خبرروز ۱۳۹۶/۰۸/۲۴

  • نامه وزیر امور خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل: سازمان ملل قاطعانه‌تر درگیر بحران یمن شود
  • رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای با حضور رؤسای قوای سه‌گانه و تنی چند از مسؤولان: همدری مسئولان با زلزله‌زدگان در عرصه عمل و کمک با قوت ادامه یابد
  • آیت الله نمازی: دانشجویان سرمایه نظام اسلامی هستند
  • آیت الله ممدوحی: تفرقه عامل ضعف و تسلط دشمنان بر مسلمانان است
  • آیت الله خاتمی: کوتاه آمدن در برابر کفار خلاف شرع است
  • آیت الله حسینی بوشهری: اهل بیت(علیهم‌السلام) و علمای دین در حوزه وقف پیشگام بوده‌اند

** جام جم ۹۶/۸/۲۴
*  مجبور شویم، در قرارداد با ایران تجدیدنظر می‌کنیم
پاتریک پویانه، رئیس توتال به شبکه سی‌ان‌ان گفته است،‌ اگر چارچوب قانونی وجود داشته باشد، ما می‌توانیم این قرارداد (توسعه قرارداد پارس جنوبی) را به‌صورت قانونی پیش ببریم، اما اگر نتوانیم به دلایل رژیم تحریمی این قرارداد را اجرا کنیم، مجبوریم در این قرارداد بازنگری کنیم.
*  ایران قدرت چیره منطقه است
بروس ریدل، مشاور ارشد سابق کاخ سفید به دنبال تحولات اخیر منطقه و عربستان سعودی و اعلام استعفای سعد حریری نخست‌وزیر لبنان، در تحلیلی به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: ایران هماورد عربستان سعودی و قدرت غالب و چیره منطقه است. وی همچنین گفت سیاستی که عربستان به دنبال آن است سیاست مداخله‌جویانه است.
** همشهری ۹۶/۸/۲۴
*  همدردی آیت‌‌الله العظمی سیستانی با زلزله‌زدگان
جمعی از مقلدین آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران از دفتر این مرجع شیعیان درباره اجازه ایشان برای کمک به آسیب دیدگان زلزله اخیر غرب کشور از سهم مبارک امام استفتاء کردند که دفتر ایشان در پاسخ گفتند: «معظم‌له ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار و آسیب دیدگان این حادثه غم‌انگیز و دعا جهت شفای عاجل مصدومان اجازه فرمودند مقلدانشان نصف سهم مبارک امام ارواحنا فداه را در تامین نیازهای ضروری آسیب دیدگان صرف کنند.»
*  کشف هزار و ۱۲۸ کانتینر قاچاق
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این وزارتخانه در اقدامی اطلاعاتی و امنیتی موفق شد یک هزار و ۱۲۸ کانتینر کالای قاچاق را در بندرعباس کشف کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، در این اطلاعیه آمده است: ۲۳ نفر از اعضای این شبکه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
** کیهان ۹۶/۸/۲۴
*  رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای با حضور رؤسای قوای سه‌گانه و تنی چند از مسؤولان: همدری مسئولان با زلزله‌زدگان در عرصه عمل و کمک با قوت ادامه یابد
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شب گذشته در جلسه‌ای با حضور رؤسای قوای سه‌گانه و تنی چند از مسئولان کشور با ابراز تأسف عمیق از حادثه بسیار تلخ زلزله کرمانشاه و با تقدیر از حضور مسئولان در مناطق زلزله‌زده و همدردی با مردم تأکید کردند: این همدردی‌ها باید در عرصه عمل و کمک به مردم با قوت ادامه پیدا کند تا از مشکلات و رنج مردم بکاهد. ایشان حادثه تلخ اخیر را آزمایشی الهی و میدانی برای ادای وظیفه مسئولان برشمردند و افزودند: در این دو روز مسئولان از جمله رئیس‌جمهور محترم با حضور در میان مردم مصیبت‌زده با آنان همدردی کردند و امیدواریم این همدردی‌ها در عرصه عمل و کمک به مردم نیز با قوت ادامه یابد و از مشکلات و درد و رنج مردم با توجه به هوای سرد و در پیش‌بودن فصل دشوار سرما بکاهد.
*  عراق دعوت از محمد بن سلمان برای سفر به بغداد را پس گرفت
یک منبع نزدیک به نخست‌وزیر عراق گفت: «حیدر عبادی» به خاطر رخدادهای جاری در منطقه، از ولیعهد عربستان در بغداد استقبال نخواهد کرد چرا که دیگر شرایط برای این سفر مهیا نیست.
«جاسم جعفر» نماینده پارلمان عراق و عضو ارشد «حزب‌الدعوه» این کشور که به «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق، نزدیک است این را هم گفته که «به تأخیر انداختن این سفر، حتما از سوی عراق خواهد بود، زیرا (بغداد) نمی‌خواهد از کسی استقبال کند که به دنبال موضع‌گیری تند علیه ایران و حزب‌الله (لبنان) است.»
** شرق ۹۶/۸/۲۴
*  تکذیب تماس تلفنی ولیعهد ابوظبی با روحانی
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه، درباره خبر منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر تماس تلفنی ولیعهد ابوظبی با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و پیشنهاد کمک امارات به زلزله‌زدگان غرب کشور گفت: این خبر اساسا جعلی و کذب است و چنین تماس و پیشنهادی انجام نشده است.
*  سازمان ملل قاطعانه‌تر درگیر بحران یمن شود
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، به دبیرکل سازمان ملل درباره یمن نامه نوشت.
ظریف در نامه‌ای خطاب به «آنتونیو گوترش» نوشت: «وظیفه جامعه بین‌المللی این است که به نحو مؤثر و قاطعانه‌تری درگیر بحران یمن شده و به این جنگ احمقانه پایان بخشیده، آتش‌بس را برقرار کرده، توزیع کمک‌های انسانی را تضمین کند و از طریق گفت‌و‌گو و مصالحه ملی، بدون هرگونه پیش‌شرط، صلح و آرامش را به این کشور بازگرداند».
** ایران ۹۶/۸/۲۴
*  رئیس جمهور از مصدومان زلزله عیادت کرد
رئیس جمهوری عصر سه شنبه در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در بیمارستان شهید طالقانی کرمانشاه،  از مصدومان و مجروحان زلزله اخیر در مناطق مختلف غرب کشور که در این بیمارستان بستری هستند، عیادت و ضمن اهدای شاخه گل با آنها گفت وگو کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی همچنین در گفت وگو و احوالپرسی با مردم و مصدومان مشکلات و کاستی های آنان را جویا شد و دستورات لازم را برای تسریع در روند درمان مصدومان صادر کرد.
*  دیدار جمعی از فرماندهان ارتش با رئیس مجلس
جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز با حضور در مجلس شورای اسلامی با علی لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر محمدحسین دادرس جانشین، امیر محمدحسن حبیبیان فرمانده حفاظت اطلاعات، امیر خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی و حجت الاسلام محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش حضور داشتند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۸/۲۴
*  دعوت اسرائیل از مفتی عربستان
ایوب قرا، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی از عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی عربستان که روز دوشنبه فتوای حرام بودن قتل یهود را صادر کرده بود، قدردانی کرد.
قرا مدعی شد: حماس یک گروه تروریستی است که به فلسطینی‌ها آسیب می‌زند. تظاهرات به خاطر الاقصی آشوبگرانه است. وی گفت: می‌توان با ارتش اسرائیل برای نابودی حزب‌الله همکاری کرد برای همین از مفتی عربستان می‌خواهم به اسرائیل بیاید تا از استقبال گرم و احترام برخوردار شود.
*  گزارش جدید آژانس خلاف ادعای آمریکا را ثابت کرد
رضا نجفی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: گزارش جدید آژانس بر خلاف ادعاهای آمریکا بار دیگر تایید می‌کند که اقدامات و فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا منطبق با برجام است.
نماینده دائم ایران در آژانس تاکید کرد: همچنان انتظار ایران و همه کشورهای عضو آژانس این است که دبیرخانه آژانس به کار حرفه‌ای و بیطرفانه خود بر اساس استانداردهای پادمانی به راستی آزمایی اجرای برجام ادامه داده و همانطور که تا کنون نظارت بر اجرای پروتکل الحاقی در ایران را همانند بقیه ۱۲۰ کشوری که آنرا اجرا می‌کنند دنبال می‌کرده به کار خود ادامه ‌دهد.
** وطن امروز ۹۶/۸/۲۴
*  ترس از حزب‌الله مانع حمله اسرائیل به لبنان شد
حمیدرضا مقدم‌فر، کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی در مراسم یادبود شهید طهرانی‌مقدم گفت: عربستان تصمیم داشت با حمایت مالی و پشتیبانی، رژیم صهیونیستی را به جنگ با لبنان تشویق کند اما ترس از حزب‌الله مانع اقدام صهیونیست‌ها شد.
*  جنایات در یمن برای جامعه جهانی شرم‌آور است
معاون صلیب سرخ بین‌المللی، جنایات ائتلاف سعودی در یمن را برای جامعه جهانی شرم‌آور و اوضاع این کشور را فاجعه‌بار دانست.
فرانسیسکو روکا این حرف را در پاسخ به سخنان سفیر عربستان در سازمان ملل متحد به زبان آورد آن هم در حالی که سفیر سعودی مدعی شده بود دولتش نه تنها مانع از ورود مواد غذایی و دارو نمی‌شود، بلکه خودش هم به یمن کمک می‌کند!
** جوان ۹۶/۸/۲۴
*  نظام سلطه باید در مباحث حقوق بشری محاکمه شود
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه پس از یازدهمین جلسه شورایعالی ستاد حقوق بشر در جمع خبرنگاران گفت: اسلام از جهت حقوق بشر سخنان مهم و عظیمی دارد که در دنیا قابل طرح است.
اسلام بالاترین معیارهای حقوق بشری را دارد و صرف یک ادعا نیست. رئیس قوه قضائیه به سابقه عظیم تمدنی ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در بحث حقوق بشر اسلامی حرف‌های زیادی دارد و تا جایی که لازم بوده این موارد تبیین نشده است و امیدواریم همه دستگاه‌های حاضر در ستاد فراقوه‌ای حقوق بشر تعامل خوبی در عرضه و تبینی این مبانی داشته باشند و بتوانند حمایت‌های بی‌دریغ نظام سلطه را از ظالمان به چالش بکشند.
وی افزود: باید حتما در این باره نگاه هجومی وجود داشته باشد و مغرب زمین باید به جهت نقص مباحث حقوق بشری محاکمه شود.
*  حریری با من حرفی به عنوان«دخالت ایران در لبنان» نزد
علی اکبر ولایتی مشاور مقام‌معظم‌رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به ملاقات خود با نخست وزیر لبنان گفت: آقای سعد حریری نکته‌ای را ذکر کردند که از القائات سعودی‌ها بوده است. ایشان گفتند در ملاقاتی که با بنده داشته‌اند، گفته‌اند در امور داخلی لبنان دخالت نکنید در حالی‌که اصلاً چنین حرفی نزد و اصلاً مذاکرات ما تند و خشن و تهدیدآمیز نبود.
وی افزود: ما آقای حریری را تهدید نکردیم و در مورد مسائل جاری منطقه بحث کردیم. ایشان می‌خواست به‌نوعی وساطت کند بین ایران و عربستان‌سعودی و ما تأکید کردیم که مشکلی با عربستان سعودی نداریم.
** آفتاب یزد ۹۶/۸/۲۴
*  نامه محرمانه منتسب به الجبیر به بن سلمان علیه ایران
یک روزنامه لبنانی نامه‌ای محرمانه از سوی عادل‌الجبیر به محمد بن سلمان منتشرکرده است که در این نامه تلاش عربستان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل به منظور مقابله با ایران مورد اشاره قرار گرفته است.
در این نامه ضمن تاکید بر قدرت هسته‌ای اسرائیل و توان نظامی آن آمده است: درگیری میان فلسطین و اسرائیل طولانی‌ترین درگیری در خاورمیانه است و باعث شده است که اطراف تاثیرگذار در منطقه به خطر اصلی منطقه یعنی ایران تمرکز نکنند.
** رسالت ۹۶/۸/۲۴
*  آبشخور اصلی اندیشه تکفیری، وهابیت است
آیت‌الله عباس کعبی با بیان اینکه آیات و روایات زیادی در مورد ضرورت وحدت مسلمانان وجود دارد، اظهار کرد: وحدت اسلامی ریشه در احکام فقهی و ادله اربعه دارد تا جایی که در آیه‌ای از قران کریم ذکر شده است که اگر خدا بخواهد امتی را عذاب بدهد، تفرقه میان آن‌ها ایجاد می‌کند و تفرقه عذاب الهی است.
وی در ادامه با بیان اینکه تفکر داعشی و تکفیری، ریشه در اندیشه تاریک خوارج نهروان دارد اظهار کرد: تکفیری‌ها و داعشی‌ها همه امت اسلامی را تکفیر می‌کنند و البته آبشخور اصلی این اندیشه وهابیت است بنابراین وهابیت یک جنگ تمام عیار هویتی و دینی را بر علیه امت اسلامی آغاز کرده است و همه مذاهب چهارگانه علاوه بر شیعیان را تکفیر می‌کند.
*  تفرقه عامل ضعف و تسلط دشمنان بر مسلمانان است
آیت‌الله حسن ممدوحی با تاکید بر اینکه تفکر داعشی و وهابی به دنبال ایجاد تفرقه در میان مسلمانان است، گفت: داعشی‌ها تنها دشمنان شیعیان نیستند بلکه با اهل سنت نیز مشکل دارند، داعش بویی از اسلام نبرده است و با اصل اسلام در تضاد و تقابل است و در این شرایط مسلمانان جهان می ‏توانند با تجمع حول محور اسلام، اهداف شوم استکبار جهانی را با شکست مواجه کنند.
آیت الله ممدوحی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در اتحاد و وحدت مسلمانان جهان نقشی غیر قابل انکار دارد خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقشی بسیار تاثیرگذار در جهان اسلام، منطقه و حتی بشریت ایفا کرده است و همچنین تلاش‌های ایران در وحدت میان مسلمانان غیر قابل انکار است.
** مردم سالاری ۹۶/۸/۲۴
*  جابری انصاری به مسکو رفت
حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در کنفرانس بین‌المللی سوریه (روند آستانه)، به منظور گفتگو و رایزنی با مقام‌های روسیه پیرامون آخرین تحولات سوریه و همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور، روز گذشته تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.
*  مجوز اجرایی شدن بخشی از فرمان منع مهاجرت آمریکا علیه ایرانی‌ها صادر شد
یک دادگاه تجدید نظر در کالیفرنیا در حکمی اجازه اجرایی شدن بخش‌هایی از فرمان منع مهاجرت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه اتباع ایران و پنج کشور مسلمان دیگر را صادر کرد. حکم جدید به دولت ترامپ اجازه می‌دهد از ورود بخشی از اتباع شش کشور مسلمان به آمریکا که اصطلاحاً فاقد «ارتباطات اصیل» با اشخاص یا نهادهای این کشور هستند، جلوگیری کند.
** آرمان ۹۶/۸/۲۴
*  شرایط بالقوه برای جهش اقتصادی در کشور وجود دارد
رئیس مجلس در دیدار با مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: در شرایط کنونی در کشور شرکت‌های بزرگی که بتوانند در زمینه صادرات عملکرد قابل توجهی داشته باشند وجود ندارد و باید در این راستا اقدامات اساسی صورت گیرد، چرا که گاهی کم دقتی‌ در صادرات محصولات باعث می‌شود برخی از بازارها را در دنیا از دست بدهیم.دکتر علی لاریجانی تصریح کرد: شرایط بالقوه برای جهش اقتصادی در کشور وجود دارد، اما موضوعاتی مانند واردات بی‌رویه برخی اقلام و قاچاق کالا مانع از پیشرفت شده است که باید این مسائل رفع شود.
*  تصویب قطعنامه حقوق بشری ضد ایران
کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه با تکرار اتهامات اثبات‌ نشده، قطعنامه‌ای را علیه وضعیت حقوق بشر ایران به تصویب رساند. این قطعنامه با ۸۳ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۶۸ رأی ممتنع به تصویب رسید. لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای کشورهای غربی در زمینه نقض حقوق بشر را رد و مخالفت خود را با هرگونه بهره‌برداری ابزاری و سیاسی از موضوع حقوق بشر اعلام کرده است.
** فرهیختگان ۹۶/۸/۲۴
*  تحویل ۸ هواپیمای ای.تی آر جدید به ایران تا ۲ ماه آینده
کریستین شرر، مدیر شرکت هواپیما سازی ای.تی.آر گفت: «این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، هشت فروند هواپیمای دیگر به ایران تحویل دهد.»
** آفرینش ۹۶/۸/۲۴
*  ترامپ خصومت را کنار گذاشته و به زلزله زدگان ایران کمک کند
برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور، در توییتی از دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا خواست تا خصومت با ایران را کنار گذاشته و به زلزله زدگان ایرانی کمک کند. سندرز در توییتی نوشت: ویرانی ناشی از زلزله در ایران وحشتناک است. دل من همراه قربانیان این حادثه است… من امیدوارم ایالات متحده آمریکا به فاجعه دیدگان در ایران کمک کند.
*  توافق روسیه و عربستان بر سر سامانه دفاع موشکی اس‌۴۰۰
عربستان و روسیه قراردادهایی در زمینه دفاع هوایی به امضا رساندند. بخش رسانه‌ای سرویس فدرال همکاری تکنیکی و نظامی روسیه نیز اعلام کرده که مسکو و ریاض به توافقاتی درباره تامین سیستم‌های دفاع موشکی اس -۴۰۰ دست یافته‌اند.
** قدس ۹۶/۸/۲۴
*  دولت تغییر ساختار می‌دهد
محمد وحدتی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه دیروز (سه شنبه ۲۳ آبان) کمیسیون متبوعش، اظهار داشت:‌در جلسه امروز موضوع اصلاح و تغییر ساختار دولت با حضور جمشید انصاری رئیس سازمان امور استخدامی و اداری دولت بررسی شد. نماینده مردم بستان‌آباد تصریح کرد: قرار شد تا دولت برای اصلاح ساختار دولت، لایحه‌ای رابه مجلس ارائه کند که بر اساس آن در ۶ وزارتخانه تغییراتی ایجاد شود.
*  حضور ایران و روسیه در سوریه قانونی است
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که ایران و روسیه به صورت قانونی در سوریه حضور دارند.
بر اساس این خبر لاوروف تاکید کرد: توافق‌های اخیر مسکو و واشنگتن مساله خروج نیروهای مورد حمایت ایران از سوریه را شامل نمی‌شود و افزود که با آمریکایی‌ها ساز و کار اجرایی توافق ایجاد منطقه کاهش تنش با همکاری اردن در جنوب غرب سوریه را مورد بررسی قرار دادیم.
** خراسان ۹۶/۸/۲۴
*  رایزنی‌ معاون دبیر ستاد حقوق بشر با مقامات قطر
رئیس کمیته ملی حقوق بشر و دادستان کل قطر در دیدار با غریب آبادی معاون اموربین الملل دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان ضمن استقبال از پیشنهادهای مطرح شده برای همکاری و تعامل در حوزه های قضایی و بشری، آمادگی کشورش را برای سرمایه گذاری در این حوزه اعلام کرد.
*  اقدام دادستانی مبنی بر توقیف کیهان مطابق قانون بود
عباس جعفری دولت‌آبادی در نشست شورای معاونان دادستانی تهران درباره اظهارات احمد توکلی مبنی بر غیرقانونی بودن توقیف روزنامه کیهان توسط دادستانی تهران تصریح کرد: به موجب ماده ۱۰ آیین‌نامه قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مصوب ۱۳۸۱ موسوم به قانون احیای دادسراها، کلیه اختیارات رئیس حوزه قضایی به دادستان بازگشته و دادستان با توجه به این قانون، می‌تواند در این زمینه اقدام کند.
** اعتماد ۹۶/۸/۲۴
*  حریری به خانه بازگردد
فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه انتظار دارد هیچ دخالت خارجی در امور داخلی لبنان صورت نگیرد. وی در این‌باره گفت: از سعد حریری می‌خواهیم که به کشور خودش بازگردد و انتظار داریم که هیچ دخالت خارجی در این زمینه صورت نگیرد. همه باید از سوق دادن لبنان به سمت اختلاف‌های منطقه‌ای اجتناب کنند. همه احزاب سیاسی در داخل لبنان نیز باید با هم همکاری کنند.
*  سوءاستفاده‌گرها در ورودی شهر کامیون‌ها را بردند
سخنگوی سپاه پاسداران در باره مفقود شدن ٢٠ کامیون هلال‌احمر گفت: مطمئنم که یک عده سوءاستفاده‌گر از مناطق دیگر در ورودی شهر ریختند و این کار را انجام داده‌اند چون من منش مردم این شهر را دیده‌ام.
سردار رمضان شریف گفت: مسوولان هلال احمر مدعی هستند که دیشب ٢٠ کامیون دچار این مشکل شده است حالا بخشی از آن‌ها به دست مردم رسیده است.
** شهروند ۹۶/۸/۲۴
*  ‌استانداردسازی یک اولویت‌ مهم در برنامه ۴ساله وزارت دفاع است
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چهاردهمین جلسه شورای استاندارد و کیفیت وزارت دفاع توجه به ‌استانداردسازی رایکی از اولویت‌های مهم وزارت دفاع ‌در برنامه ۴ساله اعلام کرد و گفت: سطح استانداردسازی را ‌از سطح سازمانی به سطح برون‌سازمانی و ملی توسعه خواهیم داد.
*  امکان کمک اینترنتی به زلزله‌زدگان غرب از سایت دفتر مقام معظم رهبری
در پی وقوع زمین‌لرزه ۷.۴ ریشتری در منطقه سرپل ذهاب و قصرشیرین و جان باختن جمعی از هموطنان، امکان پرداخت اینترنتی برای کمک به مردم زلزله‌زده از طریق سایت دفتر مقام معظم رهبری فراهم شد.علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری به نشانی www.leader.ir و ورود از قسمت «پرداخت وجوهات شرعی» نسبت به پرداخت اینترنتی کمک‌های نقدی خود اقدام کنند.
** صبح نو ۹۶/۸/۲۴
*  گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و مجارستان
پتیرسیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی تلفنی آخرین وضعیت روابط دو جانبه را بررسی کردند.
طرفین همچنین در خصوص برجام و لزوم پایبندی همه طرف‌ها به آن تبادل نظر کردند.
*  تخریب ۴۴ مدرسه در زلزله
سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش گفته است: در استان کرمانشاه ۴۴ مدرسه در شهرستان‌های مختلف تخریب شده است. قدمت این مدارس زیاد بوده‌اند.
مدارس جدید الاحداث آسیب ندیده‌اند. این هشداری است که به صورت جدی به تامین فضای آموزشی اقدام کنیم. اگر این اتفاق در روز افتاده بود، چند صد دانش‌آموز جان خود را از دست می‌دادند.
** جامعه فردا ۹۶/۸/۲۴
*  طرح سوال از وزیر کشاورزی
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی درباره ممانعت از پرداخت تسهیلات به طرح‌ها و پروژه‌های اشتغالزا در زمینه دام و طیور خبر داد.
محمد خدابخشی افزود:‌با توجه به مشکلاتی که برای سرمایه‌گذاران ایجاد شده، سوال از وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه در دستور کار قرار می‌گیرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دانشجویان سرمایه نظام اسلامی هستند
رسا / آیت الله نمازی در دیدار مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، با اشاره به اینکه دانشگاه محل تذکر و تعلیم و تربیت و آموزش و هدایت است، از دانشجو و اساتید به عنوان دو سرمایه عظیم در دانشگاه نام برد و گفت: رسالت اصلی دانشگاه نسبت به دانشجویان، استفاده صحیح از اساتید دانشگاه است.عضو جامعه مدرسین درادامه با بیان اینکه جوانها امانت نظام و ملت در دانشگاه ها هستند  گفت: رؤسا و اساتید دانشگاه باید آنچه را برای فرزندان خود می پسندند برای دانشجویان نیز در نظر داشته باشند.
کوتاه آمدن در برابر کفار خلاف شرع است
رسا/آیت الله خاتمی، گفت: دکترین دفاعی اسلام بر بازدارندگی استوار است، بنابراین مسؤولان نظام اسلامی نباید حتی یک قدم در برابر دشمنان عقب بنشینند که این خلاف شرع است.عضو جامعه مدرسین با اشاره به لجن پراکنی یک عده در فضای مجازی که چرا به سوریه و میانمار کمک کرده اید، ابراز داشت: هر امری مقتضای خود را دارد چنانچه حکمت کمک به سوریه و عراق را در رمضان امسال و در جریان حمله به مجلس و مرقد امام راحل مشاهده کردیم.
اهل بیت(ع) و علمای دین در حوزه وقف پیشگام بوده‌اند
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار مسئولین اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اینکه در دین اسلام ازوقف برای اداره بخشی از نیازهای جامعه اسلامی استفاده می‌شودافزود: سیره ائمه اطهار(ع) و نیز علما و بزرگان بر این بوده که فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کنند، نه تنها در گفتار و توصیه، بلکه در مقام عمل وارد این عرصه شده‌اند.عضو جامعه مدرسین درادامه بقاع متبرکه را کانون‌های مهم تبلیغ و توسعه فرهنگ دینی دانست و گفت: طرح‌های فرهنگی دربقاع متبرکه باید با جدیت دنبال شود.
پیشنهاد نمایشی نتانیاهو برای کمک به زلزله زدگان
فارس/درحالیکه وزیر خارجه کشورمان پیشنهاد کمکهای خارجی از کشورهای دوست را رد کرده نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ژستی نمایشی گفته که حاضریم به زلزله زدگان ایران کمک کنیم.نتانیاهو بار دیگر گفت که توافق هسته‌ای جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی‌گیرد.وی همچنین گفت که اسرائیل پیشنهاد داده است حاضر است از طریق صلیب سرخ به زلزله زدگان ایران کمک کند.منابع اسرائیلی گفته‌اند که ایران این پیشنهاد را رد کرده است.
 مقاومت به فرهنگ ملت فلسطین تبدیل شده است
ایسنا/ یک رهبر جنبش حماس تأکید کرد که مقاومت تبدیل به فرهنگ ملت فلسطین شده و حماس نقش مهمی در تبدیل مقاومت از یک پدیده محدود به یک حزب به فرهنگ یک ملت داشته است سامی ابو زهری تصریح کرد: کسانی که به دنبال متوقف کردن مقاومت و خلع سلاح آن هستند، خیال باطلی در سر دارند. این رویاها هرگز به واقعیت تبدیل نخواهد شد و مقاومت قوی و قدرتمند است.
بودجه نظامی آمریکا افزایش می یابد
فارس/ مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بودجه ۷۰۰ میلیارد دلاری دفاعی این کشور را تصویب کرد و با این کار از دونالد ترامپ برای گسترش و تقویت نیروهای نظامی ارتش حمایت کرد.تصویب این بودجه هنگفت به ترامپ اجازه می‌دهد علاوه بر اضافه کردن ۱۶ هزار نیروهای فعال دیگر به ارتش برای مقابله با تهدیدات کره شمالی نیز بودجه بیشتر اختصاص بدهد.
 افزایش بی‌سابقه شمار بی‌سرپناهان در آلمان
العالم: در حالی که بحران مسکن در آلمان ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته است، انجمن فدرال حمایت از افراد بی سرپناه در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد اعلام کرد پیش بینی می شود شمار افراد بی سرپناه در آلمان سال آینده به یک میلیون و دویست هزار نفر برسد.
افزایش جرم و جنایت در آمریکا در سال ۲۰۱۶
تسنیم/ گزارش جدید اف بی آی که از اطلاعات ارائه شده توسط نهادهای اجرای قانون گردآوری شده حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۶۱۲۱ مورد حادثه در آمریکا رخ داده است که این رقم نسبت به ۵۸۵۰ حادثه و جرم و جنایت در سال ۲۰۱۵ میلادی با رشد ۴.۶ درصدی روبرو شده است.مسلمانان هدف بیشترین جرم و جنایات در آمریکا قرار گرفته اند.
کنگره آمریکا لایحه نظارت بر دسترسی مالی ایران را بررسی می کند
مهر/کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا در یک جلسه علنی بررسی لایحه ۴۳۲۴ موسوم به «قانون تقویت نظارت بر دسترسی ایران به منابع مالی» را در دستور کار خود قرار داده و آن را به رأی خواهد گذاشت.این لایحه، وزیر خزانه داری آمریکا را ملزم می‌نماید که در ارتباط با معاملات مؤسسات مالی آمریکایی و خارجی در حوزه خرید هواپیما از سوی ایران و یا سایر حوزه ها بطور رسمی شهادت دهد.
مشارکت ایران برای ثبات منطقه ضروری است
فارس/یک مجله آمریکایی در تحلیلی با انتقاد از سیاست «خصومت‌ورزی حداکثری» واشنگتن در قبال ایران نوشته‌است: مشارکت تهران برای ثبات منطقه ضروری است.وبگاه نشنال‌اینترست می‌نویسد: «پیگیری نظم امنیتی تحت رهبری آمریکا در خاورمیانه، خون آمریکایی‌ها و سرمایه‌های این کشور را به یغما برده است. نشنال‌اینترست می‌نویسد:ارزیابی واقعی مواضع منطقه‌ای ایران آشکار می‌کند که این کشور راهبرد دفاعی را دنبال می کند وبه دنبال مهار حمله خارجی و حفظ استقلال راهبردی خودش است.
روسیه اتهامات ائتلاف عربستان علیه ایران در خصوص یمن را رد کرد
فارس/نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ادعاهای عربستان در خصوص حمایت موشکی ایران از نیروهای یمنی را بی‌اساس خواند. «واسیلی نبنزیا» گفت که این ادعاها بی اساس است و صحت ندارد.
با برجام، آژانس فعالیت‌های بازرسی قوی‌تری در ایران دارد
باشگاه خبرنگاران/مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی گفت در پی انعقاد توافق هسته‌ای ایران، این سازمان فعالیت‌های بازرسی قوی‌تری در این کشور داردو درباره برنامه هسته‌ای ایران اطلاع بیشتری دارد.آمانو افزود: در پی توافقنامه هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ فعالیت هسته ای ایران کوچک‌تر شده است. بر اساس برجام، ایران فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را کاهش داده و دسترسی بیشتر برای بازرسان را پذیرفته است.
عربستان عامل تخریب چهره مسلمانان است
باشگاه خبرنگاران / نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: نظام عربستان سعودی در مسیر حمایت از تروریسم و تخریب چهره اعراب و مسلمانان گام بر می‌دارد.بشار الجعفری، گفت: ائتلاف کشور‌های عربی با هدف حمایت از تروریسم و ریختن خون انسان‌ها با یکدیگر متحد شده اند.بشار الجعفری افزود: فرزندان آل سعود جزء کسانی هستند که عزت و سر بلندی را با گناه می‌خواهند بخرند.
واشنگتن از وضع هرگونه تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران استقبال می‌کند
باشگاه خبرنگاران/یک مقام دولت آمریکا گفت: واشنگتن از اعمال هرگونه تحریم جدید از سوی اتحادیه اروپا علیه برنامه موشکی ایران و اقدامات این کشور در منطقه حمایت می‌کند.این مقام رسمی آمریکایی که نامی از وی برده نشده در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا واشنگتن از اتحادیه اروپا می‌خواهد تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کند، گفت: قطعا این حرکتی بسیار جالب و احتمالا مفید و کمک کننده از سوی اتحادیه اروپا خواهد بود.
ادعای مبارزه عربستان با تروریسم، استهزاء تلخ بشریت است
ایرنا/ قائم مقام نماینده دائم ایران در سازمان ملل با انتقاد از نهادهای حقوق بشری در نادیده گرفتن جنایات سعودی ها علیه هزاران کودک یمنی، گفت: بودن عربستان به عنوان شریکی در مبارزه با تروریسم، استهزاء تلخ بشریت، حقوق بشر، عدالت و صلح است. آل حبیب اظهار کرد: عربستان یک قاتل بد کودکان که چندی پیش به یک قاتل خوب کودکان ارتقا یافته، کودکان بی شماری را در یمن به قتل رسانده که از مجموع کشتار القاعده، داعش و النصره بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *