خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۰۱

  • آیت‌الله هاشمی شاهرودی: اقتصاد و معیشت اولویت‌ اصلی کشور است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حوزه نسبت به خالی شدن شهرها از علما چاره اندیشی کند
  • آیت‌الله مصباح یزدی: جامعه برای رشد نیازمند برنامه و مدیریت الهی است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی: هدف ناصبی ها محو آثار اهل بیت(علیهم‌السلام) است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: رمز پیروزی جوانان در دفاع مقدس توجه به معنویت بود
  • ارتش سوریه فرودگاه ادلب را پس گرفت

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۱
*  بودجه شورای نگهبان کمتر از پول توجیبی برخی مسئولان است
سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به مطالبی درباره افزایش بودجه سال آینده این شورا گفت: آنها که انتقاد می‌کنند، به سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات دسترسی دارند و می‌توانستند اطلاعات دریافت کنند، ولی بودجه شورای نگهبان چیز زیادی بیشتر از پول تو جیبی برخی مسئولان نیست.
عباسعلی کدخدایی گفت: بودجه همه دستگاه‌ها در لایحه سالانه دولت پیش‌بینی و سپس توسط مجلس تصویب می‌شود و بعد از آن دیوان محاسبات بر چگونگی هزینه کرد آن نظارت دارد.
*  آمادگی سپاه برای کمک به بارورسازی ابرها
در پی ادامه یافتن خشکسالی و در دستور کار قرار گرفتن باروری ابرها، سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: همان‌طور که مدتی پیش در پیام تبریک انتصاب وزیر محترم جدید نیرو تأکید کردم، آماده هرگونه همکاری برای رفع مشکل باروری ابرها هستیم.
وی افزود: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همه امکانات خود را متعلق به ملت عزیز ایران دانسته و اعلام آمادگی کرده با بسیج امکانات به دولت محترم برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم کمک کند.
** همشهری ۹۶/۱۱/۱
*  از قدرت فکر جوانان غفلت شده است
معاون اول رئیس جمهور گفت: مهم‌ترین بخش از امکانات ما قدرت فکر جوانان‌ما است که از آن غفلت شده است. اسحاق جهانگیری در سفر به استان البرز، طی سخنانی گفت: فکر می‌کنیم که فضای مجازی یعنی همان یک تکه که ما از آن ناراحت هستیم اما شرکت‌هایی در فضای مجازی در دنیا مشغول هستند که چندین میلیارد دلار گزارش مالی سالانه دارند.
وی گفت: ما اگر خوب به جوانان اتکا کرده و برای‌شان فضای خوب کار درست کنیم، می‌توانیم به نتیجه برسیم، این جوانان را نباید اینقدر اذیت کرد.
*  آغاز حمله هوایی و زمینی ترکیه به خاک سوریه
شب گذشته بن لی بیلد بریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: نیروی هوایی این کشور حمله به مواضع نیروهای کُرد سوریه در شهر عفرین را آغاز کرده است.
همزمان با این حملات نیروهای ارتش آزاد سوریه (FSA) که از حمایت آنکارا برخوردار هستند وارد مناطق تحت کترل کردها شده‌اند.
** کیهان ۹۶/۱۱/۱
*  پیامبر خدا (ص) را می‌شود نقد کرد برجام را نه!
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان درباره اعتراض شدید وزارت امور خارجه به نقد برجام در برنامه تلویزیونی ثریا گفت: وقتی آقای روحانی به عنوان رئیس ‌دولت معتقد است که پیامبر خدا(ص) و امامان معصوم(ع) را می‌توان نقد کرد! تعجب‌آور است که چرا نقد برجام را برنمی‌تابند! آیا دولت معتقد است جایگاه و منزلت برجام – نستجیر بالله – از پیامبر و امامان علیهم‌السلام بالاتر است؟!
مدیرمسئول کیهان افزود: برادر عزیزمان آقای جبرائیلی با ارائه چند سند مستحکم  برجام را نقد کرد و انتظار از وزارت خارجه آن است که اگر اسناد ارائه شده را مخدوش و غیر قابل استناد می‌داند، نظر خود را به‌گونه‌ای مستند ارائه بدهد.
*  آلمان در حال رایزنی برای اعمال تحریم‌های اروپایی تازه علیه ایران است
بر طبق اطلاعاتی که ‌اشپیگل از مقامات دیپلماتیک در بروکسل به دست آورده است، آلمان مصمم است با متهم کردن ایران به «اقدامات ثبات‌زدا» در منطقه از جمله حمایت از دولت سوریه و حزب‌الله لبنان، اروپا را به تحریم ایران ترغیب کند. علاوه‌بر این، برلین قصد دارد تا شرکای اروپایی خود را تشویق کند که برنامه موشکی ایران را بیش از آنچه تاکنون مورد توجه بود، مدنظر قرار دهند.
** شرق ۹۶/۱۱/۱
*  لبه تیز راهبرد نظامی آمریکا به سمت ایران
در سند راهبرد دفاعی جدید آمریکا اگرچه نقطه تمرکز روسیه و چین است، اما به خاورمیانه و ایران نیز پرداخته شده است. در خلاصه ۱۱ صفحه‌‌ای سند «راهبرد دفاع ملی» آمریکا شش ‌بار به نام ایران اشاره شده است.
در این سند ادعاهایی درباره ایران مطرح شده از قبیل اینکه «ایران، کماکان به کاشتن بذر خشونت ادامه می‌دهد و مهم‌ترین چالش برای ثبات منطقه خاورمیانه است. کشورهایی مانند کره شمالی و ایران، با دنبال‌کردن برنامه تسلیحات اتمی یا حمایت از تروریسم، مناطق را بی‌ثبات می‌کنند. در خاورمیانه، ایران مشغول رقابت با کشورهای همسایه است؛ این کشور هم‌زمان با ایجاد یک هلال نفوذ و بی‌‌ثباتی، از طریق استفاده از فعالیت‌های تروریستی دولت-پایه، شبکه گروه‌های نیابتی و برنامه موشکی مشتاقانه به‌دنبال دستیابی به هژمونی منطقه‌ای است».
** ایران ۹۶/۱۱/۱
*  استحکام برجام امید دادن به جامعه جهانی و دیپلماسی است
سفرای جدید کشورهای قبرس، غنا، کوبا ، لهستان و شیلی روز گذشته استوارنامه‌های خود را تقدیم رئیس جمهوری کشورمان کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار با این سفرا به بیان مواضع کشورمان در قبال روابط دوجانبه با این کشورها پرداخت و گفت: تا زمانی که طرفین مذاکرات نسبت به تعهد خود در قرارداد برجام ایستادگی کنند، تهران نیز به تعهدات خود عمل خواهد کرد و معتقدیم استحکام برجام، امید دادن به جامعه جهانی برای حل و فصل مسائل از طریق دیپلماسی و هرگونه تضعیف آن به معنای ضربه زدن به اقدامات دیپلماتیک است.
*  حماس از جنوب لبنان به اسرائیل حمله می کند
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد حماس با نزدیک شدن به حزب‌الله و تقویت حضور خود در جنوب لبنان و گشایش جبهه‌های جدید در این منطقه، قصد دارد از جنوب لبنان به اسرائیل حمله کند.
روز جمعه «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان بازدید از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: حماس در تلاش برای انجام عملیات در کرانه غربی رود اردن است و تلاش می‌کند، با تقویت زیرساخت‌هایش در لبنان، اسرائیل را نیز از آنجا تهدید کند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۱
*  ارتش سوریه وارد فرودگاه «ابوالظهور» ادلب شد
تعدادی از نیروهای ارتش سوریه در پی حملات صبح دیروز، از محور جنوبی فرودگاه «ابوالظهور» در جنوب شرق استان ادلب، وارد فرودگاه شدند.
عملیاتی که هم‌اکنون در جنوب شرق ادلب آغاز شده و شامل شمال استان حماه و جنوب استان حلب نیز می‌شود، از اواخر اکتبر گذشته (اوایل آبان ماه) آغاز شده و تاکنون دهها روستا در سه استان از لوث تروریست‌ها که گروه اصلی آنان «جبهه النصره» (شاخه سوری القاعده) است، پاکسازی شده است.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۱
*  رایزنی جابری‌انصاری و لاورنتیف در سوچی
حسین جابری‌انصاری، مذاکره‌کننده ارشد ایران در روند آستانه که برای شرکت در نشستی با حضور مذاکره‌کنندگان روسیه و ترکیه به روسیه سفر کرده، بلافاصله پس از ورود به سوچی با الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه در روند آستانه دیدار و گفت‌وگو کرد.
طرفین در این دیدار درباره ترتیبات اجرایی برگزاری و برنامه‌های اجلاس گفت‌وگوی ملی سوریه که دهم بهمن‌ماه جاری در سوچی برگزار می‌شود، بحث و تبادل نظر کردند.
*  هلاکت ۹ نظامی سعودی
نیروهای تک‌تیرانداز ارتش یمن و انصارالله جمعه ۹ نفر از نظامیان سعودی را در مناطق جازان، نجران و عسیر واقع در جنوب عربستان از پای درآوردند.
** جوان ۹۶/۱۱/۱
*  اقتصاد و معیشت اولویت‌ اصلی کشور است
آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای جلسه مجمع، مسئله اقتصاد و معیشت مردم را یکی از اولویت‌های اصلی کشور بیان کرد. وی با یادآوری جنگ اقتصادی که امروز امریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفته است، گفت: امروز دشمنان مشکلات اقتصادی کشور را به عنوان زمینه‌ای برای اعمال فشار و جلوگیری از پیشرفت‌های ملت ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند و ضرورت دارد همه مسئولان کشور برای حل معضلات اقتصادی و گرفتاری‌های معیشتی مردم اقدام عاجل کنند.
*  شکست دشمن مرهون هوشمندی ملت و همت اصحاب رسانه
سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گردهمایی سراسری مدیران روابط عمومی این نهاد، هوش رسانه‌ای‌، اشراف اطلاعاتی و مدیریت حرفه‌ای را ضامن موفقیت روابط عمومی دانست و گفت: شکست جبهه رسانه‌ای دشمن در ایجاد فاصله بین مردم و سپاه مرهون هوشمندی ملت و همت اصحاب رسانه ایران اسلامی است.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۱
*  حدود ۴۲ هزار نفر در حوادث اخیر حضور داشتند
رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: در حوادث اخیر این لطف الهی و این شور و درایت و ایمان مردم بود که مسئله را حل کرد، در حوادث اخیر بر اساس آمار و اطلاعاتی که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی داده‌اند تنها حدود ۴۲ هزار نفر حضور داشتند.
*  سفر نخست‌وزیر کردستان عراق به ایران
نیچروان بارزانی، نخست وزیر حکومت محلی کردستان عراق در ادامه رایزنی‌های خود با دیگر کشورها در راس هیئتی به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی به جمهوری اسلامی ایران عزیمت و با مقامات کشورمان دیدارو تبادل نظر خواهد کرد.
از دیدگاه کارشناسان منطقه، سفر این هیئت که اولین سفر پس از جریان همه پرسی و مخالفت دولت و دادگاه فدرال جمهوری عراق است، مثبت ارزیابی می‌شود.
** رسالت ۹۶/۱۱/۱
*  ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، کارنامه موفقی ندارد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، کارنامه موفقی ندارد.
احمد توکلی در خصوص نقش مجلس در فرآیند مبارزه با مفسدین اقتصادی، قیام علیه فساد را وظیفه تک‌تک نمایندگان مجلس دانسته و اظهار داشت: «فساد بلیه‌ای است که به جان انقلاب، اسلام و کشور افتاده است و چپ و راست یا اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد. همه را به کام خودش خواهد کشید. به کشور ضربه خواهد زد. هر کسی که غیرت دینی و ملی دارد باید نسبت به این مسئله، حساس باشد و کوتاه نیاید.»
*  روحانیت نباید به جناح و گروه‌های سیاسی وابستگی داشته باشد
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در عین حالی که از نظام و انقلاب اسلامی حمایت و به دولت احترام می‌کنند اما باید مستقل باشند.
وی با بیان اینکه روحانیت نباید به جناح و گروه‌های سیاسی وابستگی داشته باشد و دلیل اینکه در اغتشاشات اخیر، خطه آذربایجان آرامش خود را حفظ کرد، همین بود اظهار کرد: حوزه‌های علمیه پیش از این با ثلث اموال و وقف‌ها اداره می‌‌شد، سازمان اوقاف و امور خیریه باید بودجه حوزه‌های علمیه را جدی بگیرد.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۱
*  اتهام‌ها علیه ایران مبنی بر بی‌ثبات کردن منطقه مردود است
وزیر خارجه روسیه اتهام‌های مطرح‌شده علیه ایران مبنی بر بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه را به‌شدت رد کرد و گفت ایران قدرتی بزرگ‌ در منطقه است و درخواست از آن برای عدم مشارکت در حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای ممکن نیست.
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، روز گذشته طی کنفرانسی مطبوعاتی در نیویورک، اظهار داشت که توافق هسته‌ای با ایران «نمرده است» و روسیه تمامی تلاش‌ها را برای محافظت از آن صورت می‌دهد.
** آرمان ۹۶/۱۱/۱
*  گفت‌وگوی بانکی ‌با اروپایی‌ها
مجید تخت روانچی، در پاسخ به این سوال که آیا در ماه‌های اخیر در مذاکره با طرف‌های اروپایی، پیگیر رفع محدودیت‌های بانک‌های بزرگ بوده‌اید، اظهار داشت: اینکه در بحث بانک‌ها هنوز برخی مشکلات حل نشده، صحیح است، اما این سخن به آن معنا نیست که الان با دنیا ارتباط بانکی نداریم.
وی گفت: همچنین با اروپایی‌ها، گفت‌وگوهایی را درباره چگونگی رفع این مشکلات (مشکلات همکاری بانک‌های بزرگ با ایران) آغاز کرده‌ایم، البته خود اروپایی‌ها نیز به دنبال رفع این مشکلات هستند.
*  ترکیه، سفرای ایران و روسیه را احضار کرد
شبکه الجزیره قطر خبر داد که ترکیه سفرای ایران و روسیه را برای گفت‌وگو و مشورت در خصوص عملیات ترکیه موسوم به «شاخه زیتون» علیه شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه احضار کرده است.
ارتش ترکیه دیروز عصر رأس ساعت ۵ عملیات موسوم به «شاخه زیتون» را علیه این شبه نظامیان آغاز کرد و جنگنده‌های اف ۱۵ این کشور مواضع شبه نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» و حزب اتحاد دموکراتیک را هدف حملات خود قرار داده‌اند.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۱
*  شهردار تهران مستندات ارائه دهد
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر گزارش اخیر شهردار تهران گفت: مسئولان اگر به فسادی می‌رسند ابتدا باید به مراجع رسمی کشور بگویند، به اندازه کافی روان و افکار مردم را با اخباری که بدون اثبات در اختیار دیگران قرار می‌دهیم پریشان می‌کنیم، نامه‌ای به آقای نجفی نوشتم و از ایشان مستندات خواستم.»
** آفرینش ۹۶/۱۱/۱
*  دستور رهبری درباره واگذاری فعالیت اقتصادی ارتش و سپاه
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از پیگیری واگذاری بنگاه‌های اقتصادی در ارتش و سپاه خبرداد.
امیر سرتیپ حاتمی در پاسخ به اینکه «آیا دولت برای پیگیری واگذاری‌ها در ارتش و سپاه به وزارت دفاع مسئولیتی داده است؟»، اظهار کرد: «مسئولیت این کار از طرف مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شده و ستاد کل در کل نیروهای مسلح این موضوع را دنبال می‌کند تا این نیروها از کارهای اقتصادی غیرمرتبط به هر دلیل، خارج شوند.»
*  دستگیری ۲۸۹ تن در عربستان با اتهام‌های امنیتی طی دو ماه
روزنامه عکاظ عربستان از دستگیری ۲۸۹ تن طی دو ماه به اتهام ارتکاب جرایم امنیتی توسط نیروهای امنیت ملی این کشور خبر داد. افراد دستگیر شده اتباع ۱۳ کشور و از این تعداد، ۱۸۵ تن عربستانی، ۴۷ تن یمنی، ۱۴ تن سوری، ۱۲ تن پاکستانی، ۶ تن هندی، ۴ تن روسی و شمار دیگری از اتباع کشورهای سودان، آمریکا، بحرین، اتیوپی و ترکیه هستند.
** قدس ۹۶/۱۱/۱
*  اقتدار نظام در مدیریت اغتشاش‌های اخیر به جهانیان اثبات شد
وزیر اطلاعات گفت: اقتدار نظام در مدیریت اغتشاش‌های اخیر به جهانیان اثبات شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی با بیان این مطلب در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: باید علل این حوادث بررسی و از بروز این گونه حوادث در آینده جلوگیری شود.
وزیر اطلاعات با اشاره به بزرگ‌نمایی رسانه‌های خارجی در ابعاد اغتشاش‌های اخیر، ادامه داد: دشمن از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود برای ضربه زدن به نظم اسلامی استفاده کرده بود ولی وحدت و همدلی در کشور تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کرد.
*  رایزنی با عربستان برای افزایش سهمیه ایرانیان در حج  ۹۷
عضو هیئت رئیسه فراکسیون حج و زیارت با بیان اینکه ممکن است سهمیه ایرانیان در حج ۹۷ افزایش یابد، گفت: حج آتی با توجه به تغییر شرایط کشور عربستان قطعا بهتر خواهد شد. سید جواد حسینی کیا با اشاره به مذاکرات اخیر سازمان حج و زیارت با عربستان درباره حج ۹۷ گفت: این مذاکرات همه ساله با محوریت اسکان حجاج، هواپیماهای مورد نیاز برای جابجایی زائران، نحوه برائت از مشرکان و… برگزار می‌شود.
** خراسان ۹۶/۱۱/۱
*  عبور دلار از ۴۵۰۰ تومان
دیروز دلار با خیز ۷۹ تا ۱۰۰ تومانی دلار مواجه شد. میانگین این نرخ در کل کشور به چهار هزار و ۴۵۲ تومان و در بازار تهران به چهار هزار و ۵۶۰ تومان رسید.
*  تکذیب مجدد شایعات درمانی درباره آیت ا… هاشمی شاهرودی
سخنگوی وزارت بهداشت قصور در رسیدگی به بیماری یکی از مقامات سیاسی کشور را که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اظهارنظری غیرمسئولانه و خلاف واقع خواند و گفت: «از ابتدا در جریان جزئیات درمان این مقام سیاسی کشور بودیم و اقدامات و توصیه‌های کاملا علمی و مطابق آخرین پیشرفت‌های روز دنیا در داخل کشور برای ایشان انجام شده است.»
شایعاتی که در شبکه‌های اجتماعی درباره وضعیت درمانی آیت‌ا… هاشمی شاهرودی منتشر شده است موجب شد مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای اشتباه پزشکی از سوی پزشک معالج آیت‌ ا… هاشمی شاهرودی در ایران را شیطنت و شایعه خواند و توضیحاتی ارائه کرد.
** اعتماد ۹۶/۱۱/۱
*  واکنش وزارت خارجه به سخنان میهمان برنامه صداوسیما
روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌ای با اشاره به سخنان بی‌اساس میهمان یکی از برنامه‌های شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی در دومین سالگرد توافق هسته‌ای، با این ادعا که متن برجام دقیقا همان چیزی است که ۱۴ ماه قبل از امضا شدن توسط یک موسسه امریکایی نوشته شده بوده و امریکایی‌ها فقط دیکته گفته‌اند، نوشت: زمان این تردستی‌های ژورنالیستی مدت‌ها است که گذشته و مردم ما فریب این صحنه‌سازی‌های سیاسی توسط تازه از راه رسیدگان ناشی و کم‌اطلاع را نخواهند خورد.
*  تکذیب ادعای کریمی قدوسی در مورد شکایت از ١٠٠ نماینده
دولت ادعای محمدجواد کریمی‌قدوسی در مورد تعداد شکایت‌های دولت از نمایندگان مجلس را تکذیب کرد. سید‌احسان حقی، رییس امور دعاوی و قراردادهای معاونت حقوقی اعلام کرد که مطابق سوابق موجود، امور دعاوی این معاونت از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، تنها از شش نماینده مجلس شورای اسلامی شکایت شده که چهار مورد آن مربوط به نمایندگان دوره نهم و دو مورد آن مربوط به نمایندگان دوره دهم است.
** شهروند ۹۶/۱۱/۱
*  درخواست‌های غیرمنطقی ترامپ بقای برجام را به خطر انداخته است
ریچارد نفیو که پیشتر در وزارت خزانه‌داری آمریکا در مورد تحریم‌های ایران فعال بوده است به شبکه خبری سی‌‌‌ان‌بی‌‌سی گفت: من بسیار نگرانم که توافق هسته‌ای در می ‌٢٠١٨ که تاریخ بعدی تمدید تعلیق‌ تحریم‌های ایران است، لغو شود؛ چراکه ترامپ فهرستی از درخواست‌های غیر منطقی را مطرح کرده است که فکر نمی‌کنم هیچ اروپایی واقعگرایی با توافق کنگره به آنها پاسخ دهد.
** صبح نو ۹۶/۱۱/۱
*  بی‌سوادی ۴/۱۱ درصدی برای کشور ما مطلوب نیست
عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید سعی کنیم نرخ ۴/۱۱ درصدی بی‌سوادی را هم نداشته باشیم و برای ما این تعداد بی‌سوادی در کشور خوب نیست.
*  انحراف ۳ هزار میلیاردی اعتبارات پزشک خانواده در دولت دهم
رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه دردولت دهم ۳ هزار میلیارد تومان از اعتبارات متعلق به پزشک خانواده به مسکن مهر اختصاص پیدا کرد، اضافه کرد: دولت‌ها به راحتی اعتبارات و منابع را جابه جا می‌کنند، به طورحتم اعتبارات ناشی از حق بیمه شخص ثالث منبع قابل توجهی است که اگر به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کند چالش‌های مهمی دراین وزارتخانه قابل حل است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حوزه نسبت به خالی شدن شهرها از علما چاره اندیشی کند
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت فعالیت های این مجمع گفت: وجود مجمع نمایندگان طلاب از مسائل ضروری حوزه است و می‌توان مشکلاتی را به وسیله آنان حل کرد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: سابقا در شهرها مراجع و مجتهدان بزرگ بودند اما در حال حاضر شهرها خالی شده است و  فضلای هر شهری در حوزه قم متمرکز شدند که باید فکری کرد، ؛ حوزویان باید احساس مسؤولیت کنند و شهرها را سامان دهند.
جامعه برای رشد، نیازمند برنامه و مدیریت الهی است
حوزه/ آیت‌الله مصباح یزدی گفت:جامعه برای رشد به وحدت انسانی، برنامه و مدیریت الهی نیاز دارد و آن جامعه نیازمند شخصی است که نقشه را بداند، دلسوز مردم باشد و از منافع خودش بگذرد و این شخص کسی جز ولی فقیه نمی تواند باشد.
عضو جامعه مدرسین افزود: اگرمدیر صلاحیت داشته باشد می‌تواند واحد پایدار و نافع بسازد و از استقلال شخصی صرف نظر کند و‌نقشه حکیمانه باشد که دستگاه صالحی آن را مدیریت کند در اینصورت جامعه سالم به وجود می‌آید.
رمز پیروزی جوانان در دفاع مقدس توجه به معنویت بود
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی گفت:رمز پیروزی جوانان این مرزوبوم در طول ۸ سال دفاع مقدس در مقابل دشمن بعثی، توجه به معنویت و جهاد اصغر و بالاتر اکبر بوده و خدا برای این دسته از انسانها، بهترین درجات بهشت را در نظر گرفته است.
عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه راه های نفوذ شیطان به درون و قلب انسان زیاد است و یکی از این راه‌ها، فضای مجازی است، اظهار داشت: این فضا چاقوی دولبه است، به همان اندازه که می‌تواند موجب گمراهی شود، می‌تواند موجب استفاده برای تبلیغ دین قرار گیرد.
هدف ناصبی ها محو آثار اهل بیت(ع) است
حوزه/حجت الاسلام والمسلمین طبسی با بیان اینکه در طول تاریخ، ‌بسیاری از دستگاه ها و احزاب، دنبال این بودند که اجازه ندهند مردم به سمت اهل بیت(ع) بروند. گفت: ناصبی ها طوری وانمود و تبلیغات سوء می‌کردند که انگار اهل بیت(ع) هیچ حدیثی و سخنی ندارند، این دسته از افراد دائم در صدد مصادره سخنان معصومین(ع) بودند و از این طریق کاری می‌کردند تا مردم شناختی به اهل بیت(ع) نداشته باشند.
عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: دشمنان با وجود سرمایه زیاد شبانه روز به فکر توطئه علیه دین و مکتب اهل بیت(ع) می‌باشند و در این عرصه از فضای مجازی به بهترین نحو بهره می‌برند.
 صدها هزار آمریکایی علیه ترامپ تظاهرات کردند
ایرنا/ شهرهای مختلف آمریکا در اولین سالگرد آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ شاهد تظاهرات گسترده صدها هزار نفری بود.علاوه بر این، تظاهراتی هزاران نفری در شهرهای نیویورک، سان فرانسیسکو، شیکاگو، هیوستون، دنور، رالی، فیلادلفیا و ریچموند برگزار شد.سازماندهان تظاهرات در لس آنجلس نیز پیش بینی کرده بودند که صدها نفر از جمله مقامات ایالتی و شخصیت های شناخته شده در این تجمع شرکت کنند. طبق برنامه قبلی قرار بود که تظاهراتی در ۲۰۰ نقطه برگزار شود.
حمایت انگلیس از دخالت نظامی ترکیه در عفرین
تسنیم/ سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت که این وزارتخانه از نزدیک تحولات منطقه عفرین سوریه را دنبال می‌کند.وی گفت: حق مشروع ترکیه است که امنیت مرزهای خود را تضمین کند و انگلیس به منظور یافتن راه حل سیاسی در سوریه و جلوگیری از تشدید تنش در این کشور و حمایت از منافع امنیتی ترکیه، همکاری مستحکمی با ترکیه و سایر همپیمانان دارد.
 میراث یک ساله ترامپ، چیزی جز تخریب اعتبار ملی و بین‌المللی آمریکا نبود
ایرنا/ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در تحلیلی از میراث یک سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ در این کشور، آنرا مخرب توصیف کرد و کارنامه او را در تاریخ آمریکا بسیار منفی خواند.در این تحلیل آمده است:’ترامپ در این دوره از آنچه که انتظار می‌رفت، متزلزل تر، نامنظم تر، بی کفایت تر و دمدمی مزاج تر بود و با این مشی همه اعتبار تاریخی ملی و بین المللی آمریکا را به فنا داد’.
تانک‌های ترکیه وارد سوریه شدند
فارس/ با تداوم مرحله اول عملیات شاخه زیتون ترکیه، تانک‌های این کشور وارد خاک سوریه شده و جنگنده‌ها نیز مواضع کُردها در عفرین را بمباران کردند..ستادکل ارتش ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از ۱۱۳ هدف تعیین شده برای جنگنده‌های ترکیه، ۱۰۸ هدف نابود شدند و تمام کسانی که در این حملات کشته شدند، همگی تروریست بودند.این در حالی است که سخنگوی یگان‌های مدافع خلق کُردی (ی.پ.گ) می‌گوید در جریان حملات ترکیه علیه عفرین، ۱۰ غیرنظامی کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند.
تعطیلی دولت آمریکا وارد روز دوم شد
فارس/ در پی عدم حصول توافق در مجلس سنای آمریکا، تعطیلی دولت فدرال این کشور ۲ روزه شد. به نوشته نشریه «هیل»هنوز هیچ تصمیمی برای رای‌گیری جهت تامین بودجه دولت فدرال آمریکا گرفته نشده است. تعطیلی دولت زمانی اتفاق می‌افتد که رئیس‌جمهور آمریکا و کنگره این کشور نتوانند قانون مربوط به تخصیص اعتبارات نهادهای دولتی را در موعد مقرر به امضا برسانند. بررسی‌ها نشان می‌دهد تعطیلی ۱۶ روزه دولت در سال ۲۰۱۳ باعث زیان ۲۴ میلیارد دلاری به فعالیت‌های اقتصادی آمریکا شد.
 هزاران نفر در تل آویو علیه فساد مالی نتانیاهو تظاهرات کردند
ایرنا/ هزاران نفر شامگاه شنبه در تل آویو علیه سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و فساد مالی او تظاهرات کردند. تظاهرات کنندگان خواستار تسریع در روند تحقیق و محاکمه نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند و با سردادن شعارهایی نتانیاهو و خانواده‌اش را «خانواده فاسد» خواندند.
 سوریه تجاوز نظامی ترکیه را محکوم کرد
ایرنا/ یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت که جمهوری عربی سوریه تجاوز ترکیه به شهر عفرین که بخشی جدایی ناپذیر از خاک سوریه است را به شدت محکوم می‌کند.این منبع رسمی افزود: سوریه ادعاهای نظام ترکیه مبنی بر در جریان قرار دادن سوریه قبل از این حمله را بطور کامل تکذیب می‌کند و آن را بخش دیگری از دروغ های نظام ترکیه می‌داند که به آن عادت کرده‌ایم.
ادعا‌ی جدید بحرین علیه ایران
باشگاه خبرنگاران/ وزیر کشور بحرین در اظهاراتی در یک نشست خبری مدعی شد در ماه گذشته میلادی ۱۹ «طرح تروریستی» در این کشور خنثی شده که در پشت همگی آنها «سپاه» ایران قرار داشته.به ادعای این وزیر بحرینی، هدف این طرح‌های «تروریستی»، ترور برخی مسئولان و آسیب رساندن به تأسیسات نفتی بحرین بوده است.
فردا؛ آغاز رزمایش مشترک ارتش در سواحل مکران و دریای عمان
تسنیم/معاون هماهنگ کننده ارتش از برگزاری رزمایش مشترک “محمد رسول الله(ص)” ارتش از فردا به مدت ۲ روز خبر داد. دریادار سیاری با اعلام خبر فوق افزود: هدف از اجرای این رزمایش ارتقای توانمندی دفاعی ارتش و افزایش مهارت و روحیه سلحشوری کارکنان برای انجام ماموریت های محوله می‌باشد.
افزایش دفعات توزیع سبد غذایی نیازمندان
مهر/ مدیرکل امور حمایتی وزارت رفاه از افزایش دفعات توزیع سبد غذایی میان نیازمندان در صورت تامین اعتبار خبر داد و گفت: هدف این وزارتخانه از بین بردن فقر مطلق است و برنامه های ویژه ای دارد.
میرمالک ثانی گفت: سعی ما بر این است که ماهیانه یک بار و یا هر دو ماه یک بار سبد حمایت غذایی میان مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی و همچنین نیازمندان پشت نوبتی اختصاص پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *