خبرروز ۱۳۹۷/۰۱/۲۸

  • آیت الله جوادی آملی: اگر نظام آسیب ببیند لعنت ابد دامنگیر ما می‌شود
  • آیت الله العظمی نوری همدانی: در برابر نقشه‌های کفار باید بصیر و مقاوم باشیم
  • رئیس قوه قضائیه: دولت را درسیاست‌های ارزی حمایت می‌کنیم
  • حجت الاسلام والمسلمین رجبی:   برگزاری مسابقات بین‌المللی طلاب، وحدت نخبگان کشورهای اسلامی را به همراه دارد
  • روزنامه وال استریت ژورنال: پیروزی محور تهران- دمشق- مسکو در جنگ سوریه با بمباران تغییر نمی‌کند
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: رژیم صهیونیستی دیر یا زود پاسخ‌های لازم را دریافت می‌کند

 

** جام جم ۹۷/۱/۲۸
*  حضور ظریف در دوشنبه برای شرکت در اجلاس اکو
وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در بیست و سومین نشست وزرای خارجه اکو به تاجیکستان رفت. محمدجواد ظریف در این سفر با مقامات بلندپایه تاجیکستان نیز دیدار و درخصوص راه‌های گسترش و تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو و تبادل‌نظر خواهد کرد. در این نشست دو روزه علاوه بر وزیر امور خارجه کشورمان، وزرای خارجه ترکیه، قرقیزستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز حضور دارند.
** همشهری ۹۷/۱/۲۸
*  برجام باید باقی بماند
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری نشست شورای روابط خارجی اروپا در لوکزامبورگ در جمع خبرنگاران گفت که خواستار حمایت کامل از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در این نشست است. موگرینی افزود: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا اطمینان یابیم که برجام کماکان باقی می‌ماند.
مسئول سیاست خارجی اروپا با بیان اینکه هم‌اکنون تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران وجود دارد، گفت: در جلسه قرار نیست درباره تحریم‌های جدید علیه ایران بحث و رایزنی شود.
*  خبر وزارت اطلاعات از کشف محموله کلان مواد منفجره
وزارت اطلاعات از کشف محموله کلان مواد منفجره خبر داد. محموله کلان مواد منفجره که قرار بود با پوشش مواد مخدر از مرزهای شرقی به کشور وارد شود، کشف و ضبط شد. نیروهای اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان با اقدامات اطلاعاتی و فنی توانستند گروههای تروریستی را در انتقال ۸۰ کیلوگرم مواد منفجره ترکیبی، ۱۷ عدد تله انفجاری پدالی (مخصوص بکارگیری در بمب‌های کنار جاده‌ای و تله‌های انفجاری)، ۲۸ قبضه سلاح کمری با دو هزار و ۱۰۰ فشنگ، ۳۵ قبضه نارنجک جنگی، ده‌ها چاشنی الکترونیکی، فتیله و تجهیزات انفجاری ناکام بگذارند.
** کیهان ۹۷/۱/۲۸
*  پیروزی محور تهران- دمشق- مسکو در جنگ سوریه با بمباران تغییر نمی‌کند
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در سرمقاله خود پیروزی محور ایران-روسیه-سوریه در جنگ سوریه را یک واقعیت راهبردی خوانده که با بمباران نمی‌توان آن را تغییر داد. وال‌استریت‌ژورنال هم همانند دیگر رسانه‌ها و تحلیلگران بین‌المللی به این واقعیت اذعان کرده که حمله موشکی، واقعیت‌های بنیادین مربوط به میدان جنگ در سوریه را تغییر نخواهد داد.
در سرمقاله این روزنامه آمده است: «یک بمباران، واقعیت‌های بنیادین مربوط به میدان نبرد در سوریه یا این واقعیت راهبردی که محور روسیه- ایران- اسد در حال پیروزی است را تغییر نمی‌دهد.»
*  شکست تکفیری‌ها اقتدار انقلاب اسلامی را نشان داد
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از در‌ون اسلام، تکفیری‌ها را برای مقابله با اسلام بسیج کردند، اما باز هم شکست خوردند و این نشان از اقتدار انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب است.
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مراسم تودیع و معارفه جانشین سازمان بسیج، گفت:‌ ریشه همه این پیروزی‌ها به هشت سال دفاع مقدس، خودمان و حماسه‌هایی که بسیجیان آفریدند، بازمی‌گردد که زمینه‌ساز شکل‌گیری جبهه مقاومت در منطقه شد.
** شرق ۹۷/۱/۲۸
*  فتنه دهه ۹۰ فتنه تعامل و نفوذ است
حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی در مراسم هجدهمین یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی با اشاره به اینکه فتنه دهه ۹۰ فتنه تعامل و نفوذ است، گفت: دشمن می‌داند که بسیاری از نیرو‌های نظام در حوزه‌های علمیه پرورش یافته‌اند، به همین دلیل در چند سال اخیر برنامه‌های ویژه‌ای برای حوزه‌های علمیه ما در نظر گرفته‌اند. نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه در حوزه‌های علمیه باید نیرو‌های ولایت‌مدار و آماده برای دفاع از دین خدا تربیت شوند، تصریح کرد: دشمن می‌داند همان‌گونه که در صدر اسلام هیچ قدرتی نتوانست اسلام را از کار بیندازد جز مسلمانان، انقلاب نیز تنها توسط خود انقلابیون شکسته می‌شود در نتیجه طبیعی است که برنامه خود را در این راستا دنبال کنند.
*  آغاز نشست سازمان منع تسلیحات شیمیایی در سوریه
نشست فوق‌العاده سازمان منع تسلیحات شیمیایی به منظور بررسی گزارش‌ها پیرامون حمله شیمیایی در دومای سوریه آغاز شد. این نشست در لاهه و در پی شروع به کار کارشناسان در زمینه انجام تحقیقات درباره ادعای استفاده از سلاح‌های شیمیایی برگزار می‌شود.
** ایران ۹۷/۱/۲۸
*  نشست مشترک سه قوه به میزبانی مجلس
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه مشترک سه قوه به میزبانی مجلس شورای اسلامی خبر داد. بهروز نعمتی از برگزاری نشست مشترک قوای سه گانه با تمامی اعضای آن در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: هفته آینده نشست مشترک نمایندگان مجلس، کابینه دولت و شورای عالی قضایی به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود .به گفته وی، این نشست پیرامون شعار سال و موضوعات اقتصادی و بانکی خواهد بود.
*  صادرات ۲ میلیون و۲۰۰ هزار بشکه نفت در فروردین امسال
ایران ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام در ماه مارس (اسفند- فروردین)به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کرد و پیش‌بینی‌ها از افزایش این رقم در ماه آوریل حکایت دارد؛ افزایشی در حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز. بر اساس آمارهای منابع ثانویه اوپک، میزان تولید نفت ایران در ماه مارس با ۳ هزار و ۳۰۰ بشکه افزایش به ۳ میلیون و ۸۱۴ هزار بشکه در روز رسیده است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱/۲۸
*  سئوال از وزیران دادگستری و کشور در مورد سعید مرتضوی
نماینده تهران در مجلس از طرح سئوال از وزرای کشور و دادگستری درباره چرایی متواری بودن سعید مرتضوی و عدم تحویل او به زندان خبر داد.
فاطمه سعیدی اظهار داشت: هدفش احضار وزرای دادگستری و کشور به مجلس برای توضیح کامل درباره تحویل ندادن سعید مرتضوی به زندان است. اینکه توضیح دهند که چرا حکم، نهایی و اجرایی نشده است.
*  عملیات حشد شعبی عراق برای پاکسازی ۶۶ روستا از بقایای داعش
واحد اطلاع رسانی حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تیپ ششم الحشد الشعبی عملیات بزرگی را برای پاکسازی جزیره صلاح الدین از طریق بازرسی و جست‌وجو در بیش از ۶۶ روستا برای یافتن افراد تحت تعقیب و هسته‌ای خفته داعش آغاز کرد.
این بیانیه افزود: عملیات پاکسازی جزیره بعد از آن آغاز شد که واحد اطلاعات تیپ ششم الحشد الشعبی از وجود هسته‌های داعش خبر داد که در عمق جزیره و روستاهای دور افتاده پنهان شده‌اند.
** وطن امروز ۹۷/۱/۲۸
*  آمریکا انتخابی جز خروج از سوریه ندارد
علاءالدین بروجردی درباره اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر اینکه دونالد ترامپ خواهان بازگرداندن نیروهای آمریکایی در اسرع وقت از سوریه است، گفت: آمریکا انتخاب دیگری جز خروج از سوریه ندارد، متاسفانه آمریکا میهمان ناخوانده سوریه بوده و به کشوری اشغالگر تبدیل شده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افکار عمومی دنیا نیز به مخالفت با مواضع و اقدامات آمریکایی‌ها پرداختند زیرا آمریکا به عنصر اساسی در جهت مبارزه و مقابله با روند صلح تبدیل شده است.
*  رژیم صهیونیستی دیر یا زود پاسخ‌های لازم را دریافت می‌کند
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حمله موشکی رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی T4 که بر اثر آن چند ایرانی به شهادت رسیدند و پیگیری حقوقی ایران در این باره، تجاوز و خوی تجاوزگری و جنایت را از ویژگی‌های رژیم صهیونیستی خواند و افزود: تجاوز به خاک و حاکمیت سوریه غیرقابل قبول است. وی با بیان اینکه حضور مستشاری ایران بنا به تقاضای دولت سوریه است، اظهار داشت: این یک امر قانونی است و کار خلافی نیست و بحث عیان و روشنی است. این به سیاست‌های ددمنشانه و خصمانه رژیم صهیونیستی نسبت به مردم مسلمان منطقه و بویژه کشور سوریه بازمی‌گردد و رژیم اشغالگر صهیونیستی دیر یا زود پاسخ‌های لازم را دریافت خواهد کرد و آنها از کرده خود پشیمان خواهند شد و نمی‌توانند دست به اقدامی بزنند و بعد کناری بنشینند و از مجازات معاف باشند.
** جوان ۹۷/۱/۲۸
*  ریشه مناقشات تروریستی منطقه تجاوزات نظامی امریکا است
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با خانم نوین وین تی کیم بر علاقه‌مندی تجار ایرانی برای گسترش روابط تجاری با ویتنام تاکید کرد و اظهار داشت: همکاری‌های توریستی و فرهنگی از حوزه‌هایی است که گسترش آن مورد توجه مجلس شورای اسلامی است. لاریجانی سپس با بیان اینکه منطقه درگیر مناقشات تروریستی است، افزود: در عراق و سوریه و همچنین افغانستان در گذشته شاهد درگیری‌های تروریستی هستیم که یکی از ریشه‌های آن تجاوز نظامی امریکا در منطقه است. وی ادامه داد: این یک تجربه است که هرجا امریکا دخالت نظامی کرده جریان‌های تروریستی از آنجا فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و عملاً امریکایی‌ها در ایجاد و گسترش تروریسم نقش دارند.
*  ائتلاف «الفتح» عراق دریافت کمک مالی از ایران را تکذیب کرد
ائتلاف «الفتح» عراق به ریاست «هادی العامری» دریافت کمک مالی از تهران برای پیروزی در انتخابات آتی این کشور را شایعه و بی اساس خواند. «عامر الفایز» از رهبران این ائتلاف اظهار داشت: ائتلاف الفتح هیچگونه حمایت مالی از سوی ایران یا هر طرف دیگری دریافت نمی‌کند و برخی طرف‌های سیاسی تلاش دارند با انتشار این شایعات، وجهه سیاسی ائتلاف مذکور را تخریب کنند.
** آفتاب یزد ۹۷/۱/۲۸
*  درخواست اتحادیه اروپا از روسیه و ایران در مورد سوریه!
اتحادیه اروپا در نشست شورای روابط خارجی در لوکزامبورگ از ایران و روسیه خواست تا مانع از استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط دولت سوریه در آینده شوند.
اتحادیه اروپا اعلام کرد: ما از تمامی کشورها به‌طور ‌خاص ایران و روسیه می‌خواهیم تا از نفوذ خود برای توقف استفاده از سلاح‌های شیمیایی در آینده به‌ویژه توسط دولت سوریه استفاده کنند.
هفته گذشته غرب و آمریکا با مطرح کردن یک سناریوی ادعایی درباره حمله شیمیایی به شهر دوما در غوطه شرقی ادعا کردند که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه مسئول استفاده از تسلیحات شیمیایی در این حمله است و ایران و روسیه نیز به دلیل حمایت از اسد مقصر هستند.
*  سوال از رئیس‌جمهور از دستورکار پارلمان خارج شده است
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره اظهارات یکی از نمایندگان مخالف دولت مبنی بر طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: دو سوال از رئیس‌جمهور از سوی نمایندگان مطرح شده بود که نمایندگان رئیس‌جمهور در مجلس حاضر شدند و با توضیحاتی که دادند، سوال از حد نصاب افتاده و این دو سئوال از دستور کار خارج شد.
** رسالت ۹۷/۱/۲۸
*  دولت را درسیاست‌های ارزی حمایت می‌کنیم
آیت الله آملی لاریجانی درجلسه مسئولان عالی قضائی، با اشاره به التهابات اخیر در بازار ارز و تدابیر دولت برای مدیریت بازاراظهار کرد: بحمدالله با تدبیر دولت ، تلاطم های موجود در بازار ارز تا حدی حل شده است گرچه توقع داشتیم که دولت و بانک مرکزی زودتر وارد عمل شوند، اما به هر حال قوه قضائیه ازهراقدامی در جهت صیانت از ارزش پول ملی و ایجاد ثبات در بازار ارزکه لازمه کار اقتصادی است حمایت همه جانبه می کند. رئیس قوه قضائیه درادامه سخنان خود با اشاره به حمله اخیرآمریکا، انگلیس وفرانسه به مناطقی ازسوریه، خاطر نشان کرد: آمریکا با همدستی انگلیس وفرانسه بر خلاف تمام موازین بین المللی، اخلاقی وانسانی بیش از۱۰۰ موشک به سوریه شلیک کرد. چنین اقدامی را نه سازمان ملل تجویزکرده بود ونه موازین حقوق بین الملل چنین اجازه ای را می داد اما آمریکا ومتحدانش موازین بین المللی را به سخره گرفتند و با طرح دروغ تکراری استفاده ازسلاح های شیمیایی به این منطقه حمله کردند.
*  شکست مفتضحانه آمریکا و صهیونیست‌ها را خواهیم دید
سردار علی فضلی جانشین سابق رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه آیین تکریم خود تاکید کرد: یقین داریم در سایه اخلاص و اطاعت از ولی فقیه حتما شکست مفتضحانه آمریکا و صهیونیستها و هجمه ای را که چند روز پیش به سوریه کردند، شاهد خواهیم بود و ان شاءالله جشن پیروزی سقوط رژیم صهیونیستی را که بنا بر گفته نایب امام زمان (عج) حتما محقق می شود، شاهد خواهیم بود.
** مردم سالاری ۹۷/۱/۲۸
*  بازداشت موقت «اسفندیار رحیم‌مشایی» تمدید شد
قرار بازداشت موقت اسفندیار رحیم مشایی برای یک ماه دیگر تمدید شد.
کانال تلگرامی حامیان احمدی‌نژاد و مشایی اعلام کرد که حکم بازداشت موقت رحیم‌مشایی رییس دفتر رییس دولت دهم یک ماه دیگر تمدید شده است.
بر اساس این گزارش، رییس دفتر رییس دولت دهم حسب دستور قضایی بازپرس دادسرای عمومی تهران ۲۶ اسفندماه سال گذشته توسط ماموران پلیس دستگیر و به منظور انجام تحقیقات بازداشت شد.
*  تحویل ۵ محکوم ایرانی به مقامات کشورمان
پنج محکوم ایرانی با رایزنی مقامات دو کشور و در چارچوب همکاری‌های حقوقی و قضایی دو کشور، در نقطه صفر مرزی با افغانستان تحویل مقامات کشورمان شدند.
** آرمان ۹۷/۱/۲۸
*  سفر ۴ روزه وزیر ارشاد به بغداد
سید عباس صالحی وزیر ارشاد عصر روز دوشنبه در سفری چهار روزه وارد بغداد پایتخت عراق شد. جابر جابری قائم مقام وزیر فرهنگ عراق در فرودگاه بغداد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال کرد. صالحی را در این سفر چندتن از معاونان وی همراهی می‌کنند. دیدار با فعالان و نخبگان فرهنگی و هنری عراق و زیارت حرمین امامین جوادین(ع)، از جمله برنامه‌های صالحی در نخستین روز از سفرش به این کشور است.
** آفرینش ۹۷/۱/۲۸
*  هدف حمله به سوریه جلوگیری از نفوذ ایران بود
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل بار دیگر به تکرار ادعاهای نخ‌نما و واهی واشنگتن علیه کشورمان پرداخت و مدعی شد که هدف حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه مقابله با استفاده از تسلیحات شیمیایی در این کشور، مبارزه با داعش و توقف نفوذ ایران بوده است.
هیلی در ادامه ادعاهای خود گفت: ما می خواستیم اطمینان یابیم که نفوذ ایران منطقه را در بر نخواهد گرفت. آن‌ها همچنان در سراسر منطقه مشکل ایجاد می‌کنند و ما می خواهیم تضمین کنیم که یک توقف وجود خواهد داشت.
*  اجازه نمی‌دهیم زندگی میلیون‌هاایرانی توسط عده‌ای سودجو آسیب ببیند
معاون اول رییس جمهور گفت: نظام بانکی کشور باید با برنامه ریزی و مدیریت نقدینگی موجود کشور به جامعه اطمینان دهد که ارزش دارایی های مردم حفظ خواهد شد. اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی مسائل ارزی کشور ضرورت هدایت نقدینگی کشور به سمت تولید و بازار سرمایه را یادآور شد و گفت: دولت اجازه نمی دهد زندگی میلیون ها ایرانی متأثر از نوسانات ارزی توسط برخی افراد سودجو آسیب ببیند.
** قدس ۹۷/۱/۲۸
*  صلاحیت پمپئو رد شد
کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا صلاحیت «مایک پمپئو» برای احراز وزارت خارجه این کشور را رد کرد.
به دنبال تهاجم سه جانبه شنبه هفته جاری به سوریه به سرکردگی آمریکا بدون کسب موافقت کنگره این کشور، برخی از سناتورهای موافق «مایک پمپئو» رئیس کنونی سازمان سیا اعلام کردند که وی و رئیس جمهوری این کشور مواضع خلاف دیپلماسی داشته و نمی توانند به وی برای کسب تصدی وزارت خارجه آمریکا رأی دهند.
*  در برابر نقشه‌های کفار باید بصیر و مقاوم باشیم
آیت‌الله العظمی نوری ‌همدانی در دیدار مجموعه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به آیاتی از سوره فتح گفت: باید نقشه‌های کفار را بشناسیم تا در برابر نقشه‌های آن‌ها بصیر و مقاوم باشیم تا بتوانیم نقشه‌های کفار را نقش بر آب کنیم.
وی با بیان اینکه در آیات قرآن کفار، منافقین و صهیونیست‌ها سه جبهه در برابر مسلمانان ذکرشده است، تصریح کردند: خداوند برای انسان یک دل قرار داده و نمی‌تواند گرایش به دو چیز داشته باشد، تنها انسان منافق است که دارای دو دل بوده و در دلش گرایشات گوناگون دارد.
** خراسان ۹۷/۱/۲۸
*  اگر نظام آسیب ببیند لعنت ابد دامنگیر ما می شود
آیت ا… جوادی آملی با اشاره به اهمیت نظام اسلامی با بیان این که ما الان با تمام فشار موظف هستیم خون‌های پاک شهدا را حفظ کنیم، گفت: اگر ـ خدای ناکرده ـ این نظام آسیب ببیند لعنت ابد دامنگیر ما می‌شود. وی در ادامه افزود: الان طوری شده که این بگوید بخندیم و آن بگوید بخندیم، مسخره شده باشد در واقع ما مسئول هستیم ما اگر درست همان کار اساسی که داریم می کنیم؛ نه بیراهه برویم نه راه کسی را ببندیم، نه بازی بکنیم نه کسی را بازی بدهیم نه تعریف بیجا بکنیم نه تکذیب بیجا بکنیم.
*  دستاورد های جدید هوانیروز ارتش رونمایی شد
با حضور سرتیپ جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش از دستاورد های بومی هوانیروز رونمایی شد.در این مراسم از موشک شفق، بالگردهای شناسایی، پشتیبانی و ترابری هوایی و بالگرد مجهز به دوربین دید در شب رونمایی شد.
** اعتماد ۹۷/۱/۲۸
*  انتساب ملکه انگلستان به خاندان اهل بیت(ع) جعلی است
رییس پژوهشکده انساب قم در پاسخ به سوالی درباره شجره‌نامه الیزابت‌دوم، ملکه سلطنتی انگلستان که وی را به خاندان اهل بیت(ع) منتسب کرده است، گفت: شجره‌نامه منسوب به سیادت ملکه انگلستان جعلی است. حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی افزود: باید مرکز «دارالنقابه» زیرنظر ولایت فقیه و مراجع تقلید تاسیس شود و جلوی ادعاهای کاذب گرفته شود. وی تصریح کرده است: امروزه خطر بزرگی مساله سیادت را تهدید می‌کند که باید هر چه زودتر در مقابل این توطئه خطرناک ایستاد.
** شهروند ۹۷/۱/۲۸
*  برای حل مسأله سوریه باید با ایران گفت‌وگو شود
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه با تاکید بر این‌که برای دستیابی به یک راه‌حل پایدار در سوریه باید گفت‌وگو شود، تصریح کرد: لازم است برای حل بحران سوریه با روسیه، ترکیه و ایران همکاری شود. وی در ادامه گفت: برای رسیدن به یک راه‌حل به‌گونه‌ای که به نفع سوریه باشد، باید با ایران، روسیه و ترکیه گفت‌وگو انجام شود.
*  بیانیه پایانی نشست سران عرب با تأکید بر باطل بودن تصمیم ترامپ درباره قدس
سران کشورهای عربی در بیانیه پایانی بیست‌ونهمین نشست خود در شهر الظهران عربستان بر باطل بودن تصمیم آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسراییل تأکید کردند و نسبت به هرگونه اقدامی که ویژگی قانونی و سیاسی کنونی قدس را تغییر دهد، هشدار دادند. سران عرب در این بیانیه همچنین تأکید کردند که امنیت و ثبات عراق و حفظ تمامیت ارضی این کشور مسأله مهمی برای امنیت ملی عرب است. آنها بر حمایت کامل خود از تلاش‌ عراق برای نابودی گروه‌های تروریستی و تحقق آشتی ملی تأکید کردند. سران عرب در این بیانیه بر اهمیت تقویت فعالیت مشترک عربی برای مقابله با خطرات کنونی و تعهد به حمایت لازم از مسأله فلسطین تأکید کردند.
** سازندگی ۹۷/۱/۲۸
*  جیمز کومی مدیر سابق اداره تحقیقات فدرال آمریکا: معتقدم که استیضاح و برکناری دونالد ترامپ ازکاخ سفید به مردم آمریکا اجازه می‌دهد تا خیلی راحت خلاص شوند و اتفاقی به صورت غیرمستقیم رخ دهد، در حالی که به نظر من آنها وظیفه دارند مستقیما کاری انجام دهند. مردم این کشور نیاز دارند که به پا خیزند و به کابین‌های رأی‌گیری و به ارزش‌هایشان رأی دهند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
قاچاق مایه‌ تباهی تولید داخل شده است
مهر/آیت‌الله جنتی در دیدار با اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: شما به عنوان نماینده مجلس سعی کنید ارتباطتان با مردم هر چه بیشتر و گرمتر شود. مهم آن است که عملکرد شما به گونه‌ای باشد که مردم در قلبشان نسبت به انتخاب شما احساس رضایت داشته باشند. دبیر شورای نگهبان همچنین گفت: حمایت از کالای ایرانی نه تنها وظیفه‌ شرعی بلکه وظیفه ملی و ناشی از عِرق ملّیت است.وی موضوع قاچاق را مایه تباهی اقتصاد و تولید کشور دانسته و گفت: متأسفانه این همه جنس قاچاق، به وفور از ترکیه و چین به داخل کشور قاچاق می‌شود که باعث رکود تولید داخلی، تعطیلی برخی کارخانه‌ها و در نتیجه بیکاری بسیاری از کارگران زحمتکش شده است.
برگزاری مسابقات بین‌المللی طلاب، وحدت نخبگان کشورهای اسلامی را به همراه دارد
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام در قم اظهار کرد: طلاب و روحانیت باید الگوی مردم در مسائل دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باشند و در این زمینه حضور روحانیت و طلاب در این عرصه به عنوان یکی از عرصه‌های مقدس و اثرگذار در فرهنگ جامعه است. عضو جامعه مدرسین افزود: برگزاری مسابقات بین‌المللی طلاب جهان اسلام اگر به خوبی هدایت شود و تداوم پیدا کند وحدت و هم افزایی امت و نخبگان کشورهای اسلامی در عرصه تقویت فرهنگ دینی را به همراه دارد.
بولتون: شمال شرق سوریه را به اعراب بسپاریم!
مهر/وال استریت ژورنال در خبری از تلاش دولت واشنگتن برای جایگزین کردن نیرو‌های آمریکایی با نیرو‌های عرب در سوریه خبر داد که ظاهراً وظیفه ادعایی‌شان این است که بعد از شکست داعش، کنترل نظم و برقراری ثبات در مرز‌های شمال‌شرقی را به عهده بگیرند.گفته می‌شود «جان بولتون» مشاور امنیت ملی جدید کاخ سفید اخیراً در تماس با «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر، جویای نظر این کشور درخصوص مشارکت در این طرح شده است.این درحالی است که همزمان، آمریکا از عربستان سعودی، قطر و امارات خواسته تا با صرف میلیارد‌ها دلار به بازسازی شمال سوریه کمک کنند.
تصمیم ترامپ برای خروج از برجام احمقانه است
ایرنا/ عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا برجام را توافقی موفقیت آمیز دانست و گفت: تصمیم ترامپ برای خروج از این توافق احمقانه است چرا که می تواند زمینه ساز جنگی باشد.«گری سیک» افزود: من بدون تردید و با صراحت مخالف جنگی دیگر درخاورمیانه هستم این قطعا درباره ایران هم مصداق دارد.
حمله موشکی جدید به سوریه
فارس/درپی شلیک چند موشک از منبع ناشناس به سمت دو پایگاه هوایی در حمص و دمشق، پدافند هوایی سوریه فعال شد. برخی منابع، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را عامل این حملات ذکر کرده‌اند. خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» اعلام کرد بامداد سه‌شنبه چند موشک وارد حریم هوایی استان حمص شدند که سامانه‌های پدافندی برای مقابله با آن‌ها فعال شده و آن‌ها را رهگیری کرد.رسانه «الاعلام الحربی» نیز گزارش داد این موشک‌ها به سمت فرودگاه «الشعیرات» در ریف حمص شلیک شده بودند که توسط سامانه پدافند هوایی رهگیری شدند.
 استقرار گسترده نظامیان صهیونیست در «جولان» سوریه
مهر/روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت گزارش داد که استقرار گسترده نظامیان صهیونیست در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه از ترس واکنش ایران به حمله جنگنده‌های صهیونیست به فرودگاه نظامی تیفور سوریه صورت گرفته است.پیشتر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند که این رژیم تهدیدات ایران را جدی گرفته است.
از ممنوعیت حجاب در فرانسه حمایت نمی‌کنم
فارس/در شرایطی که جبهه‌گیری در برابر حجاب و نیز استفاده از روبنده در اروپا شدت گرفته است، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از آزادی‌های مذهبی حمایت کرد تا به این وسیله اتحاد در سطح جامعه حفظ شود.رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که از ممنوعیت حجاب در کشورش حمایت نمی‌کند و به آزادی عقاید باید در راستای حفظ اتحاد احترام گذاشته شود.رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «اسلام در پی ورود موجی از پناهجویان به فرانسه در این کشور رو به گسترش است. امروز شمار فرانسوی‌های مسلمان بین ۴.۵ تا ۶ میلیون برآورد می‌شود.
ناکامی در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
باشگاه خبرنگاران/وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا راه‌های متقاعد کردن آمریکا برای خارج نشدن از توافق هسته‌ای ایران را بررسی کردند اما بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران به توافق نرسیدند.در نشست دیروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا کشورهای اروپایی بار دیگر به دلیل مخالفت ایتالیا و اتریش نتوانستند بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به منظور جلوگیری از خروج آمریکا از برجام به توافق برسند. انگلیس، فرانسه و آلمان طرح جدیدبرای اعمال تحریم‌های ایران ارائه کرده بودند.
نرخ بیکاری سال گذشته ۱۲.۱ درصد اعلام شد
باشگاه خبرنگاران/مرکز آمار ایران اعلام کرد: بررسی نرخ بیکاری نشان می‌دهد که ١٢،١ درصد از جمعیت فعال بیکار بوده‌اند که نسبت به سال قبل ۳ دهم درصد کاهش یافته است. در سال ١٣٩۶، ۴٠,٣ درصد جمعیت ازنظر اقتصادی فعال بوده‌اند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به سال قبل (١٣٩۵)، ٠.٩ درصد افزایش دارد.
رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه تی‌فور سوریه
باشگاه خبرنگاران/یک منبع بلندپایه نظامی صهیونیست اذعان کرد اسرائیل مسئول حمله به پایگاه هوایی تی‌فور بوده است. این مقام صهیونیست گفت: «این نخستین باری بود که به اهداف زنده ایرانی حمله کردیم.»
تجاوز به سوریه ارزش واکنش نظامی نداشت
ایرنا/ معاون دبیرکل حزب الله با محدود و غیرمهم خواندن اهداف تجاوز اخیر آمریکا علیه سوریه تاکید کرد که این تجاوز ارزش واکنش نظامی نداشت. شیخ نعیم قاسم به وجود تماس هایی بین آمریکا و روسیه قبل از حمله اخیر اشاره کرد و گفت: قبل از تجاوز چند بار اطلاعاتی به روس ها درباره زمان حمله و مناطق محدودی که هدف قرار می گیرد داده شد. این کار آمریکایی ها بدین معناست که آنها به دنبال جنگ نیستند.
هیچ تلاشی نمی تواند ایران و عراق را از هم جدا کند
ایرنا/قائم مقام وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق گفت: هیچ چیزی نمی تواند ایران و عراق را از یکدیگر جدا کند و هر تلاشی در این زمینه به شکست خواهد انجامید.
 سؤال مجلسیان از روحانی درباره حقوق وزرا
تسنیم/تعدادی از نمایندگان مجلس طرح سؤالی را از رئیس جمهور درباره علل عدم شفاف‌سازی حقوق و دستمزد مدیران، وزرا و معاونین دولت در دستور کار قرار دادند.ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با اعلام این خبرگفت: تعدادی از نمایندگان مجلس طرح سوالی را درباره علل عدم‌شفاف‌سازی حقوق و دستمزد مدیران، وزرا و معاونین دولت در دستور کار قرار داده‌ و آن را امضا کرده‌اند.
 درگیری سپاه و ناجا با یک تیم تروریستی در شرق کشور
تسنیم/روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از اقدام قاطعانه رزمندگان این قرارگاه در ناکام گذاشتن حمله بامداد امروز( سه شنبه) تروریست‌ها به یک برجک مرزبانی در منطقه مرزی میرجاوه خبر داد. این اطلاعیه می‌افزاید: در این درگیری سه نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و تعدادی زخمی و متواری شدند و بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی نیروهای احتیاط با یک تله انفجاری، دو تن از رزمندگان دلاور سپاه شهید و دو تن دیگر نیز زخمی شدند. گفتنی است همچنین در حمله ناکام تروریست‌ها به این برجک، یکی از مرزبانان دلاور نیروی انتظامی نیز به شهادت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *