دیدار دکتر حوری یوسف عضو هیئت علمی دانشگاه ملی الجزیره با آیت الله ممدوحی

روز جمعه مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۱۱ دکتر حوری یوسف عضو هیئت علمی دانشگاه ملی الجزایر و مشاورعالی استاندار، مجری طرح کشف جرایم استعمارگران در الجزایر، موسس انجمن احقاق حقوق فلسطینیان از رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی و از موسسین انجمن دوستی ایران و الجزایر با حضور در منزل آیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار که با هماهنگی دفتر بین الملل جامعه مدرسین صورت گرفت، دکتر حوری یوسف ضمن تشکر از هماهنگی این دیدار ابراز داشت: الجزایر از کشورهای مهم و اثرگذار درمنطقه می‌باشد و همانند ایران دارای تاریخی سرشار از آزادگی و مبارزه با ظلم و استعمار است و از اهمیت استراتژیک و ژئوپولتیک برخوردار می‌باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه الجزایر ادامه داد: کشور الجزایر قطب اقتصادی وفرهنگی در منطقه است و تاکنون توانسته در مقابل تمام توطئه‌هایی همچون: تفرقه مذهبی، بحران‌های اقتصادی، سیاسی و … که عمدتا به وسیله کشورهای خارجی طراحی شده است با پیروزی آنها را پشت سر بگذارد، و به لطف الهی امروز الجزایر کشوری مستقل و باثبات در منطقه می باشد.

این استاد دانشگاه ابراز داشت: باید همکاری بین الجزایر و ایران ارتقا یابد، و دو کشور از ظرفیت های یکدیگر به نحو احسن بهره ببرند.

رئیس انجمن دوستی ایران و الجزایر افزود: متاسفانه بسیاری از کشورهای غربی و عربی عامل ایران هراسی و شیعه هراسی در منطقه می باشند، به طوری که تا سال های گذشته باید در خلوت از ایران نام می برد، اما امروز به برکت نام جمهوری اسلامی ایران و فعالیت مسئولین این مسئله برطرف شده است و ارتباط و دوستی با ایران به عنوان یک افتخار برای دولت و ملت الجزایر محسوب می شود. ولی متاسفانه رسانه‌های غربی و عربی از برنامه‌های تفرقه انگیزانه مذهبی، سیاسی و فرهنگی علیه ایران دست بر نمی دارند، ایران اسلامی باید در رفع شبهات تلاش مضاعف‌تری انجام دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ملی الجزایر ابراز داشت: کشورهای عربی و سفارتخانه های آنان قصد دارند، مردم را نسبت به ایران بدبین نموده و اینگونه جلوه دهند که ایران قصد شیعه کردن تمام منطقه را دارد، که در واقع امری خلاف و نادرست می باشد.

عضو انجمن پیگیری مطالبات فلسطینیان در مجامع بین المللی تاکید داشت: خوشبختانه چهره امروز ایران در الجزایر قابل توجه است، به نحوی که جشن ۲۲ بهمن که در سفارت ایران برگزار شد، همه مردم با گرایش‌های سیاسی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی مختلف در آن شرکت نمودند و همچنین در آخرین راهپیمایی روز قدس از لحاظ کمیت و کیفیت جمعیت در خور توجه‌ای از اشخاص با مواضع سیاسی متفاوت شرکت نمودند.

دکتر حوری یوسف تاکید نمود: الجزایر دارای سیاست خارجی مستقل می‌باشد و بارها درمجامع بین المللی از مواضع ایران حمایت نموده و داشتن انرژی هسته ای را حق مسلم ایرانیان می‌داند.

در ادامه این دیدار آیت الله ممدوحی ضمن خوشامدگویی به دکتر حوری یوسف فرمود: باید ارتباطات میان دو دولت اسلامی الجزایر و ایران گسترش یابد و دو کشور درتمام زمینه‌ها از ظرفیت یکدیگر استفاده نمایند.

این عضو جامعه مدرسین تاکید داشت: باید ارتباطات دو کشور در تمام زمینه‌های علمی، فناوری، تکنولوژی، اقتصادی و غیره بین دول اسلامی با قدرت و سرعت بیشتری پیگیری شود، و همچنین پیش زمینه این ارتباطات گسترش مراوادات فرهنگی است، و سفارت ایران به عنوان نماینده رسمی و سیاسی ایران در کشور الجزایر این محوریت را  باید به درستی انجام دهد.

آیت الله ممدوحی ادامه داد: ارتباط ایران با منطقه شمال آفریقا در قرون اولیه اسلامی وجود داشته است، و علمای ایرانی به این منطقه رفت و آمد داشتند و علوم و معارف اسلامی مبادله می‌شده است.

عضو جامعه مدرسین گفت: باید بستر سازی‌های لازم صورت پذیرد، تا اساتید و عالمان ایرانی به کشور الجزایر سفر کنند و زمینه‌ساز ارتباطات بین دو ملت مسلمان گردند ، تا اولا شبهات علیه ایران پاسخ داده شود و همچنین معارف اصیل اسلامی به خوبی بیان شود.

آیت الله ممدوحی تاکید داشت: باید از ظرفیت ماه مبارک رمضان در الجزایر به خوبی بهره گرفته شود و علاوه بر قرائت قرآن، معارف قرآنی و تفسیر قرآن در بین مردم به خوبی بیان گردد.

این استاد درس خارج ابراز داشت: باید فعالیت ها به صورت تدریجی صورت پذیرفته و نسبت به هدف مشترک تمام کشورهای اسلامی یعنی آزادسازی قدس از رژیم صهیونیستی برنامه ریزی صورت گیرد، ما باید در این راه اختلافات جزیی خود را کنار بگذاریم و با تکیه بر اصول اصیل اسلامی هدف مشترکمان را دنبال نماییم.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، از دولت الجزایر خواست که ایران را در مقابله با نظام استعماری یاری رساند و در مجامع بین المللی از مواضع ایران حمایت نماید.

آیت الله ممدوحی در ادامه تاکید کرد: باید سفرها بین مقامات رسمی ارشد دو کشور با جدیت دنبال گردد،  و همکاری در تمام زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با قدرت پیگیری شود.

ایشان در پایان ضمن تشکر از هماهنگی بعمل آمده برای این دیدار، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از بزرگترین میراث مسلمانان برشمرد و فرمود: باید میراث اسلامی در میان مردم مسلمان به خوبی معرفی گردد.

آیت الله ممدوحی افزود: نامه حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر که دارای مضامین و محتوای اصیل حقوقی است تنها گوشه‌ای از این معارف ناب است، و باید این مضامین حقوقی به زبان روز به جهانیان عرضه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *