خبرروز ۱۳۹۷/۰۹/۱۵

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: دشمن با ترویج بی حجابی اصل نظام را نشانه گرفته است
  • رهبر معظم انقلاب: نمازخوانی جوانان برترین تضمین برای سلامت آینده جامعه است
  • آیت الله وافی : طلاب باید اهل محاسبه و مراقبه باشند
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: حزب بدون ارتباط با رسانه همانند سرباز بدون اسلحه است
  • آیت الله شب‌زنده‌دار: محفوظ ماندن از جاذبه‌های انحرافی شرط رسیدن به مقامات عالی است
  • حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی: ائمه جماعات مدارس فرصت تبلیغ در محیط‌های آموزشی را غنیمت بدانند

 

** جام جم ۹۷/۹/۱۵
*  مجلس مجدداً به CFT رأی مثبت داد
نمایندگان مجلس لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند. در جلسه علنی دیروز ماده واحده لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم اعاده شده از سوی شورای نگهبان با ۱۲۵ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر اصلاح و تصویب شد. نمایندگان همچنین در بخشی از این لایحه بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند و آن را برای بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.
** همشهری ۹۷/۹/۱۵
*  استعفای ۱۸ نماینده استان اصفهان
یک عضو مجمع نمایندگان اصفهان از استعفای نمایندگان این استان خبر داد و گفت که این اقدام در اعتراض به حذف بودجه مربوط به آب استان اصفهان انجام شده است. سیدناصر موسوی لارگانی اظهار کرد: نمایندگان استان اصفهان در نامه‌ای به صورت دسته‌جمعی به آقای لاریجانی دلایل استعفای خود را مطرح کردند. وی توضیح داد: دلیل استعفا وعده‌های آقای روحانی به مردم استان اصفهان و تبلیغات انتخاباتی در سال‌های ۹۲ و ۹۶ برای جاری شدن آب بود که هیچ قدمی برای آب استان اصفهان و احیای زاینده‌رود برداشته نشده است از آن طرف پروژه‌هایی را که از قبل در دستور کار بوده و ردیف در بودجه داشتند حذف کردند. نماینده‌های مجمع نمایندگان استان اصفهان ۱۸ نفر هستند.
** کیهان ۹۷/۹/۱۵
*  نمازخوانی جوانان برترین تضمین برای سلامت آینده جامعه است
بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب و با شعار «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز» در سمنان برگزار شد.
بخشی از متن پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی به این اجلاس که حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در سمنان، آن را قرائت کرد به این شرح است: بخش مهمی از گرفتاری‌ها و آلودگی‌های ما بر اثر نپرداختن به این حقیقت هشدار‌دهنده است. از این رو ترویج نماز با همه‌‌ شیوه‌های اثرگذار، در شمار وظایف بزرگی است که همه باید بدان اهتمام ورزیم و شما دست‌اندرکاران این اجلاس به ویژه عالم مجاهد جناب حجت‌الاسلام آقای قرائتی بحمدالله در این راه از توفیق الهی بهره‌مند شده‌اید. آموزش و پرورش می‌تواند در این عرصه از اثرگذارترین‌ها باشد.
مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌‌ جامعه است.
*  جمعی از دانشجویان دانشگاه‌ تهران مقابل سفارت فرانسه تجمع کردند
جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ تهران مقابل سفارت فرانسه در خیابان نوفل لوشاتو تجمع کردند.
بنابراین گزارش، هدف از برگزاری این تجمع، اعتراض به وضعیت حقوق بشر در فرانسه و برخورد دولت این کشور با مردم معترض عنوان شده است.
دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی اعتراض خود را به این رفتار خشونت‌آمیز نشان دادند.
** شرق ۹۷/۹/۱۵
*  مذاکرات کره جنوبی و آمریکا با موضوع تحریم‌های ایران
خبرگزاری رسمی کره جنوبی (KBS) از دور جدید مذاکرات این کشور و آمریکا با موضوع تحریم‌های ایران خبر داد. در نشست مقامات دو کشور در واشنگتن، نماینده کره جنوبی از دولت آمریکا خواست تا موضع روشن خود را نسبت به تحریم‌های آمریکا اعلام کند و واشنگتن نیز در مقابل برای همکاری نزدیک با کره جنوبی از طریق کانال‌های دیپلماتیکی برای حل این موضوع توافق کرد. به گفته برخی از کارشناسان سیاسی، هیات کره‌ای در این سفر در کنار موضوع بررسی موضوع تحریم‌های آمریکا به دنبال تمدید معافیت خود برای ادامه واردات نفت و تداوم روابط تجاری خود با ایران است.
*  ایران از منبع اصلی درآمد خود محروم شود، سکوت نخواهیم کرد
معاون اول رئیس جمهوری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری «کیود» ژاپن با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران گفت: مشتریان جدیدی را کشف کرده و نفتمان را به آنها فروخته‌ایم. اسحاق جهانگیری هویت مشتریان جدید نفتی ایران را فاش نکرد اما گفت برای مثال دنبال رایزنی برای خرید بیشتر نفت ایران از سوی چین، روسیه و سایر کشورهای آسیایی هستیم او در این مصاحبه تهدید کشورهای مختلف از سوی آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران را بسیار خطرناک اما غیرممکن خواند. جهانگیری گفت: به جهان اطمینان می‌دهم اگر ایران از منبع اصلی درآمد خود محروم شود، سکوت نخواهیم کرد و در زمان خود تدابیر مناسب را به کار خواهیم گرفت.
** ایران ۹۷/۹/۱۵
*  آمریکایی‌ها هر روز پیام مذاکره می‌دهند
رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری استان سمنان با تأکید بر اینکه در شرایط تحریم باید تهدیدات و معضلات را به فرصت تبدیل کنیم، افزود: البته این کار آسانی نیست و از پیچیده‌ترین اقدامات استراتژیک جهانی به شمار می‌رود اما معتقدم ملت ایران قادر است تهدیدات را به فرصت تبدیل کند. رئیس جمهوری اظهار داشت: البته می‌توانیم راه دیگری را انتخاب کرده و به امریکا پاسخ مثبت دهیم، اما در آن شرایط دیگر عزت، ‌استقلال، مردم‌سالاری و ایرانی با عظمت وجود نخواهد داشت. آمریکایی‌ها بسیار علاقمندند که این شرایط به وجود آید و هر روز از طرق مختلف پیام مذاکره می‌دهند. حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی گفت: این به معنی آن نیست که در سیاست خارجی تلاشی نمی‌کنیم و با دنیا قهر کرده‌ایم. وی افزود: حتی اگر امریکا هم در برابر حق سر فرود بیاورد و تسلیم حق بشود با او هم مذاکره می‌کنیم.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۹/۱۵
*  رشد ۷۱ درصدی جرایم فضای مجازی
سردار کمال هادیانفر در حاشیه همایش مدیران و فرماندهان پلیس فتا با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته جرایم فضای مجازی ۷۱ درصد رشد داشته است، گفت‌: طی این مدت ۴۱ هزار جرم در فضای مجازی رخ داده است که پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال این جرایم به حدود ۵۸ تا ـ ۵۹ هزار مورد برسد. رئیس پلیس فتا ناجا افزود: در ‌عین ‌حال قدرت کشف پلیس نیز، قدرت کشف بالایی بوده است
*  سنای آمریکا درباره نقش بن‌سلمان در قتل قاشقچی مطمئن‌تر شد
دو عضو جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا بعد از شنیدن گزارش رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی اظهار کردند، بیش از گذشته به این یقین رسیده‌اند که محمد بن سلمان در قتل جمال قاشقچی دست داشته است.
** وطن امروز ۹۷/۹/۱۵
*  یمنی‌ها موشک ۴۰۰ کیلومتری در اختیار دارند
سردار قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت یمن که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد با بیان اینکه بچه‌های انصارالله در کوتاه‌ترین زمان به فناوری ساخت دقیق‌ترین موشک‌ها دست یافتند، گفت: این موشک‌ها که ۴۰۰ یا ۵۰۰ کیلومتر برد دارد، امروز تنها با ۱۰ تا ۱۲ متر تفاوت به نقطه اصلی اصابت می‌کند و این امکانات ساخت همه از طریق خود بچه‌های انصارالله به‌دست آمده است.
*  رقم پیشنهادی مجلس برای افزایش حقوق بیش از ۲۰ درصد است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پیشنهاد دولت برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق سال ۹۸ گفت: به احتمال زیاد میزان پیشنهادی مجلس برای افزایش حقوق نسبت به پیشنهاد دولت بیشتر است اما فعلا نمی‌توانیم عدد دقیقی را اعلام کنیم. محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه در بودجه سال آینده سیاست‌های حمایتی در نظر می‌گیریم، تاکید کرد: قیمت کالاهای اساسی در بودجه سال ۹۸ نسبت به سال ۹۶ نباید تغییر کند و هرگونه افزایش قیمت سوخت که منجر به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم شود از نظر مجلس کنار گذاشته خواهد شد.
** جوان ۹۷/۹/۱۵
*  توان موشکی در مسائل راهبردی به ایران حق وتو داده است
حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوعش با حضور سردار حاجی‌زاده اظهار داشت: حداقل حمایت‌هایی که از توان موشکی، پدافندی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد، به صورت حداکثری مولفه‌های امنیت، دفاع و پدافند ملی کشور را ارتقا داده است. وی افزود: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران اکنون به گونه‌ای بی بدیل در منطقه و حوزه‌های راهبردی و استراتژیک به ایران حق وتو داده است و این موضوع را دشمنان جمهوری اسلامی ایران نیز می‌دانند.
*  بن بست موشکی شورای امنیت حول ایران
نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره برنامه موشکی ایران که به اصرار فرانسه و انگلیس سه شنبه شب برگزار شد، بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت. فرانسه و انگلیس دو شنبه شب با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت خواستار تشکیل نشست غیرعلنی این شورا برای بررسی موضوع ادعایی آزمایش موشکی ایران شده بودند. نماینده دائم کویت در سازمان ملل که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد، پس از این نشست در جمع خبرنگاران گفت که اجماعی میان اعضای شورای امنیت در خصوص موضوع ادعایی آزمایش موشکی ایران، وجود ندارد. پایان بی‌نتیجه این نشست عصبانیت واشنگتن را در پی داشته است.
** آفتاب یزد ۹۷/۹/۱۵
*  دادگاه تجدید نظر اسفندیار رحیم مشایی برگزار شد
جلسه دادگاه تجدیدنظر اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق روزگذشته در شعبه ۳۶ تجدیدنظر دادگاه انقلاب به ریاست قاضی زرگر و مستشاران شعبه برگزار شد.با وجود اعلام قبلی و ابلاغ وقت دادگاه، متهم پرونده از حضور در جلسه محکمه خودداری کرد اما وکلای وی در این جلسه حضور یافتند و به دفاع از مشایی در برابر اتهامات پرداختند.
*  دو مقام نزدیک به بن سلمان بازداشت می‌شوند
دادستانی ترکیه در ادامه تحقیقات درباره پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست در کنسول‌گری عربستان در استانبول، دستور بازداشت ژنرال احمد العسیری معاون پیشین سرویس اطلاعات و سعود القحطانی مشاور پیشین محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را صادر کرد.دادستانی ترکیه دستور بازداشت این دو فرد را به اتهام مشارکت در برنامه‌ریزی قتل خاشقجی صادر کرده است.
** رسالت ۹۷/۹/۱۵
*  فاصله از مردم و پشت میز نشینی خلاف دستور اسلام است
استاد برجسته حوزه علمیه قم فاصله گرفتن و بی‌اعتنایی به مردم را خلاف دستورات اسلام دانست. آیت‌الله‌العظمی نوری‌ همدانی در درس خارج خود با اشاره به خطبه ای از نهج‌البلاغه، به حقوق مسئولان و مردم نسبت به یکدیگر اشاره کرد و گفت: به فرموده امیرمؤمنان (ع) حق والی و مردم نسبت به یکدیگر از اعظم حقوق است که اگر رعایت شود جامعه قوام پیدا می کند. وی افزود: بر اساس روایت مردم به صلاح نمی‌رسد مگر این که والیان و مسئولان جامعه صالح باشند، حق بزرگی بین مسئولان و مردم وجود دارد و یکی از آنها این است که ارتباط مستمر بین آنها برقرار باشد و دیدار و صحبت داشته باشند. آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی با تأکید بر لزوم ارتباط مسئولان با مردم برای حل مشکلات اظهار داشت: اگر مسئولان بخواهند تنها در جایی بنشینند و با مردم ارتباط نداشته باشند و به بهانه‌های مختلف اجازه ندهند که مردم درد خود را بگویند و با درهای بسته روبه رو شوند خلاف معارف و دستورات اسلامی است.وی بی اعتنایی مسئولان به مردم را غیرقابل قبول دانست.
** مردم سالاری ۹۷/۹/۱۵
*  قطعنامه ۲۲۳۱ فعالیت ایران در زمینه موشکی را ممنوع نمی‌کند
وزیر امور خارجه گفت: آمریکایی‌ها اعتراف کردند که نه برجام و نه قطعنامه ۲۲۳۱ فعالیت ایران در زمینه موشکی را ممنوع نمی‌کند. محمدجواد ظریف درباره اظهارات برخی مقامات آمریکایی در خصوص فعالیت موشکی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: آنچه که واضح است خود آمریکایی‌ها در دولت گذشته و فعلی اعتراف کردند که نه برجام و نه قطعنامه ۲۲۳۱، فعالیت ایران را در زمینه موشکی ممنوع نمی‌کند.
*  استیضاح وزیر آموزش و پرورش تقدیم هیات رئیسه مجلس شد
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که استیضاح وزیر آموزش و پرورش با وجود ۲۰ امضاء و در ۳۲ محور تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است.
علی اصغر یوسف نژاد اظهار کرد: حدود ۲۰ نماینده مجلس طرح استیضاح آقای بطحائی وزیر آموزش و پرورش را در ۳۲ محور تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند و هیات رئیسه این استیضاح را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع کرده است.
** آرمان ۹۷/۹/۱۵
*  در ادارات اختلاس و رشوه‌گیری داریم
دادستان کل کشور با بیان اینکه درصد قابل‌توجهی از آسیب‌های جامعه ناشی از ضعف در نظارت‌هاست گفت: مبارزه با فساد باید از منشأ آغاز شود که اگر منافذ را نادیده بگیریم برای کنترل این امر از طریق دستگاه قضایی موفق نخواهیم شد. حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در مراسم سیاسی نیروهای مسلح تصریح کرد: در ادارات و دستگاه‌های مختلف فساد، اختلاس و رشوه‌گیری دیده می‌شود اما متأسفانه عده‌ای مغرضانه و باآگاهی کامل این فسادها را چندین برابر جلوه می‌دهند. وی اظهار کرد: در نظام اداری ما فساد وجود دارد اما این فساد فراگیر نیست و عده‌ای تنها به دنبال سیستماتیک نشان دادن فساد موجود هستند هر چند همین فساد کم هم در جامعه اسلامی جایز نیست. *  احتمال ادامه معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران
یک رسانه آمریکایی به نقل از کارشناسان آشنا به سیاست‌های دولت آمریکا گزارش داده این کشور احتمالاً سیاست معافیت عراق از تحریم‌ها علیه نفت ایران را ادامه خواهد داد. دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا آبان‌ماه سال جاری، هنگام بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران یک معافیت ۴۵ روزه برای ایران صادر کرد تا این کشور بتواند به خرید انرژی ادامه دهد. شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» نوشته انتظار می‌رود دولت آمریکا به عراق اجازه دهد به مبادله با ایران ادامه دهد. باوجود این، هنوز شرایط این مبادلات از سوی دولت دونالد ترامپ اعلام نشده است.
** آفرینش ۹۷/۹/۱۵
*  سیستم ساز و کار مالی ایران و اروپا از دی ماه اجرایی می‌شود
المانیتور خبر داد که سیستم سازو کار مالی ایران و اروپا از ماه ژانویه (دی ماه) عملیاتی خواهد شد. المانیتور در گزارشی اعلام کرد: فرانسه و آلمان در تلاش هستند یک سازوکار ویژه مالی تاسیس کنند تا با امکان ادامه پرداخت‌ها و بدون استفاده از وجه نقد، تجارت با ایران را ممکن کند.منابع آگاه به المانیتور گفته‌اند که این سیستم در ماه ژانویه عملیاتی می‌شود. اروپایی‌ها معتقدند که سایر کشورها هم می‌توانند از این سیستم استفاده کنند و بر این اساس سازوکارهای مختلفی برای انجام معاملات ایجاد خواهد شد.
*  روسیه، چین و ایران می‌توانند آسیب‌های جدی به واشنگتن وارد کنند
ژنرال مک کنزی در مجلس سنا به سناتورها گفت که تهدید ایران، روسیه و چین برای ما جدی است.وی افزود: تهدید امنیتی ایران برای ما در سطح چین و روسیه قرار ندارد ولی یک تهدید جدی است.مک کنزی مدعی شد: ایران تهدید مهمی برای ایالات متحده است. این کشور توانایی کافی برای آسیب رساندن به ایالات متحده و منافع آن درسطح جهان را دارد. این در حالی است که چین هم توانایی کافی برای صدمه رساندن به ما را دارد.
وی اضافه کرد: تهدید ایران برای ایالات متحده سال‌های طولانی و از مدت‌ها قبل وجود داشته است. مک کنزی، گزینه رییس‌جمهور آمریکا برای ریاست ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به سنت کام است.
** قدس ۹۷/۹/۱۵
*  ۲۰۰۰ پرونده قاچاق دانه درشت‌ها بلاتکلیف مانده
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در سال‌های گذشته بیش از ۲۰۰۰ پرونده قاچاق متعلق به دانه‌درشت‌ها و افراد سرشناس شناسایی شده که همچنان بلاتکلیف مانده است و از دستگاه قضایی انتظار می‌رود تکلیف آنها را روشن کند.
علی مویدی خرم‌آبادی در یک نشست خبری اظهار داشت: ارزش این پرونده‌های بلاتکلیف به حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که افراد مافیایی که پشت پرده این پرونده‌ها قرار دارند، باید به خزانه دولت واریز کنند.
** خراسان ۹۷/۹/۱۵
*  منتظر دستگیری البغدادی نباشید!
ژنرال بلند پایه آمریکایی با اشاره به محلی که ابوبکر البغدادی در آن قرار دارد؛ اعلام کرد کشورش برنامه‌ای برای بازداشت یا قتل سرکرده داعش ندارد.ژنرال فرانک مکنزی نامزد دونالد ترامپ، برای تصدی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در جلسه استماع مجلس سنا گفت: البغدادی شخصی بسیار ترسوست که برای نجات جانش به مناطق صحرایی در نزدیکی رود فرات در مرزهای عراق و سوریه گریخته است.
*  اروپا تحریم موشکی ایران را به عنوان یک گزینه در دستور کار دارد
پس از آن که برایان هوک در بروکسل از دیپلمات‌های اروپایی خواست تا با تحریم موشکی ایران همراه شوند، شامگاه سه‌شنبه چند دیپلمات اروپایی در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» با بیان این که موضع محکم ایران درخصوص برنامه موشکی، اروپا را مستأصل کرده است، گفته اند: احتمال بازگرداندن گزینه تحریم ایران به دستور کار اتحادیه اروپا وجود دارد. این مقامات اروپایی در عین حال اذعان کرده اند که با گذشت بیش از یک سال از مذاکرات اتحادیه اروپا با ایران، موضع تهران محکم و استوار بوده و تأکید کرده که برنامه موشکی بالستیک آن دفاعی است و قابل مذاکره هم نیست. به نوشته رویترز، این موضع ایران، اروپایی‌ها را مستأصل و فرسوده کرده است.
** اعتماد ۹۷/۹/۱۵
*  هواداران آمریکایی در داخل، در اداره امور کشور کارشکنی می‌کنند
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمام مشکلات کشور و جهان اسلام زیر سردولت آمریکا، اندیشه‌های آمریکایی و هواداران آنهاست. ما نباید فقط تحریم‌ها و دولت ترامپ را ببینیم. هواداران اندیشه‌های آمریکایی از هفتاد سال پیش تا به امروز یکی از عوامل اصلی ایجاد وقفه در مسیر جهش علمی و اقتصادی کشور بوده اند. آیا اهمیت این موضوع به درستی برای مردم تبیین شده است؟ همین الان هواداران آمریکایی در اداره امور کشور کارشکنی می‌کنند و با ترویج اندیشه‌های آمریکایی در میان مردم تردید به وجود آورده‌اند.
** شهروند ۹۷/۹/۱۵
*  اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه ادامه می‌یابد
با اینکه دولت فرانسه برای پایان دادن به اعتراضات چندهفته‌ای “جلیقه‌زردها” افزایش مالیات سوخت را که قرار بود از یکم ژانویه اعمال شود، به تعویق انداخت، آنان قصد دارند اعتراضات خود را ادامه دهند. بنژامن کوشی، یکی از اعضای “جلیقه ‌زردها” اظهار کرد: این جنبش قصد دارد اعتراضات خود را ادامه دهد و تاکید کرد که تظاهرات آنان باید به طور مسالمت‌آمیز ادامه یابد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دشمن با ترویج بی حجابی اصل نظام را نشانه گرفته است
رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر لزوم توجه به امر مهم ازدواج در لایحه بودجه سال آینده کل کشور تاکید کردند و واقفان و خیران را نیز برای فراهم کردن زمینه‌های ازدواج جوانان فراخواندند. ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاداز وضعیت حجاب در جامعه، اظهار داشتند: متاسفانه مساله حجاب در کشور و حتی در شهر قم به صورت زننده در آمده است، بارها تاکید کرده ایم مساله حجاب از یک حکم شرعی فرعی خارج شده و جزو اصول قرار گرفته است. ایشان تاکید کردند: دشمنان با ترویج بی بندوباری و بی حجابی و بدحجابی به دنبال ضربه زدن به اصل نظام اسلامی هستند.
طلاب باید اهل محاسبه و مراقبه باشند
حوزه/ آیت الله وافی در جمع طلاب یزدی مقیم قم اظهار داشت: امروز حوزه‌های علمیه رشد فیزیکی بسیاری داشته و امکانات بهتری نسبت به گذشته برای طلاب مهیا شده است؛ اما باید با محاسبه فعالیت‌ها به دنبال آن باشیم که این حوزه چه مقدار در مشکلات انقلاب، جامعه و … کار کرده است. عضو جامعه مدرسین افزود: تقویت ارتباط میان طلاب و مراجع عظام تقلید از مباحث مهم در حوزه‌های علمیه است که با این ارتباط‌ها می‌توان پیوندهای معنوی مناسبی ایجاد کرد. وی ابراز داشت: پیشرفت بدون محاسبه حاصل نخواهد شد؛ پس طلاب و فضلا نیز باید با محاسبه و مراقبه، متوجه شوند که رشد و پیشرفتی در مباحث علمی، اخلاقی، انقلابی و … داشته‌اند یا خیر.
حزب بدون ارتباط با رسانه همانند سرباز بدون اسلحه است
ایلنا/ آیت الله حسینی بو‌شهری نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دوازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: احزاب ما نباید به گونه‌ای باشند که با افول قدرت‌ها منفعل شوند. حزب برای بقا باید، بینش سیاسی داشته باشد و به جامعه بینش سیاسی بدهد. چراغ بعضی حزب‌ها فقط در زمان انتخابات روشن می‌شود. احزاب باید برای تحقق آزادی با رسانه‌های گروهی ارتباط داشته باشند.حزب بدون ارتباط با رسانه همانند سرباز بدون اسلحه است. وی افزود: احزاب باید شبکه‌های اجتماعی فعال در سراسر کشور داشته باشند. احزاب ما اساسنامه دارند اما در معرض افکار عمومی جامعه نیست و بسیاری از احزاب را با شخص می‌شناسند، نباید حزب را با یک شخص بشناسند. دبیر شورای عالی حوز‌های علمیه خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک اصل بسیار مهم است که سه خصوصیت دارد یکی در حق الله یکی در حق شهروندان و دیگری درباره حکومت و قدرت است. احزاب می‌توانند درباره رابطه حکومت و مردم امر به معروف و نهی از منکر کنند.
محفوظ ماندن از جاذبه‌های انحرافی شرط رسیدن به مقامات عالی است
رسا/آیت الله شب زنده دار با تأکید بر تقویت معرفت انسان و مقابله با خواسته‌های نفسانی گفت: انسان باید در برابر کشش‌های انحرافی خود را حفظ کند تا بتواند به مقامات عالیه برسد. عضو جامعه مدرسین اضافه کرد: سابقا موانع کمتری وجود داشت ولی امروز کار سخت تر است اما مقصد به اندازه‌ای مهم است که انسان باید برای رسیدن به آن تلاش کند، انسان باید در برابر کشش‌های انحرافی خود را حفظ کند تا بتواند به مقامات عالیه دست یابد.
ائمه جماعات مدارس فرصت تبلیغ در محیط‌های آموزشی را غنیمت بدانند
اختصاصی/ حجت‌‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در همایش ائمه جماعات مدارس آموزش و پرورش استان قم، به زمینه‌های بسیار مناسب برای هدایت پذیری نسل نوجوان و جوان اشاره کرد و کار امامان جماعات مدارس را بسیار پرمسئولیت دانست. معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین، بیانات امام راحل (قدس سره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را در مورد اهمیت تعلیم و تربیت در دوره دانش‌آموزی مورد اشاره قرار داد و به ائمه جماعات توصیه کرد با بهره‌گیری از شیوه‌های علمی و مهارت‌های تبلیغی از فرصت حضور در مدارس بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند.
اروپا دلایل زیادی برای تحریم ایران دارد!
مهر/ برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بدون اشاره به ماهیت دفاعی برنامه موشکی تهران اعلام کرد که انتظار دارد اتحادیه اروپا، ایران را به خاطر آزمایش‌های موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای (!) به زودی تحریم کند. وی مدعی شد: ما شواهد لازم و کافی داریم که نشان می‌دهد ایران در حال گسترش سامانه موشکی است. روندی که پیش گرفته ایم و می‌خواهیم همتایان اروپایی در این زمینه ما را همراهی کنند.
نیاز به تغییر رویکرد در مبارزه با مواد مخدر داریم
فارس/ رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست با مسؤولان ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: مواد مخدر منشأ بسیاری از آسیب‌های کشور است؛ سن مصرف مواد مخدر کاهش یافته ، بنابراین حساسیت‌ها باید افزایش یابد. وی ادامه داد: رویکرد اولیه ما در مبارزه با مواد مخدر این بود که بازدارنده شدید باشد و فکر می‌کردیم نتیجه بدهد البته شاید تا حدودی نتیجه‌بخش بود اما به هدفی که می‌خواستیم نرسیدیم بنابراین نیاز به تغییر رویکرد داریم البته این تغییر رویکرد نباید ناپخته باشد که بعد از چند سال نتیجه ندهد.
نتانیاهو خواستار تحریم حزب الله شد
 تسنیم/ حساب توئیتری نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تماس میان نتانیاهو و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خبر داد. براین اساس نتانیاهو آنچه را که نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت توسط حزب الله خوانده است، بخشی از اقدامات خشونت آمیز ایران در سطح منطقه توصیف کرده است. نتانیاهو در ادامه تماس با دبیر کل سازمان ملل افزود: رژیمش انتظار دارد که جامعه بین‌المللی خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه حزب‌الله لبنان شود.
حزب‌الله لبنان به دقت تحرکات صهیونیست‌ها در مرز را زیر نظر دارد
ایسنا/حزب الله لبنان تصاویر و فایل‌های ویدیویی مشخصی از سربازان رژیم صهیونیستی در جریان عملیات “سپر شمال” منتشر کرد که نشان می‌دهند اعضای حزب‌الله به طور دقیق فعالیت‌های این رژیم در مرزهای مشترک با لبنان را زیر نظر دارند. سایت اطلاع‌رسانی جنگ وابسته به حزب‌الله لبنان نشان داد که دوربین‌های حزب‌الله لبنان تعداد زیادی از تجهیزات و بلدوزرها و تانک‌های اسرائیلی را در جریان عملیات “سپر شمال” که تل‌آویو با هدف یافتن تونل‌های حزب‌الله در منطقه مرزی شروع کرده، گرفته‌اند.
مشکل ورود ایرانیان به گرجستان از کانال دیپلماتیک پیگیری می‌شود
 ایرنا/ وزیر امور خارجه گرجستان، ضمن تایید بروز مشکل برای ورود برخی شهروندان ایرانی به گرجستان گفت : دولت گرجستان این موضوع را از کانال‌های دیپلماتیک پیگیری می‌کند. گفتنی است بهرام قاسمی ، سخنگوی وزارت امور خارجه، روز دوشنبه ضمن ابراز گلایه از دولت گرجستان در خصوص مشکلات اخیر ایرانیان در مبادی ورودی آن کشور اظهار داشت: نگاه ما دفاع از حق و حقوق ایرانیان است و در این چارچوب وظایف مشخصی داریم.
طرح سناتورهای آمریکایی برای معرفی “بن سلمان” به عنوان عامل بحران انسانی در یمن
تسنیم/ ۶ نفر از اعضای مجلس سنای آمریکا طرحی را ارائه کردند که طی آن “محمد بن سلمان” ولیعهد عربستان مسئول قتل خاشقجی معرفی می‌شود. این اعضای مجلس سنا همچنین بن سلمان را مسئول بحران انسانی در یمن دانستند. روز گذشته “لیندسی گراهام” در مصاحبه با فاکس نیوز هشدار داد در صورتی که هم اکنون اقدامات “محمدبن سلمان” ولیعهد عربستان متوقف نشود اوضاع در آینده وخیم‌تر خواهد شد.
حمایت از اوپک و مواضع آن برای ثبات بازار
واحد مرکزی خبر/ بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان در بدو ورود به وین گفت: ایران همیشه از اوپک و مواضع آن برای ثبات بازار حمایت کرده است اما در این مقطع همان‌طور که پیش‌تر گفتم تا زمانی که ایران با تحریم روبه‌روست در هیچ توافقی برای تولید شرکت نمی‌کند. زنگنه افزود: ایران باید از هر تصمیمی درباره سطح تولید مستثنی باشد. پیشنهادهای زیادی مطرح است و اعضایی که می‌خواهند کاهش تولید دهند باید درباره این پیشنهادها تصمیم بگیرند. درباره مقدار تولید و صادرات نفت ایران و هر موضوعی که به آمریکا برای تشدید فشارها بر ایران کمک کند هیچ حرفی نمی‌زنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *