خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۰۸

  • در دیدار با وزیر کار صورت گرفت: تأکید مراجع عظام تقلید بر ضرورت رفع معایب سیستم بانکی و تمرکز بر کارآفرینی
  • رهبر معظم انقلاب: قرآن به ما می‌گوید در مقابل کفار و زورگویان عالم همچون سدی مستحکم بایستید
  • آیت الله خرازی: امت اسلام برای مقاومت در برابر دشمنان و مستکبران متحد شوند
  • آیت الله حسینی بوشهری: پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکرات هسته‌ای تماماً محقق شد
  • حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی: دشمن از فضای مجازی برای نابودی اسلام بیشترین استفاده‌ها را می‌برد
  • آیت الله فقیهی: ترویج فرهنگ ناب دینی از رسالت‌های مهم حوزه انقلابی است

 

** جام جم ۹۷/۲/۸
*  اشد مجازات در انتظار ناقضان حریم خصوصی در پیام‌رسان‌ها
دادستان کل کشور با بیان این‌که دشمنان تلاش می‌کنند توده مردم را به واسطه اقداماتی در پیام‌رسان‌ها نسبت به نظام بی‌اعتماد کنند گفت: باید به جامعه این اطمینان داده شود که به هیچ وجه هیچ مقام و دستگاهی حق ورود به عرصه زندگی خصوصی اشخاص را ندارد.
حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در همایش سراسری روسای کل دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور تصریح کرد: مردم هرجا دیدند تخلفی صورت گرفته است سریعا مراجعه کنند تا ببینند که قوه قضاییه در دفاع از حق آنها ورود پیدا می‌کند و متخلفین و مجرمین را به اشد مجازات می‌رساند.
*  شورای امنیت به سیاست استثنا بودن اسرائیل پایان دهد
نماینده دائم ایران در سازمان ملل، اقدام صهیونیست‌ها در اشغال فلسطین را عامل اصلی منازعات در منطقه توصیف کرد. غلامعلی خوشرو در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع وضعیت خاورمیانه و مساله فلسطین با اشاره به ادامه سیاست‌های تجاوزکارانه، توسعه‌طلبانه و آپارتایدی رژیم صهیونیستی، گفت: نمایش سیاسی آمریکا و رژیم اسرائیل نمی‌تواند سیاست‌های تجاوزکارانه این رژیم را نسبت به همسایگان که عامل اصلی تهدید صلح و امنیت در منطقه است، بپوشاند. وی افزود: اگر شورای امنیت در برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه جدی است باید به سیاست استثنا بودن رژیم صهیونیستی خاتمه دهد.
** همشهری ۹۷/۲/۸
*  تصویب تحریم تازه علیه ایران
مجلس نمایندگان آمریکا طرح موسوم به قانون مسئولیت‌پذیری ایران در زمینه گروگان‌گیری و حقوق بشر را با ۴۱۰ رأی موافق و تنها ۲ رأی مخالف تصویب کرد. هدف طرح در نسخه‌ای از متن آن که روی وب‌سایت کنگره آمریکا قرار گرفته «اعمال تحریم‌های اضافی علیه ایران در ارتباط با نقض حقوق بشر» عنوان شده است. این طرح برای تبدیل شدن به قانون باید در مجلس سنا هم به تصویب رسیده و سپس به امضای رئیس جمهور آمریکا برسد.
*  راهبرد ایران تغییرناپذیر است
رئیس ستادکل نیروهای مسلح در منطقه «بازی دراز» کرمانشاه با بیان اینکه خط مشی و راهبرد ایران اسلامی تغییرناپذیر است، گفت: دشمنان و رقبای ما باید این پنبه را از گوش خود بیرون کنند، چرا که راهبرد و خط مشی ما را امام راحل به ما نشان داده و در وصیت‌نامه‌شان به یادگار گذاشته‌اند و رهبر فرزانه انقلاب نیز روز به روز این راهبردها را تحکیم کرده‌اند. سرلشکر محمدباقری همچنین در ارتباط با برخی مواضع ضدایرانی افزود: اینکه عده‌ای تازه به دوران رسیده در سطح منطقه و یا در سطح جهان فکر کنند که معجزه‌گری فراتر از بی‌عرضه‌های قبلی هستند و حرف از تحریم، تهدید و محاصره ملت ایران بزنند، باید به آنها گفت: خیر، ملت ما سرد و گرم چشیده‌ است.
** کیهان ۹۷/۲/۸
*  قرآن به ما می‌گوید در مقابل کفار و زورگویان عالم همچون سدی مستحکم بایستید
شرکت‌کنندگان در سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم صبح پنج‌شنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای: عمل به قرآن، درواقع تمسک به حبل‌الله است و موجب می‌شود مسلمانان در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی، دچار سقوط و انحراف و ذلت نشوند.
– متاسفانه امروز، کشورهای اسلامی به‌دلیل عمل نکردن به قرآن گرفتار ضربه‌ عقب‌ماندگی و تسلط کفار شده‌اند.
– کشورهای اسلامی در اثر تمسک نجستن به قرآن دچار «بیماری ذلت» شده‌اند و اینکه رئیس‌جمهور آمریکا با کمال وقاحت می‌گوید «اگر ما نباشیم، برخی کشورهای عربی یک هفته هم دوام نمی‌آورند»، نتیجه همین بیماری است.
– قرآن به ما می‌گوید که مومن باید در مقابل کفار و زورگویان عالم همچون سد مستحکمی بایستد وگرنه مبتلا به ذلت و فساد و خونریزی و عقب‌ماندگی خواهد شد.
– قرآن همچنین به ما می‌گوید، مومنین باید با یکدیگر «وحدت» و «پیوند ولایتی» داشته و با جبهه کفار هیچ‌گونه پیوند و ارتباطی نداشته باشند.
– متاسفانه امروز شاهدیم که برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی در ارتباطند و نتیجه این عمل نکردن به دستور قرآن، جنگ و جنایت‌های کنونی در منطقه است.
– جمهوری اسلامی ایران، چهل سال است که در مقابل زورگویی‌های استکبار ایستاده و به کوری چشم دشمنانی که می‌خواستند این نظام را نابود کنند، پیشرفت و توانایی و قدرت او روزافزون شده است.
*  پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکرات هسته‌ای تماماً محقق شد
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به تهدیدات و دهن‌کجی‌های ترامپ در مورد برجام، گفت: همه پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بدعهدی‌های آمریکا و اروپا در برجام محقق شد و این هوشیاری ایشان امروز محور تحلیل‌های تحلیلگران جهانی است.
وی اظهارنظرهای متناقض سران اروپا در مورد برجام را حاکی از نفاق و دورویی و حاصل تقسیم‌ کار با آمریکایی‌ها عنوان کرد و بیان داشت: آنها برای ایجاد محدودیت در برنامه‌های دفاع موشکی و حضور مقتدر منطقه‌ای ایران خیز برداشته‌اند اما بدانند این بار هم سرشان به سنگ خواهد خورد.
خطیب جمعه قم اظهار داشت: صریح و قاطع اعلام می‌کنیم اگر رفتارهای باج‌خواهانه آنها تداوم یابد، ایران از برجام خارج و معاهده ان‌پی‌تی را نیز کنار خواهیم گذاشت.
** شرق ۹۷/۲/۸
*  اتهام دادستانی آمریکا به یک زن به دلیل قاچاق قطعات هواپیما به ایران
دادستانی آمریکا یک زن را به قاچاق قطعات هواپیما به خطوط هوایی ایرانی متهم کرد. این زن ۵۵ساله که جویس الیاباچوس نام دارد و فیلیپینی است، از سوی دادستانی آمریکا متهم شده که در حدود دو سال با همکاری افراد دیگر امکان صادرات دسته کم ۴۹ محموله را که شامل۲۳ هزار و ۵۵۴ قطعه هواپیمای دارای مجوز بوده است، از آمریکا به ایران فراهم کرده اما این صادرات مجوزهای لازم را نداشته است.
** ایران ۹۷/۲/۸
*  آمریکا و ایران مذاکره مستقیم انجام دهند
«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر خواستار گفت‌وگوی مستقیم امریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با ایران شد. وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه «فرانس ۲۴» گفت که خواستار توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم. وی همچنین با اشاره ضمنی به تلاش‌های اخیر عربستان برای آغاز فعالیت‌های هسته‌ای، گفت که قطر با مسابقه تسلیحات هسته‌ای در منطقه مخالف است.
*  همه نیازهای ارزی در سیستم جدید با شفافیت تأمین می‌شود
در جلسه ستاد اقتصادی دولت که به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شد، نمایندگان بخش خصوصی و بانک‌های کشور با حمایت از سیاست ارزی اخیر دولت، نظرات و پیشنهادهای خود را برای اجرای کامل و دقیق آن ارائه کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه اظهار کرد: درآمد ارزی کشور در شرایط کاملاً اطمینان بخش است و همه نیازهای ارزی در سیستم جدید با شفافیت کامل قابل تأمین است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۲/۸
*  تاکید مراجع عظام تقلید بر ضرورت رفع معایب سیستم بانکی و تمرکز بر کارآفرینی
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در آستانه هفته بزرگداشت مقام کارگر با مراجع عظام تقلید و علما در قم دیدار کرد.
مراجع عظام تقلید و علما در این دیدار ‌بر ضرورت رفع فعالیت ربوی در سیستم بانکی و تمرکز بر کارآفرینی تأکید کردند.
آیت الله العظمی وحید خراسانی: برای جوان‌های بی‌کار، به فکر کار باشید. این‌ها آواره شدند، زندگی گرفتاری دارد، ازدواج می‌خواهند بکنند، اما چیزی ندارند، هر چه کمک بشود کم است. درد مردم پیش ماست، سعی کنید برای بی‌کارها کار درست کنید و وسیله ازدواج این جوان‌ها را فراهم کنید اجرتان حساب ندارد.
آیت الله‌العظمی صافی گلپایگانی: دولتمردان ما که در همین شرایط سخت زحمت می‌کشند اجرشان نزد خداوند محفوظ است. همه افراد در زمینه رفاه مردم باید اهتمام جدی داشته باشند و اسلامیت ما اقتضا می‌کند که در این زمینه کار کنیم. همه باید به فکر مملکت باشیم و از دیگر مملکت‌ها عقب نباشیم.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی: مالیاتهای سنگین و فشارهای بانک‌ها مانعی بر سر راه تولید است، چرا که با سودهای بالا نمی‌توان چرخه تولید داخل را فعال کرد.
آیت الله العظمی نوری همدانی: وقتی حقوق کارگران به تأخیر می‌افتد آنها دچار مشکلات جدی می‌شوند. وقتی یک کارخانه تعطیل می‌شود کارگران بسیاری بیکار خواهند شد که یکی از ریشه‌های آن بانکها هستند.
آیت الله جوادی آملی: دانشگاه ما نباید پشت میز نشین تربیت کند، این روند، مشکل جامعه ما را حل نمی‌کند، ما نیاز به نیروی کار متخصص داریم. اگر با داشتن قرآن و عترت نتوانیم خود را اداره کنیم، خسارتی از این بالاتر نخواهد بود.
آیت الله علوی گرگانی: کارگران امید جامعه هستند و باید مورد توجه باشند. کارگزاران باید با خدمت خود به مردم بگویند که وزیر و مسئولانی دلسوز دارند که برای حل مشکلات معیشتی مردم تلاش می‌کنند.
*  مداخلات خارجی در سوریه، صلح را به تأخیر می‌اندازد
وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی خود در اجلاس بلژیک با موضوع سوریه، با اشاره به تهاجم اخیر صورت گرفته به این کشور گفت: مداخلات خارجی صرفا دست‌یابی به صلح را به تأخیر انداخته و وضعیت را بدتر از گذشته می‌کند. دکتر محمدجواد ظریف ادامه داد: برقراری آتش‌بس در سوریه باید کماکان اولویت اصلی ما باشد. ایران همگام با روسیه و ترکیه، به عنوان دولت‌های ضامن فرایند آستانه، در تلاش برای گسترش مناطق عاری از تنش است.
*  امضای اعلامیه تاریخی صلح توسط رهبران دو کره برای بازگشت آرامش به شبه جزیره
رهبران دو کره در کنفرانس خبری مشترکی اعلام کردند، اعلامیه مشترکی به امضا رسیده است که در برگیرنده تحقق صلح دائمی و پایدار در شبه جزیره کره و پاکسازی این منطقه از سلاح هسته‌ای است.
رهبران دو کره روی خلع سلاح کامل شبه جزیره کره توافق و شروع یک دوره جدید و پایان جنگ‌های بیشتر را اعلام کردند.
در این اعلامیه‌ای که دو طرف امضا کردند، تاکید شده که باید هر دو طرف برای کاهش اقدامات خصمانه در شبه جزیره کره و تبدیل منطقه نظامی محافظت شده به یک منطقه صلح تلاش کنند.
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی روز گذشته دیداری تاریخی در مرز دو کره داشتند و این اعلامیه مشترک در این دیدار به امضا رسید.
** وطن امروز ۹۷/۲/۸
*  ملت ایران در مقابل توطئه‌های آمریکا مقتدرانه ایستادگی کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور فرانسه خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره این کشور مبنی بر اینکه شما همانند گذشتگان خود درباره ایران دچار خطا نشوید، تصریح کرد: آمریکایی‌ها هیچگاه نتوانسته‌اند ملت ایران را به درستی بشناسند، چرا که مردم ایران همیشه در برابر زورگویان و متجاوزان ایستاده‌اند و خواهند ایستاد. وی گفت: ملت ایران صحنه‌های مختلفی را از توطئه‌های آمریکا و همپیمانان غربی و منطقه‌ای آنها از جمله جنگ تحمیلی، استفاده از سلاح‌های شیمیایی، تحریم‌های فلج‌کننده و فشار‌های سیاسی دیده است اما در این راستا با صلابت و قدرت در مقابل تمام آنها ایستاد.
*  سپاه نبود داعش همان بلای سوریه را سر ایران می‌آورد
آیت‌الله احمد جنتی روز پنجشنبه در همایش سراسری رؤسا و سرپرستان دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مشهد به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: بهترین خدمات خالصانه و مخلصانه را سپاه و بسیج عرضه کرده‌اند. سپاهیان به فکر درجه، پست و مقام نیستند و الگوی برتر آنها نیز سردار سلیمانی است که این همه کار کرد و زحمت کشید اما خود را مطرح نکرد. وی ادامه داد: اگر سپاه نبود، داعش عراق و سوریه را گرفته و از حکومت اسلامی حکومت داعشی باقی می‌ماند سپس به ایران می‌آمدند و همان بلاها را بر سر ما می‌آوردند اما سپاه به پشتوانه مردم توانست با قدرت جلوی دشمنان بایستد که باید قدر این مردم را هم دانست.
** جوان ۹۷/۲/۸
*  آمریکا و اروپا به اقتدار ما تن خواهند داد
سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما به دولتمردانمان پیشنهاد داده‌ایم که چنین بگویند، ما از برجام و ان‌پی‌تی خارج می‌شویم و فعالیت‌های هسته‌ای را به شکل نامحدودی از سر می‌گیریم، در این صورت اروپایی‌ها و امریکایی‌ها دیوانه می‌شوند، آنها نگرانی‌شان از ما وقتی قدرت بگیریم خیلی جدی است، آن وقت مجبورند به اقتدار ما تن دهند.
سردار سلامی با بیان اینکه ما سال‌هاست در یک جنگ تمام‌عیار با همه شیاطین عالم به سر می‌بریم، گفت: همه دشمنان ما از کوچک و بزرگ و داخلی و خارجی سال‌هاست فعال شده و با هم متحد شده‌اند و راهبردها و سیاست‌هایشان را همگرا و همسو کرده‌اند تا انقلاب و نظام ما را به شکست بکشانند.
*  «پمپئو» با رأی حداقلی سنا وزیر خارجه شد
مایک پمپئو وزیر خارجه پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا توانست با حداقل رأی لازم (۵۷ رأی موافق و ۴۲ رأی مخالف) سکان این وزارتخانه را به دست گیرد.
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۸
*  خرید حداکثری کالاهای ایرانی در قراردادهای جدید نفتی
قائم‌مقام وزیر نفت با تشریح برنامه‌های حمایتی برای حمایت از کالاها و سازندگان ایرانی، گفت: در قراردادهای جدید نفتی، قید شده است در خرید کالا و انجام خدمات باید از بیشترین توان داخل استفاده کنند.
مرضیه شاهدایی اظهار داشت: وزارت نفت همواره در حمایت از سازندگان داخلی پیشتاز بوده است؛ از سال‌های گذشته حمایت از سازندگان ایران در دستور کار وزارت نفت بوده است.
** رسالت ۹۷/۲/۸
*  کشور‌های هسته‌ای به تعهدات خود پایبند نیستند
رضا نجفی، نماینده کشورمان در سازمان ملل از عدم اجرای تعهدات کشور‌های هسته‌ای در زمینه خلع سلاح و «ان. پی. تی» انتقاد کرد.نماینده کشورمان در نزد سازمان‌های بین المللی در کنفرانس منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در سازمان ملل در ژنو نگرانی عمیق خود را از عدم اجرای تعهدات کشور‌های هسته‌ای در زمینه خلع سلاح و اجرای ماده ۶ «ان. پی. تی» اعلام کرد. وی تاکید کرد که آمریکا به عنوان تنها کشوری که دو بار از سلاح هسته‌ای علیه مردم غیرنظامی استفاده کرده است به هیچ وجه صلاحیت اظهار نظر در خصوص برنامه هسته‌ای سایر کشور‌ها را ندارد.
*  دستگیری اعضای شبکه نفوذی وابسته به انگلیس مرتبط با فتنه و انحراف
اعضای یک شبکه نفوذی وابسته به انگلیس مرتبط با عناصرجریان فتنه و انحراف دستگیر شدند. یک منبع آگاه از دستگیری اعضای یک شبکه نفوذی وابسته به انگلیس خبر داد و گفت: اخیرا اعضای یک شبکه نفوذی وابسته به انگلیس دستگیر شده اند که گفته می شود با برخی از عناصر اصلی جریان فتنه و انحراف در ارتباط بوده اند. این منبع اگاه افزود: عباس عدالت یکی ازاعضای این شبکه نفوذی است که خبر دستگیری وی توسط رسانه دولتی انگلیس (بی بی سی) رسانه‌ای شده است.
** مردم سالاری ۹۷/۲/۸
*  علت افزایش نرخ ارز سیاسی بود
محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت با اشاره به افزایش قیمت ارز و نوسانات آن و سیاست‌های دولت در این خصوص گفت: هر سال نزدیک ایام عید، در بهمن ماه، قیمت ارز کمی افزایش پیدا می‌کند. سال ۹۶ هم این شرایط به وجود آمد اما علت این افزایش نرخ ارز سیاسی بود، در واقع تلاش دشمنان ما نیز بر همین مساله بود.
*  اگر دینداران در تصدی امور ناموفق باشند، مردم از دین برمی‌گردند
یادگار امام گفت: دینداران وقتی تصدی امر دنیای مردم کردند، اگر در تصدی‌گری ناموفق بودند مردم را از دین برمی‌گردانند. وقتی دینداران تصدی دنیا می‌کنند باید دنیا را بهتر از بی‌دینان بسازند.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در حرم امام راحل، فلسفه قدرت در اندیشه دینی را «اطاعت از خدا» خواند و اظهار کرد: فلسفه قدرت به این است که ما یک گام در مسیر اطاعت از خدا برداریم و در این میان خدمت به خلق هم از مصادیق اطاعت از خداست.
** آرمان ۹۷/۲/۸
*  شناسایی ۳۱ تن از سران مفسدان اقتصادی
امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: ۳۱ تن از سران مفسد اقتصادی کشور شناسایی شده‌اند و فهرستی از اسامی آنها در اختیار سران قوا قرار گرفته است. و امید می‌رود با این افراد برخورد شود. قوه قضائیه به صورت علنی با مفسدان اقتصادی برخورد کند، همچنین مجلس گلوگاه و روزنه‌های تخلفات اقتصادی را ببندد.
*  تعیین سفیر جدید سنگال در ایران
سفیر فعلی سنگال در مراکش، به عنوان سفیر جدید این کشور در تهران تعیین شد. به پیشنهاد شورای وزیران و با تأیید رئیس جمهور سنگال، سفرای جدید آن کشور در ایران، ایالات متحده و نیجریه تعیین شدند. در همین چارچوب، «احمدو سو» سفیر فعلی سنگال در مراکش به عنوان سفیر جدید آن کشور در تهران تعیین شد. سفیر فعلی سنگال در تهران آقای «باباکار با»است که در آینده نزدیک با پایان ماموریتش«احمدو سو» جانشین وی در ایران خواهد شد.
** آفرینش ۹۷/۲/۸
*  ایران نمی‌تواند من را دست بیاندازد
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: رئیس جمهور دولت قبلی آمریکا توافق وحشتناکی را با ایران امضا کرد و ۱۵۰ میلیارد دلار که ۱.۸ میلیارد دلار آن نقد بود به آنها پرداخت کرد و این مسئله غیرقابل تحمل است. وی گفت: ایران، اوباما را خیلی دست انداخت، اما نمی‌توانند من را دست بیاندازند.
*  اسرائیل با برجام امن‌تر شده است
 فرماندهان نظامی صهیونیستی خطاب به ترامپ: اگر آمریکا در توافق با برجام بماند منافع امنیتی اسرائیل تامین خواهد شد. ۲۶ مقام نظامی بلندپایه سابق (رژیم صهیونیستی) اسرائیل در بیانیه‌ای از آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آن کشور خواستند در توافق هسته‌ای با ایران بماند. در بخشی از این بیانیه آمده است: اجماع در میان سازمان‌های نظامی و اطلاعاتی در سراسر جهان-از جمله جامعه دفاعی اسرائیل- این است که برجام کارایی لازم را دارد و اگر آمریکا انتخاب کند در این توافق بماند منافع امنیتی اسرائیل تامین خواهد شد و آمریکا باید با همکاری با متحدان و دیگر طرف‌های توافق به سایر اقدامات سیاسی ایران در خاورمیانه بپردازد.
** اعتماد ۹۷/۲/۸
*  افزایش نظارت امریکایی بر رفتار ایران در سوریه
سی‌ان‌ان در گزارشی به افزایش نظارت‌های امریکا بر فعالیت‌های ایران در سوریه اشاره کرده و به نقل از ١٠ مقام ارشد امریکایی می‌نویسد: از این پس بر حجم نظارت ماهواره‌ها، پهپادها، دوربین‌ها و کشتی‌های امریکا بر فعالیت‌های نظامی ایران در سوریه افزوده خواهد شد. موشک‌های ضدهوایی و بالستیک ایران در داخل سوریه به شکل کامل رصد و ردیابی خواهند شد تا اگر به سمت اسراییل حرکت کردند بلافاصله ردیابی شوند. این مقام‌های عمدتا نظامی امریکایی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تایید کرده‌اند که بررسی وضعیت نظامی ایران در سوریه به دلیل سطح نگرانی است که درباره احتمال رویارویی مستقیم ایران و اسراییل وجود دارد اما هیچ نشانه محکمی درباره اینکه حمله ایران چه زمانی رخ خواهد داد، در دست نیست.
** شهروند ۹۷/۲/۸
*  سفر ظریف به مسکو برای رایزنی با لاوروف و چاووش اوغلو
محمدجواد ظریف برای رایزنی با همتایان روسی و ترکیه‌ای خود در مورد آخرین تحولات سوریه به مسکو سفر می‌کند. سخنگوی وزارت امورخارجه در این ارتباط اعلام کرد: محمدجواد ظریف امروز شنبه در سفری یک‌روزه به مسکو در نشست سه‌جانبه وزرای امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه برای بررسی آخرین تحولات سوریه شرکت خواهد کرد.
** سازندگی ۹۷/۲/۸
*  دیوید سالیوان سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا: برجام را نمی‌توان تغییر داد. صحبت‌های مکرون در نشست مشترک کنگره در رابطه با برجام کاملا با موضع اتحادیه اروپا هماهنگ است. دیدگاه ما این است که ما به توافق هسته‌ای ایران پایبند می‌مانیم و معتقدیم که این توافق یکی از اجزای اساسی امنیت اروپا و جهان است. ما معتقدیم که نمی‌توان این توافق را تغییر داد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
امت اسلام برای مقاومت در برابر دشمنان و مستکبران متحد شوند
رسا/ آیت الله خرازی در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به تأکیدات قرآن بر وحدت مسلمین گفت: اتحاد و وحدت از موضوعات بسیار مهم و مورد تأکید قرآن کریم و اهل بیت(ع) است و همواره فرموده اند که مسلمین باید با اتحاد در برابر دشمن مقاومت کنند، مقاومت بدون وحدت صورت نمی گیرد و شکل گیری و تداوم آن باید با وحدت باشد.عضو جامعه مدرسین در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که طلاب به ویژه طلاب جوان باید قدر خود را بدانند، ابراز داشت: طلاب جوان باید با التزام به تقوا از آلودگی ها دوری کنند، در این صورت برکات الهی بر آن ها نازل خواهد شد چرا که خداوند افراد صالح را یاری می‌کند و رشد می‌دهد و آن ها را به درجات عالی می‌رساند.
دشمن از فضای مجازی برای نابودی اسلام بیشترین استفاده ها را می‌برد
حوزه/حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، در بیست و چهارمین اجلاس سراسری اساتید جامعه المصطفی العالمیه با موضوع «نقش اساتید در اجرای موفق طرح تحول نظام جامع آموزشی المصطفی»اظهار داشت: اساتید معزز توجه داشته باشند، که شاگردان درس ایشان، صرفاً محصلان علوم نیستند؛ بلکه اساتید وظیفه دارند تا طلاب و دانش پژوهان را قرآنی و اهل بیتی تربیت نمایند.عضو جامعه مدرسین افزود: مخاطبان اساتید المصطفی انسان‌هایی هستند که اگر قوی تربیت شوند، تحولات بنیادین را در جامعه انسانی ایجاد نموده، انسان ها را به سمت کمال و معنویت دعوت خواهند نمود.وی ضمن تأکید بر تلاش برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام، خاطرنشان کرد: تمام دشمنان اسلام در صفی واحد، کمر همت علیه اسلام و آموزه‌های ناب الهی بسته اند و از تمام ظرفیت‌های نوین و به روز، از جمله فضای مجازی بیشترین استفاده را می‌برند.
ترویج فرهنگ ناب دینی از رسالت‌های مهم حوزه انقلابی است
حوزه/ آیت الله فقیهی ترویج فرهنگ ناب دینی را از جمله رسالت‌های مهم حوزه انقلابی برشمرد و ابراز داشت: حوزه انقلابی برای این که بتواند این هدف را محقق سازد باید ابتدا در درون خود طلاب و فضلا و اساتیدی داشته باشد که از حیث علمی و معنوی و اخلاقی قوی باشند که الحمدالله این طور است منتهای مراتب ما باید همواره در اعتلای این قضایا بکوشیم.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هم اکنون ما به خصوص با فعالیت شدید فضای مجازی در دوره ای بسر می‌بریم که دشمنان با هجوم شبهات به دنبال تخریب مبانی اعتقادی و فکری مردم ما به خصوص نوجوانان و جوانان هستند و لذا فعالیت روحانیت دغدغه‌مند و انقلابی در این باره می‌تواند خنثی کننده توطئه‌های دشمن باشد.
هشدار عفو بین‌الملل به اروپا درباره همدستی در کشتارهای پهپادی آمریکا
ایسنا/گروه حقوق بشری عفو بین‌الملل در گزارشی هشدار داد کشورهای اروپایی شریک در برنامه حملات پهپادی آمریکا به نوبه خود در قتل‌های غیرقانونی ناشی از این برنامه مسئول هستند.گروه عفو بین‌الملل در عین حال خواهان شفافیت بیشتر در اجرای برنامه مذکور و ارزیابی دوباره در آن شد.گروه عفو بین‌الملل در گزارش خود مشخصا چهار کشور اروپایی را به عنوان اصلی‌ترین حامیان این برنامه آمریکا نام برد که شامل انگلیس،‌ آلمان، هلند و ایتالیا می‌شود.
آمریکا یک میلیارد دلار تسلیحات به بحرین می‌فروشد
ایسنا/وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که قصد دارد هلی‌کوپترهای جنگی و مهمات برای جنگنده‌ به ارزش تقریبی یک میلیارد دلار به بحرین صادر کند.وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در بیانیه‌ای درباره همکاری‌های امنیتی و دفاعی خود با بحرین تاکید کرد، وزارت خارجه آمریکا با صادرات چنین تسلیحاتی به بحرین مخالفت نمی‌کند.
دبیرکل اتحادیه عرب جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد
مهر/أحمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب به جنایت‌های اسرائیل در غزه واکنش نشان داده و آن را محکوم کرد. ابوالغیط در این خصوص گفت: به کارگیری روش‌های وحشیانه سرکوبگری که مقامات اشغالگر اسرائیل در برخورد با تظاهرات کنندگان در غزه بدان متوسل شده اند، نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بشری است. وی افزود: طرف اسرائیل مسئول اصلی تمامی این اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی در حق مردم غزه است.این مقام اتحادیه عرب همچنین به رژیم صهیونیستی درباره تداوم سرکوب مردم فلسطین در غزه هشدار داد.
حملات موشکی به عربستان را متوقف کنید تا حمله به الحدیده را متوقف کنیم
تسنیم/یک منبع در جنبش انصارالله گفته است که پیام‌هایی به صنعا طی اواخر ماه گذشته میلادی از سوی «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در یمن رسیده که در آن تهدید شده است در واکنش به حملات موشکی به عربستان سعودی، به الحدیده حمله می‌شود.طبق اعلام این منبع، سفیر آمریکا در یمن دولت صنعا را با این مضمون تهدید کرده است: «حملات با موشک‌های ایرانی علیه عربستان سعودی را در مقابل توقف عملیات حمله به الحدیده، متوقف کنید.»
«برجام موشکی» حرف جدیدی نیست
مهر/امیر سرلشکرموسوی صبح امروز در حاشیه دهمین جشنواره جوان سرباز و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که اخیرا کشورهای اروپایی از برجام موشکی و مذاکره بر توانمندی‌های دفاعی ایران حرف می‌زنند، اظهار داشت: این اظهارات یک معادله روشن است و جدید نیست و فقط روش ها و تاکتیک‌های آن تغییر می‌کند. نظام سلطه به سرکردگی آمریکا با انقلاب اسلامی در تقابل مستقیم است و تعدادی از کشورهای دیگر فریب می‌خورند و اقمار آمریکا هستند.فرمانده کل ارتش افزود: آنها یک روز بحث از مذاکره هسته ای می‌کنند، روزی حرف از حقوق بشر می‌زنند و امروز حرف از مذاکره بر سر توانمندی‌های دفاعی و موشکی کشور می‌زنند و این موضوع جدیدی نیست.
اولین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش
فارس/اولین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران آغاز شد.در این جلسه ۸ نفر از عوامل گروهک تروریستی داعش حضور دارند و جلسه با حضور وکلای مدافع متهمان، ۸ متهم و خانواده شهدا در حال برگزاری است. در بین اتهامات متهمین اتهاماتی همچون خرید، حمل و نگهداری سلاح جنگی سبک، نیمه سنگین و سنگین نیز وجود دارد.
به پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه حمله خواهیم کرد
تسنیم/”اسرائیل کاتز” وزیر اطلاعات اسرائیل در مصاحبه با خبرگزاری رویترزمدعی شد: وعده تاریخی رهبران دو کره برای همکاری در زمینه خلع سلاح شبه جزیره کره باید موجب تقویت موضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره مجدد درباره توافق هسته ای ایران شود.وزیر اطلاعات اسرائیل در ادامه لفاظی‌های خود علیه ایران گفت: تصور می‌کنم اکنون وقت آن است که در قبال ایران بسیار سختگیر باشیم.این مقام رژیم صهیونیستی در ادامه درباره تحولات سوریه نیز گفت: ایرانی ها نباید در سوریه باشند. لازم نیست بگوییم که ما به هر سرباز ایرانی در سوریه حمله می‌کنیم، ولی آیا به پایگاه ها، پایگاه‌های نظامی، و پایگاه‌های مهمات و موشک‌های پیچیده و سایر چیزهای شبیه آن حمله می‌کنیم؟ بله.
۱۱میلیون جوان در کشور مجرد هستند
فارس/رئیس مرکز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، گفت: ۱۱میلیون جوان مجرد در کشور داریم که این موضوع نشان می‌دهد ۳۰ درصد جوانان ۲۰ تا ۳۵ ساله ازدواج نکرده اند.این جوانان نیاز دارند تا تاب آوری آن‌ها در برابر معضلات اجتماعی مثل مسکن و شغل بالا برود.سرشماری سال ۹۵ نشان می‌دهد که در سال ۸۹ ، ۸۹۱هزار ازدواج در کشور ثبت شده که پس از گذشت ۵سال، ۲۵ درصد آمار ازدواج کاهش داشته و امسال این آمار به ۶۶۱ هزار نفر رسیده است.وی در پایان گفت: آمارها نشان می‌دهد که در شهر تهران به ازای هر ۴ ازدواج یک مورد منجر به طلاق بوده که این آمار در مناطق شمالی به ازای دو ازدواج یک ازدواج با طلاق همراه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *