خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۰۷

  • مراجع عظام تقلید در دیدار وزیر نیرو: منبرها و رسانه‌ها برای «فرهنگ‌سازی مصرف» بسیج شوند
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: جوان نسل سوم با حفظ ایمان از جوان نسل اول امیدبخش‌تر است
  • آیت‌الله نمازی: گروه‌‌ها و احزاب سیاسی به دنبال زیاده خواهی نباشند
  • آیت‌الله خاتمی: مسئولان به جای حرف‌های حاشیه‌ای به درد مردم برسند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی: دستاوردهای انقلاب هنرمندانه برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود
  • آیت‌الله علیدوست: مسئولان، همایش کتاب سال حوزه را کامل کنند

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۷
*  اروپا نمی‌تواند با تلاش برای نقض برجام، آن را حفظ کند
وزیر خارجه کشورمان گفت: اروپا نمی‌تواند با تلاش برای نقض برجام آن را حفظ کند و همه باید بدون بهانه‌جویی به آن پایبند باشند.
محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با یورگن تودنهوفر، روزنامه‌نگار مشهور آلمانی همچنین گفت: ما در منطقه در مقایسه با دیگر کشورها، کمترین هزینه را برای تسلیحات اختصاص می‌دهیم. عربستان سعودی موشک‌هایی با برد بیشتر از ما در اختیار دارد که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را هم دارند،در حالی که موشک‌های ما اینچنین طراحی نشده‌اند.
*  برخی‌ به‌دنبال نارضایتی در میان مردم هستند
غلامعلی حدادعادل با اشاره به طی مسیر تغییر ذائقه فکری و اعتقادی مردم با هدف تغییر سبک زندگی گفت: دشمن می‌خواهد مردم را ناراضی کند و بعد به جنگ انقلاب بیایند.
** همشهری ۹۶/۱۱/۷
*  ۴۰ سال است شرایط اضطراری نداشته‌ایم
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در ۴۰ سال استقرار نظام به رغم ایجاد برخی بحران‌های حاد در ایران هیچ گاه شرایط اضطراری اعلام نکردیم، اما در فرانسه پس از ترقه‌بازی گروه‌های تکفیری شرایط اضطراری اعلام شد.
علی شمخانی خاطرنشان کرد: در ترکیه هم هنوز شرایط اضطراری حاکم است، اما در ایران پس از هفته‌ای که تجمعات اعتراضی برگزار شد، زندگی کاملا عادی جریان دارد. در دوران اعتراض هم زندگی عادی جریان داشت.
** کیهان ۹۶/۱۱/۷
*  جوان نسل سوم با حفظ ایمان از جوان نسل اول امیدبخش‌تر است
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده سردار شهید علی ییلاقی فرمانده اسبق لشکر ۲۵ کربلای استان مازندران:
– جوان نسل سوّم، از جوان نسل اوّل امیدبخش‌تر است درصورتی‌که بتواند ایمانش را حفظ کند.
غالباً دانه‌دانه افراد – نمی‌گویم همه – از روی احساسات لانه‌ جاسوسی را آن روز رفتند و با شجاعت تمام گرفتند، امّا بعداً رفتند با آمریکایی‌ها صحبت کردند و عذرخواهی کردند؛ این ناشی از کم‌عمق بودنِ آن انگیزه است.
– آن [جوانی] که دنبال وظیفه می‌رود، میفهمد چه‌کار دارد می‌کند. یک نمونه‌اش همین حججی است و صدها نمونه، بلکه هزارها نمونه از این قبیل وجود دارد، من به جوان امروز درصورتی‌که انگیزه و ایمانش درست باشد، اعتمادم و امیدم بیشتر است تا به جوان آن روز.
هرچه میتوانید خودتان را بسازید، هم از لحاظ فکری بسازید، هم از لحاظ ایمانی بسازید؛ هم فکر را درست کنید.
*  دستاوردهای انقلاب، هنرمندانه برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود
امام جمعه قم گفت: در چهل سالگی انقلاب باید دستاوردهای آن بیشتر و هنرمندانه برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم افزود: امروز فضای مجازی در خدمت تطهیر جلادان و خائنان به ایران قرار گرفته است.
وی افزود: تغییر ذائقه فرهنگی مردم و نفوذ و اخلال در سیستم اداری از جمله شگردهای دیگر نظام سلطه و دنباله‌های او در داخل و خارج با استفاده از فضای مجازی است.
وی اظهار داشت: در تمام عرصه‌ها کشور با فاصله زیادی پیشرفت کرده است لذا دشمن اگر بخواهد زمینه سلطه مجدد خود را فراهم آورد، باید اذهان مردم را نسبت به این پیشرفت‌ها غافل کند و متاسفانه امروز می‌بینیم همه همت خود را روی این موضوع متمرکز کرده است اما برخی هنوز نسبت به این هدف دشمن کمتر حساس هستند.
** شرق ۹۶/۱۱/۷
*  با دوتابعیتی‌ها برخورد شود
دادستان کل کشور در گردهمایی رؤسای کل دادگستری‌ها، دادستان‌ها و معاونان اجتماعی از دادستان‌ها خواست از مدیران ذی‌ربط بخواهند دوتابعیتی‌ها را معرفی کنند و با آنها برخورد شود.
حجت‌الاسلام منتظری گفت: وقتی یک کشور به یک نفر تابعیت مضاعف می‌دهد، مشخص است که امیدی دارد به او تا او را به‌عنوان عامل نفوذی خود انتخاب کند. همان‌گونه که دیدیم، رئیس یکی از بانک‌ها که دوتابعیتی بود، خیانت کرد و به دامن کانادا رفت.
** ایران ۹۶/۱۱/۷
*  ادعاهای ‌ترامپ در داووس علیه ایران
دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در سخنانی در نشست مجمع جهانی اقتصاد داووس ضمن تکرار ‌ادعاهایش درباره ایران گفت: از جهان می‌خواهیم تلاش کند تا مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود. ما از شرکای خود می‌خواهیم تا از حمایت ایران از تروریسم جلوگیری کنند و برای مقابله با سیاست‌های خرابکارانه این کشور در منطقه تلاش کنند.
*  درخواست حفظ ایران در فهرست سیاه «اف‌ای‌تی‌اف»
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه ایران در نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری این کشور، خواستار حفظ  نام ایران در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی شد.
«اد رویس» در نامه خود با تکرار ادعاهای امریکا، ایران را به پولشویی و حمایت مالی از تروریسم متهم کرد و مدعی شد که این فرصتی است برای حمایت از مردم ایران در برابر نظامی که در منطقه خاورمیانه بی‌ثباتی را گسترش می‌دهد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۷
*  قدس قابل خرید و فروش نیست
ولید جنبلاط، رهبر حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان در توئیتر خود نوشت: قدس، قابل خرید و فروش بر روی میز مذاکرات خیالی برای رسیدن به پول و دلارهای خفت بار نیست.
وی افزود: «کرامت ملت فلسطین گرانبهاترین چیز است و عیبی ندارد که ترامپ در کنفرانس ثروتمندان جهان که کنفرانس گرسنه کردن ملت‌ها از طریق جهانی شدن است، احساس کند به او اهانت شده است».
اشاره جنبلاط به سخنان ترامپ در داووس است که از فلسطینی‌ها انتقاد کرد و گفت آنها به او بی‌احترامی کرده‌اند.
*  اربیل با تحویل کامل نفت‌ به بغداد موافقت کرده است
حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در سخنانی در کنفرانس اقتصادی داووس گفت: دولت اقلیم کردستان با تحویل تمامی ذخایر نفتی به دولت فدرال موافقت کرده است.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۷
*  درباره وضعیت بانک‌ها هشدار دادیم اما توجهی نشد
آیت‌الله احمد جنتی در جلسه مشترک کمیسیون‌های این مجلس با هیأت‌رئیسه گفت: امروز مشکلات مختلف اقتصادی و معیشتی در جامعه وجود دارد که باید آنها را برطرف کنیم.
رئیس مجلس خبرگان رهبری مشکلات عدیده بانک‌ها را یکی از مسائل مهم اقتصادی معرفی کرد و گفت: درباره وضعیت بانک‌ها پیش از این هشدار داده بودیم اما متاسفانه توجهی به این موضوع نشد. وی افزود: آشفتگی‌های اخیر بویژه مسائل به وجود آمده در مشهد مقدس به دلیل مشکلات بانکی به وجود آمد.
*  سفر تولیت آستان قدس رضوی به سوریه
تولیت آستان قدس رضوی به منظور زیارت حرم مطهر حضرت زینب(س)، حرم مطهر حضرت رقیه(س) و دیدار با مسؤولان و گروه‌های مختلف به سوریه سفر کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی صبح دیروز پس از زیارت حرم مطهر حضرت رقیه(س)، به میزبانی نماینده ولی فقیه در سوریه با جمعی از علما و روحانیون این کشور گفت‎وگو کرد.
** جوان ۹۶/۱۱/۷
*  اختلاس و ربا انقلاب را به خطر می‌اندازد
آیت الله جوادی‌آملی در دیدار دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی  و جمعی از اعضای شورای مرکزی این حزب، اظهار کرد: آمریکا وقتی می‌گوید گزینه نظامی روی میز است عده‌ای حساب می‌برند، اما وقتی خداوند به صراحت در مقابل «ربا» فرموده است گزینه نظامی من روی میز است، عده‌ای هیچ ترسی به خود راه نمی‌دهند، در حالی که خداوند جدا در این مورد وعده عذاب داده است.
آیت الله جوادی آملی گفت: ممکن است انقلاب نیز با وجود اختلاس، حقوق‌های نجومی و ربا با خطر مواجه شود. این خطر وجود دارد، اما با وجود این ما فرزندان حضرت امیر(علیه‌السلام) هستیم و با یک الله گفتن می‌توانیم امور را اصلاح کنیم، آنگاه خداوند نیز درهای رحمت خود را به سوی ما خواهد گشود.
*  مسئولان به جای حرف‌های حاشیه‌ای به درد مردم برسند
آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه دیروز به توطئه دشمنان اشاره کرد و گفت: «دشمنان شما امسال بابازی‌های کودکانه می‌خواستند به انقلاب آسیب برسانند اما حضور شما مردم درصحنه در واکنش، زبان قال و حال داشت و آن این بود که ما تا آخرین قطره خون خود پای این انقلاب ایستاده‌ایم.»
وی بیان داشت: از این به بعد هم مراقبت از انقلاب به عهده شما مردم است از این رو هر جا توطئه و توطئه‌گر دیدید به سرعت به مقامات مسئول به عنوان یک واجب خبر دهید.
خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران خطاب به مسئولان کشور گفت: به داد مال باختگان برسید؛ نگذارید واحدهای تولیدی تعطیل شود؛ کمتر از دو ماه به پایان سال «تولید و اشتغال» باقی مانده است؛ دست کم این دو ماه را به فکر باشید و به جای اینکه حرف‌های حاشیه‌ای و چالشی بزنید به درد مردم برسید.
خطیب نماز جمعه تهران در بخشی دیگری از سخنانش یاد آورشد: این روزها قصه بودجه را در آورده‌اند و در سایت‌ها و فضای مجازی درباره بودجه حوزه‌‌ها حرف‌هایی می‌زنند؛ به عنوان کسی که ۴۵ سال است طلبه هستم، به مردم می‌گویم که والله یک ریال از حقوق ماهانه طلاب که به آن «شهریه» می‌گویند، از بودجه کشورنیست؛ از وجوهات سهم امام است که مردم می‌دهند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۷
*  دعوت نیکی هیلی از شورای امنیت
شورای امنیت به دعوت نیکی هیلی، لاشه موشک شلیک شده به فرودگاه ریاض را بررسی می‌کند.
سفیران کشورهای عضو شورای امنیت قرار است روز دوشنبه برای بررسی لاشه موشکی که اخیرا از یمن به عربستان سعودی شلیک شده بود، به واشنگتن سفر و با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیدار و گفت و گو کنند.
*  ۱۶ موشک از ۲۳ موشک ایران قابلیت هسته‌ای دارند!
شبکه فاکس نیوز در گزارشی ادعایی اعلام کرد که ایران از زمان حصول توافق هسته‌ای تا کنون ۲۳ موشک آزمایش کرده است که ۱۶ تای آن قابلیت هسته‌ای دارد.
شبک فاکس نیوز به گزارشی از بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها دست یافته که مدعی است ایران از زمان حصول توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ در سال ۲۰۱۵ تا کنون برنامه موشک‌های بالستیک خود را دنبال کرده و حتی موشک‌هایی با قابلیت هسته‌ای آزمایش کرده است که به اعتقاد برخی از منتقدان نقض توافق هسته‌ای محسوب می‌شود.
** رسالت ۹۶/۱۱/۷
*  نام قضات متخلف در رسانه‌ها اعلام می‌شود
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه:
– قوه قضائیه در صف اول مقابله با نفوذ ایستاده است.
– کاستی‌‌ها در جمهوری اسلامی از ضعف مدیران و دشمن بیرونی است.
– خدمت صادقانه راه صیانت از اعتماد عمومی است.
– نام قضات متخلف در رسانه‌ها اعلام می‌شود.
– فساد در کشور سیستماتیک نیست.
– دستگاه‌های امنیتی با سرشاخه‌های بیگانگان در فضای مجازی برخورد کنند.
*  ایران پیوسته یک قدرت منسجم در منطقه بوده است
هنری کیسینجر استراتژیست و وزیر خارجه اسبق آمریکا می گوید: ایران از لحاظ تاریخی و سیاسی، پیوسته یک قدرت منسجم در منطقه بوده است؛ تنها قدرتی که زبان و فرهنگ تاریخی خود را در دوران مختلف حفظ کرده است.
وی در کمیته خدمات مسلح مجلس سنای آمریکا، وضعیت کنونی روابط تهران و واشنگتن را با شرایط دوران جنگ سرد مقایسه کرد و گفت: کثرت رقبای آمریکا در خاورمیانه و وجود چالش‌های پیوسته در حال تغییر مانند مبارزه جهانی با داعش عامل ایجاد تلاطم در این منطقه است.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۷
*  هیچ اصلاحی در برجام صورت نخواهد گرفت
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: تغییر در برجام خواسته آمریکایی‌ها است که هرگز محقق نمی‌شود.
بهروز کمالوندی با بیان اینکه از نظر سیاسی جمهوری اسلامی در وضعیت بسیار خوبی است اما در مقابل آمریکایی‌ها در انزوا قرار دارند، گفت:اگر قرار باشد تغییری در وضعیت هسته‌ای کشورمان بدهیم، می‌توانیم به وضعیت قبل از برجام و بالاتر از آن برسیم و در برجام هیچ اصلاحی صورت نخواهد گرفت.
*  نگران رویارویی مستقیم بین ایران و عربستان هستیم
وزیر امور خارجه قطر روز پنجشنبه طی‌ سخنانی در داووس سوئیس اعلام کرد نگران رویارویی مستقیم بین ایران و عربستان سعودی است.
شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی اعلام کرد: «قطر میان ایران و عربستان سعودی گیر افتاده است. این وضع بدین معناست که هر گونه رویارویی مستقیم میان ایران و عربستان سعودی نه تنها بر قطر بلکه بر کل منطقه تاثیر‌گذار خواهد بود.»
** آرمان ۹۶/۱۱/۷
*  ایران هراسی تبدیل به جنون روحی آمریکا شده است
اسحاق آل‌حبیب سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تغییر دادن محور بحث‌های غرب آسیا در شورای امنیت گفت: ظاهرا ایران هراسی برای این دو رژیم به نوعی وسواس و جنون روحی تبدیل شده است اما در واقع این‌ها که بر طبل ایران هراسی می‌کوبند همان‌هایی هستند که با دلارهای خود در پی خرید یا فروش «تسلیحات زیبای» آمریکایی هستند و اتهاماتی که علیه ایران مطرح می‌کنند هیچ‌گونه ارتباطی با صلح و امنیت در غرب آسیا ندارد.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۷
*  زندان آموزشگاه جرم است
حجت‌الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه، گفت: «زندان فی‌النفسه آموزشگاه جرم است و زندانیانی که با هم یکجا جمع می‌شوند باهم رفاقت می‌کنند و طبیعی است که از همدیگر چیزهای زیادی را یاد بگیرند.
خواهش ما از نمایندگان مجلس این است که اینقدر در قوانین خود مجازات زندان را نبینند این یک خطای بزرگ در قوانین ماست.»
** آفرینش ۹۶/۱۱/۷
*  تأیید توافق نامه استرداد مجرمین بین ایران و روسیه
دومای روسیه در جلسه علنی، توافقنامه استرداد مجرمین بین ایران و روسیه را تایید کرد.
این توافقنامه روز هشتم فروردین ماه ۹۶ (۲۸ ماه مارس ۲۰۱۷ ) در جریان سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه امضا شده بود.
در توافقنامه استرداد مجرمین ایران و روسیه آمده است: محکومین به زندان در قلمرو دو کشور می توانند به کشور دیگر برای ادامه مجازات، تحویل شوند.
*  ادعای پادشاه اردن مبنی بردخالت ایران در کشورهای منطقه
ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در نشست جهانی داووس،
با طرح این ادعا که «ایران از شبه نظامیان مسلح حمایت و دین را وارد اختلافات سیاسی می‌کند»، مدعی شد: چیزی که ما امروز شاهد آن هستیم یک هلال ایرانی است و ما در اردن استفاده از دین به عنوان یک ابزار سیاسی را رد می‌کنیم.
ملک عبدالله دوم در ادامه با هشدار دادن نسبت به وقوع جنگ مدعی شد: ایران در منطقه ما دخالت می‌کند و ما امروز به جای گسترش درگیری نیازمند گفت‌وگو هستیم و ایران استراتژی بلندمدت برای منطقه در پیش گرفته است.
** قدس ۹۶/۱۱/۷
*  منبرها و رسانه‌ها برای «فرهنگ‌سازی مصرف» بسیج شوند
مراجع عظام تقلید و علما در دیدار وزیر نیرو بر ضرورت حل مشکل مردم در حوزه انرژی تاکید کردند و خواستار رعایت اصل صرفه‌جویی در شایط حساس کنونی از سوی مردم شدند.
– آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: آب و برق جزو منابع ملی است و باید با کمک همگان آنها را به صورت منطقی و درست استفاده کنیم. حال که این‌ نعمات خدادادی در اختیار ما قرار گرفته باید استفاده بهینه از آنها را مد نظر داشته باشیم.
– آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: نخستین کاری که باید انجام شود، فرهنگ‌سازی برای مردم است، اما باید از تمام رسانه‌ها استفاده کرد و مسئله در نماز جمعه، منبرها و صدا و سیما با زبان‌های مختلف بیان شود که مردم در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند و بیش از نیاز مصرف نکنند.
– آیت‌الله العظمی نوری همدانی: منظور از مصرف یعنی حد مرز مصرف را مشخص و بر اساس آن مصرف کنیم. از جمله مسائلی که می‌تواند در اصلاح مصرف اثرگذار باشد فرهنگ‌سازی است و اگر در هر کاری فرهنگ‌سازی کنیم، موفق خواهیم بود.
– آیت‌الله سبحانی: می‌توان با برنامه‌ریزی و رسیدگی بهتر، جلوی هدر رفتن آب را گرفت و به آن سر و سامان داد. برای جلوگیری از هدر رفتن آب و نزولات آسمانی دو کار لازم است انجام داد؛ اول باید به جامعه آموزش داد و از طرفی در جامعه پاکی ایجاد کرد تا خدا به جامعه عنایت کند.
** خراسان ۹۶/۱۱/۷
*  ۲۸ قرارداد جدید نفتی با شرکت‌های خارجی نهایی می‌شود
امیر زمانی‌نیا معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد: ایران ۲۸ قرارداد جدید توسعه میادین نفت و گاز را با شرکت‌های خارجی طی ۳ تا ۴ ماه آینده نهایی خواهد کرد.
*  حذف میله‌های جدا کننده مردم و مسئولان در نماز جمعه برخی شهرها
 پس از آن که امام جمعه تبریز هفته گذشته از مسئولان استانی درخواست کرد میله‌های جداکننده صف مسئولان و مردم را در نمازجمعه بردارند، این دستور از سوی برخی دیگر از امامان جمعه سراسر کشور از جمله مشهد، گرگان و کرمان هم صادر شد.
آیت‌ا… سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان نیز خواستار اجرای این تصمیم شده بود که از این هفته در نماز جمعه این شهر اجرایی شد.
آیت‌الله‌ علم‌الهدی امام جمعه مشهد هم در خطبه‌های نماز جمعه گفت: بنده یک بار دیگر نیز همان اوایل که امام‌جمعه شهر مشهد شده بودم، این تقاضا را کردم، ولی آقایان از نظر امنیتی تجویز نکردند. وی افزود: بازهم بنده تقاضا می‌کنم با بررسی عمیق در مسائل امنیتی اگر مصلحت می‌دانند، این موانع بین مردم و مسئولان در صف نماز جمعه برداشته شود.
** اعتماد ۹۶/۱۱/۷
*  «شاخه زیتون» از عفرین تا عراق
اردوغان رییس‌جمهور ترکیه روز جمعه در سخنرانی خود در آنکارا تاکید کرد: «عملیات شاخه زیتون تا رسیدن به همه اهدافش ادامه پیدا خواهد کرد. ما همان‌گونه که وعده داده‌بودیم منبج را هم از تروریست‌ها پاک می‌کنیم و این نبرد ادامه خواهد داشت و تا پاک کردن مرزهای ما با عراق از تروریست‌ها ادامه خواهد یافت.
** شهروند ۹۶/۱۱/۷
*  گفت‌وگوی وزیر خارجه انگلیس و پادشاه عمان درباره برجام
بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار با سلطان قابوس پادشاه عمان درباره مسائل مختلف ازجمله پایان‌دادن به بحران یمن و چگونگی حفظ توافق هسته‌ای ایران و گروه ١+۵ گفت‌وگو کرده است.
جانسون در دیدار با سلطان قابوس درباره تعیین مجازات جدید و سختگیرانه‌تر برای ایران در صورت نقض توافق هسته‌ای با هدف جلب رضایت رئیس‌جمهوری آمریکا رایزنی کرده است.
جانسون عمان را برای دستیابی به توافقی با ایران به منظور اصلاح توافق هسته‌ای در زمینه برنامه موشکی بالستیک این کشور ضروری می‌داند و انتظار دارد که عمان ایران را برای موافقت با کنترل حوثی‌ها در یمن متقاعد کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
گروه‌‌ها و احزاب سیاسی به دنبال زیاده خواهی نباشند
رسا/ آیت‌الله نمازی، با تبریک فرا رسیدن ماه بهمن به ملت بزرگ ایران و رهبر معظم انقلاب، گفت: امام خمینی(ره) با الهام از آیات قرآنی، حوزه و دانشگاه، علما و مراجع، اقوام مختلف اعم از کرد، ترک، عرب، لر و فارس را با یکدیگر متحد کرد و ملت ایران را از اسارت دشمنان اسلام و ابرقدرتهای جهان آزاد کرد و نجات داد.
عضو جامعه مدرسین اختلاف را عامل سقوط ملت خواند گفت: توصیه قرآن به گروه‌ها، تشکل‌ها و احزاب سیاسی این است که همه بر محور اسلام و اهل‌بیت(ع) و قرآن حرکت کنند و به دنبال زیاده خواهی و زیاده جویی نباشند.
مسئولان، همایش کتاب سال حوزه را کامل کنند
حوزه/ آیت‎الله علیدوست درنشست هم‎اندیشی منتخبان کتاب سال حوزه که در حاشیه این همایش در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، گفت: فعالیت‌های علمی که در این عرصه انجام شده است، کار بسیار متقنی است و در این همایش محورهای لازم لحاظ شده است.
عضو جامعه مدرسین بر لزوم تلاش هرچه بیشتر مسئولان در زمینه تکامل هرچه بیشتر همایش کتاب سال حوزه تاکید کرد و افزود: اگر آسیب‌هایی نیز وجود داشته باشد در این همایش رفع خواهد شد.
کشف گور دسته جمعی در الحویجه عراق
مهر/ استاندار کرکوک از کشف یک گور دسته جمعی متعلق به اجساد قربانیان گروه تروریستی داعش در الحویجه خبر داد. وی گفت: در این گور اجساد دست کم ۷۵ تن از نیروهای امنیتی و غیر نظامی وجود دارد که داعش به صورت وحشیانه‌ای  آنها را اعدام کرده است. الجبوری تاکید کرد: این گور چهاردهمین گوری است که کشف می‌شود. ما از جامعه بین الملل می‌خواهیم تا به این میزان از جنایات بشری داعش در عراق توجه داشته و این موارد را ثبت کنند.
 انتقاد وزارت خارجه ترکیه از اظهارات ترامپ در مورد قدس
مهر/ سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای به اظهارات اخیر ترامپ در حاشیه مجمع جهانی اقتصادی در داووس واکنش نشان داد. در بیانیه مذکور آمده است: اظهارات نادرست ترامپ درمورد قدس نشان دهنده میزان فاصله ترامپ و اطرفیان او در مورد واقعیت‌های منطقه و ابعاد مشکلات آن است.
سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در مورد اظهارات ترامپ پیرامون نزاع فلسطینی – اسرائیلی و شرایط بیت المقدس ابراز نگرانی کرد و آمریکا را به احترام گذاشتن به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و اراده جامعه بین‌الملل دعوت کرد.
 رد پای رژیم صهیونیستی در حمله تروریستی در لبنان
باشگاه خبرنگاران/ مقامات لبنانی اعلام کردند: رژیم صهیونیستی در حمله بمب گذاری نزدیک به دو هفته پیش علیه یکی از مقامات جنبش اسلامی فلسطین حماس در جنوب لبنان دست داشته است. دفتر مطبوعاتی وزارت کشور لبنان اعلام کرد ماموران تحقیق توانستند «یکی از عاملان جنایت را که اعتراف کرد دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیلی وی را مجبور به این اقدام کرده‌اند، بازداشت کنند». وزارت کشور لبنان به ملیت این شخص اشاره‌ای نکرد.
تنها راه حل بحران سوریه مذاکرات سیاسی است
باشگاه خبرنگاران/ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد راه حل بحران سوریه، حضور همه طرف‌های سوری در روند سیاسی است. استفان دی میستورا افزود: باید در مذاکرات ژنو با نظارت سازمان ملل به توافق نهایی درباره تشکیل کمیته قانون اساسی و اختیارات قوای مختلف به توافق نهایی برسیم.وی گفت: هدف اساسی از روند سیاسی این است که ملت سوریه بتواند سرنوشت خود را تعیین و انتخابات خود را تحت نظارت سازمان ملل برگزار کند.
امنیت؛ عامل ارتقای رتبه ریسک اعتباری ایران
صداوسیما/ رئیس سازمان سرمایه گذاری کشورگفت: ثبات سیاسی و امنیت موجب ارتقای رتبه ریسک اعتباری ایران از نظر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه شده است. محمد خزاعی در خبر ۲۱ شبکه یک سیما افزود: در حالی که در مقطعی رتبه ریسک اعتباری کشورمان به هفت و بدترین رتبه رسید اما در سال ۲۰۱۷ این جایگاه به شش و در چند روز گذشته به پنچ ارتقاء یافته است. وی اضافه کرد: در چند ماه آینده نیز تلاش می کنیم رتبه ایران بهتر شود.
ترامپ سقف بودجه نظامی آمریکا را افزایش می‌دهد
مهر/روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که بنا بر پیش بینی ها، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در لایحه بودجه ۲۰۱۹ که قرار است ماه میلادی آینده به کنگره ارائه کند، ۷۱۶ میلیارد دلار به بودجه دفاعی این کشور اختصاص می‌دهد. این رقم بودجه نظامی در سال ۲۰۱۹- که در مقایسه با بودجه سال ۲۰۱۸ یک افزایش ۷ درصدی را نشان می‌دهد- بودجه سالانه پنتاگون و همچنین هزینه جنگهای جاری و عملیاتهای حفاظت و پشتیبانی از توان زرادخانه هسته ای آمریکا را پوشش خواهد داد.
متحدان آمریکا، سند تجزیه سوریه را منتشر کردند
فارس/ متحدان آمریکا، سند تجزیه سوریه را منتشر کردند. ۵ کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، اردن، عربستان اخیر سندی را منتشر کرده‌اند که خواستار تقسیم دولت سوریه به حکومت‌های منطقه‌ای و کاهش اختیارات ریاست جمهوری این کشور است. این سند غیر رسمی آمریکا، از «استفان دی‌میستورا»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه می‌خواهد مذاکرات وین را بر تغییر قانون اساسی سوریه و ایجاد محیطی رقابتی بدون هیچ ترسی و همچنین بر ضرورت مشارکت سوری‌های مقیم خارج در انتخابات آتی متمرکز کند.
پرونده اغتشاشات هنوز به دادگاه نرسیده است
مهر/ رئیس دادگاه انقلاب تهران گفت: هنوز پرونده‌های متهمان اغتشاشات اخیر به دادگاه ارسال نشده است. موسی غضنفرآبادی در پاسخ به این سئوال که آیا برای این پرونده‌‌ها شعبه ویژه‌ای تعیین خواهد شد، گفت: رسیدگی به پرونده سرشاخه‌های این اغتشاشات قطعا فوریت خواهد داشت و در اولویت قرار می‌گیرد.اخیرا دادستان تهران از صدور ۵۴ فقره کیفرخواست برای متهمان اغتشاشات اخیر خبر داده بود.
آمریکا قصد دارد داعش را به پاکستان منتقل کند
حوزه/ رئیس شورای اتحاد اهل سنت پاکستان با اشاره به تحولات منطقه و نقش آمریکا در نا امنی‌‌ها گفت: آمریکا برای گسترش ناامنی در منطقه قصد دارد داعش را به پاکستان منتقل کند.صاحبزاده حامد رضا، همچنین از آمریکا خواست در امور داخلی پاکستان دخالت نکند. وی در ادامه بیان داشت: دولت پاکستان برای مقابله با آمریکا و اسرائیل و هند باید روابط خود را با ایران، چین و روسیه مستحکم تر نماید.
راهبرد انتخاباتی ‌حزب‌الله اعلام شد
العالم/ معاون دبیر کل ‌حزب‌الله لبنان در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی ‌حزب‌الله با اشاره به اینکه این حزب با جنبش امل (دیگر حزب مهم شیعی) ائتلاف کرده و فهرست واحدی ارائه می‌کند گفت: ما در دیگر حوزه‌ها که کرسی شیعیان وجود ندارد نیز هم پیمانانی داریم. شیخ نعیم قاسم گفت: پیش از هفتم ماه فوریه (هفدهم بهمن) اسامی نامزد‌های ‌حزب‌الله اعلام می‌شود. وی با بیان اینکه حزب‌الله نسبت به نتیجه انتخابات آسوده خاطر است افزود: ‌حزب‌الله به تعداد کرسی‌های مجلس چشم ندارد بلکه آنچه برای ما مهم است، ظرفیت و توانمندی نمایندگان است.
سیاست خارجی آمریکا فاجعه‌بار است
فارس/ رئیس مؤسسه روابط بین‌الملل و استراتژیک فرانسه در اظهاراتی سیاست خارجی آمریکا را فاجعه‌بار ارزیابی و اعلام کرد که واشنگتن برای لاپوشانی مشکلات سیاست داخلی خود بحران‌های بین‌المللی را تشدید می‌کند. پاسکال بونیفاس در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون موضوع برسمیت شناخته شدن بیت‌المقدس به پایتختی اسرائیل از سوی واشنگتن اشاره و خاطرنشان کرد: برسمیت شناخته شدن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی ترامپ یک ژست سیاست خارجی است که هدف از آن فریب بخشی از رأی‌دهندگان انتخاباتی خود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *