آیت الله حیدری: قاضی سید نورالله شوشتری شخصیتی فراملی است

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار علمی علامه شهید قاضی سید نورالله شوشتری با اشاره به اینکه کتب قاضی سید نورالله شوشتری از اعتبار و جاودانگی برخوردار هستند، اظهار داشت: این جاودانگی دال بر شهادت و تأثیرگذاری عمیق وی بر امت اسلامی دارد و محل زیارت قرار گرفتن مرقد آن بزرگوار از سوی مذاهب مختلف اسلامی دلیلی دیگر بر عظمت چنین شخصیتی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: برگزاری نخستین همایش بین‌المللی تکریم مقام علمی قاضی سید نورالله شوشتری در داخل و خارج از کشور با پیشنهاد و تولیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همکاری برخی ارگان های دیگر گامی نیک و پسندیده است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه شخصیت بزرگ قاضی نورالله شوشتری فراتر از استان و کشور است، افزود: وی شخصیتی بین المللی و تاریخی است که در شوشتر زیسته و از سادات بزرگوار  مرعشی می باشد که تحصیل در مشهد را انتخاب کرد.

آیت الله حیدری با بیان اینکه قاضی سید نورالله شوشتری برای جهاد در راه خدا و نشر مذهب اهل بیت علیهم السلام هند را انتخاب کرد، گفت: در آنجا ۱۴۰ کتاب گرانسنگ از جمله احقاق الحق را تالیف کرد که آیت الله نجفی مرعشی در ۴۳ جلد بر آن تعلیقاتی مرقوم کرد.

وی برگزاری چنین همایش هایی را برای معرفی سرمایه های فکری و فرهنگی جهان اسلام و تشیع به نسل های کنونی و پیش رو ستودنی و ضروری دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *