خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۲۳

  • آیت‌الله جوادی آملی: نیروهای مسلح بازوان قدرتمند نظام اسلامی هستند
  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: اقتدار و امنیت کشور را مدیون اسلام هستیم
  • آیت‌الله ممدوحی: تقویت ابعاد اخلاقی لازمه رشد و ترقی حوزویان است
  • آیت‌الله نمازی:  دفاع از حقوق مردم و حل مشکلات وظیفه همه مسؤولان است
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: دین زدایی هدف اصلی استعمار است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی: پیروی مردم از ولی فقیه توطئه دشمنان را عقیم کرد

 

** جام جم ۹۶/۱۰/۲۳
*  رایزنی‌های پارلمانی درباره مسائل جهان اسلام
سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی از امروز با برگزاری نشست‌های کارشناسی و تخصصی و نیز کمیته‌های اجرایی در تهران آغاز به کار می‌کند.
در نشست‌های تخصصی و کارشناسی و نیز کمیته‌های اجرایی و عمومی مباحثی همچون امور سیاسی و روابط خارجی، حقوق بشر، زنان و امور خانواده، امور حقوقی و فرهنگی، گفت‌وگوی تمدن‌ها و مذاهب، امور اقتصادی و محیط زیست، مشارکت زنان در پارلمان‌های کشور‌های اسلامی و نیز تهیه پیش‌نویس نهایی کنفرانس مورد بحث، تبادل‌نظر و در نهایت تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد.
*  جزئیات نشست نمایندگان آمریکا، منافقین، بارزانی‌ و عربستان درباره ایران
روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقل از یک مقام امنیتی، جزئیات بیشتری از نشست مشترک نمایندگان آمریکا، منافقین، بارزانی و عربستان درباره ایران، منتشر کرد.
براساس این گزارش، اعضای حاضر در این نشست عبارتند از مایکل اندریا، مدیر بخش جاسوسی و عملیات‌های ضد ایران در سازمان سیا که طبق افشاگری روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز برای ایجاد بی‌ثباتی و آشوب در ایران به این سمت منصوب شده است؛ نماینده کشور عربستان سعودی؛ یکی از بارزانی‌ها که نماینده اسرائیل بوده است؛ نماینده گروهک منحط و شکست خورده منافقین و طفلاح برادر همسر صدام دیکتاتور معدوم عراق (که چند ماه پیش توسط آمریکا از زندان عراق آزاد شده است).
** همشهری ۹۶/۱۰/۲۳
*  آیت‌الله شاهرودی بازگشت
مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بستری شدن آیت‌الله شاهرودی در بیمارستانی در آلمان بر خلاف تمایل وی بوده است. در این بیانیه آمده است: ایشان پس از بهبودی و طی روند درمانی به ایران بازگشتند.
هفته گذشته «فولکربک» نماینده پیشین پارلمان آلمان از آیت‌الله هاشمی شاهرودی به دلیل آنچه نقض حقوق بشر خوانده بود به دادستانی آلمان شکایت کرده بود.
*  برجام را پاره کن
عبدالخالق عبدالله، مشاور سیاسی ولیعهد ابوظبی و از سیاستمداران پرنفوذ در حاشیه عربی خلیج فارس، روز جمعه برای چندمین بار در توییتر خود از ترامپ درخواست کرد تا توافق هسته‌ای ایران را «پاره» کند!
وی پیش از این نیز بارها با انتشار مقالاتی در نشریات عربی و انگلیسی چنین مطالبه‌ای را از رئیس جمهور آمریکا تکرار کرده بود.
** کیهان ۹۶/۱۰/۲۳
*  رهبر معظم انقلاب، درگذشتِ واعظ شهیر حجت‌الاسلام مظاهری را تسلیت گفتند
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت روحانی خدمتگزار و واعظ شهیر حجت‌الاسلام آقای مهدی مظاهری را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی. درگذشت روحانی خدمتگزار و واعظ شهیر حجت‌الاسلام آقای حاج مهدی مظاهری رحمه‌الله علیه را به همه‌ دوستداران و ارادتمندان و تربیت‌شدگان منابر مؤثر آن مرحوم و بالاخص به خاندان مکرّم و بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم. زمزمه‌ معنویِ دعا و نیایش آن مرحوم در شب‌های جمعه و سحرهای ماه مبارک رمضان طی سال‌های طولانی در شمار یادگارهای معنوی شهر عزیز اصفهان است و امید است همواره برقرار باشد.
*  تلاش برای انتقام از ایران شکست خورد
روزنامه سان دیلی در گزارشی تاکید کرد: جبهه آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و انگلیس در جنگ نیابتی طولانی مدت خود در سوریه شکست خورده‌اند و به دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند از سوریه، ایران و روسیه انتقام بگیرند ولی ایران تلاش برای انتقام گرفتن از خود را با شکست مواجه ساخت.
سان دیلی در یادداشتی زیر عنوان «کودتای شکست خورده ترامپ در ایران» تاکید کرده جوسازی و خبرسازی‌های رئیس‌جمهور آمریکا نتوانست نتیجه دلخواه وی درمورد ایران را حاصل کند.
** ایران ۹۶/۱۰/۲۳
*  امضای تفاهم نامه خرید ۲۰۰ دستگاه لوکوموتیو از هند
تهران و دهلی نو دیروز  تفاهم نامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن ایران ۲۰۰ دستگاه لوکوموتیو و واگن باری از هند خریداری خواهد کرد. منابع مالی لازم برای اجرای این تفاهم‌نامه که بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار می‌شود، از سوی هند تأمین خواهد شد. امضای این تفاهم نامه در جریان سفر سه روزه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشورمان به هند انجام شد.
*  موضع وزرای خارجه اروپایی در حمایت از برجام
وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه به همراه فدریکا موگرینی نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا علاوه بر نشست مشترک با محمدجواد ظریف دیدارهای جداگانه‌ای را نیز با او برگزار کردند.
مواضع این مقام‌های اروپایی بر توافق نظر همه آنها درباره لزوم اجرای توافقنامه هسته‌ای تأکید داشت.
موگرینی در اظهار نظری پس از نشست چندجانبه با بیان اینکه «توافقنامه هسته‌ای اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و از اجرای کامل آن حمایت می‌کنیم»، گفت: «برجام در حال عمل کردن به هدف اصلی خود مبنی بر حفظ نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران است.»
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۲۳
*  وزیران بهداشت و دادگستری این هفته در مجلس
براساس دستور هفتگی مجلس، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای پاسخ به سوال نصرالله پژمان فر نماینده مشهد و علیرضا آوایی وزیر دادگستری برای پاسخ به سوال‌های نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران در جلسات مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۲۳
*  افرادی با پول بیگانگان علیه نظام عمل می‌کنند
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه گفت: افرادی با پول بیگانگان با نظام اسلامی مقابله می‌کنند و می‌خواهند آن را ساقط کنند.
سردار سرتیپ محمداسماعیل کوثری ادامه داد: دشمنان هنوز بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب، ملت و رهبری را نشناخته‌اند، در این میان برخی از مسؤولان نیز چراغ سبزهایی به آنها نشان می‌دادند، اما نمی‌دانستند جوانانی در این مملکت هستند که باید از روی جنازه آنها رد شد تا حکومت غیراسلامی شود.
*  عادی‌سازی روابط با اسرائیل حرام است!
بیش از ۳۰۰ عالم اسلامی در استانبول عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را برای دولت‌های کشورهای مسلمان شرعا حرام دانستند.
علمای امت اسلامی در قالب ۳۶ هیات، اتحادیه و موسسه از سراسر جهان در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر استانبول امضای منشور موسوم به «علمای امت» را اعلام کردند.
اعلام این منشور با هدف مقابله با خطر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بویژه از سوی رژیم سعودی و برخی دیگر از شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس بوده است.  
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۲۳
*  آمریکا از برجام خارج شود، آن‌ها ضرر می‌کنند
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در صفحه اینستاگرام خود نوشت: با افتخار به آمریکایی‌ها اعلام می‌کنیم که اگر از برجام خارج شوند، این‌ آن‌ها هستند که ضرر می‌کنند و ما آمادگی کامل برای هر احتمالی را داریم و اگر شما توافقات را به هم بزنید مطمئن باشید ایرانی‌ها عزا نمی‌گیرند و قادر هستند که مسائل خود را پیش ببرند و مشکلات را حل کنند.
*  خانواده صدام در اغتشاشات ایران نقش‌آفرینی کردند
سردار رمضان‌شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب گفت: طبیعی است که هر گاه فرصتی پیش بیاید، گروه‌های ضد انقلاب دشمنان ایران اسلامی فرصتی برای ضربه زدن پیدا کنند، اما به رغم حمایت‌های همه جانبه مالی اطلاعاتی نظام سلطه همواره در این عرصه ناتوان بوده‌اند. وی افزود: خانواده صدام هم در این حوادث نقش داشتند و اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد آنها نیز سعی داشتند با کمک گروه‌های معاند به نظام اسلامی ایران ضربه بزنند.
** رسالت ۹۶/۱۰/۲۳
*  برخی از دولت‌های منطقه بویی از انسانیت نبرده‌اند
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در سلسله جلسات درس اخلاق خود با اشاره به مباحث ارائه‌شده در جلسات قبل گفت: خدا در درون انسان نیرویی به نام وجدان و قاضی قرار داده است؛ اگر انسان به حرف این نیرو گوش کند این نفس قوی می‌شود و اگر به ندای این نفس و نیرو گوش ندهد، این نیرو ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود و نهایتاً وقتی در درون وجدان و  نفس محاکمه‌کننده‌ای نباشد، یکی مثل داعش و عمر سعد و امسال این افراد می‌شود، چون وجدانی نیست که بخواهد انسان را محاکمه کند.
وی با بیان اینکه این‌چنین انسانی که وجدان او مرده به جایی می‌رسد که از حیوان هم پایین‌تر می‌شود؛ چون همان‌طور که استعداد ترقی و رشد برای رسیدن به کمال در وجود انسان است، ضلالت گمراهی هم است.
وی افزود: ازاین‌دست آدم‌ها که از حیوان هم بدترند، مانند برخی از دولت‌های منطقه هستند که انسان‌ها برایشان مهم نیستند، وجدان و منطق ندارند تنها پول و دلار برای آنها مهم است.
*  نیروهای مسلح بازوان قدرتمند و از مفاخر و عظمت ایران اسلامی هستند
استاد حوزه علمیه گفت: نیروهای مسلح بازوان قدرتمند و از مفاخر و عظمت ایران اسلامی هستند. آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اسلام قدرت را با عظمت به همراه دارد، لذا فرمود نه سلطه پذیر باشید و نه سلطه گر.
وی با اشاره به رشادتهای نیروی های مسلح در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این هشت سال جنگ تحمیلی در حقیقت جنگ جهانی بود چراکه همه کشورهای جهان علیه یک کشور متحد شدند و ایران را کوبیدند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند
*  منافقان بیدارند باید هوشیار باشیم
آیت‌الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن خود گفت: کسی که اتحاد جامعه را به هم بریزد، منافق است.
وی اظهار کرد: قرآن در رابطه با منافقان تذکرات زیادی می‌دهد و می‌فرماید اگر کار دست منافقان افتاد، همه چیز را نابود می‌کنند و تا براندازی صد در صد راحت نمی‌نشینند؛ منافقان شبانه روز بیدار هستند و ما باید هوشیار باشیم. وی با بیان اینکه گاهی اوقات یک تغافل از سوی مردم، فرصت بزرگی به دشمن می‌دهد، اذعان کرد: امام زمان(عج) در این ۴۰ سالی که از انقلاب گذشته است به نظام جمهوری اسلامی لطف داشته‌اند و از این به بعد هم قطعاً خواهند داشت ولی نباید از توطئه‌های منافقان غافل شویم.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۲۳
*  اجرای قانون جدید مبارزه با مواد مخدر یک گام مهم‌ حقوق بشری‌ است
کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل و همکاری‌های بین‌المللی قضایی دبیر ستاد حقوق بشر گفت: بعد از تصویب قانون الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر، دستورالعمل رئیس قوه قضائیه در اجرای این قانون و ابلاغ توقف اجرای تمامی‌احکام اعدام صادره در این حوزه با هدف بررسی مجدد و تطبیق آن با تسهیلات قانون جدید، گام مهم دیگری در حوزه حقوق بشر محسوب می‌شود.
وی اظهار داشت: ایران، بار این مبارزه را به تنهایی متحمل شده و کشورهای اروپایی و سازوکارهای بین‌‌‌المللی حقوق بشر نیز همواره به انتقاد از مجازات اعدام در این حوزه عادت کرده‌اند و هیچ وقت سهم خود را در این مبارزه ایفا نکرده‌اند.
** آرمان ۹۶/۱۰/۲۳
*  کشف محموله مواد انفجاری و انتحاری در سراوان
روابط‌عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با تلاش رزمندگان روابط عمومی قرارگاه قدس نزسا در منطقه سراوان در استان سیستان و بلوچستان یک محموله حاوی مواد منفجره و کمربندهای انتحاری همراه با مقادیری تجهیزات ارتباطی و… کشف و ضبط شد.
این اطلاعیه می‌افزاید: این محموله که عوامل گروهک تروریستی «جند الشیطان» قصد ورود آن به داخل کشور برای ایجاد ناامنی، اغتشاش و اقدامات تروریستی را داشتند به دست رزمندگان اسلام افتاد.
*  حمله به دفتر ۶۰ امام جمعه در اعتراضات
امام جمعه همدان گفت: در گذشته بزرگان و پیران سد راه اشتباهات بودند و مانع از بروز اختلاف و خونریزی می‌شدند. آنها عامل استحکام و پیوند جامعه بودند که جا دارد بزرگان اکنون هم این نقش را ایفا کنند.
آیت‌ا… غیاث‌الدین طه محمدی افزود: حدود ۶۰ دفتر امام جمعه در اغتشاشات مورد هجوم قرار گرفت و این نشان می‌دهد که دشمن از آنجا که ضربه خورده عصبانی است چنان که پیشتر هم منافقان چندین امام جمعه را در محراب به شهادت رساندند.
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۲۳
*  مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی برگزار شد
مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز پنجشنبه در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.
در این مراسم جمعی از مقامات لشکری و کشوری از جمله حجج‌اسلام حسن روحانی، آیت‌الله امامی‌کاشانی، سید حسن و سید علی خمینی، محمد ری‌شهری، علی‌اکبر ناطق‌نوری، علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و جمعی از وزرا و نمایندگان مجلس و خانواده و فرزندان آن مرحوم برگزار شد.
** آفرینش ۹۶/۱۰/۲۳
*  بزرگ ترین نقص برجام، آزادی ایران برای توسعه برنامه هسته ای است!
«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید با طرح یک ادعای جدید و بی اساس گفت: «یکی از بزرگترین نقاط ضعف برجام، محدودیت‌های مقرر در آن است که ایران را برای توسعه آشکار برنامه هسته ای خود و دستیابی سریع به قابلیت تولید تسلیحات هسته‌ای آزاد و مختار می‌گذارد».
وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «دولت آمریکا به همکاری خود با کنگره این کشور و متحدانش برای رفع این نقاط ضعف ادامه می‌دهد». سارا سندرز در بخشی دیگر از ادعاهای خود گفت: «رئیس جمهور آمریکا قویاً معتقد است که این [توافق هسته ای ایران] یکی از بدترین توافقهای منعقده تا به امروز است».
*  برنامه‌ریزی برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران
استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا `روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید با اعلام این خبر تصریح کرد: ما این تحریم‌ها را ارائه کرده‌ایم و فکر می‌کنم می‌توانید انتظار داشته باشید تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال شود.
منوچین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تحریم‌های جدیدی علیه ایران در راه است؟ گفت: انتظار دارم تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع شود.
** قدس ۹۶/۱۰/۲۳
*  وضعیت برجام، قدرت چانه‌زنی ما را کاهش داده است
منوچهر متکی گفت: آمریکایی‌ها در ادامه سیاست تهاجمی خود، رایزنی با اروپایی‌ها برای پروتکل‌های الحاقی برجام را آغاز کرده‌اند.
وزیر خارجه پیشین کشورمان اضافه کرد: به اعتقاد من، جمهوری اسلامی رویکرد جدیدی را برای برون رفت از شرایط کنونی که حقوق و منافع ملی ایران را هدف قرار داده است باید طراحی کند زیرا ادامه وضعیت کنونی قدرت چانه‌زنی ۱+۵ را در برابر جمهوری اسلامی افزایش داده و باعث تحمیل تنگنا‌های بیشتر علیه ما می‌شود.
*  روابط با ایران باید در بهترین شکل باشد
«سعدالحریری» نخست وزیر لبنان که استعفای سوال برانگیز او تحت فشار عربستان، در ماه گذشته، جنجالی شد، اکنون می‌گوید روابط کشورش با ایران باید به بهترین شکل اما در جهت منافع لبنان باشد.
سعد بر خلاف سیاست‌های حزب «المستقبل» که برخی آن را تابعی از سیاست‌های عربستان در لبنان می‌دانند، حضور حزب‌الله و دیگر احزاب بزرگ در دولت کشورش را مایه ثبات سیاسی دانست.
سعدالحریری از متحدان سیاسی عربستان در کشورش به شمار می‌رود و تا پیش از این معمولا مواضعی علیه حزب‌الله اتخاذ می‌کرد. او گفته که تلاش می‌کند کشورش را از اختلافات عربستان با ایران دور نگاه دارد.
** خراسان ۹۶/۱۰/۲۳
*  رتبه گذرنامه ایرانی بین ۱۹۹ کشور؛ ۱۹۱
موسسه مشاوره‌ای «نوماد کاپیتالیست» گزارشی از اعتبارسنجی گذرنامه‌ها که در حقیقت نشان‌دهنده‌ ارزش حقیقی شهروندی است، منتشر کرد که در آن رتبه‌ ایران در بین ۱۹۹ کشور، ۱۹۱ تعیین شد.
*  هنوز وقت طلایی ما تمام نشده است
علی ربیعی  وزیر کار و مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی دیروز پس از دیدار با سفیر ژاپن درباره اطفای حریق نفتکش ایرانی با تاکید بر این که هنوز وقت طلایی ما تمام نشده است، اظهار کرد که “عملیات به شدت ادامه دارد و در صورت کاهش دما نیروهای تجسس وارد نفتکش خواهند شد.”
وی با بیان این که آتش نفتکش سانچی کمی تحت کنترل درآمده است افزود: چنان چه دمای کشتی اجازه دهد نیروها به صورت هلی‌برن روی عرشه خواهند رفت و عملیات تجسس آغاز خواهد شد. امیدوارم دیگر شاهد انفجار جدیدی نباشیم.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۲۳
*  پیشروی ارتش سوریه، آنکارا را نگران کرده است
«مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در خصوص اوضاع سوریه به ویژه ادلب و تحولات اخیر آن گفت: روسیه و ایران باید مانع حملات هوایی دولت سوریه به معارضان شوند. چاوش‌اوغلو ادعا کرد دولت سوریه به بهانه مبارزه با گروه تروریستی «جبهه النصره»، غیرنظامیان را در ادلب بمباران می‌کند.
وی با بیان اینکه این بمباران‌ها باید متوقف شود، از ایران و روسیه خواست به وظایف خود به عنوان کشورهای ضامن آتش‌بس در مذاکرات آستانه عمل کرده و مانع حملات هوایی دولت سوریه شوند.
** شهروند ۹۶/۱۰/۲۳
*  رئیس‌جمهوری خواستار نظارت مردم بر کار دولت است
مجید تخت‌روانچی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری خواستار روشن شدن ریشه اتفاقات اخیر کشور شد و گفت: دولت اراده کرده تا برخوردش با مردم شفاف باشد و مردم بتوانند بر کار دولت نظارت داشته باشند.
تخت‌روانچی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهوری در سخنرانی خود در کنگره حقوق شهروندی و قبل از تحولات اخیر، بحث شفافیت را مطرح کردند و گفتند بودجه را باید در اتاق شیشه‌ای بگذاریم.
این به این معنا بود که دولت اراده کرده تا برخوردش با مردم شفاف باشد و مردم بتوانند بر کار دولت نظارت داشته باشند.
*  توضیحات دادستان کل کشور درباره خودکشی‌های اخیر در زندان‌ها
دادستان کل کشور به ارایه توضیحاتی در زمینه خبرهای منتشرشده درباره خودکشی‌های اخیر در زندان‌های کشور پرداخت. حجت‌الاسلام منتظری درباره خودکشی فردی که در زندان اوین در بازداشت بوده است، توضیح داد: فردی که خودکشی کرده، معتاد بوده است و فیلمش هم موجود است و درعین‌حال، درحال ادامه تحقیقات در این زمینه هستیم.
وی ادامه داد: فردی که در اراک خودکشی کرده در زندان نیروی انتظامی بوده و پزشکی قانونی درحال تحقیق در این زمینه است و بنابر گزارش‌ها، وی هم خودکشی کرده است. دادستان کل کشور در پایان درباره خبر خودکشی فردی در دزفول نیز تأکید کرد: این خبر جعلی است.
** صبح نو ۹۶/۱۰/۲۳
*  اتحادیه اروپا علاوه بر حمایت گفتاری، اقداماتش را هم تقویت کند
دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ترک بروکسل در جمع خبرنگاران درباره نتیجه مذاکراتش با سه وزیر اروپایی و موگرینی درباره برجام خاطرنشان کرد: ما تاکید کردیم برای اینکه ایران به برجام پایبند بماند لازم است همه من جمله ایالات متحده به برجام پایبند باشند و برجام را اجرا کنند و لازم است اتحادیه اروپا علاوه بر حمایت علنی و گفتاری خود از برجام، در عمل هم اقداماتش را تقویت کند تا مردم از برجام بهره ‌مند شوند.
*  بودجه باید در جهت حمایت از اقشار ضعیف جامعه باشد
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: باید در بودجه، جهت حمایتی خود را از اقشار ضعیف، پابرهنه و مستضعف در کشور قرار دهیم و باید کاری کنیم که اینها به نوایی برسند و نه اشراف مرفه بی‌درد.
باید مدیریت کارآمد برای اشتغالزایی جوانان داشته باشیم و در این راستا حرف و شعار دیگر کافی است، چرا که مردم منتظر اقدام و عمل هستند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اقتدار و امنیّت کشور را مدیون اسلام هستیم
حوزه/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفتند: نیروهای مسلح باید از نظر قدرت عبادی، نظامی و جهادی افراد قوی را در اختیار داشته باشد و در چارچوبی که قرآن قرار داده است حرکت کند. ایشان در ادامه تاکید کردند: از نظر تجهیزات نظامی و نیروهای انسانی در جایگاه و شرایط مطلوبی قرار داریم که همه آن را مدیون اسلام هستیم زیرا اسلام مردم را به گونه‌ای تربیت می‌کند که از شهادت هیچ ترسی ندارند و برای دفاع از کشور و ناموس خود از همه چیز می‌گذرند.
پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین مظاهری
اختصاصی/ در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مظاهری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیام تسلیتی صادر کرد. دربخشی ازاین پیام آمده است:این روحانی محبوب اهتمام ویژه به نشر معارف اهل البیت(علیهم السلام) داشت و احیاگر قرائت دعای شریف ابو حمزه ثمالی، دعای کمیل و دیگر ادعیه طی سالیان متمادی بوده و در امور فرهنگی از جمله تأسیس دانشگاه قرآن و معارف، ستاد اقامه نماز و موسسات خیریه همت گماشت.
دفاع از حقوق مردم و حل مشکلات وظیفه همه مسؤولان است
رسا/ آیت‌الله نمازی  با اشاره به فراز های مهمی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم، گفت: نبرد مردم با ضد ملت، نبرد ایران با ضد ایران، نبرد اسلام با ضد اسلام همچون چهل سال گذشته ادامه خواهد داشت. عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه، کینه‌ورزی دشمن نباید سبب شود مسؤولان ازضعف ها ومشکلات مردم به ویژه طبقات ضعیف غافل شوند، افزود: دفاع از حقوق مردم و تلاش برای حل مشکلات آنها وظیفه همه مسؤولان است، قشرهایی از مردم به ویژه طبقه ضعیف تحت فشار هستند و باید همه همت مسؤولان صرف حل مشکلات موجود شود.
تقویت ابعاد اخلاقی لازمه رشد و ترقی حوزویان است
حوزه/ آیت الله ممدوحی گفت: تقویت ابعاد اخلاقی و مساله تهذیب از جمله لوازم مهم رشد و ترقی حوزویان است. عضو جامعه مدرسین در ادامه ابراز داشت: بدون تردید توجه و عنایت بزرگان حوزه از جمله مراجع معظم تقلید نسبت به بحث اخلاق و به خصوص برگزاری جلسات درس اخلاق در طول هفته، الگویی برای همه ما حوزویان است که نسبت به این مهم در فضای کلی حوزه و روحانیت اهتمام بیشتری داشته باشیم.
دین زدایی هدف اصلی استعمار است
تسنیم/ آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به توفیق خدمتگذاری به دین خدا اظهار داشت: در دنیای امروز، دشمن یک هدف دارد و آن، دین زدایی است، پیش از انقلاب جریان‌هایی مثل توده با دین مقابله می‌کردند اما تقابل آن‌ها معمولاً علمی بود و به‌زعم خودشان یک شبهات علمی را ایجاد می‌کردند. عضو جامعه مدرسین خاطر نشان کرد: دشمنان می‌خواهند دین را از جامعه و بشر بگیرند، البته این‌ها کارهای زیادی در گذشته هم انجام داده‌اند اما موفق نشده‌اند، وی تصریح کرد: دین‌شناسی امری واجب است و امروز هیچ‌چیز واجب‌تر و بالاتر از دین‌شناسی نداریم.
پیروی مردم از ولی فقیه توطئه دشمنان را عقیم کرد
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبد اللهی با اشاره به نقش ولایت فقیه و مردم در خنثی سازی توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی گفت: حضور مدبرانه مردم و  هشدارهای آگاهانه رهبر انقلاب و ولایت فقیه نسبت به برنامه و اهداف دشمنان، جلوی فتنه را گرفت و اجازه نداد حاکمیت و ارزش های دینی لگد مال شود. عضو خبرگان رهبری گفت: دشمن در شرایط کنونی در تلاش برای انقلاب زدایی و ایجاد جنگ نرم در استفاده از فرهنگ خطی است، این مسئله کمی قبل از فتنه آغاز و ادامه دارد و تنها مانع و سد این برنامه دشمن توجه به ارزشها و هشدارهای رهبری است.
آمریکا رفتار خطرناک ایران را تحمل نمی‌کند
باشگاه خبرنگاران/ نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، پس از اعلام تصمیم رئیس جمهور این کشور درباره توافق هسته‌ای با ایران (برجام)، در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن «رفتار بی‌ثبات کننده و خطرناک ایران» را بر نمی‌تابد. نیکی هیلی در این بیانیه خود با تکرار ادعاهای واشنگتن علیه کشورمان اعلام کرد: «امروز رئیس جمهور در اقدامی قاطعانه به روشنی اعلام کرد که آمریکا به مفاد توافق هسته‌ای ایران پایبند است، اما رفتار بی‌ثبات کننده و خطرناک ایران را بر نمی‌تابد و انتظار دارد دیگر کشور‌ها نیز به ما بپیوندند.
آمریکا ۱۴ شخصیت حقیقی و حقوقی دیگررا تحریم کرد
باشگاه خبرنگاران/ رئیس جمهور آمریکا سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های بسیار با امضای معافیت‌های تحریمی ایران، تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را برای یک دوره ۱۲۰ روزه دیگر تمدید کرد اما در عین حال ۱۴ شخصیت حقیقی و حقوقی دیگر را نیز طبق عادت قبلی خود به بهانه نقض حقوق بشر و کمک به برنامه موشکی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد. یک مقام کاخ سفید بلافاصله پس از اعلام تصمیم ترامپ گفت: اگر تغییرات مدنظر رئیس‌جمهور آمریکا در برجام ایجاد نشود، این آخرین باری خواهد بود که او تحریم‌های هسته‌ای ایران را ذیل توافق هسته‌ای تعلیق می‌کند. ترامپ در بیانیه‌ای که پس از تمدید معافیت‌های تحریمی ایران صادر کرد، آورده از تمامی متحدان اروپایی آمریکا خواسته است حزب الله لبنان را گروه تروریستی اعلام کرده و منابع مالی آن و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قطع کنند. وی همچنین با حمایت دوباره از ناآرامی‌های هفته گذشته در برخی شهرهای ایران مدعی شده است که باید ایران را برای متوقف کردن نقض حقوق شهروندانش تحت فشار قرار داد.
بیانیه مهم وزارت خارجه ایران درباره تحریم‌های جدید آمریکا
باشگاه خبرنگاران/ وزارت امور خارجه کشورمان درباره تمدید تحریم‌های برجام و برخی تحریم‌های جدید توسط دولت آمریکا بیانیه مهمی صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن تهدیدات آمریکا و اضافه کردن افراد جدید به فهرست تحریم ها، نکات زیر را مورد تاکید قرار می دهد: جمهوری اسلامی ایران همراه با اعضای دیگر برجام و جامعه جهانی بارها تاکید کرده است که برجام یک سند معتبر بین‌المللی است و به هیچ عنوان قابل مذاکره مجدد نیست. تصمیم رژیم آمریکا برای افزودن تعدادی از اتباع ایرانی و غیر ایرانی به فهرست خودساخته و غیرقانونی تحریمی آمریکا، فقط و فقط اثبات کننده استمرار خصومت هیات حاکمه آمریکا علیه ملت بزرگ ایران است.
ادامه حمایت بی‌بی‌سی از آشوبگران بعد از پایان اغتشاشات
باشگاه خبرنگاران/ سرانجام بعد از چند روز، اغتشاشات دی‌ماه ۹۶ در ایران به پایان رسید، اما رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین و در رأس همه آنها بی‌بی‌سی فارسی که با آغاز ناآرامی‌ها در چند شهر ایران با ذوق‌زدگی سعی در دامن زدن، هدایت و تشدید حوادث به سوی خشونت بیشتر را داشتند، هنوز هم ماجرا را تمام شده نمی‌دانند. رفتار بی‌بی‌سی فارسی در چند روز اخیر بعد از پایان اغتشاشات نشان می‌دهد این شبکه انگلیسی سعی می‌کند تا حد امکان استفاده‌های تبلیغی و روانی خود را از اتفاقات چندروز گذشته ایران برده و حتی زمینه‌سازی برای تکرار اتفاقات در آینده را نیز در دستور کار خود دارد.
واقعیت اعتراضات در ایران برخلاف تبلیغ رسانه‌ها بود
صداوسیما/ مشاور ویژه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: رسانه‌های بین‌المللی تلاش کردند مسئله‌ای نه چندان مهم را به عنوان تحول بزرگ سیاسی در ایران جلوه دهند.ناتالی تاچی در صفحه توییتر خود نوشت: (ارزیابی) من بر اساس واقعیت‌های صرف است. پوشش رسانه‌ای باعث شد اینطور به نظر برسد که ایران در آستانه یک انقلاب قرار دارد. اما واقعیت بسیار با این فاصله داشت. وی نوشت که حوادث «قطعاً ارزش توجهی را که در رسانه‌های بین المللی شاهدش بودیم نداشته است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *