خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۰۴

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: همه برای تقویت و غنی شدن پیام رسان‌های ایرانی دست به دست هم دهند
  • در صورت خروج آمریکا از برجام؛ ظریف: از ان ‌پی ‌تی خارج می‌شویم ، غنی‌سازی پیشرفته را آغاز می‌کنیم
  • جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درگذشت آیت‌الله مهمان‌نواز را تسلیت گفت
  • رئیس قوه قضائیه: سپاه از ناملایمات نرنجد، ناجا اقتدار خود را حفظ کند
  • آیت الله اعرافی: حوزه علمیه می تواند الگوی اقتصاد اسلامی را ارائه کند
  • روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم: اگر جنگی درگیرد؛ ایران اسرائیل را خرد خواهد کرد

 

** جام جم ۹۷/۲/۴
*  بازداشت یکی از اعضای شورای شهر مشهد
قاضی حیدری معاون دادستان مشهد از بازداشت یکی از اعضای شورای شهر مشهد خبر داد. اتهام این فرد، مسائل مالی و اعمال نفوذ عنوان شده است.
*  دیدار جابری ‌انصاری با رئیس‌جمهور سوریه
حسین جابری‌انصاری، دستیار ارشد وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
جابری‌انصاری قرار است با تنی چند از مسئولان عالی‌رتبه سوریه درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مرتبط با سوریه بحث و تبادل نظر کند. این دیدارها به شکل دوره‌ای و منظم برگزار می‌شود و گزارش آخرین تحولات و تحرکات دیپلماتیک توسط جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مذاکرات آستانه و دیگر اقدامات تهران در این زمینه به دولت سوریه ارائه می‌شود.
** همشهری ۹۷/۲/۴
*  پیشنهاد ایران برای تشکیل گروه رزمی نیروی دریایی
امیردریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی در اجلاس فرماندهان نیروی دریایی حاشیه اقیانوس هند گفت: تصویب منشور، تشکیل کارگروه‌های مقابله با دزدی دریایی، مقابله با بلایای طبیعی و تبادل اطلاعات در کنار کارگاه‌های مقدماتی و برگزاری پنج دوره اجلاس آیونز کلیدی‌ترین اقدامات ما طی ۱۰ سال گذشته بوده است. او اضافه کرد: تشکیل گروه رزمی نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند که بیش از ۶ سال است ایران پیشنهاد آن را داده، هنوز از دستور کار جلسه محرمانه فرماندهان فراتر نرفته و تدوین زبان مشترک برای اقدامات تاکتیکی هماهنگ در دریا ضروری است!
*  دیدار فرماندهان سپاه و ارتش
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه جمعی از فرماندهان عالی رتبه سپاه با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش با امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.
در این نشست جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه، روسای سازمان‌های عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی فقیه و حفاظت اطلاعات حضور داشته و برای هر چه بهتر اجرایی شدن فرمان حضرت آقا مبنی بر هم افزایی در بین نیروهای مسلح بحث و تبادل نظر شد.
** کیهان ۹۷/۲/۴
*  از ان ‌پی ‌تی خارج می‌شویم، غنی‌سازی پیشرفته را آغاز می‌کنیم
وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک گفت: پاسخ ایران به خروج آمریکا از برجام، ازسرگیری پیشرفته‌تر فعالیت‌های هسته‌ای و احتمال خروج از ان‌پی‌تی است.
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه که به آمریکا سفر کرده، در گفت‌وگویی که نشریه «نیویورکر» منتشر کرده، گفت: اگر آمریکا قصد خروج از توافق هسته‌ای ایران را دارد مختار است، اما باید پای عواقب آن نیز بایستد. وی در ادامه با بیان اینکه خودبینی آمریکایی‌ها امر بسیار خطرناکی است، از ۳ گزینه پیش روی ایران در صورت عهدشکنی واشنگتن سخن گفت. وی در این باره تاکید کرد: آمریکا نه ‌تنها از پس عمل به تعهدات خود برنیامد بلکه مطالبات بیشتری را هم طلب کرده است که پیام بسیار خطرناکی را به مردم ایران و جهان ارسال می‌کند مبنی بر اینکه هرگز نباید با آمریکا وارد توافق شد، چراکه در نهایت ایالات متحده بر مبنای این اصل که «آنچه دارم مال خودم است اما آنچه شما دارید، قابل مذاکره است» عمل می‌کند.
*  رئیس ‌مجلس خبرگان رهبری و رئیس‌جمهور رحلت آیت‌الله مهمان‌نواز را تسلیت گفتند
آیت‌الله احمد جنتی، رئیس‌ مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی رحلت آیت‌الله حاج شیخ حبیب‌الله مهمان‌نواز را تسلیت گفت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسئلت کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز در پیامی با تسلیت رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج شیخ حبیب‌الله مهمان‌نواز، امام جمعه سابق بجنورد و نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، از درگاه خداوند رحمان برای آن فقید سعید علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت کرد.
** شرق ۹۷/۲/۴
*  هرگونه نفاق‌افکنی در بین اقوام این کشور بزرگ گناهی نابخشودنی است
مشاور رئیس‌جمهوری در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی با اظهار تأسف از سوء‌برداشت ایجادشده از یک مصاحبه، همگان را به مراقبت در قضاوت‌ها و موضع‌گیری‌هایی که به انسجام ملی ضربه می‌زند، توصیه کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی یونسی با بیان اینکه ملت بابصیرت آذربایجان و عاشق سربلندی ایران، نیک می‌دانند که در این برهه تاریخی که انسجام ملی از اولویت‌های اصلی توسعه کشور است، تأکید کرد: هرگونه نفاق‌افکنی در بین اقوام کشور گناهی نابخشودنی است و همگان باید در قضاوت‌ها و موضع‌گیری‌هایمان، پاس این امر مهم را داشته باشیم.
** ایران ۹۷/۲/۴
*  هر کس از خارج برگشت نفوذی نیست
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری: دولت به آزادی دسترسی به اطلاعات با رعایت قوانین، اعتقاد دارد اما همچنان معتقدیم میان اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی باید رقابت وجود داشته باشد.
– اکنون دستگاه‌هایی هستند که در تخطئه دولت از هیچ کاری فروگذار نمی‌کنند، اما دولت هیچ گاه بودجه آنان را قطع یا کم نکرده است و این امر نشان می‌دهد که دولت به حق منتقدان ارج می‌نهد.
– براساس گزارش وزارت اطلاعات تقریباً ما هیچ مدیر دوتابعیتی در کشور نداشتیم.
– ما حق نداریم بخشی از نیروها را به خاطر نگرش سیاسی حذف کنیم، بلکه تنها باید براساس شایستگی افراد از آنان استفاده کنیم.
– باید جلوی نفوذ گرفته شود اما هر فرد تحصیلکرده در خارج را که به کشور وارد می‌شود، نفوذی بدانیم، یک بحث افراطی است.
– دولت از رفع حصر حمایت می‌کند، زیرا اکنون در شرایطی هستیم که همه ایرانیان باید در کنار هم باشند، کاش می‌توانستیم دیدگاه‌ها و سخنان رئیس جمهوری درباره رفع حصر در برخی جلسات را منتشر کرد و مشخص می‌شد که ایشان چه موضعی در این باره دارند.
*  انتقال بقایی به بیمارستان
پایگاه خبری محمود احمدی‌نژاد ادعا کرد حمید بقایی به بیمارستان منتقل شده است. کانال «دولت بهار» نوشت، او به دلیل آسیب‌های ناشی از اعتصاب غذا از زندان به بیمارستان منتقل شده است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۲/۴
*  پکن و مسکو با کارشکنی‌ها در توافق هسته‌ای مقابله می‌کنند
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو مخالف بازنگری توافق هسته‌ای با ایران است و ما هر تلاشی را برای بی نتیجه کردن این کار بین‌المللی که از طریق مذاکرات میان قدرت‌های جهانی و ایران حاصل شد، بسیار غیر سازنده می‌دانیم.
لاوروف پس از دیدار با وانگ یی همتای چینی خود تصریح کرد: مسکو و پکن توافق کرده‌اند که با هر تلاشی برای نابود کردن توافق هسته‌ای که در یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز به تایید رسیده است، مقابله کنند.
*  هلاکت فرد شماره ۲ داعش در سوریه در حمله هوایی عراق
یک منبع اطلاعاتی عراقی اعلام کرد: نیروی هوایی عراق با هماهنگی طرف سوری نشست فرماندهان داعش در خاک سوریه را هدف قرار داد که به کشته شدن فرد شماره دو داعش منجر شد.
وی گفت: فرد شماره دو داعش که “ابولقمان السوری” نام دارد مسئول انتقال و عضوگیری از عاملان انتحاری و اعزامشان به عراق بود.
** وطن امروز ۹۷/۲/۴
*  پلیس همواره در خط مقدم مبارزه با ناهنجاری‌هاست
جمعی از اعضای کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی عصر دیروز (دوشنبه) میهمان فرمانده ناجا بودند.
در این دیدار سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا تصریح کرد: پلیس همواره در خط مقدم جبهه مبارزه با ناهنجاری‌هاست و باید طبق قانون، ماموریت خود را به انجام رساند.
سردار اشتری در این دیدار تصریح کرد: ناجا از کارکنان خدوم و متعهدی که بر مبنای قانون، ماموریت‌های خود را انجام می‌دهند، حمایت کرده و می‌کند.
*  خبرنگار هتاک روزنامه جهان صنعت تحت تعقیب قرار گرفت
فردی که در فضای مجازی به ائمه معصومین اهانت کرده بود، تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. خبر تحت تعقیب قرار گرفتن این فرد را پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، داده و نوشته این فرد در فضای مجازی به یکی از ائمه معصومین اهانت کرده بود. بر اساس این گزارش، نامبرده توسط دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است. این فرد هتاک خبرنگار روزنامه اصلاح‌طلب جهان صنعت است که توئیت‌های توهین‌آمیزی خطاب به ائمه معصومین منتشر کرده بود.
** جوان ۹۷/۲/۴
*  سپاه از ناملایمات نرنجد، ناجا اقتدار خود را حفظ کند
رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی خطاب به اعضای سپاه گفت: از برخی سخنان و ناملایمات نرنجید. آنچه اهمیت دارد، هدف شما و مسیری است که از جانب رهبر معظم انقلاب به روشنی برای شما ترسیم شده است. علاوه بر این نباید فراموش کنید که مردم و نظام به وجود شما افتخار می‌کنند. آیت الله آملی لاریجانی همچنین با اشاره به تلاش‌های نیروی انتظامی در برقراری امنیت در داخل کشور نیز خاطرنشان کرد: با توجه به برخی حواشی اخیر باید تأکید کنم که نیروی انتظامی به عنوان بازوی امنیتی کشور موظف است اقتدار خود را در هر حال حفظ کند البته اگر در جایی تخلفی صورت گرفت با اعلام شکایت، دستگاه قضایی و پیش از آن بازرسی‌های مربوط در نیروی انتظامی به این تخلف رسیدگی قانونی خواهند کرد. اما اگر بنا باشد برخی در مقابل نیروی انتظامی گردنکشی کنند و از این طریق با دو قطبی‌سازی جامعه تلاش کنند که یک بحث فرهنگی را، سیاسی یا اجتماعی جلوه دهند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
*  فاجعه آفرینی سعودی‌ها در یک مراسم عروسی
جنگنده‌های سعودی در تازه‌‌‌‌‌‌‌ترین حملات به غیرنظامیان یمن، یک مراسم عروسی را در استان «حجه» به عزا تبدیل کردند و شمار زیادی از افراد حاضر در این مهمانی را به خاک و خون کشیدند. بر اساس آخرین آماری که عصر روز گذشته منتشر شد دست‌کم ۲۰ نفر در این حمله جان خود را از دست دادند و بیش از ۴۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۴
*  جایگزینی برای برجام نیست
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین با حمایت از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد که جایگزینی برای برجام وجود ندارد. وی تاکید کرد: «توافق هسته‌ای ایران را نمی‌توان جایگزین کرد و باید تمام طرف‌ها بر آن نظارت کنند. رئیس‌جمهور پوتین نیز برنامه‌ای برای دیدار با آمریکا در خصوص برجام ندارد».
وی با بیان اینکه پوتین و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تماس تلفنی داشته‌اند، گفت آن دو بر لزوم تداوم اجرای برجام به عنوان یک عامل مهم برای امنیت جهانی تاکید کردند.
*  «سرژ سرکیسیان» نخست‌وزیر ارمنستان استعفا داد
رسانه‌های روسی در خبری فوری از استعفای نخست وزیر ارمنستان خبر دادند.
سرژ سرکیسیان از سال ۲۰۰۸ تا همین اواخر رئیس‌جمهور ارمنستان بود اما پس از تغییرات اخیر در نظام سیاسی این کشور از نظام ریاستی به پارلمانی، به عنوان نخست‌وزیر کار خود را آغاز کرد.
از دو هفته قبل و به دنبال آغاز به کار سرکیسیان در مقام نخست‌وزیری، اعتراض‌ها در ارمنستان به شکل تظاهرات در خیابان‌های پایتخت آغاز شده بود و این اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد.
** رسالت ۹۷/۲/۴
*  امروز کشورهای دنیا جایگاه نیروی دریایی ایران را پذیرفته‌اند
امیر دریادار حبیب‌اله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در حاشیه اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای آسیا و اقیانوس هند با بیان اینکه امروز کشورهای دنیا جایگاه نیروی دریایی ایران را پذیرفته‌اند و نیروی دریایی جایگاه خود را با موفقیت اثبات کرده است در پاسخ به این پرسش که آیا کشورهای حاشیه اقیانوس هند رزمایش‌های نظامی نیز برگزار خواهند کرد، گفت: در این همایش درباره‌ اقدامات لازم برای بالا بردن هماهنگی‌ها و همکاری‌ها و مبارزه با تروریسم به ویژه در اقیانوس هند تصمیم گیری می‌شود ولی درباره‌ رزمایش‌های رزمی تصمیم گرفته نمی‌شود.
*  اگر جنگی درگیرد؛ ایران ،اسرائیل را خرد خواهد کرد
روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم نوشت: در صورت وقوع هر جنگی، رژیم صهیونیستی در میان بازوهای نظامی ایران که از هر طرف آن را احاطه کرده خرد خواهد شد و با هرحماقتی که مرتکب شود، شبه ویران از آن بیرون خواهد آمد.عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل منطقه افزود: ‘انگشت روی ماشه’، تعبیری است که این روزها فرماندهان ایرانی و اسرائیلی استفاده می کنند بنابراین احتمال وقوع جنگ در حوالی سوریه افزایش یافته است.
** مردم سالاری ۹۷/۲/۴
*  وزارت دفاع برای تحقق امنیت پایدار در منطقه مکران عزم و اراده جدی دارد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه وزارت دفاع برای تحقق امنیت پایدار در منطقه مکران عزم و اراده جدی دارد، گفت: اجرای خط لوله گاز ایرانشهر ـ چابهار را در مدت تعیین شده انجام می‌دهیم.
امیر سرتیپ حاتمی در مراسم امضای قرارداد احداث خط انتقال گاز ایرانشهر ـ چابهار با تقدیر و تشکر از وزیر نفت برای برگزاری این مراسم اظهار داشت: پروژه خط لوله گاز ایرانشهر به چابهار، پروژه‌ای اقتصادی، اما با آثار اجتماعی و امنیتی برای منطقه مکران است.
*  پایان برجام با لغو سود برجام
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در مصاحبه با روزنامه نروژی « آفتن پوستن» گفت: ایران آماده است تا برنامه هسته‌ای خود را دوباره از سر بگیرد. سیدعباس عراقچی در مورد برجام گفت: این توافق بر دو پایه استوار است یکی اینکه ایران باید تعهدات خود در قبال برنامه هسته‌ای را انجام دهد و دیگر اینکه تحریم‌های ایران باید برداشته شوند. اگر آمریکا از برجام خارج شود، یکی از این ستون‌ها از بین می‌رود و سپس کل توافق نابود خواهد شد. عراقچی سئوال کرد ؛ چرا باید در قراردادی بمانیم که سودی برای ما ندارد.؟!
** آرمان ۹۷/۲/۴
*  بمباران‌های مناطق مسکونی یمن از استیصال متجاوزین است
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تشدید بمباران‌های مناطق مسکونی یمن را نشان از استیصال و ناکامی متجاوزین به این کشور در رسیدن به اهداف خود دانست. بهرام قاسمی حمایت تسلیحاتی بعضی از کشورهای غربی از عربستان سعودی را غیرمسئولانه خواند و حملات به مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی و جلوگیری از دسترسی سازمان‌ها و نهادهای مسئول بین‌المللی در امر امدادرسانی را نقض اصول و قواعد حقوق بشردوستانه برشمرد. این موضعگیری پس از آن بود که روز گذشته حمله عربستان به یک مراسم عروسی در استان حجه در غرب یمن، چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.
*  روسیه اس – ۳۰۰ را رایگان به سوریه می‌دهد
یک روزنامه روسی به‌نقل از منابع دیپلماتیک و نظامی اعلام کرد: احتمال دارد روسیه سیستم‌های اس – ۳۰۰ خود را برای سوریه رایگان تامین کند. ارسال این سامانه دفاعی – موشکی در چارچوب کمک‌های نظامی و تکنولوژیک به دمشق انجام می‌گیرد. این منابع اعلام کردند: سوریه بابت این تجهیزات پولی پرداخت نمی‌کند.
** آفرینش ۹۷/۲/۴
*  ائتلاف عربی، ایران را به حمایت موشکی از انصارالله متهم کرد
ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان اعلام کرد که نیروهای حوثی (انصارالله) که مورد حمایت ایران هستند موشکی از استان صعده یمن به خاک عربستان شلیک کردند که پدافند هوایی این کشور آن را منهدم کرد. سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی مدعی شد: این اقدام خصمانه از سوی حوثی‌‌ها نقض آشکار قطعنامه ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت با هدف تهدید امنیت عربستان و امنیت منطقه و بین‌المللی است.
*  طرف‌های برجام به توافق پایبند بمانند
ایزومی ناکامیتسو رئیس بخش کنترل سلاح سازمان ملل متحد پیش از آغاز گفتگو میان رؤسای جمهوری فرانسه و آمریکا در واشنگتن، خواستار پایبندی طرف‌های برجام به این توافق شد.
** قدس ۹۷/۲/۴
*  بعضی‌ها هدفشان انحراف افکار طلاب است
آیت الله علوی گرگانی گفت: متأسفانه بعضی از اساتید از نظر فکری و عقیدتی دچار مشکل هستند و همین مسئله می‌طلبد حوزویان در انتخاب استاد ودرس دقت لازم را داشته باشند.
وی در دیدار طلاب مدرسه فقهی انوار طاها، بر حفظ شئونات طلبگی تأکیدکردند و گفتند: مهمترین این شئونات، داشتن اراده، تقوا، تهذیب نفس، تعلیم و تعلم و عمل است.
وی خاطرنشان کرد: طلاب باید مواظب باشند و در کلاس درس هر استادی در حوزه شرکت نکنند، چون بعضی‌ها هدفشان انحراف افکار طلاب است.
** خراسان ۹۷/۲/۴
*  اگر شهدای مدافع حرم نبودند داعش در مرز ایران باقی مانده بود
رئیس دفتر رئیس جمهور که برای شرکت در جلسات اداری آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده است در اولین اقدام خود به همراه استاندار آذربایجان شرقی در منزل خانواده معظم شهید مدافع حرم زوار جنتی حضور پیدا کرد.واعظی در سخنانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و تلاش‌های اکبر زوار جنتی، شهید مدافع حرم، اظهار کرد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند، داعش هنوز در مرز ایران باقی مانده بود؛ خون شهدا افتخار کشور، نظام و دین است.
** اعتماد ۹۷/۲/۴
*  دستور وزیر کشور برای بررسی مشکلات کولبران
رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره به مشکلات پیش آمده برای فعالیت کولبران در برخی استان‌های مرزی گفت: دولت با طرح جدیدی که اخیرا به تصویب رسانده به دنبال ساماندهی فعالیت کولبری در استان‌های مرزی است.
در جلسه بررسی آخرین وضعیت بازارچه‌های مرزی کشور که یکشنبه در وزارت کشور برگزار شد، برخی مواد آیین‌نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی مورد بازنگری قرار گرفت.
** شهروند ۹۷/۲/۴
*  نظام بانکی ما پاک است
معاون اول رئیس‌جمهوری تأکید کرد: نظام بانکی ما پاک و قابل ارایه برای بانک‌های دیگر است، اما باید مجموعه قوانینی به وجود آید که بتوانیم در سطح بین‌المللی آن را اعلام کنیم و با همه بانک‌های دنیا ارتباط برقرار کنیم. اسحاق جهانگیری دیروز که در ساختمان بانک مرکزی از سامانه نیما رونمایی می‌کرد، اظهار کرد: این‌که به صورت جدی مثل همه اقتصادها بخش تجارتی اقتصاد ایران نیازمند آزادی عمل است روشن است. درحال حاضر اقتصاد ایران اقتصادی بزرگ شده است و مخصوصا از نظر حجم معاملات در جایگاه خوبی قرار دارد.
** سازندگی ۹۷/۲/۴
*  آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل: کاملا ساده‌انگاری است که فکر کنیم سازمان ملل می‌تواند جادو کند و مشکلات سوریه را حل کند به ویژه با وجود اختلاف‌نظری که در این خصوص در شورای امنیت وجود دارد. وضعیت فعلی سوریه نشانگر آن است که جنگ سرد بازگشته است. با این وجود در حال حاضر برخلاف دوران جنگ سرد، مکانیسمی برای کنترل این شرایط در دست نداریم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
همه برای تقویت و غنی شدن پیام رسان‌های ایرانی دست به دست هم دهند
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار جمعی از مسؤولان وزارت ارتباطات با ابراز خرسندی از جدی گرفتن همه مسؤولان برای تقویت پیام رسان‌های داخلی و جایگزینی آن با مدل‌های خارجی اظهار داشت: این موضوع تبدیل به خواسته عمومی شده و مردم می خواهند که فضای مجازی سالم در اختیار داشته باشند.وی با تأکید بر این که همه باید دست به دست هم دهند تا شبکه‌های مجازی ایرانی پربار و غنی باشد، ابراز داشت: باید دسترسی در پیام رسان‌های داخلی آسان باشد و به مردم ثابت شود که حریم خصوصی آن‌ها اهمیت دارد و این موضوع باید تبیین شود.
تضعیف بازوان انقلاب اسلامی از داخل کشور قابل قبول نیست
رسا/ آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: انقلاب اسلامی خود باختگی را به خودباوری و شجاعت تبدیل کرد تا مردم با قوت و قدرت در برابر دشمنان ایستادگی کنند، همین خودباوری و شجاعت سبب شد تا مردم در برابر همه دسیسه‌ها مقاومت کرده و پیروز شوند.وی عنوان کرد: سپاه در عزت و قوت انقلاب تأثیر ویژه داشته و امنیت و قدرت نظام را تامین کرده است، طبیعی است که دشمنان چنین بازوی قدرتمندی را تروریسم بنامند و بخواهند با آن مقابله کنند اما این که کسانی در داخل درصدد تضعیف این بازوی توانمند انقلاب باشند قابل قبول نیست.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درگذشت آیت‌الله مهمان‌نواز را تسلیت گفت
اختصاصی/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی، درگذشت آیت‌الله شیخ حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت. در بخشی ازاین پیام آمده است:آن عالم مجاهد، عمر بابرکت خویش را درراه نشر معارف مکتب اهل‌بیت(ع) سپری نمود. ایشان قبل از انقلاب اسلامی در مبارزه با طاغوت و همراهی حضرت امام خمینی(ره) نقش بسزایی در روشنگری مردم به‌ویژه در خطه خراسان شمالی داشت و پس از انقلاب نیز همواره در خط ولایت و در سنگر نماز جمعه و مجلس خبرگان رهبری منشأ خدمات ارزشمندی برای نظام اسلامی بود.
حوزه علمیه می تواند الگوی اقتصاد اسلامی را ارائه کند
ایرنا/ آیت الله اعرافی در دیدار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی از اعضای این سازمان، در قم گفت: حوزه علمیه می تواند الگوی اقتصاد اسلامی را بر اساس واقعیت‌های موجود و احکام شرعی ارائه کند. مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: حوزه علمیه برای تدوین الگوهای مورد نیاز نظام جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف و از جمله مباحث اقتصادی، همواره پیشگام بوده است و آمادگی دارد تا دستاوردهای خود در این زمینه‌ها را به نهادهای متولی ارائه کند.
عربستان می‌خواهد ایران را یک تهدید موجودیتی معرفی کند
باشگاه خبرنگاران /وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی خود در شورای روابط خارجی آمریکا از لزوم حل مشکلات منطقه از طریق گفتگو سخن گفت. دکتر ظریف با تاکید بر لزوم حل مشکلات منطقه از طریق گفتگو، تصریح کرد: «ما باید به عنوان گام نخست و اصلی، به فقدان گفتگو در منطقه پایان دهیم.»وی درادامه بااشاره به دشمنی آل سعود با ایران اسلامی تصریح کرد: همسایگان ما به خصوص عربستان سعودی می‌خواهند این احساس را ایجاد کنند که ما تهدید موجودیتی هستیم. درحالی که ما هرگز مانند ولیعهد سعودی نمی‌گوییم که درگیری را به داخل خاک عربستان می‌کشانیم.
روابط ایران و عراق الگویی برای دیگران شده است
ایرنا/ وزیر امور خارجه عراق گفت: روابط خوب ایران و عراق به الگویی برای دیگر کشورها تبدیل شده است.الجعفری گفت: این روابط، ریشه‌های عمیق در همسایگی جغرافیایی و روابط اجتماعی میان دو ملت دارد.الجعفری افزود: روابط خوب میان ایران و عراق ثمرات خوبی برای هر دو کشور داشته است و در عمل هم نشان داده است که به نفع دو کشور تمام شده است.
جنایت ترور شهید صالح الصماد بدون پاسخ نمی‌ماند
ایسنا/ شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای به مناسبت شهادت رئیس این شورا اعلام کرد، جنایت ترور شهید صالح الصماد بدون پاسخ نمی‌ماند و پاسخ ما دردناک و زلزله‌وار خواهد بود. سردمداران دشمن باید بفهمند که بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد، به کشور‌های متخاصم ثابت خواهیم کرد که رهبری، دولت، سازمان‌ها و ملت یمن امتی قوی است که هرگز آرام نخواهد نشست و انعطاف به خرج نخواهد داد.
آمریکا و اروپا برای حفظ برجام توافق کردند
فارس/روزنامه آلمانی «زوددویچه سایتونگ» گزارش کرد که آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس در خصوص شرایطی که طبق آن واشنگتن به حفظ برجام متعهد شود، موافقت کردند. بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای کشور‌های اروپایی و آمریکا توافق کردند که به منظور حفظ برجام، فشار‌ها به ایران به دلیل دنبال کردن برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای را افزایش دهند و در عین حال تغییری در توافق هسته‌ای ایران ایجاد نشود.
 گزافه‌گویی‌های وزیر صهیونیست علیه ایران و سوریه
فارس/یک وزیر صهیونیست روز دوشنبه رئیس جمهور سوریه را تهدید کرد که اجازه استفاده از قلمروی کشورش را به دیگران برای حمله به اسرائیل ندهد.وزیر امور زیرساخت و انرژی رژیم اسرائیل در لفاظی جدید مدعی شد در صورت هرگونه حمله نظامی، رئیس جمهور سوریه بهای آن‌را می‌پردازد.«یوال اشتانیتز» گفت: «اگر “بشار اسد” رئیس جمهور سوریه اجازه دهد که ایران و دیگران از خاک این کشور به اسرائیل حمله کنند، او عواقب این کار را می‌پردازد.»
اثر انگشت آمریکا در قتل تمامی غیرنظامیان در یمن مشاهده می‌شود
باشگاه خبرنگاران / کریس مورفی، عضو دموکرات مجلس سنای آمریکا، توئیتی را منتشر کرد که از کشته شدن شماری غیرنظامی در حمله وحشیانه جنگنده‌های ائتلاف سعودی به یمن خبر می‌داد.او در شرح این توئیت نوشت: ما به آن‌ها (متجاوزان به یمن) جنگنده و بمب می‌فروشیم و اطلاعات در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و به آن‌ها در انتخاب اهداف کمک می‌کنیم و به جنگنده‌های آن‌ها در جریان حملات هوایی سوخت رسانی می‌کنیم. اثر انگشت آمریکا در قتل تمامی غیرنظامیان در یمن مشاهده می‌شود.
 رئیس سازمان معاهده منع آزمایش هسته‌ای از برجام حمایت کرد
ایرنا / رئیس سازمان معاهده منع فراگیر آزمایش هسته‌ای ضمن حمایت از برجام گفت: اگر آمریکا دست از تهدید نابود کردن توافق هسته‌ای بردارد ، ایران ممکن است علاقمند به تصویب معاهده منع آزمایش هسته‌ای باشد. ‘لاسینا زربو’ گفت:به گمان من هر حمایتی از برجام می تواند موجب شود که ایران تصویب معاهده منع آزمایش هسته‌ای را بررسی کند. تنها راه این مساله اعتماد و اطمینان به ایران است تا بتوان آنها را به تصویب این معاهده ترغیب کنیم و من به این مساله امیدوارم و در این زمینه کار می کنم.
ایران به برجام پایبند است
ایرنا/ مقام ارشد آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند است.«کورنل فروتا» از مقام‌های ارشد آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: ایران مشمول یکی از مستحکم ترین رژیم‌های راستی آزمایی هسته‌ای است و این کشور تعهدات هسته‌ای خود در چارچوب برجام را اجرا می کند.وی افزود: مهم است که ایران به اجرای کامل این تعهدات ادامه دهد.
کاخ سفید: برجام توافق بدی است
باشگاه خبرنگاران /سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید با اشاره به برجام مدعی شد: این توافقی بد است و موضع آمریکا در این زمینه تغییر نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *