خبرروز ۱۳۹۷/۰۹/۰۸

  • قدردانی مراجع عظام تقلید از خدمات بسیج
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش: کاری کنید دشمنان حتی جرأت تهدید ملت ایران را نداشته باشند
  • آیت الله شب‌زنده‌دار: حوزه های علمیه به مباحث معرفتی و اخلاقی اهتمام بیشتری داشته باشند
  • آیت الله فاضل لنکرانی: حوزه درطول تاریخ اهتمام وافری در زمینه قرآن کریم داشته است
  • تهدید رئیس سازمان انرژی اتمی به آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصدی
  • فرمانده نیروی قدس سپاه: درباره اندیشه‌های امام(ره) غفلت کردیم

 

** جام جم ۹۷/۹/۸
*  دولت ترامپ دو ایرانی را به حمله به زیرساخت‌های شهری آمریکا متهم کرد
وزارت دادگستری آمریکا همزمان با تحریم دو تبعه ایران به اتهامات سایبری، علیه دو تبعه دیگر ایران هم به اتهام حمله سایبری به بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و نهادهای دولتی آمریکا کیفرخواست صادر کرد.
وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد این دو شهروند ایران از باج‌افزار برای حمله به بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و شهر آتلانتا استفاده کرده و ده‌ها میلیون دلار خسارت به بار آورده‌اند.
** همشهری ۹۷/۹/۸
*  رونمایی از ۲ دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی از ۲ دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش (نداجا) طی امروز و روزهای آینده خبر داد. امیر سرتیپ حاتمی اظهار کرد: به مناسبت هفته نیروی دریایی ارتش دو فروند زیردریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ملحق می‌شود. وی تاکید کرد: ناوشکن سهند از کلاس جماران نیز به ناوگان نداجا ملحق خواهد شد که هر سه این تجهیزات از دستاوردهای ارزشمند مجموعه صنعت دفاعی است.
** کیهان ۹۷/۹/۸
*  کاری کنید دشمنان حتی جرأت تهدید ملت ایران را نداشته باشند
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:
– صف‌آرایی جبهه‌ای وسیع از دشمنان و رقبا در مقابل جمهوری اسلامی در کنار ضرورت جبران عقب‌ماندگی‌ها، نشان‌دهنده لزوم کار مضاعف و فوق‌العاده در همه بخشهای نظام از جمله در نیروی دریایی است.
– نسل کنونی نیروی دریایی به ابتکار و توانایی‌های خود عمیقاً ایمان دارد و تحقق پدیده‌هایی همچون الحاق ناوشکن سهند و زیردریایی‌های فاتح و غدیر به ناوگان دریایی، بشارت‌دهنده امکان پیشرفت‌های روزافزون است.
– جمهوری اسلامی قصد آغاز جنگ با کسی را ندارد اما باید آنچنان توانایی‌های خود را افزایش دهید تا دشمن نه تنها از حمله به ایران بیمناک و هراسان باشد بلکه به برکت همبستگی، اقتدار و حضور مؤثر نیروهای مسلح در میدان، سایه تهدید نیز از سر ملت ایران دور شود.
*  اینکه می‌گویند برای مقابله با مشروب تقلبی آن را مثل گذشته آزاد کنیم با اصل اسلام در تعارض است
آیت‌الله سید احمد خاتمی در یادداشتی، توضیحی درباره خطبه اخیرش در انتقاد از مقاله‌ای در روزنامه ایران- ارگان دولت – درخصوص «آزاد شدن فروش مشروب» ارائه داد.
امام جمعه موقت تهران در این یادداشت نوشت: اینجانب در خطبه نماز جمعه به نقد این نظریه مبنی بر اینکه (برای مقابله با مشروبات الکلی تقلبی باید مثل گذشته آنها را آزاد گذاشت و از راه‌های دیگر مقابله کرد)، پرداختم و اسمی از کسی نبردم.
وی افزود: بر اساس آموزه‌های دینی، «گفته» یعنی (ما قال) را نقد کرده‌ام و همچنان این نظریه را مورد نقد می‌دانم، هرکس که آن را گفته است.
آیت‌الله خاتمی در ادامه نوشت:این سخن علاوه‌بر اینکه هیچ نظر خیری بر آن مترتب نیست، با اصل مسلمِ (حلال محمد حلال الی یوم القیامه و حرامه حرام الی یوم القیامه. حلال پیامبر تا قیامت حلال است و حرامش تا قیامت حرام است) در تعارض است.
** شرق ۹۷/۹/۸
*  پاسخ بانک ملی ایران به ادعای خزانه‌داری آمریکا
بانک ملی ایران ادعای دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا درباره نقل و انتقال غیرقانونی مالی از شعبه عراق را رد و تاکید کرد: همه فعالیت‌های این شعبه زیر نظر ارکان صلاحیت‌دار بانک مرکزی عراق قرار دارد.
در این اطلاعیه آمده است: فعالیت واحدهای بانک ملی ایران در کشورهای منطقه و سایر نقاط دنیا بر اساس قوانین تجارت بین الملل و مقررات کشورهای محل استقرار و تحت نظارت بانک مرکزی آن کشورها طی هفت دهه گذشته مسبوق به سابقه بوده و در کشورهای حوزه خلیج فارس نیز قریب به ۵۰ سال دارای سابقه فعالیت است.
** ایران ۹۷/۹/۸
*  اقوام همواره از نظام حمایت کرده اند
رئیس جمهوری با بیان اینکه در همه این استان‌ها تنوع قومی و مذهبی وجود دارد که بسیار حائز اهمیت است، گفت: استان‌هایی که دارای تنوع قومی هستند در حقیقت باید این تنوع را یک فرصت دانسته و به هیچ عنوان نباید آن را به عنوان یک تهدید تلقی کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی با اشاره به حوادث دی‌ماه سال گذشته در کشور، اظهار داشت: تنوعات قومی در روزهایی که برخی می‌خواستند برای کشور مشکلاتی را به وجود آورند، از نظام حمایت کردند و مشخص شد که ضدانقلاب و کسانی که می‌خواستند کشور را ناآرام کنند، نتوانستند بر این موج سوار شوند.
*  پیروز حناچی شهردار تهران شد
با حکم وزیر کشور «پیروز حناچی» رسماً چهاردهمین شهردار تهران پس از انقلاب شد. سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور با اعلام خبر صدور حکم شهردار منتخب تهران گفت: با توجه به اینکه نظر صریح وزارت اطلاعات مبنی بر تأیید صلاحیت‌های عمومی پیروز حناچی دیروز به وزارت کشور واصل و در نتیجه مستندات قانونی مورد نیاز برای صدور حکم شهردار جدید تکمیل شد، در نهایت حکم انتصاب ایشان به‌عنوان شهردار جدید تهران از سوی وزیر کشور صادر شد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۹/۸
*  امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سپاه پاسداران و تعاون روستایی
معاون وزیر جهاد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز اقتصاد مقاومتی سپاه پاسداران با سازمان تعاون روستایی، گفت: این تفاهم‌نامه برای ۱۷۰۰ نفر در مناطق مرزی ایجاد اشتغال می‌کند.
حسین شیرزاد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز اقتصاد مقاومتی سپاه پاسداران و یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این مرکز با سازمان مرکزی تعاونی‌ روستایی، اظهار داشت: ۱۷۰۰ نفر از اعضای شرکت‌های تعاونی و روستایی در مناطق مرزی و کمتر برخوردار هستند که با ایجاد اشتغال برای این افراد در واقع مرزهای کشور از امنیت برخوردار می‌شوند.
*  کاخ سفید رئیس سیا را از پاسخ به سنا در موضوع خاشقچی منع کرد
روزنامه گاردین به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت آمریکا رئیس آژانس مرکزی اطلاعات این کشور (سیا) را از حضور در جلسه روز چهارشنبه سنای آمریکا با موضوع قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد آل سعود، منع کرده است.
«جینا هاسپل» رئیس این نهاد از جمله عالی‌ترین مقام‌های سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا است که نقشی کلیدی در پیشبرد تحقیقات مربوط به پرونده خاشقچی داشت.
** وطن امروز ۹۷/۹/۸
*  پیشنهاد ایجاد توافقنامه دریایی بین ایران و پاکستان
در دیدار معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرمانده نیروی دریایی پاکستان، پیشنهاد ایجاد توافقنامه دریایی بین ۲ کشور ایران و پاکستان ارائه شد. دریادار حبیب‌الله سیاری با دریاسالار ظفر محمود عباسی، فرمانده نیروی دریایی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، طرفین بر همکاری مشترک در عرصه تبادل آموزشی، اعزام متقابل ناوگروه‌ها، برقراری امنیت دریایی و مقابله با ناامنی در دریا، تبادل اطلاعات، تمرینات مشترک نظامی، همکاری در خلیج عدن و اقیانوس هند، تبادل دانشجو و استاد، همکاری‌های فنی و تبادل تجربیات نظامی و دفاعی تاکید کردند.
*  نشست سه‌جانبه ایران روسیه و ترکیه برگزار شد
جلسه سه‌جانبه جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات بین‌المللی صلح سوریه، «سدات اونال» و «لاورنتیف» نمایندگان عالی‌رتبه ایران، ترکیه، روسیه و هیات‌‌های همراه در یازدهمین نشست بین‌المللی صلح سوریه برگزار شد. رایزنی درباره کمیته قانون اساسی سوریه و بیانیه نشست از جمله محورهای این گفت‌وگوی سه‌جانبه بوده است.
** جوان ۹۷/۹/۸
*  قدردانی مراجع از خدمات بسیج
سردار سرتیپ پاسدار غیب پرور و هیئت همراه در سفری یک روزه به قم با حضرات آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، حضرت آیت الله جوادی آملی و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی: انقلاب برای حمایت از محرومان و مظلومان به وجود آمد. در واقع فرهنگ بسیجی موجب پیروزی شد و استبداد را کنار زد و بعد از آن نیز در جنگ تحمیلی نیز بسیجیان وارد عرصه شدند و دشمن را شکست دادند. امروز بسیج در همه عرصه‌ها تأثیرگذار است.
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی: آثار نعمت بسیج را در دوران جنگ تحمیلی مشاهده کردیم و نمونه‌های مشابه بسیج در عراق و لبنان شکل گرفت، بسیج آمیخته با معنویت دینی است و همین صفت موجب محبوبیت این نهاد شده است. بسیج در دوران صلح بیکار نمی‌نشیند، بلکه به سراغ ارائه خدمات به مردم نیازمند و خدمات فرهنگی می‌رود.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی: کشور در واقع ۱۰ سال درگیر جنگ بود؛ دو سال جنگ داخلی و هشت سال جنگ خارجی؛ دفاع مقدس به نوعی جنگ جهانی سوم بود چرا که همه کشور‌های جهان علیه یک کشور متحد شده بودند که به لطف الهی و مجاهدت‌های بسیج و دیگر نیرو‌ها از این دوران سربلند بیرون آمدیم.
آیت‌الله اعرافی: در منظومه انقلاب بسیج ستاره درخشان است و در زمینه علمی و الگوسازی نیز باید بدرخشد. بسیج در یک قالب تجلی نکند و در جلوه‌های مختلف باید خودش را نشان بدهد و باید به این کار عمق بخشید. در زمینه‌های مختلف مانند اقتصاد مقاومتی این فرهنگ و روح بسیجی است که می‌تواند آن را به حرکت دربیاورد و بارور سازد.
** آفتاب یزد ۹۷/۹/۸
*  یکشنبه آینده؛ بررسی استیضاح ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی بررسی استیضاح آقای ظریف را در دستور جلسه یکشنبه آینده قرار داده است معتقدیم استیضاح به معنای روشن شدن مطالب است لذا این جلسه، جلسه‌ای کارشناسی محسوب می‌شود.
وی افزود: تلاش بر این است که این موضوع به گونه‌ای مورد پیگیری قرار بگیرد که نتیجه آن بر اساس منافع ملی و شفاف‌سازی و رفع مشکل باشد. تلاش کمیسیون بر آن است که بی‌طرفانه موضوع را پیگیری کنند.
*  تاکید وزیران خارجه ایران و سوئد بر ادامه تماس‌های دو کشور در مسائل مختلف
محمد جواد ظریف و خانم «مالگوت والستروم» وزیر امور خارجه سوئد با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.
در این دیدار دو طرف در خصوص مسائل منطقه‌ای و فعالیت‌های سوئد در حل و فصل بحران یمن، همکاری‌های طرفین در موضوعات چندجانبه بین المللی، اولویت گفت‌وگوهای حقوق‌بشری به جای اقدامات گزینشی در سازمان‌های بین المللی و سایر مسائل مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
وزیران امور خارجه ایران و سوئد بر لزوم ادامه تماس‌ها درخصوص مسائل مختلف دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی تاکید کردند.
** رسالت ۹۷/۹/۸
*  بیانیه ۱۵۶ نفر از نمایندگان مجلس در راستای تسریع در ارائه گزارش قوه قضائیه در خصوص موسسات مالی
۱۵۶ نفر از نمایندگان در بیانیه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس و تبصره (۱) ماده (۲۳۶) و همچنین ماده (۲۳۴) آئین‌نامه داخلی و اصلاحاتی که در آن تصریح شده است خواهان هستند که تشریفات دادرسی که باعث اطاله بیش از یک سال در ارجاع پرونده موسسات مالی به دلیل قصور بانک مرکزی انجام گرفته و هنوز قوه قضائیه هیچ تصمیمی نگرفته است، خواهان تسریع در گزارش مجلس در خصوص وضعیت موسسات مالی شده‌اند.
*  درباره اندیشه‌های امام (ره) غفلت کردیم
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شناخت اندیشه‌های مقام معظم رهبری یک ضرورت است، تصریح کرد: درباره اندیشه های امام (ره) غفلت کردیم. سردار حاج قاسم سلیمانی در همایش ملی «نظام فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در گستره فرهنگ» بیان داشت: مقام معظم رهبری یک بحث در مورد جهان اسلام و جهان غرب دارند که دارای دو ویژگی اعم از انطباق استاد شاگردی بر نظریه‌های امام (ره) دارد، لذا رهبر انقلاب تربیت یافته امام هستند و به همین دلیل نظرات منطبق بر نظرات ایشان را دارند. وی با اشاره به این موضوع که چرا شناخت اندیشه‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری برای جامعه ما خصوصاً جامعه علمی ضرورت دارد، بیان داشت: ما پیوسته در همه موضوعاتی که می‌خواهیم طراحی کنیم نیازمند منابع بالا دستی و مادر هستیم.
** مردم سالاری ۹۷/۹/۸
*  عراقچی در الجزایر
«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با هدف رایزنی با مقام‌های الجزایری درخصوص روابط دوجانبه و بررسی راه‌های تقویت آن، وارد الجزیره شد. عراقچی در بدو ورود به الجزیره در خصوص این دیدار گفت: «سفر به الجزایر در چارچوب گفت و گوهای سیاسی با این کشور و رایزنی در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شده است.»
معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت، الجزایر دوست جمهوری اسلامی ایران است و روابط نزدیکی بین دو کشور بر اساس مودت و اصل احترام متقابل برقرار است و اکنون نیز قرار است رایزنی‌ها میان دو کشور در مورد مسائل مختلف انجام شود.
*  پوتین توافق تجارت آزاد ایران- اتحادیه اقتصادی اوراسیا را امضا کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیروز قانون توافقنامه موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا را امضا کرد.
این توافقنامه شامل قوانین اساسی تجارت بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران می‌باشد و تا حد ممکن به قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) نزدیک است.
در آن تعهدات طرفین برای کاهش یا لغو حقوق گمرکی و دیگر موانع غیرگمرکی برای برخی از کالاها در راستای تشویق همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو طرف تعریف می‌شود.
** آرمان ۹۷/۹/۸
*  استیضاح حجتی کلید خورد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی دیروز به هیأت رئیسه مجلس ارسال شد. سید راضی نوری اظهار کرد: تقاضای استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی چندی پیش در مجلس شورای اسلامی کلید خورد. وی افزود:‌ این طرح تنها به امضای اعضای کمیسیون کشاورزی رسیده است و با تقدیم آن به هیأت رئیسه روال قانونی خود را طی خواهد کرد.
*  «م. ر» همچنان در بازداشت است
رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده تخلفات در واردات خودرو ،گفت: این پرونده همچنان مفتوح است و افرادی از واردکنندگان و همچنین بخش‌های دولتی همچنان در بازداشت هستند. غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا میثم رضایی آزاد شده است، گفت: این فرد همچنان در بازداشت است. رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به این سوال که پرونده تخلفات واردات خودرو همزمان با پرونده‌های سکه، ارز و واردات موبایل مفتوح شد، اما چرا هنوز منجر به نتیجه نشده است، گفت: موضوع این پرونده گسترده تر است و برخی اقدامات در خارج از تهران و در گمرک‌ها بوده است.
** آفرینش ۹۷/۹/۸
*  ایران مقصر جنگ یمن است!
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یادداشتی که در روزنامه «وال استریت ژورنال» منتشر شد؛ ایران را به بی‌میلی برای یافتن راه‌ دیپلماتیک برای حل بحران یمن متهم کرد (!) و مدعی شد قصد بن سلمان از آغاز این جنگ خیر بوده است.وی در این باره مدعی شد: یکی از اقدامات او در مقام ولیعهد، تلاش برای ممانعت از نفوذ بی‌ثبات‌ کننده ایران در یمن بود!
** قدس ۹۷/۹/۸
*  نامه ۱۲ صفحه‌ای ظریف فاقد مستندات است
دادستان کل کشور گفت: ظریف یک نامه ۱۲ صفحه‌ای را چند روز قبل فرستاده که یکسری بیانات خودش را در آنجا باز توضیح داده است، همچنین حاوی مسایل دیگری بود که خیلی مرتبط با آنچه ما خواستیم نبود و درآخر هم اشاره کردند که دلیل و مستندی ندارند که بخواهند بفرستند.
حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور درباره اظهارات وزیر خارجه درباره وضعیت پولشویی در کشور با اشاره به اینکه آقای وزیر محترم امور خارجه نباید در این شرایط در عرصه پولشویی این حرف‌ها را می‌زد، اظهار داشت: بنده وقتی مطالب ایشان را شنیدم بر اساس وظیفه و تکلیف، نامه‌ای نوشته و خواستم که مستندات را برای پیگیری به دادستانی کل ارسال نمایند.
*  استانداران جدید ۴ استان انتخاب شدند
با رأی هیئت وزیران، استانداران جدید چهار استان آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و مازندران تعیین شدند. به موجب تصمیم هیئت وزیران، آقایان احمد حسین‌زادگان، محمدعلی شجاعی، محمدرضا پورمحمدی و محمدصادق معتمدیان به ترتیب به عنوان استانداران مازندران، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی تعیین شدند.
** خراسان ۹۷/۹/۸
*  دستگیری همه عوامل حمله تروریستی اهواز
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: خوشبختانه همه عوامل موثر حمله تروریستی اهواز شناسایی و دستگیر شدند. فرهاد افشارنیا با اشاره به سیر قضایی پرونده متهمان این حادثه، افزود: با کمک نیروهای اطلاعاتی و انتظامی همه عوامل موثر در این جنایت کور تروریستی شناسایی و دستگیر و تعدادی نیز که در انجام وظیفه خود قصور و کوتاهی داشتند بازداشت شدند. افشارنیا همچنین از سازمان قضایی نیروهای مسلح خواست حسب وظایف قانونی با افرادی که در این زمینه کوتاهی داشته‌اند، برخورد کند.
*  تهدید به غنی سازی ۲۰ درصدی
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته‌ای کشورمان با اشاره به این که در صورتی که آورده‌ای حاصل نشود، هدف ما از ماندن در برجام چه خواهد بود؟ گفت: ما می‌توانیم فعالیت در زمینه غنی‌سازی ۲۰ درصد را آغاز کنیم. ما می‌توانیم میزان اورانیوم غنی شده را بالا ببریم.
صالحی تصریح کرد: ما بلوف نمی‌زنیم. چون اگر یک بار بلوف بزنم و بعد عمل نشود، من دیگر اعتباری نخواهم داشت.رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در گفت و گو با خبرگزاری کیودو ژاپن درباره از بین رفتن برجام بیان کرد: عواقب آن برای همه از جمله منطقه، جامعه جهانی و حتی خودمان غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود. تنها خدا می‌داند که چه پیش می‌آید. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، ایران غنی‌سازی اورانیوم خود را از سر می‌گیرد. صالحی تصریح کرد که ایران هم اینک مایل به انجام چنین کاری نیست اما می‌تواند به سادگی این را انجام دهد.

** اعتماد ۹۷/۹/۸
*  دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن انقلاب است
سردار محمد رضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: دشمن به دنبال تصویر سازی دروغین است تا انقلاب را ناموفق و ناکار آمد نشان دهد اما مسائل واقعی با مسائلی که آنان در فضای مجازی به مردم نشان می‌دهند کاملا متفاوت است.
نمره انقلاب ۱۰۰ است و کارش را تا به امروز درست انجام داده است، از ابتدا به دنبال شعار”استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” بوده ایم و تا به امروز در همین راه حرکت کرده ایم. کشور ما قبل از انقلاب کشوری بود که شاه مملکت حق رای نداشت و نمی توانست نخست وزیر‌های خود را انتخاب کند اما بعد از انقلاب اسلامی تبدیل به مستقل ترین کشور در دنیا شدیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
نماز رابطه انسان از دنیای مادی با عالم غیب و ملکوت است
رسا/ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی به اجلاس نماز استان قم ارتباط انسان مادی با عالم ملکوت و غیب را از برکات نماز دانست و خاطرنشان کرد: انسانی که در نماز تسبیح خداوند می‌ گوید، تهلیل گفته و حمد و سپاس ذات کردگاری را انجام می‌ دهد در اوج عروج به عالم بقا و کمال انسانیت بوده و در کامل ترین مصداق عبودیت و قرب خداوند است.وی خاطرنشان کرد: لذتی که یک انسان با ایمان در نماز دارد از تمام لذایذ مادی و دنیوی بالاتر و بهتر است و اصلا قابل مقایسه با لذت های دنیوی نیست.
حوزه های علمیه به مباحث معرفتی و اخلاقی اهتمام بیشتری داشته باشند
رسا/ آیت الله شب زنده دار در جلسه درس اخلاق خود به فرازهایی از دعای شریف مکارم الاخلاق اشاره کرد و گفت: این دعای شریف برای فرهیختگان و کسانی است که حداقل کف امور را تحصیل کرده اند یعنی ایمان و کف یقین را دارند. عضو جامعه مدرسین  درادامه با اشاره به اهمیت پرداختن به مباحث معنوی و معرفتی در حوزه های علمیه، بر لزوم اهتمام بیشتر حوزه در این زمینه تأکید کرد وگفت: هرچند رسیدن به درجات ۱۴ معصوم ممکن نیست اما انسان می تواند با تاسی از معصومین به مقامات بسیار رفیع ایمانی و عقیدتی و یقینی نائل شود.
حوزه درطول تاریخ اهتمام وافری در زمینه قرآن کریم داشته است
رسا/آیت الله فاضل لنکرانی در پیش نشست همایش ملی دیدگاه علوم قرآنی مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که حوزه های علمیه به ویژه مراجع تقلید و علمای بزرگ در طول تاریخ شیعه اهتمام وافری در زمینه قرآن کریم داشته اند، گفت: مطالب سخیفی که متأسفانه گاهی از لسان برخی حوزوی ها هم صادر می شود مبنی بر این که «حوزه علمیه توجهی به قرآن کریم ندارد» به مثابه همان تهمتی است که در باب تحریف قرآن به حوزه ها می زنند. عضو جامعه مدرسین درادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم ضمن این همایش ها گوشه ای از فعالیت های قرآنی حوزه های شیعه به ویژه مراجع تقلید و همچنین گوشه ای از خدماتی که این بزرگواران نسبت به قرآن کریم به جا آورده اند برای همگان روشن شود.
ایران چهارمین نیروی دریایی بزرگ جهان را دارد
باشگاه خبرنگاران/ وب ‌سایت آمریکایی BusinessInsider در تازه‌ترین آمار خود درباره‌ ارتش‌های قدرتمند جهان، ایران را دارای چهارمین نیروی دریایی بزرگ جهان دانست. دراین آمار ایران بالاتر از روسیه در رتبه چهارم این جدول قرار دارد. فهرست منتشر شده از این وب‌سایت آمریکایی بر اساس تعداد دارایی‌های نیروی دریایی هر کشور از قبیل قایق‌های گشت‌زنی، ناوها، ناوچه‌ها، کشتی‌های پشتیبانی و ناوهای هواپیمابر در سال ۲۰۱۸ تنظیم شده است.رتبه اول تا سوم جدول بزرگترین نیروهای دریایی جهان به ترتیب از آن کره شمالی، چین و ایالات متحده آمریکا می‌باشد.
پیوند قلبی۲۰۰ میلیون مسلمان هندوستان با نظام ایران
حوزه/ معاون رئیس فقه المهدی هندوستان پیوند مسلمانان هند و انقلاب اسلامی را دیرینه دانست و گفت: امروزه ۲۰۰ میلیون مسلمان در هندوستان حضور دارند و با ملت و نظام اسلامی پیوند قلبی دارند؛ پیوند ایران و هند همیشه دوستانه بوده است؛ مسلمانان هندوستان درانقلاب اسلامی نیز ایران را تایید کردند و امروز نیز تایید می کنند.شیخ محمد امین عثمانی، درادامه گفت: وحدت امری بسیار مهم است که این مجمع خوشبختانه این رویکرد را دنبال کرده است.
ایران تنها کشوری است که از خطوط قرمز استکبار عبور کرد
حوزه/ رئیس جبهه عمل اسلامی لبنان، گفت: خوشبختانه امروز ایران اسلامی اصرار دارد که مسلمانان را گردهم بیاورد و بر وحدت تاکید کند. شیخ زهیر جعید، درادامه ایران را تنها کشوری که از خطوط قرمز استکباری یعنی مبارزه و غلبه بر اسرائیل گذشته معرفی کردوگفت: ایران اسلامی بود که راه مقاومت را در جهان اسلام پیش برد و امروز این خط قدرت گرفته است و حزب الله و مقاومت اسلامی فلسطین هیمنه اسرائیل را به چالش کشیدند.
عربستان نقش اساسی در حفظ امنیت اسرائیل دارد
تسنیم/ جیمز ماتیس در جلسه استماع سنای آمریکا گفت: عربستان سعودی نقشی اساسی در حفظ امنیت منطقه و اسرائیل ایفا می‌کند.وی افزود: به‌نفع واشنگتن است که جنگ در یمن پایان یابد و با نفوذ ایران در آنجا مقابله کند.ماتیس ادامه داد: متوقف کردن فروش سلاح به همپیمانان آمریکا و توقف حمایت نظامی تصمیم اشتباهی خواهد بود.
یک دادستان آرژانتینی درخواست برای پیگرد ولیعهد عربستان را پذیرفت
مهر/ ساعاتی پس از ورود «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به پایتخت آرژانتین جهت شرکت در نشست «جی ۲۰»، یک دادستان آرژانتینی درخواست پیگرد قانونی«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را که به جرائم علیه بشریت متهم است، پذیرفت. این اقدام دستگاه قضایی آرژانتین رخدادی ناخوشایند و شرم آور برای «محمد بن سلمان» در جریان نشست دو روزه «جی ۲۰» است که از روز جمعه آغاز می شود.
یمنی ها از شوروی موشک گرفته اند نه از ایران
ایرنا/ هشام شرف عبدالله وزیرخارجه دولت نجات ملی یمن با رد ادعاهای واهی آمریکا تاکید کرد که کشورش از ایران سلاح دریافت نکرده و موشک های بالستیک یمن سال ها پیش از شوروی دریافت شده بود.
آینده برجام منوط به تحقق تعهدات اروپا است
ایرنا/معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان گفت: عدم تحقق تعهدات اروپا و سایر طرفها برای مقابله با فشارها، نگرانی ها را نسبت به آینده برجام افزایش داده است. عراقچی، دردیدار با برونو واندر پلویم قاﺋم مقام وزارت امور خارجه بلژیک گفت: اروپا و سایر کشورهای متعهد به برجام، باید بتوانند هر چه زودتر ساز و کارهای لازم برای تامین منافع اقتصادی ایران از این توافق را تضمین کنند.در این دیدار، قاﺋم مقام وزارت خارجه بلژیک نیز بر تعهد مداوم این کشور و سایر کشورهای اروپایی بر دفاع از برجام و اعتبار آن تاکید کرد و این توافق را برای صلح و امنیت بین المللی بسیار مهم دانست.
قطر، سعودی و امارات حامیان اصلی تروریسم
ایرنا/ ‘جاناتان ویلکس’ سفیر انگلیس در بغداد در اظهاراتی مهم اذعان کرد که کشورهای قطر، عربستان و امارات بزرگترین حامیان مالی تروریسم در عراق بوده‌اند. ویلکس گفته است: کشورهای قطر، عربستان و امارات بیشترین کمک های مالی به گروههای تروریستی در عراق در سالهای اخیر را تامین کرده اند.
 ۶ غیر نظامی در حمله ائتلاف آمریکایی به دیرالزور سوریه کشته شدند
ایرنا /جنگنده های ائتلاف آمریکایی برای چندمین بار روز چهارشنبه نیز در حمله به استان دیر الزور سوریه دستکم ۶ غیر نظامی را کشتند. جنگنده های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا  چند روز پیش شهر هجین واقع در حومه دیر الزور را هدف قرار داده بودند.
اتحادیه اروپا به «برجام» پایبند می‌ماند
مهر/ رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد: اتحادیه اروپا تا زمان پایبندی ایران به «برجام»، به توافق هسته‌ ای پایبند می‌ ماند. ژان کلود یونکر گفت: اروپا باید حتی هنگامی که آمریکا به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ ای با ایران خارج می‌ شود، به موضعش پایبند باشد.
تصویب طرح توقف حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن
تسنیم / کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز چهارشنبه با اکثریت آرا تصمیم گرفت طرح توقف حمایت آمریکا از ائتلاف به سرکردگی عربستان در جنگ علیه یمن را به رای بگذارد.در کمیته روابط خارجی سنا ۶۳ سناتور از این موضوع اعلام حمایت کرده و ۳۷ نفر با آن مخالفت کردند.
درگیری میان نیروهای مصری و رژیم صهیونیستی
مهر/روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد که نیروهای مصری به سوی یک خودرو نظامی اسرائیلی در مرزهای مشترک میان مصر و فلسطین اشغالی آتش گشوده اند.منابع صهیونیست جزییات زیادی در این باره منتشر نکردند اما یک افسر عالی رتبه صهیونیست آنرا حادثه ای خطرناک توصیف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *