خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۲۷

  • آیت‌الله مظاهری: رباخواری یعنی اعلان جنگ با خداوند
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار میهمانان سیزدهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی: سعودی‌ها در حال خیانت به امت اسلام هستند
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر فرهنگ ما سامان گیرد  سیاست و اقتصاد ما نیز سامان پیدا می‌کند
  • آیت‌الله غروی: حوزه انقلابی، حوزه‌ای است که به اصل نظام اسلامی توجه دارد
  • آیت‌الله کعبی: کارهای دولت باید برای مردم عینی و قابل لمس باشد
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: رفع فیلترینگ تلگرام تهدید بزرگی برای جوانان به شمار می‌رود

 

** همشهری ۹۶/۱۰/۲۷
*  مهلت تعیین تکلیف احزاب یک نفره و غیر فعال
بهرام سرمست، مدیر کل سیاسی وزارت کشور تا ۱۴ خرداد سال بعد به ۲۴۷ حزب دارای پروانه فعالیت از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب فرصت داد تا خودشان را با قانون جدید فعالیت احزاب تطبیق دهند.
او گفته است: باید تکلیف احزاب تکنفره و غیر فعال مشخص شود.
*  به برجام متعهدیم
پارلمان اروپا نشستی با موضوع بررسی ناآرامی‌ها در ایران برگزار کرد.
در این نشست ابتدا «یوهان هان» کمیسیونر مذاکرات گسترش اتحادیه اروپا با تاکید بر گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، به پایبند ماندن ایران به مفاد برجام اشاره کرد و گفت: «اتحادیه اروپا موضع روشنی در قبال برجام دارد و همه ۲۸ وزیر خارجه اتحادیه، این موضع را اعلام کرده‌اند؛ ما به برجام متعهد هستیم.»
** کیهان ۹۶/۱۰/۲۷
*  سعودی‌ها در حال خیانت به امت اسلام هستند
رهبر معظم انقلاب در دیدار میهمانان سیزدهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی:
– دنیای اسلام باید در مسائل اساسی با صراحت و با صدای بلند سخن و موضع خود را بگوید.
– دنیای اسلام، امروز باید در موضوعات مهم و اساسی نقش آفرینی کند و نگذارد تجربه تلخ دهه‌های گذشته و تسلط قدرت‌ها و آثار بلند مدت آن، تکرار شود.
– نباید گذاشت که امپراطوری خطرناک تبلیغاتی غرب که عمدتا به دست صهیونیست‌ها اداره می‌شود، مسائل مهم دنیای اسلام را نادیده بگیرد و با توطئه سکوت، مسائل اصلی امت اسلامی را محو کند.
– شکست دادن صهیونیست‌ها در جنگ نرم امکان پذیر است، همان گونه که آنها در جنگ سخت و در لبنان شکست خوردند و مجبور به اعتراف به آن شدند.
– موضوع فلسطین در رأس مسائل دنیای اسلام قرار دارد، در قضیه فلسطین، ۳ حادثه «اشغال سرزمین»، «تبعید دسته جمعی و میلیونی مردم» و «قتل‌عام و جنایت عظیم بشریم اتفاق افتاده است که این ستم در تاریخ نظیر ندارد.
– صهیونیست‌ها، روزی شعار «از نیل تا فرات» را می‌داند اما اکنون برای محافظت از خود مجبوربه دیوار کشی شده‌اند.
– دولت‌هایی که در منطقه به آمریکایی‌ها کمک و با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند تا با برادران مسلمان ستیز کنند، مرتکب خیانت صریح می‌شوند، همانند کاری که سعودی‌ها انجام می‌دهند.
– آمریکایی‌ها در حالی شعار مبارزه با تروریسم می‌دهند که صراحتا از رژیم تروریست صهیونیستی حمایت می‌کنند و همچنین بنابر اعتراف رئیس جمهور فعلی آمریکا در تبلیغات انتخاباتی‌اش، عامل اصلی به وجود آوردن داعش بوده‌اند و تا آخرین نفس‌های داعش نیز از آن حمایت کردند.
*  جزئیات حادثه نفتکش سانچی تشریح شد
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیته رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی:
– کمیته پیگیری از همان روز ابتدای حادثه و به محض اطلاع تشکیل شد و اعزام نیروها در سطح کارشناسی از فردای حادثه انجام گرفت.
– آیا اگر موشکی از سوی آمریکا به این کشتی اصابت کرده بود هیچ راداری موشک را نمی‌گرفت؟ اگر مقصد کشتی کره جنوبی نبود طبعا آنها هم اعلام نمی‌کردند؛ چنانکه بیمه و بارنامه کشتی به مقصد کره جنوبی بوده است.
– برخورد موشک با نفتکش دروغ بسیار واضحی است.
– بر اساس موافقت ریاست جمهوری و رئیس ‌بنیاد شهید، قرار شد جانباختگان حادثه نفتکش سانچی به عنوان «شهید خدمت» محسوب شوند.
** شرق ۹۶/۱۰/۲۷
*  به دنبال ۱۰ مظنون به جاسوسی برای ایران هستیم
آلمان اعلام کرده است که به‌دنبال یافتن ۱۰ مظنون به جاسوسی برای ایران است.
مقام‌های آلمان روز گذشته اعلام کردند که عملیات جست‌وجوی سراسری در این کشور برای یافتن ۱۰ مظنون به جاسوسی برای ایران را آغاز کرده‌اند.
سخنگوی دفتر تحقیقات فدرال آلمان اعلام کرد که معتقد است مظنونان از نهادها و شخصیت‌ها در آلمان به نفع نهادی مرتبط با ایران جاسوسی می‌کردند. عملیات یافتن این مظنونان از سوی نیروهای اطلاعات داخلی آلمان صورت گرفته است.
** ایران ۹۶/۱۰/۲۷
*  تقویت مردم سالاری مهم‌ترین راهبرد در تقابل با غرب است
رئیس جمهوری در نشست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، تقویت مردم سالاری و توجه به نظرات مردم را مهم‌ترین راهبرد در تقابل با جهان غرب دانست و تأکید کرد که ما (کشورهای اسلامی) با صندوق‌های رأی، با تریبون‌های پارلمانی، با مطبوعات و رسانه‌ها و شبکه‌های آزاد خود به غرب اعلام می‌کنیم هیچ نیازی به دخالت شما نداریم.
حجت‌الاسلام حسن روحانی با تأکید بر اینکه اسلام دین مردم سالاری‌ و صلح است و نه دین جنگ، از نمایندگان مردم مسلمان در مجالس قانونگذاری کشورهای اسلامی خواست همه تلاش خود را بر کمک به رهبران و مقامات سیاسی – حکومتی خود برای تقویت روحیه برادری و اتحاد توسعه محور در جهان اسلام به کار گیرند.
*  ادعای سفر انتخاباتی سردار سلیمانی به عراق
روزنامه عرب زبان الاخبار با اشاره به ائتلاف‌های انتخاباتی در عراق مدعی شده که  صبح شنبه، فرمانده سپاه قدس ‏پاسداران، سردار قاسم سلیمانی به بغداد رفت تا آخرین تغییرات را بر ائتلافی که مورد نظر تهران بود، اعمال کند، ائتلافی که اساس آن را العبادی و حشد الشعبی تشکیل می‌دادند.
‏براساس اطلاعات الاخبار، هدف تهران ملحق کردن همه هم پیمانانش به فهرست العبادی است که در ‏رأس آنها عامری قرار دارد که به نوبه خود با پیوستن جریان صدر  به رهبری مقتدا صدر و عمار ‏الحکیم به این ائتلاف مخالف است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۲۷
*  انرژی کشور صرف دامن زدن به اختلافات درونی نشود
وزیر اطلاعات تاکید کرد: نباید انرژی کشور صرف دامن زدن به اختلافات درونی شود چرا که این امر موجب تحقق اهداف دشمنان خواهد شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در جلسه شورای اداری استان زنجان بر پرهیز از ایجاد دلزدگی و پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید با همدلی، هم‌افزایی و تقویت روحیه وحدت، مسائل و مشکلات را برای پیشبرد حکومت اسلامی برطرف کنیم.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۲۷
*  خط آهن اسرائیل به عربستان وصل می‌شود
رژیم صهیونیستی ۱۵ میلیون شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) از بودجه سال ۲۰۱۹ را برای اجرای پروژه کشیدن خط راه‌آهن از شهر بیسان به گذرگاه شیخ حسین اختصاص داده است تا انتقال مسافران و بار به جای کامیون از طریق قطار صورت گیرد.
به نوشته یدیعوت آحارونوت، صاحب این پروژه می‌خواهد بنادر اسرائیل رابه کشورهای دیگر منطقه مثل عراق، عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در آینده وصل کند.
*  از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت شود
۱۷۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به روسای قوا با اشاره به سوء استفاده دشمنان از پیام‌رسان‌های خارجی برای ایجاد ناامنی، فساد و آشوب در شهرهای ایران، از آنان خواستند حمایت ازپیام رسان‌های داخلی را در دستور کار خود قرار دهند تا این پیام رسان‌ها جایگزین پیام‌رسان‌های خارجی شود.
** جوان ۹۶/۱۰/۲۷
*  ایران نظم جهانی امریکایی را بر هم زد
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در نخستین گردهمایی سراسری جامعه طرح، برنامه و بودجه نیروهای مسلح عنوان کرد: ایران برنامه و عمل دنیای استکبار را در رسیدن به نظم جهانی منطبق با خواسته آنها، برهم زده است.
وی با بیان اینکه در کشورمان نیروهای مسلح با مسئولیت، اقتدار و بازدارندگی سازماندهی شده مسئولیت مهمی را در مقابله با تهدیدات و حفظ امنیت این مرز و بوم بر عهده دارند، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با انواع تهدیدها آماده است.
*  ۱۰۰ مسئول دو تابعیتی و دارای گرین کارت هستند
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مدیران ارشد کشوری از آماده شدن گزارش این هیئت خبر داد و گفت: یک لیست ۱۰۰ نفره افرادی که اعم از گرین کارت و دو تابعیت هستند در جریان تحقیق و تفحص به دست آمده که در گزارش اسامی آنها ذکر شده است.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۲۷
*  بازدید اعضای کمیسیون قضایی از زندان اوین به زودی
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از موافقت با بازدید اعضای این کمیسیون از زندان اوین خبر داد.
محمد کاظمی، اظهار کرد: بر اساس روند جاری و درخواست کمیسیون قضایی مجلس به عنوان کمیسیون مرتبط با مسائل قضایی موافقت شده که برخی اعضای کمیسیون قضایی به زودی اززندان اوین بازدید کنند.
وی افزود: قطعا در این بازدید از محل بازداشت زندانیان جریانات اخیر نیز بازدید خواهیم کرد و با متهمین نیز صحبت می‌کنیم.
** رسالت ۹۶/۱۰/۲۷
*  امت اسلام با وحدت از نفوذ دشمنان جلوگیری کند
رئیس مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: امت اسلام با وحدت از نفوذ دشمنان جلوگیری کند.
آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در دیدار جمعی از روحانیون و فرماندهان سپاه پاسداران و نیروی انتظامی با اشاره به اینکه برای رفع اختلاف‌ها باید میان مسلمانان وحدت ایجاد شود، بیان کرد: گاهی مشاهده می‌شود که برخی افراد سخن از برائت و لعن به میان می‌آورند و برخی دیگر نیز مخالف این مسئله هستند؛ برای رفع این نوع مشکلات باید مسئله وحدت به طور کامل برای مسلمانان تبیین شود.
وی گفت: وحدت به تنهایی اصالت ندارد، بلکه آن وحدتی مراد است که بر مدار حق شکل بگیرد، زیرا اگر وحدت به معنای تابعیت اقلیت از اکثریت بود، پیامبران الهی از حق دست می کشیدند؛ بر این اساس ما باید حق را بشناسیم و به معیارهای آن به طور کامل عمل کنیم.
*  کشورهای اسلامی کالاهای رژیم صهیونیستی را تحریم کنند
رئیس مجلس لبنان از کشورهای اسلامی خواست کالاهای رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.
نبیه بری رئیس مجلس لبنان در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با اشاره به مصوبه رژیم صهیونیستی هرگونه دست‌اندازی به قدس شریف را محکوم کرد و خواستار مقابله امت اسلامی با آن شد. وی از جدل میان کشورهای عربی انتقاد کرد و خواستار این شد که کشورهای عربی با وحدت از فلسطین حمایت کنند.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۲۷
*  گفت‌وگوی موگرینی و الجبیر درباره برجام
دفتر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که وی روز دوشنبه با عادل الجبیر وزیرامورخارجه عربستان سعودی در بروکسل مقر اتحادیه اروپا دیدار کرده است.
موگرینی و الجبیر در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله سوریه، عراق، یمن، لبنان، برنامه جامع اقدام مشترک و شورای همکاری خلیج‌ (فارس) رایزنی و گفت‌وگو کردند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از تمایل عربستان برای تقویت روابطش با اتحادیه اروپا استقبال کرد و دو طرف درباره راه‌های تقویت این روابط گفت‌وگو کردند.
*  جان بولتون خواستار عزم جدی آمریکا برای نابودی جمهوری اسلامی‌ شد
جان بولتون، سیاستمدار تندرو جمهوریخواه آمریکا در تازه ترین اظهار نظر خود که در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شده از کاخ سفید خواسته است تا با عزم و اراده جدی انقلاب اسلامی‌ایران را نابود کند.
نماینده جنجالی سابق آمریکا در سازمان ملل در این مقاله با عنوان «فراتر از توافق هسته‌ای ایران» توصیه کرده است: سیاست آمریکا باید پایان دادن به جمهوری اسلامی ‌قبل از چهلمین سالگرد آن باشد.
** آرمان ۹۶/۱۰/۲۷
*  این ۴ ماه بسیار سرنوشت ساز است
معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه با اشاره به وعده چهار ماهه ترامپ برای اظهار نظر دوباره در خصوص برجام گفت: این ۴ ماه بسیار سرنوشت‌ساز است و ما باید در ۴ ماه آخر اتصالات اقتصادی خود را با کشورهای اروپایی، شرق آسیا و شرکای اقتصادی و تجاری خود بیشتر و بیشتر کنیم زیرا این مساله برجام را محکم‌تر می‌کند.
عراقچی ادامه داد: ما در همین زمانی که آقای ترامپ وعده داده بود از برجام خارج خواهد شد یعنی ۱۲ ژانویه موفق شدیم مذاکره با ایتالیایی ها برای دریافت (۶ میلیارد دلار) خط اعتباری را امضا کنیم در همان دوران یک میلیارد دلار با اتریشی ها قرار داد بستیم که اجرایی هم شد.
*  رایزنی ظریف و همتای روسی
وزارت خارجه روسیه از گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه خبر داده است. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: سرگئی لاوروف با محمد جواد ظریف درباره اوضاع سوریه و توافق هسته‌ای به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.
وزارت خارجه روسیه افزود: دو طرف به تبادل نظر درباره مسائل مختلف بین‌المللی از جمله روند صلح در سوریه در چارچوب کنگره سوری مذاکره ملی در سوچی و همین طور اوضاع مربوط به توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی پرداختند.
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۲۷
*  حمله ترکیه به شمال سوریه
ارتش ترکیه آماده شروع عملیاتی با نام «سپر شمالی» در منطقه «عفرین» در شمال سوریه شده است. به گفته ترکیه، هدف این عملیات نابودی گروه‌های مسلح کرد در این منطقه است.
کردهای عفرین بیشترین همکاری را با دولت سوریه داشته و تحلیلگران علت حمله ترکیه را ضربه زدن به دمشق می‌دانند. قرار است در اولین اقدام ۱۴۹ نقطه در شمال سوریه بمباران شود.
** آفرینش ۹۶/۱۰/۲۷
*  حق غنی سازی از ایران سلب شود!     
«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان که در طول چند روز گذشته چندین بار درباره توافق هسته ای ایران و غرب اظهار نظر کرده است و در نشست خبری مشترک با «دیدیه ریندرز» وزیر خارجه بلژیک در بروکسل خواستار بازنگری در توافق هسته ای شده است.
در حالی که عربستان تلاش خود برای دست یابی به انرژی اتمی و تلاش برای غنی سازی اورانیوم را آشکار کرده است، عادل الجبیر در اظهار نظری مداخله جویانه مدعی شده است باید در برجام تغییراتی ایجاد شود تا به ایران اجازه غنی سازی اورانیوم داده نشود.
*  فتوای بیش از ۱۸۰۰ روحانی پاکستانی درباره حرام بودن عملیات انتحاری
بیش از ۱۸۰۰ نفر از مفتی‌های پاکستان فتوایی درباره ممنوعیت عملیات انتحاری صادر کردند، که قرار است در قالب کتابی توسط دولت منتشر شود.
از اوایل سال ۲۰۰۰ تاکنون در پاکستان بارها عملیات انتحاری انجام شده و قربانیان بسیاری از این حملات، غیر نظامیان بوده‌اند.بر همین اساس بیش از ۱۸۰۰ روحانی در پاکستان عملیات انتحاری را ممنوع و “حرام” اعلام کردند.
** قدس ۹۶/۱۰/۲۷
*  انسان پاکدست و کاردان می‌تواند کشور را حفظ کند
آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: اگر کارگزاری توانایی حفظ ستون نظام و علم این کار را ندارد، نباید این ستون را به دست او داد، یعنی آدم پاکدست و کاردان می‌تواند کشور را حفظ کند.
مفسر برجسته قرآن کریم در دیدار شماری از اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه اظهار داشت: حوزه که جامعه و کشور را به استقلال دعوت می‌کند اگر خود مستقل نباشد، نه آن توان را دارد که کشور را به استقلال دعوت کند و نه حرفش موثر خواهد بود، بنابراین تلاش حوزه باید در حفظ استقلال خود باشد.
وی ادامه داد: استقلال بدان معناست که شخص خیر خود را به دیگران می‌رساند و خود را از شر دیگران محفوظ نگه می‌دارد و دستش پیش شرق و غرب دراز نیست.
*  ضرورت طراحی ترجمه‌ای واحد از قرآن
آیت‌الله جعفر سبحانی بر ضرورت ارائه ترجمه واحدی از قرآن کریم برای ارائه به کشورهای دیگر تاکید کرد.
وی در دیدار معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید جوانان را با دو میراث گرانبهای قرآن و عترت آشنا کنیم، تصریح کرد: این مسئله محتاج دو عنصر است؛ اول وجود کتاب مناسب و دیگری معلم خوب؛ بنابراین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با آموزش و پرورش عالی هماهنگی کرده و کتاب‌هایی را در سطوح مختلف تالیف و تدوین کنند.
** خراسان ۹۶/۱۰/۲۷
*  دولت در چارچوب نظام است و باید از آن دفاع کرد
سیدپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در همایش خبرخوب گفت: دولت در چارچوب نظام است و باید از آن دفاع کرد. حالا اگر ما با دولت در دنده‌‌ای دیگر افتاده‌ایم آیا امکان ندارد خبر خوب هم از قول من و از دولت پخش شود؟ وی گفت: آمار اشتباه دادن بلای کشور است و معلوم نیست این آمارهایی که ذهن مردم را خراب می‌کند از کجا درمی‌آید و به چه منطقی این آمارسازی‌ها می‌شود؟ به گفته رهبری دستکاری در آمار گناه کبیره است، هر آماری که اعلام می‌شود چه از سوی مسئولان و چه رسانه‌ها در قبال آن ها مسئولیت داریم.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۲۷
*  استیضاح ربیعی از دستور کار خارج شده است
مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر حسین مقصودی، نماینده سبزوار گفت: درباره درخواست استیضاح آقای ربیعی شما گفتید ۲۵ نفر دیگر درخواست استیضاح را امضا می‌کنند اما امضایی برای ما نیاوردید. ضمن اینکه دیروز ۳ نفر امضای خود را پس گرفتند. بنابراین آقای رنجبرزاده، عضو هیات رییسه امضا کرد که استیضاح از دستور کار خارج شود.
** شهروند ۹۶/۱۰/۲۷
*  نامه ۴۰ نماینده به رؤسای دو قوه
چهل نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌های جداگانه‌ای به رئیس‌جمهوری و رئیس قوه قضائیه، خواستار آزادی هر چه سریع‌تر بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر به‌ویژه دانشجویان و دانشجویان دختر بازداشتی شدند.
قاسم میرزایی نکو با اعلام این خبر گفت: در متن این نامه که نسخه‌ای از آن به وزیر دادگستری و معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری تحویل شده، آمده است: ضمن تشکر از زحمات همه عزیزان به نظر می‌رسد تداوم نگهداری و طولانی شدن زمان بازداشت‌‌شدگان به‌ویژه دانشجویان و علی‌الخصوص دانشجویان دختر بازداشتی مسائل و مشکلات متعددی را در پی خواهد داشت.
بر این اساس تقاضا داریم نسبت به رفع بازداشت دانشجویان دستور رسیدگی، اقدام و مساعدت عاجل را مبذول کنید.
*  آژانس در آخرین گزارش اجرای کامل برجام از جانب ایران را تأیید کرده است
وزیر خارجه جدید اتریش در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های رژیم ‌صهیونیستی بر لزوم حفظ برجام تأکید کرد.
«کارین کنایسل» وزیر خارجه جدید اتریش در جریان گفت‌وگو با روزنامه «تایمز آو اسراییل» در زمینه توافق هسته‌ای گفت: «برنامه جامع اقدام مشترک با ایران نشان داد که بحران‌ها را می‌توان به وسیله مذاکره و تأکید بر گفت‌وگو حل کرد و هیچ جایگزین ارزشمندی برای این‌که ایران در مسیر هسته‌ای متوقف شود، وجود ندارد.»
کنایسل گفت: «ما معتقدیم که این توافق امنیت بیشتری برای کشورهای منطقه به دنبال دارد که یکی از آنها اسراییل است. آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی به‌تازگی و در آخرین گزارش خود بار دیگر اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران را تأیید کرده است.»
** صبح نو ۹۶/۱۰/۲۷
*  گزارش سازمان اطلاعات سپاه از اغتشاشات اخیر
سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به تشکیل جلسه کمیسیون متبوعش گفت: بررسی حوادث اخیر مورد بررسی قرار گرفت که دستگاه تخصصی این جلسه مسئولان اطلاعات سپاه بودند.
در این جلسه بیان شد در تهران کمتر از ۲۰۰ نفر بازداشت شدند و تقریبا همه آنها در همان ساعات و روزهای اول ازاد شدند و بحث اغلب آنها هم اعتراض به مسائل اقتصادی بوده و مسائل سیاسی نداشتند.
*  دشمن برای تقابل به دنبال مذاکره است
سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دشمن وقتی به دنبال مذاکره است در واقع به جای تعامل به دنبال تقابل است و برای سیطره به دنبال مذاکره می‌آید و تفکیک این‌ها بسیار مهم و سخت‌است.
وی تاکید کرد: میدان عمل سیاسی سپاه پاسخ به تهدیدات سیاسی فراروی انقلاب و نظام است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
رباخواری یعنی اعلان جنگ با خداوند
رسا/ آیت‌الله مظاهری گفت: کارمزدهای مضاعف اقتصاد کشور را ورشکسته می‌کند، البته ما می‌دانیم اقتصاد کشور بیمار است؛ آن چیزی که اقتصاد را سربلند می‌کند، قرض الحسنه و کمک کردن به دیگران است و آن چیزی که بدبختی می‌آورد رباخواری است. رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: رباخواری‌ها و کلاه شرعی گذاشتن روی آن از بدترین اقسام نفاق است؛ بانک‌ها و رباخواری‌هایی که صورت زیبا به خودشان گرفته‌اند، به اقتصاد کشور ضربه‌های بزرگی وارد کرده است، رباخواری یعنی اعلان جنگ با خداوند.
اگر فرهنگ ما سامان گیرد، سیاست و اقتصاد ما نیز سامان پیدا می‌کند
تسنیم/ آیت‌الله حسینی‌بوشهری در دیدار مجریان جشنواره نمایشی “شهر خوب شهروند خوب” اظهار داشت: نام مجموعه فرهنگی، نام جذاب و دلنشینی است، چون بخش عمده رویکرد انقلاب ما رویکردی فرهنگی بوده است. عضو جامعه مدرسین افزود: از ابتدا معتقد بودیم که اگر فرهنگ ما سامان گیرد، سیاست و اقتصاد ما نیز سامان پیدا می‌کند، کارهای فرهنگی فراوانی در سطح کلی و کلان کشور در حال انجام است و در استان‌ها و شهرهای مختلف نیز مجموعه‌های مختلفی مأموریت فرهنگی دارند، اما مشکلی که وجود داشته، عدم هم‌افزایی در این مسئولیت‌ها است.
حوزه انقلابی، حوزه‌ای است که به اصل نظام اسلامی توجه دارد
حوزه/ آیت‌الله غروی، با اشاره به اینکه بسیاری از پیشرفت‌های علمی حوزه خبر ندارند، گفت: حقیقت این است که حوزه در همه زمینه‌ها در حال بالندگی است و البته ما نباید هیچ‌گاه به وضعیت موجود قانع باشیم. عضو جامعه مدرسین در ادامه افزود: اگر حضور روحانیون در قسمت‌های مختلف کشور مانند دانشگاه، آموزش و پرورش، وزارتخانه‌ها، ارتش، سپاه و… نبود، بعد از مدت محدودی یعنی همان اوائل انقلاب، حکومت ما یک حکومت سکولار می‌شد. حوزه به نحوی علت محدثه انقلاب بوده و باید علت مبقیه آن هم باشد. حوزه انقلابی، حوزه‌ای است که به اصل نظام اسلامی توجه دارد.
رفع فیلترینگ تلگرام تهدید بزرگی برای جوانان به شمار می‌رود
رسا/ آیت‌الله موسوی اصفهانی گفت: جامعه مدرسین که شامل علماء قریب الاجتهاد دلسوز انقلاب هستند نسبت به آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی موجود به رییس جمهور اخطار داده اند؛ از این رو مسؤولان دولتی و مجلسی باید نسبت به این مساله با جدیت عمل کنند. عضو جامعه مدرسین درادامه با اشاره به رفع فیلترینگ بعضی از شبکه‌های اجتماعی بیان داشت: مسؤولان باید این را بدانند که بعضی از شبکه‌های اجتماعی آسیب‌های فراوانی برای جامعه دارد و با رفع فیلترینگ نمی توانند به مقاصد تبلیغاتی خود برسند.
کارهای دولت باید برای مردم عینی و قابل لمس باشد
تسنیم/آیت‌الله کعبی درباره مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه اظهارداشت: برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت باید برای وزرا و مسئولان عینیت داشته باشد و کارهای انجام گرفته از سوی آنان برای مردم به ویژه در مباحث اقتصاد مقاومتی قابل لمس و عینی باشد.عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه توجه ویژه به اقتصاد مالی و بانکی می‌تواند راهکاری برای حل مشکلات کشور و پایین آمدن سطح مطالبات باشد، بیان داشت: امیدواریم مسئولان توجه داشته باشند که اولویت کاری آنها تأمین معیشت مردم و ایجاد رضایت در سطح جامعه است.
آمریکا از پرداخت کمک به آوارگان فلسطینی سرباز زد
مهر/ یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد که این کشور از پرداخت کمک ۶۵ میلیون دلاری خود به «آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک»  خودداری کرد.این مقام آمریکایی دلیل خودداری مقامات واشنگتن از اعطای این کمک مالی را «انجام بررسی‌های آتی» عنوان کرد!
منطقی نیست ایران از برنامه موشکی خود دست بکشد
مهر/ عضو سابق شورای اطلاعات ملی آمریکا گفت: قطعا ایران حاضر نمی شود از برنامه موشکی خود دست بکشد زمانی که دیگر دولت‌های منطقه موشک‌های بالستیک داشته و برخی از آنها دارای نیروی هوایی قویتر از نیروی هوایی ایران هستند. «پل پیلار» افزود: موشک‌های بالستیک در واقع موضوعی جدا از تسلیحات هسته‌ای است. بسیاری از دولتها از جمله آنهایی که دارای تسلیحات هسته‌ای هستند از موشک‌های بالستیک برای اهداف استراتژیک مختلفی که نیاز به به کارگیری تسلیحات هسته‌ای نیست، استفاده می‌کنند.
کاخ سفید و کنگره به پیشرفت‌های خوبی در زمینه اصلاح برجام دست یافته‌اند
فارس/ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که کنگره و کاخ سفید به پیشرفت‌های خوبی در زمینه اصلاح برجام رسیده‌اند. نوئرت در پاسخ سوالی درباره اینکه دونالد ترامپ در بیانیه روز جمعه خود دقیقا مشخص نکرد که آیا دوباره عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را اعلام خواهد کرد یا خیر گفت: ترامپ هفته گذشته تعلیق تحریم‌های ایران را به مدت ۱۲۰ روز دیگر تمدید کرد. این تمدید به خاطر این بود که زمان کافی برای همکاری بیشتر دولت با اعضای کنگره برای تدوین قانون جدید درباره توافق هسته‌ای وجود داشته باشد تا به این مساله کمک کند که بتواند ایران را به صورت بهتری با توافق سازگار کند و همچنین سختگیری علیه ایران بیشتر شود. این چیزی است که کاخ سفید تصمیم گرفته است.
در پی هشدار ترامپ اروپایی‌ها فشار به ایران را افزایش داده‌اند
فارس/ نشریه «فایننشال تایمز» با اشاره به اظهارات وزارت خارجه آلمان مبنی بر توافق برای گفت‌وگو درباره برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، نوشت: هشدارهای ترامپ اروپا را به تشدید فشار به ایران وادار کرده است. به ادعای فایننشال تایمز، وزارت خارجه آلمان اعلام کرده است که وزرای خارجه این کشور، فرانسه و انگلستان همراه با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی با ایران توافق کرده‌اند که «گفت‌وگویی فشرده و جدی» درباره برنامه موشکی و مسائل منطقه‌ای داشته باشند.
تهدیدات ترامپ، خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند
فارس/ یک روزنامه انگلیسی گزارش کرد که تهدیدات رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران به بی‌ثباتی خاورمیانه می‌انجامد.روزنامه «ایندیپندنت» نوشت که تقابل میان واشنگتن و تهران از زمانیکه رئیس‌جمهور آمریکا، آخرین «معافیت تحریمی ایران» را به امضا درآورد، بدتر شده است.این گزارش ادامه داد، ترامپ و فرماندهان نظامی وی خود را متقاعد کرده‌ که می‌بایست، نظام ایران را از بین ببرند و اینکه نظام ایران سقوط خواهد کرد. طبق این گزارش، یکی از وزرای سابق عراق که خواست نامش فاش نشود گفته است: مقامات آمریکایی درباره ایران معتقدند که باید این نظام را از بین ببرند و این نظام سقوط خواهد کرد». ایندیپندنت اینگونه نوشت که این تفکرات واهی با آشوب‌های اخیر در برخی شهرهای ایران قوت گرفته است.
آمادگی نیروهای مسلح لبنان برای مقابله با اسرائیل
مهر/ فرمانده ارتش لبنان در دیدار با شماری از مسئولان نظامی بین المللی و عرب تأکید کرد در صورتی که تجاوزی از سوی اسرائیل علیه لبنان صورت گیرد، نیروهای مسلح لبنان آمادگی مقابله با آن را دارند.ژنرال «جوزف عون» تأکید کرد که ارتش لبنان در مسیر دفاع از کشور و حفظ امنیت و ثبات آن گام بر می‌دارد.
مرکز عملیات ارتش سعودی در نجران منهدم شد
فارس/ یگان موشکی ارتش یمن، بامداد امروز ساعاتی بعد از فرودگاه نجران، مرکز عملیات ارتش عربستان در جنوب این کشور را نیز هدف موشک قرار داد. «موشک قاهر ام-۲، مرکز عملیات ارتش عربستان در گذرگاه مرزی الخضراء در نجران را هدف گرفت و با دقت به هدف مد نظر اصابت کرد. این مرکز عملیات ارتش عربستان با این موشک بالستیک، منهدم شد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *