خبرروز ۱۳۹۷/۰۹/۰۷

  • آیت الله العظمی وحیدخراسانی: حوزه‌ها باید مستقل و فقط فانی در امام زمان علیه السلام باشند
  • رهبر معظم انقلاب: هنرمندان و اهالی فکر و نظر در جنگ نرم حکم نیروهای مسلح در جنگ سخت را دارند
  • آیت الله نمازی: انقلاب اسلامی جای مردان خالص و بزرگی است که به دنبال کسب رضایت خدا هستند
  • آیت الله اعرافی: جایگاه زکات باید در منظومه اقتصاد اسلامی دیده شود
  • آیت الله کعبی: ایجاد تفرقه نتیجه پروژه عادی‌سازی روابط سعودی با صهیونیست‌ها است
  • حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آشتیانی: القاء شبهات در فضای مجازی تهدیدی برای باورهای دینی جوانان است

 

** جام جم ۹۷/۹/۷
*  درخواست نمایندگان برای پاسخگویی لاریجانی درباره ۲ لایحه
۲۷ نماینده مجلس در نامه‌ای خواستار پاسخگویی رییس مجلس در مورد ارسال مصوبات مجلس(لوایح پولشویی و پالرمو) به مجمع تشخیص مصلحت بدون رعایت تشریفات قانونی شدند.
در این نامه آمده است: اقدام ریاست محترم مجلس در ارسال مصوبات فوق‌الذکر به مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون طی تشریفات قانونی یعنی طرح در صحن علنی و اصرار مجلس به مصوبه خود مغایر صریح اصل ۱۱۲ قانون اساسی و ماده ۲۰۰ آئین‌نامه داخلی مجلس و ناقض سوگندی است که برابر ماده ۱۶ آئین‌نامه به خداوند قادر متعال در برابر قرآن کریم یاد کرده است.
** همشهری ۹۷/۹/۷
*  شدیدترین بحران مالی عربستان
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد عربستان سعودی به دلیل سیاست‌های نفتی ترامپ و محمدبن سلمان در سال آینده با شدیدترین بحران مالی در طول تاریخ این کشور روبه‌رو خواهد شد. در این گزارش با استناد به گزارش سالانه اوپک گفته شده عربستان برای تامین بودجه خود به نفت بشکه‌ای ۷۰ دلار احتیاج دارد؛ در حالی که با توجه به روند فعلی ممکن است قیمت نفت تا زیر بشکه‌ای ۵۰ دلار هم کاهش یابد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد عزم کنگره جدید آمریکا برای اعمال تحریم علیه عربستان جدی است؛ امری که در صورت تحقق، مشکلات دیگری هم برای ریاض در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد خواهد کرد.
** کیهان ۹۷/۹/۷
*  هنرمندان و اهالی فکر و نظر در جنگ نرم حکم نیروهای مسلح در جنگ سخت را دارند
در نشستی با عوامل ساخت مجموعه‌های نمایشی سیما، از یادداشت رهبر معظم انقلاب درخصوص فیلم و سریال‌های تلویزیونی رونمایی شد.
بخش‌هایی از متن یادداشت رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) به شرح زیر است:
– جنگ نرم همه‌جانبه‌ دشمن، امروز قابل انکار نیست.
– با این حال برخی آن را انکار می‌کنند و این خود نیز بخشی از جنگ نرم است.
– در این جنگ، هنرمندان و اهالی فکر و نظر، در حکم نیرو‌های مسلح در جنگ سخت‌اند.
– برخی بی‌تفاوت از برابر این حادثه ملی می‌گذرند برخی هم با دشمن همراهی و به او کمک می‌کنند. آنها مسئولیت‌ناپذیر و این‌ها دشمن شیفته‌اند. در مقایسه با نیرو‌های مسلح درجنگ سخت، می‌توان گناه این دو دسته را تشخیص داد.
– در سریال‌ها به مسائل ملی بپردازید؛ از شهدای عزیز، از دفاع مقدس، از انقلاب، از سبک زندگی اسلامی، از انگیزه‌های ایمانی ملت و مظاهر آن، از ایستادگی‌شان در برابر ابرجنایتکاران و مفسدان عالم، از راهپیمایی اربعین و… بگوئید؛ عظمت و استقلال و شجاعت وظرفیت‌های علمی و عملی این ملت را با زبان هنر بیان کنید.
*  تأکید نمایندگان خبرگان خوزستان بر لزوم رسیدگی عاجل به مشکلات کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه
نمایندگان مجلس خبرگان رهبری استان خوزستان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با انتقاد از مشکلات پیش آمده در شرکت‌های گروه ملی فولاد اهواز و کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، خواستار رسیدگی عاجل رئیس‌جمهور و هیئت دولت به این مشکلات و مطالبات کارگران شدند.
** شرق ۹۷/۹/۷
*  موافقت حماس با تشکیل دولت وحدت ملی
شبکه خبری ‘المیادین’ اعلام کرد که جنبش حماس با اجرای قرارداد ۲۰۱۷ به جای قرارداد ۲۰۱۱ در خصوص تشکیل ‘دولت وحدت ملی’ با تشکیلات خودگردان فلسطین به شرط رفع تحریم‌ها و پرداخت حقوق کارمندان در غزه موافقت کرد.
** ایران ۹۷/۹/۷
*  رایزنی ظریف با عبدالله در ژنو
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی افغانستان در ژنو به سر می‌برد، دیروز با عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان دیدار و در خصوص موضوعات مختلف و روابط دو جانبه گفت‌و‌گو و تبادل نظر کرد. در این دیدار دستور کارهای کنفرانس ژنو در مورد افغانستان بررسی و در زمینه آخرین تحولات افغانستان از جمله روند صلح در این کشور و مبارزه با تروریسم رایزنی شد.
*  ارجاع پرونده دو فعال محیط زیست به دادگاه انقلاب
وکیل مدافع دو نفر از متهمین پرونده محیط زیستی‌ها، از ارجاع پرونده موکلین خود به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داد. محمدحسین آقاسی با بیان اینکه هر دو پرونده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مطرح هستند، گفت: سام رجبی از عنوان اتهامی جاسوسی تبرئه شد اما اتهام دیگری به وی منسوب است و این بخش از پرونده در حال رسیدگی است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۹/۷
*  نامه محرمانه وزارت کشور به شورا در مورد حناچی
علی اعطا در حاشیه جلسه هم اندیشی اعضای شورا که پشت درهای بسته برگزار شد با بیان اینکه روز گذشته آخرین مهلت وزارت کشور بعد از ده روز فرصت، برای صدور حکم شهردار منتخب شورا بود گفت: روز گذشته نامه محرمانه‌ای از سوی وزارت کشور به شورا آمده که نه ابلاغ حکم شهردار بود و نه اینکه شهردار منتخب واجد شرایط تعیین شده نیست.
سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز با وزارت کشور مکاتبه خواهد شد تا وضعیت را برای شوراها مشخص کنند، ادامه داد: با این حال تا زمانی که وضعیت روشن نشود سرپرست شهرداری با قوت کار خود را ادامه خواهد داد.
*  سئول در پی حفظ روابط سیاسی اقتصادی با تهران است
سفیر کره جنوبی در تهران اعلام کرد: دولت این کشور تلاش دارد روابط سیاسی و اقتصادی خود را با ایران حفظ کند.
یو جانگ هیان در سمینار مشترک فرصت‌های اقتصادی ایران و کره جنوبی افزود: معاف شدن کره جنوبی از تحریم‌‌‌ها نتیجه تلاش دولت و شرکت‌‌‌های کره‌‌‌ جنوبی بوده است.
وی افزود: برگزاری چنین سمیناری به معنای این است که ما می‌‌‌خواهیم در شرایط فعلی راه‌‌‌حلی برای مشکلات و چالش‌‌ها پیدا کنیم و راهی را برای توسعه همکاری‌‌‌‌ها برای دو کشور به دست آوریم.
** وطن امروز ۹۷/۹/۷
*  مقاومت اسلامی بسیاری از محاسبات بین‌المللی را رقم زد
سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» با بیان اینکه ممزوج شدن کلمه اسلامی در کنار مقاومت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، به انقلاب ما معنا بخشیده است، تأکید کرد: معنای عمیق مقاومت اسلامی امروز مفهومی را ساخته که می‌توان گفت بسیاری از محاسبات بین‌المللی را رقم زده و محور سرنوشت ملت‌ها قرار گرفته است. فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: امروز مفهوم مقاومت اسلامی با قداستش در جهان و منطقه در حال گسترش و انتشار است.
*  استیضاح وزیر امور خارجه تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس شد
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال اظهارات محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه درباره پولشویی، طرح استیضاح وی را کلید زدند. در متن این طرح آمده است: اینجانبان امضاکنندگان زیر به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به استناد اصل ۸۹ قانون اساسی و ماده ۲۲۰ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تقاضای استیضاح جناب دکتر محمدجواد ظریف، وزیر محترم امور خارجه را داریم.
** جوان ۹۷/۹/۷
*  دزدان دریایی گرای اطلاعاتی و تجهیزات می‌گیرند
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور دزدان دریایی در خلیج عدن و تنگه باب المندب را بازی سیاسی-اقتصادی دانست و گفت: دزدان دریایی برای فعالیت‌های خود گرای اطلاعاتی و تجهیزات می‌گیرند.
امیر دریادار حسین خانزادی با بیان اینکه دزدان دریایی گرای اطلاعاتی می‌گیرند، گفت: اگر دزدان دریایی گرای اطلاعاتی نگیرند، چطور امکان دارد که با قایق‌های کوچک در چند صد مایلی دریا یک کشتی نفتکش را پیدا کنند.
*  جنگ امروز اقتصادی و ابزار آن عملیات روانی است
سردار امیر علی حاجی زاده ؛ فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم کنگره ملی سرداران و ۱۴۰۰ شهید خط شکن شهرستان فلاورجان استان اصفهان با مقایسه جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی امروز گفت: بدلیل اینکه ملت ایران امروز در موضع قدرت هستند، جنس تهدید امروز نظامی نیست و در حوزه عملیات روانی است و هدف دشمن این است که ملت را مغلوب خود کند و در همین ارتباط می‌بینیم که دشمن قرارگاه نبرد اقتصادی را ایجاد کرده و در راس آن وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارد و مجموعه‌ای از نهادهای آمریکایی و کشورهای همپیمان به آمریکایی‌ها در این قرارگاه کمک می‌کنند.
وی در ادامه افزود: دشمنان امروز توان مقابله نظامی با ملت ایران را ندارند و تلاش دارند با عملیات روانی بخشی از توان ملت را علیه خود آنها استفاده کنند.
** آفتاب یزد ۹۷/۹/۷
*  عراق روابط مالی با بانک سینا و گروه تجاری بهمن را مسدود کرد
روزنامه سعودی عکاظ یک سند رسمی منتشر کرد که نشان می‌دهد که دولت عراق روابط مالی با یک بانک ایرانی و یک گروه تجاری را مسدود کرده و معاملات پولی و مالی با این بانک‌ها را با ادعای قطع منابع مالی تروریسم و پولشویی ممنوع کرده است.
این خبر در حالی مطرح می‌شود که یحیی آل اسحاق ضمن تکذیب خبر منتشر شده گفت: دولت عراق هیچ هماهنگی جهت برقراری روابط بانکی با ما ایجاد نکرده بود که حالا آن را قطع کند.
*  رفع برخی ایرادات شورای نگهبان به CFT در کمیسیون امنیت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون در خصوص برخی از مواد بر نظر قبلی خود اصرار کردند.
علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نهایتا موضوع جهت تصمیم‌گیری نهایی به صحن مجلس شورای اسلامی ارسال شد. اگر مجلس نیز بر مصوبه خود اصرار کند، لایحه CFT به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد.
** رسالت ۹۷/۹/۷
*  دشمن هیچ‌گاه به فکر حمله مسلحانه به ایران نخواهد افتاد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمن هیچگاه به فکر حمله مسلحانه به ایران نخواهد افتاد. سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در یازدهمین همایش فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان “ارتش انقلابی” با تاکید بر آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله با هر گونه تهدید ناشی ازحضور مرزی دشمنان، افزود: قدرت های بزرگ جهان به این نتیجه رسیده اند جنگ نظامی با ملت ایران راه به جایی نخواهد برد. ما تهدیدی از کشورهای همجوار احساس نمی‌کنیم و به یاری خداوند متعال و برکت وجود ارتش و سایر نیروهای مسلح و هوشمندی و بصیرت مردم، دشمن هیچ گاه به فکر حمله مسلحانه به ایران نخواهد افتاد.
*  دیده‌بان حقوق بشر خواستار انجام تحقیقات از بن‌سلمان شد
محمد بن‌سلمان برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ در هفته جاری قرار است به بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین برود.سازمان دیده‌بان حقوق بشر از آرژانتین خواست تا از بن‌سلمان در مورد پرونده قتل خاشقجی و جنگ در یمن به خاطر جنایت علیه بشریت تحقیق کند. این سازمان خواسته است که در این موضوع از قانون جنایات جنگی استفاده شود.قانون اساسی آرژانتین صلاحیت جهانی برای جرائم جنگی و شکنجه را به رسمیت می‌شناسد، به این معنا که مقامات قضایی می‌توانند بدون توجه به جایی که جنایتی روی داده، مجرم را محاکمه کنند.
** مردم سالاری ۹۷/۹/۷
*  وعده آمریکا به صهیونیست‌ها برای توطئه علیه ایران
در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن درقبال ایران مقامات وزارت امورخارجه آمریکا به صهیونیست‌ها وعده داده‌اند که واشنگتن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای بررسی اسناد ادعایی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران تحت فشار قرار دهد. روزنامه تایمز آو اسرائیل به نقل از یک شبکه تلویزیونی صهیونیستی گزارش داد که مقامات وزارت امورخارجه آمریکا به رژیم صهیونیستی گفته‌اند که برای بررسی این اسناد ادعایی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فشار وارد خواهند کرد.
*  بغداد میان تهران و واشنگتن میانجی‌گری کند
«ایاد علاوی» رئیس ائتلاف الوطنیه عراق از دولت کشورش خواست تا برای دور کردن عراق از خطرات تحریم‌های آمریکا علیه ایران میان دو کشور ایران و آمریکا میانجی‌گری کند. وی افزود: تحریم‌های آمریکا علیه ایران می‌تواند باعث میانجی‌گری عراق میان این دو کشور شود که این میانجی‌گری باید براساس عدم دخالت ایران در امور داخلی عراق در مقابل رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران باشد. «ایاد علاوی»، پیش از این نیز اعلام کرد که نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده است و از او خواسته است که خاص بودن روابط ایران و عراق در رابطه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران درنظر گرفته شود.
** آرمان ۹۷/۹/۷
*  موافقت با استانی شدن انتخابات
رئیس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس از موافقت وزارت کشور با طرح استانی- شهرستانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
محمدجواد کولیوند گفت: استانی شدن انتخابات دو حالت دارد؛ در حالت اول مانند مجلس خبرگان رهبری به تعداد کرسیهای هر استان مردم استان رأی میدهند تا نمایندگان مجلس انتخاب شوند.
رئیس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی اظهارداشت: حالت دیگر انتخابات استانی -شهرستانی است که بر اساس آن نامزدهای انتخابات در شهرستان‌ها ثبت نام میکنند و باید درصدی از رأی خود از حوزه انتخابیه‌شان کسب کنند و پس از آن با تجمیع رأی استان، افرادی که آرای بیشتری را اخذ کرده باشند، از طرف استان به مجلس راه می‌یابند.
کولیوند گفت: امروز این طرح نهایی شده و به اداره قوانین ارسال می‌شود تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.
*  صحنه دستگیری تفنگداران آمریکایی شوخی نبود
سخنگوی سپاه با تاکید بر اینکه با قدرت و صلابت از گردنه‌های تحریم‌های اقتصادی عبور می‌کنیم گفت: صحنه دستگیری تفنگداران آمریکایی یک کار شوخی نبود، اما در پیش فرزندان ما زانو زدند و در ۱۸ ساعت قدرت و اقتدار نیروهای مسلح را به رخ آمریکایی‌ها کشیدیم.
سردار رمضان شریف در کنگره شهدای بادرود خاطرنشان کرد: امروز کسانی که انقلاب را شاهد بوده و دولت شاهنشاهی را درک کرده‌اند به ‌خوبی می‌توانند ببینند که آمریکا با ایران چه رفتاری داشته، رفتار آن روز آمریکا دقیقاً برخوردهای تحقیرآمیز امروز این کشور با آل سعود است، دشمن از فاصله نسلی ما حداکثر سوءاستفاده را می‌کند و می‌خواهد دولت شاهنشاهی و پهلوی را برای جوانان یک دولت پیش‌رو و رو به‌ سوی دروازه‌های تمدن معرفی کند.
** آفرینش ۹۷/۹/۷
*  ایران باید به ‌طور مؤثر از مزایای برجام بهره‌مند شود
دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی در سومین سمینار همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و اروپا دربروکسل اذعان داشت که ایران بر اساس برجام بایستی به‌ طور مؤثر از مزایای لغو تحریم‌ها بهره‌مند شود.هلگا اشمید در ابتدای سخنانش برگزاری این سمینار را نشان‌دهنده حمایت قوی اتحادیه اروپا از برجام توصیف کرد و گفت: تمام ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به اجرای کامل برجام متعهد هستند.وی گفت: ما از چالش‌ هایی که بازگشت تحریم‌ های آمریکا ایجاد کرده است آگاهیم و موضع ما در بسیاری از بیانیه‌‌ها در بالاترین سطوح کاملاً روشن بوده است.
*  مراکش بن سلمان را نپذیرفت
مراکش از دور سفرهای منطقه‌ای محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مستثنی نبود اما این کشور از پذیرش او خودداری کرده و از عربستان خواست نشست سران دو کشور را که قرار بود طی چند روز آتی برگزار شود، به تعویق بیاندازد.روزنامه “لکم ۲” به نقل از یک منبع که آن را آگاه خواند، نوشت، مراکش با برگزاری نشست مشترک دو کشور به ریاست وزرای خارجی دو کشور با وجود پافشاری ریاض مخالفت کرد.
** قدس ۹۷/۹/۷
*  کاسه صبر ایران در حال لبریز شدن است
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با انتقاد از کشورهای اتحادیه اروپا به دلیل تعلل در بهره مند سازی ایران از منافع برجام و مقابله عملی با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، هشدار داد که صبر ایران در حال تمام شدن است.
علی اکبر صالحی که پیش از دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل سخن می‌گفت، اعلام کرد: «در صورتی که نتوانیم نفتمان را بفروشیم و از مبادلات مالی بهره مند شویم، در آن صورت گمان نمی کنم که پایبندی به توافق (برجام) دیگر برای ما سودمند باشد.»
صالحی افزود: «قطعا یک پیام هشدار را به ایشان (موگرینی) منتقل خواهم کرد: فکر می‌کنم زمان صبوری برای مردم ما در حال محدود و محدودتر شدن است… زمان بندی مورد نظر (توسط اروپا) که در حد چند ماه بود، رو به اتمام است.»
*  آل‌سعود نمی‌تواند هم خادم الحرمین و هم نوکر آمریکا و اسرائیل باشد
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به حمایت‌های رژیم آل‌سعود از اسرائیل و آمریکا گفت: کسی نمی‌تواند هم نوکر آمریکا و هم خادم الحرمین باشد، ملت‌های اسلامی در هرجای جهان باشند با یکدیگر وحدت دارند و این اتحاد سبب می‌شود بر همه مشکلات غالب شویم.
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در دیدار مهمانان کنفرانس اسلامی اظهار داشت: کنفرانس وحدت اسلامی امسال با حضور علمای جهان اسلام با‌شکوه برگزار شد که اقدام دست‌اندرکاران در برگزاری این کنفرانس شایسته تقدیر است. وی با بیان اینکه وحدت و اتحاد با حفظ ارزش‌ها و اصول یکی از ضروریات دین اسلام است، افزود: ما با همه مسلمانان دارای یک هدف و دشمن مشترک هستیم که دشمن مشترک آمریکا و اسرائیل و هدف مشترکمان آزادی قدس و نابودی اسرائیل است.
** خراسان ۹۷/۹/۷
*  جبهه پایداری در حال «بازسازی تشکیلاتی» است
مجید متقی فر سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به برنامه‌های تشکل متبوع خود گفت: جبهه پایداری هم اکنون، مشغول کادرسازی و بازسازی تشکیلات خود است و موضوع جذب قشرهای مختلف به ویژه جوانان به گفتمان جبهه پایداری را دنبال می‌کند. وی همچنین اظهارکرد: سکوت جبهه پایداری سکوتی عقلانی و ناشی از هوش سیاسی است و گاهی، سکوت می‌تواند بیشتر از موضع‌گیری و سخنرانی و بروز و ظهور رسانه‌ای در اقناع افکار عمومی اثرگذار باشد.
** اعتماد ۹۷/۹/۷
*  واکنش حزب‌الله به تهدید ترور سیدحسن نصرالله
یکی از رهبران حزب‌الله لبنان در واکنش به درخواست یک فرمانده اسرائیلی برای ترور سید حسن نصرالله، تأکید کرد که رزمندگان مقاومت با جان و مال خود از سید حسن نصرالله دفاع خواهند کرد.
یکی از رهبران حزب‌الله لبنان که نام او برده نشده به نقل از خود نصرالله گفت که وی بار‌ها طی دیدار‌ها تأکید کرده که ۲۰ سال بیشتر از مدت عمرش زندگی کرده و خداوند بیشتر از حد لازم به او عمر داده و او همواره با کارهایش در مسیر شهادت در راه خدا پیش رفته است.
** شهروند ۹۷/۹/۷
*  نامه ۱۲ صفحه‌ای ظریف به دادستانی کل کشور
علی‌اکبر بختیاری رئیس دفتر دادستان کل کشور درباره ارسال نامه ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به دادستانی کل کشور گفت: این نامه در ۱۲ صفحه به دادستانی کل کشور ارسال شده است، که بخشی از آن مربوط به مسایل کلی پولشویی و بخشی مربوط به مسایلی همچون نظر مبارک آقا در بحث فرمان هشت ماده‌ای است. بخشی هم راجع به مصاحبه ایشان است که منعکس شده است و بخشی هم مربوط به مواضع دیگران است که نسبت به موضوع داشته‌اند و به طور کلی راجع به مسایل مختلفی است و نهایتا نظر دادستان کل هم اعلام خواهد شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حوزه‌‌ها باید مستقل و فقط فانی در امام زمان علیه السلام باشند
سایت آیت الله العظمی وحید خراسانی/ آیت الله العظمی وحید خراسانی دردیداراعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه به وظیفه خطیر مدیران حوزه‌‌ها اشاره کرده و گفتند: دو مطلب مهم است: یکی استقلال حوزه. حوزه باید فقط فانی در امام زمان (ع) باشد، و دوم ، احیاء امر آل محمد علیهم السلام به تفقه و انذار. خداوند خطاب به موسی فرمود: اگر دو کار را انجام دهی برتر و والاتر از صد سال صیام ایام و قیام لیالی است. موسی با تعجب پرسید: این کار چیست؟ خطاب آمد یکی رد آبق و دیگری ارشاد ضال. رد آبق ، توبه دادن گنهکار و ارشاد ضال ، هدایت به امام زمان است.
انقلاب اسلامی جای مردان خالص و بزرگی است که به دنبال کسب رضایت خدا هستند
رسا/آیت الله نمازی در دیدار استاندار جدید استان اصفهان با بیان این که انقلاب اسلامی جای مردان خالص و بزرگی است که به دنبال معامله و تجارت نیستند بلکه به دنبال کسب رضایت خدا هستند، گفت: کسانی که صلح با آمریکا را راه حل مشکلات کشور می‌دانند مناسب اداره جامعه نیستند.عضو جامعه مدرسین درادامه با اشاره به اینکه هرکسی به هر نوعی به انقلاب اسلامی خدمت کند با خدا تجارت و معامله کرده است، عنوان کرد: این صندلی‌‌ها و میزها و مناصب دنیایی و اسم و ایسم‌‌ها عاریه و فنا شدنی است و تنها نیت و اخلاص انسان‌‌ها است که برای همیشه ماندگار است.
جایگاه زکات باید در منظومه اقتصاد اسلامی دیده شود
حوزه/ آیت الله اعرافی در دیدار مسئولین برگزاری اجلاسیه زکات گفت:جایگاه زکات باید در منظومه اقتصاد اسلامی دیده شود، و با یک نگاه نظام وار به آن، به سایر عرصه‌های مربوط به آن پرداخته شود.عضو جامعه مدرسین خاطر نشان ساخت: همه ما باید ویژگی‌های اقتصاد اسلامی را به عنوان مبادی و کلیات مورد توجه قرار دهیم و این کار کمک زیادی در تعیین جایگاه زکات در فرهنگ اسلامی می‌کند.مدیرحوزه‌های علمیه با بیان شاخصه‌های هر موضوع از منظر اسلام تاکید کرد: از منظر اسلامی، وارد هر موضوعی که می‌شویم دارای سه شاخه کلامی فلسفی، اخلاقی ارزشی و فقهی حقوقی می‌باشد و این سه شاخه مهم باید در بحث زکات نیز دیده شود.
ایجاد تفرقه نتیجه پروژه عادی‌سازی روابط سعودی با صهیونیست‌ها است
آنا/ آیت‌الله کعبی درباره نتایج برگزاری اجلاس هفته وحدت، اظهار کرد: وحدت بین مسلمانان راهبردی‌ترین مسئله در پیشرفت و عدالت و مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی است. وی با بیان اینکه وحدت بسترساز بیداری اسلامی است، افزود: وحدت زمینه‌ساز افول نهایی آمریکا و تمدن غرب است و سبب ایجاد تمدن ناب اسلامی خواهد شد، دشمنان وحدت در قالب عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گام بر می‌دارند.
القاء شبهات در فضای مجازی تهدیدی برای باورهای دینی جوانان است
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با تأکید بر جایگاه امر به معروف و نهی از منکر خودداری از ایفاء مسئولیت نظارت اجتماعی و بی‌تفاوتی نسبت به اشاعه منکرات را از اسباب نزول عذاب دانست و گفت: آیات نورانی قرآن و تجربه تاریخی نشان می‌دهد ملت‌هایی که نسبت به ترویج معروف و خوبی‌ها بی تفاوت بوده و در برابر منکرات و بدی‌ها سکوت کرده‌اند، فساد در بین آنان گسترش یافته و زمینه اضمحلال تمدن‌ها را فراهم ساخته است.عضو جامعه مدرسین درادامه القاء شبهات را در فضای مجازی تهدیدی برای باورهای دینی جوانان معرفی و وضعیت رسانه‌ها را نگران‌کننده دانست و از مسئولین فرهنگی خواست با جدیت بیشتر به ایفاء وظایف خود بپردازند.
حضور نیروهای نظامی عربستان در سوریه
ایسنا/ رسانه‌ها و پایگاه‌های اینترنتی اخباری درخصوص حضور نیروهای نظامی وابسته به عربستان در شمال سوریه را منتشر کردند. در عین حال، سفارت عربستان تاکید می‌کند که این اخبار به هیچ وجه صحت ندارد و هیچ گونه نیروهای نظامی سعودی در سوریه حضور ندارند.پیشتر رسانه‌های ترکیه‌ای گزارش داده بودند که تحرکات نظامی عربستان و امارات در منطقه شرق فرات در نزدیکی مرزها با ترکیه رصد شده است.
قدرت نظامی آمریکا رو به کاهش است
ایرنا/ رئیس کمیسیون استراتژی دفاع ملی آمریکا گفت: بازیگران دولتی و غیر دولتی جدیدی در برابر ایالات متحده شکل گرفته اند اما قدرت نظامی این کشور رو به کاهش است. ادلمن افزود: آمریکایی‌‌ها می‌پندارند آمریکا برتری نظامی دارد اما امروز ایالات متحده با بحران روز افزون در دفاع ملی مواجه است.
سید حسن نصرالله کابوسی برای اسرائیل
باشگاه خبرنگاران/رای الیوم در گزارشی به بررسی تلاش چندین و چند ساله صهیونیست‌ها برای ترور سید حسن نصرالله و محقق نشدن این آرزوی آن‌ها پرداخت. درادامه این گزارش آمده است:سید حسن نصرالله به کابوسی برای اسرائیل تبدیل شده است و خواب آسوده را از چشمان فرماندهان نظامی و شهرک نشینان ربوده است، به ویژه پس از آنکه گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه نصرالله تصمیمی راهبردی اتخاذ کرده است تا پس از بیرون رانده شدن مخالفان مسلح سوری مورد حمایت آمریکا و اسرائیل از جنوب سوریه بار دیگر جبهه جولان را بگشاید.
عربستان نیرویی قدرتمند در خاورمیانه است!
باشگاه خبرنگاران/وزیر خارجه آمریکا در یادداشتی در وال استریت ژورنال در توجیه حمایت واشنگتن از ریاض نوشت: عربستان نیرویی قدرتمند در خاورمیانه است. پمپئو نوشت: ما قتل خاشقجی را تایید نمی‌کنیم، اما عربستان نیرویی قدرتمند در خاورمیانه است.
یکی از دلایل حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه، اسرائیل است
باشگاه خبرنگاران/ رئیس‌جمهور آمریکا بر خلاف اظهارات پیشین خود از تداوم حضور نیروهای آمریکایی در خاورمیانه سخن گفت. ترامپ، گفت: «تا این لحظه قصد داریم در آن منطقه باقی بمانیم و یکی از دلایل این حضور، (حفظ امنیت) اسرائیل است.»
 برجام از ستون‌های امنیت منطقه و اروپاست
ایرنا/دفتر فدریکا موگرینی پس از دیدار وی با «صالحی» معاون رئیس جمهوری ایران، در بیانیه‌ای نوشت: هر دو طرف عزم خود را برای حفظ برجام به عنوان یکی از ستون‌های امنیت منطقه و اروپا و نیز با هدف احترام به توافق‌های بین‌المللی ابراز داشتند.بیانیه می‌افزاید: نماینده اتحادیه اروپا خواستار تداوم همکاری با ایران در زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای مطابق با اهداف سومین سمینار عالی همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای شد بیانیه در عین حال می‌افزاید که موگرینی در این دیدار، «نگرانی‌های» اتحادیه اروپا درخصوص فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را یادآور شد.
توافق ایران و اروپا بر گسترش همکاری‌های هسته‌ای
ایرنا/ ایران و اروپا در پایان سمینار دو روزه همکاری‌های بین‌‌المللی هسته‌ای در بلژیک، روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای بر تداوم و گسترش همکاری‌های صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای در چارچوب برجام توافق کردند.بیانیه ادامه می‌دهد: « اتحادیه اروپا همچنان متعهد به اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای در همه زمینه‌های مربوطه تا زمانی است که ایران، همانگونه که در سیزدهمین گزارش متوالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مورد تایید قرار گرفته، به اجرای همه تعهدات هسته‌ای خود ادامه دهد. حفظ برجام، در حکم احترام به توافق‌های بین‌المللی و در ارتباط با امنیت بین‌المللی است.»
همه اعضای برجام به توافق با ایران پایبند باشند
ایرنا / وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به مواضع یکسان روسیه و فرانسه درباره برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام گفت: ما خواهان پایبندی همه امضاکنندگان برجام به توافق هسته‌ای ایران هستیم.لاوروف ادامه داد: همه اعضای باقیمانده در برجام باید تدابیری اتخاذ کنند که این توافق به دلیل خروج یکجانبه آمریکا و تهدید این کشور علیه کشورهای خواهان ادامه همکاری با ایران از بین نرود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *