کتاب تبیین اندیشه‌های راهبردی دفاعی مقام معظم رهبری رونمایی شد.
*  ازسرگیری عمره به طرف سعودی بستگی دارد
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: لازمه از سرگیری عمره مفرده این است که طرف عربستانی امنیت کامل زائران ایرانی را فراهم کند. علیرضا رشیدیان با بیان اینکه اساسی‌ترین موضوع در مذاکرات بحث امنیت، عزت و کرامت حجاج ایرانی همیشه جزو مطالبات سازمان حج و زیارت از طرف سعودی بوده است، افزود: امیدواریم امسال هم با تفاهم و همکاری که با وزارت حج عربستان سعودی در رابطه با حج ۱۴۰۴ داریم بتوانیم با رفع مشکلات سنوات قبل، حجی توأم با عزت، کرامت و امنیت برای حجاج ایرانی داشته باشیم.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۹/۲۶
*  جشن بزرگ ولادت امام حسن عسکری(ع) در قم برگزار شد
به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) به سنت همه ساله ازسوی حضرت آیت‎الله‌العظمی صافی گلپایگانی،مراسم جشنی با حضور مراجع تقلید در مسجد امام حسن عسگری(ع) برگزار شد. در این جشن بزرگ، حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی، سبحانی، نوری همدانی، و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، جمعی از اساتید حوزه علمیه، سرپرست استانداری قم، شهردار قم، روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
*  دولت‌ها هیچ حقی ندارند قدس را پایتخت اسرائیل بدانند
ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی در حاشیه مراسمی در بانکوک گفت: قدس باید همانطور که امروز هست باقی بماند، نه اینکه پایتخت اسرائیل شود. قدس همواره برای فلسطینیان بوده است، بنابراین چرا آنها ابتکارعمل غیرقانونی به خرج می‌دهند که قدسی که به آنان تعلق ندارد تقسیم کنند، جز اینکه بخواهند میان اعراب و یهودیان اختلاف بیندازند؟ آنها چنین حقی ندارند.
** وطن امروز ۹۷/۹/۲۶
*  مبادلات بانکی ایران و چین همچنان متوقف است
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین از سفر سفیر ایران به چین برای رفع مشکلات مبادلات بانکی میان ۲ کشور خبر داد. اسدالله عسگراولادی با اشاره به اینکه با تعاملات صورت گرفته قرار بود مبادلات بانکی فعالان اقتصادی کشور با طرف چینی آغاز شود، اظهار داشت: متأسفانه هنوز این موضوع وارد فاز اجرایی نشده است. وی با اعلام اینکه هفته آینده فروش نفت به چین آغاز خواهد شد و پول آن ظرف یک ماه آینده برگشت پیدا خواهد کرد، افزود: طرف چینی قرار است طی یک ماه آینده دومین بانک خود را برای تبادلات بانکی با طرف ایرانی معرفی کند.
*  گوترش خواستار تحقیقات موثق درباره قتل خاشقجی شد
آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات موثق درباره قتل جمال «خاشقجی» شده است. جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در تاریخ دوم اکتبر پس از مراجعه به کنسولگری عربستان‌سعودی در استانبول ترکیه ناپدید شد.
** جوان ۹۷/۹/۲۶
*  توضیح مجمع تشخیص درباره لایحه مبارزه با پولشویی
روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون مصوبه روز گذشته شورای مجمع در رابطه با لایحه مبارزه با پولشویی، توضیحی ارائه داد.
در این اطلاعیه آمده است:منظور از کلمه «اصلاح» در صحبت‌های نقل شده از دبیرمجمع «اصلاح متنی و تنظیم نهایی در ابلاغ به دولت» بوده است و نه طرح مجدد در مجلس. در انتشار خبر در رسانه ها، کلمه «متن» قبل از واژه «اصلاح» جا افتاده است. بدیهی است که اصلاحات مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، عینا به متن مصوبه مجلس شورای اسلامی اضافه و یا جایگزین عبارات متن مصوبه اختلافی شده و سپس توسط رئیس محترم مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ می‌شود. بنابراین مجلس نمی تواند اصلاحات مجمع تشخیص مصلحت نظام را تغییر دهد.
*  ۵ سؤال نمایندگان مجلس از ظریف اعلام وصول شد
هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی پنج سؤال نمایندگان از وزیر خارجه را اعلام وصول کرد.
هیات رئیسه مجلس سؤالات نمایندگان را به شرح زیر اعلام وصول کرد:
– سؤال کریمی قدوسی نماینده مشهد در مورد نتیجه همراهی تیم‌های اقتصادی بخش خصوصی در سفرهای خارجی.
– سؤال نادر قاضی‌پور در مورد علت عدم برخورد دیپلماتیک با سخنان سخیف نماینده مجلس کشور آذربایجان.
– سؤال نماینده میرجاوه در مورد عدم دیپلماسی پایدار با کشورهای همسایه به ویژه همسایگان شرق و جنوب شرقی.
– سؤال محمدعلی ابطحی نماینده خمینی شهر در مورد اظهارات وزیر در خصوص پولشویی.
– سؤال مجتبی ذوالنوری نماینده قم در خصوص ایراد مطالبی که علیه منافع ملی تهدید به شمار می‌رود.
** آفتاب یزد ۹۷/۹/۲۶
*  سوال از رئیس‌جمهور مطرح نیست
حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست جمهوری‌ درباره طرح سوال دوباره برخی نمایندگان از رئیس‌جمهور گفت: سوالی مطرح نیست؛ یک گفت‌وگویی درباره مسائل و موارد مرتبط با دستگاه اجرایی است که مطرح شده است. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: نماینده محترمی که این موضوع را مطرح کردند با من صحبت کردند و مشخص شد ایشان هم پیگیر همان موضوعی است که خود دولت هم به دنبال آن است.
*  نتایج مذاکرات سوئد همسو با سیاست‌های ایران است
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نتایج مذاکرات سوئد را همسو با سیاست‌های ایران در برابر متجاوزان دانست.
بهرام قاسمی گفت: ایران از ابتدا جهت زمینه سازی برای مذاکرات یمن خواهان پایان حملات، ارسال کمک‌ها و برقراری آتش بس بود. وی همچنین از سازمان ملل خواست در اقدامی درجهت مخالفت با سیاست‌های آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته ای، به این توافق پایبند باشد.
قاسمی افزود: مبادله مالی با کشورهای اروپایی، جایگزین خروج دولت آمریکا از توافق هسته‌ای است. وی درباره تاخیر در اجرای این راهکار گفت: سازوکارمالی ایران و اروپا، با برخی از مشکلات روبروست زیرا برای اولین بار اجرایی می‌شود. کشورهای اروپایی نیز همانند ما خواهان عدم افشای جزئیات راهکار تبادل مالی هستند.
** رسالت ۹۷/۹/۲۶
*  رهبر معظم انقلاب احاطه کاملی بر مسائل امنیتی و دفاعی دارند
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهارمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای اظهار داشت: تدابیر و نظریات رهبری در همه حوزه‌ها چراغ راه و قطب‌نمایی برای پیشرفت و تعالی است.وی افزود: رهبر معظم انقلاب تجارب بسیار غنی و ارزشمندی از دوران قبل از انقلاب اسلامی و دوران با شکوه دفاع مقدس دارند و احاطه کاملی بر مسائل امنیتی، دفاعی و نظامی دارند و ما می‌توانیم به بهترین نحو ممکن استراتژی دفاعی را از اندیشه ایشان استخراج کنیم.
وی خاطرنشان کرد: وقتی به تدابیر امنیتی مقام معظم رهبری نگاه می‌کنیم ایستادگی و مقاومت فعال در مقابل استراتژی‌های دشمن دیده می شود، نظریه ایشان از دین، علم و تجربه بر آمده و بر هوشیاری، خوداتکایی و خود محوری استوار است.
*  ایران موفق به تولید گلوله بارورسازی ابرها شد
اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو گفت: گلوله‌هایی که باید برای باروری ابرها پرتاب می‌شد، تاکنون از خارج از کشور وارد می‌شد، اما در حال‌ حاضر توانسته‌ایم با ظرفیت داخلی، این گلوله‌ها را تولید کنیم.
** مردم سالاری ۹۷/۹/۲۶
*  جزییاتی از احتمالات چگونگی ورود مواد منفجره در حادثه چابهار
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت که به احتمال زیاد مواد منفجره حادثه تروریستی چابهار از راه دریا وارد کشور شده است. حشمت الله فلاحت پیشه در توضیح جزئیاتی از حادثه تروریستی چابهار با توجه به سفرش به این شهرستان، اظهار کرد: هنوز اطلاعات دقیقی حاصل نشده است، اما با توجه به بازدید از مرز دریایی چابهار این احتمال وجود دارد که مواد منفجره به گونه‌ای در لوای یک سری قاچاقها وارد چابهار شده است. فلاحت پیشه در مورد دستگیری عوامل حادثه تروریستی چاربهار هم، اضافه کرد: عوامل اصلی هم دستگیر شده‌اند.
*  ۹ وزیر صهیونیستی در تظاهرات علیه نتانیاهو
صدها اسرائیلی در اعتراض به وضعیت وخیم امنیتی در کرانه باختری تظاهرات کردند. ۹ تن از وزرای دولت «بنیامین نتانیاهو» نیز به این تظاهرات پیوستند.
۹ وزیر دولت «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صدها اسرائیلی معترضی پیوستند که در مقابل دفتر وی در قدس تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند. آن‌ها در اعتراض به وضعیت وخیم امنیتی در کرانه باختری بعد از عملیات‌های شهادت طلبانه اخیر فلسطینی‌ها در این منطقه تجمع کرده بودند. از جمله وزرایی که به این تظاهرات پیوست «نفتالی بنت»، وزیر آموزش دولت نتانیاهو است. وی گفت: اکنون زمان آن رسیده که ارتش قدرت بازدارندگی خود را بازیابد تا بتوانیم به پیروزی دست یابیم.
** آرمان ۹۷/۹/۲۶
*  محکومیت‌ مشایی تأیید شد
۲۱ شهریور ماه اعلام شد براساس نتیجه دادرسی در سه فقره اتهامی اسفندیار رحیم مشایی، اتهام اول دایر بر اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به استناد ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی است که بر اساس آن وی به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد. رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: برابر دادنامه صادره از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان، محکومیت‌های صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب در مورد آقای مشایی عینا تایید شد. غلامحسن اسماعیلی در پایان افزود: رای صادره قطعی و لازم الاجرا شد.
*  نامه نمایندگان ۳ استان به سران قوا درباره بحران آب
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از نگارش نامه‌ای خطاب به سران سه قوه و شورای عالی امنیت ملی با هدف تسریع در روند رسیدگی به بحران آب استان‌های مختلف کشور خبر داد. اردشیر نوریان با اشاره به فراگیر شدن مشکلات آب استان‌های مختلف کشور، گفت: «نمایندگان ۳ استان چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد خطاب به سران سه‌قوه و همچنین شورای عالی امنیت ملی نامه‌ای نوشته‌اند و در آن درخواست انجام اقدامات لازم و سریع در جهت بهبود اوضاع آبی کشور را داشته‌اند.»
** آفرینش ۹۷/۹/۲۶
*  عملیات موفق نیروی هوایی عراق و هلاکت ۱۶ تن از معاونان البغدادی
ابوعلی البصری رئیس اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد: در جریان حمله هوایی جنگنده های عراقی به محل تجمع سرکرده های داعش در منطقه سوسه سوریه ۱۶ تن از معاونان ابوبکر البغدادی به هلاکت رسیده اند که درمیان آنها ۱۳ عامل انتحاری وجود داشتند که برای اقدامات تروریستی علیه بغداد، کرکوک، سامراء و کربلا تجهیز شده بودند.وی افزود: این تروریستها آماده ورود به عراق از طریق صحرا با همکاری امیر منطقه صحرا که وی نیز به هلاکت رسیده، بودند. تروریستها در سوریه قصد ورود به عراق را داشتند.
** قدس ۹۷/۹/۲۶
*  اگر می‌خواهیم با آمریکا بجنگیم باید فکرمان را اصلاح کنیم
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس و جانبازان استان یزد با اشاره به اقسام جهاد، مهمترین جهادها را جهادی دانست که با فکر انسان‌ها سروکار دارد و افزود: سایر جهادها نیز مبتنی بر همین جهاد فکری است؛ اگر می‌خواهیم با آمریکا بجنگیم، باید فکرمان را اصلاح کنیم؛ وگرنه کسانی که آمریکا را با این همه امکانات، شکست‌ناپذیر می‌دانند و مقهور قدرت او هستند، هرگز نمی‌توانند، او را دشمن خود بدانند و با او بجنگند. آمریکا، ما را تحریم می‌کند، اگر بخواهیم در برابر تحریم بایستیم، ابتدا باید فکر را اصلاح کنیم؛ باید بفهمیم و باور کنیم که می‌توانیم؛ بفهمیم که باید برخی سختی‌ها را تحمل کرده و با تلاش در میدان اقتصاد و صنعت، اثرات تحریم را از بین ببریم؛ از این‌رو ابتدا جهاد فکری نیاز است و بعد جهاد اقتصادی.
*  فرمانده قرارگاه ثامن الائمه(ع) سپاه درگذشت
سردار قدرت الله منصوری در حین بررسی و تنظیف سلاح انفرادی خود از ناحیه سر دچار سانحه شد و درگذشت. روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صبح دیروز سردار قدرت الله منصوری فرمانده مخلص قرارگاه ثامن الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه، حین بررسی و تنظیف سلاح انفرادی خود از ناحیه سر دچار سانحه شد و به لقاءالله پیوست.
** خراسان ۹۷/۹/۲۶
*  پیش نویس قرارداد تحکیم روابط امنیتی ایران و آذربایجان تدوین شد
حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات کشورمان که به باکو سفر کرده است، پس از دیدار با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان گفت: سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی دو کشور پیش نویس قراردادی را در خصوص تحکیم روابط امنیتی تدوین کرده اند که امیدواریم در این سفر امضا شود. وی افزود: مبارزه با تروریسم، جرایم سازمان یافته و مقابله با قاچاق مواد مخدر و تبادل اطلاعات بخش اصلی همکاری و روابط سرویس‌های اطلاعاتی دو کشور را تشکیل می‌دهد.
** اعتماد ۹۷/۹/۲۶
*  حمایت ایران نبود، سوریه تمام شده بود
امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ایجاد داعش و جنگ نیابتی آمریکا علیه ایران در سوریه و عراق اشاره کرد و ادامه داد: تروریسم برای آسیب به انقلاب اسلامی ایجاد شده بود اما رهبری سیاست شجاعانه‌ای را اتخاذ و سیاست آمریکایی برای در اختیار قرار دادن سرزمین برای گروه‌های تروریستی را شکست دادند، آن‌هایی که از سوریه بازدید کرده‌اند، مطلع هستند که سوریه تمام شده بود اما حمایت ایران از دولت‌های قانونی این کشورها موجب شکست توطئه‌های دشمنان و ایجاد محور مقاومت شد. به گفته او، امروز دشمنان از تهدید نظامی نا امید شده اند و از سر استیصال فشار می‌آورند که شما موشک دارید . ما به خوبی می‌دانیم که لحظه‌ای از توان دفاعی نمی توان غافل شد .
** شهروند ۹۷/۹/۲۶
*  مجمع باید میان مجلس و شورای نگهبان داوری کند
علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی ارجاع لایحه مبارزه با پولشویی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجلس برای اصلاح را فراتر از اختیارات مجمع دانست و گفت: مجلس باید برای این بدعت آشکار که کیان مجلس را تهدید می‌کند، تدبیر کند. این رویه بدون تغییر قانون اساسی امکان اجرا شدن ندارد. هیئت نظارت بر سیاست‌های کلی نظام مستقر در مجمع باید در حین بررسی این لایحه در مجلس نظرات خود را به کمیسیون مربوط اعلام می‌کرد و پس از تصویب در مجلس حق بررسی مصوبه مجلس را نداشته است. مجلس شورای اسلامی باید برای این بدعت آشکار که کیان مجلس را تهدید می‌کند تدبیر کند.
** سازندگی ۹۷/۹/۲۶
*  پیشنهاد مناظره با احمدی‌نژاد
مصطفی کواکبیان نماینده فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی خطاب به محمود احمدی نژاد در توئیترش نوشت: یک سال و نیم قبل در مجلس خطاب به شما گفتم حرف‌های جدیدتان نه تنها به قیافه‌تان نمی‌خورد، بلکه با ویرانگری عملکرد هشت‌ساله شما نیز تطبیق ندارد؛ لذا اعلام کردم به عنوان خادم مردم در سنگر خانه ملت حاضرم برای اثبات دروغگویی‌هایتان با شما مناظره کنم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پژوهش و تحقیق وقتی به بار می‌نشیند که زاد و راحله‌اش معارف قرآن و عترت باشد
رسا/ حضرت آیت‌الله جوادی آملی دردیدار اعضای هیأت علمی پژوهشگاه علوم وحیانی معارج تأکید کرد: پژوهش و تحقیق وقتی به بار می‌نشیند که زاد و راحله‌اش همین معارف قرآن و عترت باشد و محقق نیز باید در برابر این آب جوشان، احساس عطش کند. وی درادامه ابراز داشت: خدا را شاکر باشید که شما بزرگواران در خدمت بهترین زاد و راحله یعنی قرآ‌ن و عترت هستید.
نهایت همدلی بین حوزه علمیه اصفهان و مدیریت حوزه علمیه قم وجود دارد
حوزه/آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار مدیر و معاونان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه در قم ضمن تشکر از مدیریت حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: نهایت همدلی بین حوزه علمیه اصفهان و شورای عالی و نیز مدیریت حوزه قم وجود دارد. دراین نشست همچنین آیت‌الله اعرافی با اشاره به بحث معیشت طلاب گفت: در بحث معیشت طلاب شورای عالی عنایت هایی داشته و طرحی تصویب شد و پیگیری می‌شود و در طرح‌ها و پیگیری‌ها نگاه شورای عالی و مدیریت این است که تفاوتی بین قم و جاهای دیگر نباشد.
نباید حوزه‌‌های علمیه را تضعیف کرد
رسا/آیت‌الله فاضل لنکرانی در مراسم رونمایی از ۷۵ عنوان کتاب مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر این‌که نباید حوزه‌‌های علمیه را تضعیف کرد، گفت: تخریب حوزه‌های علمیه همان تخریب نظام اسلامی است، از این رو باید مانع تخریب آن شد.عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که هر زمان فقهای یک زمان دین را حفظ کرده و به نسل بعد از خود منتقل کرده‌اند، آثار دین در جامعه نمودار شده است، گفت: اگر بخواهیم با نگاهی منصفانه درباره حوزه‌های علمیه بعد از انقلاب اسلامی ایران صحبت کنیم، واقعیت این است که حوزه بحث‌های بسیار عمیقی را به بشریت ارائه داده است.
ملت‌های مسلمان در مقابل سیاست‎های آمریکا هوشیارباشند
رسا/ آیت‌الله کعبی در دیدار با «سید محمد شعله» رهبر حزب «الرحمن» کشور مالی نسبت به اتحاد مسلمانان با یکدیگر و هم زیستی مسالمت‌آمیز همه مذاهب اسلامی تأکید کرد. عضو جامعه مدرسین با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در میان امت اسلامی و تلاش این کشور برای اتحاد میان مسلمانان، تأکید کرد: سیاست‌های ددمنشانه آمریکا علیه ملت‌های مسلمان جهان بر کسی پوشیده نیست و لازم است که آنان در مقابله با سیاست‌های شیطانی این کشور هوشیار باشند.
بین تحقیقات انجام شده با ظرفیت عظیم حوزه تناسب وجود ندارد
رسا/ آیت‌الله رجبی در همایش “حوزه علمیه، پژوهش دستاوردها و ظرفیت‌ها ” با بیان این‌که بین تحقیقات انجام شده و ظرفیت‌های حوزه و شبهات و هجمه‌ها در عرصه‌های جهانی علیه معارف، نظام و ارزش‌های ما تناسب خوبی وجود ندارد، اظهار داشت: ظرفیت‌های حوزه بسیار زیاد است که بخشی از آن هدر رفته است و موازی‌کاری‌هایی در این رابطه انجام می‌شود.عضو جامعه مدرسین ادامه داد: حوزه ظرفیت بسیار عظیمی به جهات نیروی انسانی، اتقان و تراث گرانبهای حوزه دارد، اما نیروهای حوزه نیازمند برنامه‌ریزی ویژه، تراث آن نیازمند بهره‌برداری مختلف و ظرفیت محققان ما نیازمند ساماندهی و استفاده بهینه است.
دشمنی آمریکا با ملت ما همواره در تاریخ ادامه دارد
حوزه /حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی، در یادواره حماسه شهید منفرد، با بیان این که بدانید دشمنی آمریکا با ملت مسلمان ما همواره در تاریخ ادامه دارد، گفت: تحریم آمریکا نباید شما را بلرزاند و اگر لرزشی بر اندام اقتصاد کشور افتاده است، این از ناحیه بی اهتمامی برخی مسئولان کشور می‌باشد.عضو جامعه مدرسین با بیان این که بدانید دشمنی آمریکا با ملت ما همواره در تاریخ ادامه دارد و فلسفه آمریکایی‌ها نیز عداوت و دشمنی با ملت مسلمان ما است، تصریح کرد: مردم ایران اسلامی، دلداده نظام و انقلابند، مسئولین به هوش بوده و احساس تعهد بیش تری داشته باشند و بدانند که درمان درد‌های ما در تکیه بر کشورهای غربی نیست.
تفرقه حرام اما اختلاف میان شیعه و سنی طبیعی است
حوزه/ مفتی شهر دارالسلام تانزانیا گفت: وحدت نه شیعی است نه سنی بلکه وحدت اسلامی است. شیخ هادی نقشبندی افزود: در این شرایط تفرقه معنایی ندارد تفرقه حرام است و هرآنکه به دنبال تفرقه افکنی باشد دشمن مسلمانان به حساب می‌آید.
گفتگوی«بشار اسد» و «جابری انصاری»
مهر/ «بشار اسد» و« جابری انصاری» دیروز پیرامون تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه و نشست کشورهای ضامن صلح سوریه در ژنو در روزهای ۲۶ و ۲۷ آذرماه با یکدیگر بحث و گفتگو کردند. در این دیدار، رئیس جمهور سوریه تلاشهای ایران برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه را به رغم موانع بوجود آمده از سوی کشورهای حامی تروریسم مورد تمجید قرار داد.
تهدید دانشجویان ایرانی درانگلیس
باشگاه خبرنگاران/گاردین گزارش داد دانشگاه‌های انگلیس برخی از دانشجویان ایرانی خود را که به دلیل تحریم‌های بانکی آمریکا علیه ایران قادر به پرداخت به موقع شهریه خود نبوده‌اند تهدید به تعلیق از تحصیل کرده‌اند. این دانشجویان به دلیل تحریم‌ها بانکی قادر به انتقال پول به خارج نیستند.
بودجه در شرایط تحریم باید از شرایط عادی متفاوت باشد
باشگاه خبرنگاران/ رئیس مجلس در هفتمین همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانونگذاری که صبح امروز برگزار شد، تاکید کرد: در شرایط تحریمی لزوم تمرکز و تصمیم‌گیری و سرعت عمل مهم است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب شورایی را منصوب کردند که تصمیمات مهم بگیرند. لاریجانی تصریح کرد: بودجه در شرایط تحریم باید از شرایط عادی متفاوت باشد، در شرایط تحریمی ما یک امور ضروری داریم که باید به آن بپردازیم و اموری هستند که درجه دو هستند. وی افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب در بودجه بر کاهش هزینه‌ها، اقتصاد مقاومتی، قطع نفت در بودجه، اتخاذ تدابیر لازم برای اشتغال و رشد سرمایه‌گذاری است.
آمریکا، چین و ژاپن، سه مقروض اصلی جهان
باشگاه خبرنگاران/ صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد بدهی جهانی به رقمی بی‌سابقه رسید و عدد ۱۸۴ تریلیون دلار را به ثبت رساند.بر این اساس بطور میانگین هر فرد هم اکنون بیش از هشتاد و شش هزار دلار بدهی دارد. آمریکا، چین و ژاپن سه مقروض اصلی جهان هستند که بیش از نیمی از بدهی جهان را به خود اختصاص داده اند. این صندوق اعلام کرده سهم بدهی این کشور‌ها از تولیدشان بیشتر است.
اروپا در آشفتگی به سر می‌برد
باشگاه خبرنگاران/ رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا نوشت: آینده دموکراسی، شکوفایی و صلح تاریخی در اروپا در وضع نامطمئنی قرار گرفته و با رفتار آمریکا در دوره ترامپ، این قاره باید با تهدیدات فزاینده پیش روی خود مقابله کند.وی تاکیدکرد: اروپا در آشفتگی به سر می‌برد و راه حلی برای این آشفتگی وجود ندارد.هاس افزود: «اتحادیه اروپا به تدریج جایگاه خود را در تصور عامه از دست داده است و دیوان سالاری در آن حاکم شده است.
مانور نظامی باشکوه گردان‌های عزالدین قسام
باشگاه خبرنگاران/ شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس این جنبش، مانور نظامی باشکوهی را برگزار و تجهیزات نظامی از جمله موشک‌ها و راکت‌های خود را به نمایش گذاشتند.در این مانور که به مناسبت سی و یکمین سالروز تاسیس حماس برگزار شد، مبارزان عزالدین قسام به همراه خودروها و تجهیزات نظامی در برخی خیابان‌های اصلی خان یونس گشت زنی کردند.
میلیونها اسرائیلی در فقر زندگی می‌کنند
فارس/ آمارهای یک موسسه مستقر در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد بیش از ۲ میلیون نفر از ساکنان این اراضی در فقر زندگی می‌کنند. وبگاه روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نوشته آمارهای موسسه «Latet» نشان می‌دهد حدود یک چهارم از ساکنان سرزمین‌های اشغالی با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و می‌توان آنها را زیر خط فقر تعریف کرد. تقریبا یک چهارم کودکان اسرائیلی نیاز به خدمات رفاهی دارند و بیش از یک سوم کودکان به خاطر مشکلات اقتصادی دست‌کم یک وعده غذایی را از برنامه خود حذف می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *