خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۳۰

  • نامه هنیه به رهبر معظم انقلاب: ملت فلسطین مواضع ثابت و ارزشمند ایران در مسئله قدس را می‌ستاید
  • آیت‌الله یزدی: ائمه جمعه سرمایه گذاری بیشتری برای جذب قشر جوان داشته باشند
  • آیت‌الله مقتدایی: باید در جهت ارتقای علمی و اخلاقی طلاب مدارس علمیه سرمایه گذاری کرد
  • آیت‌الله خاتمی: مردم حق دارند از مسئولان انتظار کار بیشتری داشته باشند
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: مسئولان مشکلات مردم را حل کنند تا دشمن سوءاستفاده نکند
  • آیت‌الله عبداللهی: دشمن در پی “استعمارفرهنگی” ایران اسلامی است

 

** جام جم ۹۶/۱۰/۳۰
*  جهان اسلام به شجاعت نیاز دارد
آیت‌الله امامی کاشانی، خطیب جمعه تهران با انتقاد از سکوت کشورهای اسلامی نسبت به مساله فلسطین و یمن، گفت: امروز جهان اسلام به شجاعت نیاز دارد.
امامی کاشانی خاطرنشان کرد: دشمنان دور تا دور این کشور را گرفته‌اند و هدفشان این است که اسلام از بین برود. اکنون ایران و اسلام در دنیا غریب‌اند و از یک طرف صهیونیست‌ها می‌خواهند ریشه آن را بکنند از طرف دیگر آمریکا از آنها حمایت می‌کند و از سوی دیگر آل‌سعود خبیث هزینه آن را پرداخت می‌کند.
وی با تاکید بر این‌که جهان اسلام به شجاعت و انسجام نیاز دارد، افزود: در داخل کشور هم به وحدت حول محور ولایت فقیه نیاز داریم.
*  واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به ادعای دخالت در ناآرامی‌های اخیر
آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با ارسال نامه‌ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی، دخالت در ایجاد ناآرامی‌های اوایل دی ماه در مشهد و برخی دیگر از نقاط کشور را تکذیب کرد.
** همشهری ۹۶/۱۰/۳۰
*  طرح تخریب برجام کلید خورد
جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا طرحی ۴۱ صفحه‌ای را آماده کرده‌اند که هدف آن عملا «تغییر یکجانبه مفاد برجام» است. بر اساس یکی از بندهای این طرح، هر نوع آزمایش موشک بالستیک توسط ایران به بازگشت تحریم‌ها منجر خواهد شد. از سوی دیگر مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا در نشستی درباره تجارت شرکت‌های بین‌المللی با ایران هشدار داد.
وزارت خارجه آمریکا پنج شنبه اعلام کرد رکس تیلرسون در سفر آتی خود به لندن و پاریس درباره ایران مذاکره خواهد کرد.
ایران اقدامات تخریبی آمریکا را مغایر با متن و روح توافق هسته‌ای اعلام کرده و وزیر خارجه ایران اعلام کرده ادامه پایبندی ایران به توافق منوط به عمل کردن آمریکا به تعهداتش است.
*  نشست گروه ۳ در سوچی درباره سوریه
نشست سه جانبه نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه روز جمعه در سوچی برای گفت و گو در مورد سوریه و هماهنگی پیرامون کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه برگزار شد. حسین جابر انصاری، دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه، بامداد دیروز در راس هیاتی تهران را به مقصد روسیه ترک کرد.
جابری انصاری ظهر دیروز با میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه دیدار و در خصوص تحولات منطقه گفت‌وگو و رایزنی کرد.
** کیهان ۹۶/۱۰/۳۰
*  ملت فلسطین مواضع ثابت و ارزشمند ایران در مسئله قدس را می‌ستاید
اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه‌ای به حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با‌اشاره به ابعاد توطئه بزرگ استکبار علیه قدس و ملت فلسطین با هدف سرنگون‌کردن غزه به‌عنوان قلعه مقاومت و پایان دادن به مبارزه علیه رژیم ‌اشغالگر و عادی‌سازی روابط حکام وابسته منطقه با آن تأکید کرد: ما با شروع انتفاضه خروشان مردمی در داخل کرانه باختری و قدس، به اذن خداوند توطئه طاغوتِ عصر (ترامپ) و حاکمان نفاق در پایتخت‌های دور و نزدیک را در پایان دادن به مسئله فلسطین، خنثی خواهیم کرد.
هنیه در این نامه افزوده است: تمامی مردم پایدار فلسطین مواضع ثابت و ارزشمند جمهوری اسلامی در مسئله فلسطین و قدس و حمایت از مقاومت مردمی فلسطین با انواع کمک‌ها را، می‌ستایند.
*  کاش به جای پرچم، مرا ۱۰ بار آتش می‌زدند
سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی صحنه نابخردانه آن نادان در آتش‌زدن پرچم ایران را دیدم خیلی دلم سوخت؛ گفتم ‌‌ای کاش به‌جای پرچم من را (نه تصویر من را) بلکه من را ۱۰ بار آتش می‌زدند، چرا که ما برای سرافرازی این پرچم در هر قله‌ای ده شهید داده‌ایم.
*  مسئولان مشکلات مردم را حل کنند تا دشمن سوءاستفاده نکند
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن از رخنه مشکلات و مطالبات مردم وارد می‌شود لذا مسئولان باید هم و غم خود را به برطرف کردن مشکلات مردم اختصاص دهند تا دشمن نتواند سوءاستفاده کند.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه مردم کشور قاطعانه مدافع اسلام و ایران عزیز و نظام اسلامی هستند، گفت: این مردم هرگز اجازه نخواهند داد عده‌ای به اسلام، قرآن و پرچم کشور بی‌حرمتی کنند البته این به معنای نبود مشکل در کشور نیست و لذا مسئولان باید متوجه کرامت این مردم باشند و بدانند آنها گله‌مندند.
** شرق ۹۶/۱۰/۳۰
*  برجام نبود روزانه هزارمیلیارد‌تومان ضرر می‌کردیم
مسعود پزشکیان نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنده عضو اکیپ مجلس در بررسی برجام بودم و فقط این را فهمیدم که اگر برجام نبود ما هر روز هزار میلیارد تومان باید به‌خاطر تحریم‌ها ضرر می‌کردیم.
نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: اگر برجامی تصویب شد، قطعا ما توانستیم در آن مقطع جلوی ضرر و زیان‌های بسیار زیاد را به این کشور بگیریم.
*  پیام‌رسان‌‎های داخلی در کنار معادل خارجی فعالیت کنند
علی مطهری با اشاره به نامه ١٧٠ نماینده مجلس به رؤسای قوا مبنی بر جایگزین‌کردن پیام‌رسان‌های داخلی با پیام‌رسان‌های خارجی، گفت: معتقدم باید تلاش کرد پیام‌رسان‌های داخلی کامل شوند تا مردم از آنها استفاده بیشتری کنند، اما بهتر است پیام‌رسان‌‎های داخلی در کنار معادل خارجی فعالیت کنند تا مردم هم حق انتخاب داشته باشند.
** ایران ۹۶/۱۰/۳۰
*  رمز عزت ایران اسلامی روحیه شهادت‌طلبی است
وزیر اطلاعات گفت: رمز و راز عزت ایران اسلامی روحیه شهادت‌طلبی است و آنچه باعث شده امروز طمع دشمنان از کشور کم رنگتر شده و ایران اسلامی به عزت برسد ترویج روحیه شهادت طلبی در بین مردم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در یادواره شهدای روحانی شهرستان نهاوند، افزود: ملتی که ترسی در برابر مرگ و کشته شدن نداشته باشد و مرگ با عزت را به زندگی ذلت بار ترجیح دهد، هرگز زیر بار ذلت نمی‌رود.
*  مارش جنگ ترکیه علیه سوریه
اردوغان رئیس جمهور ترکیه در روزهای اخیر بارها درباره حمله قریب‌الوقوع به عفرین هشدار داده و اعلام کرده است: هیچ تردیدی در اقدام نظامی در منطقه عفرین سوریه و سایر مناطق به خود راه نخواهد داد مگر اینکه امریکا حمایت خود را از نیروهای تحت حمایت کردها در آنجا پس بگیرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۳۰
*  توسعه همکاری‌های ایران و پاکستان نقش موثری در حل مسائل جهان اسلام دارد
دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دیدار « رانا تنویر » وزیر تولیدات دفاعی پاکستان، ایران و پاکستان را دو کشور تاثیر گذار در جهان اسلام برشمرد و با ابراز تاسف از اینکه کشورهای اسلامی امروز با مشکلات زیادی روبرو هستند، خاطر نشان کرد: یکی از پدیده‌های نگران کننده که در سالهای اخیر در کشورهای اسلامی بروز یافته گروه‌های تروریستی و تکفیری هستند که چهره خشنی از اسلام را به نمایش می‌گذارند.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۳۰
*  فعالیت موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران کاهش پیدا کند
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که پس از دیدار با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در لندن سخن می‌گفت تاکید کرد: ما به همکاری مشترک و اینکه اروپا بتواند در مسائل مختلف بویژه درباره ایران که مایه نگرانی زیاد ماست، همکاری کند، پایبند هستیم. وی یادآور شد: ما باید با اقدامات جدی در زمینه کاهش فعالیت‌‌های بالستیکی و نفوذ منطقه‌ای ایران در چارچوبی که تعیین کرده‌‌‌‌‌‌ایم، به تقویت امنیت جمعی در منطقه مبادرت کنیم.
*  تشکیل کمیسیون مشترک در مجلس برای بررسی حادثه نفتکش سانچی
رئیس کمیسیون انرژی مجلس از طرح پیشنهاد تشکیل کمیسیون مشترک در مجلس برای بررسی حادثه نفتکش سانچی خبر داد. فریدون حسنوند با اشاره به جان باختن خدمه نفتکش سانچی، گفت: این موضوع در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد و در مجلس شورای اسلامی کمیسیون‌های انرژی، اجتماعی، عمران و امنیت ملی و سیاست خارجی پیگیر موضوع هستند.
** جوان ۹۶/۱۰/۳۰
*  مردم حق دارند از مسئولان انتظار کار بیشتری داشته باشند
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم کشورمان مهربان هستند هر چند باید مهربانی‌ها دوطرفه باشد، ادامه داد: مردم حق دارند که از مسئولان انتظار کار بیشتری داشته باشند و گره‌های آنها وا شود.آیت‌‌الله خاتمی با اعلام اینکه مردم کشورمان قانع هستند و افرادی حریص نیستند، افزود: مردم‌مان همیشه مایه افتخار و مباهات هستند.
وی با بیان اینکه ۴۰ سال گذشته کلکسیونی از انواع توطئه‌هاست، یادآور شد: هر چه که بخواهید کشورهای غربی و استکبار تاکنون به سر کشورمان آورد‌ه‌اند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: کودتاهای زیادی علیه مردم در آن زمان ایجاد شد و با حمایت مردم و عوامل نظامی حتی برخی کودتاها یک ربع قبلِ انجام خنثی می‌شد.
*  کارنامه حقوق بشری ترامپ فاجعه است
گروه دیده‌بان حقوق بشر، کارنامه سال اول حقوق بشری رئیس جمهوری آمریکا را فاجعه بار خواند.
کنت راس، رئیس دیده‌بان حقوق بشر گفت: کارنامه سال اول حقوق بشری دونالد ترامپ فاجعه بار و باعث تشویق سرکوب مردم در کشورهای مستبد، از چین تا روسیه شد.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۳۰
*   صرف اینکه بگوییم عوامل خارجی موجب اعتراضات شد کافی نیست
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور درباره تهیه گزارش از اعتراضات اخیر توسط وزارت کشور، اظهار کرد: تا کنون گزار‌ش‌های متعددی هم توسط دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تهیه و ارائه شده است، اما ضرورت دارد یک گزارش کامل و نهایی نیز تهیه شود.
ذوالفقاری تاکید کرد: صرف اینکه بگوییم عوامل خارجی و برخی زمینه‌های داخلی موجب اعتراضات شد، کافی نیست.
این مسائل که عوامل بیرونی که سر عناد با ما دارند و در این اعتراضات دخالت می‌کنند، امری بدیهی است و ما نباید صرفا به این بدیهیات بسنده کنیم بلکه باید ببینیم چه آسیب‌هایی موجب می‌شود تهدیدات خارجی از آن بهره ببرند.
** رسالت ۹۶/۱۰/۳۰
*  تقابل غرب با اسلام تمام نخواهد شد
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به تاریخ تهاجمات غرب به جهان اسلام گفت: غرب همان روحیه سلطه‌گری سابق را دارد. طی این سال‌ها و در طول تاریخ غرب در برابر اسلام تسلیم نشده است و این منازعه و تقابل غرب با اسلام کماکان ادامه خواهد داشت، هر چند قبل از انقلاب آن را ابرقدرت می‌نامیدند ولی انقلاب اسلامی نقاب از چهره استکبار کنار زد و همه آن را شناختند.
*  مالیات بر ارزش افزوده داد مردم را درآورده است
آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، گفت: مالیات بر ارزش افزوده،داد مردم را درآورده است، برهمین اساس برخی از کارخانه‌ها روبه تعطیلی می‌رود و متولیان و مسؤولان باید نسبت به این مساله توجه کنند.
*  طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های قضائی آزاردهنده است
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار حجت الاسلام صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اهمیت قوه قضائیه در جامعه اسلامی گفت: دستگاه قضائی یک جامعه، مانند تابلویی است که مردم همه خوبی ها و بدی ها را در این تابلو می بینند و طبعا این دستگاه با سایر دستگاه های کشور متفاوت است، چرا که با همه مردم در ارتباط است.
وی طولانی شدن رسیدگی به پرونده ها را یکی از مشکلات مهم مردم در مراجعه به دستگاه قضائی دانست و تاکید کرد، طولانی شدن رسیدگی به پرونده ها بسیار آزار دهنده است و این امر زیبنده دستگاه قضائی جمهوری اسلامی نیست.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۳۰
*  ایران به دنبال پس گرفتن دارایی‌های بلوکه شده در لوکزامبورگ
بانک مرکزی ایران شکایتی را در لوکزامبورگ علیه واحد کلیراستریم دویچه بورس به منظور پس گرفتن ۹/۴ میلیارد دلار دارایی خود به همراه بهره آن تنظیم کرد.
این دارایی به ظن حمایت مالی از تروریسم و پرداخت خسارت به قربانیان تروریسم بلوکه شده بود و شامل ۱.۹ میلیارد دلاری است که طبق حکم یک دادگاه آمریکایی در سال ۲۰۱۳ باید به شاکیان پرداخت شود و دو میلیارد دلار دیگر در معرض دعوای حقوقی دیگر از سوی شاکیان آمریکایی در آمریکا و لوکزامبورگ است.
*  سفر معاون سیاسی وزیر امور خارجه به آلمان
معاون سیاسی وزیر امور خارجه طی روزهای پنج شنبه و جمعه در راس هیاتی به منظور انجام رایزنی‌های سیاسی بین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت خارجه جمهوری فدرال آلمان به برلین سفر کرد. سید عباس عراقچی در جریان این سفر با لیندنر معاون وزیر خارجه آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، موضوعات مختلف در حوزه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد تبادل نظر قرار گرفت. از جمله محورهای این ملاقات، بررسی آخرین تحولات برجام بود و دو طرف بر ضرورت حفظ برجام و لزوم اجرای تعهدات همه طرفها طبق برجام تاکید کردند.
** آرمان ۹۶/۱۰/۳۰
*  حضور آمریکا درخاک سوریه غیرقانونی است
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران تاکید کرد که حضور آمریکا در خاک سوریه کمکی به صلح در این کشور نمی کند و جمهوری اسلامی ایران این حضور را غیرقانونی می‌داند.
کمال خرازی در حاشیه دیدار با علی حیدر وزیر آشتی ملی سوریه خاطرنشان کرد که دولت سوریه هم تاکید دارد که آمریکا باید هرچه سریعتر خاک این کشور را ترک کند. وی اظهارداشت: آمریکا باید اجازه بدهد مردم سوریه خودشان با یکدیگر گفت‌و‌گو کرده تا صلح برقرار شود و بتوانند از این مشکلات عبور کنند.
*  درخواست اخراج سفیر ایران!
کمیته آمریکاییان یهودی از دولت آلمان خواست تا بنابر ادعای آنها مبنی بر جاسوسی عوامل ایران از سفارت رژیم صهیونیستی و یک مهد کودک یهودی، سفیر ایران را از آلمان اخراج کند.
دیدره برگر مدیر دفتر این کمیته اظهار کرد: ما انتظار داریم تا دولت آلمان گام‌های سیاسی روشنی را در این‌باره بردارد و نباید به گفت‌وگوی دیپلماتیک راضی بود. باید یک اقدام علنی مثل اخراج سفیر ایران در آلمان انجام شود.
** قدس ۹۶/۱۰/۳۰
*  اجازه نمی‌دهیم قدرت دفاعی و نفوذ منطقه‌ای ما را هدف قرار دهید
حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در پیام توئیتری نوشت: آقای ترامپ؛ هرگز اجازه نمی‌دهیم با تهدید لغو، اصلاح یا پاره کردن برجام؛ امنیت ملی، قدرت دفاعی و نفوذ سازنده منطقه‌ای ما را هدف قرار دهید. با ابتکار و تلاش، ایران اسلامی را در عرصه توسعه اقتصادی نیز به اوج می‌رسانیم، ترامپ اخیرا تهدید خود درباره برجام را افزایش داده و۴ شرط برای ادامه برجام مشخص کرده است.
*  جوانان مراقب انحرافات و دام‌های دشمن در فضای مجازی باشند
آیت‌الله عبدالله جوادی‌املی در جلسه درس اخلاق هفتگی خطاب به جوانان جامعه ابراز داشت: جوانان کشور ما باید فضای مجازی را حقیقی بدانند؛ چرا که هر کجا فکر و اندیشه تبادل شود، آن فضا حقیقی است، بنابراین جوانان باید در این فضا آنچه را که به نفعشان است؛ دریابند و آن مسائلی که غیر اخلاقی بوده و دام دشمن برای انحراف انسان‌ها به شمار می‌آید را رها کنند؛ زیرا این فضا اگر کنترل نشود، دین را از انسان می‌گیرد و سبب آبروریزی خواهد شد.
** خراسان ۹۶/۱۰/۳۰
*  بررسی مفاسد اقتصادی در کمیسیون سیاسی خبرگان
جلسه کمیسیون سیاسی – اجتماعی مجلس خبرگان رهبری تشکیل شد. جلسه این کمیسیون با موضوع بررسی مفاسد اقتصادی و پدیده قاچاق با حضور معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در قم برگزار شد.
*  قصه تکراری انزوای آمریکایی در شورای امنیت
شورای امنیت در حالی روز پنج شنبه با حضور اعضای سطح بالای خود از جمله برخی رئیسان ‌جمهور نشستی را درباره اشاعه تسلیحات کشتار جمعی برگزار کرد که این نشست با دومین سالگرد اجرای برجام مصادف شد حال و هوای این جلسه به سمت انتقاد از اقدامات مخرب آمریکا درباره برجام پیش رفت تا جایی که نماینده آمریکا برای در امان ماندن از حملات دیگر اعضا مجبور شد رسماً مدعی شود که کشورش به برجام پایبند است.
در این جلسه دبیرکل سازمان ملل با تأکید بر این که تهدید برجام، امنیت بین الملل را دچار مشکل می کند، خطاب به آمریکا گفت: نگرانی‌های مربوط به برجام از طریق مکانیزم‌های تعیین شده در این توافق حل شود.
سخنگوی گوترش نیز در بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالگرد اجرای توافق هسته‌ای، برجام را دستاوردی بزرگ توصیف کرد و گفت: مسائل غیرمرتبط به برجام، نباید به این توافق لطمه بزند.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۳۰
*  هزارمین مدرسه در دهمین سالگرد دستور رهبر معظم انقلاب
محمد مخبر در مراسم افتتاح هزارمین مدرسه برکت با بیان اینکه ١٠ سال از فرمان تاریخی مقام معظم رهبری برای تشکیل بنیاد برکت می‌گذرد، گفت‌: کار ما از توانمندسازی اقتصادی و مدرسه‌سازی شروع شد و امروز ١۴ خدمت متنوع در حوزه‌های مسوولیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی ارایه می‌دهیم.
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) با بیان اینکه در این ستاد از طریق بنیاد برکت ٢۵ هزار و ۵٠٠ طرح متنوع با ٨ هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان با ۴٠ نیرو اجرا شده است، اظهار کرد: ما ظرفیت‌های کشور را برای عمران و آبادی به‌کار گرفته‌ایم، خودمان مدرسه و مسکن نساخته و وام نداده‌ایم، و از ظرفیت سازمان‌ها و بانک‌ها استفاده کرده‌ایم.
** شهروند ۹۶/۱۰/۳۰
*  دوره «نگفتن‌ها» و «ندیدن‌ها» گذشته است
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی طی سخنانی با بیان این‌که یکی از موارد رعایت امید در رسانه‌ها وجود کانون‌ها، نهادها و ساختارهای امیدزا در بطن جامعه است، اظهار کرد: معتقدم دوره «نگفتن‌ها» و «ندیدن‌ها» گذشته است و به‌طور جدّ باید ضعف‌ها را بازگو کرد، اما همه وظیفه داریم امید را در جامعه حفظ کنیم.
وی تأکید کرد: پمپاژ یأس به جامعه هیچ نتیجه‌ای ندارد. یکی از متفکرین معاصر می‌گوید؛ من نمی‌گویم که «همیشه امیدواران به نتیجه می‌رسند اما می‌دانم که مأیوسان هرگز به نتیجه نخواهند رسید».
*  اختلاس ١٠٠میلیاردی از زبان زنگنه
بیژن زنگنه، وزیر نفت ضمن ارایه توضیحاتی پیرامون اختلاس یکی از کارکنان در بخش اکتشاف نفت گفت: تا این‌جا میزان اختلاس حدود ١٠٠‌میلیارد تومان اعلام شده است. به گفته او، این فرد در حال حاضر به خارج از کشور فرار کرده و مقامات قضائی از طریق اینترپل پیگیر هستند که این فرد را به کشور بازگردانند؛ علاوه بر این در حال بررسی هستند که اگر این فرد همدستی دارد با آن برخورد کنند. وزیر نفت با بیان این‌که به دلیل قصور، چند نفر از مسئولان را در اکتشاف از پست‌هایشان برکنار کرده‌ام، گفت: بر این اساس تاکنون یک نفر به هیأت تخلفات معرفی شده و ممکن است چند نفر دیگر به دلیل قصور و اهمال در انجام وظیفه به هیأت تخلفات اداری وزارت نفت معرفی شوند.
** صبح نو ۹۶/۱۰/۳۰
*  مشارکت فقه در تدوین سیاست‌های کلی نظام
آیت‌الله کعبی در هفته چهارم دوره آموزشی «رویکردشناسی فقه حکومتی» بحث‌اش را «مسائل فقه حکومتی» عنوان کرد و «مواد قانون اساسی» را همان مسائل فقه حکومت دانست. او در تشریح اصولی که در مقدمه قانون اساسی آمده است، گفت: قانون اساسی تلاش دارد که همه نهادها بر اساس اصول اسلام سازماندهی شود. این به معنای نفی سکولاریسم است.
وی افزود: اصل حاکمیت ضوابط اسلامی می‌گوید ابتکار‌عمل باید دست فقه باشد. نقطه عزیمت قانون‌گذاری باید محصول اجتهاد فقها باشد. درحالی‌که اکنون به‌رغم گذشتن ۴۰ سال از انقلاب نقطه عزیمت قانون‌گذاری کارشناسی کسانی است که علوم معاصر را خوانده‌اند و التزامی هم نیست که کارشناسی‌شان بر اساس فقه باشد؛ لذا هنجارهای سکولار در شبکه قانون‌گذاری خودش را به جمهوری اسلامی می‌تواند تحمیل کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ائمه جمعه سرمایه گذاری بیشتری برای جذب قشر جوان داشته باشند
رسا/آیت‌الله یزدی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر این که ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه باید سرمایه گذاری بیشتری برای جذب قشر جوان داشته باشند، گفت: اگر با برنامه‌های دقیق وارد شویم جوانان جذب خواهند شد. رییس شورای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اعزام اساتید بومی از قم به استان آذربایجان شرقی کاری مهم است، اظهار داشت: این کار استان را تثبیت می‌کند که پایه‌های اصلی حوزه‌های آن بر اساتید برجسته باشد، اگر این اساتید برجسته از قم در آذربایجان حضور پیدا کنند حوزه این استان مستحکم‌تر خواهد شد.
نماز طلب باران در مصلی قدس قم اقامه شد
حوزه/ نماز طلب باران روز جمعه با امامت آیت‌الله خرازی و با سخنرانی آیت‌الله استادی با حضور علما و مردم مومن قم در مصلی قدس اقامه گردید. آیت‌الله استادی در این مراسم معنوی با بیان اینکه اگر با دعا و بدون دعا باران بیاید، از جانب خداست، تاکید کرد: هدف از نماز باران، بارش نزولات آسمانی است اما هدف اصلی بازگشت به سمت خدا است. عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه نباید هرگز از رحمت خداوند ناامید شد ادامه داد: عدم شکر نعمت الهی وعدم اجتناب از معصیت سبب نازل نشدن برکات الهی است و باید همه مردم و دولتمردان بدانند شیوع معصیت برکات را منع می‌کند.
باید در جهت ارتقای علمی و اخلاقی طلاب مدارس علمیه سرمایه گذاری کرد
حوزه/آیت‌الله مقتدایی، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، با تجلیل از عملکرد ایشان دراین استان تصریح کرد: تواضع عملی امام جمعه تبریز تاثیرات شگفت انگیزی داشته است و این درس عملی از اسلام به شمار می‌رود.قائم مقام جامعه مدرسین درادامه با اشاره به عملکرد حوزه‌های علمیه دراستانها خاطرنشان کرد: بایددر جهت ارتقای علمی و اخلاقی روی طلاب مدرسه علمیه سرمایه گذاری کرد تا بتوانیم در ظرف ۱۰ سال طلبه‌های مهذب و فاضل تحویل جامعه بدهیم که کار بسیار با ارزشی است.
دشمن در پی “استعمار فرهنگی” ایران اسلامی است
رسا/ آیت‌الله عبداللهی با بیان این که دشمن در پی استعمار فرهنگی ایران اسلامی است، گفت: استکبار می‌خواهد ملت را استعمار فرهنگی کند تا استعمار اقتصادی و سیاسی محقق شود. ایران در همه چیز جز شبکه‌ها و فضای مجازی تحریم است تا فضا را مدیریت کنند. عضو جامعه مدرسین با بیان این که سمپاشی‌های عجیبی علیه دین و انقلاب صورت می‌گیرد تا عقاید مردم را تغییر دهند، گفت: کسی با فضای مجازی مخالف نیست اما مدیریت شبکه‌ها نباید در دست صهیونیست‌ها باشد.
هزینه هنگفت آمریکا برای تخریب چهره حزب الله
رسا/ «سید حسن نصرالله» با تأکید بر اینکه مسأله داعش بهانه‌ای برای آمریکا جهت حضور در عراق و سوریه بود، خطاب به وزیر خارجه این کشور گفت: حال که داعش نابود شده است؛ پس چرا می‌خواهید در عراق و سوریه بمانید؟ دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به اتهام‌های اخیر آمریکا علیه حزب‌الله که مدعی شده بود این حزب با قاچاق و تجارت مواد مخدر، منابع مالی خود را تأمین می‌کند، تأکید کرد: موضوع مواد مخدر در راستای جنگ همه جانبه علیه ماست و پیش از این «جفری فلتمن» سفیر سابق آمریکا در بیروت اعتراف کرده بود که آمریکا ۵۰۰ میلیون دلار برای تخریب چهره حزب‌الله و اقناع جهان در خصوص تروریستی بودن حزب‌الله هزینه کرده است.
تقدیر «العبادی» از تلاش‌های مرجعیت عالی عراق
مهر/ نخست وزیر عراق در دیدار با نمایندگان آیت‌الله العظمی سیستانی در کربلا از تلاش‌های مرجعیت عالی عراق در حفظ وحدت مردم و یکپارچگی این کشور قدردانی کرد. حیدر العبادی درادامه با اشاره به پیروزی مردم عراق علیه داعش افزود: این پیروزیهای گرانبها نتیجه تلاشهای مردمی بود که با جان خود از مرزهای مقدس عراق دفاع کردند و نباید این پیروزی‌ها را با اختلاف بین خود از بین ببریم.
هماهنگی و وحدت خوبی بین سپاه و ارتش برقرار است
مهر/ سرلشکر صفوی دستیار عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: هم اکنون هماهنگی و وحدت خوبی بین سپاه و ارتش برقرار است و وحدت و هماهنگی بین سپاه و ارتش باعث هم افزایی قوا می‌گردد.
بن سلمان باید مجازات شود
مهر/ سخنگوی سازمان دیده بان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل خواست که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را به علت «نقض فاحش» قوانین جنگی در یمن مجازات کند. احمد بن شمسی ادامه داد: دیده بان حقوق بشر موارد زیادی در ارتباط با نقض قوانین جنگی به دست نیروهای تحت امر ائتلاف عربستان و همچنین نیروهای انصارالله یمن ثبت کرده است.
ترامپ چقدر برای ناآرامی‌های ایران هزینه کرد؟
فارس/ یک گزارش تحقیقی نشان می‌دهد وزارت خارجه آمریکا بیش از یک میلیون دلار برای بهره‌برداری از ناآرامی‌ها در ایران هزینه کرده است. «نفیظ مصدق احمد»، نویسنده و روزنامه‌نگار تحقیقی انگلیسی که مدیر اندیشکده «تحقیقات و توسعه سیاسی» است نوشته از مجموعه‌ای از اسناد رسمی، از تحقیقات کنگره گرفته تا گزارش‌های بودجه مربوط به کمک‌های برون‌مرزی آمریکا، برای تدوین این گزارش تحقیقی استفاده کرده است.
دولت ترامپ تعطیل شد!
باشگاه خبرنگاران/ در پی مخالفت مجلس سنا با تصویب لایحه بودجه اضطراری، دولت آمریکا برای نوزدهمین بار در تاریخ این کشور تعطیل می‌شود. مجلس سنای آمریکا با وجود رایزنی فراوان دولت ترامپ با تصویب بودجه اضطراری برای جلوگیری از تعطیل شدن دولت موافقت نکرد.
درباره توافق هسته‌ای مذاکره مجدد صورت نمی‌گیرد
باشگاه خبرنگاران/ وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که درباره توافق هسته‌ای نه مذاکره مجدد و نه تغییری صورت می‌گیرد.
لاوروف در خصوص برجام نیز افزود: اگر یکی از طرف‌ها از توافق هسته‌ای ایران خارج شود، دیگر نمی‌توان آن را اجرا کرد و سپس این توافق از هم می‌پاشد. وی افزود: هیچ‌گونه خدشه‌ای به توافق هسته‌ای را نمی‌پذیریم و اروپایی‌ها به خوبی خطرات این مساله را درک می‌کنند.
نفتکش سانچی گواهینامه‌های امنیتی را داشت
مهر/ رئیس اداره دریانوردی بازرگانی پاناما تاکید کرد: نفتکش سانچی که هفته گذشته در آبهای چین غرق شد، تمامی گواهینامه‌های امنیتی لازم را در اختیار داشت. سولورزانو افزود: این کشتی هیچ پروتکل‌های امنیتی را نقض نکرده است.
موساد دست‌کم ۳ هزار تن را ترور کرده است
تسنیم/ یک کارشناس اسرائیلی در کتاب خود تحت عنوان «جنگ سایه، اسرائیل و عملیات کشتارهای مخفی موساد» فاش کرده که سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) تاکنون هزاران شخص را ترور کرده است.
نشریه آلمانی «اشپیگل» به نقل از «رونین برگمن» روزنامه‌نگار و مولف اسرائیلی نوشت: «در مجموع، ما درباره دست‌کم سه هزار شخص سخن می‌گوییم، نه تنها در میان آنها اشخاص به صورت هدفمند کشته شدند بلکه شماری بی‌گناه نیز دیده می‌شود که در زمان اشتباهی در مکان اشتباهی کشته شدند.»
 آلمان صادرات سلاح به عربستان و امارات را متوقف کرد
ایرنا/ دولت آلمان تصمیم گرفت صادرات اسلحه به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به دلیل مشارکت در جنگ علیه مردم یمن، متوقف کند. این تصمیم بعد از مذاکرات احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات که قصد تشکیل دولت ائتلافی این کشور را دارند، گرفته شد.
«استفان زایبرت»، سخنگوی دولت آلمان روز جمعه گفت تا زمانی که این دو کشور در جنگ علیه یمن شرکت دارند، تحریم هم برقرار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *