خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۰۱

  • آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی خطاب به وزیر آموزش‌و‌پرورش: دانش‌آموزان، امانت‌های الهی در دست شما هستند در تربیت صحیح دینی و علمی آنها بکوشید
  • رهبر معظم انقلاب در دیداررئیس و نمایندگان مجلس خبرگان: پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض نکنید
  • پیام تسلیت جامعه مدرسین: آیت‌الله راستی‌کاشانی از آغاز تا پایان عمر از حامیان جدی  ولایت فقیه بود
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: نهضت عاشورا و دفاع مقدس حرکتی در راستای عدالت خواهی و مبارزه با ظلم بوده است
  • آیت‌الله اعرافی: ملت ایران با تبعیت از رهبری آرزوهای سران استکبار را به گور خواهد فرستاد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: عشق پاک سیدالشهدا(ع) رمز پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بود

** جام جم ۹۶/۷/۱
*  کمتر از ۳ ماه دیگر جشن پیروزی پایان عمر داعش را اعلام می‌کنیم
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کمتر از سه ماه دیگر اعلام پایان داعش و حکومت داعشی در این کره خاکی خواهد بود و جشن پیروزی را در ایران اسلامی و در همه منطقه اعلام می‌کنیم.
*  حمله زیر دریایی روسیه به مواضع تروریست‌ها
خبرگزاری اینترفکس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: زیردریایی‌های این کشور، اهدافی مربوط به «النصره» را در ادلب سوریه با موشک هدف قرار داده‌اند. این وزارتخانه افزود: موشک‌های «کروز بالدار»، مواضع تروریست‌هایی را که در تلاش برای به اسارت گرفتن اعضای پلیس نظامی روسیه نقش داشته‌اند، هدف قرار داد.
** همشهری ۹۶/۷/۱
*  ناگفته‌های بازداشت ملوانان
امیر سرتیپ پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش گفت: بعد از حرکتی که مثلا در خلیج فارس انجام شد و ملوانان آمریکایی دستگیر شدند، این حرکتی بود که طی یک ساعت انجام شد اما تا ۷ ساعت بعدش قرارگاه پدافند با جنگنده‌های آمریکایی درگیر بودند که می‌خواستند جزیره فارسی را بمباران کنند که موشک‌های اس-۲۰۰ و بقیه موشک‌ها، روی هواپیماهای آمریکایی تمرکز کردند و اخطار داده بودند که شلیک می‌کنیم.
*  تظاهرات ضد آمریکایی بعد از سخنان ترامپ
نمازگزاران روز جمعه پس از اقامه نماز در سراسر کشور تظاهرات ضد آمریکایی برپا کردند. به دنبال اظهارات ضد ایرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر خود در سازمان ملل نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه، تظاهرات ضد آمریکایی برپا و شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.
** کیهان ۹۶/۷/۱
*  پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض نکنید
رهبر معظم انقلاب در دیداررئیس و نمایندگان مجلس خبرگان:
– در مذاکرات باید دقت لازم انجام می‌گرفت تا اینگونه نباشد که طرف مقابل هر غلطی خواست بکند و نقض برجام نباشد.
– علت نطق ابلهانه و بسیار زشت و سخیف و با ادبیات گانگستری و کابویی و سراسر دروغ محض و با آشفتگی رئیس جمهور آمریکا، عصبانیت و درماندگی و سبک مغزی آنها است.
– برخی در تحلیل‌های خود اشتباه نکنند زیرا مواضع آمریکا به دلیل قدرت و توانایی در مقابل ایران نیست بلکه کاملا به دلیل ضعف و شکست و عصبانیت اوست.
این عزت به واسطه مجاهدت مردم و جوانان و ریخته شدن خون شهدا به دست آمده است، شهید عزیز محسن حججی یک نمونه بود و ما از این نمونه‌ها در میان جوانان بسیار داریم.
– مجلس خبرگان باید با تشکیل یک هیئت اندیشه‌ور، میزان پیشرفت‌ها یا پسرفت‌ها را در مسیر حرکت به سمت اهداف انقلاب، ارزیابی و بر اساس آن از دستگاه‌های مسئول، مطالبه کند.
– عدالت و توزیع درست ثروت درکشور، مورد تاکید اسلام و متفاوت با حرف‌های نادرست مارکسیستی است و باید کشور را به نحوی اداره کرد که فاصله فقیر و غنی یا همان چیزی که امروز در دنیا به عنوان ضریب جینی مطرح است، کاهش یابد.
-خبرگان باید از میزان انگیزه انقلابی در جامعه و عوامل مقابله با آن، ارزیابی داشته باشد و بر اساس آن، مطالبه کند.
*  ۸۷ درصد مناطق اشغالی داعش در سوریه آزاد شده است
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده، ۸۷ درصد اراضی تحت اشغال «داعش» در سوریه آزاد شده است.
*  سرلشکر رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) گفت: در صورت تجاوز دشمن، ایران را قتلگاه متجاوزین خواهیم کرد.
** شرق ۹۶/۷/۱
*  پرونده احمدی‌نژاد در دادسرا
دادستان کل کشور از ارجاع پرونده محمود احمدی‌نژاد به دادسرا خبر داد.
روز گذشته حجت‌الاسلام «محمد‪ جعفر منتظری» گفت که «در مورد پرونده رئیس دولت نهم و دهم یک‌سری گزارش‌هایی دریافت و به دادسرا ارجاع شد که در اسرع‌وقت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد».
به نظر می‌رسد شاکی این پرونده کمیسیون اصل ٩٠ مجلس باشد که در زمانی که او ریاست دولت را برعهده داشت، در چندین مورد از احمدی‌نژاد شکایت کرده بود.
*  آغاز عملیات آزادسازی شهرک حویجه در عراق
دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور از سپیده‌دم پنجشنبه ۳۰ شهریور عملیات آزادسازی شهرک حویجه را آغاز کردند که یکی از آخرین شهرک‌های تحت تصرف داعش در عراق محسوب می‌شود.
در بیانیه حیدر العبادی آمده است که عملیات آزادسازی حویجه فقط دو روز پس از حملات نیروهای عراقی به سنگرهای داعش در استان غربی انبار آغاز شده که از استان‌های بزرگ این کشور محسوب می‌شود.
حویجه در ۲۴۰ کیلومتری شمال بغداد و در استان کرکوک واقع است که طبق برآوردها حدود ۸۰۰ تا هزارو ۵٠٠ نفر از نیروهای داعش همچنان در آن مقاومت می‌کنند.
** ایران ۹۶/۷/۱
*  برای دفاع از سرزمین خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه ملت بزرگ ایران همواره در پی صلح و امنیت در کل منطقه و جهان بوده و از مظلومان جهان دفاع خواهد کرد، گفت: چه بخواهید و چه نخواهید از مردم مظلوم یمن، سوریه و فلسطین دفاع خواهیم کرد و چه بخواهید و نخواهید قدرت دفاعی و نظامی خود را آن مقدار که لازم بوده و برای بازدارندگی ضروری بدانیم، تقویت خواهیم کرد.
رئیس جمهوری تصریح کرد: نه تنها موشک‌ها، بلکه نیروی هوایی، زمینی و دریایی‌مان مورد حمایت همه مردم مسلمان و غیور سرزمین ایران قرار دارد و برای دفاع از سرزمین خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت. روحانی خاطرنشان کرد: اگر عهد و پیمانی با کسی ببندیم، تا وقتی پای آن ایستاده‌ایم که طرف مقابل هم به این عهد و پیمان احترام بگذارد.
رئیس جمهوری اظهار کرد: مطمئن هستیم با توکل به خدا، پیروزی نهایی در همه صحنه‌ها از آن ملت بزرگ ایران خواهد بود.
*  سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان: ۳۵ مرکز تامین کننده منافع آمریکا در تیررس موشک‌های ایران قرار دارد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۱
*  دانش‌آموزان، امانت‌های الهی در دست شما هستد، در تربیت صحیح دینی و علمی آنها بکوشید
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، دانش‌آموزان را امانت الهی در دست معلّمان دانسته و بیان داشتند: این همه نونهال و نوجوان و جوان، امانت‌های اسلام در دست شما هستند و صاحب آنها، حضرت ولی‌عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) می‌باشد که همه را باید با معارف دینی و قرآنی و اخلاق صحیح اسلامی آشنا نمایید، و بدانید هدایت حتی یک نفر از آنها، در نزد خداوند متعال ثواب و اجری دارد که قابل توصیف نیست.
ان شاء‌الله اگر تربیت دینی در مدارس ما درست باشد، همه جامعه راه درست را طی خواهد کرد.
*  ژنرال عبدالفتاح السیسی در سخنانی وابستگی خود به رژیم صهیونیستی را بار دیگر نشان داد. رئیس‌جمهور مصر در گفت و گو با یک شبکه آمریکایی اعلام کرد: اگر موضوع فلسطین حل شود ۵۰ کشور اسلامی و عربی با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار خواهند کرد.
وی در گفت و گویی با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل ضمن اشاره‌ به طرح صلح عربی، گفت: «باید راه حلی وجود داشته باشد که ایجاد دو دولت فلسطینی و اسرائیلی را تضمین کند؛ اگر این موضوع محقق شود ما وارد عصر جدیدی در منطقه متضرر از عدم حل این قضیه خواهیم شد.»
این ژنرال کودتاچی نمی‌داند که مردم فلسطین و سایر ملت‌های مسلمان، رژیم صهیونیستی را نامشروع می‌دانند و خواستار نابودی آن هستند و یا می‌داند و خود را به نادانی می‌زند.
*  شورای امنیت سازمان ملل با همه پرسی کردستان عراق مخالفت کرد
شورای امنیت سازمان ملل نسبت به این امر هشدار داد که همه‌پرسی کردستان عراق به بی‌ثباتی بیانجامد.
به نقل از روسیا الیوم، در بیانیه‌ای که با اجماع نظر ۱۵ عضو شورای امنیت صادر شد، این شورا پایبندی خود را نسبت به حاکمیت عراق و تمامیت اراضی این کشور ابراز کرد. در این بیانیه، شورای امنیت مخالفت خود را با این گام یک طرفه جهت برگزاری‌ همه‌پرسی اعلام کرد.
** وطن امروز ۹۶/۷/۱
*  خروج از برجام خد‌‌شه‌ای به اعتبار آمریکا وارد‌‌ نمی‌کند‌‌
نمایند‌‌ه آمریکا د‌‌ر سازمان ملل گفت د‌‌ر صورت خروج آمریکا از برجام، خد‌‌شه‌ای به اعتبار این کشور وارد‌‌ نمی‌شود‌‌.
نیکی هیلی د‌‌ر جمع خبرنگاران از مذاکرات هیأت آمریکایی با برخی هیات‌های حاضر د‌‌ر مجمع عمومی د‌‌رباره ایران خبر د‌‌اد‌‌ و گفت: «د‌‌ر همه مذاکراتی که د‌‌ر طول این یک هفته د‌‌رباره ایران د‌‌اشتیم، د‌‌ید‌‌یم همه از ثبات‌زد‌‌ا بود‌‌ن اقد‌‌امات ایران د‌‌ر خاورمیانه حرف می‌زنند‌‌. ما مذاکرات و اقد‌‌امات خود‌‌ را د‌‌ر این‌باره اد‌‌امه می‌د‌‌هیم تا هنگامی که از توقف اقد‌‌امات ایران مطمئن شویم».
هیلی د‌‌ر اد‌‌امه به بحث مخد‌‌وش شد‌‌ن اعتبار آمریکا د‌‌ر صورت تخلف از قول و قرار خود‌‌ د‌‌ر برجام هم پرد‌‌اخت و گفت: «خروج از برجام اعتبار آمریکا را مخد‌‌وش نمی‌کند‌‌ بلکه نشان می‌د‌‌هد‌‌ د‌‌ولت آمریکا همیشه د‌‌ر پی حمایت از مرد‌‌م خود‌‌ است.
*  تجارت ایران و چین ۲۰ میلیارد‌‌‌ د‌‌‌لاری شد‌‌‌
مباد‌‌‌لات تجاری ایران و چین د‌‌‌ر ۷ ماه نخست ۲۰۱۷ میلاد‌‌‌ی با رشد‌‌‌ ۸/۲۶ د‌‌‌رصد‌‌‌ی نسبت به مد‌‌‌ت مشابه پارسال به ۸/۲۰ میلیارد‌‌‌ د‌‌‌لار رسید‌‌‌.
** جوان ۹۶/۷/۱
*  منابع علوم انسانی کشور وارداتی است
دکتر ولایتی رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد از ترجمه‌ای بودن و وارداتی‌شدن منابع علوم انسانی کشور انتقاد کرد و گفت: تا چه زمان نباید سیر حکمت در اسلام و ایران تدریس نشود؟ وی اظهار داشت: نتیجه چنین روشی این است که دانشجو تصور می‌کند هرگامی که در علم و از جمله علوم انسانی، برداشته شده از سوی غربی‌ها بوده و ما هیچ نداشته‌ایم.
*  آمریکا بداند برجام تکیه گاه ملت ایران نیست
سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه صحبت‌های ترامپ افترا و تهمت به ملت ایران بود، گفت که صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا نشان دهنده قدرت ایران در جهان است.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۱
*  ارائه درخواست تجدید نظر از حکم مدیران کانال‌های تلگرامی
ایمان میرزازاده وکیل برخی از مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح طلب در مورد آخرین وضعیت پرونده ادمین کانال‌های تلگرامی اصلاح طلب گفت: روز چهارشنبه لایحه‌های تجدید نظر خواهی خود را تقدیم دادگاه کردیم.
*  از پارس کردن سگ، نمی‌ترسیم
با خبر شدیم «ری یونگ هو» وزیر امور خارجه کره شمالی با تشبیه سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا علیه کره شمالی به «پارس کردن سگ» گفت که مثلی هست که می‌گوید: «سگ پارس می‌کند، کاروان راه خود را می‌رود.»
رئیس جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل متحد، تهدید کرد که در صورت ادامه برنامه هسته‌ای، واشنگتن کره شمالی را کاملا نابود خواهد کرد.
وزیر امور خارجه کره شمالی در این رابطه گفت: «اگر آنها سعی کنند با درآوردن صدای سگ ما را بترسانند، کاملا مثل یک سگ رویا می‌بینند.»
** رسالت ۹۶/۷/۱
*  سردار رمضان‌شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران گفت: سخنان ترامپ ناشی از شکست‌های پی در پی در برابر اقتدار ایران است.
*  مسئولان اقلیم کردستان در زمین صهیونیست‌ها بازی نکنند
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان گفت: مسئولان اقلیم کردستان در زمین صهیونیست‌ها بازی نکنند.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان توهین آمیز ترامپ گفت: مجلس خبرگان اراجیفی را که ترامپ گفته محکوم می‌کند و آن را در شأن یک رئیس‌جمهور نمی‌داند. آنچه ترامپ گفته مسائل کاملاً سطحی و بی‌اساس و کذب بوده و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه مخالفت با آمریکا متحد است.
خاتمی همچنین خاطرنشان کرد: مسئله همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق خطر بزرگی است، دشمن مدت‌هاست که برای ساختن اسرائیل جدید در این منطقه تلاش می‌کند و قصد دارد آن را با تجزیه عراق شروع کند، لذا اگر ما می‌خواهیم جنگی نباشد، نباید این همه‌پرسی فتنه‌گرانه صورت بگیرد.
*  افشاگری درباره بارزانی
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، برگزاری همه پرسی در کردستان عراق را محاسبه غلط بارزانی توصیف کرد. حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اربیل بارزانی در دهه ۹۰ در همدستی با صدام علیه سلیمانیه اقدام نظامی کرد، در سقوط موصل‌ با داعش بود و حال با محاسبه غلط همه پرسی، علیه عراق است.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۱
*  کواکبیان نماینده تهران در دیدار باقائم مقام وزارت خارجه زیمبابوه: نقض برجام قطعا با پاسخ محکم ایران روبرو خواهد شد.
*  ادعای نماینده کویت در مورد ایران در سخنرانی‌اش در سازمان ملل
نماینده امیر کویت در هفتاد و دومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: کویت تلاش‌های زیادی در راستای ایجاد و تحکیم پایه‌های اصل حسن همجواری داشته است و ما بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که به تلاش‌های هدفمند ما پاسخ دهد و برای ایجاد روابطی براساس همکاری، احترام متقابل، منافع مشترک و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها تدابیری اتخاذ کند.
وی مدعی شد: از ایران می‌خواهیم که از اقداماتی که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند و در تضاد با اصول منشور بین‌الملل و قانون بین‌المللی است، دوری کند و به قوانین بین المللی پایبند باشد تا تمام ملت‌های منطقه از امنیت و صلح و آسایش برخوردار شوند.
** آرمان ۹۶/۷/۱
*  جدا شدن کردستان از عراق، خودکشی است
مقتدی صدر رهبر جریان صدرعراق در پیامی به رهبران کرد، با بیان اینکه جدا شدن آنها از عراق به معنای خودکشی است،‌ گفت: مردم کرد میزان خطری که از تمام جوانب به دلیل همه پرسی آنها را فراگرفته است درک نمی‌کنند.
*  رزمایش ناو آمریکایی با نیروی دریایی ژاپن
ارتش ژاپن روز جمعه اعلام کرد ناو هواپیمابر آمریکایی رونالد ریگان در یک رزمایش با کشتی‌های جنگی ژاپنی در آب‌های جنوب شبه جزیره کره شرکت کرده است.
این اقدام در راستای قدرت نمایی‌های بیشتر آمریکا و هم‌پیمانانش پس از تداوم تهدیدهای کره شمالی صورت می‌گیرد.
** فرهیختگان ۹۶/۷/۱
*  شرط ایران برای تغییر برجام
محمد جواد ظریف در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گفت: «اگر آمریکا خواهان امتیازات جدید هسته‌ای است، ایران هم متقابلا خواهان امتیاز جدید است؛ آیا دولت آمریکا حاضر است ۱۰ تن اورانیوم غنی شده ما را بازگرداند؟»
وی تصریح کرد: «ایران تنها در صورتی درباره تغییر برجام صحبت خواهد کرد که هر امتیازی را که برای عقد این توافق داده پس بگیرد.»
** آفرینش ۹۶/۷/۱
*  ایران در لبنان و سوریه نقشی ویرانگر دارد
وزیر خارجه عربستان بار دیگر ایران را به دخالت در امور داخلی دیگر کشورها متهم کرد.
عادل‌الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگو با بلومبرگ مدعی شد: ایران نقش موذیانه‌ای در لبنان و ویران‌گری در سوریه دارد، ایران در امور داخلی عراق، پاکستان و افغانستان دخالت می‌کند و به گروهک‌های تروریستی در بحرین، کویت و یمن اسلحه و مواد منفجره قاچاق می‌کند.
*  موشک بالستیک خرمشهر رونمایی شد
سامانه موشکی خرمشهر در مراسم رژه نیروهای مسلح رونمایی شد. فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در توضیحی راجع به سامانه موشکی خرمشهر گفت: این موشک با وزن یک تن و برد ۲۰۰۰ کیلومتر تا برد ۱۸۰۰ کیلومتر سر جنگی را با خود حمل می کند.
وی افزود: این سامانه می تواند به جای یک کلاهک چندین کلاهک را برای زدن چند هدف حمل نماید.
** قدس ۹۶/۷/۱
*  دولت هزینه نقض برجام را برای آمریکا بالا ببرد
حجتت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ دولتمردان باید هزینه نقض برجام را برای آمریکا و رئیس جمهور بی‌ادب و بی‌اخلاق آن بالا ببرند.
*  درخواست دبیر کل از رئیس جمهور ایران
دبیر کل سازمان ملل از رئیس جمهور کشورمان خواسته است تا باقر نمازی شهروند آمریکایی را که به جرم جاسوسی در ایران زندانی است به دلایل انساندوستانه آزاد کند.
** اعتماد ۹۶/۷/۱
*  استقلال کردستان به ضرر کردهاست
سرلشکر محمد باقری، رییس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: اگر کسی که امروز تازه به دوران رسیده از مسیر تجارت به پست ریاست‌جمهوری برسد بیاید و در سازمان ملل حرف‌های جاهلانه بزند و نفرت‌افکنی بکند و فکر کند با این حرفها می‌تواند ملت ایران را بترساند، این سخنان ترقه‌ای بیش نیست.
وی درباره همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق گفت: اینکه اکنون کشور عراق به چنین روزی افتاده ناشی از فقدان ولایتمداری و تبعیت از رهبری است. این همه‌پرسی اتفاقی نادرست است و به ضرر عزیزان کرد در شمال عراق است و نباید انجام شود اما متاسفانه چنددستگی در کشورها چنین شرایطی را برای‌شان ایجاد می‌کند.
** شهروند ۹۶/۷/۱
*  با قایق ‌موتوری ‌پول می‌آوردیم
محمود بهمنی، رئیس بانک مرکزی در دولت احمدی‌نژاد با بیان این‌که وقتی مبادلات پولی ممنوع است، شما باید با قایق موتوری از خلیج‌فارس اسکناس بیاورید، در مواردی حتی خودم می‌رفتم، گفت: به عقیده من اگر [آمریکا] بدانند که ما چکار کردیم، همین مبادی هم در جریانات تحریم‎ها بسته می‌شود، حتی ممکن است منِ نوعی را ممنوع‌الخروج کنند، چون واقعیت این است که ما تحریم‎ها را دور می‌زدیم. حالا به من می‌گویند که شما با زنجانی ارتباط داشتی؟ من اصلا زنجانی را ندیده بودم. ما اصلا اینها را دفع می‌کردیم.
*  ترامپ دیوانه را با آتش رام می‌کنیم
کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی گفت: «ترامپ دیوانه» تاوان سنگینی برای تهدیدهایش خواهد پرداخت.
این اظهارات کیم جونگ رهبر کره شمالی نخستین پیام مستقیم از جانب یک رهبر کره‌شمالی به رئیس‌جمهوری آمریکا محسوب می‌شود.
کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی اظهار داشت، کره‌شمالی قصد دارد «سرسختانه‌ترین اقدام متقابل در تاریخ» را علیه آمریکا در پیش بگیرد و حرف‌های ترامپ نشان داد، برنامه هسته‌ای این کشور «مسیر درست» است.
** صبح نو ۹۶/۷/۱
*  اگر تکلیف شود، می‌جنگیم
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت آغاز ماه محرم‌ ضمن تأکید بر این نکته که حزب‌الله خواهان جنگ نیست، تصریح کرد: اگر تکلیف شود می‌جنگیم و مهم نیست طرف‌های مقابل ما آمریکا، اسرائیل، برخی کشورهای عربی یا تمام جهان باشند.
وی افزود: رییس‌جمهور فعلی آمریکا، اسرائیل، برخی کشورهای عربی و تمام عالم در برابر ما بایستند، این‌ها ما را نمی‌ترساند. مجاهد حقیقی آن است که به تکلیف شرعی خود به بهترین نحو عمل کند، اگر تکلیف او صبر است باید صبور باشد و اگر تکلیفش جنگ است، باید مرد میدان باشد.
*  سخنان ترامپ از عصبانیت و سبک مغزی اوست
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه این هفته تهران، با اشاره به سخنان ترامپ در سازمان ملل گفت: سخنان ترامپ سخیف و ننگین است که از زبان یک فرد دروغگو بیان شده است.
رئیس جمهور آمریکا دروغگو و فریبکار است و سخنان او به فرموده مقام معظم رهبری، از عصبانیت و سبک مغزی اوست.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آیت‌الله راستی کاشانی از آغاز تا پایان عمر از حامیان جدی ولایت فقیه بود
اختصاصی/ جامعه‌مدرسین در پیامی ضمن تسلیت درگذشت حضرت آیت‌الله راستی کاشانی تصریح کرد: این استاد و عالم متعهد‌، از چهره‌های برجسته حوزوی امام خمینی(رحمت‌‌الله‌علیه‌) در نجف بودند که در مبارزات نهضت اسلامی مجاهدت‌های فراوانی را انجام دادند. در بخش دیگراین پیام با اشاره به فعالیت‌های آن عالم ربانی در قبل از انقلاب وپس از انقلاب در سمت‌های مختلف تصریح شده است. آن فقید سعید در نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های اوّل و دوم از استان تهران؛ خدمات شایسته‌ای را ارائه کردند و از حامیان جدی ولایت فقیه از آغاز تا پایان عمر شریفشان بودند.جامعه مدرسین رحلت این عالم مجاهد را تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.
خاصیت جلسات روضه، دشمن ستیزی و ترویج تشیع است
رسا/ آیت‌الله مظاهری تاکید کرد: قدم برداشتن برای برپایی روضه امام حسین(علیه‌السلام) از هر حج و عمره‌ای بالاتر است. عضو جامعه مدرسین در ادامه گفت: دشمنان تشیع به ویژه بنی‌امیه و بنی‌عباس از برگزاری جلسات عزاداری جلوگیری می‌کردند چرا که می‌دانستند جلسه عزاداری بالاترین اثر را روی تخریب دشمن و ترویج تشیع دارد.
نهضت عاشورا و دفاع مقدس حرکتی در راستای عدالت خواهی و مبارزه با ظلم بوده است
رسا/ آیت‌الله حسینی‌بوشهری شب گذشته در مراسم افتتاحیه نمایشگاه یاد یاران عاشورایی با اشاره به اینکه کشور ایران علاوه بر ایجاد امنیت داخلی در حال تأمین امنیت در خارج از کشور نیز هست، گفت: مجاهدت رمز پیروزی ملت ایران در همه عرصه ها بوده و هست. آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: نهضت عاشورا برای عدالت خواهی و مبارزه با ظلم صورت پذیرفت و این هدف در دفاع مقدس نیز به وضوح دیده می‌شود.
ملت ایران با تبعیت از رهبری آرزوهای سران استکبار را به گور خواهد فرستاد
رسا/ آیت‌الله اعرافی ،ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین(علیه‌السلام) گفت: عزای امام‌حسین(علیه‌السلام) باید انقلابی و متکی بر ارزش‌های انقلابی و شهادت و ایثار باشد، انقلاب اسلامی ایران در پرتو عاشورا شکل گرفت، عزاداری که از اصول انقلاب اسلامی و ارزش‌های متعالی انقلاب فاصله بگیرد عزاداری کامل نیست، انقلاب ریشه در عاشورا دارد و احیای عاشورا باید به مسائل امروز اجتماعی و سیاسی ایران و جهان گره بخورد. امام جمعه قم خطاب به سران استکبار، گفت: اشتباه نکنید، ملت ایران تحت دستور رهبری در برابر مواضع جاهلانه و هیأت حاکمه ظالم در دنیا خواهد ایستاد.
عشق پاک سیدالشهدا(ع) رمز پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بود
حوزه/ حجت‎الاسلام والمسلمین آشتیانی با انتقاداز سکوت مدعیان دفاع از حقوق بشرگفت: امروزه ۴ هزار میانماری در آتش می‌سوزند و از بین می‎روند، ولی مدعیان دروغین حقوق بشر در مقابل آن سکوت کرده‌اند و کشورهای اسلامی نیز دم نمی‌زنند، ولی این کشور به برکت امام حسین(علیه‌السلام) تنها صدای رسای این عصر است. عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به الهام بخش بودن حادثه عاشورا تصریح کرد: قطعا اگر امام حسین(علیه‌السلام) نبود جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ما نیز به ثمر نمی‎رسید و همین خون پاک سیدالشهدا(علیه‌السلام) بود که امروز جوانان سربلند ما در دفاع از حرم حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) این چنین در مقابل دنیا ایستاده‌اند.
مراسم ترحیم آیت‌الله راستی کاشانی در قم برگزار می‌شود
اختصاصی/ با عرض تسلیت به‌ مناسبت رحلت حضرت آیت‌الله راستی کاشانی عضو فقید جامعه ‌مدرسین به استحضار می‌رساند تشییع پیکر مطهر این عالم ربانی روز شنبه یکم مهرماه ۱۳۹۶ مصادف با دوم محرم‌الحرام ۱۴۳۹ ساعت ۱۵ از مسجدامام حسن‌عسکری(علیه السلام) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع خواهد شد. همچنین مراسم ختم از سوی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای«مدظله العالی» روز ‌‌شنبه مورخ۱/۷/۱۳۹۶ بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می‌گردد. شرکت علمای اعلام، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه و عموم مردم ولایتمدار، تعظیم شعائر و تجلیل از مقام شامخ آن فقید سعید خواهد بود.
ژاپن برای مهار کره شمالی خواستار کمک ایران شد
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه ژاپن در دیدار با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران خواستار کمک تهران برای افزایش فشار علیه کره شمالی و مهار برنامه هسته‌ای این کشور شد. «کانو»، در دیدار با ظریف گفته است: «شما باید در مورد کره شمالی به ما کمک کنید.»
ابراز نگرانی امارات از تقویت قدرت موشکی ایران
مهر/  «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات اظهاراتی خصمانه و مغرضانه را علیه کشورمان مطرح کرد. وی ضمن ابراز نگرانی! از تقویت توان موشکی ایران مدعی شد: ایران به تعهدات خود به جامعه جهانی عمل نمی‌کند. ابراز نگرانی قرقاش نسبت به توان موشکی جمهوری اسلامی ایران در حالی است که این اقدام تهران در واقع تقویت قدرت بازدارندگی دربرابر حامیان خطرناک تروریسم از جمله امارات، به شمار می‌رود. همچنین شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان»، وزیر خارجه امارات در سخنرانی خود در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایران را به نقض «روح و متن» توافق هسته‌ای ایران (برجام) متهم کرد.
تاکید قاطعانه ۱۳۴ کشور جهان برحفظ برجام
صداوسیما/ اعلامیه پایانی وزرای خارجه گروه ۷۷ و چین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک  با اجماع کلیه کشورهای عضو تصویب شد.
وزرای خارجه گروه ۷۷ و چین برجام را یک الگوی سازنده و واقعی و نتیجه عملکرد موفقیت آمیز نظام چندجانبه گرا در حل مسایل مهم جهانی دانستند.
وزرای ۱۳۴ کشور جهان در این اعلامیه تاکید نمودند که برجام یک مدل واقعی است که از طریق تقویت همکاری‌های بین المللی به دستیابی کشورها به توسعه پایدار  کمک می‌نماید.
عراقچی: جنایات عربستان در یمن را از یاد نمی‌بریم
مهر/ معاون وزیر خارجه ایران در اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی جنایات ائتلاف عربستان در یمن را محکوم کرد.
عراقچی در اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی؛ اتهامات عربستان را پاسخ داد و گفت: تاریخ جنایات ائتلاف به رهبری عربستان  علیه زنان و مردان و کودکان را در یمن از یاد نخواهید برد.
طرح‌های اساسی برای حمله به ایران داریم!
باشگاه خبرنگاران/ گادی آیزنکوت رئیس ستاد ارتش رژیم اسراییل گفت: «ارتش در صورت درخواست مقامات سیاسی کابینه، طرح‌های اساسی برای حمله به ایران دارد.
گادی ایزنکوت گفت: حزب الله در طول چند سال گذشته تجربیاتی در جنگیدن کسب کرد که آن را دستکم نمی‌گیریم.
بیش از ۷۰۰ هزار روهینگیایی به بنگلادش گریخته اند
مهر/ سخنگوی دبیر کل سازمان ملل شمار مسلمانان میانمار را که به بنگلادش گریخته‌اند، بیش از ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد.
به گفته دوچاریک  نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر از این آوارگان در فاصله کمتر از دو ماه گذشته و در اثر خشونت‌های بوداییان ساکن میانمار وادار به فرار و پناه آوردن به کشور بنگلادش شده اند.
ایران به صورت ترامپ و اسرائیل سیلی زد
فارس/ مجله آمریکایی نیوزویک درگزارشی به تحلیل قدرت موشکی ایران پرداخت و نوشت: ایران با رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر سیلی به صورت رئیس‌جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی زد.»
سردار «امیر علی حاجی‌زاده»  فرمانده نیروی هوافضای سپاه روز جمعه در حاشیه رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح با اشاره به رونمایی از موشک جدید برد بلند خرمشهر، گفت: این دستاورد توسط وزارت دفاع طراحی و تولید شده و ۲ هزار کیلومتر برد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *