خبرروز ۱۳۹۷/۰۵/۰۳

میلاد با سعادت امام رئوف حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) مبارک باد

  • هشدار رئیس ستادکل نیروهای مسلح به دولتمردان آمریکا: هرگونه تهدید و در هر سطحی پاسخی کوبنده و پشیمان کننده خواهد داشت
  • آیت الله نمازی: اگر دستگاه‌های فرهنگی جوانان را با مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) آشنا کنند آنان به دنبال معصیت نخواهند رفت
  • آیت الله خاتمی: تسامح ناظران شورای نگهبان خیانت به مردم است
  • آیت الله اعرافی: حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین پایگاه معارف الهی در دنیا است
  • آیت الله اراکی: سادات نقش ویژه‌ای در تحقق اهداف اسلامی داشتند

 

** جام جم ۹۷/۵/۳
*  تلگرام هرگز رفع فیلتر نخواهد شد
معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه تلگرام هرگز رفع فیلتر نخواهد شد، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده نزدیک و با برطرف شدن برخی موانع، مهاجرت به پیام‌رسان‌های داخلی تکمیل شده و گام بلندی در تحقق شبکه ملی اطلاعات برداشته خواهد شد. عبدالصمد خرم‌آبادی در مطلبی نوشت: شایعه بی‌اساس رفع فیلتر تلگرام که به منظور تنفس مصنوعی به پیکر نیمه جان این شبکه هر از چندگاهی منتشر می‌شود، نمی‌تواند روند مهاجرت مردم به پیام رسان‌های داخلی را متوقف کند.
*  نقش «وزیر سابق» در تخلفات خودرویی
فهرست صد وارد کننده متخلف که سال گذشته ۶۴۸ خودرو را به طور غیرقانونی ثبت سفارش کردند، روز گذشته از سوی وزیر صنعت منتشر شد.
محمد شریعتمداری وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در برنامه تلویزیونی حال خورشید، با اشاره به تخلفات انجام شده در حوزه واردات خودرو گفت: ثبت سفارش خودرو در سال گذشته با دستور وزیر وقت صنعت متوقف شده که این اقدام قانونی نبوده است.
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت افزود: این اتفاق به هر دلیلی که از سوی کاربران، کارمندان و وارد کنندگان در این دولت یا آن دولت صورت گرفته، اتفاق خوبی نبوده است و از محضر شریف مردم ایران عذرخواهی می‌کنم.
** همشهری ۹۷/۵/۳
*  نامه دختر امام(ره) به اردوغان
رئیس و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در نامه‌ای به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رئیس دوره‌ای سازمان همکاری اسلامی با اشاره به تصویب قانون قومیت در کنست رژیم صهیونیستی، تصویب این قانون را لکه ننگ دیگری در کارنامه سیاه این رژیم در استمرار اقدامات نژادپرستانه دانست. زهرا مصطفوی خمینی فرزند بنیانگذار جمهوری اسلامی در نامه خود آورده است: انتظار می‌رود که رئیس سازمان همکاری‌های اسلامی که مسئولیت دفاع از حیثیت و آرمان‌های مکتب اسلام را داشته و فلسفه وجود شکل‌گیری این سازمان، دفاع از آرمانهای آزادی قدس است در برابر این اقدام خیانت‌بار، آژیر جنایت و خیانت را در جامعه جهانی به صدا درآورده و مسلمانان را در برابر این توطئه نابودی قدس و فلسطین حساس کنند.
*  ۵ هزار میلیارد دلار پول مشکوک
امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی تخلفات بنیاد شهید را یکی از کارهای این فراکسیون عنوان و اظهار کرد: باوجود تمامی هجمه‌ها علیه ما این کار را از دوره قبل در مجلس شورای اسلامی شروع کردیم. کار سنگین دوساله‌ای که آن را با ۳۶ پرونده به قوه قضائیه تحویل دادیم. پرونده بانک دی را با قریب به ۵ هزار میلیارد دلار پول مشکوک‌الوصول با نامه رسمی رئیس مجلس شورای اسلامی به قوه قضائیه دادیم. وی افزود: در ابتدا این دستگاه بررسی‌های لازم را انجام نداد که بعد از مکاتبات مستمر پرونده بنیاد شهید در شعبه ویژه‌ای در حال رسیدگی است که نتیجه آن در آینده نزدیک اعلام می‌شود.
** کیهان ۹۷/۵/۳
*  تقدیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از همکاری‌های شورای نگهبان
مجمع تشخیص مصلحت نظام، با صدور بیانیه‌ای از همکاری‌های دلسوزانه دبیر و اعضای محترم شورای نگهبان با این نهاد انقلابی در ادوار مختلف به ویژه در دو دهه اخیر، تجلیل و قدردانی کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: شورای محترم نگهبان، در طول سه دهه گذشته، در موضوعات مختلف، همکاری مستمر و موثری با مجمع در چارچوب تشخیص و عمل به مصالح عمومی کشور و در ذیل وظایف اساسی خود داشته است. مجمع تشخیص مصلحت نظام، از همکاری‌های موثر حضرت آیت‌الله جنتی و سایر اعضای محترم و بدنه حقوقی و کارشناسی آن نهاد مقدس بویژه در دو دهه اخیر تقدیر می‌نماید و تداوم برکات این رکن انقلابی را در پاسداری از حریم نورانی شرع و قانون اساسی و تحقق منویات داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از خداوند متعال مسالت می‌نماید.
*  موشک‌ها در راه است؛ دبی، ابوظبی و ریاض را تخلیه کنید
سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن هشدار به شرکت‌های خارجی درباره ماندن و سرمایه‌گذاری در امارات و عربستان از آنها خواست که فوراً از این کشورها خارج شوند.
لقمان تأکید کرد: «‌موشک‌ها و پهپادهای یمنی‌ها توان رسیدن به هر نقطه‌ای در امارات و عربستان را دارند. یمن هزاران موشک بومی دارد و در راستای توسعه منظومه موشکی و پهپادی خود حرکت می‌کند.» سخنگوی نیروهای مسلح یمن این را هم گفت که «ابوظبی و دبی از تیررس آتش نیروهای یمنی در امان نیستند.»
** شرق ۹۷/۵/۳
*  ایران در ماجرای برجام برنده افکار عمومی است
جک استراو، وزیرخارجه اسبق انگلیس در پاسخ به این سؤال که با توجه به علائمی که از سوی وزیر خارجه آمریکا مبنی بر علاقه آنها به یک مذاکره جدید ارسال می‌شود، آیا آمریکا برای مذاکره قابل‌اعتماد است یا خیر؟ گفت: اگرچه ایران در برجام به همه تعهدات خود عمل کرد اما غرب حتی پیش از ترامپ آن‌قدر به تعهدات خود وفادار نبود. وزیر امور خارجه اسبق انگلیس افزود: «ترامپ می‌خواهد ایران را به سمتی ببرد که یا در مذاکره شکست بخورد یا اصلا وارد مذاکره نشود که در هر دو صورت ترامپ خواهد گفت که من طرف معقول هستم».
وزیرخارجه اسبق انگلیس خروج احتمالی ایران از برجام را ایده بدی توصیف کرد و گفت: «ماندن ایران در توافق هسته‌ای یک نبرد برای تسخیر قلوب و افکار عمومی است و در‌حال‌حاضر ایران برنده است».
*  به زودی شخصیت‌های نمادین کشور کنار هم قرار می‌گیرند
معاون اول رئیس‌جمهوری روز گذشته در همایش رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با انتقاد از کسانی که به دنبال تضعیف دولت در شرایط حساس کنونی هستند، گفت: «اتحاد سیاسی جدی ضرورت امروز ماست. همه مسئولان عالی‌رتبه کشور باید نمایش بزرگی از اتحاد داخلی را به صحنه بیاورند. در همین راستا به فضل الهی در هفته‌های آینده شاهد بخشی از این نمایش خواهیم بود و جریانات و شخصیت‌های نمادین کشور در کنار هم قرار خواهند گرفت».
** ایران ۹۷/۵/۳
*  پذیرش شکایت ایران و نامه کم سابقه دیوان لاهه به دولت آمریکا در مورد تحریم‌ها
رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه طی نامه‌ای رسمی خطاب به وزیر خارجه امریکا، ضمن اعلام زمان رسیدگی به شکایت دولت ایران در خصوص بازگشت یکجانبه تحریم‌های دولت امریکا، تأکید کرد که از هرگونه اقدام جدید اجتناب کنید و شرایط را تغییر ندهید. محسن محبی رئیس مرکز حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری اعلام کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به علت فوریت امر و آثار سوء ناشی از برگرداندن تحریم‌های یکجانبه امریکا بویژه در حوزه سلامت و درمان و دارو و خصوصاً امنیت هوایی، همزمان با طرح دعوی رسمی از دیوان خواسته بود که دیوان تا زمانی که در مرحله رسیدگی و صدور رأی در دعوای اصلی قرار دارد، به‌عنوان یک امر فوری و طی دستور جداگانه‌ای برگرداندن تحریم‌ها را ممنوع سازد و از دولت امریکا بخواهد که این اقدامات را متوقف کند.
*  کاندیدا‌های حقوقدان شورای نگهبان به مجلس معرفی شدند
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه سه نفر از کاندیداهای اعضای حقوقدان شورای نگهبان برای انتخاب یک عضو حقوقدان این شورا را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.براین اساس، سیامک ره پیک، محمد حسن صادقی مقدم و احمد بیگی سه عضو حقوقدان شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند. یکی از نامبردگان با انتخاب مجلس جایگزین مرحوم علیزاده خواهد شد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۵/۳
*  ایران در صادرات نفت به هند از عربستان پیش افتاد
وزیر نفت هند اعلام کرد: ایران در فاصله آوریل تا ژوئن از عربستان پیش افتاد و دومین تامین کننده بزرگ نفت برای پالایشگاه‌های دولتی این کشور شد.
دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند در پاسخ مکتوبی به قانونگذاران این کشور اعلام کرد هند که دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین است، در سه ماهه نخست سال مالی جاری، ۵.۶۷ میلیون تن یا حدود ۴۵۷ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد.
*  اسرائیل کودکان فلسطینی بازداشت شده را آزاد یا محاکمه کند
زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشستی در مقر سازمان ملل درخصوص بررسی حق و حقوق فلسطینیان تصریح کرد: طبق آخرین آمار حدود ۴۴۰ فلسطینی در بازداشت اداری اسرائیل هستند که باید فورا تفهیم اتهام آن‌ها مشخص شود و یا آزاد شوند.
** وطن امروز ۹۷/۵/۳
*  هشدار نسبت به حضور جاسوسان آژانس در دانشگاه‌ها
فرهاد فلاحتی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید سرزده کارشناسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی از برخی دانشگاه‌ها، گفت: وزیر علوم و مسؤولان سازمان انرژی اتمی باید پاسخگوی بازدید کارشناسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی از مراکز علمی باشند. وی افزود: در شرایط فعلی که آمریکا از برجام خارج شده و عملاً چیزی از آن باقی نمانده هر نوع مراوده با سازمان‌های بین‌المللی که زیر سلطه و نفوذ آمریکا هستند به‌ ضرر منافع ملی کشور است.
*  قابلیت‌های سایبری ایران برای ما خطرآفرین است
آژانس اطلاعات داخلی آلمان در گزارش سالانه خود مدعی شده است «ایران قابلیت‌های حملات سایبری خود را گسترش داده و یک خطر برای شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی آلمان به شمار می‌رود». این گزارش که توسط هورست سیهوفر، وزیر کشور آلمان و آژانس اطلاعات داخلی این کشور منتشر شده، به افزایش حملات سایبری از سال ۲۰۱۴ میلادی که ریشه اصلی آن احتمالا ایران بوده، اشاره شده است. این گزارش نشان می‌دهد حملات سایبری متعددی در سال ۲۰۱۷ میلادی، آلمان را هدف قرار داده است.
** جوان ۹۷/۵/۳
*  هرگونه تهدید و در هر سطحی پاسخی کوبنده و پشیمان کننده خواهد داشت
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روز گذشته در بیانیه‌ای ضمن حمایت از مواضع رئیس جمهور، به دولتمردان امریکا هشدار داد در صورت اجرایی کردن تهدیدات، عملاً منافع خود و سرسپردگانشان را در هر گوشه از عالم در معرض قدرت یاوران انقلاب اسلامی قرار داده‌اند.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در این بیانیه تصریح کرده است: تصورات باطل رئیس جمهوری امریکا در مقابل توانمندی‌های حیرت‌آور ملت قهرمان ایران و نیرو‌های مسلح هرگز عملی نخواهد شد.
عضو شورای عالی امنیت ملی هشدار داده است: همان‌طور که در سخنان رئیس جمهور به‌درستی اشاره شده است: دشمنان به ویژه امریکا که مراکز استقرار و منافع او در دسترس قدرت آشکار و پنهان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است با دم شیر بازی نکنند که با پاسخ محکم، غیرقابل تصور، پشیمان کننده و در سطح بسیار وسیع در منطقه و جهان مواجه خواهند شد.
*  تل آویو از ۱۰۰ کیلومتری ایران هم نگران است
یکی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی بعد از دیدار سرگئی لاورف وزیرخارجه روسیه و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس گفت که اسرائیل پیشنهاد روسیه برای حفظ نیروهای ایرانی در سوریه در فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرزهای شمالی اسرائیل را رد کرده است. به گفته این مقام آگاه، اسرائیل بر درخواست خود در مورد اینکه ایران نباید اجازه داشتن هیچ رد پای نظامی‌ای در سوریه را داشته باشد، تاکید کرده است. اسرائیل از این گذشته درخواست کرده که همه موشک‌های دوربرد از این کشور جنگ زده تخلیه شود و همه تاسیسات ساخت موشک‌های هدایت از راه دور نیز باید ساقط شوند.
** آفتاب یزد ۹۷/۵/۳
*  زمان مشخصی برای گفت‌وگو با اروپا مشخص نشده است
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص آخرین ارزیابی‌های جمهوری اسلامی از بسته پیشنهادی گروه ۱+۴ گفت: ایران انتظار دارد همانطور که به تعهداتش پایبند بوده، گروه ۱+۴ نیز به تعهداتش پایبند باشد. بنابراین، مجددا مذاکرات با سه کشور اروپایی و همچنین چین و روسیه صورت گرفت و دیدگاه‌های طرف مقابل هم شنیده و مقرر شد روی بسته پیشنهادی بازنگری صورت گرفته و کارهای بیشتری انجام شود.
قاسمی عنوان کرد: زمان مشخصی را به عنوان روز ددلاین و نهایی مشخص نشده است ولی گروه ۱+۴ می‌دانند فرصت زیادی باقی نمانده است به‌خصوص اینکه اولین زمان اعمال مجدد تحریم‌ها در اواسط مرداد ماه است.
** رسالت ۹۷/۵/۳
*  به هیئت آمریکایی گفتیم از مصوباتشان علیه ایران پیروی نمی‌کنیم
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: به هیئت آمریکایی‌ که به ترکیه آمده بود تا درباره تحریم‌های ایران مذاکره کند گفتیم به مصوبات آمریکا علیه ایران نمی‌پیوندیم زیرا این مصوبات را درست نمی‌دانیم. وی با بیان اینکه ما از ایران نفت و با شرایط مناسب می‌خریم، گفت: شما از راه دور سخن می‌گویید اما ما از آن پیروی نمی‌کنیم. به آنها گفتیم که ما به این مصوبات نمی‌پیوندیم.
** مردم سالاری ۹۷/۵/۳
*  اتهامات ائتلاف سعودی علیه ایران
سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان جمهوری اسلامی ایران را تروریست خواند. «ترکی المالکی»، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی مدعی شد: براساس قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت، حوثی‌ها (انصارالله یمن) باید تمام شهرهایی که در آنها حضور دارند را تحویل دهند که در این صورت همانند دیگر شهروندان یمنی می‌توانند در یمن بمانند و یا این‌که این گزینه را قبول نکنند که در این صورت ما گزینه باز دیگری برای آنها داریم و آن این‌که آقای حوثی به ضیافت ایران و تحت نظارت نظام تروریستی به قم برود و یا به ضیافت جنوب لبنان و نزد دوستش سید حسن نصرالله برود و یا نزد یکی از گروهک‌های تروریستی عراق برود که در تمام این گزینه‌ها یک شخصیت تروریستی و محکوم به شمار می‌رود.
*  ظهور روح هیتلر در جان رهبران صهیونیستی
رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد شدید از قانون جنجالی «کشور یهود» اسرائیل با بیان اینکه هیچ تفاوتی میان درک هیتلر و مقامات اسرائیلی از نژاد برتر وجود ندارد، گفت: روح هیتلر در جان برخی از رهبران اسراییل ظهور کرده است. «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد شدید از قانون «کشور یهود» اسرائیل گفت: آنکارا به اعتراض خود علیه اقدامات ظالمانه اسرائیل ادامه خواهد داد. رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار داشت: بدون شک اسرائیل صهیونیست‌ترین، فاشیست‌ترین و نژادپرست‌ترین دولت در جهان است.
** آرمان ۹۷/۵/۳
*  ارائه گزارش سئوال از روحانی به هیات رئیسه
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که این کمیسیون گزارش سئوال از رئیس جمهور را امروز تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌کند. زهرا سعیدی با اشاره به نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با نمایندگان رئیس جمهور اظهار کرد: در این نشست که با حضور آقایان نهاوندیان، امیری و وزرای دادگستری، اقتصاد، کار و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد سئوال جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی اضافه کرد: در صورتی که ۷۴ نفر از نمایندگان سوال‌کننده بر امضای خود باقی باشند سوال از رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد و رئیس‌جمهور باید برای پاسخگویی به سوال نمایندگان به مجلس بیاید.
** آفرینش ۹۷/۵/۳
*  تصویب طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان
نمایندگان مجلس با طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان موافقت کردند و ماده واحده آن را تصویب کردند.
براین اساس به‌کارگیری بازنشستگان در سمت های بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهر سال ۸۶ و همچنین به‌کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفا در دستگاه متبوع خود مجاز است.
طبق این مصوبه، دستگاه‌های مشمول مکلفند ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، افرادی که برخلاف مفاد این قانون به‌کارگرفته شده اند، از خدمت منتزع، و با آنان تسویه حساب کنند و افراد مذکور باید در مهلت قانونی از سمت و پست خود کناره‌گیری کنند.
*  برای توافق جدید با ایران آماده ایم
نماینده آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی بی ان با تائید توییت ترامپ که خطاب به رئیس جمهور ایران نسبت به عواقب تهدید آمریکا هشدار داده بود، گفت: رئیس جمهور آنان را آگاه ساخته که آمریکا را تهدید نکنند چرا که ما تمام تهدیدها را جدی می گیریم و به نفع شما است که مجبور نشویم بر این مبنا اقدامی انجام دهیم. اگر می خواهید که پای میز (مذاکره) آمده و روی توافق جدیدی کار کنیم ما هم آماده گفت و گو خواهیم بود ولی با تهدید شما چنین کاری را انجام نمی دهیم.هیلی مدعی شد: ایران مشروعیت خود را از راه لفاظی ساخته یا کسب کرده است. (ایران) کشورهای اروپایی و تمامی کشورهایی را که در توافق هسته ای دخیل بودند از اقدام های محتمل خود ترسانده است. ما فریب (اقدام های ایران را) نمی خوریم.
** قدس ۹۷/۵/۳
*  ادعای هلاکت سرباز صهیونیست با اسلحه ایرانی!
وزارت جنگ اسرائیل مدعی شد: یک سرباز اسرائیلی توسط یک تک تیرانداز فلسطینی هدف گلوله‌ای قرار گرفته که از یک اسلحه ساخت ایران خارج شده بود.
وزارت جنگ اسرائیل مدعی شده است: جلیقه ضدگلوله سرامیکی «آویو لوی» سرباز اسرائیلی که روز جمعه مورد هدف یک تک تیرانداز فلسطینی قرار گرفت، نتوانست مانع از ورود گلوله‌ای شود که از یک سلاح پیشرفته خارج شده بود.
*  صدور حکم برای بازگشت نقش برجسته هخامنشی
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشته که دادگاه عالی نیویورک در حکمی اعلام کرده نقش برجسته هخامنشی که قدمت آن به پنج هزار سال قبل از میلاد می‌رسد باید به ایران برگردد.
بازرسان این پرونده اعلام کرده‌اند این نقش‌ برجسته در اختیار دو فرد ساکن لندن بوده است که در سال ۱۹۳۶ از تهران به سرقت رفته‌ و دوباره در سال ۲۰۱۱ از موزه هنرهای زیبای مونترال که چند دهه پیش به آن اعطاء شده بود، دزدیده شده است. دادستان منهتن در دادگاه اعلام کرده که هیچ‌کس نمی‌تواند اثری مسروقه را به فروش برساند.
** خراسان ۹۷/۵/۳
*  تکذیب ادعای ادغام فراکسیون‌های مستقلین و ولایی
مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان این که بحثی درباره ادغام فراکسیون‌های مستقلین و ولایی وجود ندارد، گفت که این دو فراکسیون هویت مستقل خود را دارند و چنین موضوعی اصلا امکان‌پذیر نیست. روز گذشته برخی خبرگزاری‌ها مدعی شدند رئیس مجلس نظر مساعد خود را برای ادغام دو فراکسیون سیاسی مجلس اعلام کرد. بنا بر این گزارش پس از انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس تعدادی از نمایندگان جلسه‌ای را با علی لاریجانی رئیس قوه مقننه درباره کارکرد فراکسیون‌ها برگزار کردند که در این جلسه به لاریجانی پیشنهاد شد با مدیریت وی فراکسیون اصولگرایان و مستقلین با یکدیگر ادغام شوند.
** اعتماد ۹۷/۵/۳
*  دستگیری ۵ نفر در پرونده خودروهای وارداتی
جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران به کشف ۲۷۴ آی‌پی غیرمجاز در سیستم ثبت سفارش خودروی خارجی اشاره و همکاری دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و قضایی در کشف لایه‌های پنهان این پرونده را ضروری خواند و در خصوص آخرین وضعیت پرونده خودروهای وارداتی اظهار داشت: یکی از متهمان که زن است، پیش از تشکیل پرونده قضایی از کشور خارج شده و سه متهم روز پنجشنبه گذشته (٢٨/۴/١٣٩٧) و دو متهم دیگر روز یکشنبه (٣١/۴/٩٧) دستگیر شده‌اند.
** سازندگی ۹۷/۵/۳
*  حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه: مدیرکل سازمان توسعه تجارت و معاونش بازداشت شده‌اند. همچنین خانمی که مسئول ثبت سفارش بوده به همراه طراح سامانه که خود به جرمش معترف شده، بازداشت شدند. تا به این لحظه ۵۸ شرکت در زمینه ثبت سفارش تخلف داشتند که پرونده‌شان یا در مرحله تحقیقات ابتدایی است یا در اختیار بازپرس قرار دارد و پیگیری‌ها در مورد آنها ادامه دارد. مدیرعامل شستا نیز احضار شد و مورد تحقیق قرار گرفت. او نسبت به برخی موارد بی اطلاع بود اما قول داد که برود و در این زمینه تحقیق کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اگر دستگاه‌های فرهنگی جوانان را با مکتب اهل‌بیت آشنا کنند آنان به دنبال معصیت و گناه نخواهند رفت
 حوزه/ آیت‌الله عبدالنبی نمازی، در دیدار با خادمان امام رضا (ع) بی‌اعتنایی به خدا و اهل‌بیت (ع) را مشکل بعضی از مسلمانان دانست و اظهار داشت: اگر جوانان با خدا رفیق و آشنا شوند آگاهی و معرفت پیدا کنند به‌طور اتوماتیک از گناه پرهیز می‌کنند.عضو جامعه مدرسین افزود: اگر دستگاه‌های فرهنگی کشورمان این هنر را داشته باشند که جوانان را با مکتب اهل‌بیت (ع) و ائمه معصومین آشنا کنند و آنان خدا را همه‌جا ناظر بدانند هیچ‌گاه به دنبال معصیت و گناه نخواهند رفت.
نیازمند نگاه بین المللی به سادات هستیم
مهر/ آیت الله حسینی بوشهری در نشست تخصصی سادات رضوی و جایگاه علمی آنان در تمدن اسلامی با بیان اینکه تاکنون  ۴۰ جلد کتاب در این رابطه منتشر شده است که عمدتا مرتبط با نسب و نسب شناسی هستند، گفت: اینکه مرکزی با کار نسب شناسی و خصوصا سادات شناسی برای مراجعه مردم ایجاد شود که مورد اعتماد مراجع هم باشد کار بسیار ارزشمندی است. نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم ادامه داد: طبق درخواستی که از مقام معظم رهبری داشتیم خواهان بودیم به امر سادات نه در ایران بلکه به عنوان مسئله جهانی و بین المللی نگاه شود.
تسامح ناظران شورای نگهبان خیانت به مردم است
فارس / آیت‌الله خاتمی در جمع ناظران شورای نگهبان شهرستان داراب اظهار داشت: شما ناظران پای صندوق‌های رأی هستید و باید با دقت تمام بر اعمال قانون در روند رای‌گیری و شمارش آراء نظارت کنید تا مبادا ذره‌ای خلاف قانون رخ دهد. عضوجامعه مدرسین افزود: در روند برپایی انتخابات، نظارت عرصه حساس و دقیقی به شمار می‌رود و ذره‌ای تسامح و تساهل در این زمینه خیانت به مردم است.وی درادامه بابیان اینکه شما ناظران امین نظام هستید و این امانت سِتُرگی است، افزود: این امانت کم‌اهمیتی نیست چراکه مجموعه تصمیم‌های ناظران، مجلس شورای اسلامی را شکل می‌دهد که یک مجلس انقلابی در طراز جمهوری اسلامی ایران باشد یا مجلسی که خون به دل مردم، متدینین و خانواده‌های شهدا کند.
حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین پایگاه معارف الهی در دنیا است
فارس/آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه در منطق اسلام، شهری نمونه و الهی است که شاخص‌‌هایی داشته باشد گفت: نخستین شاخص شهر اسلامی و الهی این است که آن شهر مرکز عبادت و توجه به خدا باشد بنابراین اگر در شهری به خداوند متعال و ارزش‌های الهی و اسلامی توجه نشود، آن شهر اسلامی و الهی نیست.عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: در شهر الهی، مسؤولان باید اهل تلاش و برنامه‌ریزی و مردم باید اهل تعاون، همکاری و مشارکت باشند .وی در ادامه به بیان ظرفیت حوزه‌های علمیه در شهر قم پرداخت و گفت: حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین پایگاه معارف الهی در دنیا است و در حال حاضر از حدود ۱۴۰ کشور دانش‌پژوه برای کسب معارف الهی در شهر قم حضور دارند و این یک ظرفیت بسیار بزرگ و کم‌نظیر است.
سادات نقش ویژه‌ای در تحقق اهداف اسلامی داشتند
مهر/آیت الله اراکی در نشست تخصصی سادات رضوی و جایگاه علمی آنان در تمدن اسلامی  با بیان اینکه یک نگاه به این موضوع نگاه تاریخی  و نقش سادات در تاریخ اسلام است، گفت: نگاه دیگر نقشی است که سادات می‌توانند در برپا خواستن تمدن اسلامی نوین داشته باشند. عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه سادات در تحقق اهداف اسلام نقش ویژه‌ای داشتند و نقش سادات در برپاساختن تمدن نوین اسلامی و حتی آینده جهان است، افزود: ما این مسئله را از شعائر اسلامی می‌دانیم و تجلیلی که باید از شعائر اسلامی شود شامل سادات هم می‌شود.
هیلی جایزه خوش‌خدمتی به اسرائیل را گرفت
باشگاه خبرنگاران/ نشست سالانه سازمان صهیونیستی “اتحاد مسیحیان برای اسرائیل” در آمریکا  برگزار و  جایزه امسال این گروه به نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، اعطا شد.در هنگام اعطای این جایزه گفته شد: هر سال یک آمریکایی انتخاب می‌شود که بیشترین تلاش‌ها را برای محافظت از اسرائیل انجام داده است. ما امسال خوشحال هستیم و بسیار افتخار می‌کنیم که جایزه امسال را به خانم هیلی اعطا کنیم.شایان ذکر است این فرد بارها با نادیده گرفتن اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، از رژیم صهیونیستی در سازمان ملل حمایت کرده و حتی کشورهای عضو شورای امنیت را به قلدری علیه اسرائیل متهم کرده است.
پاسخ رسانه‌های آمریکا به رویاپردازی‌های مقامات کشورشان
باشگاه خبرنگاران/پس از سخنرانی ضد ایرانی وزیر امورخارجه آمریکا، رادیوی ملی آمریکا در این باره می‌گوید: نمی دانیم چه کسی این اطلاعات غلط را به او داده است. از سخنرانی پمپئو در کالیفرنیا مشخص شد که چیزی از مناسبات داخلی ایران نمی داند.دروغ های مقامات آمریکایی در سخنرانی های خود به حدی زیاد شده است که دیگر هیچکس حتی خود رسانه های آمریکا هم آنها را جدی نمی گیرد.
تلاش ژاپن برای کسب معافیت تحریمی از آمریکا
باشگاه خبرنگاران/پایگاه خبری اقتصادی “اس اند پی گلوبال” در گزارشی نوشت یک مقام ارشد ژاپنی گفته است کشورش به دنبال گرفتن معافیت تحریمی از آمریکا برای خرید نفت از ایران است. این یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این کشور در حوزه امنیت انرژی و نیاز پالایشگاه‌های ژاپن به نفت ایران است.ریو مینامی، مدیر کل بخش “منابع نفتی، گازی و مواد معدنی” وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن روز سه شنبه در مصاحبه با “اس اند پی گلوبال” گفت: اصل ما این است که قاطعانه معافیت بگیریم.
 پایان داستان کلاه سفیدها در سوریه
ایرنا/ گروه موسوم به ‘کلاه سفیدها’ همزمان با شکست گروه های تروریستی در جنوب سوریه و خروج اکثر آنها از دو استان درعا و قنیطره، با کمک نیروهای سازمان ملل و رژیم صهیونیستی از جنوب سوریه خارج و وارد خاک اردن شدند.کلاه سفیدها ، گروهی هستند که در ظاهر وظیفه امدادرسانی در مناطق تحت کنترل تروریست‌های در سوریه را به عهده دارند و این وظیفه را با تبلیغات فراوان برای جذب حمایت مالی انجام می دادند، ولی در اصل فعالیت آنها در راستای دستورات آمریکا و غربی ها در سوریه انجام می شدکه یکی از آنها مربوط به نمایش استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی ارتش سوریه در شهر ‘دوما’ بود.
«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی شد
مهر/ هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در جلسه روز چهارشنبه خود به عبدالناصر همتی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی رای اعتماد داد.حجت‌الاسلام حسن روحانی در این جلسه عبدالناصر همتی را فردی تحصیل‌کرده، آگاه و دارای تجربیات ارزنده در بانک و بیمه، با نشاط، فعال و دارای روحیه، قوی و خوب و دارای توان معرفی کرد. رئیس جمهور با تشکر از سیف، وی را مدیری بسیار سالم و ارزشمند دانست که با جدیت تمام سیاست‌های دولت را اجرا می‌کرد.
البته گمانه زنی ها حکایت از  بازگشت طیب نیا نیز به کابینه دولت دارد ؛گفته می شود وزیر اقتصاد دولت یازدهم قرار است به جای نوبخت به کرسی ریاست سازمان برنامه و بودجه تکیه بزند
صهیونیستها جنگنده سوخوی سوریه را سرنگون کردند
مهر/ ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک فروند جنگنده سوخو متعلق به نیروی هوائی سوریه را در جنوب جولان اشغالی ساقط کرده است. یک منبع نظامی سوریه از کشته شدن یک خلبان سوری در پی حمله رژیم صهیونیستی به جنگنده ارتش سوریه خبر داد. برخی رسانه‌ها نیز اعلام کردند، از سرنوشت خلبان دوم این جنگنده خبری در دست نیست.‌
قم به یکی ازاستان های شاخص در حوزه خدمات درمانی تبدیل می شود
ایرنا/ استاندار قم گفت: طی سال های آینده با بهره برداری از مراکز درمانی قم به یکی از استان های شاخص کشور در زمینه خدمات درمانی تبدیل خواهد شد.صادقی با اشاره به ارتقای کمی و کیفی مراکز درمانی استان قم طی سال های اخیر گفت: خوشبختانه چند بیمارستان مدرن توسط بخش خصوصی در استان قم در حال ساخت است.وی با اشاره به شکایاتی که از سوی مردم نسبت به عملکرد بعضی پزشکان مطرح می‌شود گفت: نظام پزشکی باید شکایات ومسائل را با جدیت پیگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *