خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۲۵

رحلت حضرت ختمی مرتبت، پیامبر رحمت، محمد مصطفی (ص) وشهادت سبط اکبر، حضرت امام حسن مجتبی(ع) را تسلیت می‌گوییم

  • بیانیه نمایندگان مجلس درباره فاجعه یمن: مسئولیت فاجعه انسانی در یمن متوجه مقامات عربستان سعودی و پشتیبانان این کشور است
  • آیت الله خاتمی: نقش حوزه های علمیه در مقابله با ناتوی فرهنگی انکارناپذیر است
  • آیت الله بهشتی: علامه طباطبایی با سیره عملی خود طلبه تربیت می‌کرد
  • آیت الله موسوی اصفهانی: پایداری حوزه به اخلاق و تهذیب است
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور: دولت ۱۹ آذر لایحه بودجه را به مجلس ارائه می‌کند

** جام جم ۹۶/۸/۲۵
*  بیانیه نمایندگان مجلس در باره فاجعه یمن
۱۹۱ نماینده مجلس در بیانیه‌ای اعلام کردند: مسئولیت فاجعه انسانی در یمن متوجه مقامات عربستان سعودی و پشتیبانان این کشور از جمله ایالات متحده آمریکاست. در بیانیه دیروز مجلس به سکوت خبری معنادار رسانه‌های غربی در مورد جنایات سهمگین علیه مردم مظلوم یمن اشاره و تاکید شد، مسئولیت این فاجعه انسانی متوجه مسئولان عربستان سعودی و پشتیبانان این کشور از جمله ایالات متحده آمریکا است.
*  جابری‌انصاری با بشار اسد دیدار کرد
حسین جابری‌انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان که به سوریه سفر کرده، با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات روند آستانه درباره سوریه روز سه‌شنبه نیز سفری به مسکو داشت و با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه درخصوص آخرین تحولات منطقه و همکاری‌های دو کشور برای حل و فصل بحران سوریه گفت‌وگو و رایزنی کرد.
** همشهری ۹۶/۸/۲۵
*  اشتباه بچه گانه عربستان درقضیه لبنان
معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه در سمیناری اشتباه محاسباتی برخی از بازیگران منطقه را در افزایش بحران‌های غرب آسیا موثر دانست و دراین ارتباط به اشتباه محاسباتی عربستان در سوریه،یمن و حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی اشاره کردو گفت:اشتباه محاسباتی ریاض در مورد موضوع لبنان یک  اشتباه بچه‌گانه بود.عباس عراقچی با بیان اینکه به اعتراف تحلیلگران غربی خردمندترین بازیگر منطقه،ایران است،تصریح کرد:ایران دراین شرایط منطقه،از ثبات، نفوذ و امنیت کاملی برخوردار  است ودارای تاثیرگذاری بالایی است.
 *  واکنش ایران به قطعنامه حقوق بشری
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه کشورمان در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد،گفت: ایران قطعنامه وضعیت حقوق بشر در ایران که در هفتادودومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل توسط کانادا وتعداد دیگری از کشورهای غربی ارائه شده را اقدامی مردود وغیر قابل قبول می‌داند.بهرام قاسمی خاطر نشان کرد:استفاده ابزاری، گزینشی و سیاسی از موضوع حقوق بشر توسط کشورهای غربی علیه کشورهای مستقل جهان رویکردی محکوم و اقدامی نادرست است که نتیجه‌ای جز تضعیف جایگاه والای حقوق بشر به دنبال نخواهد داشت.
** کیهان ۹۶/۸/۲۵
*  گزارش محرمانه رئیس ‌مجلس به نمایندگان درباره آسیب‌های اجتماعی
علی لاریجانی رئیس ‌مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی صبح دیروز مجلس گفت: مجلس از ساعت ۸‌صبح تشکیل جلسه داد و گزارشی درباره مسائل آسیب‌های اجتماعی و تصمیماتی که در کشور گرفته شده و باید پیگیری شود، ارائه شد.
وی افزود: مخصوصا با توجه به عنایت مقام معظم رهبری به این مسئله همه بخش‌های حکومت باید درخصوص آسیب‌های اجتماعی با حساسیت پیگیر باشند.
*  آل سعود از هم فرو می‌پاشد
هافینگتون پست در گزارشی اعلام کرده که احتمال دارد «سیاست‌های جدید سلمان بن عبدالعزیز شاه و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به فروپاشی سیاسی، اقتصادی و نظامی عربستان منجر شود». این روزنامه آمریکایی با هشدار درباره آنچه «نتایج روند پاکسازی در داخل عربستان» نامیده می‌افزاید: «بیش از هر زمان دیگری، این بازداشت‌ها به یک طوفان سیاسی بزرگ تبدیل شده است که بر خطر برهم خوردن ثبات نه‌ فقط عربستان که خاورمیانه و تکه‌تکه شدن آن می‌افزاید.»  
** شرق ۹۶/۸/۲۵
*  از هیچ تلاشی برای آزادی زاغری فروگذار نمی‌کنیم
بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس، روز گذشته اطمینان خاطر داد که وزارت خارجه انگلیس از هیچ تلاشی برای بازگرداندن «نازنین زاغری»، شهروند دوتابعیتی این کشور، از ایران به انگلیس دریغ نخواهد کرد. نازنین زاغری، پس از دستگیری در ایران، به اتهام اقدام‌های امنیتی، به پنج سال زندان محکوم شد.
*  گسترش رابطه ایران و روسیه عامل مهمی در امنیت منطقه است
مراسم افتتاحیه کنفرانس علمی بین‌المللی «ایران و روسیه – پنج قرن همکاری» در آرشیو دولتی سیاسی اجتماعی روسیه با قرائت پیام محمد جواد ظریف و سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، برگزار شد.
محمد جواد ظریف در پیام خود یادآور شد: ایران و روسیه به عنوان دو همسایه باید روابط گسترده‌ای داشته باشند و دو کشور باید در چند وجهی‌کردن و گسترش افقی و عمومی این رابطه بکوشند. ظریف افزود: گسترش این رابطه نه فقط به نفع دو کشور بوده، بلکه عامل مهمی در امنیت، ثبات و توسعه مناطقی مانند آسیای مرکزی و خاورمیانه است.
** ایران ۹۶/۸/۲۵
*  هر چه به قدرت ملی ما منتهی می‌شود باید تقویت شود
رئیس‌جمهوری در جلسه هیأت دولت یک بار دیگر بر پیگیری مشکلات زلزله‌زدگان تأکید و همزمان یادآوری کرد که بنیاد مسکن مسئول اصلی ترمیم و بازسازی ساختمان‌ها است. حجت الاسلام والمسلمین روحانی همچنین به شرایط منطقه اشاراتی داشت و با انتقاد از دخالت‌های فرامنطقه‌ای و مواضع برخی کشورهای منطقه تأکید کرد که سیاست ایران دفاع از مظلومان است.
حجه‌الاسلام و المسلمین روحانی در ادامه با تأکید بر ضرورت تقویت قدرت ملی کشورمان، اظهار داشت: بخشی از قدرت ملی در حوزه نظامی است، بخشی مردمی، بخشی سیاسی و بخشی اقتصادی است و هر آنچه به قدرت ملی ما منتهی می‌شود، باید تقویت شود.
*  رکوردزدنی ترامپ؛ هر روز، پنج دروغ
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست خبر داد، دونالد ترامپ در ۲۹۸ روزی که ریاست جمهوری او می‌گذرد، به طور میانگین روزانه ۵/۵ و در مجموع هزار و ۶۲۸ ادعای نادرست یا گمراه‌کننده مطرح کرده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۸/۲۵
*  رشد ۸۳ درصدی واردات نفت کره جنوبی از ایران
واردات نفت خام ایران از سوی کره جنوبی در پی کاهش صادرات میعانات ایران به آسیا، در اکتبر نسبت به ماه پیش از آن ۹.۵ درصد کاهش پیدا کرد. با این همه بر مبنای سالانه افزایش ۸۳ درصدی داشت.
** وطن امروز ۹۶/۸/۲۵
*  رئیس‌جمهور فرانسه برای واسطه‌گری و برجام ۲ به ایران می‌آید
حجت‌الاسلام احمد سالک‌کاشانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: رئیس‌جمهور فرانسه برای واسطه‌گری و برجام ۲ به ایران می‌آید تا این مسائل را برای آمریکا حل کند؛ اینها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.
*  وزیر نفت برای پاسخگویی درباره بدعهدی توتال به مجلس می‌رود
خادمی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بدعهدی شرکت نفتی توتال در اجرای قرارداد با ایران، اظهار داشت: به همین دلیل از وزیر نفت دعوت کرده‌ایم هفته آینده با شرکت در جلسه کمیسیون انرژی درباره میزان پیشرفت قرارداد توتال و ادامه یا انصراف توتال از همکاری با ایران پاسخ دهد.
** جوان ۹۶/۸/۲۵
*  تحریم «کاتسا» را به فرصت تبدیل می‌کنیم
سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به راهبرد سپاه برای  مقابله با تحریم کاتسا، گفت: اصل قانون کاتسا که علیه جمهوری اسلامی وضع شده، هدفش این است که فشار مضاعفی را بر ملت ایران وارد می‌کند.
اما قطعاً با اراده‌ای که از مسئولین کشور سراغ داریم و همچنین با توجه به تدابیر هوشمندانه رهبر انقلاب در اداره کشور و عبور دادن کشور از بحران‌های مختلف، فکر می‌کنم به فضل الهی این تهدید هم به فرصتی برای ما بدل خواهد شد و از این موضوع نگرانی خاصی نداریم.
*  ارائه ۱۰۴ صفحه سند فتنه ۸۸ به رئیس مجلس
جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توبه سران فتنه با چهار شرط پذیرفته می‌شود، اول، اینکه اتهامات وارد شده به نظام مقدس جمهوری اسلامی را پس بگیرند. دوم، خسارت‌های وارد شده را جبران کنند. سوم، راه خود را از دشمنان جمهوری اسلامی جدا کنند و چهارم، اینکه برای آنچه مرتکب آن شده‌اند، آماده مجازات باشند. ۱۰۴ صفحه اسناد فتنه با امضای وزارت اطلاعات، سپاه، ناجا و تمام مراکز نظارتی را به رئیس مجلس تقدیم می‌کنم و به دو نایب رئیس مجلس توصیه می‌کنم این اسناد را مطالعه کنند.
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۲۵
*  سنا در حال بررسی اختیارات هسته‌ای ترامپ است
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که اختیارات دونالد ترامپ برای پرتاب موشک‌های هسته ای، توسط دو حزب جمهوری خواه و دموکرات سنا آمریکا به دلیل خطر حمله هسته‌ای به کره شمالی در حال بررسی است.باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا آمریکا در جلسه استماع، گفت: روند کنونی استفاده از تسلیحات هسته‌ای به معنای آن است که رئیس جمهور امریکا تنها کسی است که می‌تواند فرمان پرتاب سلاح هسته‌ای را صادر کند.
*  تصویب ۲۸۱ میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه در هیئت دولت
محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت درحاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به مصوبات دولت برای رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان مناطق زلزله زده غرب کشور، گفت: هیئت دولت ۶۵۹ میلیارد تومان برای تسهیلات و ۲۸۱ میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه تصویب کرده است.
** رسالت ۹۶/۸/۲۵
*  موگابه در بازداشت است
ارتش زیمباوه اعلام کرد، رابرت موگابه از ریاست جمهوری بر کنار و در بازداشت قرار گرفته و «امرسون منانگاگوا» به عنوان رئیس جمهور موقت جای او را گرفته است.ارتش زیمباوه اعلام کرده امرسون منانگاگوا، معاون برکنار شده سابق رابرت موگابه وارد پایگاه هوایی مانیامه شده تا کنترل دولت این کشور را به دست بگیرد و رابرت موگابه نیز در یک «انتقال قدرت بدون خونریزی» برکنار و در بازداشت قرار گرفته است.
*  خدمت به مردم، سرلوحه کار بسیج است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری عملکرد این سازمان را در یکسال اخیر در حوزه‌های جهادی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، محیط زیست و همچنین زلزله اخیر در غرب کشور تشریح کرد و از برنامه‌های آینده آن خبر داد. سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: در یک سال اخیر و دوره مدیریت جدید به رویکرد مردم‌مداری توجه ویژه کردیم و خدمت به مردم به عنوان یک قاعده در برنامه‌های بسیج قرار دارد.
** مردم سالاری ۹۶/۸/۲۵
*  توافقی برای اصلاح ساختار دولت صورت نگرفته است
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: توافقی برای اصلاح ساختار دولت صورت نگرفته است چراکه ۲۹۰ نماینده مجلس باید درباره آن نظر دهند.
واعظی ادامه داد: ما در مورد تفکیک وزارتخانه‌ها لایحه‌ای به مجلس دادیم و این موضوع در مجلس در حال بررسی است، از طرف دولت هم رئیس سازمان اداری استخدامی در جلسه شرکت می‌کند.
*  سفیر ایران از دولت و ملت عراق برای میزبانی از زائران اربعین تشکر کرد
«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق در پیامی به حیدر العبادی نخست وزیر عراق از تلاش‌ها و فداکاری‌های دولت و نیروهای مسلح این کشور در تامین خدمات و امنیت مورد نیاز زائران اربعین تقدیر و تشکر کرد. مسجدی در این پیام برای موفقیت و سربلندی ملت و دولت مسلمان و بزرگ عراق آرزو کرده است.  طبق آمارهای رسمی منابع عراقی حدود ۱۴ میلیون زائر در پیاده روی زیارت اربعین امسال شرکت داشتند که طبق همین امر بیش از دو میلیون نفر آنان از ایران بودند.
** آرمان ۹۶/۸/۲۵
*  پرواز جنگنده‌های روسی از آسمان ایران
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۶ فرونده جنگنده روسی از نوع توپولف – ۲۲ ام، با پرواز از آسمان ایران و عراق، مواضع داعش در منطقه البوکمال را بمباران کردند. حملات این جنگنده‌ها به مواضع داعش با پوشش جنگنده‌های سوخوی ۳۰ اس ام صورت گرفت که مقرهای مهم تروریست‌ها و انبارهای سلاح و مهمات آنها را بمباران کردند.
** فرهیختگان ۹۶/۸/۲۵
*  وزارت جهاد کشاورزی مطالبات گندمکاران را تسویه کرد
وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که با همکاری و مساعدت سازمان برنامه و بودجه، خزانه دولت و بانک مرکزی ۲۷۰۰ میلیارد تومان دیگر از طلب گندمکاران امروز تامین مالی و پرداخت شد. با واریز ۲۷۰۰ میلیارد تومان از باقیمانده مطالبات گندمکاران، میزان بهای پرداختی به کشاورزان برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری به ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.
** آفرینش ۹۶/۸/۲۵
*  به تنهایی علیه ایران اقدام می‎کنیم!
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به حمایت روسیه از حضور ایران در سوریه، مدعی شد به هر قیمتی جلوی این کار را می‎گیریم. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیام ویدئویی که به مناسبت نشست عمومی انجمن یهودیان آمریکای شمالی ضبط شد، ادعا کرد: اگر ناچار شویم به تنهایی علیه ایران اقدام می‌کنیم.وی همچنین مدعی شد ایران موفق نمی‌شود سوریه را به پایگاهی برای حمله به اسرائیل تبدیل کند.
*  تاکنون حدود ۶۰ میلیارد دلار در آمریکا علیه ایران حکم صادر شده است
محمد جواد ظریف برای پاسخ به سوال جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب در مورد اعلام آخرین وضعیت خواسته مدعیان در محاکمه بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران و دفاع مسوولین کشوردر این زمینه درجلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت. وزیرامورخارجه گفت: تقریبا تا امروز حدود۶۰ میلیارد دلار در آمریکا علیه ایران حکم صادر شده و مبلغ مشابهی هم در جمهوری اسلامی علیه آمریکا حکم صادر شده است.
** قدس ۹۶/۸/۲۵
*  اگر سپاه در یمن دخالت می‌کرد کارسعودی یکسره بود
«کاترین شکدم»تحلیلگر بریتانیایی بابیان اینکه پایگاه مردمی جمهوری اسلامی وسعودی‌ها در یمن قابل قیاس نیست و ایران محبوبیت خاصی بین مردم یمن دارد گفت: اگر سپاه ایران می‌خواست پشتیبانی نظامی از ارتش و انصارالله یمن کند، امروز همه خاک یمن آزاد شده بود و سعودی‌ها دراین جنگ به طور مطلق شکست خورده بودند و تقریبا می‌توان گفت که کار سعودی‌ها یکسره شده بود.
*  دولت ۱۹ آذر لایحه بودجه را به مجلس ارائه می‌کند
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس، اظهار داشت:دولت می‌خواست بین ۱۶ تا ۱۹ آذر لایحه بودجه را به مجلس ببرد که ظاهرا مجلس یکشنبه ۱۹ آذر رابه عنوان روزی که رئیس جمهور لایحه را به مجلس ارائه کند ا نتخاب کرده است.
** خراسان ۹۶/۸/۲۵
*  اعتبار ۵۰۰ میلیون دلاری جمهوری آذربایجان برای احداث خط ریلی رشت – آستارا
رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان از تصمیم این کشور برای تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار از سوی این کشور برای احداث خط ریلی رشت – آستارا خبر داد و گفت: توافق نامه این خط اعتباری از سوی ایران و آذربایجان امضا شده است .جاوید قربان اف افزود: ساخت این خط ریلی در قالب تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب  تا دو ماه دیگر آغاز می‌شود.
*  کمک به زلزله زدگان باید مطابق تحریم‌ها باشد!
وزارت خزانه داری آمریکا ضمن صدور بیانیه ای،  به برخی از راه‌هایی که آمریکایی‌ها می‌توانند کمک‌های انسان دوستانه خود  به مردم زلزله زده کرمانشاه را ارسال کنند و در عین حال مطابق با تحریم‌های آمریکا علیه ایران باشد، اشاره و شروط مجاز بودن این کمک‌ها را اعلام کرد. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا تصریح شده که ارسال وجوه نقدی توسط جمعیت‌های خیریه تنها در شرایطی مجاز است که به هیچ وجه برای حکومت ایران یا افراد و نهادهای مندرج در لیست SDN  فرستاده نشوند. در این بیانیه سقف حداکثر ۵۰۰ هزار دلار در یک دوره یک ساله به عنوان نهایت مبلغی که ایرانیان مقیم آمریکا می‌توانند کمک کنند، اعلام شده است.
** اعتماد ۹۶/۸/۲۵
*  حریری از نظر ما بازداشت است
میشل عون، رییس جمهور لبنان برای نخستین بار علنا عربستان سعودی را به «بازداشت» و «گروگان نگه داشتن سعد الحریری و خانواده‌اش» متهم کرد.
میشل عون، رییس جمهور لبنان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیچ انگیزه‌ای عدم بازگشت حریری را به کشور بعد از ١٢ روز توجیه نمی کند». در نتیجه ما او را تحت بازداشت در نظر می گیریم.
** شهروند ۹۶/۸/۲۵
*  پرونده مفتوح دولت دهم در شعبه ششم دادگاه کیفری استان تهران
گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از بررسی طرز کار قوه مجریه در ابلاغ و اجرای قوانین مصوب در جلسه علنی صبح دیروز مجلس ارایه و عنوان شد که روند تأخیر در ابلاغ قوانین توسط رئیس‌جمهوری نسبت به دولت قبل سیر نزولی دارد اما همچنان مواردی از تأخیر یا استنکاف از ابلاغ قوانین وجود دارد. در این گزارش همچنین آمده که پرونده‌های متعددی از استنکاف دولت دهم در اجرای قوانین و مقررات در کمیسیون اصل ۹۰ مفتوح است که برخی از آنها به قوه‌قضائیه نیز ارسال شده است.
*  دعوت عربستان از وزرای خارجه عرب برای برگزاری نشستی در قاهره علیه ایران
سفیر عربستان در مصر اعلام کرد که عربستان از تمام وزرای خارجه کشورهای عربی برای برگزاری نشست فوری در قاهره دعوت کرد. احمت القطان، سفیر عربستان در مصر و نماینده دایم آن کشور در اتحادیه عرب در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «کل یوم» مدعی شد: کشورهای عربی از دخالت‌های ایران رنج می‌برند و ما این امر را کاملا مردود می‌دانیم. بنابراین لازم است که یک نشست فوری برگزار شود و کشورهای عربی برای جلوگیری و پایان دادن به دخالت‌های ایران با هم متحد شوند.
** جامعه فردا ۹۶/۸/۲۵
*  مشکل امنیتی در مناطق زلزله‌زده نداریم
عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه علنی دیروز مجلس به ارائه گزارشی در مورد اقدامات انجام شده بعد از وقوع زلزله در استان‌های غربی کشور پرداخت. وزیر کشور یکی از اولویت‌ها را تأمین امنیت و انتظامات در مناطق زلزله‌زده مطرح و خاطر نشان کرد: ما موضوع خاص امنیتی نداشتیم، از سرقت و حوادث دیگر نیز گزارش مهمی نرسیده است.
*  بست‌نشینی بقایی
حمیدرضا بقایی روز گذشته به جای رفتن به دادگاه به حرم عبدالعظیم حسنی رفت و در آنجا «بست» نشست. علی‌ اکبر جوانفکر و حبیب‌الله جزء خراسانی او را همراهی می‌کردند؛ هر سه آنها پرونده‌هایی در دستگاه قضایی در خصوص عملکردشان در دولت احمدی‌نژاد دارند که به نشانه اعتراض به عملکرد دستگاه قضا به «بست‌نشینی» رو آوردند. وکیل مدافع بقایی نیز روز گذشته در نامه‌ای خطاب به رئیس دادگاه اعلام کرده بود که تا تمام ایرادات کیفرخواست موکلش رفع نشود، بقایی در دادگاه حاضر نمی‌شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
امامزادگان به مرکز فرهنگی و تبلیغی مبدل شوند
حوزه/ آیت‎الله سبحانی در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفتند: باید مردم را به وقف دعوت کرد زیرا وقف اثرات دنیوی و آخروی فراوانی برای انسان دارد.ایشان همچنین درادامه عنوان کردند: امامزادگان اشاعه دهنده نور و معنویت و خیرات و حسنات هستند؛ باید به شکلی امامزادگان اداره شوند که به یک مرکز فرهنگی و تبلیغی مبدل شوند؛ همیشه باید روحانیون در این امامزادگان حضور داشته باشند و فعالیت تبلیغی انجام دهند.
ضرورت تقویت و توجه بیشتر به تبلیغات تخصصی مهدویت
رسا/آیت الله علوی گرگانی در دیدار اعضای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی، گفت: انتظار این است که تشکیلات خود را قوی تر کنید و به جنبه تبلیغات تخصصی مهدویت توجه بیشتری شود.وی تأکید کرد: شما باید زمینه ها و فرصت ها را ببینید و جاهای خالی را به سرعت پر کنید؛ تبلیغ درباره وجود مبارک امام زمان(عج) بسیار ضروری است.
نقش حوزه های علمیه در مقابله با ناتوی فرهنگی انکارناپذیر است
ایرنا/ آیت الله خاتمی، در همایش’ حوزه انقلابی و طلاب ولایی’ در ارومیه گفت: حوزه های علمیه ، میراث نبوت و امامت بوده و طلبه ها میراث دار آن هستند.عضو جامعه مدرسین به تهدید های پیش روی حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: جدایی دین از سیاست یکی از این تهدید هاست چنانکه در برخی نقاط دنیا این اتفاق افتاده است و برخی در فکر این هستند که حوزه های علمیه را به آن سمت و سو سوق بدهند.وی همچنین تصریح کرد: نقش حوزه های علمیه در مقابله با ناتوی فرهنگی بیگانگان، انکارناپذیر است و هیچ نهاد دیگری از چنین قدرتی برخوردار نیست.
علامه طباطبایی با سیره عملی خود طلبه تربیت می‌کرد
حوزه/آیت الله بهشتی با اشاره به سالروز ارتحال علامه طباطبایی(ره)، اظهار کرد: بزرگان دین ما نظیر مرحوم علامه طباطبایی با سیره عملی خود، طلاب و مردم را تربیت می‌کردند.عضو جامعه مدرسین افزود: هنگامی که سیره عملی کسی مطلوب و مطابق با الگوی شرع و اسلام باشد، در نزد مردم مورد  پذیرش و محبوب می‌شود و آنها تلاش می‌کنند او را به عنوان الگوی خود قرار دهند.وی افزود: ما نیز باید این موضوع را سرلوحه خود قرار دهیم.
پایداری حوزه به اخلاق و تهذیب است
حوزه/ آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اجرای طرح «جهاد تربیتی اخلاقی» گفت: همه تلاش ها برای این است طلبه مهذب در حوزه تربیت شود تا در جامعه بتواند اثر گذار باشد.عضو جامعه مدرسین با بیان این که طلبه نیازمند مباحث اخلاقی و تربیتی است ودر گذشته ازهمین مسائل اخلاقی مطرح شده، بزرگان زیادی به جامعه معرفی شده اند که صاحب نفس بودند و با رفتار و اعمال خود مردم را به دین جذب می‌کردند، ابراز داشت: اگر حوزه پایدار اخلاقی می‌خواهیم باید ساز و کار، استاد، ساعت کلاس اخلاقی، و … معین شود تا شاهد اثرات آن در حوزه و بین طلاب باشیم.
کمک‌های ارتش به مردم کرمانشاه ادامه می‌یابد
ایسنا/فرمانده کل ارتش گفت: همانطور که مردم غیور استان کرمانشاه در طول دفاع مقدس پشتیبان ما بودند، ما نیز امروز تا آخر با آن ها خواهیم بود و تا رفع نیازهای اولیه مردم عزیز مصیبت دیده، کمک های ارتش ادامه خواهد داشت.امیر موسوی با توجه به تخریب خانه ها و هوای سرد گفت: هرچه چادر در منطقه و تهران داشتیم را به کمک هلال احمر در اختیار هموطنان زلزله زده قرار دادیم و تعداد زیادی چادر گروهی نیز خریداری کردیم و با هواپیما به منطقه ارسال کردیم و الان تقریبا کسی بیرون از چادر نیست.
اصابت موشک زلزال به محل استقرار نیروهای سعودی
باشگاه خبرنگاران/یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک فروند موشک « زلزال-۱» به محل استقرار نیروهای مزدور وابسته به عربستان در شمال صحرای میدی شلیک کردند.منابع نظامی یمنی اعلام کردند این موشک به هدف مورد نظر اصابت کرد و به کشته و زخمی شدن دهها مزدور و منهدم شدن جنگ افزارهای آنها منجر شد. خبردیگراینکه سرکرده گروهان یکم مزدوران متجاوز سعودی در عملیات غافلگیرانه ارتش یمن در جبهه المخا کشته شد.
حمایت آمریکا از تروریست‌های متواری داعش
باشگاه خبرنگاران/قرارگاه رسانه‌ای اتاق عملیات هم پیمانان سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ائتلاف زیر نظر آمریکا از تروریست های داعشی متواری از شهر مرزی بوکمال در سوریه حمایت می‌کنند. بر اساس این بیانیه، حمایت ائتلاف آمریکایی از تروریست های داعش در بوکمال از زمانی آغاز شده است که تمامی سرکردگان داعشی از جمله ابوبکر البغدادی که از مناطق مختلف سوریه و عراق متواری شده بودند، وارد این شهر شدند و در این شهر گرد هم آمدند.
زلزله پارس‌آباد اردبیل تلفات جانی ندارد
تسنیم/ فرماندار شهرستان پارس آباد اظهار داشت: خوشبختانه زلزله‌ای که حدود نیمه شب گذشته در کشور جمهوری آذربایجان و ۹۰ کیلومتری شهر اصلاندوز اردبیل به وقوع پیوست، طبق گزارش‌های رسیده تلفات جانی ندارد.وی گفت: در این زلزله به اماکن مسکونی در روستاهای شهرستان پارس‌‌آباد خسارت‌های کلی و جزئی وارد شده است. لازم به ذکراست حوالی نیمه شب گذشته زلزله ای به بزرگی ۴/۵ ریشتر حوالی آذربایجان – حوالی اصلاندوز(اردبیل)را لرزاند.
شک نداریم که وضعیت سعد الحریری در عربستان طبیعی نیست
فارس/وزیر خارجه لبنان می‌گوید: شکی نیست که وضعیت نخست وزیر مستعفی این کشور در عربستان غیر‌طبیعی است.جبران باسیل ادامه داد: «هیچ دلیلی وجود ندارد که مانع برگشتن سعد الحریری شود».وزیر خارجه لبنان همچنین گفت که اگر عربستان با ایران و حزب‌الله مشکلی دارد باید این مشکل را با آن دو حل کند و نه با همه لبنانی‌ها.
نخستین همکاری مشترک اسرائیل با عربستان در تهیه قطعنامه ضد سوریه کلید خورد
فارس/ برای نخستین بار رژیم صهیونیستی در کنار عربستان و برخی کشورهای دیگر در طراحی و ارائه قطعنامه پیشنهادی ضد دولت سوریه قرار گرفت، اقدامی که رسانه‌های اسرائیلی آن‌را «اتحاد مخفی ریاض و تل آویو» نامیدند.به نوشته وبگاه روزنامه «یدیعوت آحارانوت» این قطعنامه با مشارکت عربستان، آمریکا، فرانسه، آلمان  و البته اسرائیل روز سه شنبه به کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد تقدیم شد.
فرانسه به تلاش علیه برنامه موشکی ایران ادامه می‌دهد
فارس/سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با بیان اینکه برنامه موشکی ایران «مایه بی‌ثباتی و ناامنی» در منطقه است، گفت: پاریس از گزینه‌های دیپلماتیک علیه برنامه موشکی ایران حمایت می‌کند.«انیس روماته اسپانی» گفت: «فرانسه در مورد ادامه برنامه موشکی ایران که با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل همخوان نیست و منبع بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه است، نگرانی دارد.» رئیس‌جمهور جوان فرانسه اخیرا همصدا با آمریکا طرح مذاکره بر سر برنامه موشکی و مسائل منطقه‌ای ایران را مطرح کرده است.
آمریکا باید مدت‎ها پیش از حمایت ائتلاف سعودی دست می‎کشید
مهر/«سامانتا پاور» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در پیامی توئیتری نوشت: آمریکا باید مدت‎ها پیش به حمایت از ائتلاف سعودی (در جنگ یمن) پایان می‎داد. این ائتلاف علاوه بر کشتار هزاران غیرنظامی در حملات هوایی، حالا به مردم گرسنگی می‎دهد. دیگر بس است!گفتنی است این اظهارات پاور واکنشی است به اقدام مجلس نمایندگان آمریکا که با اکثریت آراء قطعنامه‎ای را مبنی بر غیرمجاز بودن دخالت نظامی آمریکا در جنگ یمن صادر کرد.البته این قطعنامه غیرالزام آور که با ۳۶۶ رای موافق در برابر ۳۰ رای مخالف تصویب شد، به هیچ وجه خواهان توقف حمایت‌های آمریکا از عربستان نیست اما به همکاری اطلاعاتی پنتاگون در زمینه شناسایی اهداف و سوخت رسانی به هواپیماهای سعودی اذعان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *