خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۲۹

  • آیت‌الله یزدی در دیدار با شهردار قم: در کنار رشد مادی و رفاهی خواهان رشد معنوی قم هستیم
  • رئیس جمهور در مصاحبه با سی.ان.ان تهدید کرد: بازگشت به پیش از برجام ظرف چند روز
  • آیت‌‌الله جنتی: دشمنان از تداوم قدرت انقلاب اسلامی کلافه شده‌اند
  • آیت‌الله خاتمی: گلایه اعضای مجلس خبرگان از وضعیت حجاب و فضای مجازی
  • دکتر ظریف: سخنان جاهلانه ترامپ نشانگر عمق بی اطلاعی اوست
  • دکتر ولایتی: به هیچ وجه تجدید مذاکره برجام از طرف ایران اجرا نمی‌شود

** جام جم ۹۶/۶/۲۹
*  تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین معصومی
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم خدمتگزار حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر معصومی را تسلیت گفتند.
*  همه‌پرسی اقلیم به معنای جنگ جدید است
وزیر دفاع ترکیه گفت: همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق که قرار است تا یک هفته دیگر برگزار شود، به معنای جنگ جدید است.  نورالدین جانیکلی افزود: نیروهای مسلح ترکیه در حال آماده‌باش کامل هستند و ما مثل گذشته تمامی رویدادهای مربوط به همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق را از نزدیک دنبال خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در صورتی که لازم باشد تصمیمی گرفته و اقدامی شود با جدیت اقدام لازم صورت خواهد گرفت. وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد حکومتی در جنوب مرزهای ما شکل گیرد، زیرا این امر برای ترکیه تهدید محسوب می‌شود.
** کیهان ۹۶/۶/۲۹
*  رئیس جمهور در مصاحبه با سی.ان.ان تهدید کرد؛ بازگشت به پیش از برجام ظرف چند روز
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در مصاحبه با سی.ان.ان:
– اگر آمریکا از برجام خارج شود گزینه‌های مختلفی را در برابر این موضوع در اختیار داریم. برای این کار برنامه‌ریزی و فکر شده و اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد ایران در عرض چند روز می‌تواند به شرایط قبل از برجام بازگردد.
– در دیدار دبیر کل سازمان ملل: بحث‌ همه پرسی در اقلیم کردستان عراق و هر گونه حرکت در جهت تغییر مرز و جغرافیای کشورهای منطقه بسیار خطرناک است.
– در دیدار اوو مورالس: امروز شاهدید که آمریکایی‌ها درباره توافق هسته‌ای به دنبال بهانه تراشی هستند و دنیا اکنون آنچه را که ایران پیوسته تکرار می‌کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست، شاهد است.
– در دیدار نخست وزیر سوئد: شرایط سختی برای مسلمانان میانمار پیش آمده و ۴۰۰ هزار بیگناه آواره شده‌اند. فشار بر دولت میانمار برای توقف نسل کشی و اعمال خشونت علیه مسلمانان یک اقدام ضروری است و بی‌تردید نقش اتحادیه حایز اهمیت است.
– تروریست‌ها در عراق و سوریه در حال شکست هستند و مذاکرات خوبی در آستانه پایتخت قزاقستان در ارتباط با سوریه با حضور ایران، روسیه و ترکیه در جریان است که موفقیت‌های خوبی داشته است و همه تلاش‌ها باید در مسیر ثبات و امنیت منطقه متمرکز شود.
– در دیدار رئیس جمهور فرانسه: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان تنها نهاد ذی‌صلاح تا کنون ۸ بار صراحتا بر پایبندی ایران بر این توافق تاکید کرده است و نباید برخی‌ها توافق روشنی همانند برجام را به مسایل دیگر مشروط کنند.
*  دانش آموزان جنایات رژیم میانمار را محکوم کردند
جمعی از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار، مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران تجمع کردند.
** شرق ۹۶/۶/۲۹
*  اگر آمریکا دنبال جنگ بود با کره شمالی می‌جنگید
حجت‌الاسلام والمسلمین علی فلاحیان گفت: هر چقدر ما در مقابل آمریکا کوتاه بیاییم، مساوی با ازدست‌دادن منافعمان است. در آمریکا دعوا بر سر این است که دموکرات‌ها امتیاز زیادی به ایران داده‌اند و ما جمهوری‌خواهان می‌توانیم امتیازات بیشتری از ایران بگیریم و با این سخن افکار عمومی را فریب می‌دهند و رأی جمع می‌کنند. او افزود: آمریکایی‌ها اگر به دنبال جنگ بودند با کره‌شمالی می‌جنگیدند اما سعی می‌کنند سایه جنگ را همیشه در دنیا داشته باشند؛ برای اینکه کشورها را تسلیم خود کنند؛ آنها با توجه به معادلات سیاسی و اقتصادی آمادگی جنگ ندارند و ما باید از این موضوع آگاه باشیم و فکر نکنیم ممکن است یک جنگ گسترده شود.
*  بیانیه ۷۶ شخصیت اروپایی خطاب به ترامپ در حمایت از برجام
٧۶ شخصیت اروپایی در بیانیه‌ای حمایت خود را از توافق هسته‌ای ایران اعلام و تأکید کردند لغو برجام یک اشتباه بزرگ است که منافع آمریکا را نیز با مخاطره روبه‌رو خواهد کرد. امضاکنندگان این بیانیه که شامل جورج رابرتسون، وزیر دفاع پیشین انگلیس، وفگنگ اشنیگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ، خاویر سولانا، مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیرکل ناتو و همچنین ایگور ایوانوف، وزیر خارجه پیشین روسیه است، از ترامپ خواسته‌اند برجام را حفظ کند.
** ایران ۹۶/۶/۲۹
*  کره شمالی به دنبال الگوی ایران
یک نماینده کنگره امریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت که کره ‌شمالی قصد حمله به امریکا را ندارد بلکه به نوعی موضع گرفته که به یک توافق هسته‌ای دست پیدا کند. «ترنت فرانکس» افزود: کره‌ شمالی از توافق اوباما با ایران الهام گرفته است؛ توافقی که به واسطه آن تحریم‌های ایران برداشته و کمترین خلل در برنامه هسته‌ای‌شان ایجاد شد.
*  پهپاد ساخت ایران را سرنگون کردیم
ارتش اسرائیل اعلام کرد یک فروند پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) ساخت ایران و متعلق به حزب‌الله لبنان را در مرز با سوریه سرنگون کرده است. براساس ادعای اسرائیل، این پهپاد از فرودگاه نظامی دمشق پرواز کرده و در آسمان منطقه جولان (در اشغال اسرائیل) مورد هدف موشک‌های پاتریوت اسرائیل قرار گرفت و منهم شد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۲۹
*  رونمایی از تجهیزات جدید نزاجا در رژه ۳۱ شهریور
امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی تجهیزات جدید این نیرو در رژه ۳۱ شهریور خبر داد.
*  اولین نشست وزیر خارجه قطر با کشورهای تحریم کننده دوحه
برای اولین بار از زمان بحران کشورهای حوزه خلیج فارس، وزیر خارجه قطر با همتایان مصری و سعودی خود نشستی درباره سوریه برگزار کرد. این اولین نشست وزیر خارجه قطر با همتایان خود در کشورهای تحریم‌کننده دوحه از آغاز بحران میان قطر و کشورهای تحریم‌کننده است. وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در نشست در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کرده است که در این نشست طرح‌های کاهش تنش در سوریه و تلاش‌های سیاسی و تلاش‌های به کار گرفته برای آزادسازی اراضی سوریه از لوث داعش مورد رایزنی قرار گرفته است.
*  عربستان دچار هرج و مرج داخلی است
روزنامه گاردین به تلاش محمدبن سلمان ولیعهد سعودی برای تقویت قدرت خود در عربستان اشاره کرد و نوشت که ریاض هم اکنون در نوعی هرج و مرج داخلی به سرمی‌برد. روزنامه گاردین حکومت عربستان را “یک نظام سرکوبگر” توصیف کرد که “چک‌های سنگین برای رفاه اجتماعی می‌کشد”.
** وطن امروز ۹۶/۶/۲۹
*  رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار روحانی خواستار مذاکره درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران بعد از دوره زمانی برجام شد
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در دیدار با حجت‌الاسلام والمسملین روحانی گفت باید درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران پس از اتمام دوره زمانی برجام مذاکره و توافق شود. اگرچه در ابتدا برخی خبرگزاری‌‌های داخلی درباره محتوای دیدار رئیس جمهوری و مکرون گزارش کردند که مکرون در این دیدار بر ضرورت اجرای کامل برجام تاکید کرده و هرگونه مذاکره مجدد درباره برجام را بی‌معنی دانسته است اما کمی بعد خبرگزاری رویترز گزارش داد: امانوئل مکرون در این دیدار به حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی گفته است لازم است درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران پس از ۲۰۲۵ مذاکره و توافق شود. خبرگزاری رویترز درباره این موضوع گزارش داد اظهارات مکرون، موضع آمریکایی‌ها درباره برجام بوده است.
*  همه‌پرسی در اقلیم کردستان امنیت این منطقه را برهم می‌زند
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزاری همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان را نقض تمامیت ارضی کشور عراق خواند.
بروجردی، درباره موافقت پارلمان کردستان عراق با برگزاری همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان در ۲۵ سپتامبر گفت: تحقق چنین موضوعی خطای بسیار بزرگی از سوی مسؤولان اقلیم کردستان خواهد بود. نماینده مردم بروجرد افزود: برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان امنیت این منطقه را بر هم خواهد ریخت.
** جوان ۹۶/۶/۲۹
*  پیش پرداخت های ایران در برجام غرب را جسور کرد
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در حاشیه سومین اجلاس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از ابتدا اعلام شده بود که ما اعتمادی به آمریکا نداریم، گفت: لکن پایبندی غرب به آمریکا به این قرارداد را باید با جدیت در دیپلماسی دولت دنبال کرد تا آنها ملزم به اجرای این تعهد شوند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تاسف از پیش پرداخت‌های ایران در مسئله برجام اظهار کرد: آن پیش پرداخت‌ها غرب را جسور کرده لکن ما معتقدیم که همچنان بی‌اعتمادی به آمریکا ایجاب می‌کند ما به دنبال نسخه اصلی که کشور را در برابر هجوم دشمنان توانمند می‌کند برویم که این نسخه همان اقتصاد مقاومتی است.
*  حجت‌الاسلام رحیمیان، رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه تشکیل جبهه مردمی در آستانه انتخابات موجب نگرانی جریان ضد انقلاب شد، گفت: جبهه مردمی مشکل تاریخی جریان انقلابی برای وحدت را حل کرد.
*  بالگرد دو نفره تهاجمی در مرحله ساخت
سردار امیر علی حاجی‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت ساخت بالگرد تهاجمی دو نفره در نیروی هوافضا، گفت: همچنان در حال کار روی این بالگرد هستیم و مراحل ساخت در حال طی شدن است. وی ادامه داد: هر وقت که مراحل ساخت آن به پایان برسد آن را رسانه‌ای خواهیم کرد.
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۲۹
*  توافق هسته‌ای متعلق به جامعه بین‌المللی است
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در سخنانی اظهار داشت: توافق هسته‌ای با ایران (برجام) خوب کار می‌کند (به خوبی پیش می‌رود). کار ما به عنوان اتحادیه اروپا و همچنین کار شخصی من این است که از اجرای کامل آن از سوی طرفین مطمئن باشیم.
موگرینی در خصوص امکان خروج آمریکا از برجام تاکید کرد که برجام به یک کشور تعلق ندارد بلکه متعلق به جامعه بین‌المللی است.
*  به دنبال تکرار فرمول استحاله انقلاب چین در ایران هستند
حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی به نفوذ در شوروی سابق و فروپاشی این کشور پرداخت و ابعاد نفوذ در آن را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد و گفت: تکرار فرمول سقوط اتحاد جماهیر شوروی و استحاله انقلاب چین از اهداف نظام سلطه و آمریکا با حربه نفوذ در نظام اسلامی ماست.
** رسالت ۹۶/۶/۲۹
*  اضافه شدن پایداری ها به جبهه مردمی
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره ترکیب جدید این جبهه گفت: در پی ایجاد مکانیسمی هستیم تا بتوانیم همه احزاب و تشکل‌ها را همراه کنیم و تفرقه ای میان نیروهای ولایی و انقلابی نباشد. عضو شورای مرکزی جبهه مردمی درباره ترکیب این جبهه در دوره جدید فعالیت اش گفت: در گذشته جبهه پایداری در ترکیب نبود که این بار تصمیم بر این شده که آن ها نیز اضافه شوند.
حسینی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عده ای از اصلاح طلبان از امروز مشغول سرمایه گذاری روی رئیس مجلس برای انتخابات ۱۴۰۰ هستند، نظر شما در این باره چیست اظهار کرد: نمی توان روی این مساله حساب باز کرد؛ اصلا باید ببینیم ائتلاف اصلاح طلبان با دولت با توجه به دلخوری هایی که از ترکیب کابینه دارند، دوام خواهد داشت یا خیر.
*  فراتر از توافق پادمان، پروتکل الحاقی و برجام، التزامی نداریم
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پس از دیدار و گفتگو با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: ملاقات بسیار خوبی با آمانو داشتیم ؛ مدیر کل آژانس از پایبندی ایران به تعهداتش ابراز رضایت کرد و ما نیز از اینکه آژانس تا به امروز توانسته بدون جهت گیری کار را پیش ببرد ابراز رضایت کردیم. صالحی تصریح کرد: در این دیدار صریحا اعلام کردیم که هر آنچه در توافقنامه پادمان، پروتکل الحاقی و برجام آمده ملتزم هستیم اما بیش از این التزامی برای خود نمی‌بینیم.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۲۹
*  مقابله با آسیب‌های اجتماعی وظیفه همه ارکان نظام است
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در مراسم افتتاح همزمان ۱۴۰ مرکز اورژانس آسیب‌های اجتماعی
با تاکید بر اهمیت توجه به پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: وضعیت پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی در کشور به نقطه‌ای رسیده است که برای اقدام جهت مقابله با آن همه ارکان نظام باید بسیج شوند.
*  یک میلیون و ۳۵۰ هزار زائر در انتظار سفر حج تمتع هستند
حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: یک میلیون و ۳۵۰ هزار زائر در انتظار سفر حج تمتع هستند و با توجه به سهمیه ۸۰ هزار نفری که عربستان به کشور ما می‌دهد حدود ۱۷ سال طول می‌کشد تا این افراد به حج تمتع اعزام شوند.
** آرمان ۹۶/۶/۲۹
*  ارسال ۱۰۰۰ تُن کمک‎های ایران به دیرالزور
کاروان ایرانی حامل بیش از ۱۰۰۰ تُن کمک‎های انسان دوستانه برای ساکنان شهر دیرالزور که دو هفته پیش محاصره آن شکسته شد، فرستاده شد.
کمک‎های امدادرسانی جمهوری اسلامی ایران برای اهالی شهر دیرالزور واقع در شرق سوریه که به تازگی محاصره آن شکسته شد، فرستاده شد.
*  تکذیب توافق جبهه پایداری و جمنا
سخنگوی جبهه پایداری اعلام کرد که این جبهه با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) هیچ توافق یا مذاکره رسمی نداشته است. مجید متقی‌فر با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر پیوستن جبهه پایداری به ترکیب جمنا، گفت: تاکنون مذاکره رسمی و توافقی در خصوص این موضوع صورت نگرفته و مواضع رسمی فقط از سوی سخنگوی جبهه پایداری اعلام می‌شود.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۲۹
*  به هیچ وجه تجدید مذاکره برجام از طرف ایران اجرا نمی‌شود
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درباره پیشنهاد فرانسوی‌ها برای مذاکرات مجدد حول برجام گفت: «به هیچ وجه تجدید مذاکره برجام از طرف جمهوری اسلامی ایران اجرا نمی‌شود. یکبار این مذاکره انجام شده و مدت‌های طولانی ایران با کشورهای ۱+۵ مذاکره کرده‌اند و به این نتیجه رسیدند و به هیچ عنوان هیچ تردیدی از سوی هیچ کشوری در این موافقتنامه پذیرفته نیست و چنین پیشنهادهایی را قبول نمی‌کنیم.
*  هیات نظارت بر برجام پاسخ متناسبی به تهدیدات آمریکا بدهد
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز در دنیا آمریکا به صورت آشکارا پرچم‌دار بر هم زدن برجام است، افزود: «این کشور به عنوان پرچم‌دار تهدید علیه ملت ایران است.»
وی تاکید کرد: ما انتظار داریم هیاتی که برای نظارت بر برجام تعیین شده پس از بازگشت رئیس جمهور از سازمان ملل پاسخی درخور و متناسب با تهدیدات آمریکا بدهد تا این کشور برای همیشه احساس کند که نمی‌تواند در برابر اراده ملت ایران حرفی بزند.
** آفرینش ۹۶/۶/۲۹
*  نمی‌توانیم به قرارداد برجام متعهد بمانیم
ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد به تکرار ادعاهای بی اساس خود علیه کشورمان پرداخت و در ادامه بدعهدی‌های دولت آمریکا علیه کشورمان با اعلام این‌که نمی توانیم متعهد به قراردادی باشیم که زمینه طرح ریزی یک برنامه هسته ای را فراهم می کند برجام را از بدترین توافقاتی دانست که آمریکا در طول تاریخ امضا کرده است. وی در ادعاهایی خصمانه علیه ایران گفت: زمان آن فرارسیده تا همه کشورها با ایران مقابله کنند. ترامپ مدعی شد: ایران پول‌های مردم خود را به حماس و حزب الله می دهد و به تشنج در خاورمیانه دامن می‌زند. وقت آن رسیده که همه کشورها با ایران که خشونت را ترویج می‌دهد و شهروندان دیگر کشورها را زندانی کرده است، مقابله کنند. رهبران ایران به جز نیروی نظامی آمریکا از چیز دیگری نمی‌ترسند.
*  قاطعانه از برجام حمایت می‌کنیم
وزیران امور خارجه ایران و انگلیس در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر گسترش روابط دو کشور، در خصوص مسائل مختلف در روابط دوجانبه از جمله روابط بانکی‌ و مناسبات کنسولی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس با بیان این که لندن از برجام قاطعانه حمایت می‌کند، بر لزوم حفظ و اجرای آن تأکید کرد.
** قدس ۹۶/۶/۲۹
*  وزیر پیشنهادی علوم مهرماه معرفی می‌شود
محمد باقر نوبخت اظهار داشت: ان‌شاءالله در مهرماه وزیر پیشنهادی علوم معرفی می‌شود.
سخنگوی دولت درباره احتمال وزیر زن به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، گفت: اگر کمی صبر کنید و گزینه قطعی و نهایی اعلام شد همه مسائل روشن می‌شود.
*  استعفا نداده‌ام
تیلرسون وزیر خارجه آمریکا که به دنبال انتقادهای فراوان از او چندی است که خبر احتمال استعفایش در رسانه‌ها دیده می‌شود، در رویارویی با خبرنگاران در نیویورک شایعه استعفای خود را تکذیب کرد و گفت قصد چنین کاری را ندارد.
** خراسان ۹۶/۶/۲۹
*  ناگفته‌های قاضی «مدیرخراسانی» از پرونده کهریزک
– تخلفات پرونده کهریزک محرز بود اما برخی لایه‌های آن قابل بیان نیست.
– به این نتیجه رسیده بودم که هیچ ارتباط دوستانه‌ای با سعید مرتضوی نداشته باشیم.
– می‌دانستم احضار احمدی‌نژاد تبعات دارد.
– احمدی‌نژاد را احضار کردیم، اما نیامد.
– معتقد بودیم محمدرضا رحیمی رهبری شبکه کلاهبرداری را بر عهده دارد.
*  سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی به فرزندان شهدای مدافع حرم تاکید کرد: اگر مدافعان حرم جان خود را سپر جان‌ها نکرده بودند آن‌چنان مصیبتی این کره‌خاکی را فرامی‌گرفت که غیر از مصیبت کربلا همه مصیبت‌ها به فراموشی سپرده می‌شد.
** اعتماد ۹۶/۶/۲۹
*  مسائل مربوط به حصر مرتبط با شورای عالی امنیت ملی است
وزیر دادگستری درخصوص پیگیری حصر از قوه‌قضاییه گفت: مسائل مربوط به حصر مرتبط با شورای عالی امنیت ملی است. علیرضا آوایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما گفته بودید اگر دولت در رابطه با رفع حصر به وزارت دادگستری ماموریت دهد با قوه‌قضاییه رایزنی می‌کنید، آیا این ماموریت داده شد، گفت: کار مربوط به شورای عالی امنیت ملی است؛ باید از آنها سوال کنید.
*  وجود بسته مشکوک در اداره پست بوشهر تکذیب شد
دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: خبر مربوط به وجود بسته مشکوک در اداره پست بوشهر کذب بوده و دستور قضایی برای شناسایی عوامل انتشار این شایعه صادر شده است.
*  زمان برگزاری دادگاه «بقایی»
رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: جلسه رسیدگی به پرونده «حمید بقایی» ٢۵ مهرماه برگزار می‌شود.
** شهروند ۹۶/۶/۲۹
*  ایران از بالاترین ضریب امنیتی در منطقه برخوردار است
عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید البرز، امنیت را یکی از موضوعات مهم عنوان کرد و گفت: موضوع امنیت همیشه برای ما اهمیت زیادی داشته است، ما از بالاترین ضریب امنیتی در منطقه برخورداریم اما بالاترین تهدیدها هم علیه ماست.
*  نیروها را می‌سوزانیم و حاضر نیستیم بگوییم اشتباه کردیم
آیت‌الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم بازنگری در جریان اصولگرایی، گفت: برخی از جریان‌های باسابقه فردی را در انتخابات معرفی می‌کنند که در همان زمان قابل پیش‌بینی است که آن بزرگوار اگر بتواند آرای را به خود جذب کند حدود ١ تا ٢‌میلیون است. همچنین گاهی افرادی را به یکباره سه یا چهار ماه قبل از انتخابات بدون این‌که در زمینه‌های مختلف کارکرده و یا طرح و برنامه‌ای داشته باشد، به صحنه می‌آوریم و آن نیرو را می‌سوزانیم و بعد از آن هم حاضر نیستیم که بگوییم اشتباه کردیم و درنهایت اگر با هرکدام از تصمیم‌گیرندگان صحبت کنیم، می‌گویند بهترین گزینه بوده است و حاضر نیستند به اشتباهات خود توجه داشته باشند. او با بیان این‌که نباید این‌گونه باشد که بگوییم ما درست فکر کرده و عمل می‌کنیم و معمولا خطاها را به دیگران و رویدادها نسبت دهیم، اظهار داشت: این آسیب مهمی است که معمولا جریان‌‌‌‌ها را تهدید می‌کند. اصولگرایان هم از این موضوع مستثنی نیستند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حوزه علمیه قم آبرویی برای شیعه و نظام است
حوزه/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با شهردار قم گفتند: حوزه علمیه قم آبرویی برای شیعه و نظام است و امیدواریم شهردار قم در دوره جدید فعالیت خود بتواند طرح‌های مهمی که در گذشته انجام داده است را تکمیل کند. ایشان با ذکر این مطلب که قم یک شهر جهانی است افزودند: وجود بارگاه عظیم و ملکوتی حضرت معصومه(س) وجود بزرگترین حوزه علمیه در جهان اسلام و مسجد مقدس جمکران و… اهمیت این شهر را جهانی کرده است.
ندای اسلام و تشیع به زبان منطقه ای و علمی به جهان رسانده شود
حوزه/ آیت‌الله سبحانی، در مراسم افتتاحیه کتابخانه تخصصی زبان‌های خارجی گفتند: برای رساندن پیام اسلام علاوه بر زبان‌های محلی و عربی، باید با زبان‌های دیگر نیز آشنا شویم علاوه بر این برای انجام تحقیق به زبان خارجی نیازمند به کتابخانه ای با قفسه باز هستیم.
ایشان با بیان اینکه مسلما یک کتابخانه عمومی نمی‌تواند پاسخگوی حوزه علمیه قم باشد گفتند: ایجاد کتابخانه‌های تخصصی در حوزه لطف خداوند متعال به مسلمانان و روحانیت است.
در کنار رشد مادی و رفاهی خواهان رشد معنوی قم هستیم
حوزه/ آیت‌الله یزدی در دیدار شهردار قم، با اشاره به زائرپذیری شهر قم، اظهار کرد: باید مرجعی رسیدگی به زائرین خارجی را به عهده داشته باشد. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر سطح خدمات و امکانات شهری در قم رشد چشمگیری داشته است گفت: ما در کنار رشد مادی و رفاهی خواهان رشد معنوی نیز در شهر قم هستیم. وی همچنین با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در کشور، تصریح کرد: ما توقع داریم آسیب‌های اجتماعی در شهر قم، در مقایسه با بسیاری از شهرهای کشور کمتر باشد.
آیت‌الله جنتی: دشمنان از تداوم قدرت انقلاب اسلامی کلافه شده‌اند
تسنیم/آیت‌الله جنتی با بیان اینکه بهترین کسانی که می‌توانیم با  آنان کار کنیم نسل نو هستند، اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان یک طلبه این است که به داد این نسل برسیم و راهی برای ارتباط با دانش‌آموزان پیدا کنیم و هر کس از ما که می‌تواند این کار را انجام دهد باید آن را عملی کند. رئیس مجلس خبرگان رهبری با تصریح بر اینکه نوجوانان باید بدانند که نظام جمهوری اسلامی چه کرده است و انقلاب چه قدرتی دارد، افزود: همه به جان ما افتاده‌اند اما ما با هدایت رهبری و پشتیبانی مردم انقلابی این نظام را برقرار نگاه داشته‌ایم به‌صورتی که دشمنان کلافه هستند که این انقلاب چگونه با این قدرت ادامه یافته است.
گلایه اعضای مجلس خبرگان از وضعیت حجاب و فضای مجازی
صداوسیما/ آیت‌الله خاتمی در حاشیه جلسه ضیافت شام اعضای مجلس خبرگان گفت: اعضای این مجلس در مسائل فرهنگی از فضای مجازی گله زیادی داشتند که این فضا، میدانی برای تاخت و تاز دشمن شده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام اسلامی برپا شد که همه ابعاد دین در آن رعایت شود، گفت: وظیفه ماست که هم فقر برطرف و هم بیکاری به اشتغال تبدیل و هم ابعاد دین اجرا شود.
دیدار حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با آیت‌الله العظمی وحید خراسانی
حوزه/ در آستانه ماه محرم الحرام، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی از اساتید خارج فقه حوزه با حضور در بیت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کردند.
ذات آمریکا با بدعهدی و نقض بسته شده است
رسا/ سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: از نظر ما اگر سازمان‌های بین‌المللی حداقل اهداف پیش بینی شده در اساسنامه خود را اجراء کنند ما شاهد صلح پایدار و عادلانه‌ای خواهیم بود و دیگر این مخاصماتی که امروز در دنیا رخ می‌دهد وجود نخواهد داشت. کدخدایی افزود: آنچه در گذشته شاهد بودیم این است که ذات آمریکا با بدعهدی و نقض بسته شده است، بنده فکر می‌کنم اگر آمریکا از برجام بیرون برود بازنده اصلی خود آمریکا خواهد بود.
۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روستاهای کشور اختصاص یافت
ایرنا/ رئیس مجلس گفت: در جریان همکاری دولت و مجلس ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات با نرخ ۶ درصد برای توسعه روستاهای کشور در زمینه‌های اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها در نظر گرفته شد.
علی لاریجانی افزود: اگر بتوانیم در کنار روستاها امکان تولید و ارزش افزوده اقتصادی ایجاد کنیم، دیگر ساکنان روستاها به شهرها مهاجرت نمی‌کنند و وضعیت تخلیه روستاها که در ایران از متوسط جهانی بالاتر است، سامان می‌یابد.
سفر دو سناتور ایتالیایی به سوریه و دیدار با بشار اسد
باشگاه خبرنگاران/ دو تن از سناتورهای ایتالیایی در سفر به سوریه با بشار اسد، رئیس جمهور این کشور دیدار کردند. در دیدارهای انجام شده، در خصوص سناریوهای آتی و در خصوص ضرورت برقراری دوباره روابط دیپلماتیک با سوریه،‌ با همراهی کردن این کشور در بازسازی پس از جنگ، بحث و تبادل نظر شد.
هزینه ۱۱ میلیارد دلاری امارات برای سرنگونی امیر قطر
باشگاه خبرنگاران جوان/ پایگاه الخلیج الجدید در گزارشی از هزینه ۱۱ میلیارد دلاری امارات برای جایگزین کردن تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با یکی دیگر از افراد خاندان حاکم قطر خبر داد. این پایگاه، نوشت: امارات ۱۱ میلیارد دلار برای جایگزینی «سلطان بن سحیم آل ثانی» یکی از افراد خاندان حاکم قطر که در پاریس ساکن است، با امیر قطر «تمیم بن حمد آل ثانی» هزینه کرده است.
گزافه‌گویی ترکی الفیصل: جامعه جهانی در مقابل دخالت‌های آشکار تهران بایستد
باشگاه خبرنگاران/ترکی الفیصل – رئیس سابق سرویس اطلاعات عربستان سعودی – با تکرار اتهام‌های بی‌اساس خود علیه ایران، از جامعه جهانی خواست در برابر دخالت‌های آشکار تهران در خاورمیانه بایستد.بر این اساس، رئیس سابق سرویس اطلاعات عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه اماراتی اسکای نیوز،‌ ایران را به دخالت در امور کشورها متهم کرد.
وقتی آمریکا به قدرت ایران اعتراف می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ اندیشکده آمریکایی آتلانتیک ضمن برشمردن چهار اهرم نفوذ منطقه‌ای ایران می‌نویسد: جمهوری اسلامی جنگ ترکیبی را به کمال رسانده و در رقابت بر سر نفوذ در خاورمیانه یک سر و گردن از رقبایش بالاتر است.
سخنان جاهلانه ترامپ نشانگر عمق بی اطلاعی اوست
 باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه کشورمان در واکنش به سخنرانی دونالد در نشست سازمان ملل اظهار داشت: سخنان وی بویژه آنجا که به ملت بزرگ ایران اشاره داشت چنان سخیف، شعاری و بی محتوا بود که ارزش پاسخ ندارد. ظریف همچنین اظهار داشت: سخنان وقیحانه و جاهلانه رئیس جمهور آمریکا و نادیده انگاشتن واقعیات جمهوری اسلامی ایران در سیاست داخلی و خارجی و مبارزه با تروریسم عمق بی اطلاعی و رفتار و گفتار عوام فریبانه ایشان را نشان می‌دهد.
شهرک‌نشینان صهیونیست  بر سر مزار حضرت ابراهیم(ع) به رقص و پایکوبی پرداختند
باشگاه خبرنگاران/ پس از آنکه رسانه‌ها گزارش دادند حدود سه هزار شهرک‌نشین صهیونیست، در ساعات ابتدایی صبح دوشنبه به حرم ابراهیمی حمله کردند، فعالان شبکه‌های اجتماعی تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌دهد شماری از شهرک نشینان داخل مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری اشغالی با حرمت شکنی به رقص و پایکوبی پرداختند. طبق اعلام فعالان فلسطینی، شهرک نشینان عمدا تلاش کردند از بلندگوهای بسیار در جشن و پایکوبی شان که تا ساعات اولیه روز دوشنبه ادامه یافت، استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *