خبرروز ۱۳۹۷/۰۹/۰۶

  • آیت الله جوادی آملی: جلوی خروج استعدادهای درخشان از حوزه را بگیریم
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: ایران اجازه معامله قلابی قرن را نمی‌دهد
  • آیت الله نمازی : مساجد نقش اساسی و مهمی در سلامت و هدایت انسان دارند
  • آیت الله اعرافی: انقلاب با وجود هجمه همه جانبه دشمن پای آرمان‌های الهی ایستاده است
  • آیت الله اراکی: ملت فلسطین مورد حمایت رسانه‌ای و اقتصادی دنیای اسلام قرار گیرد
  • حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین رجبی: براساس مفاهیم دینی آمریکا دشمن اصلی ما است

 

** جام جم ۹۷/۹/۶
*  واگذاری مسئولیت مرزبانی مرزهای مشترک با افغانستان به ارتش
رییس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در ماه‌های اخیر نیروی زمینی ارتش مسئولیت مرزبانی مرزهای مشترک با افغانستان را بر عهده گرفت.
سردار سرلشگر محمد باقری در حاشیه یازدهمین همایش فرماندهان نیروی زمینی گفت: افغانستان دچار برخی نگرانی‌ها و نا امنی‌ها است و احتمال دارد اتفاقاتی در مرزهای مشترک رخ دهد که با استقرار نیروی زمینی، ایجاد استحکامات و برنامه ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد، امید است امن ترین مرزها را در این منطقه داشته باشیم.
** همشهری ۹۷/۹/۶
*  سهند به سامانه دفاع نقطه‌ای تجهیز شد
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره قابلیت‌ها و تجهیزات جدید نصب شده روی ناوشکن سهند، گفته است: ناوشکن سهند به سامانه دفاع نقطه‌ای بومی کمند تجهیز شده است. دریادار حسین خانزادی گفته است: این ناوشکن همچنین مجهز به موشک‌های کروز ضدکشتی است و همچنین از عرشه پرواز بالگردهای سنگین‌تر، نسبت به ناوشکن‌های قبلی برخوردار است. او در ادامه گفته است:‌این ناوشکن به تجهیزات پیشرفته دیگری هم مجهز شده است.
** کیهان ۹۷/۹/۶
*  بهره‌مندی تهران از مزایای برجام به صفر نزدیک شده است
سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در سومین سمینار همکاری‌های هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا با بیان اینکه «اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا، بهره‌مندی ایران از مزایای برجام را به صفر نزدیک کرده است» گفت: برجام متعلق به آمریکا و یا ایران نیست، بلکه توافقی بین‌المللی است که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در قالب قطعنامه ۲۲۳۱ آن را تائید کرده‌اند. این در حالی است که آمریکا این قطعنامه را نقض کرده و سایر کشورها را به‌دلیل پیروی از آن مجازات می‌کند. وی در ادامه اقدامات اتحادیه اروپا در راستای حفاظت از برجام را تحسین کرد وگفت: این مسئله نشان می‌دهد که اروپا به لحاظ سیاسی در مسیر درستی قرار دارد. اما واقعیت این است که هنوز راهکارهای عملی، مکانیسم‌هایی که ایران بتواند از مزایای اقتصادی برجام بهره‌مند و سبب شود تحریم‌های آمریکا این توافق را از بین نبرد، محقق نشده است.
*  مبارزه با رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام است
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: آزادی قدس شریف و مبارزه با رژیم نژادپرست صهیونیستی اصلی‌ترین و اولین مسئله جهان اسلام است.
علی‌اکبر ولایتی با اشاره به سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه، مداخله‌جویانه و ظالمانه آمریکا در حمایت و پشتیبانی از رژیم متجاوز صهیونیستی، افزود: این سیاست‌ها به منظور تأمین و تضمین امنیت توام با برخوردهای تبعیض‌آمیز و جابرانه همراه با حق‌کشی ملت‌های مظلوم یمن، بحرین، لیبی، عراق، سوریه و غیره است که طی آن خون هزاران انسان بی‌گناه بر زمین ریخته می‌شود اما علی‌رغم همه تلاش‌ها، آمریکا در شرایط بسیار سخت قرار دارد و تمامی طرح‌ها، استراتژی‌ها و سیاست‌های آن از آغاز قرن ۲۱ دچار شکست فاحش گردیده و هیمنه ابرقدرتی آن فرو ریخته است.
** شرق ۹۷/۹/۶
*  دولت پاکستان باید پاسخگوی اقدامات گروهک‌های تروریستی باشد
شهریار حیدری مدیر کل مرزی وزارت کشور درباره مرزبانان میرجاوه و انتقال به پاکستان، گفت: حاکمیت هر کشوری در چارچوب مرزها تعریف می‌شود. پاکستان و ایران جغرافیا و سرزمین مشخصی دارند. هر کشوری در مقابل جغرافیای خود و حفظ حریم کشور همسایه مسئول است. طبیعی است که پاکستان هم باید به این موضوع اهمیت بدهد و پاسخگوی این گونه اقدامات زشت گروهک‌های تروریستی که در خاک آن کشور پناه گرفته‌اند، باشد.
*  تکذیب یک اتهام
معاون سفیر ایران در عراق گفت: دست داشتن تهران در ورود مواد مخدر به عراق به اندازه زدن اتهامی همچون حمایت ایران از تروریست و داعش مضحک است.
سید موسی علیزاده طباطبایی در پاسخ به برخی مطالب منتشر شده در مورد پخش مواد مخدر در عراق و نقش ایران در این زمینه تصریح کرد: منبع پخش مواد مخدر در عراق و منطقه همان کشورهایی هستند که طی چند سال گذشته برای لطمه زدن به عراق و تخریب زیر ساخت‌های این کشور اقدام به حمایت از تروریست‌ها و ارسال تروریست‌های انتحاری به این کشور می‌کردند.
** ایران ۹۷/۹/۶
*  وحدت، استراتژی بلند مدت جمهوری اسلامی است
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیدار با میهمانان سی و دومین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به تفاوت‌ها در برداشت از مفهوم وحدت، افزود: «معنای مورد نظر ما از وحدت یکی شدن در آرا و عقاید نیست و قرار نیست عقیده خود را فرو بگذاریم و عقیده دیگری را برداریم؛ بلکه مراد، تأکید بر نقاط اشتراک است».
یادگار امام با بیان اینکه وحدت استراتژی بلند مدت جمهوری اسلامی است، گفت: «باید مراقب باشیم درگیر جنگ نشویم، بلکه بدانیم راه حل صحیح این است که عقلای جهان اسلام دور یکدیگر جمع شوند و تبری خود را از وحدت شکنان اعلام کنند».
*  به ایجاد کانال مالی برای ایران متعهد هستیم
میگل آریاس کانیته، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت: «برجام بر اساس اهدافی که برای آن مشخص‌ شده، کار می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.» کانیته همچنین درباره سازوکار مالی اروپا گفت: «هیچ‌کس درباره سطح بالای تمایل اروپا برای راه‌اندازی سازوکار ویژه مالی موسوم به اس‌پی‌وی تردیدی ندارد.»
کانیته به زمان اجرای این سازوکار اشاره مستقیمی نکرد اما تصریح کرد:«ما به ایجاد کانال مالی برای ایران متعهد هستیم و قصد داریم برجام را به ‌صورت کامل و در تمام ابعادش اجرا کنیم.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۹/۶
*  درخواست آلمان، فنلاند و دانمارک از اتحادیه اروپا برای توقف فروش سلاح به عربستان
دانمارک، فنلاند و آلمان اعلام کردند که خواستار توقف فروش آتی تسلیحات به دولت عربستان سعودی هستند.
برلین و کپنهاگ اعلام کردند: دلیل این درخواست پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار واشنگتن پست است که در دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی کشته شد و هلسینکی دلیل این درخواست را بحران انسانی در جنگ یمن اعلام کرد.
*  دستورات رییس جمهور به استاندار کرمانشاه برای تسریع در روند کمک رسانی به زلزله زدگان
حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور در گفت و گو با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه پس از اطلاع از مهمترین مسایل میدانی و نیازهای مردم در مناطق زلزله زده و همچنین بررسی روند خدمات رسانی دستگاه‌های امدادی و درمانی؛ دستورات لازم را برای بسیج همه امکانات دستگاهها و نهادها جهت امداد رسانی هرچه سریعتر و بهتر به زلزله زدگان و رسیدگی فوری به وضع آسیب دیدگان و مصدومان صادر کرد.
** وطن امروز ۹۷/۹/۶
*  آمریکا حقوق بشر را به خاطر قرارداد تسلیحاتی زیر پا می‌گذارد
آیت‌الله آملی‌ لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی در سخنانی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: رئیس‌جمهور شیرین‌عقل و نادان ایالات‌متحده آمریکا ادعا کرده ملت ایران تروریست است. اینکه کسی یک ملت رشید، بصیر و دارای پشتوانه چند هزار ساله تمدنی را «تروریست» بخواند، بسیار تعجب‌آور و گزاف است. نمی‌توان پذیرفت میراث‌دار گاوچران‌های طپانچه به دست با آن سابقه کثیف اخلاقی‌اش، ملتی بزرگ را متهم به تروریست بودن کند.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف نسبت به انحطاط اخلاقی دنیای مدعی تمدن غرب، تصریح کرد: البته حکام سابق آمریکا نیز همین‌طور بودند اما وقاحت آنها اکنون آشکارتر و عریان‌تر شده و تصریح می‌کنند ما حقوق بشر را زیر پا می‌گذاریم چون قرارداد تسلیحاتی ۴۰۰ میلیارد دلاری بسته‌ایم و پول عربستان در کشور ما شغل ایجاد کرده است.
** جوان ۹۷/۹/۶
*  تلاش تلاویو برای ترور نصرالله
یکی از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی مستقر در مرزهای لبنان خواستار بررسی امکان ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شد. این سرهنگ اسرائیلی تاکید کرد که شخصیت و تجربه سیدحسن نصرالله او را به مرکز ثقلی در حزب‌الله تبدیل کرده و هدف قرار دادن وی می‌تواند آسیب قابل توجهی به تمامی ساختار حزب‌الله از رهبران ارشد تا نظامیان کوچک وارد کند و روحیه مبارزاتی آنها را با مشکل مواجه کند.
** آفتاب یزد ۹۷/۹/۶
*  از واکنش مقام‌های ایرانی به تحریم‌های جدید تحت تاثیر قرار گرفتم
اشتفان شولتس سفیر اتریش درباره آینده روابط ایران و اتریش و تبادلات مالی دو کشور با وجود تحریم‌های آمریکا گفت: اتریش شبکه‌ای از همکاری منطقه‌ای را در اروپا در رابطه با ایران شکل داده است. از طریق این شبکه همکاری تلاش داریم تا همکاری بیشتری بین اتحادیه اروپا و ایران در زمینه سیاست خارجی فراهم آوریم. سفیر اتریش با اشاره به ماندن در توافق برجام و تعهد تهران به این معاهده بین‌المللی گفت: از اعمال دوباره تحریم‌ها بسیار ناراحت هستیم اما از شیوه واکنش رهبران ایران به این چالش، بسیار تحت‌تاثیر قرار گرفتیم. ایرانی‌ها این تحریم‌ها را بدل به فرصتی برای گشایش بیشتر درهای اقتصاد خود با جهان کردند.
*  امیدواریم برجام را زنده نگه داریم
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که برای شرکت درسومین سمینار همکاری‌های هسته‌ای ایران و اروپا به بروکسل سفر کرده است، با قدردانی از تلاش‌های اروپا برای حفظ برجام گفت: امیدواریم که به کمک یکدیگر، در کنار روسیه و چین برجام را زنده نگه‌داریم.
صالحی در نشست خبری مشترک با میگل آریاس کانیته، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت:شاید برجام بهترین توافقی که اعضای مذاکره‌کننده آرزو داشتند، نبود اما در شرایط کنونی تنها توافق ممکن است؛ چنانچه رئیس‌جمهوری ایران آن را توافقنامه برد-برد خوانده است. معاون رئیس‌جمهوری ایران بابیان اینکه برجام مکمل نظام منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است، هشدار داد: اگر این توافق از بین برود اوضاع تغییر می‌کند و هرج‌ومرج به وجود می‌آید.
** رسالت ۹۷/۹/۶
*  طرح عادی‌سازی رابطه با اسرائیل محکوم است
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: طرح عادی سازی رابطه با اسرائیل محکوم است. آیت‌الله عباس کعبی با بیان اینکه در دین و شریعت اسلام رعایت حقوق بشر یک تکلیف و واجب الهی است گفت: کشورهای مسلمان سال ۹۰ اعلامیه حقوق بشر اسلامی را در کشور مصر تصویب کردند همین اعلامیه دارای مزیت‌های اعلامیه جهانی حقوق بشر هم است، امید که پایه اتحادیه حقوق بشر اسلامی و التزام کشورها به رعایت قوانین آن با تشکیل دادگاه اسلامی در این کمیسیون مورد توجه قرار گرفته و به مرحله عمل برسد.وی با اشاره به طرح آمریکا برای عادی سازی روابط با اسرائیل، عنوان کرد: طرح عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس باید از سوی همه کشورهای اسلامی محکوم و به ظلم‌های آنان و آل سعود در منطقه پایان داده شود.
*  جلوی خروج استعدادهای درخشان از حوزه را بگیریم
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار جمعی از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم، اساتید را چشم و چراغ حوزه دانست و گفت: مهمترین و اساسی ترین مطلبی که شما اساتید حوزه باید توجه داشته باشید این است که اگر خداوند فرمود؛ «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ» حقیقتا این تعارف نیست. وی افزود: هرگز نباید غفلت کنیم، باید همواره هوشیار باشیم و آگاه به زمان و در صحنه باشید که این تنها با اعتصام به حبل الهی ممکن است.وی گفت: ما اگر می‌خواهیم حوزه علمیه موفقی داشته باشیم باید جلو خروج استعدادهای درخشان را از حوزه و اشتغال آنها به مشاغل غیر علمی را بگیریم، نهال فروشی ابدا به مصلحت حوزه نیست، باید حوزه را پدرانه اداره و مدیریت کنید.
** مردم سالاری ۹۷/۹/۶
*  تعامل و همکاری خوب ایران و روسیه
مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو در دیدار با «سرگئی ورشنین» معاون وزیر امور خارجه روسیه، برگزاری یازدهمین نشست گفتگوهای فرمت آستانه در قزاقستان، همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه در برجام، سوریه، یمن و حقوق بشر را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. در این ملاقات سفیر کشورمان تعامل و همکاری‌های ایران و روسیه در چارچوب سازمان ملل و عرصه‌های بین‌المللی را عالی ارزیابی کرد.
*  ورود جابری انصاری به آستانه
«حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات بین‌المللی صلح سوریه،در راس هیاتی وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.انصاری و هیات همراه در این سفر، ضمن شرکت در جلسات یازدهمین دور نشست بین‌المللی صلح سوریه که ۷ و ۸ آذر در آستانه برگزار می‌شود، در دیدارهایی دوجانبه با هیات‌های مختلف شرکت کننده در این نشست در خصوص آخرین تحولات سوریه، به ویژه مسائل مرتبط با روند سیاسی، گفت‌گوهای سوری – سوری و تاسیس کمیته قانون اساسی این کشور دیدار و گفت‌گو خواهند کرد.
** آرمان ۹۷/۹/۶
*  کاهش صدور ویزا برای دانشجویان ایرانی در آمریکا
دولت آمریکا صدور ویزا برای دانشجوهای ایرانی را کاهش داده است. اگرچه دانشجویان ایرانی از دستور منع ورود اتباع چند کشور به خاک آمریکا که دونالد ترامپ در اوایل ریاست جمهوری‌اش صادر کرد، مستثنی هستند، اما گزارشات نشان می‌دهد که دولت این کشور صدور ویزا برای دانشجوهای ایرانی را کاهش داده است. بر اساس داده‌های وزارت امورخارجه آمریکا در ماه‌های بین مارس تا اکتبر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۵۵ ویزا کمتر برای ایرانی‌ها صادر شده که کاهش ۲۳ درصدی به شمار می‌آید.
*  صادرات هواپیمای ایرانی در آینده‌ای نزدیک
مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از صادرات هواپیماهای صد درصد ایرانی به خارج از کشور در دهمین نمایشگاه صنعت هوایی در کیش خبر داد. ‌امیر سرتیپ ستاد عبدالکریم بنی‌طرفی‌ با اشاره به ثبت قراردادهایی با سه کشور چین، روسیه و اندونزی درخصوص صادرات تجهیزات صنایع هوایی گفت: ان‌شاء‌ا… در نمایشگاه دهم ما نخستین سفارشات برای هواپیمای آموزشی‌مان را از کشورهای خارجی خواهیم گرفت.
** آفرینش ۹۷/۹/۶
*  تحریم‌های شدیدی را علیه ایران اعمال کنید
وزیر امور استراتژیک اسراییل در کنفرانسی در فرانکفورت از دولت آلمان خواست تا تحریم‌های شدیدی را علیه ایران اعمال کنند. گیلاد اردان، وزیر امور استراتژیک اسراییل در یک سخنرانی در کنفرانس بین المللی در فرانکفورت از آلمان خواست تا موضع تهاجمی بیشتری نسبت به ایران داشته و در یاوه‌گویی‌هایش از ایران به عنوان صادرکننده تروریسم نام برد.روحانی در کنفرانس وحدت اسلامی از اسراییل به عنوان غده سرطانی نام برد.
*  درخواست عجیب ترامپ از نخست‌وزیر سابق عراق درباره نفت
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، دو بار از نخست‌وزیر عراق خواسته بود تا در عوض هزینه‌های نظامی آمریکا در عراق از این کشور نفت دریافت کند. این خبر را منابع نزدیک به رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کردند. وی همچنین بارها گفته بود که آمریکا باید میدان‌های نفتی عراق را به عنوان تامین کننده هزینه‌های جنگ در این کشور در دست بگیرد.
** قدس ۹۷/۹/۶
*  وحدت‌شکنان در نقشه دشمن حرکت می‌کنند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در نشست ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) گفت: وحدت از برکات انقلاب اسلامی است که به عنوان راهبرد اساسی مورد توجه و تاکید حضرت امام(ره) بوده است و در واقع عنصر هویت بخش انقلاب اسلامی بوده است. وی ادامه داد: امت اسلامی به عنوان یک خانواده بزرگ وحدت را بزرگ‌ترین معروف و تفرقه را بزرگ‌ترین منکر می‌داند. عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: بنابراین هر کس این وحدت را مخدوش کند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.
*  نمایشگاه هوایی ایران نشانگر مقاومت در برابر تحریم است
وزیر دفاع گفت: ایران امروزه در برابر مسئولان عهدشکن آمریکا ایستاده و برگزاری نهمین نمایشگاه هوایی نشان می‌دهد آنها با این تحریم‌ها حیثیت خود را می‌برند. امیر سرتیپ حاتمی در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه هوایی در جزیره کیش گفت: با این حال اگر یک جاه طلب تصمیم گرفت مردم را از این دانش محروم کند بداند که این مردم به اتکای علم خود به این صنعت دست یافته اند و این امر شدنی است.
** خراسان ۹۷/۹/۶
*  استیضاح وزیر ورزش تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد
علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ‌۱۵ نماینده طرح استیضاح آقای سلطانی‌فر وزیر ورزش را تقدیم هیئت رئیسه کردند. یوسف نژاد افزود: به تاخیر انداختن واگذاری باشگاه‌های ورزشی استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، بی توجهی به رسالت وزارت ورزش درباره مسائل جوانان، اجرانشدن مصوبات مجلس در برنامه ششم، نبود تعادل پایدار توزیع امکانات ورزشی در مناطق کمتر توسعه یافته و ناعدالتی در تقسیم بودجه ورزشی به شهرستان‌ها و استان‌ها از محورهای استیضاح مسعود سلطانی‌فر است.
*  یکی از واضح ترین سیاست‌های غلط دولت ترامپ خاطرخواهی منافقین است
پل پیلار رئیس سابق بخش تحلیل عملیات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تأکید کرد: «در میان بسیاری از سیاست‌های نادرست دولت «دونالد ترامپ» در قبال ایران، یکی از واضح ترین آن‌ها خاطرخواهی گروه منافقین است. پیلار همچنین تصریح کرد: گروه تروریستی، یک گروه تروریستی است، حتی اگر خونی که می‌ریزد، خون آمریکایی نباشد. منافقین از سال ۲۰۰۹ تاکنون در خشونت‌های سیاسی مرگبار شرکت داشته است. وی درباره منابع مالی این گروهک تروریستی نیز گفت: به احتمال زیاد منابع مالی آن‌ها از سوی کشورهایی است که رقبای منطقه‌ای ایران هستند.
** اعتماد ۹۷/۹/۶
*  تکذیب برگزاری دادگاه علنی عراقچی
پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران طی اطلاعیه‌ای انتساب خبر علنی بودن برگزاری دادگاه عراقچی به جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران را که از برخی از شبکه‌های صدا و سیما اعلام شد، تکذیب کرد.
در این اطلاعیه آمده است: دکتر جعفری دولت‌آبادی در مصاحبه‌ مورخ ۳/۹/۱۳۹۷ صرفاً از صدور کیفرخواست توسط دادسرای تهران برای عراقچی خبر داد، اما برخی شبکه‌های صدا و سیما همزمان با پخش تصویر دکتر جعفری دولت‌آبادی، اظهاراتی دائر بر برگزاری علنی جلسه‌ محاکمه‌ آتی این فرد را نیز به نقل از دادستان تهران قرائت نمود که چنین اظهاری از سوی مصاحبه‌ شونده تکذیب می‌شود.
** شهروند ۹۷/۹/۶
*  ایران چیزی برای پنهان کردن نداشت
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز آمریکا در پاسخ به ادعای نتانیاهو گفت: اگر او نگران برنامه هسته‌ای ایران است، بهترین راه، توافقی است که او نهایت تلاش خود را برای برهم زدن آن به کار برده است. برجام به آژانس اجازه می‌دهد که سرزده‌ترین بازرسی‌های جهان را انجام دهد. ایران این بازرسی‌ها را قبول کرد، چون چیزی برای پنهان کردن نداشت. تمام ادعاهای قبلی نتانیاهو توسط آژانس مورد بررسی قرار گرفته و رد شده‌اند، ادعای اخیر او هم مانند تمامی ادعاهای قبلی نادرست است.
** سازندگی ۹۷/۹/۶
*  نامه جمعی از وکلای ایرانی به دبیرکل سازمان ملل
جمعی از وکلای دادگستری و فعالان حقوق زنان و کودکان ایرانی به دبیرکل سازمان ملل متحد درباره خروج آمریکا از برجام و تحریم‌ها نامه نوشتند. نویسندگان این نامه از دبیرکل سازمان ملل خواسته‌اند تا در برابر اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی خاموش نباشد و از حاکمیت قانون در نظام بین‌الملل حمایت کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مساجد نقش اساسی و مهمی در سلامت و هدایت انسان دارند
حوزه/ آیت الله نمازی با ابراز تاسف از مظلوم بودن نماز، مساجد، ائمه جماعات و نمازخوانان و با بیان اینکه هیچ بودجه‌ای برای اداره مساجد اختصاص نمی‌دهند، گفت: در حالی که برای برگزاری برخی جشن ها میلیاردها تومان هزینه می‌شود، ولی برای ماهی دویست هزار تومان اداره یک مسجد با مشکل مواجه هستیم.عضو جامعه مدرسین با تاکید بر این که مسجد نقش اساسی و مهمی در سلامت و هدایت انسان دارد، افزود: اگر در نظام جمهوری اسلامی بتوانیم با تدبیر و برنامه ریزی حکیمانه از ظرفیت‌های مساجد استفاده کنیم، بسیار از مشکلات جوانان و مردم حل می‌شود.
انقلاب با وجود هجمه همه جانبه دشمن پای آرمان‌های الهی ایستاده است
رسا/ آیت‌الله اعرافی در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در نشست عمومی ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با وجود هجوم و کارشکنی‌های سنگین استکبار همواره از استقلال و آرمان‌های الهی خود حفاظت کرده و به حمایت و پشتیبانی از مظلومان و محرومان پرداخته است. مدیر حوزه‌های علمیه درادامه عنوان کرد: ملت ایران همواره در مقابل توطئه و هجوم دشمنان ایستادگی کرده و در عین حال سایر امت اسلامی را از دستاوردهای بزرگ درون مرزی خود محروم نکرده است.
ملت فلسطین مورد حمایت رسانه‌ای و اقتصادی دنیای اسلام قرار گیرد
رسا/ آیت الله اراکی در نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت: با توجه به شرایط کنونی علما نقش بسزایی در آماده سازی امت اسلامی دارند. عضو جامعه مدرسین درادامه حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین را ضروری دانست و تاکید کرد: امروز فلسطین باید از لحاظ رسانه‌ای، اقتصادی و نظامی مورد حمایت جوامع اسلامی قرار گیرد و علمای مقاومت در این امر نقش بسزایی دارند.وی جمع آوری فتواهای صادر شده از سوی علمای اسلام را در مورد آزادی فلسطین از بحر تا نهر را امری ضروری دانست و تاکید کرد: بسیاری از علما در زمینه مبارزه مردم فلسطین با رژیم متجاوز صهیون فتوا صادر کردند که باید این فتواها گردآوری شود.
براساس مفاهیم دینی، آمریکا دشمن اصلی ما است
فارس/ حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی گفت: کسی که سخن از سازش و مذاکره با آمریکا طرح می‌کند یا دچار کودنی شده و قدرت فهم و تحلیل خود را از دست داده است یا فردی ناآگاه با سطح معلومات اجتماعی و سیاسی پایین بوده یا وابسته به جریان‌های منتسب به آمریکا است.عضو جامعه مدرسین افزود: بر اساس مفاهیم دینی آمریکا دشمن اصلی ما در عرصه جهانی است و دشمن اصل دین و بشریت است.
لاریجانی: معامله قلابی قرن در منطقه شکل نمی‌گیرد
ایرنا/ رییس مجلس در مراسم اختتامیه سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با تاکید بر این که ایران پای مقاومت ایستاده است، گفت: مقابل رژیم اسرائیل خواهیم ایستاد و نمی‌گذاریم به منطقه مسلط و معامله قلابی قرن در منطقه شکل بگیرد.دکترلاریجانی همچنین به توزیع گسترده سلاح در منطقه اشاره و در توضیح انگیزه توزیع سلاح در منطقه گفت: این اقدام تنها باعث ایجاد آشفتگی بیشتر در منطقه می‌شود.لاریجانی به ایجاد صف کشی در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: کشورهایی در منطقه هستند که مردم و سیاستمدارانشان می‌دانند که دشمن جدیدی به نام رژیم اسرائیل در این منطقه وجود دارد اما آن را به حال خود رها کرده اند.
رقابت در انتخابات بحرین تنها میان خاندان حاکم صورت گرفت
رسا/وب سایت العربی الجدید طی گزارشی با عنوان «مقامات بحرین تنها به خودشان رای دادند» به برگزاری انتخابات نمایشی در بحرین پرداخت و نوشت: مقامات بحرین، با منحل کردن گروه‌های معارض و بازداشت رهبران آن و تبعید برخی از آنان، قبل از آنکه انتخابات را برگزار کنند، آن را پایان دادند.العربی الجدید در ادامه گزارش داد: مقامات بحرین در واقع به خودشان رای دادند و پارلمان این کشور را به همان شکلی که بود بار دیگر از نو تشکیل دادند و هرکس از شهروندان بحرینی با این مسأله مخالفت کند، سلب تابعیت می‌شود.
نارضایتی ۶۰ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ
باشگاه خبرنگاران / نتایج نظرسنجی اخیر گالوپ نشان داد از هر ۱۰ آمریکایی ۶ نفر آنها از عملکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رضایت ندارند.بر اساس این نظرسنجی هفتگی که در هفته منتهی به ۲۵ نوامبر برگزار شد، ۶۰ درصد آمریکایی ها از عملکرد دونالد ترامپ ناراضی هستند و فقط ۳۸ درصد آنها اعلام کردند از عملکرد او رضایت دارند.این چهارمین هفته است که میزان نارضایتی از عملکرد ترامپ به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.
حمایت دولت از پیام رسان‌های داخلی
باشگاه خبرنگاران/ رئیس دفتر رئیس جمهور درباره شرکت‌های دانش بنیان داخلی که در حوزه پیام رسان‌ها فعالیت می‌کنند اظهار کرد: از این شرکت‌ها حتما استقبال می‌کنیم و حمایت خود را از آن‌ها انجام می‌دهیم. واعظی با اشاره به حمایت‌هایی که از پیام رسان‌های دانش بنیان داخلی به عمل می‌آید گفت: برنامه حمایتی خود در تمام بخش‌های فنی، مادی و معنوی را به هر شکلی که خود پیام رسان‌ها بخواهند از آن‌ها خواهیم داشت.وی درباره فعالیت دو پیام رسان طلاگرام و هاتگرام بیان کرد: این دو پیام رسان اکنون در حال فعالیت هستند و بدون فیلتر کار خود را انجام می‌دهند.
هواپیمایی ایران با وجود تحریم‌ها همچنان فعال است
باشگاه خبرنگاران/روزنامه آمریکایی وال‌ استریت ژورنال در گزارشی تداوم پروازهای «ایران‌ ایر» به مقصدهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی را نشانه شکست سیاست تحریمی دولت ترامپ برای منزوی کردن ایران خواند.در این گزارش آمده است: ادامه پروازهای ایران ایر به مقصد اروپا نشانه‌ای از به چالش کشیده شدن سیاست دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا (در وضع تحریم‌ها علیه ایران) است.نگارنده مطلب در ادامه اذعان می‌کند شکست تحریم‌های ضدایرانی آمریکا در کاهش پروازهای ایران، بیانگر چالشی است که دولت ترامپ برای اجرای کارزار استفاده از انزوای بین المللی برای تحت فشار قرار دادن ایران، با آن مواجه شده است.
آرمان فلسطین مسئله ی محوری امت اسلامی است
صداوسیما/ در آئین اختتامیه سی و دومین کنفرانس بین‎المللی وحدت اسلامی بیانیه‌ اختتامیه این کنفرانس با عنوان «قدس، محور وحدت امت» قرائت شد :دراین بیانیه شرکت کنندگان تاکید کردند که آرمان فلسطین مسئله محوری و عادلانه‌ی امت اسلامی بوده و اولین دشمن جهان اسلام، رژیم غاصب صهیونیستی است؛ لذا باید تمامی تلاش ها برای مقابله با این رژیم غاصب همسو شود؛ چرا که این رژیم غده‌ای سرطانی است که با هدف تضعیف نهضت و سلطه بخشیدن به آمریکا و نا امن کردن منطقه در قلب آن کاشته شده است، منطقه‌ای که با وجود نژادهای متعدد از محبت و عزت و کرامت بهره می‌برد.
فرانسه و آلمان داوطلب میزبانی سازوکار مالی اروپا
ایرنا/ نشریه وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات‌های اروپایی خبر داد که یکی از کشورهای فرانسه یا آلمان میزبان سازوکار ویژه اروپایی برای تبادلات مالی با ایران می‌شود و این نهاد برای پیشگیری از اقدامات مخرب آمریکا به مالکیت یکی از این دو دولت در می‌آید.این نهاد که با عنوان «سازوکار ویژه مالی اروپا» در ایران شناخته می‌شود، از یک نظام اعتباری برای تسهیل پرداخت‌های مربوط به تبادلات کالا میان ایران و اروپا استفاده می‌کند؛ به شکلی که نیاز به تراکنش مالی با بانک‌های اروپایی نباشد.
نگرانی پمپئو از نقش ایران در اتحاد مسلمانان
ایرنا /وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری ایران در «غده سرطانی» خواندن رژیم صهیونیستی گفت: روحانی در یک کنفرانس بین المللی پیرامون وحدت اسلامی، مسلمانان سراسر جهان را تشویق به اتحاد علیه آمریکا و اسرائیل کرد.پمپئو در بیانیه‌ای با عنوان «رئیس جمهوری ایران برای منزوی کردن بیشتر خود در جهان تلاش می‌کند» در تارنمای رسمی وزارت خارجه آمریکا، گفت: روحانی بار دیگر خواستار نابودی اسرائیل شد.پمپئو ادامه داد: ایران نه دوست آمریکا و نه اسرائیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *