خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۰۷

  • رئیس ستادکل نیروهای مسلح: ایران و سوریه به قطعنامه آتش‌بس پایبندند
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: کارگران در حوادث انقلاب و دفاع مقدس با بصیرت در صحنه بودند
  • حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: روحیه اشرافی‌گری در مسئولان سبب عقب‌ماندگی در عدالت می‌شود
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: ایجاد ناامنی برای مردم خط قرمز ماست
  • سخنگوی قوه قضائیه خبر داد: دستگیری ۳ متهم مرتبط با پرونده «سیدامامی»
  • فرمانده ناجا خبر داد: کشف ردپای عوامل داخلی و خارجی در غائله دراویش

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۷
*  ایران جزئی از این منطقه است و باید با آن گفت‌وگو کرد
«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر گفت که ما اختلافاتی با ایران داریم اما بایستی این اختلافات از طریق گفت‌وگو حل شود و جز راهکارهای سیاسی هیچ راه‌حل دیگری ممکن نیست.
وی با اشاره به اینکه حل منازعات به روشی متمدن و پرهیز از شیوه‌های عربستان و امارات ضروری است، تأکید کرد که «ایران جزئی از این منطقه وسیع است و ترکیه نیز این چنین است و ما از همگان می‌خواهیم به این گفت‌وگو بپیوندند.»
** همشهری ۹۶/۱۲/۷
*  ابلاغ منشور گفتگوی سیاسی به استانداران
معاون سیاسی وزیر کشور از ابلاغ منشور گفتگوی سیاسی به استانداران سراسر کشور خبر داد و گفت که با اجرای این منشور ۹ بندی باب گفتگو میان احزاب و جریان‌های سیاسی، تشکل‌های مردم نهاد و دولت گشوده می‌شود. اسماعیل جبارزاده گفت: طرح گفتگوی استانداران به عنوان نمایندگان دولت با احزاب، رسانه‌ها، سیاسیون و تشکل‌ها در کل استان‌ها را به وزیر کشور ارائه دادیم که این موضوع مورد قبول ایشان قرار گرفت، چون دقیقا در راستای وظایف وزارت کشور و اهداف ریاست جمهوری مبنی بر ترویج فضای گفتگو و تعامل در جامعه است.
*  نیروی انتظامی مظلوم واقع شد
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در خصوص وقایع روزهای اخیر در خیابان پاسداران گفت: نیروهای خدوم انتظامی در وقایع خیابان پاسداران مظلوم واقع شدند و وجهه دراویش نیز به دلیل رفتار خودسرانه افراد و تحریک شدن سایرین مخدوش شد.
** کیهان ۹۶/۱۲/۷
*  دستگیری ۳ متهم مرتبط با پرونده «سیدامامی»
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در یکصدو بیست و پنجمین نشست خبری:
– در پرونده آشوب‌های خیابان پاسداران تهران پرونده یکی از این افراد دستگیر شده منجر به صدور کیفرخواست شد و در کمترین زمان ممکن به لحاظ قانونی رسیدگی و محاکمه او شروع خواهد شد.
– در پرونده اختلاس برای مسئول سابق حراست بانک مرکزی، پرونده‌ای تشکیل شده بود که ایشان با قرار وثیقه در حال حاضر آزادند و مسئله مالی بود.
– در ارتباط با پرونده سید امامی چند ایرانی بازداشت هستند. از جمله سه نفر اخیراً در استان هرمزگان در رابطه با همین موضوع بازداشت شده‌اند.
– تردید نداشته باشید برخی از این نفوذی‌ها و جاسوس‌ها از پوشش‌های مختلف استفاده می‌کنند و البته برخی از نفوذی‌ها تحت پوشش محیط زیست اقداماتی داشته‌اند.
– در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده متهمان ارزی، این پرونده هنوز به دادگاه نرفته است و حساب‌های حدود ۹۱ نفر و ۳۷ میلیارد تومان موجودی این حساب‌ها مسدود شده است.
– در پرونده اختلاس در وزارت نفت ۱۲ نفر تحت تعقیب قرار گرفته‌اند که به آنها تفهیم اتهام شده است. سه نفر از مدیران در بازداشت هستند و حدود ۷۰ میلیارد تومان از اموال فردی که متواری است و بستگان نزدیکش شناسایی شده است.
– عبدالرسول دری اصفهانی(عضو تیم مذاکرات هسته‌ای) قطعاً دوتابعیتی بود و زمانی هم که با بعضی از دستگاه‌های امنیتی کار می‌کرد، دوتابعیتی بودن خود را پنهان می‌کرد و به اسناد و اطلاعات کاملاً طبقه‌بندی شده، دسترسی داشته است.
– احمدی نژاد متاسفانه حرف‌هایی می‌زند که هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون، در فرصت مناسب به این‌ها رسیدگی خواهد شد.
** شرق ۹۶/۱۲/۷
*  کوچک‌ترین ناامنی‌ای در مکران وجود ندارد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با تلاش‌های نیروی دریایی ارتش، وزارت دفاع و دیگر نیروها، کوچک‌ترین مشکل امنیتی منطقه خلیج فارس وجود ندارد. وزارت دفاع اعلام می‌کند امنیت در منطقه وجود دارد و نیروی دریایی ارتش به تعبیر مقام معظم رهبری پیشگام در حفظ امنیت منطقه است. امیر حاتمی ادامه داد: در این ‌منطقه کوچک‌ترین مسئله ناامنی وجود ندارد و حضور نیروهای مسلح یک تضمین مضاعفی است که همه سرمایه‌گذاران با امنیت خاطر می‌توانند سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند.
** ایران ۹۶/۱۲/۷
*  ادعای یک مقام بحرینی علیه ایران
وزیر اطلاع‌رسانی بحرین با بیان اینکه ایران تلاش کرد در تمام کشورهای عربی نفوذ کند، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد. «علی‌بن‌محمد الرمیحی» مدعی شد: هر کس تلاش دارد خطر ایران بر امت‌های عربی را کوچک بشمارد یا می‌خواهد به بیننده عربی نشان دهد که ایران تهدیدی برای امت عربی نیست، او یک واقعیت را نادیده گرفته است. وی با اشاره به اینکه ایران بدون استثنا تلاش کرد در تمام کشورهای عربی نفوذ کند، مدعی شد: بحرین قلعه‌ای است که بیشتر توطئه‌های ایران برای نفوذ در منطقه خلیج (فارس) در آن شکست خورد.
*  ۹۱۸هزار نفر وارد بازار کار شدند
محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور با اشاره به میزان اشتغالزایی گفت: در ۹ ماه سال‌ جاری برنامه این بوده است که ۹۳۵ هزار نفر وارد بازار کار شوند اما ۹۱۸ هزار نفر وارد بازار شدند و ما به تفاوت این میزان به جمعیت بیکاران کشور افزوده شد. در برنامه برای اشتغالزایی هم مقرر شده تا یک میلیون و ۳۳ هزار شغل در سال آینده ایجاد شود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۷
*  اجرای ۷۷ طرح با ۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی در شهرک‌های صنعتی
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۷۷ پروژه با دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی کشور اجرا می‌شود.
صادق نجفی گفت: بیش از ۴۰ هزار واحد تولید و خدماتی در ۹۶۶ شهرک صنعتی کشور استقرار دارند که توجه به مشکلات آنها می‌تواند بستر مناسبی برای افزایش فرصت‌ها‌ی شغلی فراهم کند.
*  راه‌اندازی خط لوله گازی منوط به انجام تعهدات طرف پاکستانی
مهدی هنردوست سفیر کشورمان در پاکستان باتاکید بر این که ایران تعهدات خود را برای اجرایی شدن خط لوله گاز به پاکستان انجام داده،‌ گفت: راه‌اندازی این خط لوله گازی منوط به انجام تعهدات توسط طرف پاکستانی است.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۷
*  سیف امروز در مجلس از ارز می‌گوید
محمدرضا پورابراهیمی‌داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دوشنبه با رئیس بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های تجارت، صادرات، آینده، پارسیان و موسسه مالی ملل و هیات‌های تسویه این بانک‌ها و موسسات در مجلس نشست خواهند داشت. وی ادامه داد: محور این نشست بررسی آخرین اقدامات برای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران موسسات مالی است.
*  ۵۴ کشته و زخمی در انفجارهای عدن
منابع امنیتی در یمن اعلام کردند به دنبال حمله انتحاری بمب‌گذاران و تلاش افراد مسلح برای هدف قرار دادن مقر نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در عدن دست‌کم ۱۴ تن کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مسؤولیت انجام این حملات را بر عهده گرفت.
** جوان ۹۶/۱۲/۷
*  ایجاد ناامنی برای مردم خط قرمز ماست
علی لاریجانی رئیس مجلس در مراسم شهدای حادثه خیابان پاسداران در مدرسه شهید مطهری گفت: ایجاد مسائل غیرامنیتی برای مردم، خط قرمز مسئولان است و این مسائل را تحمل نمی‌کنیم. وی اظهار داشت: رفتار آشوبگران در خیابان پاسداران رفتاری غلط و غیرمتعارف بود، اما نیروی انتظامی و بسیج در این حادثه عملکرد خوبی داشتند و از این جهت از اقداماتی که نیروی انتظامی و بسیج انجام دادند، حمایت می‌کنیم.
*  میانجیگری عراق میان ایران و امریکا بعید نیست
یکی از اعضای کمیسیون روابط خارجی عراق از احتمال میانجیگری عراق میان ایران و امریکا به منظور حل اختلافات موجود خبر داد. اقبال عبدحسین، عضو کمیسیون روابط خارجی عراق گفت:«همه تلاش می‌کنیم که عراق نقش بزرگی در بهبود روابط برخی کشور‌‌‌ها ایفا کند، بنابراین بعید نیست که عراق به منظور نزدیک کردن دیدگاه‌‌‌‌ها و کاهش تنش ایران و امریکا میان این دو کشور میانجیگری کند.»
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۷
*  بررسی نهایی رفع فیلتر توئیتر
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که برای رفع فیلتر توئیتر چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ گفت: ما این مسئله را به دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده‌ایم و در آنجا، این مسئله در حال بررسی نهایی است.
وی ادامه داد: درباره جزییات این مسئله اجازه بدهید پس از آنکه به نتایجی رسیدیم، آن را مطرح کنیم.
*  حکم عاملان شهادت ماموران در خیابان پاسداران اعدام است
سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله تهران در حاشیه بزرگداشت شهدای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اغتشاشات پاسداران، گفت: فرقه دراویش هر تفکری دارد و براساس آن عمل می‌کند کسی کاری با آن ندارد.
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه، گفت: امنیت برای جمهوری اسلامی مهمتر از هر موضوعی است؛ بنابراین با کسانی که عامل شهادت مأموران و بسیجی جوان بودند مماشات نمی شود. حکم آنها اعدام است.
** رسالت ۹۶/۱۲/۷
*  روحیه اشرافی‌گری در مسئولان سبب عقب‌ماندگی در عدالت می‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی دلایل عقب‌افتادگی کشور در عرصه عدالت را فراوان ارزیابی کرد و ابراز داشت: دلایل عقب‌افتادگی در عرصه عدالت باید تحلیل کارشناسانه شود ولی یکی از آن دلایل رواج روحیه اشرافی‌گری در بین بعضی از مسئولان و مدیران ارشد کشور و کمرنگ شدن روحیه جهادی در بین آن‌ها است. وی ادامه داد: انگار به این باور رسیده‌ایم که انقلاب به پایان رسیده است و سال ۵۷ انقلاب شروع و به پیروزی رسید و کار خاتمه یافت؛ در حالی که سال ۵۷ آغاز انقلاب بوده است اما پایان انقلاب دست یافتن به اهداف بلند انقلاب است که تا آنجا هنوز فاصله بسیاری داریم.نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری از سخنان خود نتیجه گرفت: رواج روحیه اشرافی‌گری و کمرنگ شدن روحیه جهادی و باور به اینکه انقلاب تمام شده است می‌تواند از مؤلفه‌ها و اموری باشند که عمل به عدالت اجتماعی در جامعه ما کند یا عقب افتد.
*  مهار ایران در رأس اولویت‌های ۲۰۱۸ دولت رژیم صهیونیستی
رسانه‌های رژیم صهیونیستی در ارزیابی به برنامه‌های دولت رژیم صهیونیستی برای سال جاری، مهار ایران را در رأس آن اعلام کردند. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند از اولویت‌های برنامه کاری دولت رژیم صهیونیستی در سال جاری، مهار ایران، رسیدن به ثبات منطقه‌ای (مد نظر تل‌آویو) و حل‌وفصل اختلافات و تلاش در راستای ترسیم «خط قرمزها» در راستای نفوذ روزافزون ایران در منطقه است.شبکه «المیادین» در پرداختی به این موضوع نوشت، بنا به اعلام رسانه‌های اسرائیلی، دولت این رژیم به موازات موارد ذکر شده به جنگ سوریه و تلاش برای اخراج ایران و متحدانش از این کشور نیز فکر می‌کند.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۷
*  برای غلبه بر محدودیت‌ها باید درک صحیحی از فرصت‌های توسعه داشته باشیم
معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اینکه سواحل مکران را به عنوان نقطه مهم برای توسعه کشور مورد توجه قرار داده‌ایم، گفت: با اجرای این طرح ما با صدای بلند اعلام می‌کنیم که همه ایران متعلق به همه ایرانیان است. اسحاق جهانگیری در دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران، اظهار کرد: هر کشوری برای غلبه بر محدودیت‌های خود باید درک صحیحی از فرصت‌های توسعه داشته باشد، همچنین نیازمند سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در موقعیت ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی. توسعه حتما باید موزون، پایدار، متوازن و همزمان باشد.
*  حمله عربستان به بین‌المللی کردن حج
سفیر عربستان در اندونزی تاکید کرد که کشورش با ورود به مذاکرات درباره «بین‌المللی کردن مدیریت حرمین شریفین» مخالف است و این امر را به منزله اعلام جنگ علیه خود و حاکمیت ملی‌اش قلمداد می‌کند.
** فرهیختگان ۹۶/۱۲/۷
*  تقلید محمود از مسعود
محمد‌علی رامین از نزدیکان احمدی‌نژاد در دولت دهم در اظهارنظری سبک نگارش نامه‌های او را تقلیدی از بیانیه‌های مسعود رجوی خطاب به امام ‌خمینی(ره) علیه شهید بهشتی دانسته. آن‌طور که معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم می‌گوید احمدی‌نژاد به دنبال انتقام از نظام به هرقیمتی است و خودش را مهیای طرد کامل از نظام کرده تا نقش یک اپوزیسیون تمام‌عیار را به عهده بگیرد.
** آرمان ۹۶/۱۲/۷
*  شناسایی ۱۰ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق
رئیس پلیس آگاهی هرمزگان گفت: با تلاش ماموران انتظامی و با رصد اطلاعاتی و اجرای طرح پاکسازی منطقه‌های آلوده به قاچاق سوخت، ۱۰ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در سواحل شرقی استان شناسایی و تخریب شد. سرهنگ عبدالمجید کرمی اظهار داشت: قاچاقچیان سوخت این خطوط انتقال را به طرز ماهرانه‌ای در زیر زمین و از سمت جنگل‌ها و سواحل به سمت دریا در منطقه شهرستان سیریک تعبیه کرده بودند. وی افزود: ماموران با هوشیاری و رصد اطلاعاتی موفق به کشف این خطوط انتقال سوخت از زیرزمین شدند.
*  اطلاعات جعبه سیاه سانچی در اختیار ایران است
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به کامل شدن جلسات کارشناسی بررسی سانحه نفتکش سانچی در این سازمان، گفت: هم اکنون همه اطلاعات جعبه سیاه نفتکش سانچی در اختیار ما است. هادی حق شناس اظهار داشت: هم اکنون در آن منطقه، ربات‌ها در حال بررسی نحوه غرق شدن نفتکش سانچی هستند.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۷
*  هزینه حج ۹۷ و زمان اولین پرواز مشخص شد
حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: ثبت نام حج ۹۷ از ۸ اسفند آغاز می شود.
رئیس سازمان حج و زیارت افزود:پایین ترین سطح پرداخت ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و بالاترین ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. محمدی گفت:کاروان هایی که اولین پرواز است و از ۲۶ تیر آغاز می شود، مدت اقامتشان حدود ۴۰ روز خواهد بود.
*  برخورد با تخلف باید با رعایت موازین قانونی باشد
سخنگوی وزارت کشور گفت: برخورد با تخلف باید با رعایت موازین شرعی و قانونی باشد . در نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ کس مجوزی برای اقدام خلاف قانون حتی در مقام برخورد با جرائم مشهود را ندارد. سید سلمان سامانی در واکنش به ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی با مضمون برخورد مامور نیروی انتظامی با فردی که کشف حجاب کرده است، گفت : نیروی انتظامی به عنوان ضابط دادگستری وظیفه برخورد با جرائم مشهود را برعهده دارد و مطابق قانون باید اقدامات لازم را به منظور حفظ ادله وقوع جرم و جلوگیری از فرار یا مخفی شدن متهم به عمل آورد، تحقیقات لازم را انجام دهد و بلافاصله نتایج و مدارک بدست آمده را به اطلاع دادستان برساند.
** قدس ۹۶/۱۲/۷
*  استفاده از پیشران هسته‌ای نیاز به مجوز آژانس ندارد
علاءالدین بروجردی گفت: با توجه به ظرفیت دریایی کشور و اینکه ایران یکی از مهمترین کشورهای پرتردد در عرصه بین المللی دریاها بوده،لازم است از توانمندی پیشران هسته‌ای استفاده کنیم.رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آغاز فعالیت‌های ایران برروی پیشران هسته‌ای را اقدامی در جهت استفاده از ظرفیت اقیانوس‌ها و سوختی برای زیردریایی‌ها دانست و افزود: پیشران هسته‌ای جزء مسائلی نیست که آژانس بین المللی انرژی اتمی از آن مطلع نباشد.
*  مذاکره می‌کنیم
بعد از دیدار کیم یونگ چول یکی از مقامهای ارشد اطلاعاتی کره شمالی با رئیس جمهور کره جنوبی،مقام‌های کره جنوبی اعلام کردند، کره شمالی خواستار مذاکره با آمریکا شده است.
** خراسان ۹۶/۱۲/۷
*  تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب سرباز کوچک امام
متن تقریظ حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بر کتاب سرباز کوچک امام(ره) منتشر شد. در این کتاب خاطرات دوران اسارت آزاده سرافراز آقای مهدی طحانیان در سنین نوجوانی در زندان‌های رژیم بعث عراق (۱۷۶۱ تا ۱۷۶۹) روایت شده است.
*  محکومیت زاکانی
علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پی شکایت شاکی خصوصی به اتهام نشر مطالب خلاف واقع، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این رأی در شعبه دوم دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفته است.
** اعتماد ۹۶/۱۲/۷
*  استیضاح ربیعی تقدیم هیات رییسه شد
نماینده سبزوار در مجلس از تقدیم طرح استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیات‌رییسه پارلمان خبر داد و در تشریح علل آن، گفت: اداره دو وزارتخانه عریض و طویل رفاه و کار در حد و اندازه آقای ربیعی نیست. حسین مقصودی با تاکید بر اینکه در حوزه شستا و تامین اجتماعی، آقای ربیعی، جز بدبختی برای کشور نداشته است، اظهار داشت: آقای ربیعی، رییس‌جمهور و ما نمایندگانی که به وی رای‌اعتماد دادیم، خیانت کردیم؛ از آقای روحانی مصرانه انتظار داریم که وزرای تعاون و راه استعفا دهند، زیرا هزینه‌های‌شان برای نظام زیاد است.
** شهروند ۹۶/۱۲/۷
*  تنها ۶/٧‌درصد مردم آمریکا، ایران را بزرگترین دشمن خارجی خود می‌دانند
موسسه گالوپ به‌تازگی یک نظرسنجی را درباره این‌که آمریکایی‌ها کدام کشور را بزرگترین دشمن خارجی خود می‌دانند، انجام داده است که در میان گزینه‌ها نام ایران وجود دارد. دیگر دشمنان خارجی در نظر گرفته شده در این نظرسنجی کره‌شمالی، روسیه و چین هستند.
حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس با انتشار نتایج این نظرسنجی در یک پیام در صفحه توییتر خود نوشت: براساس این نظرسنجی تنها ۶/٧‌درصد از مردم آمریکا ایران را بزرگترین دشمن خارجی خود می‌دانند. این حس در سال‌های اخیر مرتب رو به کاهش بوده است.
*  رأی‌گیری شورای امنیت درباره قطعنامه ضد ایرانی در روز دوشنبه
منصور العتیبه نماینده کویت در سازمان ملل که در حال حاضر ریاست شورای امنیت را به عهده دارد، گفت که انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه درباره قطعنامه محکومیت ایران به دلیل نقض تحریم تسلیحاتی یمن رأی‌گیری کند.
این قطعنامه که با پیشنهاد و تلاش انگلیس آماده شده است، ادعا می‌کند که ایران با ارسال موشک و هواپیمای بدون سرنشین به حوثی‌های یمن، تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه یمن را نقض کرده است و متعهد می‌شود در آینده دست به اقدامی علیه ایران بزند.
** صبح نو ۹۶/۱۲/۷
*  ایران و سوریه به قطعنامه آتش‌بس پایبندند
سرلشکر محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح درباره قطعنامه آتش‌بس ۷۰روزه در حومه دمشق اظهار داشت: اصراری که جبهه غربی و‌ حامیان تروریست‌ها داشتند این بود که این آتش‌بس صورت بگیرد. با کار مشترکی که از سوی‌ سوریه و دوستان کشور سوریه و‌ مخالفان و معارضان تروریست‌ها از جمله ایران و روسیه انجام دادند، این قطعنامه کمی تعدیل شد و مبارزه با تروریست‌های نامداری مانند جبهه النصره ادامه دارد، لکن حیطه‌هایی برای امنیت و آرامش و آتش‌بس مشخص شد تا مردم این مناطق بتوانند به زندگی‌شان ادامه دهند اما این‌طور نخواهد بود که این جبهه تروریستی باقی بماند و طی چند ماه آینده کل‌ سرزمین سوریه پاکسازی خواهد شد.وی تصریح کرد: ما به این قطعنامه پایبند خواهیم بود، سوریه نیز پایبند است. بخش‌هایی از حومه دمشق که در اختیار تروریست‌هاست مورد آتش‌بس نیستند و پاکسازی در آنها ادامه خواهد داشت.
*  مشعل نخستین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی روشن شد
حمیدرضا مسعودی مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از روشن شدن مشعل نخستین سکوی فاز ۱۴ این منطقه خبر داد و گفت: این سکو با ثبت رکوردی تازه و در مدت ۱۸ روز از مرحله نصب، آماده تولید گاز می‌شود.
** سازندگی ۹۶/۱۲/۷
*  تیم کین، سناتور دموکرات آمریکا گفت: نگرانی من این است که آمریکا اعتبار حقوقی‌اش را در عرصه داخلی و خارجی از دست بدهد زیرا شاهد آن هستیم که در بیانیه‌های رسمی از حضور ما در سوریه که قرار بود یک عملیات محدود برای مبارزه با داعش باشد به عنوان دستاویزی برای فشار بر دولت سوریه، هدف قرار دادن ایران و نیروهای وابسته به آن استفاده می‌شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
کارگران در حوادث انقلاب و دفاع مقدس با بصیرت در صحنه بودند
حوزه/بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره‌ی ۱۴ هزار شهید جامعه‌ی کارگری کشور که در تاریخ ۱۶ بهمن ۹۶ برگزار شده بود، صبح امروز (دوشنبه) در محل این همایش منتشر شد.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، بزرگداشت شهدا در سراسر کشور را نشانه لطف و اراده الهی مبنی بر مستدام ماندن سایه شهیدان بر سر ایران دانستند و گفتند: تکریم شهدای برخی اقشار از جمله شهدای کارگری ارزش مضاعف دارد، زیرا در همه حوادث دوران انقلاب، مقابله با گروهک‌ها و دفاع مقدس، کارگران با غیرت و بصیرت در صحنه حاضر شدند.ایشان با اشاره به ناکام ماندن ضدانقلاب در تحریک کارگران علیه جمهوری اسلامی، افزودند: یکی از کارهای اساسی دشمنان، تحریک و وادار کردن کارگران به ایجاد رکود در کارخانه‌ها بود اما کارگران در طول این سال‌ها همواره با بصیرت و همت و تدین ایستادند و دست دشمن را رد کردند.رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضور برجسته کارگران در دفاع مقدس را عرصه دیگری از غیرت و حمیّت دینی آنان برشمردند و خاطرنشان کردند: هر گاه امام بزرگوار فراخوان می‌دادند، بسیاری از کارگران جوان و مؤمن که حتی نان شب و زندگی آنها وابسته به درآمد روزانه‌شان بود، به‌عنوان بسیجی به جبهه‌ها می‌رفتند و با منطق و استدلال می‌گفتند “باید برویم از کشور و مرز اسلامی دفاع کنیم زیرا اگر دشمن مسلط شود، نه نان، بلکه هیچ‌چیز نخواهیم داشت.”ایشان همچنین دست‌اندرکاران کنگره شهدا را به انجام کارهای اثرگذار و پرهیز از کارهای تشریفاتی توصیه کردند.
محاکمه سرکرده دراویش داعشی مطالبه‌ای مردمی است
رسا/ آیت الله اراکی با اشاره به اغتشاشات اخیر در خیابان پاسداران تهران از سیستم امنیتی حاکم در کشور انتقاد کرد و گفت: روشی که امروزه سیستم امنیتی در پیش گرفته است، مطابق عقل و شرع نیست.عضو جامعه مدرسین ادامه داد: اینکه راه جنایت را برای عده‌ای باز بگذارند تا پس از انجام گرفتن جرم، آنها را مجازات کنند، کار اشتباهی است، زیرا وظیفه نیروهای امنیتی این است که از وقوع جرم جلوگیری کنند؛ پس ازوقوع جرم، پیگیری باید از سوی قوه قضائیه صورت گیرد.آیت الله اراکی خطاب به دستگاه‌های اجرایی و قضایی کشور تصریح کرد: خواسته ما این است که رییس فرقه دراویش گنابادی محاکمه شود؛ ما اعلام می‌کنیم که محاکمه سرکرده دراویش گنابادی مطالبه مردمی است.
واکنش شدیداللحن جنبش حماس به «عادل الجبیر»
مهر/ جنبش حماس در واکنشی شدیداللحن به اظهارات وزیر خارجه سعودی علیه این جنبش اعلام کرد: اظهارات الجبیر دشمن اسرائیلی را به ارتکاب جنایت‌های بیشتر علیه فلسطینیان ترغیب می‌کند.گفتنی است، پیشتر عادل الجبیر، از جنبش حماس به عنوان یک جنبش افراطی یاد کرده بود.
 درگیری گروه‌های تروریستی در سوریه
ایرنا /۱۴ غیر نظامی در درگیری میان گروه تروریستی تازه تاسیس ‘جبهه تحریر سوریه’ و تحریرالشام (جبهه النصره ) در حومه استان ادلب کشته شدند. به دنبال این درگیری‌ها «یاسر عرب» سرکرده نظامی جبهه النصره به هلاکت رسید. همچنین درگیری‌های میان گروه‌های تروریستی احرار الشام و صقور الشام از یک سو و جبهه النصره از سوی دیگر در استان ادلب و بخش غربی استان حلب از سر گرفته شد.
 کمیته بین المللی صلیب سرخ آلوده به فساد اخلاقی است
ایرنا /روزنامه «گاردین» در گزارشی نوشت: کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که بیش از ۲۰ تن از کارمندان این نهاد از سال ۲۰۱۵ به دلیل رفتارهای غیراخلاقی با این سازمان خداحافظی کرده اند.براساس این گزارش، «ایوس داکورد» مدیرکل صلیب سرخ گفت که ۲۱ کارمند این سازمان به دلیل پرداخت مبالغی برای خدمات جنسی در طول سه سال گذشته، یا از مقام خود عزل شده اند و یا استعفا کرده اند.
«داعش» اهرم فشار آمریکا علیه ایران، روسیه و چین
صداوسیما/ رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت:«داعش» اهرم فشار آمریکا علیه ایران، روسیه و چین است. امیر پوردستان درادامه افزود: نیروهای نظامی کشورمان بر تحرکات داعش در منطقه اشراف کامل دارند.
 ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تعطیل شد
تسنیم/عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از تشکیل نشدن جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی انتقاد کرد و گفت: با کمال تأسف باید عرض کنم که، با توجه به اینکه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، تجلی دیدگاه‌های رهبر انقلاب در حوزه مبارزه با فساد است، ماه‌هاست که تعطیل شده و جلسات آن تشکیل نمی‌شود.
 کشف مجدد سلاح‌های اسرائیلی در حومه دیرالزور
مهر/یگان‌های ارتش سوریه در جریان پاکسازی حومه شرقی دیرالزور از عناصر تروریستی داعش، تجهیزات و سلاح‌های صهیونیستی باقی مانده از این گروه تروریستی را کشف کردند.پیشتر نیز یگانهای ارتش سوریه هنگام پاکسازی شهر المیادین مقادیر زیادی سلاح‌های اسرائیلی کشف کرده بودند.
 ادعای اسرائیل درباره علت انهدام جنگنده اف ۱۶
مهر/رژیم صهیونیستی علت انهدام جنگنده اف ۱۶ این رژیم توسط پدافند هوایی سوریه را «خطای انسانی» سرنشینان این جنگنده اعلام کرد.این رژیم افزود: نتایج تحقیق نشان می‌دهد که عملکرد خدمه این جنگنده متناسب با معیارها در هنگام آتش دشمن نبوده است و خدمه تکمیل ماموریت را در پیش گرفته و به میزان لازم از خود دفاع نکردند.
کشف فساد مالی فرماندهان ائتلاف سعودی در یمن
تسنیم/ یک منبع مسئول در دولت عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن گفت: کمیته‌ای عربستانی که چند هفته قبل به منظور بررسی دلیل شکست نیرو‌های ائتلاف در برخی از جبهه‌های یمن تشکیل شد، در تحقیقات خود به نتایج فاجعه‌باری در خصوص فساد مالی برخی فرماندهان این ائتلاف در مارب رسید.وی افزود: بر اساس تحقیقات این کمیته، فرماندهان ائتلاف، شمار سربازان خود در مارب را ۱۲۰ هزار نفر اعلام کرده و به ازای این تعداد حقوق و کمک هزینه برای آن‌ها دریافت کرده‌اند و این در حالی است که این آمار، خیالی بوده و این تعداد نیرو در مارب اصلا وجود خارجی نداشته است.
ایران در برابر توطئه‌ها مصون است
رسا/ محمد نصرالله رییس شورای اجرایی جنبش امل لبنان از مقاومت به عنوان محور خیر یاد کرد و گفت: مقاومتی که از سوی امام موسی صدر تاسیس شد افتخاری برای لبنان و جهان عرب به شمار آمده و پروژه‌های صهیونیستی و آمریکایی را ناکام می‌سازد. وی افزود: محور مقاومت به ویژه ایرانی که در برابر توطئه‌ها و ضربه خوردن مصون است و عراقی که توانست بر داعش فائق آید محور خیر محسوب شده و با قدرت در برابر اشغالگران ایستاده است.
همکاری مشترک راهکار حل بحران‌های منطقه است
مهر / نخست وزیر عراق در دیدار با هیأت رسانه‌ای سعودی ضمن استقبال از هیأت سعودی بر لزوم تکیه بر فرهنگ همزیستی و پافشاری بر اشتراکات فرهنگی میان کشورهای مختلف برای پایان دادن به بحران‌ها تأکید کرده است. حیدر العبادی همچنین تأکید کرده که برای پایان دادن به بحران‌های منطقه باید همکاری مشترکی صورت بگیرد تا امنیت، ثبات و رشد اقتصادی در منطقه خاورمیانه ایجاد شود.
کشف ردپای عوامل داخلی و خارجی در غائله دراویش
تسنیم/فرمانده ناجا با اشاره به ماجرای خیابان پاسداران ازکشف ردپای عوامل داخلی و خارجی در غائله دراویش خبرداد وگفت: شکی نیست که جریاناتی در داخل و خارج به دنبال نا امن کردن کشورمان هستند ولی ما اجازه چنین اقداماتی را به آنها نخواهیم داد.سردار اشتری از دستگاه قضایی خواست تا هرچه سریعتر عوامل شهادت ۴ شهیدی که در این ماجرا به شهادت رسیدند را قاطعانه محاکمه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *