خبرروز ۱۳۹۷/۰۱/۳۰

  • آیت الله یزدی: حوزه و دانشگاه باید در زمینه پیشگیری از جرم به پلیس کمک کنند
  • رهبر معظم انقلاب: هرگونه جناح‌بازی در وزارت اطلاعات گناه است
  • آیت الله شب‌زنده‌دار: معرفت دینی مانع فریب انسان از جاذبه‌های ظاهری غرب می‌شود
  • آیت الله حسینی بوشهری: همه در قبال نعمت انقلاب مسئول هستند
  • آیت الله اعرافی: قم تبدیل به شهر قرآنی شود
  • سخنگوی وزارت خارجه: کشورهای مخرب برجام، تاوان سنگینی خواهند پرداخت

 

** جام جم ۹۷/۱/۳۰
*  سفر دی‌میستورا به آنکارا، تهران و مسکو
فرستاده سازمان ملل به سوریه دیروز وارد آنکارا شد و بعد از آن به تهران و مسکو سفر می‌کند. استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل در آنکارا با مسئولان ترکیه‌ای درباره بحران سوریه و تحولات منطقه گفت‌وگو می‌کند. هدف وی از سفر به تهران و مسکو تلاش برای احیای روند سیاسی سوریه عنوان شده است.
دی‌میستورا تأکید کرد برای مشورت با تعدادی از وزرای اروپایی و نمایندگان آمریکا طی نشست بروکسل که ۲۴ و ۲۵ آوریل برگزار می‌شود، برنامه‌ریزی می‌کند.
*  تجارت خونین آمریکا و انگلیس در یمن
نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل در نیویورک ضمن رد ادعاهای واهی نمایندگان آمریکا و انگلیس در نشست شورای امنیت درباره دخالت ایران در یمن، اعلام کرد که این دو کشور به تجارت خونینی در یمن مشغول هستند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: آمریکا نه تنها بمب هواپیماهای سعودی را برای هدف قرار دادن غیرنظامیان فراهم می‌کند، بلکه اخیرا نقش خود را به مشارکت رسمی در طراحی این جنگ غیربشری هم توسعه داده است. همدستی آمریکا و انگلیس در ایجاد بدترین بحران بشری در جهان در یمن شرم‌آور و بی‌انتها است.
** همشهری ۹۷/۱/۳۰
*  سفر وزیر دفاع به عراق
وزیر دفاع کشورمان که به عراق سفر کرده است در ادامه برنامه‌هایش در عراق با سرلشکر الغانمی رئیس ستاد ارتش عراق و هیئت نظامی این کشور دیدار و پیرامون مسائل منطقه مذاکره و گفتگو کرد. امیر سرتیپ حاتمی اظهار داشت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به عراق نگاهی فراگیر برمبنای عراق واحد و یکپارچه است و معتقدیم امنیت و ثبات عراق برای کل منطقه اهمیت دارد.
*  انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ترکیه
روز گذشته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور زودتر از موعد مقرر در تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد. وی با اعلام این موضوع تاکید کرد: تمام احزاب و رسانه‌های ترکیه با هر گرایش سیاسی باید از هم‌اکنون زمینه حضور گسترده مردم را در انتخابات پیش از موعد فراهم کنند.
** کیهان ۹۷/۱/۳۰
*  هرگونه جناح‌بازی در وزارت اطلاعات گناه است
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای: یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، «نفوذ و تاثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسئولان» و «تغییر باورهای مردم» است که در این جنگ، علاوه ‌بر دفاع و بستن نفوذگاه‌ها، باید تهاجم نیز انجام، و از هرگونه غفلت و ساده‌اندیشی جداً پرهیز شود.
– رد پای دستگاههای اطلاعاتی بیگانه در مسائل اخیر بازار ارز مشهود است.
– آحاد وزارت اطلاعات پدید آمده‌ انقلاب و فرزندان امام و انقلاب هستند. بر همین اساس وزارت اطلاعات و همه کارکنان آن باید همواره صد درصد انقلابی بمانند و انقلابی حرکت کنند.
– در همه جای دنیا، دستگاه‌های اطلاعاتی تابع سیاست‌های نظامِ حاکم بر کشورها هستند.
– فردی که می‌خواهد در نظام جمهوری اسلامی، امانت‌دار کشور و مردم باشد باید صلاحیت داشته باشد لذا کوچک‌ترین تردید درباره صلاحیت افراد باید منعکس شود و دستگاه‌ها نیز موظف به عمل براساس نظر وزارت اطلاعات هستند.
– هرگونه جناح‌بازی در وزارت اطلاعات گناه است.
– باید موضوع مبارزه با فساد بسیار جدی گرفته و با شریان‌های اصلی آن مقابله شود، زیرا فساد موجب انهزام و شکسته‌شدن روحی و روانی افراد و جامعه می‌شود.
– مسئولان در نظام اسلامی نمی‌توانند این تصور را داشته باشند که چون مسئولان در کشورهای دیگر از امکانات گوناگون برخوردارند، پس در نظام اسلامی نیز چنین مواردی مباح است.
*  دیدار مخفیانه «پمپئو» با «کیم جونگ‌اون» در پیونگ یانگ
رئیس‌جمهور آمریکا سفر مخفیانه رئیس ‌سیا به پیونگ‌یانگ و دیدارش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را تایید کرد. مقامات رسمی کره شمالی هنوز این موضوع را تأیید نکرده‌اند.
بنا بر اعلام ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس‌سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و نامزد تصدی پست وزارت خارجه این کشور هفته گذشته در پیونگ یانگ با رهبر کره شمالی در مورد برنامه‌ریزی دیدار و مذاکرات وی و ترامپ دیدار کرده‌اند.
** شرق ۹۷/۱/۳۰
*  در جریان صادرات و واردات کشور نباید هیچ وقفه‌ای ایجاد شود
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت جلوگیری از هر گونه وقفه در جریان صادرات و واردات کشور تأکید کرد: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها در سیاست‌های ارزی جدید، بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور است. اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی امور ارزی کشور بر نگاه جامع و بررسی همه زوایا برای رفع مشکلات و جلو‌گیری از سردرگمی صادرکنندگان و واردکنندگان تأکید کرد.
*  تمدید ۵ساله قرارداد نفتی ایران و روسیه
وزیر انرژی روسیه گفت: مسکو سرگرم کار با تهران برای تمدید مدت توافق عرضه نفت ایران به روسیه تحت برنامه نفت در برابر کالا به مدت پنج سال دیگر است. الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در مسکو به خبرنگاران گفت: نخستین عرضه انجام شده و عرضه بعدی نیز برنامه‌ریزی شده است. این توافق مؤثر بوده و در کل ما بر این باور هستیم باید به مدت پنج سال دیگر تمدید شود و روی این موضوع کار می‌کنیم.
** ایران ۹۷/۱/۳۰
*  تأکید برتسهیل مناسبات بانکی تهران ـ آنکارا
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار «نیهات زیبکچی» وزیر اقتصاد ترکیه، با اشاره به اهمیت تعمیق و تحکیم مناسبات تهران-آنکارا، اظهار داشت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر روز به روز گشایش‌های فراوانی در مسیر توسعه همه‌جانبه روابط دو کشور ایجاد شده است که باید این مسیر را در راستای منافع دو ملت برادر و همسایه، با قوت ادامه دهیم.
*  پیشنهادی غیر عادی برای تشکیل کشور «قم»!
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد زادهوش، مدیر جامعه المرتضی در یادداشتی پیشنهاد تشکیل کشوری به‌ نام قم و تبدیل حوزه علمیه قم به کشوری مستقل را داده است. وی در این یادداشت که در کانال تلگرامی نامه‌های حوزوی منتشر شده است، ضمن دادن این پیشنهاد تأکید کرد که در صورت تبدیل شدن قم به چیزی شبیه واتیکان، حوزه علمیه این شهر هم می‌تواند به نظام رهبری دینی شیعیان جهان تبدیل شود. زادهوش به صراحت گفته است: «زمان آن فرا رسیده است که حوزه علمیه قم به کشوری مستقل تبدیل شود. کشوری با مرزهای جغرافیایی مشخص، پرچمی مخصوص، قانون اساسی، پذیرفته شده در مجامع بین‌المللی و پذیرنده سفیران کشورهای مختلف.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱/۳۰
*  تاکید رئیس جمهور فرانسه بر حمایت از برجام
آمانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه در بخشی از گفت‌وگوی خود با نشریه ونیتی‌فر که متن آن به تازگی منتشر شد با تاکید بر مخالفت او با ترامپ در مورد برجام، گفت: من همواره در مورد اختلافاتی که میان ما در مورد مسائلی مثل خروج از توافق برجام و معاهده آب و هوایی پاریس داشته‌ایم شفاف بوده‌ام.
وی افزود: به خروج ترامپ از برجام مخالف هستم. اما معتقدم در هر یک از زمینه‌های مورد اختلاف مثل توافق هسته‌ای ایران می‌توانید به یک توافق دست یابیم. آمریکا و فرانسه هر دو به دنبال جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی هستند.
** وطن امروز ۹۷/۱/۳۰
*  رژه بزرگ اقتدار
رژه بزرگ یگان‌‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ۲۹ فروردین‌ماه (روز ارتش و تجلیل از فداکاری‌های نیروی زمینی) صبح دیروز در تهران و سراسر کشور برگزار شد. در تهران این مراسم باشکوه با حضور رئیس‌جمهور، فرماندهان ارتش و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح در جوار حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.
*  تذکر ۴۵ نماینده به رئیس جمهور درباره ترجمه غلط پالرمو
۴۵ نفر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند ترجمه غلط لایحه پالرمو و موارد مشابه با امضای شما و ارسال آن به مجلس به جایگاه حقوقی شما و اعتماد نمایندگان نسبت به دولت لطمه وارد می‌کند. در این تذکر آمده است: در روابط بین قوای سه‌گانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اصل بر اعتماد است و بر همین اساس توقع داریم آنچه در قراردادها و کنوانسیون‌های بین‌المللی به نمایندگی از ملت ایران امضا می‌کنید صادقانه همان متن را جهت تصویب به خانه ملت ارائه نمایید.
** جوان ۹۷/۱/۳۰
*  حیثیت اروپایی‌ها به توافق هسته‌ای گره خورده است
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است حیثیت اروپایی‌ها به امضای توافق هسته‌ای گره خورده است، از این حیث نباید با طناب امریکا داخل چاه بروند.
علاءالدین بروجردی در خصوص عدم توافق وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با هدف راضی کردن امریکایی‌ها به ماندن در برجام، گفت: امریکایی‌ها با خروج از برجام انزوای بیشتری را برای خود رقم می‌زنند، حال آنکه اتفاقی برای سایر طرف‌های مذاکره با خروج امریکا از برجام نخواهد افتاد.
*  گاف اسرائیل و بی‌بی‌سی در مورد پایگاه ایران در سوریه
برخی منابع اسرائیلی به‌ نقل از واحد سخنگویی نظامیان این رژیم تصاویر و گزارشی درباره پایگاه‌های هوایی و مراکز هدایت پهپادهای ایران در خاک سوریه منتشر کردند. این گزارش بین برخی رسانه‌های دیگر همچون بی‌بی‌سی نیز بازتاب یافت. اما دقت در تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که تصویر هوایی از فرودگاه مهرآباد تهران‌، البته با ۱۸۰ درجه چرخش، به‌عنوان یکی از پایگاه‌های هوایی ایران در خاک سوریه ارائه شده است. نکته جالب اینجاست که در تصاویری که پایگاه‌ جروز‌الم‌پست منتشر کرده، تصویر هوایی میدان آزادی تهران کاملاً هویدا و آشکار است. اما بی‌بی‌سی فارسی این بخش از تصویر را که شامل محوطه میدان آزادی است، حذف و سپس تصویر را منتشر کرده است.
** آفتاب یزد ۹۷/۱/۳۰
*  کشورهای مخرب برجام، تاوان سنگینی خواهند پرداخت
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان گفت: برجام موضوعی قابل توجه برای ایران و اتحادیه اروپاست. مقامات اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی اعتقاد دارند که برجام باید بدون کم و کاست همچنان معتبر بماند و ادامه پیدا کند.
این دیپلمات عالی رتبه کشورمان ادامه داد: ایران اولین کشوری که برجام را نقض کند، نخواهد بود. با هوشیاری تحولات را رصد می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد دیگران به هزینه ایران در برجام خللی ایجاد کنند. برجام که به پشتوانه قطعنامه شورای امنیت شکل گرفته بدون بازنگری و به همین شکل باقی خواهد ماند. دیگرانی که در این مسیر اقدام نکنند، بازنده خواهند بود و تاوان سنگینی در این زمینه خواهند داد.
*  هیچ استیضاحی در مجلس مطرح نیست
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا نام وزیری برای استیضاح مطرح شده است که معاون پارلمانی رایزنی‌های خود را با نمایندگان مجلس آغاز کند؟ ابراز داشت: خیر، فعلا هیچ طرح استیضاحی در مجلس نسبت به وزرا مطرح نیست. البته از استیضاح وزرای جهاد، کار و راه مدت زیادی نگذشته است و ما نباید انتظار داشته باشیم که بلافاصله پس از آن استیضاح‌ها، استیضاح جدیدی در راه باشد.
** رسالت ۹۷/۱/۳۰
*  نگاه ستایشگرانه به برادران هزاره افغانستان دارم
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) با اعضای خانواده شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون دیدار کردند. در این دیدار صمیمانه که در روز پنج‌شنبه نهم فروردین ماه در تالار آیینه حرم مطهر حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) انجام شد. حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با اشاره به سابقه انقلابی خانواده‌های افغانستانی فرمودند: بنده از قدیم به برادران هزاره افغانستان نگاه ستایش‌گرانه‌ای داشتم چرا که از نزدیک دیده بودم طلبه‌های‌شان با ما مأنوس بوده و از قدیم با آن‌ها آشنا بودم. جمعیت زیادی از خانواده‌های افغانستانی به ایران آمدند و در انقلاب و دفاع مقدس با ما همراهی کردند.
ایشان در ادامه با اشاره به پیشقدم بودن خانواده‌های فاطمیون در قضایای مختلف، گفتند: ما برای شهدای شما [فاطمیون] ارزش قائل هستیم و این قضایا از جمله حوادثی است که در طول تاریخ اسلام نظیر آن را کم داشتیم.
** مردم سالاری ۹۷/۱/۳۰
*  دفاع جانانه ایتالیا از برجام
«پائولو جنتیلونی» نخست وزیر ایتالیا با حضور در مجلس نمایندگان و همچنین سنا درخصوص تهدید ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از برجام در صورت اصلاح نشدن آن گفت:ما تسلیم حذف برجام نمی‌شویم زیرا آن را یکی از تصمیمات مهم دپیلماسی بین المللی در سال‌های اخیر دانسته و معتقد به حفظ آن هستیم. وی با اشاره به حمله اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: ایتالیا یک کشور بی طرف نیست،بلکه متحد واقعی آمریکا است.
** آرمان ۹۷/۱/۳۰
*  ایران آمادگی مقابله با هر سناریو را دارد
معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان گفت: ما با قوت از منافع ایران در قبال حرکت رئیس جمهوری آمریکا دفاع و آمادگی مقابله با هر سناریو را داریم. سید عباس عراقچی که در ادامه رایزنی با مقام‌های اروپایی به رم سفر کرده است، در آستانه تصمیم ترامپ درباره برجام گفت: رئیس جمهوری آمریکا حرکتی را آغاز کرده که مخالف مسیر حرکت جامعه بین‌الملل است و جامعه جهانی در حال مقابله با آن است. ما هم رایزنی‌ها و تماس‌های نزدیکی داریم و اجازه نخواهیم داد که منافع ایران در این حرکت ترامپ خدشه‌دار شود.
*  جیش العدل مسئول حمله به پایگاه مرزی میرجاوه
گروه تروریستی «جیش العدل» مسئولیت حمله به پایگاه مرزی ایران در میرجاوه را برعهده گرفت. گروه تروریستی «جیش العدل» با انتشار توییتی در صفحه رسمی خود مسئولیت حمله روز دوشنبه به پایگاه مرزی ایران در میرجاوه سیستان بلوچستان را برعهده گرفت.
** آفرینش ۹۷/۱/۳۰
*  با تصمیم هیأت دولت، یورو جایگزین دلار در تکالیف ارزی شد
براساس تصمیم هیأت وزیران کلیه وزارتخانه ها، سازمان‌ها و شرکت های دولتی موظف شدند ارز یورو را به عنوان ارز مبنای گزارشگری و انتشار آمار، اطلاعات و داده‌های مالی خود مورد استفاده قرار دهند.
** قدس ۹۷/۱/۳۰
*  روسیه و ایران اقدامات خود در سوریه را متوقف کنند
دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا در سخنانی با «ضروری و مناسب» خواندن حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه، از روسیه و ایران خواست تا از اقدامات خود در منطقه دست بردارند. تاسک که برای اعضای پارلمان اروپا سخنرانی می‌کرد مدعی شد که استفاده از سلاح‌های شیمیایی در هر جایی از جهان نباید امری عادی شود. و نباید بدون عواقب باشد.
*  دولت در مسائل دینی سرمایه‌گذاری کند
آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت اهتمام دولت به امور دینی و فرهنگی گفت: ارشاد اسلامی باید نسبت به مسائل اسلامی و دینی سرمایه‌گذاری کند.
وی در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه موقعیت قم نسبت به سایر شهرها متفاوت است، اظهار کرد: قم خاستگاه انقلاب محسوب می‌شود که از زمان ائمه اطهار (ع) مورد توجه بوده است.
وی افزود: بزرگان حوزه علمیه در دنیای اسلام در قم هستند و علوم اسلامی از این شهر مقدس به دنیا منتشر می‌شود، بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید متناسب با جایگاه شهر قم باشد. وی با تاکید بر اهتمام دولت به امور دینی ادامه داد: دولت باید نسبت به امور دینی و فرهنگی توجهات لازم را داشته باشد، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که در تمام کشور تأثیرگذار باشد؛ متأسفانه هنوز دولتمردان آن‌گونه که باید به قم توجه ندارند و به بهانه‌های مختلف شانه خالی می‌کنند.
** خراسان ۹۷/۱/۳۰
*  آمار اشتغال ناقص ۲ میلیون نفر
رئیس مرکز آمار ایران گفت: در سال ۹۶، سه میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار مطلق و حدود دو میلیون اشتغال ناقص در کشور داشته ایم و سهم اشتغال ناقص از اشتغال کشور ۱۰.۴ درصد بوده است. امیدعلی پارسا افزود: بیکار مطلق به کسانی اطلاق می‌شود که حتی یک ساعت در هفته هم کار نمی کنند. اشتغال ناقص هم به کسانی گفته می‌شود که بین یک تا ۴۴ ساعت کار می‌کنند. اشتغال کامل هم ۴۴ ساعت در هفته یا بیشتر است.
*  دستورات لازم برای اجرای حکم مرتضوی داده شده است
جعفری دولت آبادی دادستان تهران در خصوص دسترسی نداشتن به فردی که در رابطه با پرونده کهریزک به دو سال حبس محکوم و حکم جلب وی نیز از سوی اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت صادر شده است، به اتهاماتی که برخی در این زمینه به دستگاه قضایی وارد کرده اند پاسخ داد و با تاکید بر این مطلب که قوه قضاییه با هیچ‌کس از هر گروه و جریانی که باشد تعارف ندارد گفت: درباره این محکوم دستورات لازم برای اجرای حکم به ضابطین داده شده است و به کسانی که مسئول پیگیری موضوع هستند، تأکید شده است که باید حکم صادر شده اجرا شود.
** اعتماد ۹۷/۱/۳۰
*  کم‌برقی به کم‌آبی اضافه شد
معاون وزیر نیرو روز گذشته رسما اعلام کرد که «تولید برق به دلیل کم آبی امسال ۴هزار مگاوات کاهش می‌یابد.» همایون حائری به همین جهت تاکید کرده است که «با توجه به حجم آب پشت سدها، نیروگاه‌های برقابی امسال به جای ٩ هزار و ٣٠٠ مگاوات، رقمی در حدود پنج هزار مگاوات انرژی تولید خواهند کرد.»
** شهروند ۹۷/۱/۳۰
*  دریایی از تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان
امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری در مجلس از به جریان افتادن رسیدگی‌ به پرونده متخلفان صندوق ذخیره فرهنگیان در قوه قضائیه خبر داد. نماینده همدان و فامنین در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان این‌که دریایی از تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان رخ داده که قوه قضائیه باید به همه این موارد رسیدگی کند، افزود: درحال حاضر دادگاه بسیاری از متخلفان صندوق ذخیره فرهنگیان تشکیل شده و رسیدگی‌ به پرونده متخلفان در قوه قضائیه به جریان افتاده است.
*  دوشنبه آینده سامانه نیما به‌طور رسمی افتتاح می‌شود
ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی اعلام کرد: سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) از سوم اردیبهشت‌ماه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند. گفتنی است سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) با هدف تسهیل تأمین ارز، ایجاد فضای امن برای خریداران و فروشندگان ارز و امکان ایجاد فضای رقابت صرافان برای تأمین ارز متقاضیان کار از ٢٨ بهمن‌ماه پارسال فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده است.
** سازندگی ۹۷/۱/۳۰
*  محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران: در حال حاضر اجماع در اروپا و کشورهای ۱+۵ این است که برجام قابل مذاکره مجدد نیست و موضوعات دیگر ربطی به برجام ندارد. در این حوزه آمریکایی‌ها کاملا منزوی هستند. در جلسه دیروز شورای وزیران اتحادیه اروپا مشخص بود که اروپا چندان نگاه مثبتی به سیاست‌های آمریکا در این حوزه ندارد، البته ما براساس منافع خود تصمیم می‌گیریم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حوزه و دانشگاه باید در زمینه پیشگیری از جرم به پلیس کمک کنند
تسنیم/آیت‌الله یزدی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، ضمن قدردانی از عملکرد نیروی انتظامی در ایام نوروز، اظهار داشت:کاهش حوادث جاده‌ای و جرائم در نوروز، گویای خدمات و زحمات نیروی انتظامی است.رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در ادامه با تأکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید در زمینه پیشگیری از جرم به پلیس کمک کنند، به آسیب‌های فضای مجازی در جامعه اشاره و تصریح کرد: متأسفانه دشمن از فضای مجازی به‌عنوان یک ابزار جدید، بیشترین بهره را برده و به دنبال توسعه فساد در جامعه است.وی با بیان اینکه نباید اسلام را با خواسته‌های مردم تطبیق داد بلکه مردم را باید با خواسته‌های اسلام منطبق کرد وگرنه انقلاب و حکومت اسلامی بی‌معنا شده و زشتی‌ها اشاعه پیدا می‌کنند، افزود: برخی افراد نالایق در سخنرانی‌های خود یک بحثی را مطرح می‌کنند به نام ازدواج سفید و گفته‌اند این موضوع خواسته نسل جوان است که اگر با تسامح و تساهل از کنار آن بگذریم این مسئله روزبه‌روز توسعه پیدا کرده که طبعاً ازدواج و سپس طلاق است.
معرفت دینی مانع فریب انسان از جاذبه‌های ظاهری غرب می‌شود
رسا/آیت الله شب زنده دار با تبریک حلول ماه مبارک شعبان، این ماه را فرصتی برای ترقی و تعالی معنوی انسان‌ها دانست و گفت: انسان باید از این ماه شریف استفاده کرده و خود را برای درک ماه مبارک رمضان آماده کند. عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: اگر مردم بدانند که در معرفت خدا چه فضلی وجود دارد به پیشرفت ها، رفاه‌ها و جاذبه‌های ظاهری دشمنان دین و غرب چشم نمی دوزند، انسان از معرفت الهی به گونه ای لذت می‌برد که مانند لذت در بهشت به همراه اولیای الهی است.
همه در قبال نعمت انقلاب مسؤول هستند
رسا/آیت الله حسینی بوشهری در دیدار دادستان و جمعی از مسؤولان قضائی قم با اشاره به انقلاب اسلامی و اهداف آن گفت: همه ما در قبال نعمت انقلاب مسئولیم و باید با بصیرت کامل از انقلاب حمایت و دفاع کنیم چرا که دشمن دائما در حال توطئه برای انقلاب و نظام است. که الحمدلله شما به وظایف خود خوب عمل کرده و می‌کنید.عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت فضای مجازی افزود: باید به فضای مجازی بیشتر توجه داشت و تا حد امکان از وقوع جرم پیشگیری شود در صورت ارتکاب هم برخورد مناسب صورت گیرد.
قم تبدیل به شهر قرآنی شود
حوزه/ آیت الله اعرافی در دیدار ،مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم و جمعی از حافظان قران گفت: باید قم را تبدیل به شهر قرآنی کرد و یکی از شاخصه‌های شهر قرآنی تربیت حافظان قرآن کریم است. مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برکت انقلاب خیلی زیاد است، اما بعضی افراد در صدد نادیده گرفتن برکات انقلاب هستند، گفت: یکی از برکات انقلاب، همین حفظ قرآن است و باید این برکت را قدر دانست.
دستگاه‌ها موظف به استفاده از پیام رسان‌های داخلی شدند
رسا/ دولت در بخشنامه ای دستگاه‌های دولتی، قوای سه گانه و نهادهای عمومی غیر دولتی را موظف کرد که ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، هرگونه فعالیت و ارایه خدمات خود را از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی انجام دهند و بسترهای لازم در این زمینه را فراهم کنند.

اگر برجام اصلاح نشود، ترامپ قطعاً در یک ماه آینده از آن خارج خواهد شد
باشگاه خبرنگاران/رئیس کمیته روابط خارجی سنا تأکید کرد در صورتی که برجام اصلاح نشود، دونالد ترامپ بی‌شک در کمتر از یک ماه آینده آمریکا را از این توافق خارج خواهد کرد.کورکر ، گفت: به نظرم بسیاری از نزدیکان ترامپ خواهان دستیابی به یک توافق تکمیلی در این باره هستند. معتقدم حصول چنین توافقی در کوتاه مدت و بلند مدت به نفع مردم ما باشد.
مخالف حضور نیروهای آمریکایی در عراق هستیم
باشگاه خبرنگاران /مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد مخالف ایجاد پایگاه‌های نظامی خارجی و حضور نیروهای آمریکایی در عراق هستیم.الفیاض تاکید کرد: پیروزی بر داعش و جلوگیری از تجزیه کشور شرایط جدیدی را در عراق ایجاد کرده است. وی با اشاره به این که مخالف ایجاد پایگاه‌های نظامی خارجی در عراق هستیم، گفت: با حضور نیروهای آمریکایی در عراق مخالفیم و حضور مستشاران نظامی آمریکایی در عراق باید محدود و بر اساس نیازهای عراق باشد.
 امیدواریم مذاکراتمان با اروپا درباره برجام به نتیجه مثبتی ختم شود
باشگاه خبرنگاران/ معاون وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تاکنون آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران را به برجام اعلام کرده است با این حال دولت آمریکا در حال حاضر گزینه‌های مختلفی را درباره برجام روی میز دارد که بخشی از آن به مذاکرات کنونی با سه کشور اروپایی درباره این توافق بستگی دارد که در حال حاضر در جریان است. دیوید ساترفیلد افزود:بسیار امیدواریم که مذاکراتمان با اروپا درباره برجام به نتیجه مثبتی ختم شود.
شرایط برای قرارگرفتن اقتصاد در ریل صحیح فراهم شده است
مهر/ رئیس مجلس در سخنانی در سفارت ایران در کلمبو گفت: در حال حاضر مسیر روشن‌تر و شرایط برای قرارگرفتن اقتصاد در ریل صحیح فراهم شده است. دکتر لاریجانی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به موضوع لزوم ذهنیت فعال و پویای سفارتخانه‌های ایران در مسائل اقتصادی کشور تاکید شده است، افزود: در حال حاضر بار اقتصادی کشور سنگین است، لذا وزارت خارجه که بیشتر سبقه سیاسی داشته باید رویکرد و برنامه ریزی‌های آن به گونه ای دقیق تر در حوزه اقتصادی قرار گیرد و ذهن افراد در وزارتخانه بر روی این موضوع متمرکز شود.
به سوریه نیروی نظامی اعزام نمی‌کنیم
باشگاه خبرنگاران/یکی از مسئولان بلندپایه سابق دستگاه اطلاعاتی مصر در پاسخ به درخواست‎های مسئولان بلندپایه عربستان و آمریکا درباره اعزام نیرو به سوریه اعلام کرد: «نیروهای مسلح مصر مزدور نیستند.»«محمد رشاد» اعلام کرد مصر هرگز به این ائتلاف نخواهد پیوست.
 آمریکا هیچ دوستی بهتر از اسراییل ندارد
باشگاه خبرنگاران/ترامپ در پیام توییتری خود ضمن تبریک سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی نوشت: آمریکا در هیچ کجا دوستی بهتر از اسرائیل ندارد. بی‌صبرانه منتظر انتقال سفارت‌مان به اورشلیم (قدس) در ماه آینده هستم.
سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا
مهر/ منابع یمنی اعلام کردند که پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند پهپاد «ام. کیو. ۹» ساخت آمریکا را در آسمان بندر الحدیده واقع در غرب یمن هدف قرار داد. قیمت حدودی این پهپاد آمریکایی که بر فراز منطقه الحدیده سرنگون شده، ۱۷ میلیون دلار اعلام شده است. از سوی دیگر یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر ۱» را به فرودگاه جیزان واقع در جنوب عربستان شلیک کرد.یک منبع در این یگان اعلام کرد که موشک مذکور با دقت به هدف اصابت کرد.
رشد۴.۳ درصدی اقتصاد ایران،تورم ۹.۹ درصد؛ بیکاری ۱۱.۸ درصد
مهر/صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهان اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷ رشد اقتصادی ایران به ۴.۳درصد،نرخ تورم به ۹.۹ درصد و نرخ بیکاری به ۱۱.۸درصد رسید.براین اساس نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۶ نیز اندکی بیش از ۹ درصد بوده است. پیش‌بینی شده این رقم در سال جاری میلادی(۲۰۱۸) به ۱۲.۱ درصد برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *