طلیعه ۱۳۳۶ – ۹۶۰۶۳۰

در هفته‌های اخیر شاهد اخبار بسیار خوب و امیدبخشی در زمینه شکست‌های پی در پی داعش در عراق و سوریه بودیم اما از سوی دیگر برنامه ریزی برای همه پرسی استقلال کردستان عراق، نگرانی‌های زیادی را مخصوصا در کشورهای همسایه عراق به همراه داشته است. صرفنظر از اینکه این همه پرسی انجام شود یا نشود و رأی مردم به آن مثبت باشد یامنفی، باید دید هدف از این همه پرسی چیست و چه کشورهایی در پشت صحنه این نقشه شوم برای منطقه قرار دارند؟

در هفته‌های اخیر تقریبا تمامی کشورها به نوعی نارضایتی خود را از برگزاری این همه‌پرسی اعلام نموده‌اند و تنها کشوری که به صورت رسمی از آن حمایت کرده رژیم اشغالگر صهیونیستی است. باید با بررسی دقیق به این نکته پرداخته شود که کدام کشورها خواهان اختلاف و درگیری همیشگی در منطقه هستند و کدام کشورها زمینه‌های لازم را برای تجزیه عراق فراهم کرده‌اند؟

با نگاهی به گذشته به خوبی می‌توان دید که آمریکا و دیگر کشورهای به اصطلاح ابرقدرت دنیا از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به نوعی برای جلوگیری از نفوذ پیام‌های انقلاب در منطقه گام بر می‌داشتند . گاهی با حمایت از رژیم بعثی صدام زمینه جنگ بین ایران و عراق را فراهم آوردند و با حمایت همه جانبه از رئیس جمهور جنایتکار عراق به دنبال مقابله با نظام اسلامی ایران بودند. پس از آن نیز ابتدا با حمله به عراق به دنبال ایجاد رژیمی دست نشانده و مزدور بودند اما پس از شکست نقشه هایشان و تشکیل دولت‌های شیعه در عراق و نزدیک شدن آنها به ایران، با ایجاد داعش و تجهیز نظامی آنها به شکلی دیگر در صدد مقابله با نفوذ بیشتر ایران در منطقه برآمدند.

اکنون نیز که شاهد شکست‌های گسترده داعش در منطقه هستیم زمزمه‌های جدایی اقلیم کردستان از عراق به گوش می‌رسد. گرچه در ظاهر آمریکا زمان همه پرسی را مناسب ندانسته و با آن مخالفت نموده اما حقیقت امر این است که آمریکا و دیگر اذناب آن زمینه‌های لازم را برای این جدایی در سالهای گذشته ایجاد کرده‌اند . چرا که مهمترین اهداف آنها در منطقه، همواره حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تضعیف دولت‌های مستقل و شکست محور مقاومت در منطقه بوده است. براین اساس شکی نیست که تجزیه عراق و سوریه به عنوان مهمترین هم پیمانان جمهوری اسلامی ایران در منطقه، از سویی موجب تامین بیشتر امنیت رژیم اشغالگر قدس می‌شود و از سویی به زعم آنها، تضعیف جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت!

به امید آن که بزرگان و اندیشمندان کردستان عراق با پی بردن به پشت صحنه این نقشه شوم جهت ایجاد جنگ و درگیری جدید در منطقه و اندیشیدن به عواقب آن در این وادی خطرساز قرار نگیرند و با توجه به ارتباط پشت پرده سران رژیم صهیونیستی با سران اقلیم کردستان، از ایجاد اسرائیلی دیگر در منطقه جلوگیری به عمل آورند. ان شاءالله تعالی  (خ-۱۳۳۶)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *