خبرروز ۱۳۹۷/۰۹/۱۲

  • سخنگوی نیروهای مسلح: تست موشک‌ها در راستای بازدارندگی ادامه پیدا خواهد کرد
  • آیت الله یزدی: در هر سیستم حاکمیتی، اعتبار آن سیستم وابسته به دستگاه قضایی است
  • آیت الله خاتمی: دشمن جرات جنگ نظامی با ایران را ندارد
  • آیت الله حسینی بوشهری: تفقه در دین رسالت اصلی حوزه‌های علمیه است
  • آیت الله اراکی: پیروی از ولایت انسان را در تشخیص حق دچار تردید نمی‌کند
  • لایحه بودجه سال ۹۸ در هیئت دولت تصویب شد

 

** جام جم ۹۷/۹/۱۲
*  ایران با آزمایش موشکی قطعنامه سازمان ملل را نقض کرده است!
جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا با طرح اتهاماتی ضدایرانی مدعی شده است که ایران به ارزش منافع مردم خود توجهی ندارد. وزیر دفاع آمریکا همچنین مدعی شده است که ایران با آزمایش‌های موشکی اخیر، قطعنامه سازمان امنیت ملل متحد را نقض کرده است. به گفته ماتیس، آزمایش اخیر موشکی ایران نشان دهنده این است که تلاش‌های آمریکا برای متوقف ساختن صنعت موشکی ایران تا کنون ناموفق بوده است. ماتیس در ادامه اظهارات بی پشتوانه خود مدعی شده است که تهدید ایران اگرچه از نظر استراتژیک کمتر از کره شمالی است، اما این تهدید در منطقه مهم است و اگر آمریکا با آن برخورد نکند، دچار مشکل می‌شود.
** همشهری ۹۷/۹/۱۲
*  آزمایش موشکی ادامه دارد
سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در خصوص موضعگیری‌های اخیر برخی کشورها درباره تست موشکی کشورمان اظهار داشت: تست موشک‌ها و توان دفاعی جمهوری اسلامی برای دفاع و در راستای بازدارندگی کشور ماست و این کار ادامه پیدا خواهد کرد. وی تصریح کرد: این موضوع خارج از چارچوب مذاکرات و به امنیت ملی ما مرتبط است لذا در این رابطه از هیچ کشوری اجازه نخواهیم گرفت. شکارچی افزود: البته این اطمینان را به کشورهای منطقه می‌دهیم که جمهوری اسلامی چشمداشتی به منافع سایر کشورها ندارد و این اقدامات تنها در راستای بازدارندگی و افزایش توان دفاعی است.
** کیهان ۹۷/۹/۱۲
*  بسیجیان در فضای مجازی، جبهه‌ای و شبکه‌ای عمل کنند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز مشکل ما نداشتن نیروی کارآمد در فضای مجازی نیست، بلکه مشکل اینجاست که بچه‌های خوب نمی‌توانند همدیگر را پیدا کنند، ما می‌خواهیم شما جبهه و شبکه شوید.
سردار غلامحسین غیب‌پرور در مراسم اختتامیه گردهمایی فعالان فضای مجازی بسیج با بیان اینکه وظیفه بسیجی‌ها ورود جانانه به عرصه فضای مجازی است، گفت: باید اسم این ورود را تدبیر و نقشه راه گذاشت‌. ما ورود انفعالی شما را در این عرصه نمی‌خواهیم، ورود تدافعی هم نمی‌خواهیم بلکه ورودی برنامه‌ریزی شده می‌خواهیم. این کار ساده‌ای نیست و با زحمت و تلاش میسر می‌شود و حتما بچه‌های ما باید در بخش سواد فضای مجازی خود را ارتقا دهند.
*  ۱۰ دلیل عفو بین‌الملل برای توحش آل‌ سعود
سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی به تشریح مواردی که در آنها حقوق مردم عربستان و یمن به دست نظام مستبد حاکم بر این کشور نقض شده، پرداخته و در این خصوص ۱۰ نکته را در فهرستی عنوان کرده است. نکاتی که توحش آل‌سعود را به خوبی نشان می‌دهد.
جنگ یمن، سرکوب فعالان سیاسی، و بازداشت مدافعان حقوق زنان از آن جمله است.
** شرق ۹۷/۹/۱۲
*  لایحه بودجه سال ۹۸ در هیئت دولت تصویب شد
لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در جلسه هیئت دولت به تصویب رسید. جلسه فوق‌العاده هیئت وزیران صبح و بعدازظهر یکشنبه با موضوع بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور تشکیل شد و تبصره‌های پیشنهادی ارقام کلان و ویژگی‌های بودجه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و لایحه بودجه سال ۹۸ در آن به تصویب رسید.
*  ورود وزارت خارجه به عدم سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران
دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی از ورود وزارت امور خارجه در کنار سازمان هواپیمایی کشوری برای حل مشکل سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در ترکیه و لبنان خبر داد.
مقصود اسعدی سامانی گفت: مشکل سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در ترکیه و لبنان هنوز حل نشده است. وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت امور خارجه در حال پیگیری برای حل این مشکل هستند.
*  تعیین نرخ ۵۷۰۰ تومانی برای دلار
رئیس کل بانک مرکزی تعیین نرخ تقریبی پنج هزار و ۷۰۰ تومانی دلار در لایحه بودجه ۹۸ را تایید کرد. عبدالناصر همتی افزود: این رقم در حد پیشنهاد است و میزان دقیق آن در لایحه بودجه ۹۸ برای تسعیر درآمدهای نفتی، بعد از نهایی شدن اعلام می‌شود. پیش از این، برخی رسانه‌ها نرخ پیشنهادی دلار در لایحه بودجه سال آینده را هشت هزار تومان اعلام کرده بودند که واکنش برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز به دنبال داشت، با این حال این رقم تکذیب و اعلام شد قیمت دلار برای لایحه بودجه ۹۸ در روزهای آینده تعیین و نهایی خواهد شد.
** ایران ۹۷/۹/۱۲
*  قوه قضائیه به موجب قانون می‌تواند با پولشویی به عنوان یک جرم مقابله کند، لذا نیازی به ارائه اسناد نیست
وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه پولشویی در کشور وجود دارد، گفت: قوه قضائیه به موجب تصویب قانون مبارزه با پولشویی در مجلس می‌تواند با پولشویی به عنوان یک جرم مقابله کند، لذا نیازی به ارائه اسناد نیست. محمدجواد ظریف یادآور شد: به عنوان فردی که همواره از نظام جمهوری اسلامی دفاع و واقعیت را در همه جا مطرح کردم، مجدد تأکید دارم که در کشور ما پولشویی وجود دارد همان گونه که در همه کشورهای دنیا پولشویی هست اما این واقعیت به معنای همراهی ما با پولشویی نیست. مهم برخورد جدی با پولشویی است.
*  استیضاح ظریف جلوه خوبی ندارد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره استیضاح ظریف با تأکید بر این‌که باید افرادی که در بخش خاکریز روابط بین‌الملل فعال هستند را تقویت کنیم گفت: نباید افرادی را که نقش مهمی در مسائل بین‌المللی دارند تضعیف کنیم چرا که این موضوع به صلاح کشور نیست. آیت‌الله سید محمد غروی گفت: استیضاح حق نمایندگان است اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید به گونه‌ای رفتار کنند که عملکرد آنها چوب لای چرخ دولت گذاشتن تلقی شود. وی تصریح کرد برخی از وزرا جایگاه خاص بین‌المللی دارند و جایگاه آنان باید حفظ شود. عضو جامعه مدرسین افزود: افرادی مانند ظریف افسران بین‌المللی ایران هستند و باید از اقتدار خاصی برخوردار باشند و به صلاح نیست که اقتدار آنها را در سطح بین‌الملل زیر سؤال ببریم. وی افزود: مجلس باید علاوه بر این‌که اختیارات خود را در نظر می‌گیرد شأن خود را هم حفظ کند و شرایط کشور را هم مورد بررسی قرار دهد و بر اساس آن تصمیم گیری‌های لازم را انجام دهد.
*  قدرت دفاعی ایران پیام صلح دارد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: قدرت دفاعی ایران در جهت حفظ آرامش و امنیت است و پیام صلح و دوستی دارد. امیر سرتیپ امیرحاتمی اظهار داشت: ایران توانسته است از نظر تولیدات دفاعی عملکردی بسیار مطلوب و قابل قبول داشته باشد و وزارت دفاع علیرغم تحریم‌های سخت ۴۰ ساله نظام سلطه در صنعت دفاعی به خودکفایی رسیده است. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ساخت جنگنده نسل چهار کوثر به دست متخصصان جوان داخلی اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی خط تولید جنگنده کوثر نشان داد که جوانان ایرانی به درستی فعل «ما می‌توانیم» را صرف کرده‌اند. این مقام ارشد نظامی با بیان اینکه افتتاح خط تولید انبوه هواپیمای جنگنده کوثر جهش جدیدی در ارتقای توان رزمی نیروی هوایی است، اظهار داشت: این اقدام ارزشمند ثابت کرد تحریم‌ها سلاحی کند و ناکارآمد است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۹/۱۲
*  بررسی استیضاح ظریف به دو هفته دیگر موکول شد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه دیروز یکشنبه این کمیسیون بنا شد که در مورد استیضاح وزیر امور خارجه تا ۲ هفته دیگر بررسی‌های بیشتری انجام گیرد.
علی نجفی خوشرودی با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در این جلسه که با موضوع بررسی موضوع استیضاح وزیر امور خارجه برگزار شد، آقای ظریف حضور یافت و توضیحاتی را ارائه کرد.
وی خاطرنشان کرد: قرار شد دو طرف در این باره بیشتر فکر کرده و تا دو هفته دیگر بررسی‌ها را ادامه دهند.
*  شهید مدرس به اتحاد میان ملت ایران و جهان اسلام باور عمیق داشت
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهید مدرس به اتحاد و همگرایی میان ملت ایران و در جهان اسلام باور عمیق داشت. علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی گفت: شهید مدرس صحنه سیاست بین‌الملل را صحنه قدرت‌طلبی و بی‌عدالتی می‌دانست، به نظر وی، بعد از جنگ جهانی سیاست دنیا بر مبنای اقتصاد بود و باید دولت‌های ایران نیز به این امر توجه می‌کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهید مدرس شخصیتی خداترس و با دیدگاهی استراتژیک و راهبردی به مسائل اجتماعی و سیاسی نگاه می‌کرد و اندیشه ایشان باید در حوزه‌های مختلف تبیین و اجرایی شود.
*  ایران از امن‌ترین کشورهای جهان است
سفیر اتریش در تهران گفت: ایران از امن‌ترین کشورهای جهان است و یک موسسه معتبر تحقیقاتی بریتانیا نیز این ادعا را اثبات کرد.
اشتفان شولتز در دیدار با سید سعید شاهرخی استاندار همدان اظهار داشت: کشور اتریش هم‌اکنون ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد و اراده و خاص کشور ما همکاری هرچه بهتر با ایران است.
** وطن امروز ۹۷/۹/۱۲
*  الحاق به توافقنامه پاریس مانند FATF مسأله‌ساز است
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه فکر می‌کنم الحاق به توافقنامه پاریس همانند FATF مسأله‌ساز است، گفت: دولت باید در این زمینه شفاف عمل کند تا به مشکل برنخوریم. محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به الحاق ایران به توافقنامه پاریس گفت: باید دید ما در این توافقنامه چه تعهداتی می‌دهیم و ارتباط این تعهدات به استقلال و منافع و مصالح ملی چیست.
*  سفر بن‌سلمان به الجزایر در میان اعتراضات مردمی
در میان اعتراض‌های مدنی در الجزایر علیه سفر ولیعهد سعودی به این کشور، محمد بن‌سلمان عصر دیروز وارد الجزیره شد. گزارش‌ها حاکی ا‌ست گروهی از اصحاب رسانه و فرهنگیان در الجزایر در بیانیه‌ای نسبت به سفر ولیعهد عربستان به این کشور اعتراض کردند.
این در حالی است که در بحبوحه مخالفت‌های مردمی، ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر محمد بن‌سلمان به این کشور، ۲ روزه است.
** جوان ۹۷/۹/۱۲
*  از ایران سلاح نگرفته‌ایم
طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای ادعای آمریکا را درباره اینکه ایران به طالبان برای انجام عملیات نظامی سلاح می‌دهد، تکذیب کرد. قاری محمد یوسف احمدی سخنگوی طالبان ادعای آمریکا را نادست خواند و گفت که طالبان هیچ تسلیحات نظامی تاکنون از ایران دریافت نکرده‌اند. قاری محمد افزود: طالبان تمام تسلیحات خود را از جهادهای پیشین داشته و ما ذخایر تسلیحات متعددی در بخش‌های مختلف کشور افغانستان داریم و بخش عظیمی از تسلیحات مدرن ما غنیمت گرفته شده از دشمن است. به گفته سخنگوی طالبان، آمریکا با چنین ادعاهایی تنها به دنبال منحرف کردن اذهان عموم مردم آمریکا و جامعه بین‌الملل نسبت به شکست بزرگ خود در جنگ افغانستان است.
*  یمن میدان تصفیه حساب با ایران نیست
هشام شرف، وزیر خارجه دولت یمن به رهبری انصارالله خطاب به مقامات امریکایی گفت: کشورش میدان تصفیه حساب با ایران نیست.
هشام شرف، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت: اظهارات برخی مسئولان ارشد امریکایی از جمله متیو تویلر، سفیر امریکا در یمن در جریان سفرش به استان حضرموت بر اساس عرف دیپلماتیک نیست. وی گفت: سفیر امریکا واقعیت را نادیده گرفت زمانی که گفت: «اوضاع امروز یمن به خاطر حمایت نامحدود ایران است.» این مقام یمنی افزود: ما از امریکا می‌خواهیم یمن را به میدان تصفیه‌حساب با ایران تبدیل نکند.
** آفتاب یزد ۹۷/۹/۱۲
*  تدوین طرح ممنوعیت «انتصاب اقوام درجه ۱ و ۲ مسئولان»
شمس‌الله شریعت‌نژاد، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرحی در مجلس تدوین شده است که در پی آن انتصابات فامیلی از درجه ۱ و ۲ مسئولان، چه با واسطه و بی واسطه ممنوع خواهد شد، گفت: اکنون این طرح را ۶۰ تا ۷۰ نماینده مجلس این طرح را امضا کرده‌اند و در هیات رئیسه است تا به آن رسیدگی شود.
این طرح این الزام را هم به وجود می‌آورد که اقربای درجه ۱ و ۲ فعلی هم باید پست‌های خود را ترک کنند.
*  اعلام وصول سوال از وزیر دفاع درباره نحوه دسترسی به مستند دوتابعیتی‌ها
سوال ۲۶ نماینده از وزیر دفاع درباره‌ی نحوه دسترسی به مستند مربوط به دو تابعیتی‌ها اعلام وصول شد.
احمد امیرآبادی فراهانی در این باره گفت: سوال ملی علیرضا رحیمی نماینده تهران و ۲۵ نماینده از وزیر دفاع درباره‌ی نحوه دسترسی به مستند مربوط به دوتابعیتی‌ها با توجه به محرمانه بودن آن اعلام وصول شد.
** رسالت ۹۷/۹/۱۲
*  هیچ نقطه نا امنی در کشور نداریم
فرمانده نیروی انتظامی گفت: هیچ نقطه ناامنی در کشور نداریم. سردار حسین اشتری در مراسم تکریم و معارفه فرمانده‌هان انتظامی سابق و جدید کردستان گفت: امنیت امروز، مرهون خون شهدا و عزیزانی است که در دهه‌های گذشته برای تأمین امنیت با مظلومیت در این استان به شهادت رسیده‌اند.وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب، نیروهای معاند و گروه‌هایی مانند کومله، دموکرات و یا چریک‌های فدایی تشکیل شدند که با حمایت آمریکا و استکبار جهانی با شعار دفاع از مردم، جنایات بزرگی را مرتکب شدند و اکنون به زباله‌دان تاریخ پیوسته‌اند اما جنایت‌ها و کارهای ضد انسانی آن‌ها در تاریخ این سرزمین ثبت شده است.
*  مهلت یک ماهه وزیرکار به مدیران پروازی
وزیرکارورفاه اجتماعی به مدیران بالادستی وزارتخانه یک هفته وقت داد وضعیت چندشغله‌ها ومدیران پروازی را روشن کنند. محمد شریعتمداری درمراسم تودیع ومعارفه تعدادی ازمدیران استان تهران گفت: به مدیران بالادستی وزارتخانه یک هفته وقت می‌دهم که وضعیت چندشغله‌ها را روشن کنند. این مهلت برای تعیین تکلیف مدیران پروازی، یک ماه است.وی گفت: مدیران بالادستی تا پایان هفته مکلف به تعیین تکلیف چند شغله‌ها شده‌اند واستعفای افراد دارای بیش ازیک شغل باید تا این موعد به دست ما برسد. اگرمدیران بالاتربا افراد دارای بیش ازیک شغل برخورد نکنند، با مدیریت بالادست برخورد می‌شود.
** مردم سالاری ۹۷/۹/۱۲
*  هیچ قطعنامه‌ای آزمایش‌های موشکی ایران را ممنوع نکرده است
«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای مقامات آمریکایی به ویژه «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا که آزمایش‌های موشکی ایران را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانست، اظهار داشت: برنامه موشکی ایران ماهیت دفاعی دارد و بر اساس نیازهای کشور طراحی می‌شود.
قاسمی تاکید کرد: هیچ قطعنامه‌ای در شورای امنیت برنامه موشکی و یا آزمایش‌های موشکی ایران را ممنوع نکرده است.
قاسمی همچنین خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «جالب و البته مضحک آنجاست به قطعنامه‌ای استناد می‌کنید که با خروج یک‌جانبه و غیر قانونی‌تان از برجام نه تنها خود آن را نقض کرده‌اید بلکه دیگران را هم به نقض آن تشویق و یا حتی اگر آن را اجرا کنند تهدید به تنبیه شدن و تحریم می‌کنید.»
*  احتمال دیدار وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه
وزیر خارجه ترکیه از پیشنهاد طرف روسی برای برگزاری نشست وزرای امور خارجه سه کشور ضامن صلح در سوریه (روسیه، ایران و ترکیه) درباره شکل‌گیری هرچه سریعتر کمیته قانون اساسی سوریه خبر داد. «مولود چاووش‌اغلو» گفت: «در رابطه با تشکیل کمیسیون قانون اساسی، وزیر خارجه روسیه پیشنهاد برگزاری نشست دوباره وزرای خارجه سه کشور ضامن صلح در سوریه را داده و من با این مسئله موافقت کرده‌ام. اکنون باید این مسئله با طرف ایرانی در میان گذاشته شود.»
** آرمان ۹۷/۹/۱۲
*  صدور رأی قطعی دادگاه ۵ صراف هفته‌آینده
رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی گفت: رأی قطعی دادگاه ۵ صراف، هفته آینده صادر می‌شود. اسدا… مسعودی‌مقام افزود: احسان صفوی امیر، بهزاد بهرامی، سید مازن قائنی، مجید انصاری و پیمان ارغوانی ۵ صرافی هستند که با همکاری تعدادی از دلالان بازار ارز و سوء‌استفاده از کارت‌های ملی افراد مختلف، ارز‌های مداخله‌ای بازار را تصاحب کردند‌ که این کارشان موجب افزایش قیمت ارز و کالا‌های اساسی شده است. نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به اتهامات این افراد، مجموع مبالغ مربوط به ۵ متهم را مبلغ ۱۵۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۷۴ دلار اعلام کرد.
*  فیسبوک و تلگرام معادلات اجتماعی را بر هم می‌زنند
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و تلگرام می‌توانند معادلات اجتماعی را بر هم بزنند، گفت: برای ایجاد امنیت در فضای سایبر نیاز به تعریف دقیقی از سایبر داریم زیرا معماری در دنیا در حال شکل گیری است که همه امورات سبک زندگی مردم توسط شبکه‌های اجتماعی ارائه و دریافت می‌شود؛ پس اگر تمام امورات جامعه را از طریق شبکه‌های اجتماعی دنبال کنیم به طور حتم حاکمیت ملی از بین می‌رود و حتی در آن هضم می‌شویم. سردار غلامرضا جلالی با تاکید بر اهمیت و ضرورت داشتن اینترنت ملی، افزود: وقتی می‌بینیم اروپایی‌ها دنبال استفاده از اینترنت اروپایی هستند نشان از اهمیت موضوع دارد زیرا معتقدند تمام امور خود را در اختیار اینترنت امریکا قرار داده‌اند.
** آفرینش ۹۷/۹/۱۲
*  جلوی تخریب پایتخت را می گیریم
شهردار تهران گفت: نمی توان پایتخت را به بهشت تبدیل کرد اما می توانیم جلوی تخریب آن را بگیریم. پیروز حناچی در مراسم ادای سوگند در صحن شورای اسلامی شهر تهران افزود: توجه به حقوق شهروندان و جذب مشارکت آنان، اهمیت به مناطق محروم تر، توجه به ابعاد مختلف پایداری در اداره شهر و استفاده از حداکثر تخصص و تجربیات جهانی در اداره کلانشهر از جمله برنامه هایم است.
وی با اظهار امیدواری از اینکه قانون مداری بیش از پیش در شهر حاکم شود، اهتمام و توجه به جوانان و بدنه متخصص داخل شهرداری را از جمله دیگر برنامه های خود اعلام کرد.
*  پیام توییتری بولتون علیه برنامه موشکی ایران
مشاور امنیت ملی آمریکا در پیامی توییتری آزمایش موشکی ایران را رفتاری تحریک‌آمیز و غیرقابل تحمل خواند.
جان بولتون، در پیامی توییتری با طرح این ادعا که ایران به تازگی موشک‌های بالستیک میان‌بردی را که قادر به رسیدن به اسرائیل و اروپا هستند را مورد آزمایش قرار داده است، گفت: این «اقدام تحریک‌آمیز» غیر قابل تحمل است.این اظهارات بی اساس در حالی مطرح می شود که هنوز مقامات کشورمان انجام آزمایش موشکی جدیدی را به طور رسمی اعلام یا تایید نکرده‌اند.
** قدس ۹۷/۹/۱۲
*  سامانه «کمند» ۷۰۰۰ گلوله در دقیقه شلیک می‌کند
فرمانده نیروی دریایی ارتش جزئیات سامانه دفاع نقطه‌ای کمند را که در ناوشکن سهند به کار گرفته شده، تشریح کرد. دریادار حسین خانزادی در این باره اظهار داشت: این سامانه قابلیت شلیک۴ تا ۷ هزار گلوله در دقیقه را دارد و می‌تواند علیه اهداف در ارتفاع و فاصله ۴ کیلومتری به صورت خودکار استفاده شود.
وی افزود: سامانه کمند می‌تواند در مقابل موشک‌های کروز، اهداف هوایی و سطحی به کار گرفته شود.
*  بازگشت ۱۴.۵ هزار میلیارد تومان به حساب بیت المال
عادل آذر رئیس دیوان محاسبات درباره عملکرد این دیوان اظهار داشت: نتیجه عملکرد ما در دوره دهم مجلس حدود ۲۷۰۰ پرونده است که در بخش حسابرسی دیوان برای دستگاه‌های دولتی تشکیل شده و به دادسرای دیوان نیز رفته است. وی درباره پرونده‌هایی که در طول دو سال منجر به رأی قطعی شده است افزود: از لحاظ رقم و عددی سرجمع انضباط اقتصادی و برگشت پول به حساب‌های بیت المال ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معادل ۴ میلیارد دلار در طول دو سال مجلس دهم بوده است که معتقدم موجب شد تا اختلافات دستگاه‌های دولتی حل شود و به تعبیری به حساب‌های بیت المال بازگردانده شده است.
** اعتماد ۹۷/۹/۱۲
*  شکایت از لاریجانی از دستور کار خارج شد
رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت که در حال حاضر موضوع سلب صلاحیت از رئیس مجلس در دستور کار این کمیسیون قرار ندارد. غلامرضا کاتب گفت: هفته گذشته ۲۷ نفر از نمایندگان طرح شکایت از عملکرد رئیس مجلس شورای اسلامی را به کمیسیون تدوین آیین نامه ارایه کردند که همان روز تعدادی از نمایندگان امضا خود را پس گرفتند و این طرح از حد نصاب افتاد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
در هر سیستم حاکمیتی، اعتبار آن سیستم وابسته به دستگاه قضایی است
فارس/ آیت‌الله یزدی در دوره تکمیلی حقوق دانان تراز انقلاب اسلامی با اشاره به مشروعیت یک دستگاه حکومتی اظهار کرد: در هر سیستم حاکمیتی، اعتبار آن سیستم وابسته به دستگاه قضایی است، کسانی که آخرین تصمیم را در رابطه با افراد می‌گیرند، بزرگترین پشتوانه اعتبار یک سیستم حکومتی هستند. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین درادامه ضمن توصیه‌هایی به قضات و حقوقدانان تصریح کرد: حقوقدانان و قضات باید بدانند که در حساس ترین جایگاه قرار دارند، آیندگان درخصوص عملکرد آن‌ها قضاوت خواهند کرد.عضو شورای نگهبان باتاکیدبراینکه باید امانت به اهل آن داده شود افزود: آبروی اشخاص جزو مهم ترین امانت‌ها است و قضات و وکلا و افراد شاغل در دستگاه قضایی باید مراقب باشند که اسرار مردم را برای دیگران افشا نکنند.وی عدالت را تحقق حق دانست و تصریح کرد: عدالت اجتماعی با تلاش حقوقدانان و قضات برای کشف حقیقت محقق خواهد شد.
تفقه در دین رسالت اصلی حوزه های علمیه است
خبرگزاری کوثر/آیت الله حسینی بوشهری در دومین همایش دانش آموختگان خواهران گفت: مسئله تفقه در دین به عنوان رسالت اصلی حوزه های علمیه مطرح است و این یعنی فهم عمیق نسبت به دین و تفقه تنها اصطلاح فقهی نیست بلکه فهم عمیق در علم کلام، فکر، تاریخ و تفسیر است.وی بیان کرد: در تمامی عرصه های دینی و علمی یک طلبه حوزوی، چه خواهر و چه برادر باید مطالعات، بررسی‌ها و تحقیقات لازم را داشته باشد.
دشمن جرات جنگ نظامی با ایران را ندارد
باشگاه خبرنگاران/ایت الله خاتمی با بیان اینکه دفاع مقدس کشور را در برابر جنگ نظامی بیمه کرد، گفت: دشمن جرات حمله و جنگ نظامی با ایران را ندارد و در شرایط فعلی به جنگ اقتصادی روی آورده است.وی نیرو‌های مسلح را بازوی اجرایی حاکمان عادل برای ایجاد و برقراری امنیت دانست و خاطرنشان کرد: نیروی مسلحی که دارای دین باوری و حضور دین در زندگی باشد، زینت دین محسوب می‌شود. وی افزود: ملت ایران از باور‌ها و فعالیت‌های مقدس با وجود تمام مشکلات اقتصادی حمایت می‌کنند.
پیروی از ولایت، انسان را در تشخیص حق دچار تردید نمی‌کند
رسا/آیت الله اراکی در درس اخلاق هفتگی با انتقاد از وظیفه نشناسی عده‌ای در جامعه گفت: عده‌ای در جامعه هنگامی که باید سخن بگویند، سکوت کرده و در زمانی که باید سکوت کنند لب به سخن می‌گشایند.عضو جامعه مدرسین با تأکید بر لزوم بصیرت افزایی در جامعه ابراز داشت: انسان باید در همه حادثه‌ها به دنبال آن حزب و گروهی باشد که پیرو ولایت هستند؛ ما باید اعمال گروه پیرو ولایت را معیار رفتار خود قرار دهیم.وی افزود: بدون شک زمانی که بتوانیم موازین اعمال را پیدا کنیم در تشخیص حق از باطل هیچگاه دچار تردید نخواهیم شد.
باید «معامله قرن» را دفن و مجلس ترحیم برایش برگزار کرد
تسنیم/یک رسانه رژیم صهیونیستی تأکید کرد طرح آمریکا در خاورمیانه (معامله قرن) در آینده نزدیک اجرا نخواهد شد.روزنامه عبری‌زبان اسرائیل هیوم در تحلیلی تأکید کرده است که طرح دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای حذف مسئله فلسطین موسوم به معامله قرن، مُرده به دنیا آمده و باید آن را دفن و مجلس ترحیم برایش برگزار کرد. این روزنامه تأکید کرده است: طرح معامله قرن مُرده به دنیا آمده و فرصت‌های اعلام آن ضعیف است.
 احتمال شورش علیه بن سلمان افزایش یافت
ایرنا / رسانه های پاکستان از افزایش تدابیر امنیتی در ریاض با توجه به جنبش های جاری و احتمال شورش علیه «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد وی خبر دادند.روزنامه «اوصاف» پاکستان در گزارشی با تشریح اختلافات در عربستان سعودی نوشت:با توجه به تقویت جنبش‌ها علیه پادشاه و ولیعهد عربستان و سرکوب هرگونه اقدام علیه پادشاهی عربستان، کنترل ریاض به ارتش واگذار شده است.
 فرانسه در آستانه وضعیت اضطراری
مهر/ کشته شدن دست کم یک نفر دیگر در اعتراضات اخیرفرانسه موجب تشدید ناآرامی‌ها در این کشور شده است.این در حالی است که وزیر کشور فرانسه اعلام کرده ما آمادگی اعلام وضعیت اضطراری را داریم.در جریان درگیری‌های اخیر بین مردم معترض به نظام سرمایه داری ونیروهای ضد شورش فرانسه درپاریس تاکنون دهها خودرو به آتش کشیده شد و به بخش قابل توجهی از اموال عمومی آسیب وارد آمد. بنا بر اعلام مقامات پلیس، شمار بازداشت‌شدگان در پایتخت به ۴۱۲ رسیده است. ۱۳۳ نفر نیز، شامل ۲۳ مامور پلیس، در جریان حوادث دیروز زخمی‌ شده‌اند وتاکنون حداقل ۳نفر کشته شده‌اند.
افشای کمک جاسوسی رژیم صهیونیستی به عربستان
باشگاه خبرنگاران / یک فعال عربستانی مخالف آل‌سعود که از دوستان جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی بوده، در شکایتی که علیه شرکت NSO که یک شرکت نرم‌افزاری اسرائیلی است تنظیم کرده، فاش کرده است که این شرکت با جاسوسی از تلفن همراه خاشقجی به دربار سلطنتی عربستان در قتل وی کمک کرده است.نیویورک‌تایمز نوشت: این مساله فشار را به این شرکت اسرائیلی و تل‌آویو در زمینه فروش دستگاه‌ها و نرم‌افزار‌های جاسوسی به کشور‌های خارجی افزایش خواهد داد و همچنین مساله اتحاد و ارتباط گسترده عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی را برجسته‌تر خواهد کرد.
آمریکا با ۱۴ موشک مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داد
باشگاه خبرنگاران/برخی از منابع سوری گزارش می‌دهند که نیرو‌های آمریکا در شرق سوریه مواضع ارتش این کشور را هدف حمله موشکی قرار دادند.بنا به این گزارش‌ها، نیرو‌های اشغالگر آمریکا در پایگاه التنف مواضع ارتش سوریه را با ۱۴ موشک سطح به سطح هدف حمله قرار دادند.گفته می‌شود مواضع تیپ ۲۱ ارتش سوریه در مناطق کوهستانی منطقه التنف هدف حمله موشکی قرار گرفته است. تاکنون گزارشی از تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است.
اتهام رشوه‌خواری نتانیاهو و همسرش تائید شد
مهر/ پلیس رژیم صهیونیستی از پایان تحقیقات خود در خصوص پرونده «۴۰۰۰» خبر داد و اتهامات مطرح شده علیه نخست وزیر این رژیم و همسرش را در خصوص رشوه‌خواری تائید کرد. پرونده «چهار هزار» مربوط به واگذاری شرکت اصلی مخابرات اسرائیل، موسوم به بِزِک، به شائول آلوویچ در برابر دریافت پوشش رسانه‌ای مطلوب از خانواده نتانیاهو در پورتال این شرکت به نام «والانیوز» است.
تجمع اعتراضی مقابل سفارت عربستان در بیروت
مهر/ گروهی از مردم لبنان، فلسطین و یمن با تجمع در برابر سفارت عربستان در بیروت خواهان توقف تجاوز نظامی عربستان به یمن و کشتار مردم این کشور شدند.این تجمع با فراخوان تعدادی از جوانان یمنی، فلسطینی و لبنانی برگزار شد و تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی سکوت محافل بین المللی در طول بیش از سه سال گذشته را محکوم کردند.
بررسی شکایتی علیه ایران در دادگاه آمریکا
مهر/ دادگاهی در آمریکا در تلاش برای سرقت دارائی‌های ایران، شکایتی را علیه تهران بررسی میکند. این دادگاه بر آن است تا داستانی تحت عنوان نقش ایران در کشته شدن بیش از هزار نظامی آمریکائی در عراق ازسال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ میلادی را مورد بررسی قرار دهد. مدعیان این ادعای واهی در صددند تا ۱۰ میلیارد دلار غرامت طلب کنند!
تسلط آمریکا بر منطقه از بین رفته است
فارس/جانشین فرمانده کل سپاه ایستادگی را رمز پیروزی بر دشمن دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی قدرت سیاسی و تسلط آمریکا بر منطقه از بین رفته است. سردار سلامی با بیان اینکه هرگز نباید از دشمن ترسید، افزود: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درک ما را از دشمن تغییر دادند، در صورتی که قدرت فیزیکی دشمن چندان تغییر نکرده بود. این یعنی تفکر بسیجی، یعنی هیچ بن بستی برای ما وجود ندارد.
رونمایی از پهپادهای دوربرد نیروی دریایی ارتش
تسنیم/ دریادار کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش گفت: به‌زودی پهپادهای دوربرد نداجا رونمایی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *