خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۰۲

  • پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب: آیت‌‌الله راستی کاشانی وفادارانه به نهضت مقدس امام خمینی(ره) کمک کردند
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: در مداحی و سینه‌زنی از سبک‌های مبتذل پرهیز شود
  • آیت‌الله مسعودی خمینی: مراقب باشیم خرافات وارد عزاداری‌ها نشود
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: آیت‌الله راستی‌کاشانی تا مدت‌ها محور مجموعه‌های انقلابی بود
  • آیت‌ الله اراکی تاکید کرد: جای خالی فکر و عمل انقلابی در اقتصاد و فرهنگ
  • آیت‌الله فقیهی: وظیفه روحانیت مبارزه با انحرافات در ابعاد گوناگون است

** جام جم ۹۶/۷/۲
*  جای خالی فکر و عمل انقلابی در اقتصاد و فرهنگ
آیت‌الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و گوی اختصاصی با جام‌جم مطرح کرد:
– ما اگر در عرصه‌های علمی از جمله انرژی هسته‌ای، عرصه نانو و سایر رشته‌های علمی، پیشرفتی داشته‌ایم ـ که داشته‌ایم ـ محصول نیروهای انقلابی است که با کار جهادی این دستاوردهای بزرگ را نصیب ملت ما کرده‌اند.
– در عرصه اقتصادی، هم کار انقلابی انجام نگرفته و هم مدیریت جهادی نداشته‌ایم.
– در عرصه‌های اقتصاد اتکای به نیروهای داخل کمتر به عمل آمده و استفاده از نیروهای جوان انقلابی کمتر شده است.
– در عرصه فرهنگ اصلا عقبگرد داشتیم. اوایل چون نیروهای انقلابی با حس انقلابی کارهای ارزشمندی در عرصه فرهنگ انجام داده‌اند ما مقداری پیشرفت فرهنگی داشته‌ایم.
– بعدها زمام امور فرهنگ بتدریج از دست نیروهای انقلابی به‌دلایلی گرفته شد.
– ما در عرصه فرهنگ و در عرصه اقتصاد کار جهادی و انقلابی نکردیم، در نتیجه امروز هم در حوزه فرهنگ و در حوزه اقتصاد به عقب‌ماندگی زجرآوری دچار شده‌ایم.
*  ترامپ رفیق خوبی برای ماست
محسن رضایی در واکنش به شرمساری نخبگان آمریکا از نطق ترامپ در پیام توییتری نوشت: «ترامپ رفیق خوبی برای ماست. قبل از شروع بازی شکست می‌خورد.»
وی در توییت دیگری تاکید کرد: «ترامپ هر چه بیشتر حرف بزند، باطن آمریکا و حقانیت جمهوری اسلامی آشکارتر می‌شود.»
** همشهری ۹۶/۷/۲
*  آزمایش موشکی پاکستان
ارتش پاکستان اعلام کرد یک موشک ضد کشتی را در دریای عرب با موفقیت آزمایش کرده است. نیروی دریایی پاکستان همچنین مشغول انجام رزمایش در این منطقه در شمال اقیانوس هند و نزدیک آب‌های یمن است. این موشک از یک هلی‌کوپتر شلیک شده است.
*  انگشت روی ماشه
امیر احمد رضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش گفت: وظیفه ارتش رصد تهدیدها، اشراف اطلاعاتی در مرزها، منطقه و فرامنطقه است و متناسب با آن باید ظرفیت‌های دفاعی را در خود ایجاد کند و امروز به این مهم رسیده‌ایم و آمادگی انگشت روی ماشه بودن‌ها وجود دارد و اگر دشمن بخواهد خطایی مرتکب شود قطعا با پاسخ پشیمان کننده ای رو به رو خواهد شد.
** کیهان ۹۶/۷/۲
*  آیت‌‌الله راستی کاشانی وفادارانه به نهضت مقدس امام خمینی(ره) کمک کردند
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم جلیل‌القدر و فقیه مجاهد آیت‌الله راستی کاشانی را تسلیت گفتند.
متن پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به این شرح است:
بسمه‌تعالی. رحلت عالم جلیل‌القدر و فقیه مجاهد مرحوم آیت‌‌الله آقای حاج شیخ حسین راستی کاشانی(رحمه‌الله‌علیه) را به خاندان مکرّم و بازماندگان گرامی و به همه‌ ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. این عالم بزرگوار از جمله‌ فضلای روشن‌بین و با اخلاصی بودند که در دوران اقامت امام راحل در نجف در جمع نزدیکان علمی و سیاسی ایشان حضور یافته و وفادارانه به نهضت مقدس ایشان کمک کردند و پس از پیروزی انقلاب در مراکز مهم و حساس به انجام خدمات برجسته پرداختند و در مسائل کشور نقش‌آفرینی کردند. از خداوند متعال بهترین پاداش صابران و مجاهدان و علو درجات برای ایشان مسألت می‌کنم.
*  احکام رهبر معظم انقلاب کارگشا و چراغ آینده است
اولین جلسه رسمی دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح دیروز با حضور اعضای جدید و به ریاست آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی برگزار شد، سامان بخشیدن به مسئله نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام از اهم نکاتی است که در حکم انتصاب اعضای دوره جدید از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است.
در ابتدای این جلسه، آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام از سخنان رئیس‌جمهوری در سازمان ملل متحد تشکر کرد و گفت: این سخنان علیه اظهارات سخیف رئیس‌جمهوری آمریکا، جسورانه، قاطع و بسیار مناسب بود.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی به آغاز دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم مقام معظم رهبری ‌اشاره کرد و گفت: احکام، پیوست‌ها و سخنان رهبری در این دوره برای همه ما کارگشا و چراغ آینده است و شامل فرازهای بسیار مهمی است که باید در دبیرخانه تدوین و تبیین و در صحن مجمع به بحث گذاشته شود.
** شرق ۹۶/۷/۲
*  اگر حصر برداشته شود، قوه قضائیه حق دارد محاکمه کند
سردار حسین نجات، جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه، در گفت‌وگویی تلویزیونی در پاسخ به این سؤال که «بحث‌هایی می‌شود که حصر یکی از این دو نفر می‌خواهد لغو شود؛ این درست است؟»، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم، این در جلسه اخیر شورای امنیت ملی هم مطرح شده است. اگر شورای عالی امنیت ملی تصمیم بگیرد حصر را بردارد، این حق قوه قضائیه است که اینها را محاکمه کند.
علی‌القاعده این نوع جرائم هم اگر برود قوه قضائیه و فرد محاکمه شود، من بعید می‌دانم حکمی کمتر از اعدام یا حبس ابد به این افراد بخورد.
*  ترامپ به شعور ملت خود توهین کرد
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور مطلبی با عنوان دوگانه نفرت و جنگ با حکمت و صلح در هفتادودومین مجمع عمومی منتشر کرد. در متن محمود واعظی آمده است: ترامپ گفت اگر لازم باشد کره‌شمالی را با خاک یکسان می‌کند؛ دکتر روحانی نیز منادی صلح در منطقه و جهان شد و البته گفت «نه تهدید می‌کنیم و نه تهدید می‌پذیریم».
ترامپ فقط تهدید نکرد، به ملت‌های عضو سازمان ملل و حتی شعور و شأن ملت خود اهانت کرد. او به اذعان خودِ آمریکایی‌ها، اصول قانون اساسی و ارزش‌های ادعایی این کشور را زیر پا گذاشت و به‌خوبی به دنیا نشان داد رئیس‌جمهور کدام کشور جهان امروز معنای دموکراسی را بهتر می‌فهمد.
** ایران ۹۶/۷/۲
*  پرونده طاهری در راه دیوان عالی کشور
رئیس کل دادگستری استان تهران در توضیح آخرین جزئیات پرونده محمدعلی طاهری، سرکرده گروه موسوم به عرفان حلقه گفت: وکیل محکوم علیه اعتراض خود را نسبت به رأی صادره به شعبه ارائه کرده است.
غلامحسین اسماعیلی افزود: پرونده در شرف ارسال به دیوان عالی کشور است. پیش از این اعلام شده بود که دادگاه برای طاهری حکم اعدام صادر کرده است.
*  تحمل نظر مخالف باید از مدرسه آموزش داده شود
رئیس جمهوری دیروز زنگ اول مهر را در هنرستان دخترانه شهید مدرس تهران به صدا درآورد تا رسماً ۱۳ میلیون دانش‌آموز سال تحصیلی جدید ۹۷-۹۶ را آغاز کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تأکید بر اینکه محیط مدارس ما باید محیط اخلاق و ادب باشد خاطرنشان کرد: اگر به حرف و نظر کسی خندیدیم یا آن را مسخره کردیم، ‌یعنی تحمل نظرات و افکار دیگران را نداریم در حالی که تحمل نظر مخالف یکی از شروط اصلی ایجاد فضای مناسب برای پرورش ذهن‌های خلاق است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۲
*  ابراز امیدواری ۵۵ درصد مردم ایران به پیشبرد برجام به نفع ایران
مطابق نتایج نظرسنجی اخیر ایسپا در گستره ملی، ۵۵ درصد مردم ایران امیدوارند توافق هسته‌ای برجام به نفع ایران پیش برود.
در نظرسنجی اخیر ایسپا در گستره ملی که در خصوص امیدواری مردم ایران در رابطه با پیشبرد توافق هسته‌ای برجام انجام شد، ۲۰ درصد “نمی‌دانم” ۲۵ درصد “ابراز ناامیدی” و ۵۵ درصد “ابراز امیدواری” را پاسخ دادند.
*  صادرات نفت ایران به روسیه بزودی آغاز می‌شود
روسیه اعلام کرد که صادرات نفت ایران به این کشور از طریق شرکت دولتی «پروم سریو ایمپورت» روسی در برابر کالا در آینده نزدیک آغاز می‌شود.
** وطن امروز ۹۶/۷/۲
*  دستورالعمل جدید برای منع ورود ایرانیان به آمریکا
دولت آمریکا با توجه به اینکه فرمان منع سفر برای اتباع چند کشور مسلمان از جمله ایران به آمریکا در حال به پایان رسیدن است در تلاش است یک دستور اجرایی جدید را جایگزین این فرمان کند.
در این دستور جدید اجرایی که رسانه‌‌های آمریکایی آن را سختگیرانه‌‌‌‌‌‌تر و هدفمندتر ارزیابی کرده‌‌‌‌اند، قرار است منع ورود شهروندان کشورها با یکدیگر متفاوت باشد و براساس معیارهایی مانند همکاری هر یک از کشورهای هدف این طرح با نهادهای امنیتی آمریکا، تهدیدی که هر کشور متوجه آمریکا می‌کند و معیارهای دیگری تعیین شود.
*  احتمال بازگشایی ۲ مرز جدید برای‌اربعین
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با تاکید بر بهره‌گیری از تجربیات ۳ سال گذشته در برگزاری مراسم اربعین و برنامه‌ریزی جامع‌‌تر برای امسال، افزود: با کشور عراق مذاکراتی داشتیم تا ۲ مرز جدید دهلران و خسروی در اربعین حسینی بازگشایی شود که اگر موافقت شود امسال می‌توانیم با آرامش و شرایط بهتری زائران را به کشور عراق ببریم.
** جوان ۹۶/۷/۲
*  وزیر کشور رئیس کمیسیون سیاسی – دفاعی دولت شد
وزیر کشور برای چهار سال دیگر رئیس کمیسیون سیاسی – دفاعی دولت دوازدهم شد.
عبدالرضا رحمانی فضلی در اولین جلسه کمیسیون سیاسی – دفاعی در دولت دوازدهم در جریان برگزاری انتخابات داخلی با حداکثر آرا به عنوان رئیس این کمیسیون به مدت چهار سال انتخاب شد.
*  ادعای کمک ایران به گروه‌های تروریستی مضحک است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادعای کمک ایران به گروه‌های تروریستی مضحک است، گفت: آنها با طرح این یاوه‌گویی‌ها به دنبال تغییر افکارعمومی دنیا هستند.
علی لاریجانی صبح دیروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای حفاظت مجلس اسلامی گفت: رئیس‌جمهور امریکا با پررویی می‌گوید که ایران مسئله‌ساز است، لازم است در این زمینه به وی بگوییم شما در این ۴۰ سال اخیر در هیچ شرایطی دست از مسئله‌سازی برنداشته‌اید.
وی ادامه داد: همه کشورهای قدرتمند و اعوان آنها در منطقه جمع شدند و جنگ طولانی را علیه ایران آغاز کردند. رئیس‌جمهور امریکا باید خجالت بکشد وقتی این سخنان را مطرح می‌کند زیرا اسناد و مدارک آن زمان کاملاً مکشوف شده که هدایتگری و کمک‌های امریکا، صدام را برای حمله به ایران تشجیع کرد تا جنگ را آغاز کنند.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۲
*  تب بالای استیصال ،ترامپ را به هذیان گویی دچار کرده است
علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل گفت: تب بالای استیصال، درماندگی و عصبانیت از روند رو به رشد انقلاب اسلامی‌و ناکام‌ماندن نقشه‌ها و دسیسه‌های آمریکا در منطقه، رئیس جمهور این کشور را به هذیان‌گویی دچار کرده است.
وی افزود: عقلای آمریکا می‌بایست فکری به حال افسارگسیختگی موجود خطرناکی را کنند که سکان داری کشتی آمریکا به چنگال‌های او سپرده شده است.
*  محکومیت آمران حمله به «علی مطهری» در دادگاه نظامی‌شیراز
وکیل مدافع علی مطهری از صدور حکم محکومیت آمران حمله به علی مطهری در دادگاه نظامی‌شیراز خبر داد. مصطفی ترک‌ همدانی در این باره اظهار کرد: دادگاه در موعد قانونی رای خود را صادر کرد.وی افزود: این رای اجمالا مبنی بر محکومیت بوده و در ۱۶شهریورماه صادر و به من اعلام شده است.
** رسالت ۹۶/۷/۲
*  در مداحی و سینه‌زنی از سبک‌های مبتذل پرهیز شود
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) توصیه‌هایی را خطاب به عزاداران حسینی، خطبا و مداحان مطرح کرد.
در این بیانیه در توصیه‌هایی خطاب به عزاداران حسینی، اعم از خطبا، مداحان، مسئولان هیئت‌ها و همه کسانی که به هر عنوان مشتاقانه در این مراسم شرکت می‌کنند مخصوصاً جوانان که نقش اصلی را دارند، تصریح شده است: همگی سعی کنند با درس‌های مهم این قیام مقدس و اهداف آن، بیشتر آشنا شوند و آن را سرمشق زندگی خود قرار دهند تا از شور و شر دنیای مادی و نقشه‌های ظالمان در امان بمانند. از کارهایی که موجب وهن مذهب در نظر دوست و دشمن می‌شود، مخصوصاً قمه‌زدن و اعمالی مانند آن بپرهیزند.
*  حق‌مداری نهضت حسینی را در جامعه مطرح کنید
آیت‌الله جوادی‌آملی در توصیه ای به مبلغان، بیان داشت: وقتی که ماه باجلال و شکوه محرم رسید، نباید با قصه مجالس اباعبدالله علیه السلام را اداره کرد، بلکه باید راز و رمز نهضت حسینی که حق‌مدار و حق‌محور بود را بیان کرد. باید مسئله امر به معروف، نهی از منکر، حق‌مداری، حق‌محوری، پرهیز از باطل، گرایش به حق، پرهیز از کذب، گرایش به صدق، را تبیین کرد.
وی با تأکید بر علمی بودن مجالس عزاداری محرم تصریح کرد: با قصه و داستان‌های بی‌مغز نباید مجالس اداره شود و وقت مردم تلف نشود، بلکه باید مطالب برهانی، استدلالی، قرآنی، روایی، راز نهضت حسینی، حق مداری، پرهیز از باطل، گرایش به حق و صداقت نهضت امام حسین علیه السلام در جامعه مطرح شود.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۲
*  افزایش حجم تجارت ایران و برزیل پس از توافق برجام
سید علی سقائیان سفیر جمهوری اسلامی‌ایران د‌ر برزیل اعلام کرد‌: پس از توافق برجام حجم تجارت بین د‌و کشور ایران و برزیل د‌ر سال ۲۰۱۶ به ۳/۲ میلیارد‌ د‌لار افزایش یافته است.
*  نامه خبرنگاران در حمایت از مسلمانان میانمار
نامه روزنامه نگاران، عکاسان و خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی به شورای حقوق بشر در واکنش به جنایات میانمار به دبیرخانه این شورا تقدیم و بخشی از آن در بیانیه سازمان دفاع از قربانیان خشونت، توسط دکتر محمود رضا گلشن پژه، در نشست شورای حقوق بشر قرائت شد. گفتنی است؛ متن این نامه توسط حدود ۸۰۰ روزنامه نگار بین‌‌المللی  امضا شده است.
** آرمان ۹۶/۷/۲
*  آموزش‌های اجتماعی در مدارس را جدی بگیریم
رئیس فراکسیون امید در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی مدارس، بر لزوم توجه بیشتر به آموزش‌های اجتماعی در مدارس تاکید کرد. محمدرضا عارف تاکید کرد: باید در کنار آموزش‌های مرسوم علمی، موضوع آموزش‌های اجتماعی را در مدارس، بیش از پیش جدی گرفت.
*  روابط ایران و ترکیه تقویت می‌شود
رئیس‌جمهور ترکیه قرار است چهارشنبه هفته آینده به ایران بیاید.
انتظار می‌رود موضوع همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق و نتایج آن در صدر رایزنی‌های رئیس‌جمهور ترکیه در تهران باشد. ایران و ترکیه تاکنون بارها نسبت به برگزاری این همه‌پرسی به حکومت اربیل هشدار داده و خواستار لغو آن شده‌اند.
** فرهیختگان ۹۶/۷/۲
*  فعلا، قانون اقدام متقابل لازم‌الاجراست
عباسعلی کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا قانون اقدام متقابل و متناسب با اقدامات آمریکا ایراداتی داشته که امروز اجرا نمی‌شود، با بیان اینکه اگر این قانون ایرادات شرعی و حقوقی داشت، شورای نگهبان حتما اعلام نظر می‌کرد، گفت: «اعضای شورای نگهبان مشغول بررسی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا هستند و با توجه به اینکه شورای نگهبان فعلا نتوانسته اعلام نظر کند، قانون اقدام متقابل لازم‌الاجراست.»
** آفرینش ۹۶/۷/۲
*  طرح‌های تروریستی علیه عزاداری‌های ماه‌ محرم در عراق خنثی شد
عراق موفق شد، چند طرح تروریستی علیه زائران اماکن مقدس در بغداد و دیگر شهرها در ماه اول سال جدید هجری را با برقراری امنیت ناکام بگذارد.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، مرکز رسانه جنگ عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگانی از نیروهای اطلاعات پلیس فدرال وابسته به مرکز اطلاعات و تحقیقات بغداد موفق به شناسایی یک شبکه تروریستی شدند که برای عملیات‌های تروریستی در داخل شهر بغداد و دیگر استان‌های جنوبی برنامه‌ریزی کرده بودند.
*  همراه ۱+۵ مخالف بازنگری برجام هستیم
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر موضع این کشور در حمایت از برجام، گفت: با بازنگری پیمان بین المللی با ایران مخالفیم و چین، آلمان، فرانسه و انگلیس نیز مخالف چنین اقدامی هستند.
لاوروف در جمع خبرنگاران افزود: همان طور که پیش‌تر اعلام کردم با بازنگری و کاوش در برجام مخالفیم.
** قدس ۹۶/۷/۲
*  واکنش انگلیس به آزمایش اخیر موشکی ایران
بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس با اشاره به انتشار فیلم آزمایش موشک «خرمشهر»، چنین اقداماتی را در تناقض با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل خواند و خواستار «توقف اقدامات تحریک‌آمیز» شد.
ادعای وزیر خارجه انگلیس در حالی مطرح شده که قطعنامه ۲۲۳۱ با لحنی غیرالزام‌آور، از ایران خواسته موشک‌های طراحی شده برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش نکند.
*  عراق می‌تواند پل ارتباطی ایران، عربستان و مصر باشد
سید عمار حکیم رهبر ائتلاف ملی عراق بار دیگر از عراق، ایران، ترکیه، عربستان و مصر برای نشستن دور میز مذاکره دعوت کرد و گفت که یک اتحاد اقتصادی بین این کشورها می‌تواند ایجاد شود و یادآور شد: با توجه به اینکه سه تا از این کشورها در همسایگی عراق هستند، این کشور می‌تواند نقش محوری در این ارتباط و تبادل تجاری ایفا کند.
** اعتماد ۹۶/۷/۲
*  اگر تجاوزی به کشورمان شود نیروهای مسلح با تمام وجود از ایران محافظت می‌کنند
وزیر دفاع گفت: اگر امروز دوباره تجاوزی به کشورمان صورت گیرد نیروهای مسلح با تمام وجود از ایران اسلامی به ویژه فرزندان عزیزمان محافظت خواهند کرد.
امیر سرتیپ امیر حاتمی، افزود: کشوری می‌تواند موفق باشد که یک نسل خردمند، عالم، مومن، پرانگیزه، با احساس و ولایتمدار را تربیت کند و بحمدالله امروز مدارس ما همین کار را انجام می‌دهند.
*  ۵٠ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای توسعه نفت
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با بیان اینکه صنعت نفت در فاز اول توسعه به ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد که نمی‌توان آن را از منابع داخلی تامین کرد، یادآور شد: یک میدان نفتی ما سالیان دراز است که ۵٠ هزار بشکه نفت تولید می‌کند در حالی که با فناوری جدید می‌تواند تا ۴٠٠ هزار بشکه تولید داشته باشد و این موضوع با قراردادهای جدید نفتی که تدوین شده، میسر می‌شود.
** شهروند ۹۶/۷/۲
*  اظهارات ترامپ در شأن هیچ رئیس دولتى نبود
یادگار گرامی امام با اشاره به سخنان سخیف دونالد ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: سخنان غیرمنطقى و غلط رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند انسجام ملى را تقویت کرده و به توان و قدرت کشور در عرصه داخلى و خارجى بیفزاید.
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی افزود: فکر نمى کنم نه محتوا و نه الفاظ به کار رفته در این سخنرانى در شأن هیچ رئیس دولتى بوده باشد.
*  امنیت مردم یکی از ارکان مهم توسعه است
سخنگوی دولت معتقد است یکی از ارکان مهم توسعه امنیت مردم است. محمدباقر نوبخت با بیان این‌که هر کشوری که توسعه‌یافته باشد جایگاه رفیع تری نیز دارد، گفت: یکی از ارکان مهم توسعه علاوه بر علم، اقتصاد و تعاملات اجتماعی، امنیت مردم است که یک کشور می‌تواند ابعاد علم و فناوری را کسب کند اما امنیت ملی به راحتی حاصل نمی شود.
** صبح نو ۹۶/۷/۲
*  رئیس‌جمهوری چهار عضو شورای عالی جمعیت هلال احمررا منصوب کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در حکمی دکتر رحمانی فضلی، دکتر محمد جواد ظریف، دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی و دکتر علی نوبخت را برای یک دوره چهارساله به عضویت در شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مراقب باشیم خرافات وارد عزاداری ها نشود
ایرنا/ آیت‌الله مسعودی خمینی با بیان اینکه مراقب باشیم، خرافات وارد عزاداری‌ها نشود، گفت:گریه کردن و عزاداری برای امام حسین(ع) خوب است ولی اینکه کارهای احساسی انجام دهیم، با روح اسلام مطابقت ندارد. عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای در مجالس و محافل عزاداری، کارهایی از جمله قمه‌زنی می‌کنند، مورد پسند مردم جهان نیست و نمی‌توانیم پاسخی برای توجیه این کارها داشته باشیم.
آیت‌الله راستی کاشانی تامدت ها محور مجموعه‌های انقلابی بود
رسا/آیت‌الله حسینی بوشهری دیشب در مراسم ترحیم مرحوم آیت‌الله راستی کاشانی تأکید کرد: آیت‌الله راستی کاشانی از زمانی که امام را شناخت تا روزی که دعوت حق را لبیک گفت همواره در کنار امام، انقلاب و رهبری بود. عضو جامعه مدرسین درادامه بااشاره به برخی ویژگی‌های اخلاقی ورفتاری آن مرحوم افزود: ایشان تا مدت ها محور مجموعه‌های انقلابی بود تا بتواند مسیر آن ها را به عنوان مسیر مورد رضایت امام تبیین و ترسیم کند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور به سوریه سفر کرد
حوزه/ آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به سوریه سفر کرد. بر اساس این گزارش آیت‌الله اعرافی در این سفر با حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده مقام معظم رهبری در سوریه دیدارکرد. گفتنی است مدیر حوزه‌های علمیه دو هفته قبل نیز به افغانستان سفر کرده بود.
وظیفه روحانیت مبارزه با انحرافات در ابعاد گوناگون است
رسا/آیت‌الله فقیهی با بیان این که بعد انقلابی باید در کنار ابعاد علمی و اخلاقی در حوزه علمیه وجود داشته باشد، اظهار داشت: انقلابی بودن به معنای این است که طلاب احساس وظیفه کنند و وظیفه شرعی خود را به خوبی و درست انجام دهند.عضو جامعه مدرسین با بیان این که وظیفه روحانیت مبارزه با انحرافات است، ابراز داشت: باید با افکاری که جوانان را در جامعه و  فضای مجازی به دام می‌اندازد و آنان را منحرف می‌کند مبارزه جدی صورت گیرد، فضای مجازی باید تلطیف شود تا جوانان و جامعه از خطر انحراف مصون بمانند.
مقاومت از تبدیل لبنان به مستعمره اسرائیل جلوگیری کرد
رسا/ دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم سومین شب عزای حسینی گفت: وظیفه شرعی و ملی ما این است که در برابر گروه‌های تکفیری ایستاده و اجازه تحقق توطئه‌های رژیم صهیونیستی در منطقه را ندهیم.
سید حسن نصرالله خاطرنشان ساخت: اگر مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی نمی‌ایستاد لبنان به مستعمره اسرائیل مبدل شده، بخشی از ملت لبنان در اردوگاه‌های خارج از کشور زندگی می‌کردند، زندان ها نیز مملو از جوانان ما بوده و ثروت‌های ما از سوی اشغالگران تاراج می‌شد.
ما با ایران چیزی به اسم توافقنامه هسته‌ای نداریم!
باشگاه خبرنگاران/ شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری در واکنش به آزمایش موشک خرمشهر نوشت: «ایران اخیرا یک موشک بالستیک آزمایش کرده است که می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد. آنها (ایرانی ها) با کره شمالی در یک مسیر قرار دارند. ما با آنان چیزی به اسم توافقنامه هسته‌ای نداریم!»
تشدید اختلافات کشورهای حاشیه خلیج فارس
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی هیأت اعزامی قطر به مجمع عمومی سازمان ملل طی سخنانی به اظهارات وزرای امور خارجه عربستان و بحرین در نشست پاسخ گفت. وی در این سخنان تصریح کرد: هیأت قطر از طرح اتهامات تروریستی عربستان و بحرین علیه دوحه تعجب می‌کند. ما از حکومت بحرین می‌خواهیم در راستای به ثمر نشستن تلاشها در مبارزه با تروریسم به حقوق بشر احترام بگذارد.
وی افزود: جای شگفتی دارد حکومت بحرین که خود از سوی نهادهای بین المللی مورد انتقاد است به قطر تهمت می‌زند. هر گونه ادعا در خصوص ارتباط قطر با تروریسم باطل و بی پایه و اساس است.
آمریکا ثابت کرده است قابل اعتماد نیست
صداوسیما/ وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: تنها مرجع صاحب اختیار درباره راستی آزمایی برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی است.
دکتر ظریف در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان در واکنش به پرسشی درباره احتمال خروج آمریکا از برجام یا عدم تائید آن در آمریکا و واکنش احتمالی ایران گفت: ایران تعدادی از گزینه ها را در اختیار دارد که شامل خروج از توافقنامه و بازگشت با سرعت بیشتر در برنامه هسته‌ای است. ظریف باتاکیدبراینکه ما منطبق بر منافع ملی خودمان عمل می‌کنیم تصریح کرد: امریکا ثابت کرده است که قابل اعتماد نیست.
باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود
باشگاه خبرنگاران/ وزیر صنعت با تاکید بر لزوم جلوگیری از قاچاق کالا از طریق گمرکات، گفت: باید جلوی قاچاق کالا از مبادی رسمی و غیررسمی گرفته شود.
شریعتمداری با تاکید بر لزوم حمایت از صادرات داخلی گفت: ما نیاز به مشوق‌های صادراتی داریم تا به صورت هدفمند از صادرات و مراکز تولیدی صادراتی حمایت کنیم. وی حمایت از صنایع کوچک را یکی از برنامه‌های محوری وزارت صنایع خواند.
دیدار وزرای خارجه ایران، هند و عمان
تسنیم/ وزرای امور خارجه ایران، عمان و هند در دیداری سه جانبه در نیویورک راه‌های گسترش همکاری‌ها بویژه در زمینه انرژی را بررسی کردند. در این دیدار در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز تبادل نظر شد.
آیین تشییع پیکر مطهر «شهید حججی» چهارشنبه در تهران برگزار می‌شود
مهر/ روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از برگزاری آیین تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم پاسدار محسن حججی در روز چهارشنبه پنجم مهرماه در تهران خبر داد.
گابریل: با تضعیف برجام، نباید انتظار داشت کره شمالی مذاکره کند
مهر/ وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: برلین قصد ندارد مانند واشنگتن، تهران را به تغییر رفتارش در منطقه وادارد.«زیگمار گابریل» هشدار داد با تضعیف توافق هسته‌ای با ایران، نباید انتظار داشت مقامات کره شمالی پای میز مذاکرات بنشینند.
وی یادآور شد سیاست‌های آمریکا در قبال ایران موجب می‌شود تنها توافق هسته‌ای موجود جهان که از تجهیز یک کشور به تسلیحات اتمی جلوگیری می‌کند، از بین برود. به گفته وی آمریکایی ها باید به خوبی توجیه شوند تا از توافق هسته‌ای با ایران خارج نشوند.
الجزایر: خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستیم
مهر/ وزیر خارجه الجزایر ضمن حمایت از طرح سازمان ملل درباره لیبی، خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد. عبدالقادر مساهل اعلام کرد: ما روابط تاریخی با سوریه داریم و خواستار بازگشت آن به اتحادیه عرب هستیم.
وزیر خارجه الجزایر ارتباطات این کشور با ایران را بر روابط با کشورهای عربی تاثیرگذار ندانست و بر ضرورت حل همه اختلافات در منطقه از جمله بحران میان قطر و چهار کشور عربی تاکید کرد.
یاوه‌سرایی وزیر خارجه  بحرین علیه ایران
فارس/ وزیر خارجه بحرین با بیان اینکه ایران باید دست از دخالت‌های خود در امور منطقه و حمایت از تروریست‎ها بردارد، گفت: جهان باید در برابر ایران بایستد و این کشور را به توقف اقداماتش وادار کند.
«خالد بن احمد آل خلیفه» افزود: ملت ایران از فقر و بدبختی و اعدام‎ها در ملا عام رنج می‌برد. ایران از تعدادی از گروه‎های تروریستی مانند حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن حمایت می‎کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *